توده بزرگ مو از معده دختر 16 ساله خارج شد

در تامسك، پزشکان عملیات غیرعادی انجام دادند، در طی آن یک توده بزرگ مو از معده یک دختر 16 ساله خارج شد. یک توده خارجی به وزن 500 گرم در طی چندین سال درون معده بیمار انباشته شده بود.
 
در ابتدا، دختر به شکلی شکایت می کرد که موهایش به شدت می ریزد. پزشکان یک نظرسنجی را انجام دادند و دریافتند که دختر کم خونی دارد. تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان داد که در معده بیمار، جسم خارجی بزرگی وجود دارد که حدود 80 درصد کل حفره ی معده را اشغال کرده است. وضعیت بحرانی بود و می توانست منجر به انسداد دستگاه گوارش شود، بنابراین پزشکان تصمیم به انجام عملیات اضطراری کردند.
 
دیواره شکم بیمار را برداشته و معده را باز کردند، که از آنها یک توده چرکی غول پیکر مو به نام سندرم راپونزل trichobezoar (تریکوبزوار از الیاف مو یا لباس حاصل می‌شود و بیشتر در افرادی که دچار اضطراب یا اختلال روانی هستند، ایجاد می‌شود) استخراج می کند. در حال حاضر دختر احساس رضایت می کند، عملیات موفقیت آمیز بود.
 
در توضیح پزشکی علل حادثه، پزشکان توضیح دادند که علت کاملا ساده است: دختر در طول 10 سال گذشته به طور مداوم موهای خود را می کشیده و به دهان می برده است . این یک اختلال روانی است که گاهی اوقات در انسان یافت می شود.بیمار یک دوره درمان از یک روانپزشک دریافت می کند که می تواند به سلامت روان او کمک کند تا این عادت را کنار بگذارد.
جالب توجه است، در طول 25 سال گذشته، این دومین مورد در تامسک است. با این حال، این مشکل بیشتر در نشخوارکنندگان وجود دارد، اما گاهی اوقات در انسان اتفاق می افتد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید