بیماری قلبی عروقی


قلب انسان (عضوی) تقریبا بی نقص و کارآمد برای پمپاژ نمودن خون به سمت شبکه‌ای بسته از رگ‌های خونی می‌باشد. جه و مقدار جریان خون از طریق قلب و بین مسیرهای گردش خونی سراسری و ریوی به واسطه‌ی دریچه‌های یک طرفه‌ی قلبی که منشا اغلب بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشند، هستند.

تب روماتیسمی حالتی التهابی است که حاصل از عفونت همراه با گلودرد می‌باشد. این عارضه دلیل اصلی بیماری‌های دریچه‌های قلبی (VHD) و نیز مرگ کودکان آمریکایی در اواسط قرن بیستم بوده است.

هر چند که به دلیل کاربرد گسترده آنتی بیوتیک‌ها در دهه‌ی 1940 این عارضه به ندرت مورد مشاهده قرار گرفت، اما همچنان به عنوان مشکلی عمده سلامت در کشورهای در کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود.

تب روماتیسمی می‌تواند هر بافتی را در بدن تحت تأثیر قرار بدهد، اما اصلی‌ترین تهدید آن بر روی ماهیچه‌ی قلبی و بویژه دریچه‌های قلبی می‌باشند.

آسیب به دریچه‌های قلبی به دلیل تب روماتیسمی، از طریق یک پاسخ خود ایمنی ایجاد می‌شود که بافت قلبی را همراه با باکتری‌های درون آن نابود می‌کند. بیماری دریچه‌های قلبی با منشا تب روماتیسمی را بیماری روماتیسم قلبی نیز می‌نامند (RHD).
دو دلیل اصلی تمامی بیماریهای قلبی وجود نقص‌های قلبی مادرزادی (در هنگام تولد ظاهر می‌شوند) و نیز عارضه‌های اکتسابی (شیوه زندگی، عفونت، کهولت سن و غیره). دلایل عمده‌ی VHD شامل تب روماتیسمی، نواقص مادرزادی، عفونت، و کهولت سن می‌باشند. بر اساس فرضیات، حدود میلیون بزرگسال آمریکایی فقط به دلیل کهولت ست به بیماری دریچه‌های قلبی متوسط تا شدید مبتلا هستند، که انتظار می‌رود این میزان با توجه به تغییرات به دلیل بروز تغییرات عمده در حین پیر شدن در جمعیت بزرگسال آمریکایی به دو برابر افزایش یابد. بیماری ‌های دریچه‌های قلبی (RHD و نقایص مادرزادی) عامل کمتر از % 1 مرگ و میرها به دلیل بیماری‌‌های فلبی عروقی می‌باشند. ( سیارک)
علائم و محدودیت‌های VHD به موارد زیر بستگی دارند:
• دریچه‌های قلبی دخیل (به عنوان مثال میترال، آئورت، سه لختی، ریوی، یا گاهی ترکیباتی از آنها)
• شرایط دریچه‌ه (به عنوان مثال، تنگی یا فراخی مجرا؛ نقص در بسته شدن کامل دریچه، بازگشت خون، ناکارآمدی)
• شدت آسیب‌های دریچه‌ها
• وجود بیمارییهای عروق کرونری، ناتوانی میوکارد (نقص مادرزادی قلب)، یا دیگر سیستم‌های قلب.
در مراحل اولیه‌ی بیماری دریچه‌های قلب ( VHD) علائم بسیار اندکی (و به سختی) قابل مشاهده هستند، که ممکن است با علائم بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شوند. علائم خفیف VHD شامل خستگی، تپش قلب، درد سینه (آنژین صدری)، و تغییراتی در فشار خون می‌باشند. با گذشت زمان، به ویژه اگر VHD تشخیص داده نشده و نیز درمان نشده باشد، یا اشکال جدی‌تری از VHD (تنگی آئورت) علائم جدی‌تری مانند نارسایی قلبی نیز ممکن است به وجود بیایند. این علائم شامل خستگی بیش از حد، سرفه بی دلیل، کوتاه شدن تنفس، و تورم پاها باشد.این مقاله ادامه دارد...........ترجمه  itrans.ir 

در سیارک بخوانیم:

رابطه اضطراب سلامتی و احتمال افزایش بیماری قلبی

اندوکاردیت عفونی قلب (علائم و درمان) 

رگ های قلبتان را با این خوراکی ها باز کنید 

قلب زنان در مقابل استرس آسیب پذیرتر است 

مصرف ریتالین در بارداری خطر نقص قلبی نوزاد را افزایش می دهد 

عرق شدید نشانه اولیه حمله قلبی است 

سریع غذا خوردن ریسک بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد 

وضعیت قلب ناسالم 5 علامت 

عوامل تشکیل دهنده حملات قلبی 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید