چگونه با داشتن آرتروز احساس بهتری داشته باشیم 

در

آرتروز ممکن است به مفاصل، اندام های داخلی و پوست شما آسیب برساند. کارهایی وجود دارد که شما می توانید با انجام آنها  بدن را از آسیب دیدن بیشتر حفظ کنید. این کارها همچنین می تواند باعث خوب شدن شما شوند :
- سعی کنید وزن خود را پایین نگهدارید. وزن خیلی زیاد می تواند باعث آسیب به زانوها و لگن شما شود.


- ورزش. حرکت دادن تمام مفاصلتان به شما کمک خواهد کرد. پزشک یا پرستار می توانند به شما نشان دهند که چگونه آسان تر حرکت کنید. پیاده روی روزانه نیز کمک خواهد کرد.
- داروهایتان را در زمان خود و به درستی مصرف کنید. آنها می توانند به کاهش درد و سفتی کمک کنند.
- سعی کنید که صبح ها دوش آب گرم بگیرید.
- پزشکتان را مرتب ببینید.
- پیگیر اطلاعاتی باشید که می توانند به شما کمک کنند. (سیارک

آرتروز چیست؟

انواع آرتروز چیست؟

آیا من آرتروز دارم؟

در صورت داشتن آرتروز چکار می توانم انجام بدهم؟

 - پزشک چگونه کمک خواهد کرد؟

- چگونه من باید از داروی آرتروز استفاده کنم؟

 - چکار کنم اگر هنوز درد داشته باشم؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذای سالم برای آرتروز 7 غذا

در
7 غذای سالم برای آرتروز
آرتروز نوعی بیماری در مفاصل و بافت های پریاستریک است که دارای اختلالات التهابی در عملکرد مفاصل همراه با درد مفاصل است.
 
هنگامی که فردی از ورم مفاصل رنج می برد ، باید به همان میزان سبزیجات  و میوه های نارنجی و زرد مثل پرتقال و یا حتی زرد میل کند که دارای مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باشد ، به عنوان مثال فلفل دلمه ای ، پرتقال ، آب سیب زمینی خام ، هویج ، چغندر ، خیار ، پیاز و سیب.
 
برای آرتروز می توانید سالادهایی از سبزیجات و میوه های تازه بخورید ، و می توانید از خواص انواع توت ها ، زرشک و زغال اخته را میل کنید.
 
آب میوه های تازه فشرده بسیار مفید هستند ، به خصوص سیب ، هویج ، آب کرفس. گوجه فرنگی و کلم. 
 
در دوره التهاب مفاصل ، لبنیات با مقدار زیادی باکتری مفید و کلسیم مصرف شوند. روغن ماهی ، روغن کبد و روغن ماهی بخورید.
 
خوردن ماهی هایی که از اسیدهای چرب، اشباع شده اند در تغذیه و رژیم غذایی بسیار مفید است زیرا باعث کاهش حساسیت مفاصل می شود.
 
فرنی گندم سیاه و حتی عدس برای آرتروز مفید است ، زیرا این مواد غذایی پروتئین گیاهی دارند

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چیست

در

در حال حاضر آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی به طور گسترده‌ای برای شرح انواع گوناگون آرتریت‌های مزمن کودکان استفاده می شود. در حالت کلی، علائم آرتریت نوجوانی شامل درد مفاصل، تورم، حساسیت به لمس، گرما، و سفتی است که بیش از 6 هفته مداوم به طول می‌انجامد. این خود به هفت زیرگروه با علائم مشخصه جداگانه تقسیم می‌شود:


1. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی سیستمیک (که قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانی سیستمیک شناخته می‌شد). بیماری که در آن آرتریت همراه با تب است و یا پیش علائمی به صورت تب دارد و به مدت حداقل دو هفته به طول می‌انجامد. معمولا دارای تب مداوم است که به مدت حداقل 3 روز طول می‌کشد و بایستی حداقل یک یا چند مورد از علائم زیر را داشته باشد:
• تعمیم بزرگی غدد لنفاوی
• بزرگ شدن کبد یا طحال.
• التهاب پوشش داخلی قلب یا ریه‌ها (پریکاردیت یا پلوریت).
• بثورات روماتوئید مشخصه که پهن، کم رنگ، صورتی و معمولا بدون خارش هستند. خالهای بثورات معمولا به اندازه یک چهارم یا کوچکتر هستند. به مدت چند دقیقه تا چند ساعت دیده می‌شوند و بعد از آن بدون هیچ‌گونه تغییر در پوست ناپدید می‌گردند. این بثورات از یک بخش بدن به بخش دیگر حرکت می کنند.
• بیماری‌.


2. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی اولیگو آرتیکولر (که قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانی پاسی ارتیکولر شناخته می شد). بیماری است که در آن آرتریت یک تا چهار مفصل را در طول 6 هفته اول بیماری تحت تاثیر قرار می‌دهد. دو زیر گروه از آن به صورت زیر می‌باشد: (سیارک)
* oligoarthritis مداوم که به معنی عدم درگیری بیش از چهار مفصل کودک در طول دوره بیماری است.


3. oligoarthritis توسعه یافته که به معنی درگیری بیش از چهار مفصل پس از 6 ماه اول آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چند مفصلی- فاکتور منفی روماتوئید می باشد (قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانی چندمفصلی- فاکتور روماتوئید منفی شناخته می شد). بیماری که در آن، پنج یا بیش از پنج مفصل در طول 6 ماه اول بیماری درگیر است و تمامی آزمایش‌ها برای فاکتو روماتوئید (پروتئین تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن که می تواند به بافت‌های سالم حمله کند، و معمولا در آرتریت روماتوئید و آرتریت نوجوانی دیده می‌شود) منفی هستند.


4. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چند مفصلی- فاکتور روماتوئید منفی (که قبلا با عنوان آرتریت روماتوئید چند مفصلی- فاکتور روماتوئید مثبت شناخته می‌شد). بیماری که در آن پنج یا بیش از پنج مفصل در 6 ماه اول بیماری، درگیر ارتریت هستند. همچنین حداقل دو آزمایش برای فاکتور روماتوئید بمدت حداقل سه ماه دیگر، مثبت هستند.


5. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی ورمی. بیماران، یا ارتریت و پسوریازیس (یک بیماری پوستی) هر دو را دارند، یا ورم مفاصل داشته و حداقل دو مورد از موارد زیر را دارند:
• التهاب و تورم کل دستها و پاها (که داکتیلیت نامیده می شود)
• حفره یا فتق ناخن
• ارتباط بسیار قوی با پسوریازیس.


6. ارتریت ایدیوپاتیک نوجوانی مرتبط با انتزیت. نقطه اتصالی که رباط، تاندون یا کپسول مفصلی به استخوان متصل می‌شود. اگر این نقطه ملتهب شود، می تواند متورم و دردناک گردد. نقطه مشترک در اطراف زانو و تانون آشیل در پشت مچ پا می‌باشد. بیمارانی که در آنها این گروه از آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی تشخیص داده می‌شود، هم آرتریت و هم التهاب انتزیت سایت دارند یا انتزیت با حداقل دو مورد از موارد زیر در آنها مشاهده می شود:
* التهاب مفاصل ساکروایلیاک (در قسمت تحتانی پشت) یا درد و سفتی در منطقه لومبوساکرال (در قسمت پایین‌تر پشت) (سیارک)
* آزمایش مثبت خون برای آنتی ژن لکوسیت انسانی ژن (HLA) B27
* شروع آرتریت در مردان پس از سن 6 سالگی
* خویشاوندی درجه یک با افراد مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت مرتبط با انتزیت، یا التهاب مفصل ساکروایلیاک مرتبط با بیماری التهاب روده یا التهاب حاد چشم.


7. آرتریت نامشخص. گفته می‌شود کودکی دارای چنین نوع از ارتریت ایدیوپاتیک نوجوانی است که در آن ظهور ورم مفاصل هیچیک از شش نشانه‌ قبلی را نداشته یا علائم بیش از یک دسته در آنها آشکار می‌شود.
چه چیزهایی سبب آرتریت نوجوانی می‌شود؟
بیشتر حالات آرتریت نوجوانی اختلالات در خود ایمنی است، و آن بدین معنی که سیستم ایمنی بدن که معمولا به مبارزه با باکتری‌ها یا ویروس ها کمک می کند، به طور اشتباه به برخی از سلول‌ها و بافت‌های سالم خود حمله می کند. نتیجه آن التهاب است که به صورت قرمزی، گرما، درد و تورم ظاهر می گردد. این التهاب می‌تواند سبب آسیب به مفاصل گردد. دکترها علت حمله سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم در کودکان را که موجب آرتریت نوجوانی می شود، نمی‌دانند. محققان گمان می‌کنند که فرایند دو مرحله‌ای باشد. اول چیزی در ساختار ژنتیکی کودک که تمایل به ایجاد آرتریت نوجوانی دارد، سپس عامل محیطی مانند ویروس که باعث توسعه این بیماری می شود.
با این حال تمامی موارد از آرتریت نوجوانی، ناشی از خود ایمنی نیستند. تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از افراد از جمله بیشتر افرادی که آرتریت سیستمیک دارند، چیزی دارند که حالت autoinflammatory نامیده می‌شود. گرچه فرایندهای بیماری خود ایمنی و اختلالات autoinflammatory دو اصطلاح شبیه به هم هستند اما در اصل متفاوت می‌باشند. (سیارک)
زمانی که سیستم ایمنی درست کار کند، مهمانان خارجی از جمله باکتری‌ها و ویروس ها بدن را جهت تولید پروتئینی به نام آنتی بادی تحریک می‌کند. آنتی‌بادی‌ها به این مهاجمان حمله می‌کنند به طوری که آنها تشخیص داده شده و نابود گردند. در یک واکنش خود ایمنی، آنتی‌بادی‌ها به بافت های سالم بدن به صورت اشتباه حمله می‌کنند و به بدن هشدار می دهد تا به آنها حمله کند. از آنجایی که آنها خود را مورد هدف قرار داده‌اند، این پروتئین ها اتوآنتی بادی نامیده می‌شوند.
بهمانند اختلالات خود ایمنی، حالت autoinflammatory نیز باعث التهاب می‌شود. و مانند اختلالات خود ایمنی، آنها هم سیستم ایمنی بدن را بیش از حد فعال می‌سازند. با این حال، اوتواینفلامیشن توسط آنتی بادی ایجاد نمی‌شود. بلکه اوتو اینفلامیشن بخش ابتدایی تری از سیستم ایمنی بدن است که در افراد سالم بهمراه سلول های سفید خون سبب از بین رفتن مواد مضر می گردند. وقتی این سیستم مختل گردد، بدلایل نامعلوم موجب اختلال خواهد شد. علاوه بر التهاب، بیماری های اوتو اینفلامنتوری سبب تب و جوش خواهد گردید. (سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه نوع پژوهش هایی در باره کمر درد در حال انجام است

در

انستیتو ملی بیماریهای پوستی و عضلانی و اسکلتی و آرتروز (NIAMS) از پژوهش ها در این حوزه به منظور درک بهتر و درمان کمر درد حمایت میکند.
یکی از تمرکزهای اصلی در سالهای اخیر بر کارامدی نسبی و مقرون به صرفه بودن درمانهای مبتنی بر جراحی نسبت به سایر روشها که در درمان کمردرد و پادرد وجود دارد معطوف است. یک مطالعه چندین ساله در چند مرکز که SPORT نام دارد چندین روش درمانی مبتنی بر جراحی و غیر جراحی شایع را برای بیمارانی که سه نوع از شایع ترین تشخیص ها را شامل میشدند و با عمل جراحی ستون فقرات درمان شدند را مقایسه نموده است: فتق دیسک های بین مهره ای، تنگی مجرای ستون فقرات، و degenerative spondylisthesis.

 


یافته های اولیه نشان داد، در افراد سالمی که عمل جراحی برای یکی از این سه نوع بیماری انجام شده است نسبت به کسانی که از روش غیر جراحی استفاده کرده اند شرایط بهتری را تجربه کرده اند. (پیگیری های طولانی مدت پیشنهاد میکند که مزیتهای عمل جراحی برای افرادی که دچار تنگی مجرای ستون فقرات بوده اند کاهش می یابد.)
محققان sport پی برده اند که افرادی که رغبتی به عمل جراحی ندارند ممکن است با استفاده از سایر روشها بهبودی یابند در صورتی که بیماری آنها پیشرفته نباشد و بتوانند درد را تحمل کنند. و به اضافه تاخیر یا خودداری از جراحی در اکثر موارد باعث ایجاد جاحت بیشتر نمیشود.
NIAMS از مرور مقالات علمی که که مربوط به کمردرد و براورد هزینه های مستقیم (دارو، بستری، ویزیتهای سرپایی) و غیر مستقیم (مرخصی های کاری، قدرت تولیدی پایین، و هزینه های مراقبتی) مشکلات و فاکتورهای اجتماعی اقتصادی که در آن دخیل هستند حمایت میکند. برخی یافته های کلیدی این مطالعات به شرح زیر است:
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی (عدم رضایت شغلی، کار شدید فیزیکی، کار استرس بار روانی، پیشرفت تحصیلی پایین، و بیمه خسارت کارگران) ریسک فاکتورهای مهم برای شروع کمر درد و ناتوانی هستند، در کل، سیگار کشیدن، چاقی، پیری و مشکلاتی مانند پریشانی و ناراحتی.
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی ریسک فاکتورهای اصلی برای پیشرفت انحطاط دیسکهایی که با رادیوگرافی مشخص میشوند، نمیباشد.(سیارک)
• هزینه های کمر درد به طور چشمگیری متغیر است وابسته به متخصص، نژاد بیمار و ملیت.
• 5 درصد از خانم های آمریکایی یک روز کاری خود را به خاطر کمر درد از دست میدهند.
• بیش از 80 درصد از کارگرانی که دارای کمردرد هستند در عرض یک ماه به کار برمیگردند، 90 درصد در طول 3 ماه و 5 درصد هیچ وقت برنمیگردند. در زمانی که یک کارگر مدت 6 ماه به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار برنگردد به 50 درصد میرسد. و در زمانی که یک کارگر مدت یک سال به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار بر نگردد به 25 درصد میرسد.
تحقیقات حمایت شده NIAMS در حال انجام است. اهداف مطالعات کنونی به شرح زیر است:
• درک مکانیسم کمر درد
• تشخیص راه های جلوگیری از کمردرد
• بهبود درمانهای جراحی و غیر جراحی برای کمر درد
• جلوگیری از ناتوانی در افرادی که از کمردرد رنج میبرند.(سیارک)

  کمردرد چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمردرد چگونه تشخیص داده میشود

در

تشخیص علت کمردرد نیاز به پیشینه پزشکی و یک آزمون فیزیکی میباشد. در صورت نیاز دکتر از آزمونهای پزشکی مانند x-ray استفاده میشود.
در طول پیشینه پزشکی، دکتر از شما درباره طبیعت درد شما و هرگونه مشکلات سلامتی که شما و فامیلهای نزدیک شما دارند یا داشته اند پرسیده میشوید. سئوالها ممکن است شامل موارد زیر باشد:


آیا اخیرا سقوطی که باعث آسیب کمر شما شود داشته اید؟
آیا کمر شما زمانی که دراز میکشید احساس بهتر یا بدتری دارد؟
آیا فعالیت یا موقعیتی وجود دارد که درد شما را تشدید یا کاهش دهد؟
آیا کمردرد شما در زمانهای خاصی از روز بهتر میشود؟
آیا در خانواده شما کسی وجود دارد که آرتروز یا بیماریهایی که ممکن است ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد را دارد؟
آیا عمل جراحی کمر یا کمر درد قبلا داشته اید؟
آیا شما درد، بی حسی یا مورمور شدن در یکی یا هردوپای خود دارید؟
در طول آزمون فیزیکی شما دکتر احتمالا:
ایستادن و قدم زدن شما را ببیند
رفلکس های شما را به منظور بررسی رفلکسهای کاهش و افزایش را چک کند، هر کدام از اینها ممکن است ناشی از مشکلات عصبی باشد
به منظور تشخیص fibromyalgia نقاط حساس کمر شما را کنترل نماید، که نقاطی هستند که در زمان فشار دردناک هستند.
قدرت و احساس عضلانی شما را کنترل کنند
کنترل علائم ناراحتی های ریشه عصبی
اغلب دکتر میتواند علت ایجاد درد را با یک بررسی پیشینه پزشکی و فیزیکی تشخیص دهد. به هر حال بسته به نتایج حاصله از بررسی پیشینه و تستها، دکتر ممکن است آزمونهای پزشکی را برای کمک به پیدا کردن علت تجویز کند.
اینها برخی از تستهایی هستند که ممکن است دکتر شما تجویز کند:
اشعه x: در اشعه x رایج از تشعشعات سطح پایین برای ظاهر کردن عکس روی تکه هایی از فیلمهای مخصوص استفاده میشود، در برخی روشهای جدید از روشهای تصویر برداری الکترونیکی استفاده میشود. از این روشها برای مشاهده استخوانها در ساختار بدن استفاده میشود. دکتر شما زمانی که مشکوک به شکستگش استخوان یا آرتروز استخوانی یا انحرافهای ستون فقرات است از تصویربرداری اشعه x استفاده میکند.(سیارک)
تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI): در این روش از نیروی مغناطیس قوی به جای تشعشع استفاده میشود. بر خلاف اشعه x که تنها ساختارهای استخوانی را نشان میدهد اسکن MRI تصویر واضحی از بافتهای نرم را ارائه میکند، مانند لیگامنتها، تاندونها و رگهای خونی. از این روش زمانی که مشکوک به التهاب، تومور، عفونت یا فشار روی اعصاب باشد. معمولا از MRI در مراحل اولیه استفاده نمیشود، مگر اینکه دکتر علایم حادی در پیشینه و آزمونهای پزشکی مشاهده کند. یک اسکن MRI در موقعی ضرورت دارد که درد برای بیش از 3 تا 6 هفته طول بکشد و دکتر احساس کند نیاز به عمل جراحی وجود دارد. با توجه به برطرف شدن دردهای کمر خفیف به طور خود به خود، آزمایش MRI زودهنگام باعث سردرگمی پزشک و بیمار میشود.
سی تی اسکن: اطلاعاتی که از تصویر سی تی اسکن در مورد ساختار ستون فقرات به دست می آید از اشعه X به دست نمی آید. یک کامپیوتر تصاویر سه بعدی از یک سری تصاویر دو بعدی ایجاد میکند که از کمر گرفته می شود. دکتر شما ممکن است که برای تشخیص مشکلات فتق دیسک، تومور، یا تنگی مجرای ستون فقرات سی تی اسکن تجویز میکند.
آزمون خون: گرچه آزمایش خون در تشخیص علل کمردردهای معمولی استفاده نمیشود، دکتر شما ممکن است در برخی از مواقع توصیه کند. آزمایشهای خون استفاده شده شامل موراد زیر میباشند:
شمارش خون کامل (CBC)، که برای تشخیص مشکلاتی مانند التهاب و عفونت کاربرد دارد.
نرخ ته نشینی اریتروسیت: معیاری برای ارزیابی التهاب است که عفونت را نشان میدهد. وجود التهاب همچنین میتواند نشانه ای برای آرتروز یا در موارد معدودی علامتی برای تومور باشد.(سیارک)
پروتئینهای فعال C (CRP): تست دیگری که التهاب را نشان میدهد و ممکن است عفونت و برخی از انواع آرتروزها را نشان دهد.
HLA-B27: تستی که یک مارکر ژنتیکی در خون را تشخیص میدهد و در بسیاری از افراد مبتلا به ankylosing spondylitis (که نوعی از آرتروز است که ستون فقرات و خاصره های خاجی را تحت تاثیر قرار میدهد) یا آرتروز فعال (شکلی از آرتروز که در پی عفونت در سایر بخشهای بدن، معمولا سیستم ادراری و تناسلی به وجود می آید) دیده میشود.
نکته مهم این است که تست های پزشکی به تنهایی ممکن است که عامل کمر درد را شناسایی نکنند. معمولا MRI برخی ناهنجاریهای ستون فقرات را نشان میدهد، حتی در افرادی بدون علایم درد. همچنین در برخی موراد افراد بدون درد میتوانند سطوح بالایی از نرخ ته نشینی اریتروسیت رانشان دهند.
تنها با پیشینه پزشکی و آزمون و برخی اوقات با آزمونهای پزشکی یک پزشک میتواند علت کمردرد را تشخیص دهد. اکثرا، علت دقیق کمردرد تشخیص داده نمیشود. در این موارد، شاید باعث آسودگی خیال شود اگر بدانیم اکثر کمردردها بدون شناسایی عاملشان بهبودی حاصل میکنند.
تفاوت بین درد مزمن و حاد چیست؟
دردی که به طور ناگهانی بروز پیدا میکند- بعد از افتادن از نردبان، تکل شدن در فوتبال، یا بلند کردن یک جسم خیلی سنگین – را درد حاد میگویند. درد حاد به سرعت می آید و معمولا به همان سرعت نیز تمام میشود. دردهایی که بیشتر از 6 هفته طول نکشند را در دسته دردهای حاد قرار میدهند. این نوع درد شایع ترین نوع کمردرد میباشد.
نوع دیگر درد، درد مزمن میباشد، میتواند سریع یا آهسته نمایان شود، و به مدت طولانی باقی بماند. در کل دردهایی که بیش از سه ماه طول بکشد را مزمن در نظر میگیرند. این نوع دردها نسبت به دردهای حاد کمتر شایع هستند.(سیارک)

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تحقیقی در زمینه آماس کیسه مفصلی و التهاب تاندون انجام شده است

در

محققان با حمایت موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوست (NIAMS) در حال مطالعه ی نقش سیستم ایمنی در التهاب یا التهاب تاندون هستند.

 هدف آنها گسترش استراتژی های جدید برای جلوگیری در درمان موثر التهاب تاندون است. مطالعات هم چنین نشان می دهند که چه بیماری ، احتمالا بیشتر از جراحی برای جراحات خود بهره می برد. بعلاوه، محققان در حال کار بر روی گسترش دادن بافت های اسکلتی عضلانی مهندسی شده هستند که روزی ممکن است جایگزین تاندون های آسیب دیده شود. دیگران در حال کاوش بر روی مسائل محیط کار در توسعه التهاب تاندون و بیماری های اسکلتی عضلانی مربوط به کار هستند. (سیارک)

- چه چیز باعث این وضعیت ها می شود؟
- چه بخش هایی از بدن تحت تاثیر قرار می گیرند؟
- چگونه این وضعیت ها تشخیص داده می شوند؟
- چه نوع از درمان های حرفه ای مراقبت سلامتی برای این وضعیت ها وجود دارد؟
- آماس کیسه مفصلی و التهاب تاندون چگونه درمان می شود؟
- آیا می توان آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون را پیش گیری کرد؟

آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...