5 تمرین خانگی برای مقابله با سرفه

در

سرفه خشک


متأسفانه ، تعداد بیشتری از افراد در جهان  از بیماری هایی رنج می برند که علائم آن سرفه است: برونشیت سیگاری ، آسم ، سرفه آلرژیک فصلی ، عواقب عفونت ویروس کرونا. ساکنان شهرهای بزرگ بیشتر سرفه می کنند ، زیرا هوا از گازهای خروجی اتومبیل اشباع شده است. در این بررسی 5 تمرین خانگی ساده که به سرعت و به طور موثر اثر خلط آور را ایجاد می کنند و از بین رفتن سرفه را تسریع می کنند بحث خواهد کرد.


ژست کودک برای مقابله با سرفه  

 تمرین خانگی برای مقابله با سرفه خشک

این ژست به مبارزه با سرفه کمک می کند


تمام تمرینات موجود در این مقاله دارای اثر خلط آور است ، به این معنی که منحصراً با باز شدن قفسه سینه همراه است. این می تواند یک ماساژ عمدی فشار به جلو / عقب از ناحیه قفسه سینه باشد. بیایید با ژست کودک شروع کنیم. این تمرین با سهولت آشکار اجرای آن ، یکی از معجزه آسا ترین آساناهای یوگا است. در مورد پیشگیری از برونشیت ، مکانیسم به شرح زیر است: باسن بر روی قفسه سینه فشار می آورد و وزن بدن فرد فشار یکنواختی را ایجاد می کند. این ورزش یک سرکوب کننده سرفه همه کاره محسوب می شود.

 

ضربه زدن با مشت به سینه  برای مقابله با سرفه

 تمرین خانگی برای مقابله با سرفه خشک

به سینه ضربه می زنیم


این روش از تبت باستان است. این یک اثر گرم کننده عمومی دارد ، علاوه بر این ، آزاد سازی هر گونه ماده مضر از ریه ها و از ناحیه حلق را تضمین می کند. این روش در مبارزه با سرفه و آبریزش بینی نیز موثر است. قبل از اجرا باید مقدار زیادی دستمال کاغذی یا دستمال ذخیره کنید! قبل از ضربه زدن ، باید یک نفس عمیق بکشید ، در حالی که قفسه سینه را به سمت جلو و بیرون زده اید. پس از آن باید نفس خود را نگه دارید و به همان اندازه که می توانید آن را حفظ کنید ، با مشت و به کف ناحیه قفسه سینه ضربه بزنید. سپس همین کار را برای لبه های پایین تکرار کنید.

 

برای مقابله با سرفه دستان خود را بچرخانید و دست بزنید 

 تمرین خانگی برای مقابله با سرفه خشک
نوسانات بهبودی


یک ورزش پویا کلاسیک. نوسانات دست برای افرادی که کار کم تحرک دارند بسیار مفید است. دست ها باید همیشه بالاتر از سطح شانه باشند. هر نوسان در انتها با کف زدن کف دست ها دنبال می شود. اگر با ضربه زدن به پشت خود عوض شود ، اثر حتی بهتر است.

 

ژست ماهی برای مقابله با سرفه 

برای مقابله با سرفه 

ژست ماهی


حالت ماهی باعث باز شدن سریع قفسه سینه و ترشح بلغم هنگام سرفه می شود. شما باید روی زمین دراز بکشید ، سپس با آرنج کمی زمین را فشار دهید ، بدن را بالا بیاورید و سپس سر خود را با بالای سر خود روی زمین قرار دهید. ضمن حفظ ساختار پایدار ، با استفاده از  آرنج ، باید سینه را تا آنجا که ممکن است بالا ببرید. شما باید حداقل 30 ثانیه حالت را حفظ کنید. چندین بار در روز این کار را تکرار کنید و یک اثر خلط آور مداوم داشته باشید.

 

بازکردن سینه و بهم رساندن تیغه های شانه برای مقابله با سرفه  

 تمرین خانگی برای مقابله با سرفه خشک
این تمرین به سرفه کمک می کند.

 

این تمرین برای اصلاح وضعیت بدن طراحی شده است ، اما برای سرفه های مرطوب نیز عالی عمل می کند. هدف این است که تیغه های شانه را تا حد ممکن نزدیک نگه دارید. شانه ها تا احساس دردناک به سمت عقب کشیده می شوند. این کار را تا 10 بار در روز تکرار کنید ، حالت را برای 30-20 ثانیه نگه دارید.

برای تشخیص انواع سرفه و درمان مقاله سوال و جواب برای سرفه و شربت دکسترومتورفان  را بخوانید.

 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۶فقط یک پزشک می تواند تشخیص را به درستی تعیین کند و درمان صحیح را تجویز کند! 1- باکتری ها و ویروس ها. این اولین علت سرفه خشک است. به عنوان یک قاعده ، سرفه بعد از یک بیماری یا در برابر پس زمینه خود را نشان می دهد. همان ARVI یا ویروس آنفلوانزا ، لارنژیت، تراكیت ، فارنژیت ، ذات الریه ، برونشیت ، COPD (بیماری انسداد ریوی مزمن) و اخیرا کرونا 2- بیماری سل. همچنین باعث سرفه خشک می شود. این در صورتی است که در مورد دستگاه تنفسی فوقانی صحبت کنیم. 3- بیماری های دستگاه گوارش. به عنوان مثال ، GERD (بیماری ریفلاکس معده) دلیل شایع سرفه است. درمان این بیماری طولانی و دشوار است. به خصوص اگر متخصص مهارت زیادی نداشته باشد و این بیماری را فراموش کند. با چنین بیماری ، محتوای معده به مری برده می شود. به همین دلیل ، تحریک ظاهر می شود ، زیرا غشای مخاطی مری با محتوای موجود در معده سازگار نیست - اسید کلریدریک برای مری مضر است. بنابراین ، یک سرفه وسواسی خشک شدید ، احساس تعریق ، قرمزی وجود دارد. 4- بیماری قلبی. دلایل دیگر شامل قلب است. اما اگر در مورد بیماری های قلبی صحبت کنیم ، تنگی نفس بیشتر است ، اما هنوز سرفه وجود دارد. و با نارسایی قلبی ، رشد می کند. 5- بیماری های غده تیروئید. بیماری تیروئید را فراموش نکنید. هنگامی که ملتهب ، متورم می شود ، گلو شروع به فشرده شدن از اینجا سرفه و همچنین مشکل در بلع می کند. 6- سرفه های آلرژیک . این آلرژی از هر نوع پیدایش ، از هر نوع است. حداکثر یک استنشاق از هر تحریک کننده - این باعث سرفه خشک می شود. 7- حالت عصبی به عنوان علت سرفه. بیماری عصبی ، استرس - همه اینها می تواند منجر به سرفه شود. 8- سیگار کشیدن امری واضح است. این یک بیماری انسدادی مزمن ریوی است و از آسم برونش نیز بدتر است ، زیرا درمان آن دشوارتر است. 9- صدمات. اگر در مورد آسیب هایی مانند ضربه به قفسه سینه صحبت کنیم ، در این صورت فرد بیشتر دچار خفگی می شود. سرفه خشک می تواند باشد ، اما به میزان کمتری. دشواری در تنفس و شوک دردناک.

۱۴۰۰/۵/۶ اطلاعات بیشتر در مورد علائم سرفه خشک. علائم می تواند کاملاً متفاوت باشد ، شروع سرفه با تب و سردرد ، پایان دادن به حالت تهوع ، استفراغ. هر چیزی می تواند همراه با سرفه باشد. و البته ، این علائم اضافی می تواند علت سرفه را تشخیص دهد. در واقع ، برای یک پزشک ، 90٪ موفقیت در تشخیص صحیح ، یک آنامنی است که به درستی جمع شده است. برای این است که ، پزشک می پرسد هنگامی که سرفه ایجاد می شود ، چه بیماری داشته ، چه بوده ، تحت درمان چه قرار گرفته و از آسیب های همزمان می پرسد. و همه اینها پزشک را راهنمایی می کند که ، به چه نوع بیماری شک کند. اگر ما در مورد بزرگسالان صحبت می کنیم ، معمولاً بیمار به دکتر مراجعه می کند و سعی می کند خود را با چیزی بهبود بخشد ، و حال او بسیار بد است . درمان هیچ تأثیری ندارد ، یا وضعیت بیمار بدتر شده است ، و در اینجا یک پزشک از این بابت محتاط است. در یک سرفه طولانی ، یک فرد تب بالا دارد ، وزن خود را از دست می دهد. علائم سرفه خشک: چگونه می توان بیماری را با سرفه خشک تشخیص داد؟ همچنین می توانید تاکی کاردی ، نقض بلع را یادداشت کنید. با این علائم ، ما قبلاً به موارد جدی تری مشکوک شده ایم ، به این معنی که بیمار باید فوراً با چنین علائمی با پزشک مشورت کند. اگر ما در مورد شایع ترین دلایل سرفه خشک (ARVI و FLU) صحبت کنیم - گرفتگی بینی ، قرمزی چشم ، آبریزش چشم. اما شایان ذکر است که سرفه کاملا خشک در طی بیماری در واقع یک پدیده نادر است.بیشتر اوقات ، پس از یک بیماری ، به عنوان یک پدیده باقیمانده رخ می دهد. همان برونشیت طولانی می شود ، هنگامی که او اغلب سرفه می کند ، کانونی از رفلکس سرفه در او ایجاد می شود و ما حتی مجبور به تجویز داروهایی برای سرکوب این رفلکس در مغز هستیم. واقعاً اتفاق می افتد فقط این که بدن به سرفه عادت کرده است ، مغز آن را به یاد می آورد و حتی پس از بیماری به تکانه های خود ادامه می دهد تا فرد از روی عادت سرفه کند

۱۴۰۰/۵/۶درمان سرفه خشک در یک بزرگسال درمان سرفه خشک فقط به علت ایجاد علائم بستگی دارد. اگر ما در مورد رایج ترین پدیده - ویروس ها صحبت می کنیم ، این یک درمان ضد ویروسی است. بیشتر از همه ، ویروس ها در غشاهای مخاطی قرار می گیرند ، برای پاک کردن ویروس ها از غشاهای مخاطی ، بیش از حد ترشح مخاط در همه جا وجود دارد: بینی ، دهان ، دستگاه تنفسی فوقانی. اینها عمدتا آنتی هیستامین هستند ، در صورت وجود نوعی رینیت ، نوشیدن مایعات فراوان ، استراحت در رختخواب ، مرطوب شدن هوا داروهایی را در بینی تجویز می شود. اگر این نوع انسداد در حنجره است ، دکتر استنشاق را تجویز می کند.

۱۴۰۰/۵/۶بیماران اغلب قبل از مراجعه به پزشک به داروخانه می آیند و برای سرفه خود چیزی می خواهند. و اولین چیزی که به آنها داده می شود موکلیتیک ها است( دارو هایی برای کاهش قوام خلط ؛ برای تخلیه آن کاهش ترشحات) ، یعنی آن دسته از داروهایی که بلغم را رقیق می کنند. و آنها حتی وضعیت را بدتر می کنند ، زیرا نشانه های مولکولیک چهار بیماری اصلی است. و در هیچ جای دیگری ثبت نشده اند. به هر حال ، سرفه اساساً یک واکنش محافظتی طبیعی بدن است. و استفاده از موکولیتیک اشتباه است. به طور معمول ، همیشه خلط تولید می شود ، فقط وقتی بیمار هستید بیشتر خلط تولید می شود و اگر از موکلیتیک استفاده کنید ، فقط افزایش می یابد ، این نامطلوب است. و البته ، خود درمانی فقط تشخیص پزشکان را دشوارتر می کند. اگر این بیماری دستگاه تنفسی است و سرفه خفقان آور و غیر قابل تحمل است ، بنابراین پزشک استنشاق با هورمون های استنشاقی را تجویز می کند. اما اگر سرفه از بیماری های دستگاه گوارش هستند ، این یک تصویر کاملاً متفاوت است. اگر سرفه از بیماری های قلب است ، باز هم اینها داروهای دیگر هستند. هیچ درمانی جهانی برای سرفه خشک وجود ندارد. تشخیص اینکه کدام دارو را مصرف کنید به عهده پزشک است. مشکل اصلی امروز ما در مورد سرفه های خشک ، مبتلایان به آلرژی هستند. در واقع ، همه بزرگسالان به چیزی حساسیت دارند ، اما تعیین منبع بسیار دشوار است. اما با توجه به اینکه ما در سرزمینی زندگی می کنیم که همه چیز شکوفا می شود و همه چیز رشد می کند. با این حال ، سرفه رایج ترین واکنش آلرژی است.

۱۴۰۰/۵/۶پیشگیری از سرفه خشک اول از همه ، سیگار کشیدن توصیه نمی شود. امروزه بسیاری از آنها سیگار های الکترونیکی و قلیان را جایگزین سیگار کرده اند ، اما این وضعیت حتی بدتر است. مخصوصاً آخری دوستداران قلیان ، به ویژه کسانی که در مکان های عمومی سیگار می کشند ، باید بسیار احتیاط کنند. پزشکان از قلیان های عمومی نمونه برداری کردند و دریافتند که هر چقدر هم به طور کامل شسته شوند ، طیفی از باکتری ها تا E. coli و سل بر روی آنها باقی می ماند. با این حال بسیاری از باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. ما امروزه با مقاومت آنتی بیوتیکی مشکل بزرگی داریم ، به زودی به این نتیجه خواهیم رسید که از گلودرد چرکی خواهیم مرد ، زیرا باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.. ما در حال حاضر برخی از آنتی بیوتیک ها را از دست داده ایم ، به آنها حساس نیستیم. این در درجه اول به این واقعیت است که بیماران خود درمان می شوند ، آنها آنتی بیوتیک ها را از داروخانه خریداری می کنند. توصیه ها برای پیشگیری از سرفه خشک به شرح زیر است: قطع سیگار ، درمان بیماری های اساسی ، پیشگیری ، سبک زندگی سالم ، پیاده روی در خیابان ، ویتامین ها ، غذای سالم ، تمیز نگه داشتن آپارتمان ، تهویه منظم ، رطوبت در اتاق حدود 60٪ ، سیستم عصبی سالم ، احساسات مثبت تر

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

در

1. به خودتان استراحت دهید
این موضوع زمان میبرد. هرچند که به نظر میرسد ستاره‌های سینما در عرض یک هفته چربی بعد از زایمان را از بین میبرند، ولی در حقیقت این فرآیند انقدر سریع و راحت اتفاق نمی افتد. بدن شما در نه ماه گذشته دچار تغییرات گسترده شده است، انتظار نداشته باشید که سریع به حالت قبل حاملگی برگردید.  (سیارک)  
2. شیردهی
شیر دادن به کودک باعث میشود که راحت‌تر لاغر شوید و روزانه 500 کالری اضافی مصرف کنید.
3. تحرک داشته باشید
با پزشک خود مشورت کنید که چه زمانی برای شروع ورزش کردن مناسب است. وقتی که زمانش رسید کم کم شروع به تحرک داشتن بکنید. در محله خود قدم بزنید و به کلاس ایروبیک یا یوگا بروید. سعی کنید حداقل در سه نوبت نیم ساعته در هفته ورزش کنید.
4. در وعده‌های کوچک ولی متعدد غذا بخورید
اگر تا زمانی که گرسنه بشوید برای غذا خوردن صبر کنید احتمالاً کالری اضافی دریافت میکنید. از پرخوری پرهیز کنید و متابولیسم خودتان را با خوردن در 5 تا 6 وعده کوچک در روز متعادل نگه دارید.
5. تنقلات سالم بخورید
تنغلات پر از قند خود را با میوه‌ها جایگزین کنید تا احساس نیاز به شیرینی را نیز در خود برطرف کنید. همیشه میوه و سبزیجات تکه شده در یخچال داشته باشید. میتوانید از ترکیب انگور یا سیب یخ زده با کره دادام زمینی نیز استفاده کنید. کابینت‌های خود را پر از تنغلات با فیبر بالا و چربی پایین کنید و چیپس و بستنی را دور بیاندازید. اگر در کابینت نباشند شما هم نمیخورید.  (سیارک)  
6. برنامه ریزی کنید
با وجود بچه کوچک در خانه شاید زمان لازم برای پخت غذا را پیدا نکنید. به جای خرید غذا از بیرون از خانه، چند ساعت از روز تعطیل را صرف این کنید که غذا تهیه کنید و آن‌ها را در فریزر قرار دهید. از خانواده و دوستان خود بخواهید که کمکتان کنند. اگر جایی برای کودک خود در آشپزخانه داشته باشید که هنگام آشپزی شما را تماشا کند که دیگر همه چیز بهتر میشود.
7. فیبر زیاد بخورید
با رژیم دارای فیبر زیاد انرژی داشته باشید و زمان طولانی‌تری سیر بمانید. مقدار زیادی فیبر محلول در غذا همچون، بلغور جو، میوه و سبزیجات تازه بخورید. نانی را انتخاب کنید که حداقل به ازای هر تکه‌اش سه گرم فیبر داشته باشد و پاستای غلات کامل و برنج قهوه‌ای بخورید.
8. پروتئین بدون چربی بخورید  (سیارک)  
گوشت‌های قرمز پر از چربی را با مرغ و ماهی جایگزین کنید. سالمون وحشی منبع بسیار مناسبی از امگا 3 است که میتواند التحاب را کاهش دهد و کمک کند وزنتان را کم کنید. زنانی که به نوزادان شیر میدهند باید ماهی تن نخورند و از اره ماهی به خاطر مشکلات مسمویت جیوه پرهیز کنند.
9. مقدار زیادی آب بنوشید
آب همچون روعنی هست که باعث میشود مفاصل بدن نرم تر کار کنند . آشامیدن آب برای کاهش وزن الزامی است و باعث میشود که هضم بهبود یابد و اشتها کم شود. اگر پوستتان را فشار دهید و سریعاً به حالت عادی برنگردد نشان دهنده‌ی این است که ممکن است دچار کمبود آب باشید. هشت لیوان آب در روز بنوشید.

10. از دیگران کمک بگیرید
از خانواده خود بخواهید که غذای فست فود را از خانه دور نگه دارند یا اگر لازم شد با متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم خاصی برای شما در نظر بگیرد. از همسر خود بخواهید که مواظب کودکتان باشد تا بتوانید برای مدت کوتاهی به خواب بروید (قدرت یک چرت کوتاه را دست کم نگیرید). اطمینان حاصل بکنید که حمایت عاطفی لازم را دریافت میکنید، گاهی اوقات یک مشکل عاطفی برابر خوردن یک سطل بستنی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Thank you so much for providing individuals with remarkably pleasant chance to read in detail from this blog. It’s always so awesome and also jam-packed with a lot of fun for me and my office acncaiqtanues to visit your blog at minimum three times in a week to see the newest things you will have. And definitely, I’m also usually satisfied concerning the terrific concepts you serve. Certain two facts in this post are in fact the finest we have had.

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای داشتن زندگی بهتر با اپیلپسی

در

زندگی کردن با اپیلپسی چالش‌های مخصوص خودش را در بر دارد. برای بیشتر افرادی که از این مشکل رنج میبرند این سوال  مطرح است که چگونه ازدست تشنج خلاص شوند و کمترین عوارض را داشته باشند. برای همین مهم است که با تیم درمانی خود همکاری کنید که بهترین راه درمان برای شما انتخاب شود. در زیر 10 نکته آورده شده است که میتواند کمک کند با اپیلپسی بهتر کنار بیایید.


1. دفترچه اپیلپسی داشته باشید. یک کاغذ و دفتر بردارید یا از گوشی همراه خود استفاده کنید که این موارد را ثبت کنید:
- تشنج‌ها. چه زمانی اتفاق افتاده است، چه اتفاقی افتاده است و واکنش شما چه هست. آیا قبل از اتفاق افتادن آن‌ها حس خاصی به شما دست داده است؟ آیا در زمان قاعدگی بوده‌اید؟ هر چیزی که به پزشک شما کمک کند که ویژگی‌های تشنح شما را بهتر بفهمد.
- عوارض جانبی دارو. آیا زمان خوردن دارو در عوارض جانبی آن تاثیر دارد؟ آیا عوارض جانبی جدیدی تجربه میکنید یا عوارض جانبی تغییر کرده‌اند؟
- تغییرات احساسات روحی و جسمی
2. از ویزیت‌های پزشک حداکثر استفاده را بکنید
- دفترچه اپیلپسی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید. (سیارک)
- با وی همکاری کنید تا درمانتان را بهبود ببخشد.
- زمانی که فکر میکنید که به دوز متفاوتی از دارو برای کنترل تشنج‌های خود احتیاج دارید با پزشک خود صحبت کنید.
- عوارض جانبی داروها را حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.
3. یک تیم پزشکی درست کنید که شامل، پزشک، پرستاران، داروساز و مراقب شما باشد. اگر نمیتوانید تشنج خود را کنترل بکنید پیش یک متخصص اپیلپسی یا اپیلپتولوژیست بروید.
4. به نحوه استفاده دارو‌ها دقت کنید و بدون مشورت با پزشک خود آن‌ها را قطع نکنید. همچنین زمانی که دارو را از داروخانه دریافت میکنید مراقب باشید که داروی درست را به شما داده باشند.
5. خواب خود را منظم و کافی کنید. کم خوابی باعث میشود تشنج شما بیشتر شود حتی اگر کنترل شما بر روی تشنج مناسب باشد، برای همین استراحت کافی همیشه در برنامه‌تان باشد.
6. از الکل دوری کنید. الکل میتواند با داروی شما تداخل پیدا کند و تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد الکل میتواند خطر تشنج را زیاد کند و حتی منجر به تشنج شود. (سیارک)
7. از تکنیک‌های ریلکسیشن استفاده کنید. استرس میتواند باعث تشنج شود. تمرین روزانه مدیتیشن یا شرکت در کلاس یوگا میتواند به شما بسیار کمک کند.
8. زمان استفاده از کامپیوتر و بازی‌های کامپیوتری را کنترل کنید. در بعضی افراد قرار گرفتن در نورهای چشمک زن در زمان‌های طولانی میتواند منجر به تشنج شود.
9. فعالیت داشته باشد. ورزش کردن روزانه میتواند منجر به احساس بهتر شود و همچنین وزنتان را سالم نگه دارد. اگر گرم شدن و خستگی جسمانی در شما منجر به تشنج میشود از ورزش در دمای زیاد دوری کنید و زیاد استراحت بکنید و آب زیاد بنوشید. از شنا، پیاده روی در کوه، صخره نوردی و ورزش‌هایی که شما را در موقعیت خطرناک قرار میدهد دوری کنید.
10. میتوانید به گروه‌های حمایت از بیماران اپیلپسی ملحق شوید و روش‌ها و تجربیات دیگر افراد در کنار آمدن با اپیلپسی را نیز بیاموزید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه چیزهایی گلودرد و سرفه کودک را کاهش می دهد

در

سبک ترین گلودرد به دلیلِ سرماخوردگی ایجاد می شود و در حدود چهار تا پنج روز طول می کشد.

برای کاهش گلودرد و سرفه به بچه های بزرگ تر از 2 سال، چای گرمِ بدونِ کافئین و یا آب گرمِ با نصفِ قاشق چای خوری عسل و لیمو بدهید. برای بچه های بزرگ تر از 1 سال، 1 قاشق چای خوری عسلِ گندم سیاه خالص را، برای کاهش سرفه امتحان کنید. برای بچه های 6 سال و بالاتر، آب نباتِ سخت و یا قرص گلودردِ بدون نسخه همراه با مسکن، می تواند به کاهش درد کمک کند. غرغره کردن با آب نمک گرم نیز ممکن است کمک کند. گلودرد استرپتوکوکی به طور ناگهانی بروز کرده و با علایم سرماخوردگی همراه نیست. اگر به [عفونتِ] استرپتوکوکی مشکوک هستید، با پزشک خود تماس بگیرید کودکتان به آنتی بیوتیک نیاز دارد. (سیارک)  

فرزند من برای دریافتِ داروی سرفه یا سرماخوردگی باید چند سال داشته باشد؟
به کودکان کمتر از 4 سال، داروی بدون نسخه ی سرماخوردگی یا سرفه ندهید. مطالعات متعددی نشان داده اند که در کودکان بسیار کوچک، داروهای بدون نسخه واقعا کمکی به [بهبودِ] علایم نمی کند. در واقع، آن ها ممکن است سبب بروزِ عوارض جانبی جدی شده و تهدید بالقوه ای برای زندگی باشند. برای کاهش علایم سرماخوردگی، [به کودک] مایعات اضافی بدهید، از یک ضداحتقانِ بینی، و یک مرطوب کننده استفاده کنید.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸بچه های بیمار واقعا مظلوم میشن

در ادامه بخوانید...

ضد احتقان، شربت خلط ­آور را در چه زمانی به فرزندم بدهم

در

ضد احتقان مجاریِ گرفتگی بینی را منقبض می­کند. این [داروها] به صورتِ قطره­ ی بینی یا داروهای دهانی موجود می­باشند. قطره­ ی بینی در یک مجرا، نباید بیش از 2،3 روز استفاده ­شود.

شربتِ خلط­ آورِ سرفه ممکن است به کم شدنِ این خلط (ماده­ ی مخاطی) کمک کند، به این ترتیب می­تواند با سرفه بالا آمده [و دفع شود]. فرزند شما برای اثربخش بودنِ شربتِ خلط­ آور، نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب دارد. [موادِ]سرکوب­ کننده­ ی سرفه به خلاصی از خلط کمکی نمی­کنند. حتی اگر سرفه کودک را در شب بیدار نگه می­دارد، معمولا بهتر است که سرکوب نشود. شما نبایستی به کودکِ زیر 4 سال هیچ نوع داروی سرماخوردگی بدهید. (سیارک

چگونه متوجه­  دوزِ صحیحِ مصرفِ دارو شوم؟

داروی بدون نسخه را با توجه به راهنما بر اساس سن و وزن کودکتان مصرف کنید. برای تداخلات دارویی و عوارض جانبیِ احتمالی قسمتِ "هشدارها" را بخوانید. به برچسب­های اختصاری مانند Tbsp. (قاشق غذاخوری) و Tsp (قاشق چای­خوری)، اونس (اونس)، ml. (میلی­لیتر) و mg (میلی­گرم) توجه کنید. تمام این اندازه­­ ها، با هم بسیار متفاوتند. و از ابزارِ اندازه­ گیری که در بسته­ بندیِ دارو وجود دارد، استفاده کنید. هنگامی که در حالِ درمانِ تب با دارو هستید، از میان استامینوفن یا ایبوپروفن، یکی را انتخاب نمایید. این دو را یک درمیان [به صورت متناوب] عوض و بدل نکنید، این کار کمکی نمی­کند، و می­تواند سببِ سردرگمی شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رفتن به فضا موجب کمردرد می شود

در

شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی می تواند موجب بروز کمردرد فضانوردان شود. با توجه به مطالعات جدید صورت گرفته، امکان دارد تا 2 اینچ قدشان کشیده شود، که این موجب تضعیف عضلاتی است که ستون فقرات را نگه می‌دارند. در سال 1994، فضانورد مارک لی با کمک فضانورد همکارش جری لینگر، بعنوان بخشی از مطالعه ی ، قد خود را اندازه‌گیری کرد.(سیارک)


فضانوردان از اواخر دهه 1980، از زمانی که ماموریت‌های فضایی طولانی‌تر شد، وجود کمردرد را گزارش کرده‌اند. اطلاعات پزشکی پرواز آنها نشان می دهد که بیش از نیمی از فضانوردان آمریکایی از کمردرد به خصوص در ناحیه ی پایین کمر گزارش می کنند. زمانی که دوره ماموریت طولانی می شود، وجود درد متوسط تا شدید تا 28 درصد می‌گردد.(سیارک)


زمانی که به جاذبه زمین بازمی گردند، چیزی بهبود نمی‌یابد. در اولین سال بعد از ماموریت خود، فضانوردان تا 4.3 برابر بیشتر در خطر فتق دیسک قرار می‌گیرند. دکتر داگلاس چانگ، اولین نویسنده مطالعات جدید و استاد مشاور جراحی ارتوپدی و رئیس طب فیزیک و خدمات توانبخشی دانشگاه بهداشت کالیفرنیای سان دیاگو بیان کرد: «این مشکلی است که موجب نگرانی‌‌های زیادی شده است. لذا این مطالعه اولین مطالعه ای است که بصورت اپیدمیولوژیک این مساله را توصیف کرده و مکانیسم‌های احتمالی در آنچه که در کمردرد فضانوردان در جریان است را بررسی می‌کند».

پست های مرتبط:

رفتن به فضا موجب کمر درد می شود (قسمت سوم) یوگا در فضا

رفتن به فضا موجب کمر درد می شود (قسمت دوم)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

رفتن به فضا موجب کمر درد می شود (قسمت دوم)

در

شبیه به این است که بدن در گچ (کست) بوده باشد
توجه زیاد به دیسک‌های مهره ها متمرکز شده است، ضربه‌گیرهای اسفنجی که بین استخوانهای مهره قرار گرفته‌اند و بعنوان مقصر مشکلات مربوط به کمردردی هستند که فضانوردان با آن مواجه می‌باشند. اما مطالعه جدید برخلاف چیزی بود که فکرش می شد. در این تحقیق که توسط NASA انجام شده است، تیم چانگ در دیسک ها، قد و و تورمشان تغییرات کم یا بدون هیچ نوع تغییر را مشاهده کردند.


چانگ می گوید آنچه که در شش فضانوردی که به مدت چهار تا هفت ماه روی ISS بودند، مشاهده شده است، انحطاط بسیار زیاد و آتروفینگ ساختار عضلانی پشتیبان در (پایین) ستون فقرات بوده است. این عضلات آنهایی هستند که به ما در ایستاده ماندن، پیاده روی کردن و حرکت دادن اندام فوقانی در محیطی مثل زمین کمک می کنند و در عین حال از دیسک‌ها و رباطها در برابر فشار و آسیب حفاظت می‌نمایند. 


در شرایط بی‌وزنی، تُرسو دراز می‌شود و به احتمال زیاد در اثر تخلیه نخاعی است که در آن انحنای ستون فقرات مسطح مي‌گردد. چانگ می گوید فضانوردان هچنین از تون عضلانی در قسمت پایین تر پشت استفاده نمی کنند چرا که آنها مثل زمانی که روی زمین هستند، خم نمی شوند و قسمت های پایین پشت را حرکت نمی دهند. بدین علت است که درد و سفت شدن عضلانی در آنها دیده می شود، و بیشتر شبیه به این است که فضانوردان به مدت شش ماه در داخل گچ بوده‌اند (کست).


اسکن های MRI قبل و بعد از ماموریتها نشان می دهد که فضانوردان در طول پرواز، تحلیل 19 درصدی در ماهیچه‌های خود تجربه می‌کنند. چانگ توضیح داد که «حتی بعد از شش هفته آموزش و پیش‌اماده سازی در اینجا روی زمین، تنها حدود 68 درصد از زیانهای به وجود آمده ترمیم می‌گردند».
چانگ و تیمش این موضوع را بعنوان مسئله ای جدی در ماموریت‌های طولانی مدت مدنظر قرار دادند به خصوص زمانی که مسافرت به مریخ مدنظر باشد که هشت یا نه ماه طول می کشد تا به سیاره سرخ برسند. این مسافرت و زمان بالقوه فضانوردان که گرانش مریخ صرف می شود (38 درصد از گرانش سطحی روی زمین است) پتانسیل آتروفی و سندرم تحلیل عضلانی را ایجاد می کند.


تحقیقات آتی این گروه در مورد مسائل گزارش شده درباره ی ناحیه گردن نیز خواهد بود، که حتی می تواند بیشتر در آتروفی عضلانی مشاهده شده و دوره بهبودی آن نیز اهسته تر است. همچنین امیدوارند تا با دانشگاه دیگری روی موضوع التراسوند ستون فقرات در هنگام پرواز همکاری کنند تا آنچه که برای فضانوردان در طول زمانی که در ایستگاه فضایی برایشان اتفاق می افتد را بررسی نمایند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...