12 قطعه در خودرو که نباید در تعویض آنها صرفه جویی کنید زیرا بعداً پشیمان می شوید

1899235906.jpg
چه قطعاتی را نبایددر خودرو صرفه جویی کرد؟

 

تعداد کمی از رانندگان از خودرو خود راضی هستند. برخی از مونتاژ کارخانه، برخی دیگر از برخی اجزا و قطعات آزاردهنده ناراضی هستند. از این رو تمایل به بهبود و اصلاح خودرو وجود دارد. آن را راحت‌تر، سریع‌تر یا حداقل از نظر ظاهری زیباتر کنید. با این حال، در جستجوی تعالی، مهم است که خیلی دور نروید. ما به شما خواهیم گفت که در چه مواردی نباید صرفه جویی کنید تا بعداً پشیمان نشوید.

1. لاستیک

لاستیک
کیفیت لاستیک برای ایمنی خودرو بسیار مهم است

 

برای بسیاری از رانندگان، این یک دردسر در هر تغییر فصل است. چرخ ها گران هستند، همه نمی توانند یک جفت لاستیک جدید بخرند. من می خواهم پول پس انداز کنم، اما این صرفه جویی ارزش انجام دادن ندارد و فقط باعث استهلاک خودرو می شود. ایمنی در جاده تا حد زیادی به کیفیت لاستیک ها بستگی دارد. چرخ های خوب کشش قوی را با سطح ایجاد می کنند، خطر لغزش را در هنگام پیچیدن و ترمز کردن کاهش می دهند. بنابراین، نظارت بر وضعیت آنها، تغییر به موقع آنها بدون انتظار برای سایش کامل مهم است. در صورت لزوم تعویض کنید.

 

نصب لاستیک های جدید ممکن است به دلایل مختلفی ضروری باشد. پنچری عمیق یا کچلی شدید روی یک چرخ اغلب باعث می‌شود که فقط یک لاستیک را تعویض کنید. اما باید به یاد داشته باشید که طبق قوانین جاده این کار ممنوع است. چرخ ها را فقط می توان به صورت جفت و بر اساس محورها تغییر داد. اگر انواع مختلف نصب شده باشد، خودرو قابل استفاده نیست.

 

2. صندلی راننده

صندلی راننده
تنظیمات صندلی راننده

 

حتی اگر تمام روز با خودرو خود رانندگی نکنید، منطقی است که به راحتی فکر کنید. صندلی که حداکثر با ابعاد آن تنظیم شده باشد برای پشت و کمر بسیار مفیدتر است.اما مهمتر از همه، تناسب صحیح آزادی و سهولت حرکت را تضمین می کند. در عین حال سرعت واکنش و دقت اعمال افزایش می یابد. در شرایط بحرانی، فشار دادن به موقع ترمز، چرخاندن فرمان یا فشار دادن پدال گاز بسیار مهم است. بنابراین، صرفه جویی در یک صندلی راحت قطعا ارزش آن را ندارد.

 

3. صندلی کودک

 صندلی کودک
کودک در صندلی کودک

 

بر کسی پوشیده نیست که برخی از والدین به کیفیت صندلی کودک اهمیت زیادی نمی دهند. بنابراین، آنها ارزان ترین صندلی را انتخاب می کنند.

پس از همه، این در مورد ایمنی کودک است. بسیاری از تولیدکنندگان این را می‌دانند، بنابراین فقط مدل‌هایی را عرضه می‌کنند که تست تصادف سختی را پشت سر گذاشته‌اند. مورد دیگر محصولات بدون گواهی است. صندلی های ارزان قیمت خودرو نمی توانند از کودک در هنگام تصادف محافظت کنند. همانطور که آزمایشات روی منجنیق ایستاده نشان داده است، شایع ترین صدمات در تصادفات صدمات جدی به قفسه سینه، سر و اندام های داخلی است.

 

4. دیفرانسیل

دیفرانسیل
RPA امکان استفاده مؤثرتر از نیروی خودرو را فراهم می کند

 

برای قدرتمندتر شدن خودرو نیازی به بازسازی یا تغییر موتور نیست. کارشناسان توصیه می کنند که در RPA صرفه جویی نکنید. با استفاده از آن، از قدرت اصلی خودرو بهره وری بیشتری استفاده خواهد شد.

 

5. شیلنگ ترمز

شیلنگ ترمز

 

اکثر وسایل نقلیه مجهز به محصولات لاستیکی هستند. آنها مزایای زیادی دارند، اما معایبی نیز دارند. تحت فشار قوی، مواد منبسط می شوند. به همین دلیل، چگالی بدتر می شود، فاصله و قطر کولیس تغییر می کند. علاوه بر این، مشاهده شده است که سیستم ترمز با چنین شیلنگ هایی کندتر کار می کند.

- شیلنگ های تقویت شده فاقد چنین معایبی هستند. آنها تقریبا تغییر شکل نمی دهند، به این معنی که قابل اعتمادتر هستند.

مزایای دیگر:

- اثرات مواد تهاجمی موجود در روغن ترمز را بهتر تحمل کنید.

- در شرایط شدید عملیاتی باقی بماند، به طور معمول در محدوده 70- تا 250-270 درجه سانتیگراد کار کند.


- ترمز با شلنگ های تقویت شده برای شرایط آب و هوایی سخت در زمستان توصیه می شود. و همچنین افرادی که سبک رانندگی تهاجمی را ترجیح می دهند.

- شیلنگ های تقویت شده بهتر نیروی ناشی از فشار دادن پدال را انتقال می دهند، فاصله ترمز را کوتاه می کنند، سیستم را قابل اطمینان تر و قابل پیش بینی تر می کنند. و این در هنگام ترمز اضطراری بسیار مهم است.

 

6. فرمان

فرمان
فرمان خودرو مرسدس بنز

 

هندلینگ خودرو تا حد زیادی به مکانیزم فرمان بستگی دارد. مدل های تثبیت شده به ندرت راحت و کاربردی هستند.اگر شما هم همین گزینه را دارید، منطقی است که فرمان کارخانه ای را با یک مدل پیشرفته تر با ویژگی های اضافی جایگزین کنید. این مکانیزم یک چسبندگی راحت و قوی و کنترل آسان چرخ را فراهم می کند. این به معنای افزایش راحتی رانندگی و ایمنی در جاده است.

 

7. سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق خودرو
تعمیر و نگهداری سیستم تعلیق خودرو

 

قطعات نرم دستگاه برای جذب سر و صدا، کاهش سفتی و لرزش مورد نیاز است. اما لاستیک ها به سرعت فرسوده می شوند و سواری را ناراحت می کنند.

بنابراین، صرفه جویی در چنین جزئیاتی منطقی نیست. با کیفیت ترین مواد مصرفی را انتخاب کنید تا کمتر تعویض کنید. آنها دوام بیشتری خواهند داشت، به این معنی که باید پول کمتری را برای خرید وسایل جدید خرج کنید.

 

8. پایه های تثبیت کننده

پایه های تثبیت کننده
پایه های تثبیت کننده چرخش خودرو را هنگام پیچیدن کاهش می دهد

 

پایه های تثبیت کننده برای کاهش چرخش خودرو هنگام پیچیدن و توزیع یکنواخت وزن ضروری است. مکانیسم قابل تنظیم به شما امکان می دهد تا به موقع اشتباهاتی را که در طول زمان ظاهر می شوند تصحیح و تصحیح کنید.

 

9. ضربه گیر و کمک فنر

ضربه گیر و کمک فنر
کمک فنر خودرو

 

کیفیت کمک فنرها به حفظ کشش بستگی دارد. اگر آنها قدیمی باشند، بار روی چرخ ها به طور نابرابر توزیع می شود. این یک خطر بزرگ در هنگام پیچیدن ایجاد می کند. بنابراین نظارت بر وضعیت کمک فنرها بسیار مهم است.

در مورد فنرها هم همینطور. اگر آنها فرسوده شوند، خودرو روی هر دست اندازهایی می پرد. برای اینکه زیاد آنها را عوض نکنید، سفت ترین قسمت ها را انتخاب کنید. ممکن است ایده آل نباشد، اما چنین کمک فنرهایی دوام بیشتری خواهند داشت و خودرو را نرم تر می کنند.

 

10. آشکارساز رادار و ضبط ویدئو

آشکارساز رادار
ضبط ویدیو به مرتب کردن موقعیت های بحث برانگیز کمک می کند

 

اگرچه چنین دستگاه هایی در خودرو شم گنجانده نشده اند، اما برای هر راننده مفید هستند. با کمک تجهیزات می توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد: آشکارساز رادار به موقع هشدار می دهد که لازم است ، سرعت خود را کاهش دهید. یک ضبط کننده ویدئو به مرتب کردن موقعیت های بحث برانگیز کمک می کند. بنابراین، دستگاه ها باعث صرفه جویی در اعصاب و پول می شوند.

نصیحت! برای اینکه فضای خودرو به هم نریزد، مدل 2 در 1 را انتخاب کنید، چنین وسایلی نه تنها زیبا به نظر می رسند، بلکه در دید نیز اختلال ایجاد نمی کنند.

11. تسمه تایم

تسمه تایم
تسمه تایم باید با کیفیت بالا باشد

 

استفاده از تسمه بی کیفیت یا فرسوده می تواند نه تنها منجر به تعمیرات پرهزینه شود. ناخوشایندترین عواقب مستثنی نیست - از تعویض موتور تا تصادف.صرفه جویی در تسمه تایم منطقی نیست. بنابراین وضعیت آن را به طور مرتب بررسی کنید و به موقع آن را به مدل گواهی شده تغییر دهید.

 

12. فیلتر روغن

فیلتر روغن
فیلتر روغن فقط با قطعه اصلی تعویض شود

 

کارشناسان توصیه می کنند آن را فقط با نسخه اصلی جایگزین کنید. یا فیلتر توصیه شده توسط سازنده. در غیر این صورت، یک آنالوگ ارزان قیمت یا بخشی با منشا ناشناخته ممکن است به سادگی بار را تحمل نکند. هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلتر روغن از محل درز بترکد یا از جای خود خارج نشود. این تهدید به نشت روان کننده و نرسیدن روغن به موتور می شود.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید