خانه مینیاتوری به مساحت 20 مربع در پاریس

در

پاریس

 

در منطقه غیرمتعارف پاریس، مون‌مارتر، با بلوارهای رمانتیک، کاباره‌های معروف، بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌های خوب، عتیقه‌فروشی‌ها، کافه‌های تاریخی و بارهای مدرن، احاطه‌شده توسط ساختمان‌های بلند، خانه‌ ای جذاب پنهان شده است. علیرغم این واقعیت که مساحت کم این خانه‌  ارزش معماری ندارد، مدتهاست که به پناهگاه مسافرانی تبدیل شده است که می خواهند از زیبایی شهر عشق لذت ببرند .

 

پاریس
اجاره یک مهمانخانه پاریسی ارزان تر از اکثر اتاق های هتل در پایتخت فرانسه است.


خبر خوب برای کسانی که آرزوی بازدید از پاریس را دارند اما توانایی پرداخت هزینه اجاره اتاق در یک هتل گران را ندارند. در یکی از معتبرترین مناطق شهر - مونمارتر، که توسط ساختمان های بلند احاطه شده است، یک خانه دو طبقه مینیاتوری وجود دارد که مساحت آن به سختی 20 "متر مربع" است. علیرغم اندازه کوچک آن، هر مسافری که آن را از قبل در پلتفرم آنلاین Airbnb رزرو کرده باشد، هر آنچه را که برای اقامت راحت نیاز دارد، پیدا خواهد کرد.

 

پاریس

مونمارتر یک منطقه افسانه ای از پاریس است که در زمان امپراتوری روم (فرانسه) مسکونی بوده است.  


توجه: منطقه تاریخی مونمارتر زیباترین و رمانتیک ترین قسمت شهر است که بر روی تپه ای به همین نام واقع شده است که 130 متر از سطح زمین بالا تر  است. استقرار آن در دوران امپراتوری روم آغاز شد، اگرچه تنها در سال 1860 بخشی از پاریس شد. با توجه به تاریخ چند صد ساله و زیبایی طبیعت، جای تعجب نیست که این مکان به یک منطقه بوهمیایی تبدیل شده است، جایی که فضای بی نظیری از آزادی و رهایی حاکم است.


موزه‌ها، معابد باشکوه، بلوارهای عاشقانه، کاباره‌های معروف، میدان‌های بازار، انواع مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، نانوایی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و انبارهای شراب، گورستان‌های تاریخی و تاکستان‌ها - همه اینها گردشگران و پیاده‌روی‌ های عاشقانه را به خود جذب می‌کنند.

 

پاریس

خیابان های بوهمی مونمارتر جایی است که هر گردشگری آرزوی حضور در آن را دارد (پاریس). 

 

ناگفته نماند که اجاره خانه یا اتاق هتل در منطقه افسانه ای که افراد مشهور از قرون وسطی در آن زندگی می کردند، گران است. تنها استثنا هاستل ها و این خانه کوچک است که می توان آن را با حداقل 95 دلار اجاره کرد. یک مهمانخانه مینیاتوری در Rue des Martyrs خیلی سریع به یک مکان بسیار محبوب تبدیل شد، زیرا تعداد کمی از گزینه های مسکن اجاره ای مناسب وجود دارد که مهمانان بتوانند با قیمت مناسب احساس کنند در خانه خود هستند. به گفته مهمانان، آنها از نحوه سازماندهی زندگی "خانه عروسکی" شگفت زده شدند.

به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم به چنین فضای کوچکی نگاه کنیم تا به عنوان مثال نشان دهیم که چگونه می توانید یک خانه را سازماندهی کنید اگر مساحت آن از یک اتاق یک آپارتمان تمام عیار بیشتر نباشد.

 

مبلمان

یک اتاق نشیمن درست در ورودی وجود دارد.


با عبور از آستانه خانه جذاب، مهمانان بلافاصله خود را در اتاق نشیمن که با آشپزخانه ترکیب شده است می یابند. منطقه نشیمن باز امکان سازماندهی یک فضای حجیم را فراهم می کند که هم با پنجره ها و هم غلبه رنگ های روشن در فضای داخلی تسهیل می شود.

 

مبلمان

مبلمان کمیاب به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تبدیل شده است.


طراحان برای اینکه فضای نشیمن را با مبلمان بیش از حد شلوغ نکنند، خود را به یک کابینت دیواری در ورودی، یک کاناپه آنتیک و یک صندلی راحتی با روکش چرمی به رنگ قهوه ای-قرمز مجلل محدود کردند. به عنوان میز ناهار خوری، فقط یک صندوقچه قدیمی ارائه شده است، اگرچه یک میز تاشو نیز وجود دارد که پشت کاناپه وصل شده است.

 

آشپزخانه مجهز

یک گوشه آشپزخانه مجهز، کسانی را که دوست دارند شاهکارهای آشپزی خود را طبخ کنند خوشحال می کند.

 

منطقه آشپزخانه طبق تمام قوانین مجهز شده است. یک مجموعه مبلمان گوشه ای، یک اجاق گاز، یک یخچال کوچک تعبیه شده در کابینت پایه، یک سینک و یک کابینت دیواری برای کارد و چنگال - همه اینها فرصت های نامحدودی را برای کسانی که به غذاهای خانگی عادت دارند باز می کند. اگرچه چندین شیرینی‌فروشی، نانوایی و کافه‌ در این نزدیکی وجود دارد که می‌توانید غذاهای محلی را بدون اتلاف وقت امتحان کنید.

 

اتاق خواب

مینیمالیسم طراحی به هیچ وجه بر عملکرد و راحتی اتاق خواب تأثیری نداشته است.

 

با بالا رفتن از یک پلکان ساده به طبقه دوم، مهمانان خود را در اتاق خواب می بینند که بیشتر آن را یک تخت دو نفره چشمگیر اشغال کرده است. خوشبختانه، اکثر مردم بدون انبوهی از وسایل سفر می کنند، بنابراین کابینت مینیاتوری است، اما با قفسه های باز کامل، می توان گفت که فضای ذخیره سازی کافی وجود خواهد داشت.

 

حمام مجهز

یک حمام مجهز در یک آپارتمان کوچک در پاریس که می توان آن را در Airbnb رزرو کرد.

 

این خانه مینیاتوری همچنین دارای یک حمام راحت با توالت است، زیرا به سختی کسی وجود دارد که قبول کند در شهری عجیب و بدون امکانات اولیه زندگی کند. به هر حال، به لطف وجود تعداد کافی پنجره (حتی در حمام) و یک پالت رنگی خوب انتخاب شده، مینی اقامتگاه چندان کوچک به نظر نمی رسد.


با توجه به ارزش غیر واقعی املاک و مستغلات در بزرگترین شهرهای جهان، جای تعجب نیست که آپارتمان های کوچک نه تنها در پاریس محبوب شوند. به عنوان مثال،باریک ترین خانه در لندن برای فروش : قیمت سر به فلک زده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

در
طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه فضای کوچک را بزرگ تر نشان دهیم؟

در

ده راه کار که به وسیله ی آن ها می توانید فضا های کوچک را بزرگ تر نشان دهید.

چگونه باید یک فضای کوچک را بزرگ نشان داد؟ این یکی از مهم ترین چالش هایی است که طراحان داخلی امروزه با آن به وفور رو به رو می شوند. خوب البته راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد مانند: انتخاب تن رنگ های طبیعی، نور گیر کردن فضا، قرار دادن آینه و کار های دیگر.

اما نکته ی مهم این است که کنار هم قرار دادن تمام این موارد کلید موفقیت خواهد بود.

ما در این مقاله سعی می کنیم با استفاده از راهنمایی های طراحان داخلی شما را راهنمایی کنیم تا برای خود فضای بیشتری در طراحی داخلی خانه ایجاد کنید و تمام فوت و فن های لازم را به شما نشان خواهیم داد.

  1. انتخاب کف پوش و فرش مناسب

انتخاب کف پوش های متفاوت برای هر محیط در خانه درست است که مرز محیط را تعریف می کند اما این کار فضا های کوچک را از چیزی که هستند حتی کوچکتر نشان می دهد. استفاده از کف پوشی با یک طرح برای تمام فضای های یک محیط مانند اتاق ها و آشپزخانه این حس را در بیننده ایجاد می کند که تمام این ها یک فضای بزرگ هستند. اگر می خواهید کف پوشی چوبی داشته باشید از تکه های بزرگ با رنگ روشن استفاده کنید این کار باعث می شود که محیط بزرگ و یکپارچه به نظر رسیده و البته کف پوش شما گران قیمت و شیک به نظر برسد.

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول 

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

قالیچه های گرد بهترین انتخاب برای فضا های کوچک هستند.

قالیچه های گرد ارتباطی بین مبلمان ایجاد می کنند. اگر می خواهید در وسط راحتی ها یا مبل هایتان فرشی پهن کنید کوچکترین نوع قالیچه گرد را انتخاب کنید با این کار فضای اطراف مبل برجسته تر شده و بزرگتر به نظر می رسد.

  1. انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها

کاملا واضح است که افراد خواستار این هستند که فضایی که در آن زندگی می کنند بزرگ و بزرگ تر دیده شود.

رنگ های روشن دیوار خاصیت انعکاسی دارند به طوری که نور طبیعی را چندین برابر بیشتر از حالت عادی به نمایش می گذارند.

وقتی رنگ دیوار های خود را انتخاب می کنید مطمئن شوید که تن رنگ آن تضاد کمی با رنگ کف پوش هایتان داشته باشد این کار باعث می شود که دیوار ها و کف یک پارچه تر به نظر رسیده و فضا بزرگتر دیده شود.

زمانی که رنگ در و پنجره ها را انتخاب می کنید از رنگی استفاده کنید که چند درجه از رنگ دیوار ها روشن تر باشد این کار فضا را باز تر نشان می دهد.

  1. انتخاب پرده های مناسب

در یک فضای کوچک تمام سعی ما این است که آن را بزرگ تر نشان داده و اجازه دهیم که هر چه بیشتر نور طبیعی به داخل راه پیدا کند. اما خوب نمی شود که با وجود زندگی در یک محیط بسته تمام وقت پرده ها را کنار بزنیم بلکه زمان هایی از روز هستند که لازم است پرده ها را کیپ تا کیپ بکشیم. اما راه کار مناسب این است که رنگ پرده ها را حتما هم رنگ دیوار ها انتخاب کنید و خواهید دید که دیوار ها تا چه حد یک پارچه و فضا چقدر بزرگ تر به چشم می آید. استفاده از پرده های بلندی که تا پایین زمین می رسند به بیشتر شدن این حالت یک پارچگی کمک فراوانی می کند.

  1. قرار دادن آینه در جای مناسب

آینه ها یکی از ملزومات مهم در طراحی دکوراسیون هستند زیرا می توانند به باز تابش نور کمک بسیاری کنند.

دیواری که با یک آینه پوشیده شده است بهتر از جاهای دیگر نور را منعکس می کند.

برای استفاده از آینه مطمئن شوید که در جایی قرار دارد که می تواند به خوبی نور را منعکس کند. با این کار شانس بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی را خواهید داشت.

  1. استفاده ی هوشمندانه از نور

نور روز تاثیر گذار ترین راه برای ایجاد یک فضای بزرگ است. اما در خصوص شب چه؟ برای یک فضای کوچک، تمام چیز ها به استفاده ی مناسب از نور و سبک چیدمان باز می گردد. از لامپ های کوچکی که در کف زمین کار گذاشته می شوند استفاده کنید این کار باعث روشن تر شدن و بزرگتر نشان دادن فضا می شود.

  1. مسدود کردن در های غیر ضروری

در های داخلی و در کابینت ها می توانند به راحتی فضا را از بزرگ به کوچک تبدیل کنند. برخی اوقات تنها حذف یک در باعث بزرگ تر نشان داده شدن یک فضا می شود. اگر مجبورید که حتما از در، در داخل استفاده کنید آن را با رنگ دیوار هماهنگ کنید و سعی کنید در را ساده و هم سطح دیوار درست کنید. تو رفتگی ها و در های طرح دار خط دید را شکسته و فضا را کوچک نشان می دهند.

  1. استفاده ی بیشتر از قفسه ها

قفسه ها علاوه بر این که می توانند فضای داخلی را جمع و جور کنند می توانند آن را بزرگتر نیز نشان دهند. برای مثال یک دیوار را از بالا تا پایین قفسه بندی کنید. برخی از قفسه ها را باز و برخی را بسته طراحی کنید. قفسه های باز را با موارد ساده و زیبا تزئین کنید و از قفسه های بسته برای سازمان بندی وسایل اضافه استفاده کنید. استفاده ی تنها از قفسه های باز محیط را کوچک و نامرتب نشان می دهد و استفاده ی تنها از قفسه ی های بسته باعث ایجاد فضایی بسته و خفه می شود.

  1. استفاده از قاب عکس مناسب

شاید از خود بپرسید قاب عکس چگونه می تواند در اندازه ی محیط تاثیر بگذارد.

قاب عکس هایی که دارای صفحه ی بزرگ هستند خواسته یا ناخواسته حس جاگیر بودن به بیننده القا می کنند.

همین امر باعث می شود که فضا کوچک تر به نظر برسد برای نصب عکس و قابل عکس از یک دیوار بزرگ و عریض استفاده کنید. قاب های انتخابی خود را کوچک و مرتب انتخاب کنید.

قاب های ساده حس بهتری به مخاطب داده و احساس می کند فضا کماکان جادار و محیط باز است.

  1. فضای خود را تعریف کنید

ممکن است که به تازگی به یک آپارتمان کوچک نقل مکان کرده باشید برای این که کوچک بودن آن به چشم نیاید سعی کنید برای هر قسمت یک فضا تعریف کنید برای مثال سعی کنید تنها یک قسمت خاص را به میز ناهارخوری اختصاص دهید یا فقط یک قسمت خاص را برای تلویزیون و مبل های راحتی در نظر بگیرید با این کار فضایی که در دست دارید کمی بزرگتر از حالت عادی خود به نظر می رسد.

  1. حذف مبلمان های سنگین و انتخاب نوع سبک و راحت

 

مبلمان های سنگین و میز ها و عسلی های سنگین جایی در دکوراسیون خانه های کوچک ندارند به جای این  موارد از موارد مدرن تر و البته سبک تر استفاده می شود.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱برای بزرگتر نشان دادن فضا حتما از رنگ های روش استفاده کنید

۱۳۹۷/۷/۱۱خیلی کاربردی بود

در ادامه بخوانید...

قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند

در
قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند: این ساختمان ها کجا هستند و چگونه به نظر می رسند؟
قدیمی ترین خانه های جهان
بسیاری از شهرها و خانه های باستانی در جهان شناخته شده اند ، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها تا امروز هنوز باقی مانده اند یا به شکل ویرانه ، یا به شکلی بسیار تغییر یافته. و تعداد معدودی از این بناها و شهرک ها توانستند ظاهر اصلی خود را حفظ کنند و در آن سکونت کنند. شناسایی قدیمی ترین آنها بسیار دشوار است ، اما هنوز هم ، چنین تلاشهایی مدام در حال انجام است. قدیمی ترین ساختمان های مسکونی جهان بسیار جذاب هستند ، زیرا آنها شاهدین صد و حتی هزار ساله تاریخ هستند.
 

قدیمی ترین خانه جهان

قدیمی ترین خانه چوبی

در روستایی در جزیره Streimoy ، که بخشی از جزایر فارو (دانمارک) است ، بنایی تحت عنوان "مزرعه رویال" حفظ شده است. این قدیمی ترین خانه چوبی روی این سیاره است که در این  قدیمی ترین خانه  هنوز مردم زندگی می کنند.
 
این ساختمان قدیمی ترین خانه چوبی مسکونی محسوب می شود.  / عکس
 
"دهکده

عکس قدیمی ترین خانه جهان

خانه روستایی در قرن 11th ساخته شده است. چند قرن اول ، متعلق به کلیسا بود ، و سپس تحت صلاحیت پادشاهی دانمارک قرار گرفت. ساکنان فعلی آن ، خانواده پاتورسون ، نمایندگان یک خانواده قدیمی هستند که از قرن شانزدهم میلادی مالک این ساختمان بودند. این هفدهمین نسل از مستاجران یک خانه قدیمی است که هنوز هم به طور رسمی متعلق به پادشاه دانمارک است.
 
تقریباً هفده نسل از ساکنان در خانه جایگزین شده اند.  / عکس

خانه های سنگی قدیمی

قدیمی ترین خانه سنگی

قدیمی ترین خانه سنگی (حداقل در اروپا) که هنوز در آن ساکن هستند یک قلعه کوچک است که در Aveyron (فرانسه) واقع شده است. ذکر این بنا مربوط به قرن XIII است. در بعضی جاها سنگ ها فرو ریخته ، با این حال خانه بسیار زیبا به نظر می رسد.
قدیمی ترین خانه سنگی مسکونی در اروپا ، که گفته می شود در فرانسه واقع شده است.  / عکس
 
خانه سنگی قدیمی  از یک شکل غیر معمول برخوردار است - در قسمت بالایی آن گسترده تر از قسمت تحتانی است. مورخان بر این باورند که با این شیوه طراحی و معماری، اولین صاحب این  خانه موفق به دور زدن قانون آن زمان شده است. در فرانسه قرون وسطایی ، مقامات بنا به مساحت ساختمان های مسكونی مالیات می دادند و از آنجا كه در پایه ساختمان اندازه گیری می شد ، می توان بدون پرداخت هزینه های اضافی برای طبقه های اضافی ، تقلب كرد و طبقه های دوم و بعدی را جادارتر و بزرگ تر كرد.
 
شکل غیرمعمول ساختمان با ویژگی های برجسته محلی در ارتباط است.  / عکس 
 

قدیمی ترین روستاهای غار

قدیمی ترین خانه ایران

قدیمی ترین و بزرگترین سکونتگاه ساکن غار، کندوان (ایران) است. که بیش از 6 هزار سال قدمت دارد. خانه های سنگی این روستا بیش از 800 سال قدمت دارد و در نواحی زیبا و حتی تا حدودی فانتزی با منشاء آتشفشانی ، سازگار با آپارتمان ها ، بیش از 150 خانواده زندگی می کنند.
 
قدیمی ترین خانه های ایران   روستای کندوان  / عکس
 
برخی از ساکنان روستا ، مانند زمان های قدیم ، به کشاورزی مشغول هستند. و برای زمستان ، بسیاری از ساکنان آپارتمان های غار مانند خود را در این شهر ترک می کنند.
در سالهای اخیر ، این مکان آنقدر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است که رستوران ها و هتلی در کندوان بنا شده است.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  آپارتمان های غار مانند کندوان.  / عکس
 
میمند یکی دیگر از شهرهای باستانی دارای سکنه در ایران است. برخی از مورخان معتقدند که ساکنان این روستا از 12 هزار سال پیش در این روستا ساکن بوده اند.اکنون درمیمند تعداد ساختمان مسکونی ساخته شده در صخره ها به 350 می رسد.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  میمند  / عکس: میرحسینی

خانه قدیمی 700 ساله در ایران

قدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایران
قدیمی ترین خانه های ایران

قدیمی ترین شهر در اروپا

صحبت از باستانی ترین شهرهای مسکونی ، می تواند یک اشتباه را ایجاد کرد ، زیرا داده های تاریخی و باستان شناسی دائماً به روز می شوند. امروز یکی از مدعیان نقش قدیمی ترین شهر اروپا که هنوز هم در آن مردم ساکن مردم هستند ، ماترا (ایتالیا) است.
 
Matera به عنوان قدیمی ترین شهرک ایتالیا و شاید حتی قدیمی ترین شهر دارای ساکنین در تمام اروپا شناخته شده است. 
 
مردم در اینجا 9 هزار سال پیش زندگی می کردند و در زمان ما هزاران شهروند همچنان در اینجا زندگی می کنند. ماتر را گاه بیت لحم دوم می نامند. تصادفی نیست که کارگردانان دوست دارند هنگام فیلمبرداری برای موضوعات کتاب مقدس از مناظر این شهر استفاده کنند.
منظره از شهر باستانی.  / عکس
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اشتباه در طراحی داخلی و دکوراسیون

در
یک فضای داخلی ایده آل که زیبا ، شیک و دنج باشد ، اتوپیایی نیست ، بلکه رویایی است که می تواند به راحتی تحقق یاید. نکته اصلی این است که از قوانین و تفاوت های اساسی آگاهی داشته باشید و همچنین سعی کنید از اشتباهات رایج که اغلب مردم هنگام تزئین و دکوراسیون یک آپارتمان مرتکب می شوند ، خودداری کنید. sayarak.com لیستی از 10 طرح اشتباه تهیه کرده که می تواند، طراحی داخلی را خراب کند.
 

1. از مبلمان موقت استفاده نکنید

مبلمان تاشو چندان زیبا و خوشایند به نظر نمی رسد.
 
همانطور که می گویند ، چیزی ماندگارتر از موقت نیست. به همین دلیل است که اگر از قبل تعمیرات را آغاز کرده اید ، بلافاصله مبلمان با کیفیت بالا خریداری کنید ، که مدت طولانی در خانه شما ماندگار خواهد شد و مطمئناً چشم از دیدنش خوشحال می شود. در مورد وسایل تاشو ، گزینه های پلاستیکی یا فلزی در اطراف خانه و حتی جایی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن شما ندارند ، حتی اگر معماری اتاق ها در ابعاد بزرگ و متفاوت نباشند. پلاستیک هزینه داخلی را کاهش می دهد، اما تمام تلاش شما را بی نتیجه می کند.
 

2. روشنایی را محدود نکنید

یک لوستر روی سقف کافی نخواهد بود.  / عکس
 
پیش از این مقالات زیادی درباره این موضوع نوشته شده است که در هر اتاق باید چندین سناریوی نورپردازی وجود داشته باشد. حتی اگر اتاق کوچک باشد ، وقتی منابع نوری نه تنها در سقف بلکه در دیوارها و کف قرار بگیرند ، بسیار راحت تر می شوند. ما محیط را از طریق منشور نور درک می کنیم: صبح و بعد از ظهر - به دلیل نور طبیعی (به همین دلیل همیشه پنجرههای بزرگ به نظر مناسب می رسند) ، و در عصر - به لطف نورمصنوعی. بنابراین ، باید توجه داشت که در اتاق علاوه بر لوستر مرکزی ، هر منطقه دارای منبع نوری مخصوص به خود را داشته باشد.
 
لطفا توجه داشته باشید: بیش از حد نور سرد یا نور خیلی گرم از لامپ ها ، رندر رنگی هر دو مبلمان و مواد دکوراسیون را به شدت تحریف می کند. در هنگام تزئین داخلی این موضوع را در نظر بگیرید.
 

3. منسوجات را از فروشگاه اینترنتی خریداری نکنید

چیزی که در یک فروشگاه آنلاین سفارش داده می شود همیشه مطابق انتظارات شما نیست.
 
منسوجات یک عنصر بسیار مهم در طراحی داخلی است. بنابراین قبل از خرید پرده ، حوله ، ملافه ، روتختی و سایر محصولات ، حتماً باید نمونه را ببینید و لمس کنید. شما باید پارچه را حس کنید ، رنگ را تعیین کنید ، خود را با بافت آن آشنا کنید. مهم نیست که توضیحات در وب سایت فروشگاه آنلاین چقدر دقیق است ، اما با آنچه که شما به صورت زنده می بینید ، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. در نتیجه ، یک محصول نساجی آنلاین خریداری شده می تواند نه تنها از یک سایه متفاوت ، بلکه برای لمس کردن (زبری،نرمی) نیز ناخوشایند باشد.
 

4- هدست را انتخاب نکنید

مبل و مبلمان از یک مجموعه - یک راه حل طراحی منسوخ شده است. 
 
هدست ها در دهه 2000 بسیار محبوب بودند. حتی اکنون در بسیاری از آپارتمان ها می توانید یک مبل و صندلی یا یک پاف صندوقی، گرد و ... را ببینید که در یک مجموعه قرار دارد. این تکنیک طراحی از مدتها پیش مد شده است. اکنون کارشناسان خواستار تنوع و شکل گیری ترکیب های جالب هستند. از نظر آنها مبلمان باید از مجموعه های مختلف باشد ، اما با هماهنگی و هماهنگی با یکدیگر از نظر رنگ ، سبک ، چاپ. علاوه بر این ، این راه حل به شما امکان می دهد تا منابع مالی را ذخیره کنید: در یک جفت با یک مبل با کیفیت بالا و شیک می توانید یک صندلی ارزان ، اما راحت و یک میز قهوه اصلی ، که مثلاً از یک پاف تشکیل شده است ، قرار دهید.
 

5- مقیاس را فراموش نکنید

در بین افرادی که از طراحی کم نظیری برخوردار هستند ، کلیشه زیر وجود دارد: هرچه اتاق کوچکتر باشد ، مبلمان کمتری که در آن قرار دارد ، فشرده تر خواهد بود. از یک طرف ، این منطقی است ، زیرا می توانید متر مربع با ارزش را ذخیره کنید. اما از طرف دیگر ، ظاهر اتاق رنج می برد - قطعات ریز از مبلمان فقط بر اندازه متوسط ​​اتاق تأکید می کنند و تأکید نامطلوبی را بر این امر ایجاد می کنند. برای به دست آوردن حداکثر استفاده از این وضعیت ، باید به هک طراحی زیر متوسل شوید: عناصر داخلی کوچک را با موارد بزرگتر ترکیب کنید. بنابراین جو هماهنگ تر به نظر می رسد.
 

6. هماهنگی را فراموش نکنید

دیوار متضاد با فضای داخلی هماهنگ نیست
 
فضای داخلی ساخته شده در یک رنگ به ندرت سودمند به نظر می رسد.زیرا چشم هیچ چیز برای جلب توجه ندارد. برای این بود که تضاد ها در طراحی اختراع شدند - در تضاد با عناصر رنگ و سبک که توجه را جلب می کنند ، اما از جو عمومی خارج نمی شوند. این تأکیدات ممکن است نقاشی ، منسوجات ، اشیاء هنری ، فرش و غیره باشد ، با این وجود ، شما باید تا حد ممکن مراقب آنها باشید. اگر تصمیم دارید یکی از دیوارها را با رنگ برجسته کنید ، مطمئن شوید که تضاد انتخاب شده با محیط هماهنگ باشد و در چندین عنصر دیگر داخلی وجود دارد.
 

7. از گیاهان مصنوعی استفاده نکنید

گلهای مصنوعی انرژی مثبت را می گیرند
 
در سال 2020 ، این طرح به طور فعال از رنگ نعنایی و همچنین همه سایه های سبز استفاده می کند. این روند را به کار گرفته و فضای داخلی را با گیاهان طبیعی تزئین کنید. اگر نمی خواهید از آنها مراقبت کنید یا به دلیل کار به ندرت در خانه هستید ، گیاهان مقاوم تر که نیاز زیادی به مراقب ندارند را خریداری کنید. در مورد گیاهان مصنوعی ، بهتر است آنها را رها کنید. با وجود این واقعیت که در فروشگاه های مدرن نمونه های بسیار باکیفیتی یافت می شود که از نظر ظاهری عملا با موجودات زنده تفاوتی ندارند ، قیمت آنها سر به آسمانمی زند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که گیاهان مصنوعی انرژی می گیرند ، اما در عوض هیچ چیزی نمی دهند ، و همچنین تأثیر منفی بر جو خانه می گذارند.
 

8- یک مهد کودک درست نکنید

اتاق کودک به سبک فروشگاه اسباب بازی و ... به زودی کودک را آزار می دهد.
 
معیارهای اصلی که در اتاق کودک باید رعایت شود راحتی و کارایی آن است. والدین باید نگران خرید مبلمان با کیفیت (تختخواب ، کابینت اسباب بازی و کتاب) و همچنین در دسترس بودن فضای بازی ها و سرگرمی ها باشند. اما نباید اتاق را خیلی موضوعی قرار دهید - بچه ها به سرعت بزرگ می شوند و دیدگاه ها و ترجیحات آنها با آنها تغییر می کند. کاغذ دیواری با اتومبیل ، که از آن کودک در 5 سالگی خوشحال شد ، پس از مدتی دیگر باعث احساسات مثبت او نمی شود. برای اینکه مجبور نشوید هر دو سال یکبار تعمیر انجام دهید ، یک فضای داخلی اساسی ایجاد کنید که با پسر یا دختر شما رشد و سازگاری پیدا کند.
 

9. از قاب های رنگارنگ در فضای داخلی استفاده نکنید

قاب های مختلفی که در مغازه های سوغات فروشی به فروش می رسند ، و همچنین نسخه هایی که از سفر به دست می آید ، بندرت با هماهنگی داخلی جور می شوند. بیشتر اوقات ، آنها دقیقاً به عنصری تبدیل می شوند که باعث ایجاد نویز بصری می شود و تصویر کلی را خراب می کند. بنابراین ، سعی کنید از چنین قاب هایی دوری کنید و به چوبی کلاسیک اولویت دهید.
 

10. تختخواب را فراموش نکنید

حتی اگر تعمیر فوق العاده ای در اتاق خواب انجام شود و تختخوابی زیبا در مرکز اتاق قرار بگیرد ، ملحفه های قدیمی و روتختی کل طراحی را خراب می کنند. برای این که تلاش های خودتان را بی نتیجه نکنید ، برای ملحفه و روتختی با کیفیت هزینه کنید. اگر نمی دانید کدام رنگ برای فضای داخلی شما مناسب است ، از یک رنگ خنثی ، به عنوان مثال ، سفید ، بژ یا خاکستری استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ساخت خانه زیبا از انبار قدیمی غله

در
یک فرد خلاق در همه چیز استعداد دارد - یک معمار جوان این حقیقت را اثبات کرد و تصمیم گرفت یک انبار قدیمی غلات را که از یک کشاورز در کانزاس خریداری شده است ، تبدیل به یک خانه زیبا کند.
 
واقعیت جالب: انبار غلات ، متشکل از یک قاب فلزی و روکش فلزی گالوانیزه ، با قطعات بسیار ریز و درشتی بود، بنابراین مالک جدید قادر به انتقال آن بر روی یک وانت معمولی به شهر فینیکس در ایالت آریزونا (ایالات متحده آمریکا) بود.
معمار جوان تمام تغییرات را انجام داد (فینیکس ، آریزونا).
 
انبار غله که در ابتدا در سال 1955 ساخته شده است ، در منطقه ای معتدل است ، اما این امر مانع از تبدیل این انبار به خانه ای کوچک ، اما کاملاً جذاب و دنج خانوادگی نشده است.
فضای داخلی یک آپارتمان غیرمعمول از یک انبار غلات قدیمی (فینیکس ، آریزونا)
 
برای تبدیل موفقیت آمیز انبار غله به یك آپارتمان قابل زندگی ، مجبور شدم تغییرات بسیاری را در طراحی داخلی آن ایجاد كنم. در نهایت این خانه به پنجره های بزرگ مجهز شد ، دربهای شیشه ای کشویی و فلزی سفارشی ، عایق بندی کامل حرارت و سر و صدا ساخته شده و طراحی داخلی جالبی ایجاد شده است.
از آنجا که این سازه به شکل یک استوانه بود ، سازماندهی فضا در یک صفحه عمودی انجام می شود. یک راه پله مارپیچ بسیار باریک ، اتاق دنج آشپزخانه در اتاق زیرزمین را در طبقه همکف با اتاق های اتاق خواب در سطح فوقانی متصل می کند.
یک انبار غله معمولی به یک آپارتمان مدرن تبدیل شده است

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم

در
sayarak.com برای کسانی که در یک آپارتمان زندگی می کنند و تاکنون فقط رویای یک خانه تابستانی یا یک خانه روستایی را در سر می پرورانند ، یک تراس تابستانی را مستقیماً در بالکن شهر ایجاد می کند. گیاهان ، کفپوش چوبی ، منسوجات زیبا - برای رسیدن به هدف هزینه چندانی لازم نیست. اما طبق نتایج بدست آمده ،دوستداران خانه تابستانی یا یک خانه روستایی یک تکه از طبیعت را در آپارتمان خود دریافت می کنند.

 

مرحله 1: کفپوش چوبی در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
کفپوش چوبی با طبیعت همراه است
 
اولین چیزی که هنگام طراحی بالکن باید در مورد آن فکر کنید ، پوشش کف است. برای ایجاد این تصور که واقعاً در یک تراس در خارج از شهر قرار دارید ، از یک درخت کمک بگیرید - ماده ای که همیشه با طبیعت همراه است. برای کف ، می توانید از هر چیزی که می خواهید استفاده کنید: ورقه ورقه ، مشمع کف اتاق ، کاشی. نکته اصلی این است که آنها از یک درخت ساخته می شوند. اگر بالکن باز دارید و نگران امنیت کفپوش هستید ، به کفپوش چوبی توجه کنید که اغلب برای تزیین مسیرهای باغ استفاده می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط آن را در بالای کف بتونی قرار دهید. بزرگترین امتیاز این است که کار ساده است ، و می توان آن را به طور مستقل و بدون استفاده از متخصصان انجام داد.
 

 

مرحله 2: طراحی دیوار بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
وقتی شخصی روی یک تراس چوبی نشسته است ، عادت دارد که پشت خانه خود یک خانه چوبی یا آجری داشته باشد. این واقعیت را در نظر بگیرید که برای واقعی ساختن جو ، دیوارها را با تخته های چوبی ببندید. اگر آپارتمان شما دارای دیوارهای آجری است ، پس شما بسیار خوش شانس هستید ، زیرا لازم نیست چیزی را تغییر دهید. فقط آنها را با رنگ دلخواه رنگ کنید و از جلوه آن لذت ببرید. یکی دیگر از مزایای آجر مقاومت آن در برابر عوامل منفی خارجی و شرایط آب و هوایی است: این مواد در برابر باران و برف مقاوم هستند ، که  در مورد بتن یا چوب این چنین نیست. اگر بالکن باز دارید ، دیوارها را با رنگ مقاوم در برابر رطوبت بپوشانید تا در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید.
 

 

مرحله 3: دکوراسیون رنگی در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
سایه های نور بصری فضا را بزرگ تر نشان می دهد.  / عکس
 
قبلاً بحث کرده ایم که درخت و تمام سایه های آن باید در فضای داخلی تراس تابستانی آینده جایگاه غالب داشته باشد. با این حال ، این نکته را بخاطر بسپارید که منطقه بالکن به ندرت بزرگ است ، به این معنی که استفاده از رنگ های تیره بدیهی است گزینه کوچک بودن فضا را نشان می دهد . در مورد دکوراسیون و در مورد مبلمان ، سایه های سبک چوب را انتخاب کنید. در غیر این صورت ، بالکن بسیار باریک و گرفته خواهد شد. اگر واقعاً می خواهید از رنگهای تیره استفاده کنید ، به عنوان مثال پارچه و دکوراسیون را در چنین رنگهایی، آبی ، بنفش ، کبود ، انتخاب کنید. بنابراین می توانید سایه های روشن ایجاد کنید و اتاق را از نظر بصری کوچکتر نکنید.
 

 

مرحله 4: مبلمان در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
مبلمان باغ - گزینه عالی
 
هنگام انتخاب مبلمان برای بالکن ، به گزینه هایی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت ، که فضای آرامش ایجاد می کنند ، اولویت دهید. صندلی ها و میزهایی که در بخش های باغ به فروش می رسند برای این منظور مناسب ترین هستند. در مورد اندازه و کمیت آنها مستقیماً به مساحت تراس آینده بستگی دارد. به عنوان مثال ، میز و صندلی های تاشو برای بالکن های کوچک مناسب هستند که حداقل فضای آنها را اشغال می کند ، اما در عین حال کارایی خود را از دست نمی دهند و برای بالکن های بزرگ ، صندلی های مناسب تراستفاده کنید. با نشستن بر روی آنها ، شما نه تنها می توانید بعد از یک کار سخت روز استراحت کنید بلکه روحیه خود را نیز بهبود می بخشید.
 
لازم به ذکر است مبلمان انتخاب شده برای بالکن باید با دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد. یعنی قطعاً گزینه های پلاستیکی مناسب نیستند. اگر قصد خرید مبلمان داخلی را دارید ، پس باید آن را با رنگ دیوارها انتخاب کنید ، به طوری که به نظر برسد ادامه منطقی طراحی داخلی اتاق است.
 
یک راه حل شیک ، سازگار با محیط زیست و ارزان قیمت ، میز و صندلی بصورت تخت خواهد بود. بسته به نیاز خود می توانید یک میز ، یک گوشه راحت ، یک مبل دو نفره یا یک صندلی بسازید. برای تکمیل ترکیب باید بالش و تشک را روی آن قرار دهید.
چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
مبلمان چوبی شیک و سازگار با محیط زیست
 
می توانید به موضوع ترتیب یک بالکن از سمت غیر استاندارد نزدیک شوید و به جای مبلمان معمولی یک قرقره بزرگ چوبی کابل را خریداری کنید. 
 

 

مرحله 5: استفاده از گیاهان در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
گیاهان در تراس فضای دنج را ایجاد می کنند.  / عکس
 
عنصر واجب هر تراس تابستانی گیاهان سبز است. آنها در فصل گرم هوا را تصفیه می کنند ، دلپذیری را به اتاق اضافه می کنند و می توانند با رطوبت و دما به رنگ های مختلف تبدیل شوند. اگر گل را دوست ندارید ، نیازی به ایجاد یک باغ کامل ندارید. فقط برخی از گیاهان مقوم را خریداری کنید که چشم را خوشحال کنند. می توانید با گل ها در گلدان های کوچک کار کنید و آنها را روی قفسه بگذارید ، یا می توانید چند گلدان بزرگ گل خریداری کنید و مستقیماً روی زمین قرار دهید.
 
هک زندگی: اگر بالکن بسیار کوچک دارید ، گیاهان را در حالت معلق و آویزان قرار دهید که به لبه های طرفین وصل شده است. به این ترتیب ، متر مربع با ارزش را صرفه جویی خواهید کرد و در عین حال ، تراس تابستانی خود را به زیبایی طراحی می کنید.
 

 

مرحله 6: استفاده از منسوجات در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
بالش ، کوسن و پرده روشن با الگوهای گل تزئینات داخلی را تکمیل می کند
 
در ادامه موضوع دکوراسیون ، نمی توان از منسوجات نام نبرد. بهتر است به نسخه های بهاری یا تابستانی که فضا و خلق و خوی مناسب ایجاد می کند ، اولویت دهید. به عنوان مثال ، اگر صندلی و نیمکت چوبی دارید ، آنها را با بالش و فرش نرم تزئین کنید - ظاهر بلافاصله روشن تر و جالب تر خواهد شد. مبلمان به طور ارگانیک توسط فرشهای حصیری و منسوجات رنگارنگ تکمیل می شود.
 
اگر مخالف پرده های موجود در بالکن نیستید ، پس در اینجا ابتدا باید از فصل شروع کنید. در پاییز و زمستان پرده های متراکم و تیره و اما در بهار و تابستان آنها نازک خواهند بود. در مورد رنگ ، تمام سایه های زرد ، صورتی کم رنگ ، آبی آسمانی مناسب هستند. همچنین می توانید به دکوراسیون گل و گیاه توجه کنید. مهمترین چیز این است که بدون اضافه بار آن در فضای داخلی یکپارچه جا می گیرد.
 

 

مرحله 7: روشنایی در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
می توانید از شمع های تزئینی یا چراغ های شارژی استفاده کنید
 
برای گذراندن شب های دنج در تراس ، باید از نورپردازی اضافی نیز استفاده کنید ، زیرا نور کافی برای اتاق مجاور وجود ندارد. اگر نور از قبل در بالکن موجود است - خوب. اگر نه ، اشکالی ندارد. می توانید از شمع های معمولی یا برقی ، چراغ های شارژی و ... استفاده کنید. گزینه عالی دیگر وسایل تزئینی خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...