نمایشگاه خودرو پاریس 2018 بخش اول

چند روزی بیشتر از برگزاری نمایشگاه خودرو 2018 پاریس نمی گذرد و در آن تعداد قابل توجهی ازجدیدترین خودرو از بزرگترین شرکت های خودرو سازی جهان به نمایش در آمده و توجه علاقه مندان را به خود جلب کرد. بسیاری از این خودرو ها تا چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهند شد و شاهد حضور شان در خیابان ها خواهیم بود. دراین مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین خودرو و گرانترین خودرو  به نمایش در آمده در این نمایشگاه آشنا کرده و اطلاعات دقیق تری در خصوص هر یک در اختیارتان قرار دهیم. با سیارک همراه باشید.

 

 

مشخصات خودرو بی ام و سری 3

بی ام و سری سه

خودرو بی ام و سری سه/ BMW 3 Series

به جرأت می توان گفت جدید ترین خودروی شرکت بی ام و، سری سه، با اختلاف فاحشی از سایر خودروهای به نمایش در آمده در صدر قرار گرفته و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. طراحی بیرونی خودرو به طور قابل ملاحظه ای خوب از آب در آمده است و از آخرین امکانات روز برای طراحی اتاقک داخلی آن استفاده شده است. علاوه بر این، چند قابلیت دیجیتالی جدید نیز به این خودرو افزوده شده است. سری سه، مدلی است که پس از سری های پنج و هفت شرکت خودرو سازی بی ام و روانه بازار می شود؛ خودرویی که در مقایسه با مدل های پیشین کمی جا دار تر، سبک وزن تر و نیز ایمن تر است. ماه مارچ آینده مصادف با زمانی است که برای عرضه رسمی این مدل جدید بی ام و به بازار در نظر گرفته شده است. مشتریان این مدل جدید، می توانند بسته به نیاز خود یکی از دو موتور دیزلی (و نیز یک موتور بنزینی معمولی) در نظر گرفته شده برای سری سه را انتخاب کنند. شرکت خودرو سازی بی ام و تا کنون به واسطه استفاده از موتور دیزلی 320 دی خود شهرت بسیاری کسب کرده و موتور بسیار محبوبی به شمار می رود، به همین خاطر است که موتور 320 دی استاندارد بر روی سری سه بی ام و مورد استفاده قرار گرفته است (و علاوه بر آن، سیستم کنترل بر چهار چرخ نیز، که بیشتر در خودرو های شاسی بلند به کار بسته می شود در مدل جدید موجود است). این موتور دیزلی قدرتی معادل با 161 اسب بخار دارد و گشتاوری 295 واحدی که در مقایسه با سایر موتورهای به کار گرفته شده در مدل های مطرح شرکت های خودرو سازی دیگر، کافی به نظر می رسد. البته موتورهای پیشین شرکت خودرو سازی بی ام نیرویی معادل با 187 اسب بخار داشتند و برای این مدل جدید قدرت کمتری در نظر گرفته شده است.

موتور بنزینی به کار گرفته شده در این مدل که بسته به سفارش مشتری امکان به کار گیری آن وجود خواهد داشت و پیش تر عنوان شد، 330 آی نام دارد که موتوری است با قدرت 254 اسب بخار و گشتاوری 295 واحدی. به وسیله این موتور، ظرف مدت 5.8 ثانیه سرعت خودرو به شصت و دو متر بر ساعت می رسد. دنده خودرو نیز تمام اتوماتیک است.

 

 

مشخصات خودرو مرسدس بنز کلاس بی

مرسدس بنز کلاس بی

خودرو مرسدس بنز کلاس-بی/ Mercedes- Benz B Class

نظر به پیشرفت های شایانی که این شرکت خودرو سازی از حیث تکنولوژی پس از ساخت کلاس های ای و اس خود داشته است، بنا به گفته مسئولان این شرکت، خودرو مرسدس بنز کلاس بی از لحاظ هندلینگ بسیار بهتر خواهد بود و نیز نسبت به مدل های پیشین، سرنشینان راحتی بیشتری تجربه خواهند کرد. نسل سوم مدل ام پی وی، که تحت عنوان دبلیو 247 در میان سازندگان خودرو شناخته می شود، چهارمین مدلی (از میان هشت مدل جدیدی که مرسدس بنز قول عرضه آن ها را داده است) است که توسط شرکت خودرو سازی مرسدس بنز عرضه خواهد شد. پیش از این نسل چهارم خودرو های کلاس ای توسط آن ها عرضه شد (در دو طراحی هاچ بک و صندوق دار).

در مرسدس بنز کلاس-بی که به تازگی توسط این شرکت طراحی شده و آخرین مدل آن ها به شمار می رود، از همان قالب و پلتفورم اصلی مدل های پیشین استفاده شده است، با این تفاوت که آخرین دستاوردهای این شرکت از لحاظ طراحی و ساخت نیز در آن مد نظر قرار گرفته است. اگر بخواهیم از لحاظ حجم و اندازه کلاس بی را مد نظر قرار دهیم، باید عنوان کنیم که طول بیشتری از مدل های پیشین دارد (معادل با 4359 میلی متر)، و نیز پهنای بیشتری (معادل با 1786 میلی متر)، از حیث ارتفاع نیز 1577 میلی متر بلند تر است. فاصله چرخ های خودرو نیز به 2929 میلی متر می رسد.

 

 

مشخصات خودرو پژو ای لجند

پژو ای-لجند

خودرو پژو ای-لجند/ Peugeot e-Legend concept

شرکت خودرو سازی پژو نیز در این نمایشگاه از مدل ای-لجند خود رونمایی کرده و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. قابلیت های منحصر به فرد پژو که در مدل دو سر نشین 504 شاهد آن بوده ایم، در این مدل جدید به روز شده و به کار گرفته شده اند. طراحی و ساخت این خودرو ما را به آینده ای هیجان انگیز تر در صنعت خودرو سازی امیدوار کرده است. نمایشگاه پاریس 2018، نخستین مکانی است که در آن این خودرو در معرض دید عموم قرار گرفته است. با احتساب سال جاری، پنجاه سال از زمانی که این شرکت خودرو سازی فرانسوی مدل دو سر نشین 504 خود را روانه بازار کرده است می گذرد. همان گونه که پیش تر از این نیز اشاره ای به آن شد، در این مدل جدید سعی بر آن بوده است که تا حد امکان از قابلیت ها و امکانات همان مدل قدیمی (البته به روز شده) استفاده شود، که از آن جمله می توان به طراحی دو تکه چراغ های جلو اشاره کرد. علاوه بر این، نکته دیگری که در خصوص طراحی این مدل جدید به چشم می خورد، بدنه منحصر به فرد آن است که یاد آور خودروهای مستحکم آمریکایی است. نکته آخر این که این مدل جدید الکتریکی است.

 

 

مشخصات خودرو پورش ماکان

پورش ماکان

خودرو پورش ماکان/ Porsche Macan

مدل جدید پورش ماکان، هنوز در نیمه های راه ساخت و عرضه کامل به سر می برد، با این حال، بنا به آن چه سازندگان خودرو عنوان کرده اند، قرار است در این مدل جدید  از یک موتور بنزینی توربو شارژ چهار سیلندری (با سیلندرهای دو لیتری) استفاده شود که قدرت آن به 242 اسب بخار می رسد.  علاوه بر این، یک سیستم هفت دنده ای دو کلاچه نیز در این مدل جدید مورد استفاده قرار گرفته است و از لحاظ مصرف سوخت نیز بسیار به صرفه است. 6.7 ثانیه زمان نیاز است تا سرعت خودرو به شصت و دو متر بر ساعت برسد و حداکثر میزان سرعتی که می توان با آن رانندگی کرد، 139 متر بر ساعت است.

یکی از تولیدی های خودرو به نام «اتو کار» مدل های اولیه پورش ماکان را امتحان کرده است و حتی در برخی از شهر های چین نیز، فروش آن آغاز شده است. از دیگر اخبار مرتبط با این مدل جدید می توان به این نکته اشاره کرد که نمونه دیگری از آن، با نام ماکان اس نیز روانه بازار خواهد شد که از یک موتور وی شش با سیلندرهای سه لیتری بهره می گیرد (قدرتی معادل با 335 اسب بخار دارد). نکته دیگر این که سازندگان پورش اعلام کرده اند که به احتمال بسیار زیاد در آینده دیگر از موتورهای دیزلی در خودروهای جدید شان استفاده نخواهند کرد (این مسئله شامل مدل ماکان نیز می شود).

 

 

مشخصات خودرو رنو ای زد اولتیمو

رنو ای زد اولتیمو

خودرو رنو ای زد اولتیمو/ Renault EZ Ultimo
شرکت خودرو سازی رنو نیز در نمایشگاه پاریس 2018 از مدل جدید خود، ای زد اولتیمو رونمایی کرد؛ خودرویی کاملا الکتریکی که طراحی کاملا جدید و منحصر به فردی در آن به کار گرفته شده است و به عنوان یک خودروی بسیار لوکس به شمار می رود که منظور طی کردن مسافت های نه چندان طولانی در نظر گرفته شده است. برای نمونه مسئولان شرکت خودرو سازی رنو عنوان کرده اند که این مدل جدید شان، می تواند توسط افراد (و نیز برندهای به خصوص) برای جا به جا کردن مشتری های شان مورد استفاده قرار بگیرد (انتقال آن ها از فرودگاه به هتل محل اقامت و غیره). یکی از قابلیت های این مدل جدید رنو این است که می توان آن را به وسیله اپلیکیشن به خصوصی که برای آن برنامه نویسی شده است، کنترل کرد. در این اپلیکیشن گستره ای به مساحت سیصد و ده مایل تعریف شده است که خودرو در آن قابلیت رانندگی خواهد داشت. ای زد اولتیمیت سه سر نشین را در خود می تواند جای دهد و طول خودرو معادل با 5.8 متر است (مدل فانتوم شرکت خودرو سازی رولز رویس نیز همین طول را دارد).

 

 

مشخصات خودرو مرسدس بنز کلاس ای

مرسدس بنز کلاس ای

مرسدس بنز کلاس ای، چهار در/ Mercedes Benz A Class Saloon

مدل دیگری که شرکت خودرو سازی مرسدس بنز در این نمایشگاه از آن رونمایی کرد، طراحی جدید چهار در کلاس ای اش بود. اخبار و اطلاعات به دست رسیده حاکی از آن است که قیمت این مدل جدید از 27875 یورو شروع می شود و از اوایل سال 2019 علاقه مندان می توانند اقدام به خریداری آن کنند و در بازار موجود خواهد بود. با احتساب قیمتی که برای کلاس ای مرسدس بنز در نظر گرفته شده است، این قیمت سه هزار یورو گران تر از رقیب اصلی آن، یعنی آئودی ای 3 چهار در خواهد بود، حال آن که تقریبا معادل با قیمتی است که برای بی ام و سری سه در نظر گرفته شده است.

دو طراحی جداگانه از خودرو برای زمان عرضه آن در نظر گرفته شده است و مدلی که قرار است در انگلستان روانه بازار شود، اسپورت تر خواهد بود (قیمت این مدل اسپورت معادل با 28875 یورو خواهد بود). علاوه بر این، دو موتور برای مدل جدید در نظر گرفته شده است که به هنگام عرضه خریداران قادر به انتخاب یکی از آن ها خواهند بود: موتور دیزلی ای 180 دی که سیلندرهایی 1.5 لیتری دارد و نیز موتور بنزینی ای 200 که سیلندرهایی 1.3 لیتری دارد. موتور ای 180 دی قدرتی معادل با 114 اسب بخار دارد و گشتاوری 184 واحدی؛ این نیرو باعث شده تا خودرو به 10.5 ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا به سرعت شصت و دو متر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن معادل 125 متر بر ساعت است. البته اخبار و اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه رسمی و اولیه خودرو به بازار، طرح دیگری از آن نیز اضافه خواهد شد که از یک موتور به مراتب قدرتمند تر توربو شارژ چهار سیلندری (سیلندرهای 2.0 لیتری) در آن استفاده خواهد شد. این موتور قدرتی معادل با 188 اسب بخار دارد.

 

 

مشخصات خودرو پژو 508 اس دبلیو

پژو 508 اس دبلیو

خودرو پژو 508 اس دبلیو/ Peugeot 508 SW

شرکت خودرو سازی پژو در این نمایشگاه از مدل 504 اس دبلیو خود نیز رونمایی کرد (طرح اولیه آن) که این بار هم توجهات زیادی را به خود جلب کرد. برای طراحی این خودرو از مدل تاپ اسپک جی تی الهام گرفته شده است، با این تفاوت که چرخ های به کار گرفته شده در آن کاملا جدید و منحصر به فرد است، یک سپر براق مشکی رنگ برای قسمت جلوی خودرو در نظر گرفته شده است، و در نهایت رنگ های منحصر به فرد آبی نیمه روشن و نوعی خاکستری به خصوص از آن قابل دسترس خواهد بود. طراحی داخلی خودرو نیز در نوع خود جالب توجه است و از نوعی فیبر کربن برای ساخت صندلی ها و برخی قسمت های دیگر اتاقک خودرو استفاده شده است. طراحی سفارشی ای نیز از مدل 508 اس دبلیو به هنگام عرضه قابل دسترسی خواهد بود که در آن از یک تکنولوژی جدید دید در شب استفاده شده است و نیز یک سیستم بلند گوی وابسته به مرکز (کانونی، به انگلیسی: Focal).

اخبار و اطلاعات به دست رسیده حاکی از آن است که به هنگام عرضه خودرو، مشتریان قادر خواهند بود از میان دو موتور به کار گرفته شده در طرح های مختلف یکی را انتخاب کنند: موتور 1.6 لیتری پیور تک 225 که بنزینی است و یا موتور 2.0 لیتری بلو اچ دی آی 180 که دیزلی است. در هر دوی این طرح هایی که قرار است از خودرو عرضه شود، سیستم هشت دنده ای به کار گرفته شده است. هم اکنون کسانی که علاقه مند باشند می توانند مدل های اولیه خودرو را پیش خرید کنند و در اوایل سال 2019 عرضه رسمی آن به بازار آغاز خواهد شد.

 

 

مشخصات خودرو لندرور دیسکاوری رد کراس

لندرور دیسکاوری رد کراس

لندرور دیسکاوری رد کراس (صلیب سرخ)/ Land Rover Discovery Red Cross

بخش عملیات های ویژه شرکت خودرو سازی لندرور، مدل جدید طراحی شده از دیسکاوری را در نمایشگاه پاریس 2018 در معرض نمایش قرار دادند. هدف از طراحی خودرو استفاده آن در بخش اورژانس صلیب سرخ بوده است.

این مدل جدید لندرور، حاصل نشست ها و همکاری هایی است که برای مدت هجده ماه میان اعضای این شرکت خودرو سازی انگلیسی با اعضای استرالیایی عضو سازمان حقوق بشر صورت گرفته است. نکته ای که بیش از هر چیز دیگری در این مدل جدید لندرور جلب توجه می کند، بدل شدن آن به یک مرکز فرماندهی متحرک است و از جمله قابلیت هایی که در خودرو به کار گرفته شده است می توان به امکان هدایت درون (هواپیمای بدون سرنشین) اشاره کرد. سال گذشته لندرور پروژه ای را تحت عنوان «هیرو» آغاز کرد و این خودرو محصول همان پروژه است.

در لندرور دیسکاوری از یک موتور سه لیتری تی دی شش استفاده شده است و همان گونه که عنوان شد، به عنوان یک مرکز فرماندهی متحرک و به وسیله اعضای صلیب سرخ در استرالیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت (به منظور استفاده آن در عملیات های نجات). از دیگر قابلیت ها و امکانات خودرو می توان به چهار رادیوی مورد استفاده در آن اشاره کرد و نیز چراغ هایی با امکان چرخش سیصد و شصت درجه که مطمئنا در عملیات های اعضای صلیب سرخ و شرایط اورژانسی به کار خواهد آمد.

 

 

مشخصات خودرو دی اس 3 کراس بک

دی اس 3 کراس بک

خودرو دی اس 3 کراس بک/ DS 3 Crossback

شرکت خودرو سازی دی اس، که مدت زمان چندان زیادی از فعالیت آن به عنوان یک شرکت جداگانه نمی گذرد، در این نمایشگاه دومین مدل خودروهای خود، دی اس 3 کراس بک را به نمایش گذاشت؛ خودرویی که از لحاظ طراحی و نیز از جنبه فنی چندان دست کمی از مدل های شرکت های بزرگی چون آئودی و ولوو ندارد. برای نمونه می توان به خودروی آئودی مدل کیو 2 اشاره کرد که رقیبی برای دی اس 3 به شمار می رود. اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 بود که از این مدل جدید رونمایی شد.

مدل پیشین عرضه شده توسط این شرکت خودرو سازی، دی اس 7 کراس بک نام داشت و بنا به اطلاعاتی که مسئولان این شرکت منتشر کرده اند، قرار است تا سال 2023 شش مدل دی اس از این شرکت روانه بازار شوند. این اس یو وی های کوچک شرکت خودرو سازی دی اس، وارد یک بخش بسیاری رقابتی در بازار خودرو می شوند که با سرعت چشم گیری در حال پیشرفت است.  دی اس 3 کراس بک اولین مدلی است که در ساخت آن از پلتفورم یا قالب منحصر به فرد خود این شرکت که سی ام پی نام دارد استفاده شده است. این پلتفورم یا قالب طراحی شده توسط این شرکت محبوبیت ویژه ای در میان سازندگان پیدا کرده است و در آینده ای نه چندان دور، بیشتر خودرو های پژو، سیتروئن و اوپل برای ساخت مدل های اس یو وی خود از آن بهره خواهند گرفت (برای نمونه می توان به پژو 208 اشاره کرد).

این خودروی فرانسوی در ربع دوم سال آینده به طور رسمی روانه بازار خواهد شد و به گونه ای به عنوان جایگزینی برای دی اس 3 سه دری شناخته می شود که مدل مینی عرضه شده توسط این شرکت بود. ساخت و عرضه این مدل مینی هم تا پایان سال 2019 ادامه خواهد داشت. دی اس 3 کراس بک، که تحت عنوان دی سی و چهار در میان سازندگان شناخته می شود، به هنگام عرضه از دو موتور دیزلی و نیز بنزینی بهره خواهد گرفت (بسته به سفارش مشتری) و علاوه بر این، در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه رسمی آن، طرح دیگری نیز روانه بازار خواهد شد که یک طراحی کاملا الکتریکی است.

ادامه مقاله... نمایشگاه خودروی پاریس 2018 بخش دوم

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید