سه قانون طلایی برای بهبود عملکرد روده ها

سه قانون طلایی برای بهبود عملکرد روده ها
کارلا ایتس ، متخصص استرالیایی ، سه "قانون طلایی" را برای بهبود سلامت روده ذکر کرده است. وضعیت روده ها به سلامت روان ، وضعیت پوست ، هضم و سیستم ایمنی بدن مربوط می شود.
 
کارلا ایتس گفت ، مشکلات مداوم روده می تواند منجر به آرتروز ، عدم تعادل هورمونی ، افزایش وزن ، خستگی مزمن و حتی توسعه انکولوژی شود. بنابراین ، بهبود سلامت این قسمت بدن بسیار حائز اهمیت است.
 
در مرحله اول ، متخصص توصیه می کند مصرف محصولات فرآوری شده و قند تصفیه شده را کاهش دهید. این منجر به بهبود سریع سلامت روده می شود ، زیرا رشد باکتری های مفید شروع می شود و التهاب کاهش می یابد.
 
برخی دانشمندان بر این باورند که غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و اکیداً محدود کردن استفاده از چنین غذاهایی را توصیه می کنند.
 
ثانیا ، ایجاد خواب با آرامش است. هنگامی که بدن از خواب کامل محروم می شود ، سموم در روده ها جمع می شوند که باعث خستگی ، مشکلات حافظه و التهاب می شوند. با گذشت زمان ، این می تواند باعث ایجاد بیماری های مزمن مانند ورم مفاصل و دیابت نوع 2 شود.
 
به گفته این متخصص ، 90 درصد از سروتونین ، هورمون شادی در روده ها تولید می شود. اگر سطح این هورمون پایین بیاید ، اضطراب ، افسردگی ، نوسانات ناگهانی خلق و خو و اشتیاق شدید برای غذا ممکن است.
 
سوم ، شما باید غذای تخمیر شده میل کنید. این میزان پروبیوتیک هایی که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند به طور قابل توجهی افزایش می دهد. این متخصص ترجیحا سس گوجه فرنگی و کیمچی را توصیه می کند.
 
پیش از این ، یک متخصص گوارش آلمانی ، پروفسور توماس فریلینگ ، خاطرنشان کرد: اگر به مدت طولانی به طور نادرست غذا بخورید ، التهاب مزمن روده، سرطان روده ، روده بزرگ و  همچنین سیروز کبد ممکن است رخ دهد.
 
به گفته وی ، اول از همه ، باید از قندهای ساده و تصفیه شده خودداری کنید ، مصرف محصولات پخته شده را از آرد سفید ، شکلات و مارمالاد محدود کنید. بهتر است از سیگار کشیدن و همچنین خوردن کالباس خودداری کنید ، زیرا به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته می شوند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید