رژیم غذایی برای درمان افسردگی

در


رژیم غذایی برای افسردگی

ثابت شده است که بین خوردن غذا و روحیه بد ارتباط وجود دارد. بنابراین ببینیم کدام غذاها ضد افسردگی هستند؟
طبق آمار ، هر یک نفر از شش فرد روی کره زمین از افسردگی رنج می برد . و در بهار افرادی که روحیه افسرده دارند بیشتر می شوند. دانشمندان ثابت کرده اند که غذاهایی که می خوریم روی فرآیندهای مغز تأثیر می گذارد. برخی از آنها باعث شادمانی می شوند ، در حالی که برخی دیگر برعکس ، می توانند روحیه را خراب کنند و احساسات شاد را سرکوب کنند.

علائم افسردگی

احساس مداوم خستگی و خواب آلودگی .
صبح زود بیدار شده و احساس ناخوشایند می کنید.
کاهش میل جنسی .
کمبود اشتها یا پرخوری.
دیدن تلخی در سراسر جهان.
ترس و وحشت بدون هیچ دلیلی.
احساس عدم قدرت در خود و عدم امکان تغییر هر چیزی در زندگی فرد.
تمرکز دشوار می شود.
گریه بی دلیل .

در دوره کاهش شادابی ، رژیم غذایی باید تا حد امکان کامل باشد . این ماده باید حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و همچنین چربی باشد. ثابت شده است: کمبود مواد مغذی بدن ما را تضعیف و افسرده می کند.

اگر بدن از نظر اسید فولیک کمبود داشته باشد ، نمی توانید از روحیه بد و افسردگی جلوگیری کنید. اسیدفولیک موجود در مغز در تبادل سروتونین نقش دارد . در صورت خستگی ، یک تکه شکلات تیره یا یک موز بخورید - این محصولات به عنوان بهترین محصولات ضد افسردگی شناخته می شوند.


اگر خسته هستید ، یک موز میل کنید

سبزیجات ، کاهو ، اسفناج ، کلم ، لیمو ، عدس - این محصولات حاوی مقدار زیادی اسید فولیک هستند.


در فرآیند سنتز سروتونین ، علاوه بر اسیدفولیک ، ویتامین B6 نیز شرکت می کند . با استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین B6 در رژیم غذایی ، می توانید به بدن خود در مبارزه با علائم افسردگی کمک کنید. ویتامین B6 همچنین به عنوان یک ماده آرام کننده عمل می کند و باعث خواب خوب می شود . کمبود این ویتامین را با خوردن محصولات زیر جبران کنید: موز ، میگو ، ماهی سالمون ، مرغ ، جگر گاو ، تخم آفتابگردان ، ماهی تن ، فندق  ، عدس .


میگو ، سالمون ، ماهی تن ویتامین B6 دارند

مطالعات پزشکی اخیر نشان داده است که مصرف زیاد شیرینی باعث افزایش افسردگی می شود. در مورد بهبود ویتامین C فراموش نکنید ، در ترکیب با ویتامین B-6 و اسید فولیک ، به بدن کمک می کند تا طحال و حالات بد را مبارزه کند. مقدار زیادی از ویتامین C در یافت انگور سیاه ، خولان دریا ، کیوی ، میوه های خانواده مرکبات ، سیر ، پیاز ، کرفس ، فلفل قرمز ، اسفناج ، در گل رز هیپ .


کیوی و مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند .ویتامین D همچنین باعث افزایش سطح سروتونین خون می شود. دانشمندان دانشگاه تورنتو متوجه شدند افرادی که از افسردگی رنج می برند به محض فرا رسیدن تابستان ، تسکین می یابند ، زیرا ویتامین D تحت تأثیر نور خورشید تشکیل می شود.

 

افزودن غذاهای "سالم" به رژیم غذایی به ترشح عادی اندروفین کمک می کند. در بعضی از گیاهان ، فیتوهورمونها وجود دارد - موادی که از نظر ترکیب و عملکرد با هورمونهای انسانی مشابه هستند. اندورفین های "هورمون های خوشبختی" نه تنها برای شکلات بلکه برای جو نیز تولید می شوند. بعلاوه ، جو دوسر حاوی تریپتوفان بیش از حد است. بنابراین سنت انگلیسی از شروع روز با جو دوسر معنا می یابد!

 

محصولات شناخته شده به عنوان ضد افسردگی

انواع ماهی های چرب که حاوی امگا 3 و غذاهای دریایی هستند

گوشت مرغ

گوشت بدون چربی قرمز (پخته شده ، آب پز ، خورش)

تخم مرغ

شیر و لبنیات

سبزیجات ، میوه ها و انواع توت ها (یخ زده قابل استفاده است)

حبوبات (نخود فرنگی ، عدس و لوبیا)

آجیل و میوه های خشک

شکلات تیره ، توت فرنگی ، موز

 

رژیم غذایی برای درمان افسردگی 

اولین روز

صبحانه  - یک سیب پخته شده با پنیر  ، نان تست با خاویار ماهی! ، چای با شیر.
صبحانه دوم  - نان با غلات همراه با مربای توت ، پنیر کلم.
ناهار  - خورش با سبزیجات ، یک فنجان گوشت مرغ  ، یک تکه نان سیاه ، یک فنجان چای گیاهی.
میان وعده  - یک فنجان کاکائو یا یک تکه شکلات تیره.
شام  - ماهی بخارپز با گیاهان دارویی و سس لیمو ، سبزیجات آب پز ، نان سیاه ، چای از گیاه راعی (سنت جان)
قبل از رفتن به رختخواب  - یک موز.

 

روز دوم

صبحانه  - تخم مرغ آب پز نرم (یا تخم مرغ های خرد شده) ، نان تست شده با مربای میوه ، چای سبز.
صبحانه دوم  - کیوی با یک تکه پنیر.
ناهار  - سوپ خامه ای قارچ و خامه ، سالاد با مرغ و سبزیجات ، یک لیوان آب میوه.
میان وعده  - موز و ماست.
شام  - ماهی پخته شده با گیاهان دارویی ، سالاد سبزیجات ، دمنوش از گیاه راعی (سنت جان)

 

روز سوم

صبحانه -  نان تست هایی با پنیر کم چرب ، جو دوسر  ، چای با شیر.
صبحانه دوم  -  پنیر ، موز.
ناهار  - سوپ مرغ خامه ای ، سالاد سبزیجات تازه ، چای سبز.
میان وعده  - یک فنجان ماست با عسل و فندق ، آب.
شام  - سالاد لوبیا و چغندرهای آب پز ، دمنوش از گیاه راعی (سنت جان)

نظرات

در ادامه بخوانید...

مصرف میوه و سبزیجات در 2 هفته روحیه شما را بهبود می بخشد

در

میوه ها و سبزیجات بخش اساسی از یک رژیم غذایی سالم است، اما سودمندی آنهابه سلامت جسم محدود نمیشود. تحقیقات جدید نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزی سلامت روانی را در کمتر از 2هفته افزایش میدهد. دکتر Coher tamlin رهبر گروه مطالعه روانشناسی دانشگاه اوتاگو نیوزیلند و همکارانش دریافتند افراد جوانی که به مدت 2هفته به خوردن سبزی و میوه اقدام کنند نسبت به بقیه افراد که این رژیم را ندارند نشاط و سرزندگی بیشتری بدست خواهند اورد.(سیارک

این محققان به تازگی یافته های خود را در مجله Plosone منتشر کردند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا بزرگسالان باید روزانه 2فنجان میوه و 2تا 3 فنجان سبزی مصرف کنند.

یک فنجان میوه معادل نیمی از یک گریپفروت یا یک پرتقال بزرگ است، و یک فنجان سبزی متناسب با یک فلفل قرمز بزرگ و یک سیبزمینی شیرین بزرگ میباشد. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم میوه ها و سبزیجات میتوانند خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان هارا کاهش دهند.

در سالهای اخیر، مطالعات نشان داده اند که مصرف میوه و سبزی بهداشت روان را نیز بهبود میبخشد. محققان 171دانش اموز را به 3گروه 26،25و 18 نفری تقسیم کردند و بمدت 2هفته: به یک گروه فقط غذای عادی دادن، به گروه دوم 2وعده میوه و سبزی تازه (هویج، کیوی، سیب و پرتقال) دادند. و به رژیم غذایی گروه سوم میوه و سبزیجات بیشتری اضافه کردند. در اغاز و پایان مطالعه، شرکت کننده گان را از نظر روانی، خلق وخوی، نشاط، انگیزه، علائم افسردگی و دیگر عوامل تعیین کننده سلامت روان و رفاه مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند گروهی که به مدت 2هفته، روزانه 3.7 وعده از سبزیجات و میوه ها مصرف کرده بودند از سلامت روانی بیشتری برخوردار بودند.

مخصوصا بهبود نشاط، و انگیزه و شکوفایی در این گروه بیشتر مشخص بود. 2گروه دیگر در مدت 2هفته از نظر روانی هیچ پیشرفتی نداشتند. علاوه بر این، هیچ پیشرفتی در علائم افسردگی و اضطراب هیچ گروهی مشاهده نشد. اکثر تقیقات مرتبط با افسردگی طولانی هستند بدین معنی که تفاوت در افسردگی ممکن است در زمان بیشتر از 2هفته مشخص شود. نتیجه میگیریم که بزرگسالان جوان با خوردن FV با کیفیت بیشتر (میوه و سبزیجات با کیفیت بالا) پیام اور این مطلب هستند که: با خوردن میوه و سبزیجات در مدت 2هفته سلامت روان خود را بدست آورید. این مطالعات نشان دادند که خوردنFV  با کیفیت بالا در مدت کوتاهی میتواند به جوانان نشاط و شکوفایی و انگیزه دهد. یافته ها علت ارتباط بین FV و رفاه را نشان میدهند.

در زمان های نه چندان دور سبزی پایه ثابت اکثر سفره ها بوده  و یک سبد سبزی سبزو قرمز بعنوان گل سفره، و اشتهای افراد را 2برار میکرد که متاسفانه امروزه انواع سس ها با خواصی نه چندان جالب جای سبزیجات را گرفته اند. سبزی ها بدلیل داشتن منیزیم از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری میکنند. و بخاطر داشتن پتاسیم سموم را از بدن دفع و فشار خون و کلسترل بد را کاهش میدهند. همچینین نارحتی های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید میباشند. برخی از سبزی ها بعنوان مثال شاهی: پایین اورنده قند خون بوده و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را از بین میبرد. و روغن های فرار ان برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه های مزمن مفید میباشد. ترکیبات موجود در اینگونه سبزیجات محرک فعالیت کلیه ها بوده و دافع سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و مثانه میباشد.منبع:medicalnewstoday.com

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر شیرینی را از رژیم غذایی خود حذف کنید چه اتفاقی خواهد افتاد

در
نظر پزشک: رد کامل شیرینی منجر به آرتروز و ترومبوز می شود. اکنون مد شده است که به طور کامل قند و شیرینی را رها کنیم. این حتی می شود فرصتی برای غرور و افتخار.اما آیا این درست است؟
 
به گفته متخصص تغذیه ، مصرف بیش از حد قند برای سلامتی مضر است ، اما عدم وجود آن در بدن همچنین می تواند "منجر به عواقب غم انگیز" دیگری شود. واقعیت این است که شکر منبع کربوهیدرات ها و انرژی حیاتی است.
 
- اگر شیرینی را از رژیم غذایی خود حذف کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ البته اندام شما باریک تر خواهد شد ، اما مشکلات دیگر ظاهر می شوند. پزشک خاطر نشان کرد: افرادی که در منوی تغذیه خود، شیرینی نمی خورند خطر آرتریت و ترومبوز را افزایش می دهد.
 
به گفته وی ، از نظر علمی ثابت شده است كه محرومیت كامل قند منجر به بیماری های كبد و طحال و وخیم شدن کار مغز می شود. با افزایش سن ، افرادی که قند را رها می کنند مشکل حافظه دارند.
 
شیرینی ها همچنین بر روحیه شخص تأثیر می گذارد.
دکتر گفت: "محصولات حاوی قند به تولید هورمون شادی کمک می کنند ، بنابراین افرادی که صرفاً" غذاهای سالم "می خورند مستعد استرس و افسردگی هستند.
 
شما نمی توانید از شیرینی سوء استفاده کنید ، اما خوردن یک قطعه کوچک از شکلات بعد از صرف شام حتی مفید هم می باشد. لازم به یادآوری است که مارشملو یا باسلق بسیار سالم تر از کیک چرب هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه محصولاتی باعث ریزش مو و طاسی می شود

در
چه غذا هایی باعث ریزش مو و طاسی می شود
پزشکان انگلیس گفتند برخی از محصولات آشنا می توانند ریزش مو را تحریک کنند. غذا همچنین روی ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری تأثیر می گذارد.
به گفته آنها ، مقدار اضافی ویتامین C به همراه کمبود کلسیم ، فیبر و امگا 3 باعث ریطش مو ، ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری و طاسی در نقاطی از سر می شود. برای جلوگیری از این امر ، غذاهایی که سرشار از ویتامین های A و E هستند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
 
استفاده بیش از حد از نارنگی و کالباس می توانند باعث پیری مو شوند.همانطور که کارشناسان خاطرنشان کردند ، شیر پاستوریزه باعث تحریک، بروز عفونت و ریزش مو می شود. علاوه بر این ، سبوم بیشتری تولید می کند ، که به نفع مو نیز نیست.
همچنین نوشابه های گازدار ، سیر ، پسته و نارگیل نیز می توانند ریزش مو را ایجاد کنند.
 
اعتقاد بر این است که سبزیجات سبز تیره ، ماهی آزاد ، حبوبات ، آجیل ، مرغ و غذاهای دریایی برای داشتن موهای سالم مفید هستند.
 
روانشناسان خاطرنشان می کنند که ریزش و زوال مو (شکنندگی ، رنگ کسل کننده و بی حالت) باعث می شود فرد با از دست دادن جذابیت ارتباط برقرار نکند و این منجر به استرس و افسردگی می شود.
 
پیش از این گزارش شده بود که طاسی و موهای خاکستری در مردان جوانتر از 40 سال ممکن است نشان دهنده مستعد بودن به ابتلا بیماری های قلبی باشد. برخی از پزشکان می گویند این یک نشانه دقیق تر از مشکلات قریب الوقوع سیستم قلبی عروقی از چاقی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...