چگونه شاد زندگی کنیم

در

 در دنیای امروزی که اینترنت و شبکه های اجتماعی بر ارتباطات رو در رو و همنشینی های دسته جمعی غالب شده است، اغلب اوقات خانه نشینی و تنهایی انتخاب انسان های امروزه شده است. این گوشه گیری ها موجب به وجود آمدن احساسات منفی و حتی بیماری های روحی و جسمی می شود. اگر بخواهیم در مورد مضرات استفاده ی بیش از نیاز اینترنت و شبکه های اجتماعی و گوشه گیری توضیح دهیم باید روزها به بحث بپردازیم. اما میخواهیم در دنیایی که همیشه دلیلی برای غصه و غم و افسردگی وجود دارد کمی شادتر از بقیه زندگی کنیم. در این مقاله سعی می کنیم راهکارهایی که می تواند در تغییر روحیه ما و شادتر شدنمان تاثیر داشته باشد را ارائه کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سحر خیزی

اغلب ما از صبح زود بیدار شدن اصلا خوشمان نمی آید. برای برخی حتی شبیه به عذاب است! اما یکی از راه هایی که باعث می شود تبدیل به فردی شادتر شویم سحرخیزی و صبح زود بیدار شدن است. برای این که راحت تر صبح زود بیدارشوید کافی است شب زودتر به رخت و خواب بروید. اگر برای یک هفته سعی کنید صبح ها زود از خواب بیدار شوید به عادت شما تبدیل می شود. خواب کافی شب و بیدار شدن صبح و سحر خیزی باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید و پر انرژی تر خواهید بود.

40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی واقعی به همراه می‌آورد

کلید زندگی شاد

تغذیه سالم

شاید از خود بپرسید تغذیه سالم چگونه می تواند بر روی شاد بودن تاثیر بگذارد. مصرف مواد غذایی تازه مانند: سبزیجات و همچنین مصرف خوراکی هایی که خون ساز هستند و انرژی بدنی شمارا تامین می کنند و در عین حال به تناسب اندام شما کمک می کنند باعث می شوند که از حالت هایی مانند خواب آلودگی و احساس خستگی دور باشید در نتیجه یک قدم بزرگ به سوی فردی سالم و شاد بودن برداشته اید.(سیارک)

ورزش

زمانی که به انجام فعالیت های بدنی می پردازید مغز شما هورمون هایی ترشح می کند که تاثیر شادی آور دارد. انجام فعالیت هایی که شمارا به حرکت وا میدارد و باعث می شود که ضربان قلب شما بالاتر برود بدن را به ترشح هورمون سروتونین مجبور می کند که باعث ایجاد حالت شادی و شعف می شود. پس اگر احساس می کنیدکه برای هیچ کاری انرژی ندارید به باشگاه نزدیک منزلتان رفته و ثبت نام کنید. هم با افراد جدیدی آشنا می شوید و هم انجام فعالیت های دسته جمعی در شادتر شدن شما تاثیر گذار خواهد بود.

موسیقی

یکی از کارهایی که در عوض کردن روحیه شما و انرژی بخشیدن به شما تاثیر مثبتی دارد. گوش دادن به موسیقی است. مهم نیست که سلیقه شما کدام سبک موسیقی را می پسندد مهم این است که از آن لذت ببرید. می توانید از یک وسیله ی پخش آهنگ استفاده کنید و آهنگ های مورد علاقه خود را به آن انتقال داده و هر جا که توانستید و خواستید به آن ها گوش دهید. قطعا احساس بهتری خواهید داشت.

بخشندگی

بیشتر اوقات این جمله که می گوید( لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست ) را شنیده ایم. در نگاه اول شاید تنها یک جمله پند آموز به نظر بیاید اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که بخشیدن خود و دیگران به ما چقدر احساس آرامش می دهد. می گویند پسر فردی حکیم نزد پدرش آمد و گفت که چرا نفرت و نبخشیدن دیگران بد است و نکوهش می شود؟ مرد حکیم به پسرش گفت: از هرکس که کینه به دل داری یک پیاز را به جای کینه از او داخل کیسه ات بگذار و هرجا رفتی با خود ببر. بعد از چند روز فرزند مرد حکیم آمد و گفت: پدر پیاز ها گندیده اند و بوی تعفن آن ها مرا آزار  می دهد حال چه کنم؟ مرد حکیم پاسخ داد پیاز ها را دور بریز. به همین سادگی. احساسات منفی، خشم و کینه و نفرت نسبت به خود و دیگران مانند پیاز های گندیده هستند که بوی آن هم خودمان و هم دیگران را اذیت می کند. پس این احساسات را دور بریزید و خود و دیگران را ببخشید.

دوست داشتن خود

چه قدکوتاه باشید، چه قد بلند. چه پوست تیره داشته باشید وچه پوست روشن، چه چاق باشید و چه لاغر هیچکدام اهمیت ندارد. مهم این است که با هر ویژگی ظاهری که هستید خودتان را دوست داشته باشید و به خود احترام بگذارید. این کار باعث می شود که احترام و علاقه دیگران را نیز به خود جلب کنیدو در نتیجه احساس بهتری نسبت به خود پیدا می کنید که نقش بسیار تاثیر گذاری در شادی و شاد بودن شما خواهد داشت.

بالابردن روابط اجتماعی

با پیشرفت تکنولوژی برنامه های مجازی جایگزین دیدار های دوستانه و خانوادگی شده اند. امروزه در هر خانه مودم های اینترنت از چندین نوع پیدا می شود. اما آیا این دنیای مجازی می تواند جایگزین دنیای واقعی شود؟ قطعا پاسخ منفی است. کشورهای مختلف تحقیقات و آزمایشات مختلفی را انجام دادند تا نشان دهند که رسانه و اینترنت می تواند نقشی منفی در ایجاد احساسات مثبت داشته باشد. سعی کنید وقت بیشتری را درکنار خانواده و دوستان بگذرانید به پدربزرگ ها و مادر بزرگ هایتان سربزنید و با آن ها صحبت کنید.در بازی های کودکانتان شریک شوید با پدر و مادرتان به صحبت بنشینید و به آن ها بگویید که چقدر دوستشان دارید.زیرا روزی می رسد که کوچکتر ها بزرگ می شوند و بزرگتر ها از بین ما می روند و دیگر راهی برای برگرداندن گذشته و جبران آن نخواهد بود. سعی کنید با دوستانتان دیدار های هفتگی ترتیب دهید و از حال آشنایان با خبر باشید.  این کارهای ساده هرچند کوچک هستند تاثیر بزرگی بر روی ایجاد احساسات خوشایند و مثبت می گذارند و شمارا به فردی شادتر تبدیل می کنند.(سیارک)

یادگیری فعالیت های جدید

تلاش کردن برای چیزهایی که می خواهید به شما احساس بهتری می دهد. سعی کنید که یادگیری یک فعالیت، یک زبان، یک هنر و حتی یک غذای جدید را امتحان کنید. این فعالیت ها باعث می شوند که وقت شما هدر نرود و یادگرفتن یک چیز جدید به شما حس غرور و اعتماد به نفس بیشتری می دهد. بالا رفتن اعتماد به نفس به شما کمک می کند که احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و در نتیجه احساسات منفی کمتری سراغ شما بیایند. این موارد باعث می شوند که احساس شادی کنید و مدام لبخندی حاکی از اعتماد به نفس روی لبهایتان باشد.

مثبت اندیشی

محیط اطراف انسان همان چیزی را جذب می کند که در انتظارش است. اگر همان ابتدای صبح که از خواب بیدار می شوید ذهن خود را سرشار افکار مثبت نگه دارید تا پایان روز دنیای اطراف شما انرژی های مثبت و شاد را جذب می کند. پس صبح که بیدار می شوید به خود لبخند بزنید و به خود بگویید که امروز بهترین روز زندگی شما خواهد بود. خواهید دید که چطور تمام کائنات تلاش می کنند که روز شادی را برای شما بسازند. همه چیز به نگاه شما بستگی دارد.

به یاد داشته باشید راه های بسیاری برای شاد بودن و شاد زندگی کردن وجود دارد و تنها باید اراده کنید و جرأت امتحان آن ها را داشته باشید و در آخر اگر زندگی به شما 100 دلیل برای غمگین بودن نشان داد شما 1000دلیل برای شاد بودن به آن نشان دهید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...