ترسناک ترین بازی‌های دنیای گیمینگ

به نظر شما ترسناک ترین بازی هایی که تا کنون برای کامپیوترهای شخصی ارائه شده اند کدام اند؟ در بازی های ترسناک از همان اِلمان های ژانر اکشن و هیجانی استفاده می شود، با این تفاوت که تنشی بر بازی حاکم است و دشمنانی با ظاهر عجیب و غریب هر لحظه به دنبال شما هستند و قصد کشتن شما را دارند. همین نکته است که ژانر وحشت را به وجود آورده و آن را متمایز از سایر ژانر ها، در عرصه بازی سازی کرده است. تفاوتی که در این گونه بازی ها وجود دارد این است که دیگر شما قدرت مطلق در بازی نیستید. نه تنها قدرت در دستان شما نیست، بلکه در معرض عوامل ماورائی قرار گرفته و بسیار ضعیف هستید. نکته جالب در خصوص این سبک از بازی ها این است که تا مدت ها در خیال و رؤیا شما را رها نخواهد کرد و به آن فکر خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین بازی های ترسناکی که تا کنون عرضه شده اند آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

بازی ترسناک تنها محدود به ظاهر شدن یک زامبی با قیافه عجیب و غریب و ترساندن ناگهانی شما نمی شود. هر بازی ای که بتواند ضربان قلب شما را بالا ببرد و در طول مدت زمانی که بازی می کنید، به اندازه ای تنش در وجود شما ایجاد کند که دستانتان شروع به عرق کردن کنند، ترسناک محسوب می شود. به همین خاطر است که در کنار بازی هایی چون Outlast و Amnesia، بازی های دیگری نیز در این لیست حضور دارند. بیایید نگاهی به لیست این بازی ها بیندازیم.

The Evil Within 2

اگر قصد مقایسه بازی های ترسناک را با یکدیگر داشته باشیم، آن دسته از این بازی ها که شما را شب ها بیدار نگاه می دارد، از بهترین ها محسوب می شود. با در نظر گرفتن این نکته، The Evil Within 2 یکی از بازی هایی است که به خوبی از پس انجام دادن این کار بر می آید. پس از مشاهده تمامی آن بدن های تکه تکه شده که روی زمین افتاده اند و از ترکیب آن ها موجوداتی عجیب به بوجود آمده است که به جای یک صورت چند صورت دارند و بعضاً به جای دست از یک اره استفاده می کنند، خوابیدن در نیمه های شب کمی دشوار می شود. البته اگر این موجودات به شما لبخند های شیطانی هم بزنند، این تنش دو چندان می شود.

در این بازی از این گونه موجودات بسیارند و طراحی بخصوص و منحصر به فردی برای هریک از آنها در نظر گرفته شده است. در این بازی هم وظیفه از بین بردن باس (غول) های ترسناک را دارید و هم به مانند بازی ها اُپن ورد کلاسیک، باید در فضای دلهره آور بازی و در خانه ها و ویلا های بزرگ و متروکه به دنبال مهمات و وسایلی بگردید که در طول بازی به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. در این خانه ها ممکن است چند گلوله برای اسلحه شاتگان خود پیدا کنید و یا اینکه روحی خبیث شما را پیدا کند و تا مدت ها دست از سرتان بر ندارد. علاوه بر ساخت و طراحی هوشمندانه دشمنان بازی که از هوش مصنوعی نسبتاً خوبی برخوردار هستند، و نیز طراحی مراحل و فضای بازی، The Evil Within 2 به سبک بازی های سروایوال (تلاش برای بقا) در ژانر وحشت پایبند مانده است.

Alien: Isolation

Alien: Isolation به عنوان یکی از بهترین بازی های سال 2014 شناخته شد. یک بازی در ژانر وحشت است که موضوع آن در رابطه با فردی است که در یک ایستگاه فضایی گرفتار شده و یک موجود فضایی بسیار ترسناک و عجیب و غریب (عکس آن را در تصویر مشاهده می کنید) به دنبال کشتن آن است. طراحی و ساخت هوش مصنوعی دشمن بازی و نیز مراحل و فضا به طور قابل ملاحظه ای ترسناک است و به خوبی روی آن کار شده است. این بازی که دارای دوربین اول شخص است، در کنار بازی هایی قرار می گیرد که هدف از آن ها تنها تلاش برای زنده ماندن و مخفی شدن است، چرا که هیچگونه راهکاری برای از بین بردن و یا حتی بی هوش کردن این موجود ترسناک، در بازی وجود ندارد.

بهترین بازی های ترسناک آن هایی هستند که شما را بی دفاع رها می کنند و همین نکته است که تنش بازی را چند برابر می کند. دقیقاً همین موضوع در بازی Alien: Isolation صادق است و تنها راهی که برای زنده ماندن در اختیار شما گذاشته شده است، خزیدن زیر میزها، رفتن و مخفی شدن در کمد ها و استفاده از وسایلی است که به واسطه آن ها قادر خواهید بود حواس دشمن خود را پرت کنید. Alien در لحظه هایی که انتظارش را نمی کشید سر راه شما سبز می شود و هر لحظه امکان این اتفاق وجود دارد. چه چیزی بیشتر از این می توان از یک بازی ترسناک انتظار داشت؟ Alien: Isolation از آن دسته بازی هایی است که پس از تمام کردن آن به خود افتخار خواهید کرد که جرأت انجام این کار را داشته اید و نفس راحتی خواهید کشید.

Resident Evil 7

این قسمت از سری بازی محبوب Resident Evil یکی از بهترین بازی های ژانر وحشت به حساب می آید و یکی از رقبای اصلی سایر قسمت های خوب این بازی برای به دست آوردن مقام بهترین بازی این سری بازی است. داستان و طراحی بازی از سبک بازی های بسیار خوبی چون Outlast و Amnesia ایده می گیرد. در این بازی شما در یک خانه بسیار کثیف و به هم ریخته و مرموز گرفتار شده اید و حال وظیفه شما این است که از دست خانواده Baker که در آن خانه روز گار می گذارنند خلاصی یابید. خانواده ای که تنها نقطه مشترکشان با سایر خانواده ها این است که متشکل از پدر و چند فرزند و یک مادر بزرگ پیر هستند.

یکی از تدابیری که Capcom در این بازی به کار بست استفاده از سه شخصیت بد بازی به جای دسته ها و گروه های زامبی ای بود که در قسمت های قبلی بازی شاهد آن بودیم. ایده ای که بسیار خلاقانه و نو آورانه بود و بازخورد بسیار خوبی داشت و توانست امضای بخصوصی برای این بازی به ارمغان بیاورد و تجربه ای بی نظیر برای گیمرها به همراه داشته باشد. گیمرهایی که تا هفته ها پس از اتمام بازی کابوس شخصیت های آن را خواهند دید.

نا گفته نماند که تمامی ایده ها به کار بسته شده در این قسمت بازی تازه و جدید نیستند. در حقیقت Capcom با ساخت این بازی وارد فضای قسمت های نخستین این سری بازی محبوب شده است. خانه ای که بازی در آن جریان دارد و در حقیقت لوکیشن بازی است، یک حالت معمایی و مرموز دارد و برای باز کردن درب هایی که قفل هستند، بی وقفه باید به دنبال کلید بگردید. باس های بازی همان طراحی هوشمندانه ای را دارند که پیش از این نیز در ویلای اسپنسر در نسخه های قبلی دیده بودیم. Capcom به خوبی و درستی نیاز به خارج شدن از فضای اکشن و هیجان انگیز دو قسمت پیشین این بازی (RE 5 و RE 6) و به کار گیری همان سبک کلاسیک تلاش برای بقا را حس کرد و این ایده را عملی کرد و به خوبی نیز جواب این نوآوری را گرفت. بدون هیچ گونه اغراقی این بازی یکی از ترسناک ترین بازی هایی است که ژانر وحشت تا کنون به خود دیده است و در زمره بهترین ها قرار می گیرد.

Condemned: Criminal Origins

آیا دوست دارید بازی های ترسناکی را انجام دهید که خشونت در آن ها بیش از اندازه باشد و تنش موجود در بازی ضربان قلب شما را بالا ببرد؟ بازی Condemned: Criminal Origins که استودیو بازی سازی Monolith ساخت آن را به عهده داشته است بدون شک یکی از بازی های ترسناکی است که اگر به ژانر وحشت بازی های علاقه داشته باشید، حتماً باید آن را امتحان کنید. حتی پایین بودن گرافیک بازی چیزی از ارزش های آن کم نمی کند و هنوز هم می توان از انجام آن لذت برد و تنش حاکم بر بازی به گونه ای است که آن را در زمره بهترین ها قرار می دهد.

در این بازی که شبیه سازی نبردها و درگیری های یک شخص بی خانمان است، شما در نقش اتان توماس، بازجوی جنایی بازی می کنید. یکی از منحصر به فرد ترین ایده هایی که در این بازی به کار گرفته شده است، عدم امکان استفاده از سلاح گرم است و همین مسئله Condemned: Criminal Origins را بدل به یکی از بهترین های ژانر وحشت کرده است. دشمنان اتان در بازی بسیار مخوف و ترسناک طراحی شده اند  و هر لحظه ممکن است از گوشه و کناری و یا از تاریکی مطلقی که قادر به دیدن آنچه در آن است، نمی باشید، به سمت شما حمله ور شوند و این خود تنش بسیار زیادی را ایجاد می کند. حال اگر در روند بازی توانستید جان سالم به در ببرید، در مواجه با دشمنان خود باید زمان بندی دقیقی را اتخاذ کنید و ضربات مشت خود را به زمان بندی درست روانه دشمن کنید و به درستی اقدام به دفاع کردن در مقابل ضربات آن ها کنید. در صورتی هم که تعداد آن ها افزایش پیدا کند، در بیشتر مواقع بهترین راهکار فرار کردن است.

Condemned: Criminal Origins استاندارها و معیارهای تازه ای برای بازی های ترسناک وضع کرده است و برای استودیو های بازیسازی رسیدن به تنش موجود در این بازی و فراتر رفتن از آن کار ساده ای نخواهد بود.

Darkwood

در بازی های ترسناک به طور معمول به صداها توجه چندانی نمی شود و اگر قصد داشته باشید بدانید که صدای خراشیدن ساده و یا حتی یک صدای ضربه ای که از دور به گوش شما می رسد، تا چه حد می تواند ترسناک باشد، پیشنهاد ما به شما انجام بازی Darkwood است. Darkwood یک بازی فوق العاده ترسناک و عالی است و محوریت داستان بازی بر یک مرد مرموز و ناشناس است که در خانه خود که در میان جنگلی قرار گرفته که یک بیماری مسری در آن رواج یافته است، در حال پختن قارچ است.

زمانی که هوا روشن است قادر خواهید بود در این جنگل پر رمز و راز به جستجو بپردازید و با کشتن سگ های وحشی اقدام به جمع آوری منابعی کنید که در ادامه بازی به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد و در نهایت مدارکی به دست بیاورید؛ مدارکی که به شما کمک کند بفهمید در حقیقت چه کسی هستید و چه چیزی سبب شده است تا شما در این جنگل ناشناخته و مرموز و خطرناک یکه و تنها رها شوید. اما زمانی که شب می شود و هوا رو به تاریکی می گذارد، تنها کاری که از دستتان بر می آید این است که به سمت کلبه خود برگردید و با وحشتی که شب با خود به همراه خواهد آورد، مقابله کنید و آن را تحمل کنید. برای مقابله با دشمنانی که شب به سراغ شما می آیند چند راهکار در اختیار شما گذاشته شده است: اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که منبع برق (ژنراتور) خود را پر از سوخت کنید و با روشنایی حاصل از آن دشمنان خود را متواری کنید و از کلبه دور نگاه دارید، دومین راهکار این است که موانعی روی قاب پنجره ها قرار دهید و خود در کلبه مخفی شوید و در نهایت سومین راهکار این است که تله هایی در مسیر منتهی به کلبه خود قرار دهید و بدین ترتیب از شر دشمنان خود خلاص شوید. اما هیچ کدام از این ها، اراده دشمنان شما برای دست یابی به شما و کشتن تان را از بین نمی برد و هر کاری هم که بکنید، باز هم خواهند آمد. تنها کاری که از دست شما ساخته است، تلاش برای بقا است. از دیگر نکاتی که فضای این بازی را به شدت تنش زا کرده است، صدای جیغ ها و فریاد هایی است که گویی از دهان موجودی به غیر از انسان خارج می شود. صدای باز و بسته شدن در ها و خودن محکم آن ها به قاب در، از دیگر صدا های تنش زای بازی است. تا حدی که گاه به گاه کلید Esc را فشار می دهید و از بازی خارج می شوید، چراکه دیگر توان و جرأت ادامه بازی را در خود نمی بینید.

Darkwood یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر ژانر وحشت است و تجربه آن به طرفداران این سبک توصیه می شود.

System Shock 2

System Shock 2 از آن دسته بازی هایی است که اِلمان های جدیدی به سبک اول شخص تلاش برای بقا اضافه کرده است. فضا و اتمسفر بازی به گونه ای طراحی شده است که پر از معماهایی است که باید برای حل کردن آن ها و پیش بردن مسیر بازی تلاش کنید. باید گوشه به گوشه این مکان تو در تو را بگردید و  هر چیزی را که به دردتان می خورد استفاده کنید. در حقیقت شما در مکانی گیر افتاده اید که دشمنان شما لحظه ای از شکار شما غافل نمی شوند. دشمنانی که به نظر می رسد دچار اختلال روانی نیز هستند.

Resident Evil 4

مدتی طول کشید تا بالاخره Capcom اعلام کرد که نسخه قابل بازی بر روی کامپوترهای شخصی این قسمت از سری بازی های RE به زودی عرضه خواهد شد و این خبری بود که بسیاری انتظار آن را می کشیدند. RE 4 سبک بازی های تلاش برای بقا در میان دسته های زامبی را به اوج خود رساند و نیز اولین باری بود که Capcom از سیستم دوربین سوم شخص جدید خود رونمایی کرد. در حقیقت Capcom با ارائه این قسمت از سری بازی خود، فضای بازی را به کلی تغییر داد و هیجان دو چندانی نسبت به روند آرام قسمت های قبلی در این بازی مشهود بود.

Leon Kennedy محافظ مخصوص رئیس جمهور است که برای یافتن دختر وی پا به دهکده ای مرموز می گذارد و به زودی متوجه می شود که در این راه باید با زامبی های ترسناکی روبه رو شود که برای کشتن سریع آن ها باید اقدام به شلیک به سرشان کند و این سوای زامبی های ترسناکی است که با اره برقی به لئون حمله ور می شوند. گیم پلی بازی فوق العاده طراحی شده است و برای اینکه قادر باشید روی لئون کندی را به سمت دیگری برگردانید به مدتی زمان احتیاج است و به سرعت نمی توان این کار را کرد و این مسئله تنش زیادی به بازی می دهد. نکته دیگر در خصوص این بازی مکان و لوکیشنی است که وقایع بازی در آن جریان دارد، روستایی مرموز و ترسناک که جز کلاغ های سیاه و حیوانات مرده و خانه های متروک چیزی در آن نمی توان یافت. RE 4 بدون شک بهترین قسمت این سری بازی محبوب است و یکی از بهترین بازی های ترسناکی است که تا کنون تولید و عرضه شده است.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش اول 

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش دوم 

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش سوم 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید