هیولا ترسناک برای بچه ها

در

کودک


آیا تا به حال اتفاق افتاده است که در پاسخ به دعوت به خواب ، کودک شما ناگهان میل به نوشیدن یا غذا خوردن پیدا کند ، خود را به "ناشنوایی" بزند ، اشک و عصبانیت و یا رفت و آمد های بی پایان به توالت را شروع کند؟ همه اینها می تواند مظهر اضطراب و سیگنالی باشد که کودک به کمک نیاز دارد یا رایج ترین روش برای بیشتر بیدار ماندن است؟ روانشناس گفت که چگونه یکی را از دیگری تشخیص دهیم و والدین در هر دو مورد باید چه کار کنند.

 

کودک


یاد بگیرید که زمان را به عقب برگردانید

بیشتر اوقات ، ترس از به خواب رفتن ، اشک وعصبانیت ، درخواست روشن ماندن  اتاق و سایر نگرانی های شبانه برای کودکان پیش دبستانی - کودکان 3 تا 7 ساله ، مهم است. آنها در مورد هیولا و ارواح زیر تخت صحبت می کنند ، چندین بار قبل از خواب به آغوش پدر یا مادر می آیند یا شب به تخت والدین خود می روند ، زیرا خواب بدی دیده اند. از آنجا که موضوع گسترده است ، ما هنوز در مورد کودکان بالای 7 سال صحبت نمی کنیم ، آنها ویژگی های خاص خود را دارند. بیایید در مورد کودکان پیش دبستانی صحبت کنیم.

 

کودک


معمولاً ، اگر کودکی بخواهد چراغ را در شب روشن بگذارد ، یک اسباب بازی اضافی با خود ببرد ، مادرش را متقاعد کند که بیشتر بماند و دستشویی یا درد شکم را بهانه کند ،  برای مدتی والدین ، ​​ با آرامش تحمل می کنند با این حال ، پس از یک یا دو هفته ، هنگامی که خسته کننده می شود یا دیگر برای بزرگسالان راحت نیست ، آنها برای هیولا دستشویی به دنبال راه حل می گردند.


- و در اینجا می خواهم از والدین بخواهم که تحمل نکنند و منتظر نمانند تا مجبور شوند برای کمک به متخصص مراجعه کنند. به محض مشاهده علائم اضطراب یا رفتار عجیب در کودک نوپا قبل از خواب ، سعی کنید بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

لازم است وضعیت را از پس زمینه تجزیه و تحلیل کنید: قبل از شروع رفتارهای عجیب کودک قبل از خواب یا شب چه اتفاقی افتاده است؟ چند روز ، هفته ها و ماه ها یک قدم رو به عقب بردارید تا بفهمید چه چیزی ممکن است باعث ایجاد اضطراب یا ترس در فرزند شما مثلا از دستشویی هیولا می شود. شاید دلیل آن حرکت ، تغییر مناظر ، ورود یا خروج اقوام ، برخی فیلم ها یا کارتون ها ، درگیری های والدین ، ​​از دست دادن اسباب بازی مورد علاقه ، تغییر معلم یا ظاهر شدن یک کودک جدید در گروه مهد کودک بوده است. اگر  حدس زدن می تواند مشکل باشد. در این مورد ، ارزش آن را دارد که علت اضطراب را از خود کودک دریابید.

 

کودک

اضطراب کودک از کجا می آید؟هیولا واقعی

این ممکن است اضطراب درونی خود کودک باشد. از 4 سالگی ، طبق هنجارهای روانشناسی ، او حق دارد چیزی را از غذا دوست نداشته باشد ، از یک پنجره باز بترسد یا در محاصره اسباب بازی های نرم به خواب برود. با این وجود ، درصد بیشتری از این احتمال وجود دارد که اضطراب از والدین یا از سیستم خانواده ناشی شده باشد. البته مادران اغلب در مورد این اطلاعات احساس گناه می کنند: "همه اینها به خاطر من است." اما درک این نکته مهم است که کودک تنها با مادر نیست. پدر ، مادربزرگ ها ، پدربزرگ ها ، یک محیط دور و نزدیک وجود دارد که او را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

 

کودک

 چه موقع ترس ها بوجود می آیند؟

هنگامی که یک حالت عاطفی ناپایدار در کودک یا خانواده وجود دارد. به عنوان یک قاعده ، با اقدامات آیینی قبل از خواب ، کودک اضطراب خود را کاهش می دهد. به طور کلی ، هر آیینی همیشه درباره اضطراب است.

مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث آن شده است. معمولاً اضطراب از چیزی ناشناخته ناشی می شود. به عنوان مثال ، مادر و پدر غم انگیز راه می روند ، مشخص نیست چرا. اگر تقصیر من باشد ، اگر من بد باشم ، و آنها دیگر مرا دوست ندارند چه؟ اگر طلاق بگیرند چطور؟ کودک به مشکل فکر می کند و خود را در مرکز قرار می دهد. و او تمام تلاش خود را می کند تا والدین را از نگرانی های خود منحرف کند تا هیچکس طلاق نگیرد ، سعی می کند توجه را به خود جلب کند ، تأیید عشق را دریافت کند.


همچنین ، علت ترس می تواند هیولا یا هیولاهایی باشد که کودک در فیلم ها ، کارتون ها ، تبلیغات یا بازی ها دیده است. شاید باکتری هایی که در تبلیغات یک محصول معروف به توالت می ریزند برای ما خنده دار به نظر برسند ، اما برای یک کودک می توانند تبدیل به همان هیولاهایی شوند که در آپارتمان زندگی می کنند و او را تهدید می کنند. کودک در تخت خود در تاریکی باقی می ماند ، با افکار ، نگرانی ها ، ترس های خود تنها است. او هوشیار است ، به صدای خش خش و صداها گوش می دهد.(تخت هیولایی) البته ، نمی توان در مورد هیچ خوابی صحبت کرد ، زیرا هورمون های استرس - آدرنالین و کورتیزول - در خون جاری هستند. آنها اجازه نمی دهند کودک آرام شود ، او واقعاً قادر به کنار آمدن با مشکل هیولای زیر تخت نیست ، او به کمک بزرگسالان نیاز دارد.

 

کودک

چگونه به فرزند خود کمک کنیم تا بر ترس ها غلبه کرده و اضطراب را از بین ببرد

برای شروع ، خوب نیست که بترسید. این یک مرحله طبیعی در رشد روانی کودک است. مهم است که والدین موقعیت صحیح را انتخاب کنند: نه بیش از حد محافظ و نه انکار. عاقلانه ترین چیز این است که برای کودک تاکید کنید که مشکل او را درک کرده و می پذیرید و برای شما مهم است که او سعی کند خودش با آن کنار بیاید. اما اگر او شکست بخورد ، شما آنجا خواهید بود و همیشه کمک خواهید کرد.


- گاهی اوقات فقط صحبت کردن و یافتن دلیل ، ماهیت ترس کافی است. بهتر است این کار را نه قبل از خواب ، زمانی که کودک از قبل هیجان زده است ، بلکه در فضایی آرام ، در یک مکالمه محرمانه انجام دهید. به این واقعیت که کودک از چیزی مثل هیولا زیر تخت می ترسد نخندید ، آن را مزخرف یا بی اهمیت ننامید. در غیر این صورت ، کودک ممکن است در گفتن حقیقت به شما تردید کند و حتی نگران کننده تر خواهد شد: به هر حال ، بزرگسال مهم او نه به او کمک می کند و نه از او محافظت می کند ، بلکه او را مسخره می کند.

سعی کنید بفهمید چه چیزی کودک شما  را نگران می کند. توضیح دهید که از انجام وظیفه ای بسیار دشوار در محل کار اخم کرده اید و عصبی هستید ، نه اینکه کودک بد رفتار کرده است. شاید شما اغلب با شوهر / همسر خود نزاع کنید ، این نیز ارزش پذیرش دارد: "ما به دلیل خستگی دعوا می کنیم و توافق برای ما دشوار است ، اما نه به این دلیل که شما مقصر هستید. ما هنوز خیلی دوستت داریم. "

 

کودک


سعی نکنید توضیح دهید که هیولا یا ارواح وجود ندارند. برای یک کودک ، همه کابوس های او کاملاً واقعی هستند ، منطق و عقلانیت در اینجا کار نمی کند. روش های فرافکنی به مقابله خوب با ترس ها کمک می کند: طراحی ، مدل سازی ، هر راهی برای انتقال ترس کودک از سر به دنیای ملموس واقعی.


در اینجا یکی از تکنیک هایی است که به خوبی در کودکان 5 سال به بالا و گاهی اوقات جوان تر کار می کند.

فرزند خود را به مجسمه سازی یا کشیدن یک هیولا یا شخصی که از استفاده از پلاستین یا قلم های نوک رنگی می ترسد دعوت کنید . سپس در مورد سناریوی زیر با او صحبت کنید:

- بیایید با هیولای شما صحبت کنیم. چی میخوای بهش بگی؟
- من می ترسم. تو بدی ، برو! من می خواهم شما را بکشم و شما را شکست دهم.
- حالا هیولا را در دست بگیرید و روی صندلی مقابل بنشینید. انگار یک هیولا هستید. به پسری که از شما می ترسد چه پاسخی خواهید داد؟
- نترس ، من ترسناک نیستم. برعکس ، من از تو محافظت می کنم و دوستت دارم.

 

کودک


اگر کودک هنوز برا چنین استدلالی کوچک است ، مادر می تواند از طرف هیولای واقعی صحبت کند. وظیفه شما این است که این گفتگو را بسازید تا بچه بتواند با هیولا مذاکره کرده و دوست شود. برای درک اینکه نیازی به شکست ندارد ، می تواند مفید باشد: به عنوان مثال ، رویاهای بد را از بین ببرد. اغلب ، پس از چنین تمرینی ، کودکان هیولاهای  خود را دور نمی اندازند ، بلکه آنها را ترک کرده و گرامی می دارند.

 

همچنین می توانید یک حرز مخصوص تهیه کنید: دستکش پدر ، که همه دشمنان را دفع می کند ، یا دستمال مادر ، که تبدیل به یک شنل محافظ می شود. بگذارید کودک آنها را با خود ببرد و زیر بالش بگذارد. آیین خود را ایجاد کنید: به عنوان مثال ، یک بوسه جادویی که شجاعت می بخشد. در این صورت تنها ماندن کودک در تختخواب با دانستن اینکه از حمایت مادر یا پدر برخوردار است ، آسان تر و ایمن تر خواهد بود. و ، احتمالاً ، با گذشت زمان ، او به سادگی از ترس خود پیشی می گیرد.

 

کودک

بازی کودک یا ترس: تشخیص و خنثی کردن

اگر در مورد موارد بالینی و جدی صحبت نمی کنیم ، همه انواع "نوشیدن / خوردن / توالت" قبل از خواب می تواند بازی کودکی باشد که به سادگی نمی خواهد بخوابد. زیرا ماندن در کنار والدین یا اسباب بازی ها در شب بسیار سرگرم کننده تر از خوابیدن در رختخواب و تلاش برای خوابیدن است.

کودک توجه می خواهد ، محدودیت های مجاز را بررسی می کند ، چارچوبی که والدین آماده نگه داشتن آن هستند. کودکان هنرپیشه های شگفت انگیزی هستند ، آنها این کار را آنقدر ماهرانه انجام می دهند که والدین همیشه نمی توانند بلافاصله بازی را تشخیص دهند.

 

کودک


- مهم است که دوباره بررسی شود که آیا همه اعضای خانواده قوانین یکسانی دارند و آیا همه آنها را رعایت می کنند یا خیر. به عنوان مثال ، ممنوعیت تماشای تلویزیون قبل از خواب باید برای بزرگسالان و کودکان اعمال شود. در غیر این صورت ، اطاعت نخواهند کرد.
مبارزه با بازی سرکاری کودک چندان دشوار نیست: شما باید آنچه را که کودک واقعاً می خواهد درک کرده و بیان کنید. در اینجا مثالی از این عبارت وجود دارد: ”به نظر نمی رسد گرسنه باشید ، حتی اگر ساندویچ دیگری درخواست می کنید. به نظر من شما فقط نمی خواهید بخوابید ، بلکه می خواهید با یک اسباب بازی جدید بازی کنید / کارتون مورد علاقه خود را تماشا کنید / با من وقت بگذرانید. اما الان وقت خواب است و باید بخوابید. و فردا قطعاً با هم بازی می کنیم. من شما را بسیار دوست دارم و صبح منتظر ملاقاتمان هستم. "

 

کودک


- مهمترین قانون در مبارزه با کودکان این است که یک فرد بزرگسال باید احساس کند که حق با اوست و آرامش خود را حفظ کند. اجازه ندهید فرزندتان شما را تحت فشار قرار دهد یا عصبانی کند. 
به طور کلی ، بازی سرکاری کودک سیگنال ارزشمندی برای والدین است. زمانی اتفاق می افتد که کودک مرزها را احساس نمی کند ، هنگامی که بین بزرگسالان ناسازگاری وجود دارد یا قوانین تعیین شده رعایت نمی شوند:

وقتی نمی تواند قبل از خواب رایانه لوحی بازی کند ، اما در همان زمان مادر یا پدر پشت کامپیوتر یا تلفن نشسته اند.
وقتی والدین به خوردن شیرینی برای شب اجازه نمی دهند ، و مادربزرگ شیرینی می خورد.

 

کودک


کودک نمی تواند بفهمد که آیا ممکن است یا نه ، و به جای پرسیدن ، شروع به مطالبه آنچه برای او مفید است می کند.

اگر بتوانید ناسازگاری ها را در بین بزرگسالان پیدا کرده و از بین ببرید ، بازی سرکاری کودک معنای خود را از دست می دهد. در مورد مادربزرگ ها و دیگر بزرگسالانی که به طور دائم با شما زندگی نمی کنند و مذاکره با آنها مشکل است ، می توانید از عبارت مشابهی استفاده کنید: "من می دانم که مادربزرگ قبل از خواب به شما آب نبات می دهد. اما او از من نپرسید و نمی دانست که من اجازه نمی دهم. من در این مورد با او صحبت خواهم کرد ، زیرا خانواده ما قوانین متفاوتی دارد. "

مهمتر از همه ، با فرزند خود ، ترس ها و نگرانی هایش با احترام رفتار کنید ، صبور و ثابت قدم باشید. و سپس همه چیز درست می شود. شبهای خوبی برای شما و فرزندانتان آرزومندم!

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید

در
تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید
تست روانشناسی: یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید.
 
در هر فرد اضطراب وجود دارد: برخی از از دست دادن عزیزان و تنهایی می ترسند ، برخی دیگر نگران اندیشه های مربوط به آینده هستند و کسی حتی از زندگی کردن می ترسد. اما مهم نیست که چه شکلی از ترس دارید، مهمترین چیز این است که علل آن را بفهمید و با آن دوست شوید. اگر می خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید ، مقاله را بررسی کنید.
نگرانی های ما جعبه بدبختی پاندورا نیست ، بلکه فرصتی است برای شناخت بهتر از خودمان و باز کردن منبع جدیدی برای ایجاد انگیزه. بنابراین ، ما در SAYARAK.COM تصمیم گرفتیم که با این تست به  روانشناسی تحلیلی بپردازیم  و در عین حال به یاد بیاوریم که امروز هالووین است و تصاویر ما همان چیزی است که روانپزشک برای ایجاد روحیه برای این تعطیلات تجویز می کند.
تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید.

1

تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید
تست: یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید.

2

تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید
تست: یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید.

3

تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید
تست: یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید.

4

تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید
تست: یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید.
 

5

تصویری را انتخاب کنید که بیشتر از همه شما را می ترساند و تفسیر آن را بخوانید
تست: یک تصویر را انتخاب کنید و دریابید که ترس ناخودآگاه شما چه می گوید.
 
 
انتخاب شما به چه معنی است؟

1

اگر تصویر اول باعث نگرانی شود ، این نشانگر ترس از محكومیت است. شاید یکی از متداول ترین سؤالات شما این باشد: "مردم چه خواهند اندیشید؟" آرزوی رضایت دیگران و عادت تمرکز روی انتقاد ، انرژی زیادی را به خود اختصاص می دهد و باعث خستگی مداوم می شود. مطالعات نشان می دهد که افراد 4 برابر بیشتر کلمات منفی را به یاد می آورند تا کلمات ستایش آمیز را!  و برای زنده ماندن یک واقعه منفی ، مغز ما باید 5 مورد مثبت را تجربه کند.  به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی تواند با همه کاملاً همدردی کند ، بنابراین نباید انرژی خود را روی یک هدف دست نیافتنی هدر دهید.

2

اگر تصویر دوم زنگ خطر را برای شما ایجاد کرد ، احتمالاً نگران وضعیت احساسی خود هستید و از از دست دادن کنترل ذهن خود می ترسید. به نظر می رسد در زندگی شما فشارهای روحی و روانی مختلفی وجود دارد ، بنابراین توصیه می شود که استراحت کنید و تعطیلات بگیرید ، اضطراب خود را با انجام کارهای  خلاقانه کاهش دهید و از فعالیت های معمولی و تکراری دور شوید.

3

سایه سیاه و سفید در راهرو؟ این نشانگر ترس از عدم موفقیت است. شما از تحولات پیش بینی نشده می ترسید که ممکن است شما را غافلگیر کنند. شما احتمالاً از وضعیت فعلی خودراضی نیستید ، اما احساس می کنید که نمی توانید به نوعی بر اوضاع تأثیر بگذارید. به یاد داشته باشید که شکست خوردن یک واقعه است نه یک شخص. اجازه ندهید این شکست بر کل آینده شما تأثیر بگذارد. تاریخ افراد موفق را نمی شناسد که مسیرشان بدون مانع پیش رفته باشد.

4

تصویر چهارم نمادی از ترس بسیار موذی است که چهره های بسیاری دارد. ترس از دست دادن و ترس تنهایی. همه می خواهند خوشحال شوند و این احساس نیاز را دارند. فقط بسیاری از افراد مفهوم "تنهایی" را نادرست تفسیر می کنند و معتقدند که این شرایط ناشی از عدم وجود عزیز در این نزدیکی است. اما شما هم در روابط و هم در یک حلقه بزرگ خانوادگی می توانید تنها باشید ، زیرا این احساس مربوط به تعداد افرادی نیست که با ما هستند بلکه درباره آن وضعیتی است که ما خودمان علاقه ای به آن نداریم. تلاش خود را برای جذب افراد متوقف کنید و بیشتر به خود توجه کنید: احساسات ، خواسته ها و اهداف خود را مورد توجه قرار دهید.

5

اگر از آخرین تصویر نگران هستید ، این نشانگر  ترس از آینده است. احساس اضطراب در اثر عادت و دلبستگی ایجاد می شود. شما می فهمید که اگر چیزی خوب پیش نرود ، باید دنیای خود را دوباره بسازید. طبیعی است که از آنچه که ما نمی دانیم بترسیم ، اما اگر این احساس مانع از برنامه ریزی شما شود و به معنای واقعی کلمه فکر می کنید که "همه چیز قابل ویرایش است" ، از طرف دیگر به آن نگاه کنید: حتی اگر اشتباه کنید ، همه چیز با گذشت زمان می گذرد ، و اگر چیزی درست کار نکند ، حداقل خاطرات خوب در کنار شما خواهند ماند. مهم نیست که زندگی چگونه پیشرفت می کند ، خود را به یاد سخن حکیمانه ای که بر روی حلقه پادشاه سلیمان نوشته شده است بیاندازید: "همه چیز می گذرد". پس این هم می گذرد و همیشه می گذرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سه نشانه غیر معمول دیابت که نادیده گرفته می شوند

در
سه علامت غیر معمول دیابت که نادیده گرفته می شوند
دیابت با گسترش سریع به یک بیماری همه گیر غیر واگیر تبدیل شده است. طبق آمار WHO ، در سال 2025 حدود 500 میلیون بیمار مبتلا به این بیماری تشخیص و ثبت می شوند.
 
سه نشانه غیر معمول برای دیابت وجود دارد که به اشتباه، معمولاً استرس و خستگی را مقصر می دانند.

 

خستگی مزمن

اغلب بیماران از خستگی و خستگی مداوم شکایت می کنند و حتی بعد از خوردن غذا احساس خستگی می کنند. این اتفاق در شرایطی که فرد پرخوری نکند و بعد از خوردن غذا احساس خستگی  کند یکی از علائم مربوط به دیابت است(مشخص است که اگر زیاد غذا بخورید ، اغلب شما را به خواب می برد). 
 
کمبود انسولین و ایجاد مقاومت گیرنده سلولی در برابر آن منجر به این واقعیت می شود که گلوکز با غلظت مناسب وارد بافت نمی شود. بدن از انرژی کافی برای حفظ تمام فرایندهای حیاتی در حد لازم برخوردار نیست و همین امر منجر به شروع و پیشرفت خستگی می شود.

 

ترس ، اضطراب و افسردگی غیر منطقی

قند خون بالا عملکرد مغز را مختل می کند ، که می تواند باعث عدم تحریک پذیری بدون علت شود. بیماران دیابتی می توانند از ترس ، اضطراب و افسردگی غیر منطقی رنج ببرند. اگر سطح قند خون را تنظیم کنید، وضعیت به حالت عادی باز می گردد. با این وجود افراد از پزشک می خواهند که داروهای ضد افسردگی را برای آنها تجویز کند، در صورتی که باید به متخصص غدد مراجعه کنند.

 

افزایش اشتها

همچنین ، افزایش اشتها ممکن است نشان دهنده یک بیماری باشد. در دیابت ، بدن مایعات و مواد مغذی مهمی را از دست می دهد. فقدان مایعات و مواد مغذی باعث گرسنگی مداوم می شود.
 
مشهورترین و بارزترین علامت دیابت ، ادرار زیاد است. این نشان می دهد انتقال بیماری به مرحله متوسط رسیده یعنی ​​هنگامی که سطح قند خون بیش از 10 میلی مول در لیتر باشد. در همین زمان ، تشنگی به دلیل افزایش دفع مایعات ظاهر می شود. 
 
همچنین فرد می تواند سردردهای مکرر باشد.   سنگینی و درد در پاها ، پاهای سوزان؛ ترمیم ضعیف زخم؛ درماتیت مداوم؛ پوست خارش دار به ویژه در کشاله ران. مشکلات چشم، وخامت وضعیت ناخن ها و مو و بیماری لثه از علائم و عوارض بیماری دیابت است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه از ترس لذت می بریم؟

در
ترسناک
دانشمندان دانمارکی داوطلبان را با اشباح و زامبی ترساندند تا بفهمند چرا مردم از ترس احساس لذت می کنند. معلوم شد که واکنش مشابه واکنش ناشی از بازی ها است . اما رعایت چارچوب مهم است - مردم ترس بیش از حد ضعیف یا خیلی قوی را بسیار کمتر دوست دارند.

دانشمندان دریافته اند که چگونه می توان از ترس لذت برد

فیلم های ترسناک ، بازی های جذاب با دیوانگان و زامبی ها ، جاذبه هایی مانند خانه های خالی از سکنه - همه این موارد در تعداد قابل توجهی از مردم محبوب است. روانشناسان دانشگاه آرهوس دریافته اند که ترس برای لذت بردن از آن چیست. این مطالعه در مجله Psychological Science منتشر شده است .
 
محققان توضیح می دهند ، هنگامی که عمداً برای اهداف سرگرمی ترس و وحشت را تجربه می کنند ، همزمان ترس و لذت را تجربه می کنند.ترس به طور کلی یک احساس ناخوشایند است که برای محافظت از مردم در برابر خطرات تکامل یافته است. با این حال ، امروزه بسیاری به دنبال تجربیات ترسناک فقط برای سرگرمی هستند.
 
سالهاست که دانشمندان گمان می کنند تغییرات فیزیولوژیکی ، مانند ضربان قلب سریعتر یا ترشح برخی هورمون ها ، دلیل اصلی لذت بردن از ترس مردم است. با این حال ، تاکنون ، رابطه مستقیم بین این تغییرات و لذت بردن از ترس مورد مطالعه قرار نگرفته است.
 
محققان 110 داوطلب را برای سفر به خانه Haunted House دعوت کردند. شرکت کنندگان با استفاده از شاخص های فیزیکی ، در خانه 50 اتاقه قدم زدند ، جایی که آنها دائما توسط زامبی ها و هیولاهای دیگر مورد حمله قرار می گرفتند. محققان همچنین از طریق دوربین شرکت کنندگان را مشاهده کردند که این امر باعث می شد واکنش آنها مستقیماً مشاهده شود.
 
پس از خروج از خانه ، شرکت کنندگان باید میزان ترس خود و اینکه آیا از آن لذت می برند را ارزیابی کنند. دانشمندان این پاسخ ها را با داده های به دست آمده از دوربین ها و ابزارهای نظارتی مقایسه کردند. بنابراین آنها توانستند برداشت های ذهنی افراد را با تغییرات فیزیولوژیکی مقایسه کنند.
 
مطالعات قبلی در مورد ترس بیشتر در محیط آزمایشگاهی با محرک های نسبتاً ضعیف مانند نمایش قطعاتی از فیلم های ترسناک انجام می شد. این می تواند اندازه گیری برانگیختگی فیزیولوژیکی را دشوار کند ، زیرا در آزمایشگاه واکنش ممکن است کمتر از وضعیت واقعی باشد.
 
مارک مالمدورف آندرسن ، محقق اصلی مطالعه ، می گوید: "ما یک آزمایش را انجام دادیم در حالی که شرکت کنندگان از ترس و هیجان فریاد می کشیدند."
نتیجه تجزیه و تحلیل یک نمودار U وارونه بود که بالاترین نقطه آن حداکثر لذت ترس بود.
 
آندرسن می گوید: "اگر مردم خیلی ترس نداشته باشند ، از آن به اندازه کافی لذت نمی برند و اگر خیلی ترسیده باشند همین اتفاق می افتد." "شدت ترس به ظاهر برای حداکثر لذت از اهمیت برخوردار است."همین نمودار هنگام تجزیه و تحلیل ضربان قلب شرکت کنندگان شکل گرفت. برخی انحرافات از هنجار خوشایند بود ، اما اگر خیلی بزرگ و طولانی باشد ، مردم احساس ناراحتی می کنند.
 
 
به گفته آندرسن ، این کاملاً شبیه واکنش مردم در بازی ها است.او می گوید: "به عنوان مثال می دانیم كه وقتی انتظارات افراد در یك بازی نقض می شود ، این امر باعث كنجكاوی می شود و برخی تحقیقات اهمیت كمی از عدم اطمینان و تعجب را برای لذت بخش كردن بازی نشان می دهد."
 
بنابراین ، محققان نتیجه گرفتند ، وقتی مردم فیلم ترسناک تماشا می کنند یا از خانه های ارواح دیدن می کنند ، اساساً با ترس بازی می کنند.آندرسن نتیجه گیری می کند: "مطالعه ما برخی از اولین شواهد تجربی رابطه ی بین ترس ، لذت و تحریک جسمی در استفاده تفریحی از ترس را ارائه می دهد."
 
پیش از این ، فیلم های ترسناک به دانشمندان کمک می کردند تا تفاوت بین اضطراب و ترس را در فعالیت مغز پیدا کنند. برای انجام این کار ، آنها با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی ، فعالیت مغز افراد را هنگام تماشای یک فیلم ترسناک کنترل کردند. در همان زمان ، دانشمندان کل فیلم را یک حالت اضطراب می دانستند و ترس فقط در هنگام صحنه های خاصی از آن ثبت می شد - به عنوان مثال ، هنگامی که یک هیولا از گوشه بیرون می پرد.
 
مشخص شد که مناطقی از مغز که وظیفه پردازش احساسات و عملکردهای ذهنی را بر عهده دارند ، به ترس پاسخ می دهند و در هنگام اضطراب ، فقط آن قسمت هایی از مغز که سیگنال های بینایی و شنوایی را پردازش می کنند ، فعال هستند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

در

مسافرت تغییری در زندگی می باشد. خارج شدن از برنامه روزانه و انجام برخی ماجراجویی ها انسان را زنده می کند. مسافرت در زندگی من بهترین زمان های زندگی من را تشکیل می دهد، من به عنوان مادر سه فرزند نوجوان بی صبرانه منتظر فرصتی برای مسافرت با آنها می باشم. و در اینجا به دلایلی برای مسافرت با بچه ها اشاره شده است.


1. برای این که به بچه ها نشان دهیم که دنیا بزرگ است.
مردم می گویند که "دنیا بسیار کوچک است". بله برخی اوقات مثلا وقتی که با کسی به یک دانشگاه می روید و در جایی یکی از آشنایان دور خود را می بینید، به نظر می رسد که دنیا کوچک است. اما حقیقت این است که دنیا بسیار بزرگ می باشد. گذراندن زمان دور از خانه، جایی که هیچ کس شما را نمی شناسد، شما را مجبور به شناختن جهان می کند و شما می فهمید که دنیا بزرگتر از محل زندگی شماست. چه فرزند شما ستاره تیم فوتبال باشد و یا اینکه در جستجوی یافتن دوستانی در اطراف خود باشد، با خارج شدن از منزل در میابد که ماهی تنهایی در میان دریایی بزرگ است. دنیای بزرگی در خارج از زندگی گروهی وجود دارد و نشان دادن جهان وسیع به بچه ها به آنها کمک خواهد کرد که جایگاه خود را در جهان بفهمند.
2. جدا شدن و واقعا متصل شدن
بچه ها و بزرگسالان این زمان واقعا فرصت زیادی را پشت دستگاه های الکترونیکی صرف می کنند. افراد زیادی هستند که بیشتر از همدیگر در مقابل آلات فن آوری قرار می گیرند؛ ساده تر است که افراد در مطبوعات، متون، و تلویزیون های اجتماعی شد کنند تا اینکه با یکدیگر صحبت نمایند. جدا شدن از خانواده به شما اجازه می دهد که زمان با کیفیتی را در کنار هم بگذرانید.
3. درباره خودتان چیزهایی یاد بگیرید.
استراحت کردن در میان هرج و مرج روزانه یک خانواده شلوغ کاری دشوار می باشد. دوری از کار و فعالیت های برنامه ریزی شده بچه ها به شما کمک خواهد کرد که بیشتر همدیگر را بشناسید. آیا بچه شما در جستجوی هیجان است یا اینکه سعی در یافتن چیزهای جدید دارد؟ شما چطور؟ آیا خانواده شما علاقه مند به پیروی از یک برنامه است یا اینکه ترجیح می دهد که کارها به صورت خود به خودی انجام شوند؟ علاقه های مشترک شما در مسافرت کدام ها هستند؟ در سفر خانوادگی بعدی خود دوست دارید که به کجا بروید؟(سیارک)
4. جزئیات را ببینید.
کودکان ناظر هستند، و نیاز به زمان هایی برای تحسین طبیعت اطراف خود دارند. مسافرت با بچه ها شما را وادار می کند که خود را در موقعیت آنها قرار دهید؛ شاید نحوه حرکت شما آهسته شود چرا کودکان همواره اطراف را مشاهده خواهند کرد و احتمالا شما هم علاقه مند خواهید شد که محیط را از دیدگاه آنها ببینید.
5. دنیای آنها را توسعه خواهید داد.
مسافرت ما را وادار می کند که غذاها، موسیقی، شیوه ها، فرهنگ ها، و زبان های نا آشنا تجربه کنیم. بچه های شما چیزهای جدید مورد علاقه خود را کشف خواهند نمود.
6. درک خود از ماجراجویی را تعیین نمایید.
بچه های کوچک به صورت طبیعی ماجرا جو هستند؛ آنها علاقه مند به کشف دنیای خود می باشند. آنها جذب تجربه های جدید، هیجان های دیداری، شنیداری، لمسی، مزه ای و بویایی می شوند. کشف جهان در کنار کودکان موجب بازسازی احساسات شما برای انجام ماجراجویی می شود و شما را به مسافرت های جدیدتر ترغیب می کند.
7. ایجاد برخی خاطرات
مسافرت با هم برای خانواده ها راه خوبی برای ایجاد خاطرات می باشد، و آنها در کنار هم می توانند داستان های خارق العاده ای به وجود بیاورند. (سیارک)
8. نشان دادن پاداش سخت کوشی به بچه ها
مسافرت می تواند گران قیمت باشد. اما به بچه ها نشان می دهد که سخت کوشی منجر به تعطیلات خارق العاده می شود. شما می توانید اخلاق کاری قوی و مسئولیت پذیری مالی را با آموزش صرفه جویی و بودجه بندی در طی مسافرت به بچه ها یاد بدهید.
9. به بچه ها تاریخ را آموزش دهید.
آیا اهرام مصر نزدیک و یا شخصی می باشند؟ بله لطفا. دیدن مناظر معروف منجر به زنده شدن متون می شود. آیا راه بهتری برای یاد دادن تاریخ به بچه ها بهتر از سفر کردن به محل های تاریخی وجود دارد؟
10. منجربه افزایش محبت می شود؟
مسافرت به افراد خانواده شما کمک می کند که برای امکاناتی که در اختیارشان قرار داده اید متشکر باشند، و به شما کمک می کند که پی به میزان امنیت، غدا، آرامش و سرپناهی را که برای آنها مهیا نموده اید ببرید. دیدن داستان های خبری همانند بودن و قرار گرفتن در آن محل نیست. توسعه ارتباطات شخصی با افراد مناطق دیگر جهان می تواند برای همیشه طرز فکرهای شما را تغییر دهد.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...
زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک


علامت #1 : تب شدید


تبی که 100.4 فارنهایت یا بالاتر در کودک کمتر از 3 ماه است؛ بالاتر از 101 فارنهایت در کودک 3 تا 6 ماه است؛ یا بالاتر از 103 فارنهایت در کودک 6 ماه تا 2 سال است.
متخصصین اطفال تاکید دارند که وقتی تب زیاد می شود، ارقام دما سنج به اندازه حال کودک شما مهم نیستند. یک استثناء: وقتی که تب به 100 درجه فارنهایت رسید، کودکان زیر 3 ماه نیازمند درمان فوری است.یک متخصص اطفال و مشاور والدین، محقق برخورد با کودک تازه متولد: از تولد تا تحقق می گوید: اگر تب ناشی از عفونت باکتریایی همچون عفونت مجاری ادراری باشد، بسرعت به بدن منتشر می شود. این تب معمولا ناشی از یک ویروس متداول باش اما مجبوریم از آن مطمئن شویم. بهتر است که فورا به پزشک خود زنگ بزنید؛ اگر بعد از ساعات اداری بود، مستقیما به E.R. بروید. در کودکان بالای 2 سال، تا زمانیکه کودک شما آب جذب می کند و بصورت نرمال عمل می کند، نگرانی زیادی وجود ندارد. برای راهنمایی با متخصص اطفال تماس بگیرید.(سیارک


علامت #2: تب طولانی

طبی که با درمان کاهش نیابد یا بیش از 5 روز طول بکشد. اگر به کودک خود داروی کاهش طب می دهید از جمله استامینوفن یا ایبوبروفن، و ارقام دماسنج کاهش نمی یابد، فورا با پزشک خود تماس حاصل کنید. این نشان عفونت شدید کودکتان است و احتمالا دکتر نیازمند معاینه کودک شما باشد. تب ناشی از ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در عرض 5 روز برطرف می شود. تبی که طول می کشد حتی زمانیکه میزان تب پایین باشد (100.4 درجه فارنهایت)، احتمالا ناشی از عفونت باکتری پنومونیا باشد که نیازمند درمان انتی بیوتیک است.


علامت #3: تب همراه با سردرد

تبی که همراه با درد گردن یا سردرد باشد یا همراه با دانه های قرمز در پوست باشد.
به پزشک خود زنگ بزنید- اینها علائم مننژیت بوده و نیازمند مداخله فوری است.


علامت #4: دانه های قرمز دایره مانند

دانه های قرمزی که شبیه چشمان گاو است یا شامل دانه های قرمز رنگ می باشد و تا زمانیکه فشار ندهید دیده نمی شوند
دانه های قرمز حلقه مانند با نکته رنگ پریده در وسط آن، نشانه بیماری لایم است. در صورتیکه نقاط تیزی را زیر پوست می بینید، فورا کمک بگیرید که نشانه بیماری جدی است. هر نوع کبودی وسیع می تواند نشانه اختلال در خون باشد. بعلاوه، نقاط قرمز لکه مانند می تواند نشانه واکنش الرژیک باشد. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا آشفته و بی حال است، باید فورا توسط پزشک معاینه شود.(سیارک


علامت #5: خال غیرعادی

خالی که تازه یا متغیر است
متخصص کودکان در اوستین و نویسنده Baby 411 می گوید: خالهای کودکتان را کنترل کنید، بویژه هر خالی که از زمان تولد داشته است چون احتمالا بدخیم شوند. اگر متوجه خالی می شوید که بطور نامنظم شکل گرفته است، دارای کناره های خاص است، تک رنگ نیست یا بلند شده است، به پزشک خود خبر دهید. تمام اینها نشانه سرطان پوست می باشند.


علامت #6: درد ناگهانی شکم

درد شکم که در قسمت سمت راست و پایین است یا دردی که ناگهانی و کرامپی می باشد و می آید و می رود
اگر کودک شما در قسمت سمت راست و پایین شکم درد دارد از او بخواهید بالا بپرد و بیافتد- اگر این کار برایش سخت است، می تواند نشانه آپاندیس باشد. اگرچه آپاندیس در قسمت سمت راست و پایین شکم است، درد ناشی از آپاندیس از پایین کمر شروع شده و به راست می رود. دکتر براون می گوید: ویروس عادی شکم باعث تب، تهوع و سپس درد شکم و اسهال می شود. در مورد آپاندیس ابتدا با اسهال شروع می شود، سپس استفراغ، درد و بعد تب می کند. دکتر لوین می گوید: اگر این علایم را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس حاصل کنید- اپاندیس فورا پیشرفت می کند و باید فورا درمان شود. (سیارک
اگر کودک شما زیر 4 سال است و درد شکمی دارد که یک دقیقه می گیرد و یک دقیقه ارام است، می تواند نشانه intussusceptions باشد، اختلال شدیدی که معمولا باعث می شود تا روده های کودک گره بخورند. درد در عرض 20 تا 60 دقیقه شدید می شود و همراه با تهوع، تب، خون در مدفوع و حرکات ژله ای روده است. اگر درد کودک شدید است به پزشک زنگ بزنید. اگر علائم کرامپی وجود دارد، فورا به بیمارستان ببرید.

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...

زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک

علامت #7: سردرد همراه با تهوع


سردردی که در اوایل صبح شروع می شود یا فرد را نیمه شب بیدار می کند یا همراه با تهوع است
اینها می توانند نشانه میگرن باشند. پزشک درمان صحیح را تعیین می کند. میگرن در کودکان خطرناک نیست و در خانواده دیده می شود. با این حال، سردردهای اول صبح یا نیمه های شب می توانند نشانه چیزی جدی باشند و به این علت است که فورا باید به پزشک مراجعه کنید. (سیارک

 

علامت #8: کاهش ادرار


دهان و لب های خشک، کاهش ادرار، فونتانل مسطح (در نوزادان)، پوست خشک یا پوستی که به هنگام خارش پوسته پوسته می شو، یا تهویع و اسهال بیش از حد
این ها نشانه کاهش آب بدن بوده و نیازمند درمان فوری می باشند چون کاهش آب بدن به شوک منجر می شود. اگر فکر می کنید که کودکان در حال شوک می باشد با 911 تماس گرفته یا فورا به بیمارستان ببرید. در غیراینصورت، با پزشک خود تماس گرفته و به کودک خود مایعات زیاد بدهید. (سیارک


علامت #9: لبهای کبود


کبودی لب ها یا بی رنگ شدن اطراف دهان؛ تنفسی که قفسه سینه و شکم کودک شما حرکت شدید می کند، کودک نفس نفس می زند، خرخر می کند و یا به هنگام تنفس، صدای سوت می آید.
دکترShu. می گوید: زمانیکه صداهایی از سینه و شش می آید، مشکلات تنفس نگران کننده می شوند؛ مسائل تنفس بحرانی اغلب ناشی از خفگی، واکنش های آلرژیک، حمله آسم (که می تواند در کودکان چند ماهه رخ دهد)، ذات الریه، سیاه سرفه، یا خناق هستند. فورا کمک بگیرید یا با 911 تماس حاصل فرمایید. اگر معلوم نیست که کودک شما مشکل جدی دارد یا نه، میزان تنفس وی را بررسی کنید. میزان تنفس وی را در 30 ثانیه بشمارید و سپس ضربدر 2 کنید. سرعت نرمال کمتر از 60 در نوزادان است؛ کمتر از 40 برای کودکان 1 سال است؛ کمتر از 30 برای کودکان 1 تا 3 سال است؛ و کمتر از 24 برای 4 تا 10 سال است.

علامت #10: صورت ملتهب


زبان، لبها یا چشمهای ملتهب، بویژه همراه با تهوع یا خارش
اینها علائم واکنش آلرژیک می باشند. علائم می توانند شامل تورم، مشکلات تنفسی و کهیرشدید بوده و نیازمند درمان فوری باشند. با 911 تماس گرفته و EpiPen یا انتی هیستامینی همچون Benadryl بدهید. برای واکنشهای کمترشدید، با پزشک خود تماس گرفته و از او کمک بگیرید.(سیارک

علامت #11: تهوع بعد از افتادن


زمانیکه کودک شما کمتر از 6 ماه است یا تغییرات نورولوژیکی همچون گیجی یا از دست دادن هوشیاری دارد یا باعث تهوع یا صمه به بدن همچون استخوان شکسته می شود
این حالات اورژانسی باید توسط پزشک درمان شوند.(سیارک


علامت #12: خونریزی بیش از حد

شکافی که به حد کافی عریض است و شما می توانید گوش پاک کن را در آن قرار دهید، یا خونریزی که در عرض چنددقیقه متوقف نشود
اینها علائمی هستند که نیازمند توجه پزشکی می باشند. بسته به شدت جراحت، گام بعدی تماس با 911 یا رفتن به E.R. یا تماس با پزشک است. هرزمان که حیوانی کودک شما را گازگرفت و پوستش پاره شد، به پزشک مراجعه کنی. (سیارک

تمام محتوای این وب سایت، شامل نظرات پزشکی و اطلاعات بهداشتی، برای اهداف اطلاع رسانی است و نباید تشخیص یا درمان قطعی به حساب آیند. استفاده از این وب سایت و اطلاعات آن ، رابطه پزشک- بیمار ایجاد نمی کند. همیشه به دنبال توصیه صحیح پزشک خود باشید. (سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...