چای نعناع (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای نعناع:
نعناع گیاهی است که عمدتا برای اهداف آروماتراپی و جهت مراقبت از پوست استفاده می شود. همچنین به طور گسترده ای بعنوان طعم دهنده در محصولات FMCG استفاده می شود. با این از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از اختلالات انسانی نیز استفاده می شود. چای نعناع برای از بین بردن التهاب گلو استفاده می گردد. عنصر اصلی در نعناع یعنی منتول، به عنوان ضد خلت قدرتمند و ضد احتقان برای گلو است. نعناع را به حالات مختلف در بازار می توانید پیدا کنید. برای چای آن نیاز به برگ های خشک نعناع دارید.


مواد لازم:
• برگ های خشک نعناع
• آب
• آب لیمو- به مقدار دلخواه
طرز تهیه:
مقداری آب را در قوری بجوشانید. در حالی که آب می جوشد، برگ های خشک را به آن اضافه کنید. بعد از دم کشیدن مخلوط به مدت چند دقیقه، آن را از صافی بگذرانید و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. می توانید چای را بنوشید. می تواند روزانه سه بار یا بیش از آن استفاده گردد.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه چای دارچین (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای دارچین

دارچین ادویه‌ای است که در غذاهای کشورهای مختلف به طور گسترده‌ای  استفاده می‌شود. عطر دلپذیر و روح بخشی دارد و تا حد زیادی به احتقان گلو کمک می کند. استفاده از آن بهمراه عسل گلو را تمیز کرده و کمک می کند تا خلتی که در روی گلوی ملتهب ایجاد شده، رفع گردد. شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت:


• یک فنجان شیر
• مقداری خورده دارچین
• زنجبیل خرد یا پودر شده
• یک قاشق عسل
طرز تهیه:
شیر را گرم کنید. سپس زنجبیل و دارچین را به آن اضافه کنید. عسل به دم‌کردنی‌تان شیرینی خواهد بخشید. می‌توانید هر موقع که خواستید آن را بنویشید اما نوشیدن آن قبل از خواب، موثرتر خواهد بود. اگر از شیر گاو استفاده می کنید خوب است که از بادام یا شیر نارگیل استفاده نمایید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه چیزهایی گلودرد و سرفه کودک را کاهش می دهد

در

سبک ترین گلودرد به دلیلِ سرماخوردگی ایجاد می شود و در حدود چهار تا پنج روز طول می کشد.

برای کاهش گلودرد و سرفه به بچه های بزرگ تر از 2 سال، چای گرمِ بدونِ کافئین و یا آب گرمِ با نصفِ قاشق چای خوری عسل و لیمو بدهید. برای بچه های بزرگ تر از 1 سال، 1 قاشق چای خوری عسلِ گندم سیاه خالص را، برای کاهش سرفه امتحان کنید. برای بچه های 6 سال و بالاتر، آب نباتِ سخت و یا قرص گلودردِ بدون نسخه همراه با مسکن، می تواند به کاهش درد کمک کند. غرغره کردن با آب نمک گرم نیز ممکن است کمک کند. گلودرد استرپتوکوکی به طور ناگهانی بروز کرده و با علایم سرماخوردگی همراه نیست. اگر به [عفونتِ] استرپتوکوکی مشکوک هستید، با پزشک خود تماس بگیرید کودکتان به آنتی بیوتیک نیاز دارد. (سیارک)  

فرزند من برای دریافتِ داروی سرفه یا سرماخوردگی باید چند سال داشته باشد؟
به کودکان کمتر از 4 سال، داروی بدون نسخه ی سرماخوردگی یا سرفه ندهید. مطالعات متعددی نشان داده اند که در کودکان بسیار کوچک، داروهای بدون نسخه واقعا کمکی به [بهبودِ] علایم نمی کند. در واقع، آن ها ممکن است سبب بروزِ عوارض جانبی جدی شده و تهدید بالقوه ای برای زندگی باشند. برای کاهش علایم سرماخوردگی، [به کودک] مایعات اضافی بدهید، از یک ضداحتقانِ بینی، و یک مرطوب کننده استفاده کنید.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸بچه های بیمار واقعا مظلوم میشن

در ادامه بخوانید...

هنگامی که فرزند من سرما خورده و سرفه می کند، یک دارو به او بدهم یا دو دارو

در

داروها را فقط برای علایمی که فرزندتان دارد، انتخاب کنید. بنابراین، دادنِ یک داروی بدون نسخه برای [یک بیماریِ] چند علامتی تا زمانی که متناسب با علایم فرزند شما است ، مشکلی ندارد.

برای اجتناب از دارو درمانیِ بیش از حدِ فرزندتان، راهنما را خوانده و آن را دنبال کنید، از ابزارِ اندازه گیری که در بسته بندیِ دارو موجود است، استفاده کنید، و محصولاتی را که درمانِ علایمی هستند که کودک شما ندارد، انتخاب نکنید. به عنوان مثال، برای درمان سرفه یا گلودرد به تنهایی، دارویی را که چندعلامتِ سرماخوردگی را [درمان می کند]، انتخاب نکنید. 

اگر شما دو دارو را [به کودک] می دهید، یک دارو را دو برابر نکنید.
اطمینان حاصل کنید که به فرزندتان دو داروی بدون نسخه با مواد تشکیل دهنده ی فعالِ مشابه نمی دهید. به عنوان مثال، بسیاری از داروهای سرماخوردگی برای بچه ها حاوی استامینوفن می باشد که همان تیلنول است. به طور مشابه، یک داروی سرفه نیز ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ی دیگری برای درمان احتقان باشد. بنابراین اگر [راهنمای دوز مصرف را] با دقت نخوانید، [ممکن است] به آسانی [و] ناخواسته، دوزِ مصرفِ کودک را دوبرابر کنید. مفاد جعبه ی "حقایق دارویی" را مطابقت دهید، به این ترتیب فرزندتان را در معرض خطرِ مصرف بیش از حد قرار نمی دهید.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چه سوالی ؟ هر چی دکتر داده بهش بده بخوره!!!!

در ادامه بخوانید...

خواص روغن نعناع

در

همه ما حاضریم برای رسیدن به موهایی که  حالتی نرم و درخشان داشته باشند، خشک و یا چرب نباشند هزینه کنیم . با شناخت روز افزون تاثیر روغن نعناع برای تغذیه ی مو  مناسب دیدم که در این مقاله به خواص شگفت انگیز روغن نعناع اشاره ای کنم.

خواص روغن نعناع

روغن نعناع را در زمان استفاده حتما رقیق کنید و از استفاده مستقیم بر روی موها خودداری کنید.برای رقیق کردن ، دو قطره از این روغن را با ۴ استکان آب مخلوط کنید و موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

روغن نعناع را می توانید با روغن زیتون و آواکادو مخلوط کنید. یا ازاین روغن 2 تا 3 قطره در شامپو بریزید در صورت خارش پوس سر شامپو را با آب رقیق کنید. روغن نعناع با تحریک فولیکول موها، باعث افزایش رشد مو می شود.این روغن باعث خنک شدن پوست سر شده و شوره سررا از بین می بردبرای خشکی  و خارش پوست سر مناسب است عطر و بوی روغن نعناع خاصیت آرامش بخشی دارد.با استفاده از روغن نعناع می توانید از ریزش موها پیشگیری کنید.از روغن نعناع برای مرطوب کردن  ، حجم دادن طبیعی و براق کردن مو استفاده می شود. برای کاهش چربی موها، پوست سر را با این روغن ماساژ دهید تا چربی موها به سرعت متعادل گردد.(سیارک)

حقیقتی در مورد مردان و شوره سر

آیا استفاده ی کمتر از شامپو به موهای چرب کمک می کند

استفاده از 7 ماده غذایی برای داشتن مو های سالم

با روغن نعناع ماسک بسازید:

ماسک  مو شماره 1 : روغن نعناع با روغن جوجوبا و گلیسیرین،  را با مخلوط کنید وازاثر آن حیرت زده شوید.

ماسک مو شماره 2 :روغن نعناع ، روغن کرچک، روغن درخت چای، روغن نارگیل و روغن ویتامین E  برای موها بسیار مفید می باشد.

 روغن نعناع برای درمان پوست های چرب و شادابی، درخشش و آرامش پوست های چروک استفاده دارد.

از روغن نعناع برای درمان لب های ترک خورده در بسیاری از رژ لب ها استفاده می گردد.

روغن نعناع مسکن درد  برای بدن است ودر درمان سردرد سریع عمل می کند. در واقع روغن نعناع به شل شدن عضلات کمک می کندو برای از بین بردن سوزش معده و دل درد هم استفاده می شود.روغن نعناع ، گرفتگی‌های  دردناک، گاز و نفخ را  که جزو نشانه های سندرم روده تحریک پذیر می باشند، تسکین داده و چای نعناع، تسکین دهنده خوبی برای ناراحتیهای  گاه به گاهِ شکم است. در برخی از تحقیقات اخیر، چای نعناع برزیلی (ساخته شده از گیاه Hyptnis crenata)   به عنوان یک مسکنِ تجویزی موثر بوده است.

مالیدن این روغن بر روی قفسه سینه از سرفه، آسم و گرفتگی بینی پیشگیری می نماید.

روغن نعناع برای دندان ها مفید است و برای مراقبت از دندان ها  دردهان شویه ها و خمیر دندان کاربرد دارد.(سیارک)

چه چیزی باعث سفیدشدن زودرس مو می شود

آیا کندن موها باعث رویش ضخیم تر مو می شود

درمان خارش و شوره ی پوست سر

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم عفونت سینوسی

در


عفونت سینوسی امکان دارد  از باکتری، ویروس یا حتی قارچ منتقل شده باشد.درمان عفونت سینوسی به نوع عفونت بستگی دارد از اینرو باید برای تشخیص و درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه کرد.این نشانه ها علائم عفونت سینوسی می باشند و با درد های معمولی اشتباه گرفته نشوند.

علائم شایع برای عفونت سینوسی  طبق اعلام موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا عبارتند از:

• سردرد، به ویژه زمانی که از اول صبح شروع شود.

• درد در پیشانی، فک، دندان و گونه ها، یا بین چشم ها.

• التهاب یا تورم مجاری اشک، پلک ها و سایر بافت های اطراف چشم.

• گرفتگی بینی، گلودرد، درد گردن یا سرفه.

• تب.

• ضعف و خستگی.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...