چگونه زها حدید، در دنیای معماری به موتزارت زمان تبدیل شد

در
در 31 اکتبر 1950 ، یکی از برجسته ترین معماران زمان ما به دنیا آمد . مجله فوربس در سال ۲۰۰۸ او را به عنوان شصت و نهمین زن قدرتمند جهان لقب داد، زها حدید چشم انداز معمول در مورد اشیا را انکار کرد ، پروژه های او بسیار غیرقابل تصور خوانده می شد ، وی 17 سال مناقصه ها را از دست داد ، اما او کسی بود که دنیای معماری را کاملاً تغییر داد.
 
ما در  sayarak.com همیشه مجذوب شکل های معماری آینده نگرانه ساختمانهای بزرگ هستیم که هنوز پس از مرگ زها حدید ساخته می شوند و امیدواریم که داستان یکی از زنان معمار، شما را به تحقق جسورانه ترین ایده ها تشویق کند.
در ابتدا ، زها حدید می خواست ریاضیدان شود و حتی در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل
کرد. با این حال ، در زمان هایی ، او به طور ناگهانی متوجه شد که روح او دیگر نه در اعداد بلکه در اشکال است و به معماری متمرکز شده است.
 
به زودی ، حدید به لندن رفت و در آنجا با معمار مشهور هلندی Rem Koolhaas آشنا شد. او بلافاصله به استعداد دانش آموز خود توجه کرد و مربی او شد.
 
استاد زها حدید را "سیاره ای در مدار خود" نامید. پس از فارغ التحصیلی ، Koolhaas حدید را به کار در دفتر خود در روتردام دعوت کرد. پس از 3 سال همکاری ، زاها تصمیم گرفت که برای شروع تمرین مستقل خود آماده است و به لندن بازگشت.
در همین زمان ، حدید، اسکار را در دنیای معماری دریافت کرد.
به گفته زاها ، پس از شرکت در ساخت مرکز هنرهای معاصر سینسیناتی ، علاقه واقعی به کار وی نشان داد . علاوه بر این که این نخستین موزه در آمریکا بود که توسط یک زن طراحی شده بود ، ایده ای کاملاً واضح از هویت سازمانی حدید داشت - مانند دیوارهایی که در حال خزیدن بر روی یکدیگر هستند با گوشه های تیز و شکل های غیر منتظره ای طراحی شده بود.
 
با این حال ، 2004 پیروزی واقعی برای حدید بود: برای پروژه مرکز ورزش های آبی در لندن ، او جایزه Pritzker را دریافت کرد که در دنیای معماری، اسکار محسوب می شود. زها اولین زنی بود که چنین جایزه ای را دریافت کرد.
پس از آن ، حدید به یکی از شیک ترین معماران جهان تبدیل شد ، اما این عنوان با او شوخی بی رحمانه ای انجام داد. واقعیت این است که به زودی منتقدان، زن را متهم کردند که خیلی مشتاق به خودنمایی است و کارکرد ساختمانها را فراموش می کند. و اتهامات مبنی بر عدم موفقیت ساختمانهایش را دریافت کرد.
 
بنابراین ، پس از احداث مرکز ورزش های آبی و پیروزی او ، برخی از تماشاگران رده بالا شکایت کردند که به دلیل سقف استادانه ساختمان ، نمی توانند ببینند که در استخرهای عرصه چه اتفاقاتی می افتد .
 
نمونه دیگر موزه هنرهای مدرن MAXXI  در رم است. کارشناسان آن را برای نمایش اشیاء هنری نامناسب دانستند . واقعیت این است که ساختمان یک پیچ و خم یک طرفه طولانی است و کاملاً مشخص نیست که چه اشیایی را می توان در آنجا قرار داد. علاوه بر این ، این موزه چنان بزرگ است که حتی نقاشی های بزرگ در آن نیز کاملاً گم می شدند. بنابراین ، ساختمان MAXXI به خودی خود یک بنای یادبود است.با این وجود ، پروژه های حدید و دست نوشته های وی به یکی از شناخته شده ترین پروژه های معماری در جهان تبدیل شد.
گاردین لقب حدید را  "ملکه آرک و منحنی" ، که آزاد هندسه آزادانه در معماری است، نامید .حدید واقعاً در تمام زندگی خود مشغول این واقعیت بود که کلیشه ها را نابود کرده و به طور کلی کانونهای پذیرفته شده را پشت سر بگذارد و فراتر از فضای معمول شود.  
به هر حال ، دفتر زها حدید یکی از اولین کسانی بود که به  رویکرد پارامتری برای طراحی روی آورد. این رویکرد به ما امکان پردازش مقادیر زیادی از داده ها را می دهد كه براساس آن می توان ساختار بسیار پیچیده ای از ساختمان ها را محاسبه كرد. علاوه بر این ، کامپوزیت  پلاستیک، که به شما امکان می دهد ساختمانهایی با شگفت انگیزترین شکل بسازید ، به تحقق پروژه های خارق العاده معمار ستاره کمک کرد .
به طور کلی می توان کل رویکرد حدید به معماری را هنر ی نامید. او کارکرد گرایی و خردگرایی را رد کرد و فقط به تخیل خود تکیه کرد. 
 
در آغاز و اواسط راه، زها جسورانه ایده های بلند پروازانه خود را مجسم می کند. در حال حاضر همه سبک هنری حدید را می دانند ، و او حتی مقلدینی نیز دارد. ساختمانهای او فقط اشیاء موجود در فضا نیستند بلکه آثار هنری واقعی هستند. آنها با سفینه های فضایی مقایسه می شوند و برای چشم انسان بسیار غیر معمول به نظر می رسند.
هر ساله پروژه های حدید بیشتر، دقیق تر و گران تر می شدند. 
هر پروژه بعدی حدید از پروژه قبلی قدرتمندتر است. و البته تمام ایده های او هزینه های زیادی را در بر داشت. به عنوان مثال ، ساخت مرکز طراحی پلازا دونگ دایمون در سئول و مرکز معروف حیدر علی اف در باکو صدها میلیون دلار هزینه داشته است.
 
در همان زمان ، جهان بحران سال 2008 را تجربه می کرد و در تلاش برای کم کردن هزینه ها هستند. بعداً ، زاخا به دلیل عدم استفاده از فضای موجود در پروژه هایش ، مورد انتقاد قرار گرفت . با این حال ، فوق ستاره معماری همه ادعا ها را رد می کند و هنوز هم مشتری های خود را پیدا می کند. در چین ، کشورهای نفتی خاورمیانه ، بودجه ساخت بان بنا ها با اقتصاد آنها سازگار است و آنها می توانند گرانترین ساختمان ها را بسازند.
در این زمان پروژه های حدید مانند هتل 40 طبقه در شهر چین ماکائو ، یک اپرا در گوانگژو ، یک دانشگاه پلی تکنیک در هنگ کنگ و یک مجتمع Galaxy SOHO در پکن ظاهر شد.
متأسفانه سالهای آخر عمر زاها حدید تحت تأثیر حوادث بسیار ناخوشایند در چندین کشور قرار گرفته است. بنابراین ، در هنگام ساخت ورزشگاه روی پروژه خود در قطر ، چندین کارگر کشته شدند . نام مشهور این معمار خوراک تبلیغاتی برای روزنامه نگاران شد ، و نام زاها اغلب در فضای منفی در رسانه ها ظاهر می شد ، اگرچه طراحی ساختمان به خودی خود برای مردم خطرناک نبود.
یک مشکل دیگر هنگام ساخت ورزشگاه المپیک توکیو به وجود آمد. این پروژه بسیار گران به نظر می رسید : اجرای آن 2 میلیارد دلار هزینه داشت. مطبوعات ژاپنی حتی این استادیوم را با یك لاك پشت دریایی مقایسه می كردند ، كه ژاپن را به زیر آب می كشد.
حتی پس از درگذشت معمار ، ساختمانهای طراحی شده با حدید در سرتاسر جهان ساخته می شوند.
زاها حدید در سن 65 سالگی در اثر سكته قلبی در كلینیكی در میامی جایی كه برای برونشیت معالجه شد درگذشت. یکی از آخرین پروژه های انجام شده او یک ساختمان مسکونی در نیویورک بود. 
اکنون دفتر پاتریک شوماخر شریک 28 ساله زها، بیش از 30 اثر ناتمام حدید را اجرا می کند و کارهای جدیدی را در دست می گیرد. بنابراین ، به تازگی مرکز بین المللی فرهنگ و هنر Meishihu در شهر چانگشا چینی تکمیل شد.
در پایتخت عربستان سعودی ، در سال 2020 ، راه اندازی مترو در نظر گرفته شده است که ایستگاه اصلی آن توسط حدید طراحی شده است. قسمت اصلی ایستگاه از مرمر سفید ساخته خواهد شد و دیوارها با صفحات طلا تزئین شده اند. زها حدید این طرح را از تپه های ماسه ای عربستان الهام گرفته است.
شاید شما با چشمان خودتان برخی ساختمانهای زها حدید را دیده باشید؟ یا شاید دوست دارید از این ساختمان ها بازدید کنید؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رستورانی در چین که شبیه به تپه‌های موریانه‌ای است

در

چین

هنر و معماری نیروهای قدرتمندی هستند که اگر به درستی ترکیب شوند ، نتایج چشمگیری را به بار می آورند. فرقی نمی کند یک آسمان خراش آینده نگر باشد ، یک عمارت منحصر به فرد حومه شهر یا یک رستوران که اخیراً در چین ظاهر شده است. آخرین شاهکار معماری ، طراحی به شکل تپه غول پیکر موریانه  است.

 

چین397784040.jpg

تاسیسات رستوران مشابه تپه بزرگ موریانه ها در چین افتتاح شد.

 

وقتی هنر و معماری به روش صحیح ترکیب شوند ، نتایج می تواند چشمگیر باشد ، مانند موردی که در رستوران جدیدی در شهر دونگ فنگگیون در استان یوننان چین  ظاهر می شود. این سازه هنری غیرمعمول توسط استودیوی معماری مستقر در هنگ کنگ Cheng Chung Design (CCD) ساخته شده است که نصب هنرمند محلی لو شو را که ترجیح می دهد به سبک هنرهای زمینی خلق کند ، زنده کرد.

چین

مجموعه رستوران به طور هماهنگ با چشم انداز اطراف ترکیب شده است


مرجع: هنر لند (منظره و هنر) جهت نسبتاً جدیدی در هنر است که در دهه 1960در آمریکا ظهور کرد. . در ابتدا ، این نوعی اعتراض هنرمندان به همه مواد مصنوعی و پلاستیک زیاد بود که همه چیز را در اطراف پر می کرد. هنرمندان شروع به ایجاد فعالانه آثاری کردند که با مواد طبیعی و خود منظره پیوندی ناگسستنی دارند. آثار هنری  متناسب با طبیعت اطراف است و از مناطق دیگر آورده نشده است. همه عناصر فقط از مواد محلی از چمن ، برگ ، چوب خشک ، سنگ و ...

چین
معماران Cheng Chung Design هنگام تزئین ورودی رستوران  از اشکال غیراستاندارد ساختمان ها استفاده کردند.

 

تصادفی نیست که این اشکال معماری رستوران انتخاب شده است.  این رستوران در منطقه ای واقع شده است که چندین دهه است خانه های سنتی به شکل گنبد یا برج ساخته شده است. بنابراین جای تعجب نبود که وقتی طراحان این مجموعه را طراحی می کردند ، به کارهای یک هنرمند محلی روی می آوردند و تاسیساتی را زنده می کردند که بیشتر شبیه تپه های غول پیکر موریانه  است تا بناهای سنتی.

چین

فضای داخلی منحنی های طبیعی نمای خارجی موریانه ها را گسترش می دهد.

 

البته ، معماران شرکت CCD که در نمای ساختمان کار می کردند ، از ماسه و خاک رس به معنای معمول استفاده نمی کردند ، بلکه از آجر قرمز ساخته شده از مواد طبیعی محلی استفاده می کردند. در همان زمان ، از هیچ مصالح ساختمانی مصنوعی در ساختار خانه استفاده نشده است و در دکوراسیون فضای داخلی ، هیچ تقویت کننده فولادی ، حتی یک میخ وجود ندارد.

چین

طاق های بزرگ آجری ، سقف های بلند و نورگیرها به ایجاد فضای داخلی متمایز کمک می کند


خود توسعه دهندگان درباره پروژه خود می گویند: "این رستوران دارای نماهای مقاوم ، خطوط منحنی و حجم در ارتفاع  خیره کننده است. این تیم با یک ماده اصلی ساخته شده از آجر قرمز که به صورت یکپارچه با طبیعت اطراف ترکیب می شود ، کار کردند. برای احترام به ایده خالق نصب و تمیز نگه داشتن آن ، استفاده از سایر مواد به حداقل رسیده است. "

چین

صفحه فولادی منحنی در ورودی و اشیا هنری در سالن ها جلوه ای هنری به فضا می بخشد


فضای داخلی مجموعه رستوران نیز از تأثیرگذاری کمتری برخوردار نیست. اشکال ارگانیک ، طبیعی بودن آجر قرمز ، ایده خلاقانه لو شو ، ترکیب عناصر و خاصیت پلاستیکی خاص سبک آرت دکو ، لوازم جانبی اصلی - همه اینها به بهبود عملکرد و تغییر فضا مطابق با نیازهای سازمان مدرن سالن های رستوران کمک می کند .

چین

چین

فضای داخلی خارق العاده رستوران پیش چشم بازدیدکنندگان


تصویری غیرمعمول در برابر دید بازدیدکنندگان باز می شود: سقف های طاقدار بلند ، در قسمت بالا مخروطی ، زیبایی خارق العاده طاق های ساخته شده از آجر به روشی خاص ، پنجره های کوچک که نور را وارد می کنند ، یک صفحه فولادی منحنی در ورودی ، لامپ های حصیری عظیم به صورت لامپ های کف ، و مجسمه های هنری ، درختان زنده  و مبلمان کاملاً مدرن نصب شده است. اما چنین تضادی به هیچ وجه چشم را آزار نمی دهد ، بلکه برعکس ، فقط بر سبک و هماهنگی خاصی که در همه سالن های رستوران حاکم است ، تأکید می کند.

چین

سر سبزی  و نورپردازی اصلی فضای منطقه غذاخوری را زنده می کند.

 

شایان ذکر است که سوراخهایی روی سقف هر "تپه موریانه" ایجاد شده است ، که به سازماندهی نوعی تئاتر سایه کمک می کند.

چین

هر قطعه هنری در مجموعه رستوران ها یک اثر هنری واقعی است.  |  عکس


به هر حال ، این رستوران که 50٪ Cloud نام دارد ، در قلمرو گروه معماری واقع شده است ، که همچنین نصب توسط هنرمند لو شو  است. این سازه هنری در مقیاس بزرگ شامل: یک سالن چند منظوره برای برنامه های مختلف و مراسم جشن ، یک گالری هنری و یک هتل ، فضای داخلی آن نیز توسط متخصصان طراحی چنگ چونگ طراحی شده است.

چین

این رستوران دارای مناطق خلوت (50٪ Cloud ، چین) است.

 

چین
مبلمان مدرن به طور هماهنگ با فضای داخلی  رستوران (50٪ Cloud ، چین) ترکیب شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه تخت: معجزه معماری از آغاز قرن گذشته

در
خانه عجیب غریب
خانه های تخت همیشه توجه همه را به خود جلب می کنند ، زیرا شگفت انگیز است: یک "دیوار" باریک و چند طبقه باریک و بلند، ایستاده و نمی افتد. در حقیقت ، آنها به هیچ وجه مسطح نیستند ، اما این تأثیری است که این ساختمانها، اگر از زاویه خاصی به آنها نگاه کنید، روی عابران می گذارند . و جالبتر از همه ، بنا به دلایلی این ساختمان های غیر معمول در بین اهالی شهر کاملاً شناخته نشده است.
ساختمان با گوشه ای شیب دار به دلیل شکل غیرمعمول قطعه و تمایل مالک به استفاده از مساحت زمین تا آنجا که ممکن است به نظر می رسد. این ساختمان قبلا به عنوان خانه اجاره ای استفاده می شده است.
خانه عجیب غریب
 یک ساختمان آپارتمان پنج طبقه با سقف های بسیار بلند و کفهای چوبی ، در بیرون چیزی مانند کشتی یا دیوار ، در سال 1914 در کنار ساختمانهای کلاسیک تر که از قبل در این خیابان موجود است ، بنا شده است. به عبارت دیگر ، در آن زمان این خانه ساختمان جدیدی بود که کاملاً در برابر پیش زمینه کلی ایستاده بود.این بدان معنا نیست که خانه های مسطح در هیچ جایی ساخته نشده اند و ساخته نمی شوند. فقط این که همه آنها کاملاً متفاوت هستند.
خانه عجیب غریب
خانه تخت. خطای دید عجیب غریب / عکس
طراحی و معماری این ساختمان تخت به لطف یک معمار با استعداد، مانند سایر ساختمانهای مشابه در خانه و دیوار آپارتمان، یک ساختمان معمولی پنج طبقه با درب های دوتایی عظیم و با دستگیره های فلزی پیچ خورده ، آشپزخانه هایی با دودکش و  قالب گیری گچ بری روی سقف ها می باشد.
خانه عجیب غریب
این همان خانه است.  / عکس
 
در نیمه دوم قرن گذشته ، این خانه به تدریج مستهلک شد ، راه پله ها ، دیوارها و کفهای چوبی  پوسیده شدند. در نتیجه مستاجران شروع به جابجایی به مناطق دیگر کردند.
نما مدتهاست که از چشمان کنجکاو پنهان شده است.  / عکس
مدت طولانی این خانه متروکه ماند ، اما چند سال پیش بازسازی آن را در دست گرفتند. اکنون تقریباً کامل است.
خانه عجیب غریب
خانه در هنگام ترمیم. / عکس
اکنون کسانی که برای اولین بار متوجه خانه مسکونی بازسازی شده می شوند ، متعجب می شوند: "خوب ، پس! این خانه چگونه می ایستد و نمی افتد؟ "به طور کلی ، خطای دید ، ساخته شده بیش از صد سال پیش توسط یک معمار با استعداد ، تا به امروز کار می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دنیای شور، لطف و زیبایی در پرتره های زیبا از نقاش لهستانی

در
پرتره های زیبا
در دوران مدرن ، دشوار است باور کنید که کمی بیش از یک قرن پیش ، در هنرهای تجسمی فقط تعداد کمی از زنان هنرمند حضور داشتند. اما زمان در حال تغییر هستند - بسیاری از موارد در حال تغییر هستند. و اکنون حتی تصور اینکه زنان نمی تواند به هیچ وجه مشغول حرفه ای باشد فقط به این دلیل که زن است ، عجیب است. و امروز ما شما را به عنوان نماینده روشن پرتره های مدرن - هنرمند لهستانی آنا بوچک ، که برای خودش یک موضوع ابدی در هنر انتخاب کرده است، می بریم. موضوع یک زن مدرن ، پرانرژی ، آزاد ، پرشور و پرتحرک .
 
 
چند کلمه در مورد هنرمند
پرتره های زیبا
عکس از آنا بوچک در استودیوی شخصی.
 
آنا بوچک ، هنرمند با استعداد ، معاصر در سال 1973 در لهستان متولد شد. وی پس از فارغ التحصیلی از آکادمی هنرهای زیبا در گدانسک با درجه نقاشی و طراحی ، مدرک لیسانس گرفت. با گذشت سالها از جستجوی خلاق ، این هنرمند سبک نقاشی و طراحی دیدنی و جذاب خود را پیدا کرد و یک سبک بصری قابل تشخیص را توسعه داد. به هر حال ، برخی از مورخان هنر معتقدند که سبک این نقاش او تا حدودی یادآور Vrubel است.
پرتره های زیبا
پرتره نقاش آنا بوچک.
 
اکنون بسیاری در مورد آنا به عنوان بهترین نقاش پرتره معاصر در اروپا صحبت می کنند. احتمالاً بسیاری با این موضوع مخالف هستند و شاید هم درست باشند. و امروز ، خواننده ما فرصت بسیار خوبی خواهد داشت تا به دنیای نقاشی باورنکردنی یک هنرمند اهل لهستان اشنا شود و نگرش شخصی خود را نسبت به کارهای او بیان کند.
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.

هنرمند با الهام از تئاتر نقاشی می کند

جالب اینجاست که خود هنرمند اعتراف می کند که الهامات خود را از هنرهای تئاتری با قوانین و زیبایی شناسی خاص خود می گیرد. زیرا او معتقد است که تئاتر دقیقاً مکانی است که شخصیت های روی صحنه احساساتی تر و بیانی تر ، پویا و آزاد تر هستند. او ترجیح می دهد شخصیت های اصلی را به تصویر بکشد ، از ژست های بازیگران و احساساتی که در آنها اعماق ماهیت انسانی خود را بیان می کنند ، لذت ببرد.
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
این احساسات شدید بازیگران است که به او الهام می دهند تا پرتره هایی از اثر شگفت انگیز را برای بیننده بسازد. شخصیت های او معمولاً تصاویر داستانی یا جمعی هستند که متناسب با احساسات خاصی منجمد می شوند. این هنرمند با دور کردن آگاهانه آنها از تصویر طبیعی ، نه تنها زیبایی جسمی و عاطفی بلکه زیبایی معنوی را به بیننده خود منتقل می کند.
 
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
"بدون شک ، نیروی محرکه اصلی هنر من تئاتر شد - مهمترین منبع الهام و تجربه معنوی برای من ، هم برای بیننده و هم برای هنرمند. هر دو جنبه برای من به همان اندازه مهم است. اولین و شاید مهمترین عاملی که داشت این تأثیر هنوز به طور مستقیم بر مضامین نقاشی های من تأثیر می گذارد - این نگرش به اندازه خود تئاتر  نیست به شخصی که در او وجود دارد و طبق قوانینش زندگی می کند. " - - اینگونه است که خود آنا کار خود را توصیف می کند.
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
شایان ذکر است که به معنای واقعی کلمه ، هر تصویر از این هنرمند مملو از یک فضای روانشناختی قدرتمند است که از طریق چهره های واضح صورت و حرکات مدل ها ، و همچنین یک پالت رنگی کاملاً انتخاب شده به بیننده منتقل می شود.
 
هر یک از نقاشی های او تصویری است که با رنگ بیان می شود. با استفاده از روش توسعه یافته ، این هنرمند تصویر را در هواپیماها و صورتهای کوچک تقسیم می کند که پرتره را به نوعی الگوی موزائیک مسطح حجمی تبدیل می کند.
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
می خواهم اضافه کنم که آنا ، پرتره های تصویری خود را بر اساس سبک Art Nouauau بر روی بوم های چشمگیر خلق می کند ، که بیننده را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث زیبایی و جذابیت آن می شود.
 

لحظات زندگی در پرتره های آنا بوچک

پرتره های زیبا

پرتره هایهنرمند لهستانی ، پر از زیبایی چهره های زنانه و لطافت 
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
 

جلوه های ویژه در نقاشی

پرتره های زیبا
پالت آنا بوچک بسیار ساده است ، ویژگی بارز آن لمس های جسورانه و سنگین است و یادآوری مبهم از سبک آشنای وروبل. وفور رنگ های آبی و یا سایه های بژ پاستیل با شدت های مختلف آرامش می بخشد و بیننده را به تفکر وادار می کند. جلوه های ویژه ای که این هنرمند به طرز ماهرانه ای در کار خود به کار می برد نیز مسحور کننده است: تکان دادن موها ، پاشیدن آب ، تابش آفتاب ، رفلکس ها - همه اینها توجه بیننده را به خود جلب می کند و آنا را مجبور می کند تا نگاهی طولانی به نقاشی بیندازد.
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
 
 

رنگ - طیف احساسات و تجربیات

پرتره های زیبا
این رنگ نقاشی های هنرمند است - این ، البته ، قدرتمندترین تجربه عاطفی است، که از لحظه زندگی گرفته شده است ، رنگ های خالص متبلور .
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
غالبا آنا یک پیش زمینه مونوفونیک روشن را انتخاب می کند و تصویری کاریزماتیک متضاد را بر روی آن ایجاد می کند ، پر از پویایی داخلی و درام شخصی - مثل صحنه تئاتر. و گاهی اوقات هنرمند ترکیبی از پس زمینه آرام پاستلی را به تصویر می کشد.
 
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
طرح رنگ به صورت جداگانه با تصویر هر دختر انتخاب می شود. این یک تأکید اضافی در انتقال وضعیت عاطفی هر پرتره است. تلاقی تند و متمایز از رنگ های روشن و سایه های روشن به معنای واقعی کلمه در غیر منتظره ترین لحظه خودنمایی می کند ، و جلوه اصلی نمایشی را به نقاشی ها می بخشد.
پرتره توسط آنا بوچک.
 
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
پرتره های زیبا
پرتره توسط آنا بوچک.
پرتره
پرتره توسط آنا بوچک.
در خاتمه ، متذکر می شوم که نگاه کردن به پرتره های زنانه آنا بوچک ، که از شیوه ای خلاقانه و به یادماندنی برخوردار است ، همیشه برای بیشتر بینندگان لذت بخش است ، زیرا دنیای زیبای رنگ ها و تصاویر پویا، بازی احساسات و عواطف انسانی و زندگی را ایجاد می کند که غالباً در هنر معاصر فاقد آن هستیم. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه نقلی با مساحت 9.3 متر مربع

در
این دختر به طور مستقل یک خانه کوچک با مساحت 9.3 متر مربع را طراحی و ساخته است.
با توجه به شوق مسکن کوچک و بزرگ ، که تعداد زیادی از افراد فعال و خلاق را درگیر کرده است ، به هیچ وجه تعجب نیست که در بسیاری از کشورهای جهان می توانید مدل های جالب بسیاری را مشاهده کنید. علاقه مندان آمریکایی در این مهارت معماری و طراحی به ویژه موفق بودند ، از جمله آنها طراح خلاق ، لینا منارد است. او که به طور مستقل یک میکرو مسکن با مساحت 9.3 متر مربع برنامه ریزی و ایجاد کرده است ببینید.
 
دراینترنت می توانید طراحی های منحصر به فردی از خانه های کوچک را مشاهده کنید ، اما خانه ای جذاب که توسط طراح خلاق ، لینا منارد طراحی و ساخته شده است ، سزاوار توجه ویژه است ، زیرا نسبت اندازه به راحتی بسیار شگفت آور است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دبی ساخت هتل فوق العاده زیبای اپوس به طراحی زاها حدید را به اتمام رساند

در

هتل اپوس

هتل Opus در حال حاضر به عنوان یک قطعه بی نظیر از هنر معماری (دبی) در نظر گرفته شده است. 

دبی پر از ساختمانهای چشمگیر است ، اما حتی در بین این برج های خارق العاده ، هتل Opus، هتل اپوس به عنوان سازه ای خارق العاده و حتی غیرممکن جلوه می کند. مکعب شیشه ای با بریدگی خمیده نه تنها برای نمای خارجی غیرواقعی و خارق العاده جالب توجه است ، بلکه همچنین برای این واقعیت که این تنها هتل در جهان است که Zaha Hadid افسانه ای ، نه در طراحی خود ساختمان ، بلکه ایجاد فضای داخلی و حتی طراحی مبلمان مشغول فعالیت بود.

 

اخیراً ساخت هتلی فوق العاده از هر نظر تکمیل شده است که توسط متخصصان برجسته مشهور جهان Zaha Hadid Architects طراحی شده است. و در حالی که مکعب شیشه ای ممکن است در شکل اصلی خود نمودی نداشته باشد ، فضای خالی منحنی باریک با ارتفاع 8 طبقه واقعاً چشمگیر است. هتلی که لقب "Opus" دارد ، چشم نواز است.

 

بنا بر ایده آرشیتکت ، زاها حدید بزرگ که شخصاً درگیر طراحی بوده است ، این بنا از دو برج به طول 93 متر تشکیل شده است که در یک کل واحد ادغام شده و به یک مکعب تمام عیار تبدیل می شود. علاوه بر این ، در داخل این مکعب شیشه ای ، در مرکز آن ، یک فضای خالی غیرمعمول به شکل یک خلاء خمیده ایجاد، که به عنصر اصلی طراحی تبدیل شده است.

 

ساخت و ساز غیرمعمول سازه و نمای شیشه ای آن نیاز به محاسبات ویژه ای داشت ، بنابراین شکل و دهانه مرکزی با استفاده از مدل سازی دیجیتال سه بعدی شکل گرفت. با تشکر از این ، می توان دقت در مناطق سانتیمتری که نیاز به تقویت هم در طراحی دارند و هم استفاده از شیشه را تعیین کرد.

Opus Hotel
نمای شیشه ای "Opus" با ترکیب خاصی از اکسیدهای فلزی پوشانده شده است تا پرتوهای خورشید، هوا را در داخل ساختمان (دبی) گرم نکند.

آنها برای ایجاد یک فضای خالی خمیده با ارتفاع 8 طبقه ، به مدل سازی دیجیتال 3D ("اپوس" ، دبی) متوسل شدند.با توجه به درجه حرارت بالا که در این منطقه حاکم است ، به گونه ای طراحی نمای دوجداره شیشه کم انتشار با الگوی آینه ای ساخته شد.

 

یک واقعیت جالب: شیشه با انتشار کم ، شیشه ای است که از شفافیت و انتقال نور بسیار زیاد جلوگیری می کند ، اما در عین حال عایق حرارتی عالی را ارائه می دهد. این پیشرفت باعث شد تا ساخت و سازها به سطح کاملاً متفاوتی افزایش یابد. این امر به ویژه در امکانات مدرن قابل توجه است ، که در آن طراحی پانوراما غالب است ، زیرا راندمان انرژی شیشه های کم انتشار 80 درصد بالاتر از حد معمول است. این کار هم در صورت از دست دادن گرما از داخل ساختمان و هم نفوذ آن به داخل ساختمان کار می کند. این همه بستگی به این دارد که از کدام طرف شیشه جلا داده شده و یک پوشش ویژه از اکسیدهای فلزی استفاده شده است ، که این امر باعث کاهش در کسری از انرژی است که توسط شیشه در جهت این پوشش ساطع می شود.

Opus Hotel
 لامپ های LED در این نما  می توانند با تصاویر  و روشنایی فضای خالی، هتل اپوس  را تزئین کنند.

 

 

 دبی هتل اپوس

با توجه به نمای ویژه ، نمای شیشه ای هتل Opus در ساعات نور روز آینه می شود ، اما شب هنگام که لامپ های LED در ماژول های شیشه ای روشن می شوند ، جالب ترین قسمت نما شروع می شود. با توجه به اینکه هر بخش برنامه ریزی شده و توسط سیستم های خاص قابل کنترل است ، با شروع تاریکی می توان یک تصویر جذاب را روی نما مشاهده کرد.

هتل اپوس دبی
در یک روز آفتابی ، تقریباً کل منطقه تجاری در نمای آینه ای هتل اپوس منعکس شده است. 

یک منظره زیبا از شهر یا هر تصویر دیگر را می توان در قسمت های بیرونی نما یا حتی در فضای خالی مشاهده کرد. اگرچه در ایجاد این دهانه مشکلات بزرگی وجود داشت. مساحت سطح خمیده آن تقریباً 6000 متر مربع است. و برای پر کردن چنین مساحت عظیمی ، 4.3 هزار ماژول طول کشید که برخی از آنها کاملاً مسطح بودند ، و همچنین نیاز به ایجاد بخش ها و ساختارهای منحنی با انحنای مضاعف بود.

 

 لابی هتل اپوس
یک لابی  به سبک زاها حدید ("اپوس" ، دبی) در ورودی ایجاد شد.

از آنجا که فضای باز شده نوعی ارتباط بین دو برج است ، 4 طبقه پایین این دهلیز نسبتاً گسترده به کل ارتفاع ایجاد شده است. و در ارتفاع 71 متر از سطح زمین ، یک پل اتصال سه طبقه ای نامتقارن با عرض 38 متر ایجاد شد. تنها در مرکز آن ،  رستوران و یک بار در بام با چشم اندازهای خارق العاده از شهر قرار داده اند.

 

حمام هتل اپوس
فضای داخلی حمام ها توسط خود زاها حدید (Opus ، دبی) طراحی شده است

 

اپوس که در هتل جدید  ME Dubai واقع شده است ، در منطقه برج خلیفه در مجاورت مرکز شهر دبی و مراکز تجاری خلیج فارس در کانال آب دبی واقع شده است. این طرح با بررسی تعادل بین مات و شفاف ، داخلی و خارجی ، توسط زاها حدید در سال 2007 ارائه شده است و تنها هتلی است که وی هم معماری و هم فضای داخلی آن را طراحی کرده است.

 

اتاق خواب
فضای داخلی اتاق خواب در یکی از اتاق های هتل Opus (دبی).

 

کریستوس پاساس ، مدیر پروژه در Zaha Hadid Architects ، توضیح داد: "هندسه های دقیق متعامد مکعب شیشه ای ابتدایی Opus به طرز چشمگیری با سیال بودن خلاء هشت طبقه در مرکز آن متضاد است."

 

Opus Hotel
جداول اصلی سکوی ساخته شده از چوب قابل بازیافتی (Opus ، دبی) است. آرشیتکت : zaha hadid

 

توسعه دهندگان این پروژه برای به حداقل رساندن تأثیر منفی بر محیط زیست ، تمام تلاش خود را انجام دادند. صرفه جویی در مصرف انرژی از نما برای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، مبلمان ساخته شده از مواد بازیافتی ، سنسورهایی با تنظیم خودکار سیستم های تهویه و روشنایی معرفی شدند. همچنین برنامه ای برای کاهش وابستگی به پلاستیک وجود دارد ، که آنها قصد دارند در آینده نزدیک معرفی کنند. به عنوان مثال ، بجای بطری های پلاستیکی ، بطری های آب از جنس استنلس استیل تهیه می شود.

 

زاها حدید
زاها حدید (1950-2016) 

 

زاها حدید به همراه دفتر معماری مشهور جهان Zaha Hadid Architects توانست بیش از هزار پروژه را در 44 کشور جهان اجرا کند. یکی از با شکوه ترین خلاقیت های یک زن با استعداد از هر لحاظ ، به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شده است که هم اکنون پروازها و میلیون ها مسافر و گردشگر در پکن را می پذیرد.

 

با استفاده از 84300 متر مربع (907،400 فوت مربع) ، Opus به عنوان دو برج جداگانه طراحی شده بود که در یک کل به هم به شکل مکعب متصل شده است. مکعب در مرکز آن خالی شده است و یک خلاء به شکل آزاد ایجاد می کند که در نوع خود جلوه ای مهم از طراحی است. دو نیمه ساختمان در هر طرف از خلأ توسط یک دهلیز چهار طبقه در سطح زمین پیوند خورده و همچنین توسط یک پل 38 متری نامتقارن و سه طبقه در 71 متری از سطح زمین متصل می شود.

 

هتل اپوس دبی
ساخت هتل فوق العاده The Opus که توسط خود زاها حدید طراحی شده است ، در دبی به پایان رسید.


نما های عایق دو جداره مکعب دارای یک پوشش UV بکار رفته در کل ساختمان و یک الگوی آینه ای مخصوص برای کاهش نور خورشید است.  این الگوریتم حاشیه ای حاکی از شفافیت بر شکل عمودی ساختمان  تأکید می کند ، در حالی که همزمان ، حجم آن را از طریق پخش مداوم نور تغییر می هد که بین بازتاب های در حال تغییر و شفافیت متفاوت است.

 

6،000 متر مربع نما از 4300 واحد جداگانه شیشه مسطح ، تک منحنی یا با دو خم ایجاد شده است. واحدهای لعاب با راندمان بالا از شیشه 8 میلیمتری که در قسمت داخلی پوشیده شده است ، یک حفره 16 میلی متر بین تخته ها و 2 لایه شیشه 6 میلی متری شفاف با یک لمینت رزین PVB 1.52 میلی متر تشکیل شده است. این نمای منحنی با استفاده از مدل سازی دیجیتال سه بعدی طراحی شده است.

در طول روز ، نمای مکعب منعکس کننده آسمان ، خورشید و شهر اطراف آن است. در حالی که در شب ، با استفاده از نصب نور پویا LED های قابل کنترل به صورت جداگانه در هر صفحه شیشه ای ، فضای خالی روشن می شود.

مبلمان توسط Zaha Hadid Design در سراسر هتل نصب شده است ، از جمله مبل های "پتالیناس" و  "عثمانی" در لابی که از مواد ساخته شده با چرخه عمر طولانی ساخته شده اند و اجزای آن قابل بازیافت هستند. تختخواب های "Opus" در هر اتاق خواب در حالی که مبل ترکیبی "کار و بازی" با میز در سوئیت ها نصب شده است. اتاق خواب های این هتل همچنین مجموعه حمام 'Vitae' را طراحی کرده است که توسط Hadid در سال 2015 برای Noken Porcelanosa طراحی شده و شیوه معماری روان او را در تمام فضای داخلی هتل ادامه می دهد.

 

هتل ME دبی شامل 74 اتاق و 19 سوئیت است ، در حالی که ساختمان اوپوس نیز دارای طبقه اداری ، اقامتگاه و سرویس رستوران ، کافه و بار از جمله ROKA ، رستوران معاصر ژاپنی robatayaki و MAINE Land Brasserie است.

 

سنسورها در سراسر Opus به طور خودکار تهویه و روشنایی را مطابق با اشغال تنظیم می کنند تا انرژی خود را صرفه جویی کنند در حالی که ME دبی از اقدامات بین المللی هتل ها در Meliá برای اقدامات پایدار پیروی می کند. میهمانان هتل بطری های آب از جنس استیل ضد زنگ را دریافت می کنند که در طول مدت اقامت خود از آب آشامیدنی نصب شده در هتل استفاده کنند. بدون داشتن بطری های پلاستیکی در اتاق های مهمان و برنامه ای برای حذف پلاستیک در کلیه مناطق ، هتل همچنین با سرو نکردن بوفه باعث کاهش ضایعات  می شود و برنامه تولید کمپوست هایی برای بازیافت مواد آلی دور ریخته شده دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلند ترین آسمان خراش جهان که بر فراز ابرها ساخته شده اند 6 آسمانخراش

در

آسمانخراش

بشر در آرزوی ابدی برای فراتر از حد معمول و حتی گاهی غیرمجاز ، چندین شاهکار مهندسی برجسته را رقم زده است. این وسواس تا حدی پیشرفت کرده است که انسان مدرن نه تنها می تواند برج های بلند را با قلل هایی که از ابرها عبور کرده اند، بسازد ، بلکه در آن ها با بهره گیری از نمای نفس گیر که دیده می شود کاملاً راحت زندگی کند . و از همه مهمتر ، در جستجوی روش های جدید ، شاهکارهای بیشتر و بیشتر معماری ایجاد کند.به 6 مورد از بلندترین آسمان خراش های جهان در این مقاله نگاهی می اندازیم.

 

 

چه زمانی ساخت آسمان خراش ها شروع شد و چگونه به بهشت ​​رسیدیم

  •  
آسمان خراش
بلندترین ساختمانهای کره زمین
به لطف پیشرفت و پیشرفت فن آوری های نوآورانه ، بشریت بالاتر و بالاتر می رود.


آسمان خراش ها در تاریخ ما ، مهندسی و حتی فرهنگ ، جایگاه ویژه ای را اشغال می کنند.اصطلاح آسمان خراش بیش از 100 سال پیش ، یعنی در دهه 1880 در برابر ظهور معماری در حال تحول "سبک شیکاگو" ظاهر شد. در این دوره ، توسعه دهندگان نه تنها سعی در شکستن رکورد ارتفاعی داشتند بلکه آنها نیز در پی ایجاد هرچه بیشتر فضای مسکونی یا تجاری بودند تا مالک زمین بتواند از اجازه دادن این فضا برای نیازهای مختلف حداکثر بهره را ببرد. از آن زمان به بعد ، آسمان خراش ها در سراسر جهان ، به ویژه در شهرهای پرطرفدار ، دیده می شود ، جایی که میلیون ها نفر در جستجوی زندگی بهتر در تلاش هستند.

نکته جالب:

در هنگام ساخت برجها ، آنهایی که از آستانه ارتفاع 150 متری عبور کرده اند ، آسمان خراش محسوب می شوند.

با توجه به اینکه روند توسعه و ساخت و ساز تحول پیدا کرده است ، آسمان خراش هایی ظاهر می شوند که از ارتفاع نیم کیلومتر و حتی 800 متر بالاتر رفته اند. اما چنین پروژه های جاه طلبانه نیاز به محاسبات کاملاً دقیق ، ایجاد مصالح ساختمانی ویژه ، ارتباطات مهندسی دارد که نه تنها یک ساختار قدرتمند را حفظ می کند بلکه ایمنی کامل ، پایداری در برابر هرگونه نوسانات پوسته زمین یا جریان باد و طوفان ، حرکت راحت و اسکان را تضمین می کند.

 

1. برج 432 خیابان پارک در نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

 

برج
آسمان خراش 432 خیابان پارک در منهتن بلندترین ساختمان در نیمکره غربی (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا) شد.

 

 

این آسمان خراش با 425.5 متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان مسکونی نیمکره غربی شد. این ساختمان مجلل که توسط رافائل وینولی طراحی شده است ، در منهتن ، یکی از معتبرترین محله های نیویورک واقع شده است. اساس ساختاری شکل ساختمان 96 طبقه مربعی بود که به صورت ارگانیک در تصویر معماری منطقه قرار گرفت. با وجود این که شما هیچ عنصر طراحی خیالی را بر روی آن مشاهده نخواهید کرد ، اما هنوز هم به پرطرفدار ترین ساختمان مسکونی تبدیل شده است که در آن تنها میلیاردرها و ثروتمندترین افراد روی کره زمین می توانند اقامتگاه خریداری کنند.

 

آسمان خراش
کلیه اتاق خواب های آسمان خراش 432 خیابان پارک دارای پنجره های 10 متر مربعی با نمای چشمگیر است.   (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا).

 

در این برج شیخ فاواز ال هوکر از عربستان سعودی با مساحت 767 متر مربع ، لوکس ترین اقامتگاه را دارد. علاوه بر 104 آپارتمان فروخته شده از 16 تا 95 میلیون دلار ، همه چیز برای یک زندگی فوق العاده راحت وجود دارد: یک اسپای تمام عیار(مرکز ماساژ درمانی) ، مرکز تناسب اندام ، استودیوی یوگا ، سالن های عظیم برای مراسم و رویدادها ، یک اتاق بیلیارد ، سینما ، استخر سرپوشیده با چشم اندازهای خارق العاده به شهر

 

 

2. برج مرکز در ووهان (چین)

 

آسمان خراش در ووهان
برج مرکز آسمان خراش در ووهان به ارتفاع 438 متر (چین)


زیبایی باورنکردنی برج مرکز ، به معنای واقعی کلمه در تابلوهای شیشه ای متحرک وی پنجره ها پیچیده است و به یک گوهر واقعی از شهر چینی ووهان تبدیل شده است. متخصصان انستیتوی طراحی و تحقیقات معماری شرق چین با الهام از شکل های یک قایق دریانوردی سنتی ، تصمیم به ایجاد یک آسمان خراش منحصر به فرد گرفتند که 438 متر ارتفاع و در 88 طبقه برج ، مکانی برای آپارتمان های مسکونی ، ادارای و یک هتل شیک دارد. علاوه بر این ، ویژگی اصلی این پروژه نه تنها شکل اصلی ساخت و ساز بلکه این ساختمان همچنین به دلیل معرفی فناوری های فوق مدرن صرفه جویی در مصرف انرژی ، توسعه و کاربرد عناصر محافظ منحصر به فرد که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،  باد و حتی زمین لرزه های شدید جلوگیری می کند ، قابل توجه است.

 

 

3. برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی)

 

کوالالامپور
برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور توسط معمار آرژانتینی Cesar Pelli و همکارانش طراحی شده اند


برج های دوقلوی پتروناس 451.9 متری به عنوان بلندترین سازه در مالزی شناخته می شوند و در رده بندی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارند ، اما بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند. برای مردم مالزی ، مجموعه پتروناس به نوعی سمبل تبدیل شده است که به جهانیان اعلام کرده است که این کشور وارد اقتصاد جهانی شده است. این رویداد در اواخر قرن گذشته رخ داد و همزمان با راه‌اندازی آسمان خراش (1998). اشکال حیرت انگیز که در بتن و فلز ساخته شده است ، بر اساس هندسه اسلامی ، سنت ها  و آرمان های مالزی را برای آینده ترکیب می کند. این امر به ویژه در یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی های ساختمان ، در "پل آسمان" که دو برج را به هم وصل می کند ، قابل توجه است.

 

کوالالامپور
برای اینکه برج های دوقلوی کاملاً روی زمین نرم بایستند ، لازم بود که شمع ها را در عمق  100 متری کار بگذارند.


یک واقعیت جالب:

تعداد معدودی از ساختمانها در جهان می توانند به این امر دامن بزنند که نخست وزیر در طراحی آن شرکت کند. اما این برج های دوقلوی توسط مهاتیر محمد ، یکی از رهبران ارشد مالزی ساخته شده است. این او بود که پیشنهاد ساخت آسمان خراش ها به سبک اسلامی را داد. برج های منحصر به فرد از ستاره هشت ضلعی دارای برجستگی های نیم دایره ای برای ثبات ساخته شده اند.

 

4. برج تایپه 101 در تایوان

 

برج تایپه
برج تایپه 101 در تایوان یکی از نمادین ترین ساختمان های کره زمین است


آسمان خراش تایپه 101 اولین ساختمان در جهان شد که از ارتفاع 500 متری عبور کرد. ارتفاع آن به 509.2 متر می رسد و تعداد زیادی طبقه را شامل می شود - 101. در زمان افتتاح یكی از بناهای نمادین این سیاره در سال 2003 ، بلندترین ساختمان جهان بود ، اما بعد از گذشت تنها 15 سال از نردبان رتبه بندی به رتبه 10 رسید.

 

برج تایپه
در سال جدید ، برج تایپه 101 ، تایوان به نمایشی خیره کننده از آتش بازی تبدیل می شود.گردشگران زیادی برای تماشا به این برج می آیند.


از هر نظر جذاب و زیبا ، این آسمان خراش از لحاظ توسعه "معماری پایدار" برای ساختمانهای بلند ، استاندارد جهانی را رعایت کرده است. همانطور که مشخص شد ، برج تایوانی در سال 2011 برای بهره برداری و نگهداری از گواهینامه LEED به گواهینامه LEED پلاتینی  رسیده است که برای ساختمانی با این اندازه نادر است.گواهینامه  لید LEED مخفف (Leadership in Energy and Environmental Design)در ترجمه فارسی برای ساختمان با مصرف بهینه انرژی و طراحی زیست‌ محیطی با امتیاز های زیر داده می شود:
گواهینامه LEED معمولی ۴۰ تا ۴۹ امتیاز
گواهینامه LEEDنقره‌ای ۵۰ تا ۵۹
گواهینامه LEEDطلائی ۶۰ تا ۷۹
گواهینامهLEED پلاتینی ۸۰ به بالا

 

برج تایپه

برج تایپه 101 نه تنها با زیبایی خود ، بلکه با دستاوردهای مهندسی همه را شگفت زده کرده است.

 

علاوه بر سیستم کنترل هوشمند ، کنترل انرژی و منظره خیره کننده ، یک دمپر 728 تنی در داخل تایپه 101 وجود دارد. این وسیله در مقیاس بزرگ برای خنثی کردن حرکت جانبی بادهای قوی طراحی شده است. این دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود چنین ساختار باشکوهی در حین استراحت قدرتمند و ایمن حفظ شود.

 

5. برج ساعت سلطنتی مکه (عربستان سعودی)

 

برج ساعت مکه
Royal Clock Tower  مکه  سومین برج از بلندترین آسمان خراش ها است.


این ساختمان عظیم که به ارتفاع 601 متر می رسد ، بخشی از مجموعه ای است که از 7 آسمان خراش ایجاد شده در مکه ، شهر مقدس همه مسلمانان - تشکیل شده است. همه این برجها بخشی از پروژه بنیاد پادشاه عبدالعزیز است که هدف از آن مدرن سازی این شهر به منظور خدمت به مسلمانانی است که سالانه زیارت می کنند. Royal Clock Tower یک هتل بزرگ با اتاقهای راحت است که برای استقبال از مومنانی که در طول حج به مکه می روند ، طراحی شده است.

 

برج ساعت مکه

شب ها میلیون ها چراغ روی برج ساعت (برج رویال ساعت ، عربستان سعودی) روشن می شود.

 

جذابیت اصلی این بنا ساعت آن است که در چهار طرف برج قرار دارد. اندازه قطر آن 43 متر است که به طور خودکار آن را به بزرگترین در جهان تبدیل می کند. با توجه به اینکه ساعت  450 متر از سطح زمین بالاتر است ، بالاترین ساعت معماری این سیاره به حساب می آید.

 

 

6. برج خلیفه در دبی (امارات متحده عربی)

 

برج خلیفه در دبی
آسمان خراش برج خلیفه هنوز قهرمان جهان از نظرارتفاع  است.

 

 

آسمان خراش بلند مرتبه برج خلیفه واقع در دبی همه رکوردها را شکسته و نه تنها در ساخت و ساز بلکه این بنا با ارتفاع 828 متری ، 10 سال پیش ساخته شده است ، و در این مدت هرگز تأسیسات جدیدی وجود نداشته است که بتواند مساحت ، قد ، تعداد طبقات و پیچیدگی ساختار مهندسی و سیستمهای تعمیر و نگهداری  را به خود اختصاص دهد. تا کنون برج خلیفه با 163 طبقه برجسته ترین ساختمان جهان است که فقط در 6 سال ساخته شده است.

 

برج خلیفه
اغلب ، برج خلیفه در رنگ پرچم  کشورهای مختلف  نقاشی می شود یا یک نمایش لیزر خارق العاده دارد.


در حقیقت ، این برج یک شهر واقعی  است که با پارک های خود ، بلوار و چمن های معطر ، آپارتمان های مجلل و اتاق های هتل ، بسیاری از مطب ها و بوتیک ها ، زمین تنیس و استخرها ، اسپا و یک سالن ورزشی لذت بخش است. و همچنین برج های مشاهده برای مشاهده زمین که باید به مراتب بالاتر و بالاتر برود. اکنون یکی از آنها در ارتفاع 555 متری واقع شده است - این سطح در طبقه 148 است ، اگرچه اولین و دومین سکوهای مشاهده  هنوز باقی مانده اند و در ارتفاع 452 متری (124 طبقه) و 456 متر (125 طبقه) واقع شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...