دو ماده معدنی جدید در یک آتشفشان در کامچاتکا کشف شد

آتشفشان  کامچاتکا

دو ماده معدنی جدید در یک آتشفشان در کامچاتکا کشف شد. قبلا اعتقاد بر این بود که این مواد معدنی را فقط می توان در آزمایشگاه ساخت.

این مواد معدنی از قبل برای دانشمندان شناخته شده است - این ماده آردمیراندیت و لمانیت است. آنها متعلق به کلاس پلیوكسالات - ترکیبات حاوی خوشه های نانو در ساختاری هستند كه توسط اتم های فلزی و اکسیژن تشکیل شده اند.

این مواد معدنی دارای فعالیت کاتالیزوری و مغناطیسی بالایی هستند و در صنایع داروسازی و شیمیایی از آنها استفاده می شود. تاکنون ، آنها فقط در شرایط آزمایشگاهی از نظر مصنوعی ساخته شده اند. در حال حاضر ، دانشمندان برای اولین بار موفق به پیدا کردن آردمیراندیت و لمانیت ، تشکیل شده  به صورت طبیعی  شدند.

گروهی از محققان مواد معدنی جدیدی را که ناشی از گازهای آتشفشانی است کشف کردند - آردمیراندیت و لمانیت. پیش از این اعتقاد بر این بود كه مواد معدنی مشابه در ساختار و ترکیب فقط در شرایط آزمایشگاهی قابل دستیابی هستند. اکتشاف اساسی در توسعه روشهایی برای سنتز مواد جدید و همچنین مطالعه انتقال فلز در سیستم های زمین شناسی کمک خواهد کرد.


در طبیعت ، مواد معدنی خوشه های بلورهای سبز زمرد هستند. در طول مطالعه فومارول ها ، سوراخ های كوچكی كه از طریق آنها گازهای گرم آتشفشان تولباكیك در خروجی كامچاتكا مشاهده می شود ، كشف شدند.

کشف کریستالیزه شدن پلی اکسوا فلزات از فاز گاز ، ما را وادار می کند تا درباره ایده های تحرک برخی عناصر (از جمله فلزات سنگین استراتژیک) در شرایط طبیعی ، دوباره تجدید نظر کنیم. علاوه بر این ، [کشف] برای شیمی دانان مصنوعی مهم است. خوشه هایی از این نوع برای پلیوكسالات با پالادیوم فلزی گرانبها شناخته شده بودند ، اما با مس نمی توان آنها را بدست آورد. به نظر می رسد که طبیعت روش سنتز آنها را به طور مستقل از انسان "اختراع" کرده و روش شبیه سازی این شرایط را در آزمایشگاه به ما نشان داد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید