دود ناشی از آتش سوزی های کالیفرنیا از فاصله 1.5 میلیون کیلومتری دیده شد

 آتش سوزی
 
دانشمندان ناسا لکه تاریکی را ثبت کرده اند که حتی در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری زمین قابل مشاهده است. علت آن آتش سوزی در ایالات متحده است.
دود ناشی از آتش سوزی های گسترده ای که در غرب ایالات متحده در حال گسترش است حتی از فاصله 1.5 میلیون کیلومتری قابل مشاهده است. این توسط محققان ناسا گزارش شده است.
 
دوربین پلی کروماتیک EPIC ناسا دود را ضبط کرد ، لکه تاریک بزرگ  قهوه ای و خاکستری را نشان می دهد که بر فراز اقیانوس آرام در سواحل غربی معلق است. محققان متذکر می شوند که اندازه این لکه در حال افزایش است.
 
دوربین EPIC بر روی رصدخانه اقلیم فضایی (DSCOVR) اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده نصب شده است. در مدار خورشید و در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری زمین قرار دارد.
 
در ایالت کالیفرنیای آمریکا ، آتش سوزی در جنگل کم نشده. شمار کشته ها به نوزده نفر افزایش یافت و ده ها نفر زخمی شده اند. فرماندار کالیفرنیا ، گاوین نیوزوم ، آتش سوزی ها را "کشنده" خواند و از ساکنان خواست تا به مناطق دیگر و امن پناه ببرند. آتش سوزی جنگل ها در اثر نزدیک به 12000 حمله صاعقه به زمین های خشک ایجاد شده است.
 
ایالت کالیفرنیا در طی هفته های گذشته با بدترین خشکسالی نزدیک به دو دهه مواجه شده است. هزاران صاعقه باعث آتش سوزی هایی شد که از چمن های خشک شده شروع شد. حدود 175000 نفر از ساکنان این ایالت به خانه های دیگر منتقل شدند. در سانتا کروز ، شهری با حدود 65000 نفر ساحل مرکزی کالیفرنیا ، مقامات به ساکنان محلی توصیه کرده اند که در صورت تخلیه فوری "کوله پشتی اضطراری" تهیه کنند.
 

چرا به کوله پشتی اضطراری نیاز دارید

چمدان اضطراری

اگر مجبور شوید فوراً خانه خود را ترک کنید ، "چمدان اضطراری" مفید خواهد بود. به عنوان مثال ، هنگام زلزله ، سیل ، آتش سوزی یا حمله ارتش دشمن. برای تخلیه سریع و فراموش نشدن موارد مهم با خود ، توصیه می شود "چمدان" را از قبل جمع کرده و آماده نگه دارید.

چه چیزهایی را باید در کوله پشتی اضطراری  آماده کنید

- کپی کلیه اسناد مهم (گذرنامه ، گواهینامه اتومبیل ، اسناد املاک و مستغلات) در بسته بندی پلاستیکی. اسناد را بگذارید تا در صورت لزوم به راحتی به آنها برسید.

- پول (کارت های اعتباری و پول نقد) ؛

- کلیدهای تکراری از آپارتمان و ماشین

- نقشه محلی ؛

- یک گیرنده رادیویی کوچک با توانایی دریافت در محدوده VHF و BM ، باتری برای آن ؛

- چراغ قوه ، باتری ، کبریت ، فندک ، شمع ؛

- ساعت و قطب نما ضد آب ؛

- چاقوی چند منظوره ؛

- دستگاه های سیگنال (سوت ، شعله ور) ؛

- کیسه خواب ، مینی چادر ؛

- رول نوار چسب گسترده

-کیسه های بسته بندی . اگر شما نیاز به محافظت از خیس شدن کبریت یا ......  آنها مفید خواهند بود.

- کمتر از 20 متر سیم مصنوعی (4-5 میلی متر) ، نخ ، سوزن ؛

- دفترچه یادداشت و مداد ؛

- کیت کمک های اولیه (بانداژ ، گچ چسب ، پنبه ، ید ، کربن فعال ، پاراستامول ، پنتالگین ، سوپراستین ، ایمودیم ، فتالازول ، آلبوسید ، تورنیکت ، سرنگ و همچنین داروهایی که مصرف می کنید ، حداقل برای یک هفته محاسبه شود) ؛

- یک سری لباس زیر (2 جفت) ، جوراب نخی و پشمی (2 جفت) ، شلوار ، پیراهن یا ژاکت ، بارانی ، کلاه ، دستکش یا دستکش ، روسری ، کفش راحت و قابل اعتماد ؛

- مسواک و خمیر دندان ، صابون ، حوله ، دستمال توالت ، چندین بسته دستمال خشک و مرطوب ، چندین دستمال ، محصولات بهداشتی شخصی ، تیغ ، و ...

- یک قابلمه ، فلاسک ، قاشق ، لیوان (ترجیحاً فلزی) ؛

- تهیه غذا به مدت چند روز. چیزی را انتخاب کنید که نیازی به پختن نداشته باشد ، فضای زیادی را اشغال نکند و برای مدت طولانی ذخیره شود: گوشت خورشتی ، بیسکویت، غذای کنسرو شده و همچنین شیرینی های پر کالری (به عنوان مثال ، شکلات تلخ با آجیل).

- تأمین آب به مدت 1-2 روز. آب نباید راکد باشد ، بنابراین باید به صورت دوره ای تغییر کند.

این لیست در صورت لزوم قابل تغییر و تکمیل است. به عنوان مثال ، نیازهای ویژه کودکان ، معلولان و افراد مسن را نباید فراموش کرد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید