خواب راحت و کافی 16 ماده غذایی

در


طبق گزارش CDC، بیش از یک سوم آمریکاییها خواب کافی و راحت ندارند. این مساله ممکن است بخاطر این باشد که آنها تا دیر وقت بیدار بوده و یا بخاطر استرسی است که از اخبار روزانه میگیرند. اما منظور ما در این مقاله، غذا است. همه میدانند که خوردن قهوه ی شیرین قبل از خواب ایده‌ی خوبی نیست. در این پست با متخصصینی گفتگو شده است که نظر شما را به آن جلب میکنیم. ما در اینجا به دنبال آن دسته از مواد غذایی هستیم که به عنوان آرام بخش برای خواب کافی عمل کند، و نه تحریک کننده. (سیارک)

متخصص تغذیه به نام لیدز پین میگوید: گروهی از مواد غذایی هستند که باعث میشوند ما سریع خوابیده یا کیفیت خوابمان بهتر شود و خواب کافی و راحت داشته باشیم. ملاتونین (هورمونی که چرخه خواب و بیداری بدن را تنظیم میکند) و سروتوئین (یک ماده ی شیمیایی که خلق و خوی طبیعی بدن را تثبیت میکند) دو هورمون اصلی برای خواب کافی و راحت میباشند. غذاهای حاوی ملاتونین با تیریپتوفان (یک اسید آمینه‌ی ضروری که به بدن کمک میکند ملاتونین و سروتوئین ایجاد کند) و ویتامین B6 (که به ایجاد ملاتونین کمک میکند) در ایجاد یک خواب کافی و راحت و با کیفیت بسیار موثر هستند.

لاغری با خواب کافی

راهنمایی های روزانه برای خواب بهتر

تراپی آنلاین برای درمان بیخوابی

برای داشتن یک خواب خوب، زیاد خوردن ملاک نیست، مهم این است که به اندازه بخورید. خوردن بیش از 200 کالری در آخر شب موجب اختلال در خواب شما میشود.

در اینجا غذاهایی را نام میبریم که به شما کمک میکنند بهتر بخوابید.


1. بادام: بادام غنی از منیزیم و یک میان وعده‌ی خوب برای یک خواب کافی و خوب میباشد. یک انس بادام حاوی هشتاد گرم منیزیم است که بیست درصد ارزش غذایی روزانه را فراهم میکند. یک مشت بادام با چای بابونه میتواند یک خواب آور خوب باشد. سعی کنید بادام را به صورت خام و بدون نمک مصرف کنید. (سیارک)
    2. موز: موز غنی از پتاسیم و منیزیم بوده و به شل شدن عضلات کمک میکند، در نتیجه یک میان وعده خوب برای خواب کافی میباشد. موز حاوی تریپ توفان است که به تولید هورمون خواب آور سروتوئین و ملاتونین کمک میکند. یک اسموتی مخلوطی از موز، شیر بادام و انواع توت ها یک نوشیدنی عالی برای این منظور است. 


    3. گریپ فروت: ماده ی مغذی مهم دیگر برای خواب کافی، لیکوپن میباشد. افرادی که لیکوپن بیشتری مصرف میکنند مشکل به خواب رفتن ندارند. گریپ فروت حاوی لیکوپن بوده و علاوه بر خواب، به سلامت قلب و استخوانها نیز کمک میکند.
    4. ماست: ماست حاوی تریپ توفان است که به بدن کمک میکند تا سروتوئین تولید کند. ماست ساده با یک کربوهیدرات مانند موز عمل کرده و باعث میشود تریپ توفان به سمت سلولهای مغز حرکت کرده و باعث خواب آلودگی شود.
   5.  چای: بسیاری از مردم با خوردن چای برای یک خواب کافی و خوب آماده میشوند. یک نوشیدنی گرم مانند چای فاقد کافئین، مثل چای بابونه، اسطوخودوس، نعنا و یک فنجان شیر گرم تسکین دهنده‌ی خوبی بوده و بدن را برای یک خواب خوب آماده میکند.


    6. ماهی سالمون: برای داشتن یک خواب خوب شبانه، از ماهی سالمون که سرشار از ویتامین B6 میباشد استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که هفته ای سه مرتبه ماهی سالمون مصرف میکنند عملکرد خوابشان بهتر از دیگران است.


    7. توت فرنگی: این توت شیرین منبع طبیعی خوبی از ملاتونین بوده و خوردن توت فرنگی با ماست کم چرب پروتئین بدن شما را فراهم کرده و تسکین دهنده میباشد.
    8. تخمه آفتاب گردان: مغز آفتاب گردان یک میان وعده خوب برای قبل از خواب میباشد. این مغز علاوه بر تریپ توفان، مملوء از فیبر و چربیهای سالم میباشد که جلوی گرسنگی را میگیرد. خوردن اسموتی که با یک قاشق کرده آفتاب گردان، پودر آجیل و ماست کم چرب تهیه شده آرام بخش خوبی میباشد.

اختلالات خواب

علم توضیح می دهد که چرا مردم دوست دارند با پتوی سنگین و تهویه هوا روشن بخوابند؟
   9.  گیلاس: کارشناسان اعلام نموده‌اند که گیلاس یا آلبالو خشک و آب گیلاس از ملاتونین بالایی برخوردار بوده، و اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خوبی دارد. اگر از دردهای خاصی رنج میبرید، نوشیدن آب گیلاس یا آلبالو به طور روزانه درد شما را تسکین میدهد.


    10. گوجه فرنگی: هورمونین ملاتونین موجود در گوجه فرنگی‌های قرمز فوق العاده خواب آور میباشد. خوردن گوجه فرنگی با روغن زیتون دو برابر انگور و گیلاس ملاتونین تولید میکند.
    11. ماهی تن: این ماهی به داشتن خواب کافی و خوب کمک میکند. ماهی تن حاوی ویتامین B6 و سلنیوم است که کمبود سلنیوم باعث اختلال در خواب میگردد.
    12. بوقلمون: یکی دیگر از مواد غذایی غنی از تریپ توفان بوقلمون میباشد. بوقلمونی که بخاطر خواب آور بودنش خوردن آن قبل از مراسم شکرگزاری ممنوع شده است.خوردن بوقلمون با غلات کامل یک میان وعده‌ی خوب برای یک خواب خوب میباشد.(سیارک)


   13.  سیب زمینی شیرین: سیب زمینی منبع خوبی از فیبر، ویتامین B6 و A و C و مقدار کمی پتاسیم و منگنز میباشد. کربوهیدرات موجود در سیب زمینی به تولید سروتوئین کمک میکند. منیزیم و روی دو ریز مغذی هستند که در ایجاد ملاتونین نقش دارند.


    14. اسفناج: اگرچه ملاتونین در ایجاد یک خواب خوب نقش دارد، اما کمبود منیزیم باعث اختلال در خواب شبانه میگردد. اسفناج سرشار از منیزیم میباشد. سعی کنید اسفناج را به همراه سالاد یا اسموتی یا به صورت سرخ کرده مصرف کنید.
    15. گردو: یک ماده‌ی غذایی عالی برای تقویت خواب کافی و راحت گردو میباشد. گردو علاوه بر روغن غیر اشباع مانند امگا3، غنی از ملاتونین بوده و نشان داده شده است که سطح گردش ملاتونین را در بدن افزایش میدهد. گردو را به سالاد اضافه کرده یا به همراه سس مصرف کنید.
   16. شاهی: کلسیم یک عنصر اصلی برای ایجاد خواب کافی است. تحقیقات نشان داده اند که غذاهای غنی از کلسیم به تولید تریپ توفان و ملاتونین کمک میکنند. شاهی سرشار از کلسیم است. سعی کنید آن را با سالاد، سوپ، یا ساندویچ مصرف نمایید.منبعmsn.com

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه بهتر بخوابیم 19 روش

در

(سیارک) خواب کافی در طول روز بدن را روی فرم نگه می‌دارد، خطر ابتلا به نارسایی‌هایی را که متوجه قلب انسان است کاهش می‌دهد و نیز امکان ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت یا قندخون بالا را. علاوه براینها حافظه را نیز تقویت می‌کند. برای داشتن بدنی سالم  و قرار نگرفتن در معرض بیماری‌های احتمالی، با بکار بستن روش هایی که محققان درنظر گرفته‌اند، می‌توانید در طول روز خوابی مؤثر و کامل داشته و به این مهم دست پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم شمارا با برخی از این روش ها آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

  1. مدنظر داشتن صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی

یکی از مهمترین کارهایی که برای تجربه خوابی راحت باید در نظر داشته باشید، این است که صبحانه را به عنوان مهمترین وعده غذایی خود و منبع اصلی انرژی برای ساعات بیداری قرار دهید. همانگونه که ممکن است مطلع باشید، خوردن هرگونه غذا با صرف انرژی قابل‌ملاحظه‌ای از بدن (برای هضم غذا) همراه است، به همین خاطر اگر صبحانه کافی نخورده باشید، آخر شب احساس گرسنگی کرده و مجبور می‌شوید غذای سنگینی بخورید. درنهایت زمانی که قصد دارید به خواب فرو بروید، بدنتان در حال کار کردن برای هضم غذایی خواهد بود که مصرف کرده‌اید و در خوابیدن اختلال ایجاد می‌شود. بهتر است به جای خوردن یک وعده غذایی سنگین، وعده‌های کوچک‌تر و بیشتری در طول روز، برای  رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

  1. خوردن غذای مناسب برای خوابیدن

بهترین چیزهایی که می‌تواند قبل از خواب برای بدن مناسب بوده و به شما کمک کند خواب راحتی را تجربه کنید، منابع غذاییِ حاوی کربوهیدرات و پروتئین هستند. ترکیب یک لیوان غذاخوری از غلات با شیر کم‌چرب می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. کربوهیدرات کمک می‌کند موادی که پیام خوابیدن را به مغز منتقل می‌کنند، سریع‌تر ترشح شوند. درحقیقت با مصرف کربوهیدرات به بدن خود کمک می‌کنید این پیام را سریع‌تر به مغز منتقل کند.

  1. مصرف میوه‌هایی مثل گیلاس

مصرف مقداری گیلاس در طول روز کمک می‌کند خوابی راحت و کامل داشته باشید. گیلاس (و میوه‌های نظیر آن) منبع با ارزشی از ملاتونین هستند. درحقیقت ملاتونین همان هورمونی است که توسط بدن ترشح می‌شود تا خواب راحتی را تجربه کنید.

  1. مصرف غذاهای دریایی

غذاهای دریایی یکی دیگر از منابع غذای‌ای هستند که به شما کمک می‌کند خواب راحتی داشته باشید. ماهی، میگو و سایر غذاهای دریایی به نسبت منابع گوشتی پرندگان و چهارپایان از تریپتوفان (تریپتوفان یک اسید آمینه است و در واقع یک بلوک سازنده پروتئینی است) بیشتری برخوردار بوده که نقش مؤثری در چگونگی خواب انسان ایفا می‌کند.

  1. دوری از غذاهای با چربی بالا

یک تکه پیتزایی که آخر شب می‌خورید می‌تواند منجر به احساس سوزش در معده و به هم ریختن فرایند خواب شود. بخصوص اگر مشکل یا اختلالی در هضم غذا داشته باشید، توصیه می‌شود از خوردن چنین غذاهایی در ساعات آخر شب خودداری کنید. شکلات، نعنا و نوشیدنی‌های گازدار از دیگر خوراکی‌هایی هستند که مصرفشان پیش از خواب توصیه نمی‌شود.

  1. دوری از غذاهایی که ادویه‌جات زیادی دارند

آخر شب و زمانی که قصد رفتن به تخت‌خواب را دارید، بهتر است غذاهایی که با ادویه زیادی درست شده‌اند را مصرف نکنید. اتفاقی که در اثر مصرف اینگونه غذاها در بدن می‌افتد این است که دمای کلی بدن بالا رفته و همین باعث می‌شود در خوابیدن با مشکل مواجه شوید. سوزش معده از دیگر عوارض احتمالی مصرف اینگونه غذاها در ساعات آخر شب است.

  1. دوری از نوشیدنی‌های کافئین‌دار

جالب است بدانید که کافئین نوشیدنی‌های متفاوت می‌تواند برای ساعاتی طولانی در بدن باقی بماند. بهتر است اینگونه نوشیدنی‌ها را در ساعات اولیه صبح یا ظهر مصرف کنید. اگر بتوانید به جای نوشیدنی‌هایی که کافئین زیادی دارند، از نوشیدنی‌های گیاهی استفاده کنید، بهتر هم خواهد بود.

  1. حواستان به خوراکی‌هایی که سبب بی‌خوابی می‌شوند باشد

همه می‌دانیم که هیچ خوراکی و نوشیدنی‌ای به اندازه قهوه کافئین ندارد، اما خوب است بدانید که کافئین در بسیاری مواد دیگر هم وجود دارد که مصرف آنها در ساعات آخر شب، در خوابیدن اختلال ایجاد می‌کند. سودا، شکلات، چایی و برخی داروها از این قبیل‌اند. بهتر است مصرف اینگونه خوراکی‌ها را هم به ساعات اولیه صبح یا ظهر اختصاص دهید.

  1. جذب ویتامین‌های مناسب

ویتامین­های B6 و B12، به همراه کلسیم و آهن از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ای هستند که برای تجربه خوابی کامل و مؤثر، نقش مهمی ایفا می‌کنند. حتما در رژیم غذایی خود در طول روز، از خوراکی‌هایی استفاده کنید که حاوی اینها باشند. استفاده از مکمل هم راهکار خوبی است.

  1. مصرف مکمل حاوی منیزیم

این ماده معدنی به بدن کمک می‌کند که سرتونین ترشح کند. این سرتونین خود در نهایت سبب ترشح ملاتونین می‌شود که همانطور که پیش از این هم به آن اشاره شد، نقش مؤثری در انتقال پیام‌های مرتبط با خواب به مغز ایفا می‌کند. مصرف روزانه دویست تا سیصد میلی‌گرم منیزیم به همراه وعده غذایی‌ای که ظهر می‌خورید، توصیه می‌شود. کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی است که مصرفش درکنار منیزیم توصیه می‌شود، چراکه به جذب مؤثرتر آن توسط بدن کمک می‌کند. البته بهتر است با پزشک متخصص در مورد چگونگی و اندازه جذب این مواد معدنی مشاوره کنید.

  1. کاهش کالری

اگر اضافه‌وزن دارید، به احتمال زیاد با اختلالاتی در خواب مواجه خواهید بود. تحقیقات نشان می‌دهد که چنین افرادی پس از کاهش وزن، خوابی مؤثرتر و راحت‌تر تجربه می‌کنند.

  1. مصرف چایی به جای قهوه

اگر برای کنار گذاشتن یکباره قهوه بدون پیدا کردن جایگزین مناسبی برای آن با مشکل مواجه خواهید شد، می‌توانید با مصرف چایی به جای قهوه از بروز احتلال در سیستم عصبی خود جلوگیری کنید. همانگونه که پیش از این نیز عنوان شد کافئین یکی از اصلی‌ترین موادی است که در کارکرد مؤثر خواب، اختلال ایجاد می‌کند. کافئین تاچیزی حدود هفت ساعت پس از مصرف نوشیدنی‌های حاوی آن، در بدن باقی می‌ماند. میزان کافئین موجود در چایی به اندازه نیمی از کافئین موجود در قهوه است و در کاهش اضطراب نقش مؤثری ایفا می‌کند. اگر با مصرف چای سیاه و غلیظ مشکل دارید می‌توانید بجای آن از چای سبز استفاده کنید. کافئین موجود در چای سبز نیز، چیزی حدود یک‌سوم کافئین موجود در چای سیاه است.

  1. تنظیم مناسب دمای اتاق

دمای ایده‌آل برای اتاقی که در آن می‌خوابید چیزی بین شصت تا شصت و پنج درجه فارنهایت است. به این وسیله، دمای بدن شما به آنچه که برای تجربه خوابی راحت و مؤثر لازم است نزدیک‌تر می‌شود.

  1. متعادل کردن قند خون

زنانی که به وقفه تنفسی درخواب یا آپنه خواب دچار هستند، سه برابر سایرین، در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. در صورت ابتلا به این بیماری، بهتر است با پزشکی متخصص مشاوره کرده و رژیم غذایی مناسبی تدارک ببینید که قند خون شمارا متعادل کند. با پایین آمدن قندخون، به احتمال قوی از اختلالات مربوط به این بیماری (وقفه تنفسی در خواب) راحت می‌شوید و راحت‌تر به خواب فرو خواهید رفت.

  1. مشاهده نکردن تلوزیون در ساعات آخر شب

بنا به تحقیقات صورت گرفته، کسانی که آخر شب و پیش از خواب تا چیزی حدود سه و نیم ساعت وقت خود را صرف مشاهده تلوزیون و یا صفحه نمایشگر سایر وسایل الکترونیکی می‌کنند، بیشتر از سایرین (کسانی که به طور میانگین دو و نیم ساعت وقت به این کار اختصاص می‌دهند) در معرض ابتلا به اختلالاتی مرتبط با خواب هستند. توصیه می‌شود این ساعات را بیشتر به مطالعه اختصاص دهید و اگر برنامه مورد علاقه‌تان در این ساعات پخش می‌شود، آن‌را ضبط کرده و روز بعد تماشا کنید.

  1. خاموش کردن وسایل الکترونیکی

بهتر است در اتاقی که کامپیوتر شخصی‌تان در آن است نخوابید و اگر لپ‌تاپ دارید، آن را ببندید. صفحه نمایشگر این وسایل الکترونیکی می‌تواند در ترشح ملاتونین (که پیش از این به کارکرد آن اشاره شد) اختلال ایجاد کند. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حواس خودرا متمرکز ساعت نکنید. اگر نمی‌توانید چشم از آن بردارید بهتر است آن را کاملا بچرخانید به طوری که قادر به مشاهده آن نباشید. یادآوری مدام این نکته که هنوز نخوابیده و وقت زیادی گذشته است، باعث اضطراب می‌شود و نیز باعث می‌شود نتوانید به راحتی به خواب فرو روید.

  1. مرتب کردن اتاق خواب

شاید برایتان جالب باشد که  به‌هم‌ریختگی اتاق خواب، سبب می‌شود آرامش خودرا از دست بدهید و کمی برای فرو رفتن به خواب با مشکل مواجه شوید. به همین خاطر بهتر است که هرچیز غیر‌مرتبت با خواب را (از دفاتر و کتاب‌هایی که برای مطالعه در طول روز استفاده کرده‌اید تا قبض و...) جمع و جور کنید و سرجای خود بگذارید. با این کار در حقیقت به مغز این پیام را ارسال می‌کنید که قصد دارید تنها چیزهایی در اتاق بمانند که به خوابیدن بهتر شما کمک خواهند کرد.

  1. قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی

زمانی که آفتاب طلوع می‌کند، بهتر است در معرض نور آن قرار بگیرید، یا اگر دسترسی به نور آفتاب ندارید، می‌توانید از لامپ‌های اتاق خود استفاده کنید. بدین گونه قادر خواهید بود چرخه خواب و بیداری خودرا منظم کنید.

  1. داشتن برنامه‌ای مشخص برای خواب

درآخرین مورد هم به یکی از مهمترین کارهایی که برای داشتن خوابی بهتر می‌توانید انجام دهید اشاره می‌شود؛ بهتر است هرشب در ساعت مشخصی به تخت‌خواب خود بروید، بدین گونه برای مغز خود زمان مشخصی تأیین خواهید کرد که به مرور، آن ساعت مشخص برای مغز تبدیل به ساعتی می‌شود که درآن باید استراحت کرده و برای روز بعدی آماده شد. حتی آخر هفته‌ها هم به این برنامه خود پایبند باشید.ترجمه  itrans.ir 

 در سیارک بخوانیم:

معایب خوابیدن روی زمین 

اختلال عجیب و غریب خواب 10 مورد 

نکاتی که باید برای بهتر خوابیدن بدانید 

چگونگی فعالیت مغز انسان هنگام خواب

چرا داشتن خواب کافی برای بدن لازم است 

حالت خوابیدن چه تاثیری بر روی سلامتی شما خواهد داشت؟ 

ارتباط بی خوابی در3 ماه آخر بارداری با افسردگی پس از زایمان 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواب راحت با این محصولات غذایی

در


برای داشتن سلامتی، یک بزرگسال نیاز به خواب کامل 8 ساعته دارد. اگر در طول روز دائما استرس را تجربه میکنید، استرس فیزیکی و روانی به شما اجازه نمی دهد که در شب خواب راحت و  آرام داشته باشید.در نتیجه ی بی خوابی صبح با تنی خسته و کوفته از خواب بیدار شده و  سعی می کنید خستگی خود را با یک فنجان قهوه از تن درآورید. در صورتی که از بی خوابی در شب رنج می برید، بهتر است به جای نوشیدن قهوه تغییراتی در منوی تغذیه روزانه خود ایجاد کنید، زیرا کیفیت خواب به طور مستقیم با آنچه که در طول روز می خورید مربوط می شود در حالی که محصولاتی مانند قهوه به ما انرژی و سرزندگی می بخشد، بعضی از مواد غذایی سیستم عصبی را آرام می کنند و در به خواب رفتن ما کمک می کنند.خیلی ها برای خوابیدن از قرص های خواب آور استفاده می کنند اما سوال این است چگونه بهتر بخوابیم و چه محصولات غذایی که به بهتر خوابیدن کمک کنند کدام است؟ چه محصولاتی به افزایش هورمون خواب در بدن کمک می کنند؟  شما را با این هشت محصول آشنا می کنیم تا با بی خوابی مبارزه کنید.


کیوی خواب آور است


میوه کیوی پر از ویتامین های C و E، سروتونین و اسید فولیک است، و شما را برای یک میان وعده قبل از خواب آماده می کند. کیوی ترکیبی از مواد مغذی است که به شما اجازه می دهد تا به سرعت به یک خواب راحت بروید.

محصولات سویا برای بهبود خواب


محصولات سویا مانند توفو، میسو و سویا با اودامام در ایزوفلاون ها غنی هستند. این ترکیبات تولید سروتونین را افزایش می دهند، که در میان چیزهای دیگر برای تنظیم ریتم های بدن است. مطالعات منتشر شده در نشریه تغذیه در سال 2015 نشان داد که در بزرگسالانی که دو یا چند بار از سویا مصرف می کنند، کیفیت و طول مدت خواب به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

مواد غذایی غنی از فیبر رژیمی به بهبود خواب کمک می کنند

مواد غذایی فیبر بالا یکی از مواد اصلی است که به طور طبیعی باعث بهبود کیفیت خواب می شود. در نتیجه تحقیقات، متوجه شدیم که مصرف فیبرهای رژیمی با فاز خواب آهسته همراه است که تقریبا 80٪ کل زمان خواب است: مقدار بیشتر آنها در رژیم غذایی باعث بهترخوابیدن می شود. فیبر از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند که می تواند سطح ملاتونین هورمون خواب را کاهش دهد. الیاف فیبری از محصولاتی مانند عدس، لوبیا، آرتیشو، انجیر خشک و... به دست می آید.

ویتامین B6 موجود در ماهی برای خواب آرام 

اگر مقدار ویتامین B6 در بدن به مقدار کافی وجود داشته باشد، ملاتونین، هورمون خواب بسیار بیشتر تولید می شود. رکورد محتوی این ویتامین در ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن است. خوردن غذاهای غنی از ویتامین B6 نه تنها باعث بهبود خواب می شود، بلکه باعث تقویت حافظه در مغز می شود که به ما اجازه نمی دهد رویاهای خود را فراموش کنیم.

گیلاس حاوی ملاتونین است 

گیلاس از آن دسته از محصولات طبیعی است که حاوی ملاتونین هستند. دانشمندان معتقدند که یک لیوان آب گیلاس معمولی برای مبارزه با بی خوابی بسیار موثر است. در نتیجه تحقیقات، متوجه شدم که برای بزرگسالان مبتلا به بی خوابی مزمن که دو لیوان آب گیلاس را در طول روز نوشیدند، این نوشیدنی به مقابله با بیخوابی کمک کرد و به طور کلی باعث بهبود خواب شد.

 کلسیم موجود در شیر باعث سنتز ملاتونین می شود

کمبود کلسیم در بدن یکی از مجرمان کم خوابی است. به همین دلیل است که یک لیوان شیر گرم به عنوان یک هیپنوتیزم کننده عالی محسوب می شود. علاوه بر کلسیم، شیر حاوی تریپتوفان اسید آمینه است که از آن ملاتونین سنتز می شود. این کمک می کند تا از تنش عصبی خلاص شوید، آرامش میبخشد و به بهبود خواب کمک می کند.

سبزیجات برگ پهن دارای کلسیم هستند


کلسیم بالا معمولا در لبنیات موجود است. با این حال، بسیاری از سبزیجات برگزیده نیز دارای کلسیم هستند، از جمله کلم، کاهو و اسفناج. گنجاندن آنها در رژیم غذایی، باعث افزایش سطح ملاتونین و ایجاد فعالیت روزانه بدن می شود.

موز غنی از پتاسیم و منیزیم است

موز غنی از پتاسیم و منیزیم است که تولید سروتونین و ملاتونین را افزایش می دهد و به عنوان آرامبخش طبیعی عمل می کند. بنابراین، میوه موز کمک می کند تا آرامش داشته باشید و مثل یک قرص خواب طبیعی اثر می کند. بهتر است 2 ساعت قبل از خواب استفاده شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه از بی خوابی خلاص شویم 16 علت خواب و بی خوابی

در
حدود 15 درصد از جمعیت جهان از بی خوابی رنج می برند. برای حفظ سلامت فیزیولوژیکی و روانی مطلوب، مردم هر شب حدود 8 ساعت خواب راحت نیاز دارند. ما جزئیات بیشتری را بررسی کردیم که می تواند باعث بی خوابی شود و متوجه شدیم چه ابزار موثری به خواب بهتر کمک می کند.
 

 

1. مولتیپل اسکلروز و بی خوابی

دانشمندان از دانشگاه دیویس کالیفرنیا،  مطالعاتی انجام دادند که رابطه بین بی خوابی و مولتیپل اسکلروز  را شناسایی کرد. برای بی خوابی با عامل مولتیپل اسکلروزیسو 2300 نفر انتخاب شدند که برای آنها اسکلروز چندگانه مشاهده شد. بیش از 70٪ از شرکت کنندگان اختلال خواب داشتند.
علیرغم خستگی که مشخصه مولتیپل اسکلروزیس است، فرد اغلب نمی تواند حداقل نیم ساعت خوابش ببرد. اغلب شما باید قرص های خواب را مصرف کنید تا بتوانید بی خوابی را در نهایت فراموش کنید. افرادی که در سن 20 تا 50 سالگی هستند در منطقه خطرناک قرار دارند .
 

 

2. استرس و بی خوابی

نتایج تحقیق آکادمی آمریکایی داروهای خواب نشان می دهد که استرس می تواند منجر به بی خوابی شود. توماس روث و همکارانش خاطر نشان می کنند که نقش مهم این است که چگونه بیمار با این وضعیت مقابله می کند. در مواردی که فرد دائما تحت فشار است، بیخوابی ممکن است مزمن باشد.
 

 

3. نوشیدنی های انرژی زا و بی خوابی

مصرف نوشیدنی های انرژی زا در سال های اخیر افزایش یافته است. مطالعه 4 ساله توسط کارشناسان دانشگاه کامیلو خوزه سلا، اثرات مثبت و منفی نوشیدنی های انرژی زا بر روی انسان را مورد بررسی قرار داده اند. شرکت کنندگان اظهار داشتند که با مصرف نوشیدنی های انرژی زا قدرت و استقامت بیشتری دارند، اما بی خوابی و عصبانیت ظاهر می شوند.
اثرات منفی با محتوای کافئین در بخش انرژی همراه است که دارای اثر تحریک کننده همراه با تحریک سیستم عصبی مرکزی است.
 

 

4.آسم و بی خوابی

تیم محققان از دانشگاه پیتسبورگ متوجه شدند که بی خوابی در افراد معمولی بخاطر آسم است. در 37٪ افراد مبتلا به اسپاسم عضلانی با مشکلات تنفسی، اختلالات خواب مشاهده شد. شرکت کنندگان با بیخوابی در کنترل بیماری کمتری داشتند، آنها دارای افسردگی و سایر نشانه های مزمن و نشانه های فیزیکی در بدن بودند.
دانشمندان می گویند که برای بیماران با آسم، برای کاهشخطر ابتلا به عوارض جانبی بسیار مهم است که از بی خوابی خلاص شوند.
 

 

5. سکته مغزی و بی خوابی

تحقیق دانشگاه سورری نشان می دهد کسانی که سکته مغزی داشته اند از بی خوابی رنج می برند وخوابیدن برای آنها مشکل است، که بی خوابی به نوبه خود بر بهبود کلی و کیفیت زندگی آنها تاثیر می گذارد. دانشمندان بر این باورند که بی خوابی بیماران مبتلا به سکته مغزی، ناشی از تعدادی از عوامل کمک کننده مانند استرس روانی بیشتر ، درد و ناراحتی، و نیز کاهش سطح فعالیت بدنی است .
اهمیت خواب برای بیمار در طول دوره بهبودی پس از سکته مغزی، قابل درک است زیرا خواب به بهبود و حفظ رفاه جسمی و روانی کمک می کند.
 

 

6. نوشیدن الکل و بی خوابی

 
در  مطالعه دانشگاه جان هاپکینز4 970 بزرگسال شرکت کردند. این افراد چندین روز گزارش دادند که در طی 3 ماه گذشته "4 یا بیشتر نوشیدنی ها را در یک زمان" نوشیدند. پاسخ ها برای محاسبه میانگین روزهای هفته در هنگام استفاده از نوشیدن استفاده شد. شرکت کنندگان همچنین گزارش کردند که مشکل خواب و مشکلات خواب وجود دارد.
نتایج نشان داد افرادی که 2 روز در هفته یا بیشتر بنوشند، مستعد ابتلا به بی خوابی هستند .
 

7. یائسگی و بی خوابی

ثابت شده که زنان بیشتر مستعد ابتلا به بی خوابی هستند. تحقیق جدید دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که در دوره یائسگی خطر بی خوابی چندین برابر افزایش می یابد. شايعترين شكايات مربوط به خواب عبارتند از: خواب رفتن، بيداری و كاهش كيفيت خواب.
 
از 3302 شرکت کننده در مطالعه، بیش از یک سوم ، گزارش بیداری شایع در شب داشتند و از بی خوابی رنج می بردند.
 

 

8. سیستم ایمنی ضعیف و بی خوابی

دکتر Eamonn Mallon از دانشگاه لستر نشان داد که سیستم ایمنی بدن نیز می تواند باعث بی خوابی شود. بیولوژیست خاطر نشان کرد که تصور غلط و رایج این است که اگر شما بیمار هستید، بیشتر می خوابید. با این حال، مطالعه برعکس را نشان داد که بی خوابی ناشی از بیماری، نسبتا گسترده است.
یک سیستم ایمنی ضعیف می تواند به بیماری منجر شود که معمولا باعث اختلالات خواب می شود.

 

9. تماشای تلویزیون و بی خوابی

در مطالعه دانشگاه میشیگان423 جوان بین 18 تا 25 ساله شرکت کردند. آنها به بررسی  منظم بودن تماشای تلویزیون، کیفیت خواب، خستگی و بی خوابی با توجه به دیدن چند قسمت متوالی از سریال پرداختند. نویسندگان یادآوری می کنند که به دلیل ساختار پیچیده روایی چنین نمایش هایی، بیننده باید به طور کامل در آنچه اتفاق می افتد بر روی صفحه نمایش غوطه ور شود.
در نتیجه، تعامل شدید با محتوای برنامه تلویزیونی ممکن است نیاز به یک دوره طولانی برای استراحت قبل از خواب داشته باشد. در موارد مکرر، این می تواند منجر به بی خوابی شود.
 

چه چیزی به خواب رفتن کمک خواهد کرد؟

 

1. یوگا و خواب راحت

تحقیقات موسسه تحقیقات بهداشت سیاتلنشان داده است که تمرین یوگا برای 12 هفته می تواند فرد را از بی خوابی خلاص کند . 249 نفر در آزمون شرکت کردند. آنها یوگا و تمرینات هوازی متوسط را انجام دادند. نتیجه افزایش کیفیت خواب، کاهش سطح افسردگی و استرس بود.
زنان در منوپوز یا یائسگی باید توجه ویژه به یوگا داشته باشند: این کمک خواهد کرد که آنها از بی خوابی خلاص شوند.

 

2. داروهای گیاهی و خواب راحت

اختلال خواب می تواند به طور کل زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد و با تعدادی از بیماری ها همراه باشد .چاقی، افسردگی، اضطراب و فرآیندهای التهابی. رابرت رنتری در مقاله خود « بررسی اثر بخشی داروهای گیاهی برای بی خوابی » چندین گیاه را توصیف کرد که می تواند برای بهبود کیفیت خواب استفاده شود. چنین گیاهانی، به عنوان مثال، والرین، هویج، بابونه و ....
این روش درمان خوب است زیرا این روش طبیعی، ایمن و موثر است. برای جلوگیری از بی خوابی، توصیه می شود از مصرف مقدار زیادی ادویه جات خودداری کنید.
 

 

3. آب میوه و خواب راحت

محققان از دانشگاه لوئیزیانا متوجه شدند که نوشیدن آب گیلاس دو بار در روز به مدت 2 هفته باعث افزایش زمان خواب در حدود 90 دقیقه در افراد مبتلا به بی خوابی می شود. گیلاس منبع طبیعی ملاتونین است که به تنظیم چرخه بیداری کمک می کند.
اگر آبمیوه های گیلاس را در صبح و عصر بخورید متوجه خواهید شد که مشکلات مربوط به بی خوابی برای همیشه فراموش شده است. برعکس، نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین توصیه نمی شود.
 

 

4. نور درمانی و خواب راحت

با توجه به نظر گریس دین از دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو، نور نقش مهمی در تنظیم ریتم های شبانه روزی، یا به اصطلاح ساعت داخلی بدن دارد.شدت زیاد نور یا، برعکس، کمبود نور باعث خوابیدن خواهد شد.
درمان اختلالات خواب با نور درمانی چیزی جدید نیست، اما این مطالعه آزمایش یک روش منحصر به فرد در درمان است. عینک با لامپهای یکپارچه یک جایگزین قابل حمل برای منبع نور ثابت است که معمولا در درمان بیماران مبتلا به بی خوابی استفاده می شود.
 

 

5. مدیتیشن و خواب راحت

دیوید بلک با همکارانش از دانشگاه جنوب کالیفرنیا یک کارآزمایی بالینی کوچک شامل 49 نفر از افراد مبتلا به اختلالات خواب را انجام داد. نتایج نشان داد که مراقبه آگاهانه در حل مسائل مربوط به بیخوابی نقش مهمی دارد.
در مدیتیشن، کیفیت خواب بیماران نه تنها بهبود یافت، بلکه افسردگی، اضطراب و استرس نیز برطرف شد و نشانه ای از خستگی گذشته وجود نداشت.
 

 

6. لنزهای رنگی و خواب راحت

محققان مرکز پزشکی می دانند که مردم به سختی عادت های خود را تغییر می دهند دانشگاه کلمبیا روش کاهش اثرات منفی نور محیط شبانه را آزمایش کرد. گوشی های هوشمند، و دیگر دستگاه های نوری با LED هایی که در شب روشن و خاموش می شوند، میزان ملاتونین و افزایش هشیاری با بالا می برند.
استفاده از لنزهای رنگی که نور آبی را از بین می برد، این اثرات را خنثی می کند. 
 
و چه چیزی باعث بی خوابی شما می شود و چگونه با آن مبارزه می کنید؟ با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه راحت بخوابیم؟ 6 محصول

در

وقتی که صحبت از زندگی سالم پیش می آید، تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب، و خواب کافی بسیار مهم هستند. و زمانی که دو مورد اول بسیار جدی گرفته می شوند،بسیاری از مردم هنوز در مورد خواب کافی شبانه مشکل دارند.در حقیقت، 40 درصد از مردم، کمتر از شش ساعت در هر شب می خوابند.این در سال 1320 ، یازده درصد بوده است.

در حالی که خواب ناکافی را می توان به هر تعداد دلیل آگاهانه ربط داد، مشکل راحت خوابیدن به تعداد زیادی عوامل غیرقابل کنترل ،شامل دردهای مزمن، اختلالات خواب و همچنین عوامل محیط بستگی دارد. اگر شما کسی هستید که با به خواب رفتن و یا خواب راحت مشکل دارید، می توانید شش محصول تغییر دهنده ی زندگی را پیدا کرده و آنها را بررسی کنید! 

چگونه راحت بخوابیم؟

1. تشک بنفش

برای افراد مبتلا به کمر درد، خوابیدن بر روی تشک های عادی میتواند دردناک و ناراحت کننده باشد.به این دلیل که این تشک ها بیش از اندازه نرم یا بیش از اندازه سفت هستند.آیا واقعآ می خواهید تشکی با چنین ویژگی هایی داشته باشید؟آنچه شما واقعآ می خواهید تشکی است که ستون فقرات شما را حمایت کند و جابگاه آرامی برای باسن و شانه ها باشد.راه حل تشک بنفش جدید است، که در قسمت هایی نرم و بعضی  جاها محکم است.از مواد جدیدی که هرگز در تاریخ تولید تشک سابقه نداشته در ساخت آن استفاده شده است.و با حمایت تعداد زیادی از ثبت کنندگان اختراعو تکنولوژی های خاص ساخته شده، این تشک شما را مبهوت خواهد کرد. آیا هنوز هیجان زده نشده اید؟ خب، اگر بعد از 100 شب، باز هم هیجانی نشدید می توانید پولتان را پس بگیرید.این قوی ترین تضمین ممکن در صنعت تشک سازی است.

2. نور بیدار باش فیلیپس

بدن ما به شیوه ای طراحی شده است که هنگام حضور نور در حالت بیداری و فعالیت قرار می گیرد و در زمان تاریکی به خواب می رود.مشکل این است که خیلی از ما قبل از طلوع خورشید بیدار می شویم، که می تواند ساعت درونی بدن ما را مختل کند و باعث حس خستگی در ما شود. اینجاست که نور بیدارباش فیلیپس وارد کار می شود.یک ساعت زنگ دار است که ویژگی آن نوری است که همزمان با نزدیک شدن زمان بیداری به تدریج روشن تر می شود . تعداد انگشت شماری از این محصول وجود دارد اما این بهترین نوعی است که تا به حال دیده اید.

 

3. کیسه ژل سرد(Gel’O Cool Mat)

آیا همیشه در شب های گرم تابستان و بهار غرق عرق از خواب بیدار می شوید؟ اگر چنین است، می دانید که این حالت مخرب می تواند تبدیل به الگوی خوای شما شود. این کیسه 24*35 اینچ طول دارد و طراحی شده تا یخ زده شود و در زیر بالش یا تشک شما قرار می گیرد.به طور چشمگیری درجه حرارت بدن شما را کاهش می دهند و شب خنکی را برای شما به ارمغان می اورد.همچنین می توان در زمستان به گرم شدن شما کمک کند.

4. غذای شبانه

احتمالا شما در تمام طول عمرتان قبل از خواب به خوردن غذاهای ناسالم پرداخته اید که باعث افزایش وزن شما می شود.خب،نه به این سرعت پیش نروید. تحقیقات نشان داده که گرسنگی برای خواب بسیار مضر و مخرب است و میان وعده ی قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.با این وجود، باید مواظب آنچه که می خورید باشید.این محصول غنی از فیبر و کربن است، و کالری زیادی ندارد و شامل Chocamine و ملاتونین است که باعث ارامش و خواب می شود.

5. نوشیدنی Just Chill

بعد از خوردن بسته غذایی شبانه تان، به چیزی نیاز دارید که بنوشید. پس نوشیدنی آرامبخش Just Chill را بنوشید! ترکیب اختصاصی آن شامل موادی مانند ال تیانین، سنبل هندی، منیزیم، و جنسینگ است که همگی باعث بهبود ارامش می گردند. بهتر از همه ی اینها این است که این نوشیدنی فقط 50 کالری دارد.(سیارک)

6. برطرف کننده ی میکروب ها و قارچها

میکروبها، قارچ ها و مواد حساسیت زا در شب اذییتان می کنند و باعث تحریک شما می شوند؟خب، به یک راه حل نیاز دارید. تصفیه کننده ی هوا برطرف کننده ی میکروب و قارچ تا 99 درصد باکتری های موجود در هوا را از بین می برد(اتاقی به مساحت 650 فوت مربع).این وسیله ناخالصی های موجود در هوا را با دمای 400 درجه ای تخریب می کند. این راه حل حل خوبی برای کسانی است که از مشکل سینوسی مزمن رنج می برند.

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Help, I've been informed and I can't become igntoanr.

در ادامه بخوانید...

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

در

تخم مرغ خطری برای سلامتی نیست. در حقیقت، برای شما خوب هستند. پس چه تعداد بخوریم؟

منبع کلسترول - تعجب کردید، همان تخم مرغ بدنام! روزهای موثر بودن تخم مرغ نیز بازخواهد گشت. فروش تخم مرغ در انگلستان در سال 2014 تا 2.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2007 توصیه بنیاد قلب انگلستان حداکثر 3 تخم مرغ در هفته بود ولی حالا دستور پخت انواع تخم مرغ را در وب سایت قرار داده.

 

تخم مرغ از خطر سلامتی تبرئه می شود- تازه ترین یافته های کمیته اصول رژیم در آمریکا بیان می دارد که خوردن تخم مرغ دارای کلسترول بالا تاثیری بر سطح کلسترول خون ندارد. بنابراین محدودیت تخم مرغ از نظر کلسترول رژیمی را حذف کرده است. زرده بزرگ حاوی 210میلی گرم کلسترول است و محدودیت کلسترول قبلی 300 میلی گرم در روز بود. تازه ترین گزارش پیش نویس کمیته بیان می دارد که خوردن چربی اشباع شده در برخی محصولات گوشتی و رژیمی می تواند عامل موثری در توقف ارتروز و بیماریهای قبلی باشد.

اژانس استاندارد غذایی (FSA) تخم مرغ را به عنوان منبع غنی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا لیست می کند که به تبیین شهرت آنها در رژیم های با پروتئین بالا می پردازد. تخم مرغ در رژیم های قدیمی بعنوان غذای مغذی شناخته می شد. امروزه استفاده از این رژیم غذایی، و پختن تخم مرغ خوب می باشد (اما نباید در روغن زیاد باشد).(سیارک)

متقاعد شدید؟ حتی توصیه های مربوط به خوردن تخم مرغ قبل از اینکه تاریخ آنها بگذرد، یعنی براساس گفته FSA تا دو روز سالم می باشند، وجود دارد و البته تا زمانیکه سفیده و زرده آنها خوب بپزد.

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

شخصا، از تخم مرغ متنفرم مگر در کیک و مایونز، اما نه تنها تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین می باشد بلکه میزان چربی آنها غیراشباع است (طبق گفته اژانس استاندارد غذایی 44درصد چربی اشباع نشده دارد). یک تخم مرغ متوسط دارای 80 کالری می باشد، نسبتا ارزان است، پخت آن آسان می باشد و زرده تخم مرغ حاوص مواد مغذی و مفیدی همچون ویتامین ب 12، ریبوفلاوین و ویتامین د می باشد.(سیارک)

هیچ دلیل خوبی برای تعداد مصرفی تخم مرغ وجود ندارد اما تحقیقات نشان می دهند که یک تخم مرغ در روز خوب می باشد- اگرچه می تواند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. شواهد زیادی از خوردن سه یا چند تخم مرغ در روز و عدم ضرر تخم مرغ نیز گزارش شده است. تخم مرغ نسبت به غلات شکردار،‌ صبحانه سالم تری می باشد البته در صورتیکه با محصولات کم چربی استفاده شوند. یعنی با سس و گوشت سرخ شده و با تست کره دار و پر از نمک میل نشود.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...