10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

در

مسافرت تغییری در زندگی می باشد. خارج شدن از برنامه روزانه و انجام برخی ماجراجویی ها انسان را زنده می کند. مسافرت در زندگی من بهترین زمان های زندگی من را تشکیل می دهد، من به عنوان مادر سه فرزند نوجوان بی صبرانه منتظر فرصتی برای مسافرت با آنها می باشم. و در اینجا به دلایلی برای مسافرت با بچه ها اشاره شده است.


1. برای این که به بچه ها نشان دهیم که دنیا بزرگ است.
مردم می گویند که "دنیا بسیار کوچک است". بله برخی اوقات مثلا وقتی که با کسی به یک دانشگاه می روید و در جایی یکی از آشنایان دور خود را می بینید، به نظر می رسد که دنیا کوچک است. اما حقیقت این است که دنیا بسیار بزرگ می باشد. گذراندن زمان دور از خانه، جایی که هیچ کس شما را نمی شناسد، شما را مجبور به شناختن جهان می کند و شما می فهمید که دنیا بزرگتر از محل زندگی شماست. چه فرزند شما ستاره تیم فوتبال باشد و یا اینکه در جستجوی یافتن دوستانی در اطراف خود باشد، با خارج شدن از منزل در میابد که ماهی تنهایی در میان دریایی بزرگ است. دنیای بزرگی در خارج از زندگی گروهی وجود دارد و نشان دادن جهان وسیع به بچه ها به آنها کمک خواهد کرد که جایگاه خود را در جهان بفهمند.
2. جدا شدن و واقعا متصل شدن
بچه ها و بزرگسالان این زمان واقعا فرصت زیادی را پشت دستگاه های الکترونیکی صرف می کنند. افراد زیادی هستند که بیشتر از همدیگر در مقابل آلات فن آوری قرار می گیرند؛ ساده تر است که افراد در مطبوعات، متون، و تلویزیون های اجتماعی شد کنند تا اینکه با یکدیگر صحبت نمایند. جدا شدن از خانواده به شما اجازه می دهد که زمان با کیفیتی را در کنار هم بگذرانید.
3. درباره خودتان چیزهایی یاد بگیرید.
استراحت کردن در میان هرج و مرج روزانه یک خانواده شلوغ کاری دشوار می باشد. دوری از کار و فعالیت های برنامه ریزی شده بچه ها به شما کمک خواهد کرد که بیشتر همدیگر را بشناسید. آیا بچه شما در جستجوی هیجان است یا اینکه سعی در یافتن چیزهای جدید دارد؟ شما چطور؟ آیا خانواده شما علاقه مند به پیروی از یک برنامه است یا اینکه ترجیح می دهد که کارها به صورت خود به خودی انجام شوند؟ علاقه های مشترک شما در مسافرت کدام ها هستند؟ در سفر خانوادگی بعدی خود دوست دارید که به کجا بروید؟(سیارک)
4. جزئیات را ببینید.
کودکان ناظر هستند، و نیاز به زمان هایی برای تحسین طبیعت اطراف خود دارند. مسافرت با بچه ها شما را وادار می کند که خود را در موقعیت آنها قرار دهید؛ شاید نحوه حرکت شما آهسته شود چرا کودکان همواره اطراف را مشاهده خواهند کرد و احتمالا شما هم علاقه مند خواهید شد که محیط را از دیدگاه آنها ببینید.
5. دنیای آنها را توسعه خواهید داد.
مسافرت ما را وادار می کند که غذاها، موسیقی، شیوه ها، فرهنگ ها، و زبان های نا آشنا تجربه کنیم. بچه های شما چیزهای جدید مورد علاقه خود را کشف خواهند نمود.
6. درک خود از ماجراجویی را تعیین نمایید.
بچه های کوچک به صورت طبیعی ماجرا جو هستند؛ آنها علاقه مند به کشف دنیای خود می باشند. آنها جذب تجربه های جدید، هیجان های دیداری، شنیداری، لمسی، مزه ای و بویایی می شوند. کشف جهان در کنار کودکان موجب بازسازی احساسات شما برای انجام ماجراجویی می شود و شما را به مسافرت های جدیدتر ترغیب می کند.
7. ایجاد برخی خاطرات
مسافرت با هم برای خانواده ها راه خوبی برای ایجاد خاطرات می باشد، و آنها در کنار هم می توانند داستان های خارق العاده ای به وجود بیاورند. (سیارک)
8. نشان دادن پاداش سخت کوشی به بچه ها
مسافرت می تواند گران قیمت باشد. اما به بچه ها نشان می دهد که سخت کوشی منجر به تعطیلات خارق العاده می شود. شما می توانید اخلاق کاری قوی و مسئولیت پذیری مالی را با آموزش صرفه جویی و بودجه بندی در طی مسافرت به بچه ها یاد بدهید.
9. به بچه ها تاریخ را آموزش دهید.
آیا اهرام مصر نزدیک و یا شخصی می باشند؟ بله لطفا. دیدن مناظر معروف منجر به زنده شدن متون می شود. آیا راه بهتری برای یاد دادن تاریخ به بچه ها بهتر از سفر کردن به محل های تاریخی وجود دارد؟
10. منجربه افزایش محبت می شود؟
مسافرت به افراد خانواده شما کمک می کند که برای امکاناتی که در اختیارشان قرار داده اید متشکر باشند، و به شما کمک می کند که پی به میزان امنیت، غدا، آرامش و سرپناهی را که برای آنها مهیا نموده اید ببرید. دیدن داستان های خبری همانند بودن و قرار گرفتن در آن محل نیست. توسعه ارتباطات شخصی با افراد مناطق دیگر جهان می تواند برای همیشه طرز فکرهای شما را تغییر دهد.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 سایت مسافرتی مفید برای کسانی که عاشق سفر هستند

در

اگر عاشق مسافرت هستید، تعدادی وبسایت هستند که باید حتما ببینید تا بتوانید اطلاعات خوبی از پول، زمان یا سفر کسب کنید و یا از هواپیمازدگی جلوگیری کنید. و بهترین چیز راجع به این مقاله این است که هیچ ثبت نام آزار دهنده ای برای مجلات ندارد (بخاطر اینکه قطعا شما در سفر هستید و نه در خانه). و هیچ سایتی هم در آنجا تبلیغی نکرده است. پس از این سفر کوچک در اینترنت لذت ببرید و من امیدوارم که فقط اینطور نباشد که یک سایتی را بشناسید و دیگر سری هم نزنید، بلکه سایتی که بطور فوق العده ای مفید باشد.
بنابراین پیش بسوی سفرهای بدون راه!


1- تریپ اکسپرت
اکثر شما از "تریپ ادوایزر" آگاه هستید، سایتی که به دیگران اجازه می دهد تا راجع به مکانها نظرشان را بگذارند، اما این بسیار عالی است که از نظرات مردم عادی در کنار کارشناسان بهره مند شوید. این کاریست که تریپ اکسپرت اجازه انجامش را می دهد. شما مقصدتان یا امکاناتتان را بنویسید و این سایت از الف تا ی را برای شما لیست می کند.(سیارک)
2- اویستر
بعضی اوقات ما گول عکسهای فوق العاده ای را می خوریم که اتاقها را کشیده نشان می دهد یا با کاهش نسبت سواحل را شلوغ. اویستر صفحه ای دارد که عکسهای هتل ها را با عکسهای خود اویستر قیاس کرده است تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آن مکان اسطوره ایست یا افسانه ای.
بررسی های اویستر فرای خوب بد و زشت درباره حتی بهترین مکانهاست. ما این صداقت آنها را تحسین می کنیم بخاطر اینکه واقعیت این است که هیچکس نمی خواهد پولش را در تعطیلات دور بریزد.
3- یلپ!
هنوز در ذهنتان درگیر هستید که در مقصدی که انتخاب کردید کجا بمانید یا این را بخورید یا آنرا؟ پس یلپ می تواند کمکتان کند. من یک مکان از نیویورک سیتی را در سایتهای مختلف برای بررسی گذاشتم و یلپ پیشنهادهای بسیار دقیقی همراه با عکس و امتیاز دهی کاربران ارائه کرد. مرور کننده ها هم برآورد شده بودند وشما می توانستید ببینید که آیا آن فرد تنها آشنایی مختصری با آن مکان دارد یا چند بار در آنجا بوده و به خوبی از همه چیز با خبر است. برای توضیح بیشتر، شما نی توانید بفهمید که ایا برآورد این شخص با شما قابل مقایسه است یا خیر. ممکن است که آنها از اعضای توری بودند که شما با آن سفر کردید.
4- تریپ ترایب
من این تصور را می کردم که بالاخره کسی باید همچین دامنه ای را برای سایتش ثبت کرده باشد. این سایت به شما کمک می کند که علائق، پیشنهادات، تعطیلات و مکانهای اطراق کردن خود را در سایت قرار دهید و با مردمی که هم سلیقه شما هستند ارتباط برقزاز کنید و از ویژگیهای شخصی، روابط و علاقمنیهایشان باخبر شوید. این دقیقا یک سایت آشنایی نیست ولی شما می توانید مردمی را که مشتاق چنین کاری هستند بیابید که یک حالت الهام بخشی دارد.
5- روم2ریو
من از طریق یک سری وبلاگ سفر با این سایت آشنا شدم که بسیار تعریفش را می کردند. بنابراین من امتحانش کردم، وسوسه شدم و از آن الهام گرفتم! شما می توانید با ابزاری قیاسش کنید (طراحی بسیار زیبا و ساده ای با منوهای باز شونده دارد) که اطلاعاتی نظیر چطور سفر می کنید، قیمت سفر و حتی اطلاعات دقیقی مانند خط اتوبوس، هواپیما و غیره را نیز به شما می دهد. من وارد سایت شدم و زمان سفر کردن و زمان رسیدن را وارد کردم و با یک کلیک ساده می توانستم بلیط هواچیمای مورد نیازم را خریداری کنم.(سیارک)
6- اسکیپ لگد
این سایت هلو است. آیا می دانستید که می توانید بلیط های مسافرتی خود را تنها با تغییر الگوی سفرتان به نصف کاهش دهید؟ فرض کنید میخواهید به میامی بروید. شما می توانید با 200 دلار مستقیما اینکار را بمنید. یا می توانید یک ساعتی معطل شوید و آن را به 160 دلار برسانید و یا آنرا به 86 دلار کاهش دهید اگر این مقدار معطل شدن 5/1 ساعت در یک شهر دیگر بیشتر شود. هرچه که بیشتر بتوانید این وضعیت را تحمل کنید بیشتر می توانید پول صرفه جویی کنید.
7- خوابیده در فرودگاه
این اتفاق می تواند غیر عمدی رخ دهد اما می تواند در شرایط خاصی سودمند باشد. پس اگر نیاز دارید که عوض گرفتن هتلهای گرانقیمت در فرودگاه بخوابید اطلاعات مربوط به امکانات فرودگاه ممکن است بدردتان بخورد. "اسلیپینگ این ایرپرت" امکانات فرودگاهها را برای مسافرتهای محطاتانه و خسته کننده نقد و بررسی کرده است.
8- ریسپانسیبل تراول
من این ضرب المثل را دوست دارم : " تنها عکس بگیرید و تنها اثر انگشت بر جای بگذارید" و  این همان چیزیست که این شرکت عرضه می کند. به شما توصیه می کنم که بیشتر از چند روز مرخصی بگیرید. شما بصورت کوچک و خصوصی خرید می کنید. شما تصمیم می گیرید که به چه تعطیلاتی می روید، به صورت زوج و برای ماه عسل یا بصورت خانوادگی. شما تصمیم می گیرید که دوچرخه سواری می کنید و یا خرید خواهید کرد. تعدادزیادی مکان تفریحی همراه با قیمت، عکس، توضیحات، بررسی ها و برنامه سفر پیشنهادی در این سایت وجود دارد. بعلاوه، در مورد اینکه نحوه پاسخگویی، امکانات راحتی که حتی شامل سازه و مواد آن نیز می شود موجود است. این سایت به شعور شما احترام می گذارد.
9- پیک
من نمی توانم از نگاه کردن به این سایت دست بردارم. شما می توانید به "روز کامل" سایر مردم نگاه کنید و می-توانید برای خود برنامه ریزی کنید. پیشنهادهایی از شهروندان سطح بالای شهر وجود دارد، مانند طراحان مد، و همچنین معامله ها و پیشنهاداتی از طرف تورها. این جالب است که ببینید بقیه مردم چطور وقتشان را در "جورج تاون" می گذرانند و یا ببینید که کجا یک ماشین اسپرت را می شود کرایه کرد.... "ورمانت"؟ بالاخره برای هر کسی اینجا یه چیزی پیدا میشه!!
10-.The Man in Seat Sixty-One
اگر قطارها و مسافرت در سرتاسر دنیا را بطرز وحشتناکی دوستدارید این سایت برای شماست. اگر راجع به آن فکری نکرده اید شاید وقتش باشد که شروع کنید چرا که این یکی از یهترین تجربه های زندگی است. مسافرت با قطار در کشورهای مختلف می تواند یکی از خاطرات بیاد ماندنی باشد. خوب تحقیق کردن این سفر را بهتر نیز می-کند. با این سایت، مسیرها و عکسها را بگیرید و نظر یک حرفه ای را راجع به این سفرها جویا شوید.
11- بلک تومیتو
من میگم گوجه و تو میگی گوجه سیاه! و من میگم چی؟ "بلک تومیتو" به شما اجازه می دهد تا تعطیلات لوکس و رویایی را کشف کنید. آیا دوست دارید که به یک ماه عسل چند بعدی بروید؟ آنها یک برنامه برای شما دارند. آیا دوست دارید که به یک نعطیلات با غذاهای فوق العاده بروید؟ انها یک برنامه برای شما دارند. ایا این چیزی است که می خواهید به فهرست برنامه ها تان اضافه کنید. وارد سایت شوید و آنرا تحت عنوان فهرست برنامه ها ذخیره کنید. آنها برای هر نوع رویای آماده اند.
12- هیپماک
آیا می خواهید پیش از پرواز بدانید که آیا پاهایتان خواب می رود و یا با توقف در میان راه شکنجه خواهید شد؟ این سایت یک مقیاس درد برای پروازها دارد تا شما را آگاه کند. و اگر شما یک هتل رزرو کردید، یک نمودار با استفاده از ستونهای رنگی به شما خواهد گفت که آیا شب نشینی ها با امکانات هتل همخوانی دارد یا این شب نشینی حالب است یا برای شما جالب نیست. بخاطر اینکه گاهی اوقات ما نمی خواهیم که پنجره اتاقمان بغل بار پر سر صدای شهر باشد و ترجیح می دهیم تا یک تاکسی بگیریم تا به آنجا برسیم.
13- ایرهلپ
اگر بند و بساط خود را گم کردید، تاخیر داشتید یا مورد سواستفاده خطوط هوایی قرار گرفتید باید سری به "ایر هلپ" بزنید. این وبسایت به شما کمک می کند تا حقوقتان را بدانید و از غرامتی که استحقاقش را دارید باخبر شوید. هر چه که برنامه تان باشد انجام تحقیق قبل یا بعد از اینکه بعضی چیزها اتقاق افتاد بنظر کار درستی می-آید. می ارزد که بررسی اش کنید.
14- اسکیفت
آگاه بودن از اینکه چه اتفاقی در صنعت مسافرت می افتد می تواند برای شنا خوب باشد. اگر برخی از اخبار بد اتفاق بیافتد این سایت به شما کمک می کند که یاد بگیرید پیش از آنکه یک ضرر جبران ناپذیر ببینید. همچنین اگر یک شرکت یا هواپیمایی که شما می خواهید با آن کار کنید دچار مشکل باشد، ممکن است که بخواهید برنامه تان را عوض کنید. حتی اگر آخرین تکنولوژی برای سفر کردن معرفی شد، ممکن است که شما بتوانید که اپلیکیشن را دانلود کنید تا بهترین کمک را به شما بکند.
15- هوم اکسچینج
اگر شما در یک جای عالی زندگی می کنید و کس دیگری هم در یک جای عالی دیگر زندگی می کرد این سایت می-تواند به شما پیشنهاد جالب و اجرایی راجع به تهیه وسائل راحتی بدهد. من شنیده ام که مردم بالکنهایشان را در جاهایی مثل نیو اورلئان اجاره می دهند، اما اگر یک جای عالی داشته باشید، می توانید خانه هایتان را برای مدتی طاق بزنید. خوش بحالتان.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...
زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک


علامت #1 : تب شدید


تبی که 100.4 فارنهایت یا بالاتر در کودک کمتر از 3 ماه است؛ بالاتر از 101 فارنهایت در کودک 3 تا 6 ماه است؛ یا بالاتر از 103 فارنهایت در کودک 6 ماه تا 2 سال است.
متخصصین اطفال تاکید دارند که وقتی تب زیاد می شود، ارقام دما سنج به اندازه حال کودک شما مهم نیستند. یک استثناء: وقتی که تب به 100 درجه فارنهایت رسید، کودکان زیر 3 ماه نیازمند درمان فوری است.یک متخصص اطفال و مشاور والدین، محقق برخورد با کودک تازه متولد: از تولد تا تحقق می گوید: اگر تب ناشی از عفونت باکتریایی همچون عفونت مجاری ادراری باشد، بسرعت به بدن منتشر می شود. این تب معمولا ناشی از یک ویروس متداول باش اما مجبوریم از آن مطمئن شویم. بهتر است که فورا به پزشک خود زنگ بزنید؛ اگر بعد از ساعات اداری بود، مستقیما به E.R. بروید. در کودکان بالای 2 سال، تا زمانیکه کودک شما آب جذب می کند و بصورت نرمال عمل می کند، نگرانی زیادی وجود ندارد. برای راهنمایی با متخصص اطفال تماس بگیرید.(سیارک


علامت #2: تب طولانی

طبی که با درمان کاهش نیابد یا بیش از 5 روز طول بکشد. اگر به کودک خود داروی کاهش طب می دهید از جمله استامینوفن یا ایبوبروفن، و ارقام دماسنج کاهش نمی یابد، فورا با پزشک خود تماس حاصل کنید. این نشان عفونت شدید کودکتان است و احتمالا دکتر نیازمند معاینه کودک شما باشد. تب ناشی از ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در عرض 5 روز برطرف می شود. تبی که طول می کشد حتی زمانیکه میزان تب پایین باشد (100.4 درجه فارنهایت)، احتمالا ناشی از عفونت باکتری پنومونیا باشد که نیازمند درمان انتی بیوتیک است.


علامت #3: تب همراه با سردرد

تبی که همراه با درد گردن یا سردرد باشد یا همراه با دانه های قرمز در پوست باشد.
به پزشک خود زنگ بزنید- اینها علائم مننژیت بوده و نیازمند مداخله فوری است.


علامت #4: دانه های قرمز دایره مانند

دانه های قرمزی که شبیه چشمان گاو است یا شامل دانه های قرمز رنگ می باشد و تا زمانیکه فشار ندهید دیده نمی شوند
دانه های قرمز حلقه مانند با نکته رنگ پریده در وسط آن، نشانه بیماری لایم است. در صورتیکه نقاط تیزی را زیر پوست می بینید، فورا کمک بگیرید که نشانه بیماری جدی است. هر نوع کبودی وسیع می تواند نشانه اختلال در خون باشد. بعلاوه، نقاط قرمز لکه مانند می تواند نشانه واکنش الرژیک باشد. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا آشفته و بی حال است، باید فورا توسط پزشک معاینه شود.(سیارک


علامت #5: خال غیرعادی

خالی که تازه یا متغیر است
متخصص کودکان در اوستین و نویسنده Baby 411 می گوید: خالهای کودکتان را کنترل کنید، بویژه هر خالی که از زمان تولد داشته است چون احتمالا بدخیم شوند. اگر متوجه خالی می شوید که بطور نامنظم شکل گرفته است، دارای کناره های خاص است، تک رنگ نیست یا بلند شده است، به پزشک خود خبر دهید. تمام اینها نشانه سرطان پوست می باشند.


علامت #6: درد ناگهانی شکم

درد شکم که در قسمت سمت راست و پایین است یا دردی که ناگهانی و کرامپی می باشد و می آید و می رود
اگر کودک شما در قسمت سمت راست و پایین شکم درد دارد از او بخواهید بالا بپرد و بیافتد- اگر این کار برایش سخت است، می تواند نشانه آپاندیس باشد. اگرچه آپاندیس در قسمت سمت راست و پایین شکم است، درد ناشی از آپاندیس از پایین کمر شروع شده و به راست می رود. دکتر براون می گوید: ویروس عادی شکم باعث تب، تهوع و سپس درد شکم و اسهال می شود. در مورد آپاندیس ابتدا با اسهال شروع می شود، سپس استفراغ، درد و بعد تب می کند. دکتر لوین می گوید: اگر این علایم را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس حاصل کنید- اپاندیس فورا پیشرفت می کند و باید فورا درمان شود. (سیارک
اگر کودک شما زیر 4 سال است و درد شکمی دارد که یک دقیقه می گیرد و یک دقیقه ارام است، می تواند نشانه intussusceptions باشد، اختلال شدیدی که معمولا باعث می شود تا روده های کودک گره بخورند. درد در عرض 20 تا 60 دقیقه شدید می شود و همراه با تهوع، تب، خون در مدفوع و حرکات ژله ای روده است. اگر درد کودک شدید است به پزشک زنگ بزنید. اگر علائم کرامپی وجود دارد، فورا به بیمارستان ببرید.

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...

زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک

علامت #7: سردرد همراه با تهوع


سردردی که در اوایل صبح شروع می شود یا فرد را نیمه شب بیدار می کند یا همراه با تهوع است
اینها می توانند نشانه میگرن باشند. پزشک درمان صحیح را تعیین می کند. میگرن در کودکان خطرناک نیست و در خانواده دیده می شود. با این حال، سردردهای اول صبح یا نیمه های شب می توانند نشانه چیزی جدی باشند و به این علت است که فورا باید به پزشک مراجعه کنید. (سیارک

 

علامت #8: کاهش ادرار


دهان و لب های خشک، کاهش ادرار، فونتانل مسطح (در نوزادان)، پوست خشک یا پوستی که به هنگام خارش پوسته پوسته می شو، یا تهویع و اسهال بیش از حد
این ها نشانه کاهش آب بدن بوده و نیازمند درمان فوری می باشند چون کاهش آب بدن به شوک منجر می شود. اگر فکر می کنید که کودکان در حال شوک می باشد با 911 تماس گرفته یا فورا به بیمارستان ببرید. در غیراینصورت، با پزشک خود تماس گرفته و به کودک خود مایعات زیاد بدهید. (سیارک


علامت #9: لبهای کبود


کبودی لب ها یا بی رنگ شدن اطراف دهان؛ تنفسی که قفسه سینه و شکم کودک شما حرکت شدید می کند، کودک نفس نفس می زند، خرخر می کند و یا به هنگام تنفس، صدای سوت می آید.
دکترShu. می گوید: زمانیکه صداهایی از سینه و شش می آید، مشکلات تنفس نگران کننده می شوند؛ مسائل تنفس بحرانی اغلب ناشی از خفگی، واکنش های آلرژیک، حمله آسم (که می تواند در کودکان چند ماهه رخ دهد)، ذات الریه، سیاه سرفه، یا خناق هستند. فورا کمک بگیرید یا با 911 تماس حاصل فرمایید. اگر معلوم نیست که کودک شما مشکل جدی دارد یا نه، میزان تنفس وی را بررسی کنید. میزان تنفس وی را در 30 ثانیه بشمارید و سپس ضربدر 2 کنید. سرعت نرمال کمتر از 60 در نوزادان است؛ کمتر از 40 برای کودکان 1 سال است؛ کمتر از 30 برای کودکان 1 تا 3 سال است؛ و کمتر از 24 برای 4 تا 10 سال است.

علامت #10: صورت ملتهب


زبان، لبها یا چشمهای ملتهب، بویژه همراه با تهوع یا خارش
اینها علائم واکنش آلرژیک می باشند. علائم می توانند شامل تورم، مشکلات تنفسی و کهیرشدید بوده و نیازمند درمان فوری باشند. با 911 تماس گرفته و EpiPen یا انتی هیستامینی همچون Benadryl بدهید. برای واکنشهای کمترشدید، با پزشک خود تماس گرفته و از او کمک بگیرید.(سیارک

علامت #11: تهوع بعد از افتادن


زمانیکه کودک شما کمتر از 6 ماه است یا تغییرات نورولوژیکی همچون گیجی یا از دست دادن هوشیاری دارد یا باعث تهوع یا صمه به بدن همچون استخوان شکسته می شود
این حالات اورژانسی باید توسط پزشک درمان شوند.(سیارک


علامت #12: خونریزی بیش از حد

شکافی که به حد کافی عریض است و شما می توانید گوش پاک کن را در آن قرار دهید، یا خونریزی که در عرض چنددقیقه متوقف نشود
اینها علائمی هستند که نیازمند توجه پزشکی می باشند. بسته به شدت جراحت، گام بعدی تماس با 911 یا رفتن به E.R. یا تماس با پزشک است. هرزمان که حیوانی کودک شما را گازگرفت و پوستش پاره شد، به پزشک مراجعه کنی. (سیارک

تمام محتوای این وب سایت، شامل نظرات پزشکی و اطلاعات بهداشتی، برای اهداف اطلاع رسانی است و نباید تشخیص یا درمان قطعی به حساب آیند. استفاده از این وب سایت و اطلاعات آن ، رابطه پزشک- بیمار ایجاد نمی کند. همیشه به دنبال توصیه صحیح پزشک خود باشید. (سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه کاهش مصرف سوخت

در

1. خودرو را روشن نگذارید. مثلا وقتی جایی منتظر هستید حتما خودرو را خاموش کنید. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین، استهلاک خودرو را کاهش می دهد.
2. باد لاستیک ها تنظیم کنید. علاوه بر کاهش مصرف سوخت کیفیت سواری بهتری را در پی خواهد داشت.
3. استفاده مناسب از دنده سعی کنید با دنده سبک تر حرکت کنید.
4. به هیچ وجه با موتور سرد حرکت نکنید. در آزمایش مشخص شده موتوری که هنوز سرد است تا 20 کیلومتر اولیه 70% بیشتر بنزین مصرف می کند.
5. از رانندگی با دور موتور بالا پرهیز کنید. فشار زیاد روی موتور مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.
6. وضعیت تسمه دینام را چک کنید. تسمه نباید بیش از حد شل یا سفت باشد. موتور کارایی خود را از دست خواهد داد.
7. لنت ترمز را تنظیم کنید. درصورتی که لنت ترمز دائم درگیر باشد مصرف سوخت و استهلاک سیستم ترمز بالا خواهد رفت.
8. همیشه با بالاترین دنده ممکن حرکت کنید. سعی کنید سریعتر به دنده 5 بروید. البته رعایت سرعت مطمئن فراموش نشود.
9. ترافیک را پیش بینی کنید. از ترمزگیری شدید خودداری کنید. با موج ترافیک حرکت کنید و اهسته شتاب بگیرد تا مجبور نشوید ترمز های شدید بزنید.
10. پشت چراغ قرمز های بیشتر از 2 دقیقه خودرو را خاموش کنید.
11. فیلتر هوا خیلی مهم است. از تمیز بودن آن مطمئن شوید.
12. وقتی ماشین را در یک روز داغ تابستانی بیرون پارک کرده اید، بعد از ورود چند دقیقه درب ها را باز کنید تا هوای داغ داخل تخلیه شود. سپس درب و پنجره ها را بسته و کولر را روشن کنید.
13. کولر را بعد از سرعت 10 کیلومتر در ساعت روشن کنید. بار اولیه زیاد روی موتور مصرف بنزین را افزایش می دهد.
14. شتابگیری سریع نکنید. جدا از مصرف بالای سوخت در هنگام شتابگیری اولیه، این کار خطرناک است و ممکن است کنترل خودرو را از دست بدهید.
15. وسایل اضافی در صندوق حمل نکنید. وزن خودرو را تا حد ممکن کاهش دهید. حتی یک جعبه ابزار نیز مصرف شما را افزایش می دهد.
16. در سرعت بالا پنجره ها را ببندید و از کولر خودرو استفاده کنید.
17. از باربند استفاده نکنید. باربند شکل ایرودینامیک خودرو را تغییر می دهد و در برابر باد مقاوت ایجاد می کند. این کار مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.
18. فضای موتور خودرو را تمیز نگه دارید. مقداری از تبادل حرارت از طریق بدنه موتور یا کارتل روغن انجام می شود. درصورتی که کثیف باشد این کار به درستی انجام نخواهد شد.
19. قبل از سفر، مسیر مناسب و بدون ترافیک انتخاب کنید. از نرم افزارهای مسیریاب استفاده کنید. حتما گزینه ترافیک را در اولیت قرار دهید.
20. سرویس های خودرو را سر وقت انجام دهید. یک خودرو صفر نیز نیاز به سرویس دوره ای دارد. با انجام تعویض روغن و فیلتر ها موتور در حداکثر کارایی خود قرار خواهد گرفت.

21. قبل از خالی شدن باک بنزین بزنید، وقتی سطح بنزین درون باک پایین برود گل و لای ته بانک به داخل فیلتر بنزین کشیده شده و مسیر بنزین را مسدود می کند. در نتیجه موتور به درستی کار نخواهد کرد و در نهایت مصرف بنزین افزایش خواهد یافت.

با رعایت چند مورد از موارد ذکر شده می توانید مصرف بنزین خودرو را تا حد زیادی کاهش دهید. کاهش مصرف بنزین علاوه بر سودی که به جیب شما می رساند سلامتی شما و جامعه را نیز تضمین خواهد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شادی شکستن قلک پول

در

روزی قلک‌ها، جز‌ء جدا ناپذیر خانه‌ها بودند. قلک‌هایی از جنس سفال. بزرگ یا کوچک. رنگارنگ و جذاب، آنقدر که می‌شد برای خرید یکی از آنها در بازار وسوسه شد و آنقدر به جان پدر و مادر‌ها نق زد تا یکی از آنها را برایمان بخرند. سفال کمرنگ شد، پلاستیک جای سفال را گرفت. اندازه و شکل‌ها فرق کردند چون سلیقه‌ی ما آدم‌ها هم لحظه به به لحظه در حال تغییر است. اما این تمام ماجرا نبود. گذشت و گذشت تا دیگر خیلی‌ها یادشان رفت که روزگاری در خانه‌ها قلکی وجود داشت. قلکی که هر روز گرد و غبار روزگار از چهره‌ی آن زدوده می‌شد و برای آینده‌ای نه چندان دور، بر اساس اندوخته‌های آن، برنامه‌هایی عجیب و غریب واکثرا کودکانه  اندیشیده می‌شد.

بهتر است کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم. من استاد یادآوری خاطرات نوستالژیک نیستم تا لحظاتی شما را به دنیای شیرین کودکی هدایت کنم. داستان اینجا کمی متفاوت است و هدف من از این نوشتار در این دقایق، نادیده‌ گرفتن یک کار بسیار زیبا و در عین حال تأثیرگذار است که به دست فراموشی سپرده شده است. میتوانم بگویم که هدف من در اینجا، صرفا هدفی فرهنگی و چه بسا تربیتی برای کودکان شما است.(سیارک)

بی شک همه‌ی ما در خصوص پس انداز و شیوه‌های مختلفی که می‌توانیم اندوخته‌ای را برای فردای خود ذخیره کنیم، آگاهی نسبتا کاملی داریم. با پیشرفت‌های روز افزون بشری، خانواده‌ها دغدغه های بسیار زیادی را در زندگی خود احساس کردند. شاید پر بیراه نباشد که بگویم بیشتر این نگرانی‌ها در خصوص آینده‌ی کودکان و فرزندان ما است. دغدغه‌ای کاملا به جا و نشأت گرفته از ذات بی تاب آدمی در خصوص عزیزترین افراد زندگی‌اش. تحولات زندگی ما را به سمتی پیش برد تا اینکه اکثر خانواده‌ها، معمولا در اوایل کودکی، حساب پس اندازی برای کودکان دلبند خود افتتاح می‌کنند و با این کار اندک اندک، خشت‌های بنایی را روی هم می‌گذارند تا روزگاری تبدیل به خانه‌ای امن برای فرزندانشان بشود. کاری درست و بسیار سنجیده. اما سخن کمی فراتر از این حرف‌ها است.

گاهی در زندگی ما، اتفاقات کوچکی وجود دارد که به دلیل غفلت ما و یا شاید به دلیل عدم آگاهی صحیح در خصوص مطالب تربیتی، ساده و بی تفاوت، از کنار اثرات شگرف آن رد می شویم. یکی از همین اتفاقات کوچک، جایگزینی دغدغه‌ی بزرگسالی، با خواسته‌های دوران کودکی است. ما برای فرزندان خود که هنوز چیزی از پس‌انداز و آینده نمی‌دانند، کارهایی غیر ملموس و غیر محسوس انجام می‌دهیم. یعنی تمام پول‌هایی که کودک به عنوان هدیه یا عیدی دریافت می‌کند را در حسابی سرد و بی‌روح ذخیره می‌کنیم و او را از ملموسات دوران کودکی محروم.(سیارک)

اشتباه نشود. در اینجا به هیچ وجه افتتاح حساب و نگهداری پول‌های کودکانمان در بانک زیرسؤال نرفته است، بلکه یک بازنگری در برخی از رفتارها مد نظر است. شما می‌توانید با افتتاح حساب، بخش اعظم پول کودک خود را در آن نگهداری کنید، اما خواهشا لمس قلک را از کودکان نگیرید. خانواده‌ها باید بدانند که داشتن قلک به منزله‌ی ایجاد رقیبی برای حساب بانکی نیست، بلکه به این منظور است که کودک رفتار پس انداز، برنامه‌ریزی، تصمیم نهایی و در نهایت استقلالی مالی، هرچند نصفه و نیمه را در خود احساس کند. این تمرینی برای بزرگ شدن، تمرینی برای آینده‌نگری، تمرینی برای حساب و کتاب و در یک کلام؛ تمرینی برای داشتن سواد مالی  است.

کودک نیاز دارد که اندوخته‌ی خود را هر روز در روبروی چشمان خود ببینید، نیاز دارد که مفهوم پس انداز را درک کند، نیاز دارد که درک کند منبعی محدود و بی‌پایان در اختیار ندارد و نمی‌تواند که هر چیزی را که دوست دارد با آن بخرد، مگر اینکه بیشتر پس انداز کند و یا بهتر خرج کند. با کارهای کوچکی که چندان هم هزینه‌ای ندارند، تربیت کودکان را هدفمند کنید. پس اگر هنوز کودکتان قلکی برای بزرگ شدن ندارد، عجله کنید و زودتر قلکی به او هدیه بدهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتباط کمبود آهن با بیخوابی در کودکان

در


بدن انسان به دلایل مختلفی نیازمند آهن است؛ از نقل و انتقال اکسیژن در رگ‌ها گرفته تا ذخیره و استفاده از اکسیژن در بافت ماهیچه‌ها و تشکیل موادی به نام آنزیم که به گوارش غذا کمک کرده و نقش‌های مهم زیادی به عهده دارند. فقر آهن در دنیا شایع‌ترین کمبود تغذیه‌ای است. در این میان، کودکان به دلیل رشد و نمو سریع نیازمند دریافت آهن بیشتری هستند و نوزادان، به ویژه کودکان نوپا در خطر بروز کمبود آهن قرار دارند. این عارضه دختران نوجوان را نیز به شدت تهدید می‌کند.

کمبود آهن که به آن کم‌خونی یا آنمی ناشی از فقر آهن نیز گفته می‌شود و در شرایطی به وجود می‌آید که آهن دریافتی کافی نباشد یا به اندازه کافی جذب نشود و در نهایت این مقدار پاسخگوی نیاز روزانه بدن به آهن نباشد. فقر آهن در کودکان می‌تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد. با این حال، بروز اختلال در خواب کودک در اثر فقر آهن چندان رایج نیست و اگر در کودک خود شاهد چنین مشکلی بودید قبل از مصرف دارو حتما با پزشک مشورت کنید. در این مقاله به علایم کمبود آهن می پردازیم.

علایم کمبود آهن

این علایم در کودکان شامل ضعف، نفس تنگی، رنگ‌پریدگی، سردرد، ضعف، تحریک‌پذیری، درد زبان و کم‌ اشتهایی می‌شود. علایم دیگری نیز مثل شکنندگی ناخن‌ها، مدفوع خونی، اشتهای غیرعادی و بی‌رنگی یا آبی شدن خفیف سفیدی چشم می‌شوند. فقر آهن ممکن است در فرآیند یادگیری و ایجاد تعاملات اجتماعی کودک هم اختلال ایجاد کند. در موارد خفیف‌تر اما شاید هیچ کدام از این علایم بروز نکنند.

آیا فقر آهن ارتباطی با بیخوابی کودکان دارد؟

دلایل برهم زنندهء خواب کودکان کدامند؟
دپارتمان سلامت دانشگاه میشیگان فهرستی تهیه کرده است از دلایل مشکلات خواب در کودکان. این فهرست شامل بلوغ زودرس یا سایر مشکلاتی که هنگام تولد بروز می‌کنند، کولیک، آلرژی‌های هوایی، ریفلاکس معده، محیط یا پوشش نامساعد به هنگام خوابیدن، خواب سبک و احساس درد در نواحی شکمی مثل گاز معده، دندان در آوردن یا گوش درد. دلایل بالقوه دیگری نیز وجود دارند مانند وقفه تنفسی هنگام خواب، تنش در میان اعضای خانواده، اضطراب ناشی از جدایی والدین، کابوس‌های شبانه، شب ادراری، راه رفتن در خواب، دندان قروچه، سندروم پای بی‌قرار، عادت به حضور والدین در تخت‌خواب و بیدار شدن‌های شبانه.

ملاحظات

تمام دلایلی که فکر می‌کنید برای مشکل خواب فرزندتان وجود دارد را بررسی کنید و با پزشک درمیان بگذارید. اگر نشانه‌های کمبود آهن در فرزند شما دیده شود، معمولا با تجویز مکمل‌های خوراکی آهن برطرف خواهد شد. چنانچه کودک قادر به تحمل مکمل‌های خوراکی نباشد، پزشک تزریق آهن را جایگزین خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز این کمبود، پزشکان توصیه می‌کنند در اولین سال تولد از دادن شیر گاو به کودک خودداری کنید، در عوض به او شیر مادر و مکمل‌های غنی شده با آهن بدهید. برای حفظ سلامت کودکان خردسال نیز مصرف شیرهای غنی شده با آهن، روی و انواع ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...