خواص گوجه فرنگی گیلاسی که ناشناخته مانده است

در

گوجه فرنگی گیلاسی
چندی پیش گوجه فرنگی گیلاسی فقط به عنوان تزیین ظروف دیده می شد. اکنون از گوجه فرنگی گیلاسی در همه جا استفاده می شود.گوجه فرنگی گیلاسی تعدادی از مزایای غیرقابل انکار نسبت به گوجه فرنگی های دیگر دارد ، که خیلی ها از خواص آن نمی دانند.

 

خواص گوجه فرنگی گیلاسی

  

 

 

 

خواص گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی

از ویژگی های مهم گوجه فرنگی گیلاسی ، میزان ماده خشک بالاتر آنها است. این شاخص گاه به 15٪ می رسد. طعم و میوه‌ی شیرین آن به دلیل داشتن محتوای چشمگیر قندها ، کاروتنوئیدها و اسیدهای مفید برای بدن انسان است.با کمال تعجب ، 150-200 گرم گوجه فرنگی گیلاسی می تواند نیاز روزانه لیکوپن را به طور کامل برطرف کند.
ویژگی مهم دوم : یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که به طور فعال در حفظ سیستم قلبی و عروقی نقش دارد. علاوه بر این ، این کاروتنوئید پوست را تمیز کرده و درخشان می کند ، موها را تقویت کرده و روند پیری را کند می کند.

 

 

 

انواع مختلف گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی
گوجه فرنگی گیلاسی از نظر تنوع قابل توجه است و در غیر معمول ترین انواع ارائه می شود . شکوفه های گوجه فرنگی گیلاسی گرد و به رنگ قرمز است. با این حال ، گوجه فرنگی نارنجی ، زرد ، تمشکی و حتی سیاه وجود دارد.علاوه بر این ، رنگهای غیرمعمول  این گوجه فرنگی دارای رنگ بنفش بوده و  شبیه به یک آلو است.


برخی از انواع گوجه فرنگی گیلاسی برای یک هدف خاص پرورش و برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده است. این نوع  F1 Hybrid Ruby Red Cherry Tomato دارای بلوغ زودرس است. انگورهای نارنجی نیز به نوبه خود برای نگهداری طولانی مدت طراحی شده اند. رنگ نارنجی روشن آن و گاهی اوقات حتی رنگ هویج مانند بخاطر مقدار زیادی کاروتن توضیح داده می شود.

 

گوجه فرنگی گیلاسی شبیه"توت فرنگی" را می توان با اطمینان به تزئینی نسبت داد. همانطور که ممکن است حدس بزنید ، شکل و رنگ چنین گوجه فرنگی شبیه توت معروف است.


گونه دیگر گوجه فرنگی گیلاسی با نام جالب "زرشک" شایسته ذکر ویژه ای است. با مراقبت مناسب ، حداکثر 50 مینی گوجه فرنگی می توانند روی یک شاخه رسیده شوند! این گوجه فرنگی شبیه زرشک کشیده است.

 

سیستم ریشه گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی

با وجود ابعاد جمع و جور شاخه ها و میوه ها ، گوجه فرنگی گیلاسی دارای یک سیستم ریشه ای قوی و شاخه ای به شکل میله است. قابل توجه است که اگر گیاه در شرایط راحت باشد ، ریشه تقریباً در هر قسمت رویشی می تواند تشکیل شود. حالت دوم به شما امکان می دهد نه تنها با قلمه ها یا دانه ها ، بلکه حتی با شاخه های جانبی ، گوجه فرنگی گیلاسی را بکارید.


عمق بستگی به انواع مختلف دارد. به طور متوسط ​​،شاخه به شکل میله یک متر وارد خاک می شود و قطر پخش ریشه آن می تواند به 200 سانتی متر برسد.
در عین حال ، در حال رشد ، به عنوان مثال ، در فضای باز ، عملاً با مراقبت از گوجه فرنگی معمولی تفاوت ندارد. البته ترکیب این عوامل به گیاه کمک می کند نه تنها سفت و سخت باشد بلکه گوجه زیادی  هم بدهد.

 

رسیدن زودرس گوجه فرنگی گیلاسی

البته هر نوع گوجه فرنگی گیلاسی دوره رسیدن خود را دارد. با این وجود ، اکثریت قریب به اتفاق ، بعد از گذشت سه ماه از کاشت در زمین قادر به میوه دادن هستند.

 

زمان برداشت گوجه فرنگی گیلاسی

یکی دیگر از مزیت های غیرقابل انکار این گوجه فرنگی  ، اکثریت قریب به اتفاق انواع گیلاسی همزمان شروع به رسیدن می کنند.
با مراقبت مناسب ، برداشت مناسب تا پایان شهریور تضمین می شود و برخی از گونه ها تا زمانی که دمای محیط به 7 درجه کاهش یابد. گلخانه ها شایسته ذکر ویژه هستند. گزینه ها یا مدل های گرم شده با شیشه و پوشش پلی کربنات با دوام امکان برداشت تا سال نو را فراهم می کنند.

 

ذخیره سازی و حمل و نقل گوجه فرنگی گیلاسی

محبوبیت بالای تجاری گوجه فرنگی گیلاسی نیز به دلیل حمل و نقل خوب آن است. گوجه فرنگی های کوچک توانایی قابل ملاحظه ای برای حفظ طعم اصلی خود در مدت زمان طولانی دارند. کارشناسان توصیه می کنند که شاخه را جدا نکنید و در دمای 13 تا 18 درجه در رطوبت نسبی حداقل 80٪ نگهداری کنید. در چنین شرایطی گوجه فرنگی گیلاسی را می توان دو یا سه برابر بیشتر از گوجه فرنگی معمولی نگهداری کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر هر روز آب گوجه فرنگی بخورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد

در
از دست دادن وزن، بهبود سلامتی، درمان اعصاب و بهبود وضعیت پوست - این فقط یک لیست دیگر از برنامه های سال آینده نیست. این اثر را می توان با افزودن یک لیوان آب گوجه فرنگی تازه به رژیم غذایی و تغذیه روزانه به دست آورد. خواص مفید آب گوجه فرنگی بسیار وسیع است و برای افرادی که به اصول تغذیه مناسب پایبند هستند تقریبا ضروری است.
 
ما در sayarak.com خواستیم که سالم تر بمانیم، بنابراین تصمیم گرفتیم تمام خواص مربوط به آب گوجه فرنگی را بیابیم. توجه داشته باشید که لازم است از آب گوجه فرنگی فقط در فرم طبیعی گوجه فرنگی، بدون افزودن نمک و رنگ استفاده شود.
 

کاهش خطر ابتلا به سرطان با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
رنگ قرمز روشن گوجه فرنگی به علت این واقعیت است که میوه حاوی رنگدانه لیکوپن و یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است که مانع توسعه انکولوژی می شود. همچنین به جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی و جلوگیری از افزایش آنها کمک می کند. به هر حال، کیفیت لیکوپن حتی در آب گوجه فرنگی پاستوریزه نیز تضعیف نمی شود.
 

مبارزه با بیماری های قلبی با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ در سراسر جهان است. متخصصین ژاپنی یک مطالعه را در مورد 481 نفر از ساکنین محلی انجام دادند. آنها در طول سال آب گوجه فرنگی را در مقادیر نامحدود نوشیدند. اکثر شرکت کنندگان در آزمایش به طور قابل توجهی کاهش سطح کلسترول در خون و کاهش فشار خون داشتند. پتاسیم زیادی در گوجه فرنگی وجود دارد ، و برای سیستم قلب و عروق و قلب بسیار مفید است.
 

اثر مثبت بر سیستم عصبی با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی در مقایسه با سایر سبزیجات حاوی مقدار زیادی از سروتونین است . بنابراین، همراه با یک لیوان آب گوجه فرنگی، از هورمون شادی استفاده می کنید که مسئول خلق و خوی خوب است، تنش عضلانی را کاهش می دهد، افسردگی و اثرات استرس را از بین می برد.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی بدن را پاکسازی کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
پاک کردن روده اولین مورد در برنامه بهبود کامل بدن است. آب گوجه فرنگی برای این منظور یکی از بهترین محصولات است. گوجه فرنگی حاوی ترکیبات کلر و گوگرد است که بر عملکرد کبد و کلیه تاثیر می گذارد. این مواد یک محیط مناسب برای تولید مثل باکتری های مفید است.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی سیستم ایمنی را تقویت کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

1 فنجان آب گوجه فرنگی حاوی 74٪ نیاز روزانه ویتامین C است که محافظت از بدن را تقویت می کند. در طول فصل سرما  و زمستان نوشیدن، زمانی که بدن فاقد ویتامین است و مستعد ابتلا به سرماخوردگی است، مفید است.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی کاهش وزن کمک کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

خواص پاک کننده، گلوتامین و دیورتیک گوجه فرنگی، توانایی آنها برای تحریک متابولیسم به شما اجازه می دهد از آب گوجه فرنگی به عنوان یک محصول رژیمی استفاده کنید. گوجه فرنگی دارای کربوهیدرات، پروتئین و حتی چربی است. اما از آنجا که مقدار بسیار کمی از آنها وجود ندارد، می توان گفت که میزان کالری این نوشیدنی  فقط 17  کیلوکالری در 100 میلی لیتر است .

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی ریه ها را پاکسازی کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی آب گوجه فرنگی مانع از توسعه امفسیم (بیماری مزمن انسدادی ریه) می شود که می تواند برای افراد سیگاری این خاصیت بسیار مفید باشد. افرادی که سیگار میکشند، نیاز بیشتری به ویتامین C دارند، و همچنین به عنوان نوشیدنی به خصوص در مواد آنتی اکسیدانی غنی است که برای ریه های شما مفید است. اما این نه تنها برای افراد سیگاری مفید است، بلکه به معنای واقعی کلمه برای هم مفید است و به کسانی که هوای آلوده را تنفس می کنند، کمک می کند.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی تاثیر آن را بر پوست ببینید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

مصرف منظم آب تازه گوجه فرنگی نیز بر روی پوست تاثیر می گذارد  : به لطف ترکیبات ویتامین و مواد معدنی نوشیدنی، پوست را تمیز می کند، جوانسازی می کند و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. عادی سازی متابولیسم در ظاهر منعکس می شود: پوست حتی شفاف تر و تازه تر می شود.
 

چگونه آب گوجه فرنگی را مصرف کنیم

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
- برای مصرف آب گوجه فرنگی بعضی از روغن های گیاهی را به آب گوجه فرنگی تازه اضافه کنید.مانند روغن زیتون یا روغن کنجد.کاروتن، که بخشی از نوشیدنی است، در ترکیب با چربی ها بسیار کارآمدتر جذب می شود.
- برای بهبود طعم و غنی شدن با ویتامین ها، لیمو تازه یا جعفری را به آب اضافه کنید.
- نوشیدن آب گوجه فرنگی 20 دقیقه قبل از غذا به طوری که در هضم غذا و مواد غذایی کمک کند.
- اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، سعی کنید با یک وعده غذای خود آب گوجه فرنگی را بخورید.
- به آب گوجه فرنگی نمک اضافه نکنید زیراکیفیت آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
آب گوجه فرنگی به همراه محصولات حاوی نشاسته ارزش ندارد - این باعث واکنش قلیایی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا گوجه فرنگی برای همه مناسب نیست

در
گوجه فرنگی حاوی ویتامین های زیاد و آنتی اکسیدان های ارزشمندی است که خواص اثربخشی آن در مبارزه با فرآیندهای التهابی قبلاً اثبات شده است.
 

چرا این محصول مفید برای همه مناسب نیست

گوجه فرنگی به درستی یکی از محصولات غذایی فوق العاده محسوب می شود. گوجه فرنگی ها ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قدرتمند زیادی دارند. یکی از آنها لیکوپن است. این یک آنتی اکسیدان است که به شکست فرآیندهای التهابی ، مبارزه با سرطان و همچنین محافظت از عروق خونی و قلب کمک می کند و سطح کلسترول بد و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.
 
در عین حال ، بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی های فرآوری شده نسبت به غذاهای تازه وجود دارد. بنابراین ، به ویژه استفاده از رب گوجه فرنگی توصیه می شود. اما در اینجا متخصصان تغذیه یک موضوع مهم را یادآوری می کنند - باید به ترکیب محصول توجه کنید. مقدار زیادی قند و نمک به رب گوجه فرنگی اضافه می شود و همین امر آن را از محصول سالم به مضر تبدیل می کند.
 
به گفته متخصصان تغذیه ، رب گوجه فرنگی تهیه شده به تنهایی فواید زیادی خواهد داشت. برای این کار کافی است خمیر گوجه فرنگی را روی حرارت کم قرار داده و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید. چنین ربی یک سس خانگی عالی یا پایه ای برای یک غذای خوشمزه خواهد بود ، به عنوان مثال ، می توانید گوجه فرنگی را با گوشت ، ماهی یا سایر سبزیجات استفاده کنید.
 
با وجود تمام فواید گوجه فرنگی ، موارد منع مصرف دارد. از آنجا که میوه ها حاوی اسیدهای آلی زیادی هستند ، به ویژه در هنگام تشدید برای افرادی که مبتلا به گاستریت یا زخم معده هستند توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیز باید مراقب باشند که از گوجه فرنگی زیاد استفاده نکنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گوجه فرنگی و بامیه ی کبابی

در

مواد لازم
1‌ پوند یا 453 گرم بامیه ی تازه ، پاک کرده
1 قسمت از گوجه فرنگی های گیلاسی
2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل
2 قاشق سوپخوری ریحان تازه ی خرد شده


طرز تهیه
1. پنج ماده ی اول را در کاسه ای با هم ترکیب کنید.
2. مخلوط را در cooking grate قرار داده و با کباب پز در دمای متوسط به بالای (350-400° ) دست کرده و در آن را ببندید. گوجه فرنگی ها را به مدت سه دقیقه یا تا زمان ترکیدن ، کباب کنید. بامیه را با سیخ به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بچرخانید و کباب کنید .
3. گوجه فرنگی ها و بامیه را در ظرف غذاخوری ریخته و ریحانها را روی آن بریزید و فورا سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان گوجه پیاز و بامیه سرخ شده

در

مواد لازم
900 گرم بامیه ی تازه
1/2 پیمانه روغن نباتی
1 عدد پیاز قرمز متوسط ، خرد شده
2 سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده و ریزشده
2 قاشق سوپخوری آب لیموترش
1/2 و 1 قاشق چایخوری نمک
1/2 و 1 قاشق چایخوری فلفل
1 قاشق چایخوری گرانول آب مرغ


طرز تهیه
1. بامیه را از طول به دو نیم کنید.

2. 1/4‌پیمانه روغن را در ماهیتابه ی بزرگی روی حرارت متوسط به بالا ، بریزید. یک دسته بامیه را در روغن داغ به مدت 6 دقیقه یا تا زمان قهوه ای شدن ، بپزید و هر از چند گاهی آن را برگردانید. آن را از ماهیتابه برداشته و با دستمال حوله آبش را کاملا بکشید. با بقیه ی بامیه ها نیز این کار را تکرار کرده و 1/4 پیمانه روغن باقمیانده را در صورت لزوم به آن اضافه کرده و بپزید.


3. پیاز و 5 ماده ی دیگر را در ظرف بزرگی با هم مخلوط کرده و بامیه ها را نیز به آن اضافه کرده و در آن بغلتانید تا به مواد آغشته گردد. در دمای اتاق سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷« Sorti grand vainqueur des législatives… largement boycottées par une majorité de la poqapation&nbsl;&rupuo;Ca veut dire quoi « une majorité » ? On dit « LA majorité ». Ou bien n’est-ce pas la majorité, mais juste une partie non-négligeable ?

در ادامه بخوانید...