چگونه بهترین شیشه شیر کودک را انتخاب کنید؟

هنگامی که قرار است بزودی یک نوزاد به خانواده اضافه شود، بسیاری از سوالات در مورد خرید وسایل کودک و مراقبت هایش مطرح می شود. یکی از این سوالات انتخاب شیشه شیر نوزاد است. دیر یا زود، کودک نیاز به شیشه شیر پیدا می کند .اما هنگام انتخاب شیشه شیر چه مواردی را باید در نطر بگیریم؟
 
اولین چیزی که می خواهم در راهنمای خرید توجه داشته باشید این است که شیشه شیر جدید برای نوزادان از مواد مختلف ساخته شده و دارای اشکال کاملا متفاوتی هستند. بنابراین پدر و مادر می توانند در این زمینه حسابی به دردسر بیفتند چون زیادی تنوع در انتخاب مشکلات خودش را دارد.دو نوع شیشه شیر کودک از نظر جنس وجود دارد: شیشه ای و پلاستیک ای.

 

مزایا و معایب شیشه شیر با جنس شیشه

مزایا 

- با دوام تر
- بهتر استریلیزاسیون می شود و حرارت را تحمل می کند
-شتشوی راحت تر 

معایب

- بسیار سنگین تر از پلاستیک است، بنابراین برای کودکنگه داشتن شیشه سخت می شود.
- بخاطر جنس شیشه ای،  بالقوه شکننده و خطرناک هستند.
- بهتر است شیشه های مخصوص تغذیه را از تولید کنندگان شناخته شده انتخاب کنید، زیرا آنها به طور مرتب تایید می شوند.
 

 

مزایا و معایب شیشه شیر پلاستیکی

مزایا

ارزان تر هستند
- سبک هستند
- تنوع در انتخاب
در صورت زمین خوردن نمی شکنند و برای کودک خطر کمتری دارند. 

معایب 

- دوام کمتری دارند.
- خش بر می دارند.
-دیواره ها در طول زمان کثیف و مات می شوند.
- استرلیزه کردن آنها به راحتی جنس شیشه ای نیست و نمی توانیم از حرارت بالا برای ضدعفونی کردن در آب جوش استفاده کنیم.
همانطور که می بینید، هر دو شیشه شیرهای شیشه ای و پلاستیکی دارای مزایا و معایب هستند. بنابراین بهتر است تنها شما انتخاب کنید.
 

 

شکل و اندازه شیشه ها

امروز در بخش فروش شما می توانید شیشه های شیر کودک را در اشکال مختلف و غیر منتظره ببینید. سازندگان این شیشه شیرها این واقعیت را مطرح می کنند که کودک برای نگه داشتن شیشه راحت باشد.
در حقیقت، شکل شیشه واقعا مهم نیست، قبل از خرید یک شیشه از خود بپرسید که آیا می توانید بعدا آن راراحت بشویید. اگر شما یک شیشه اسکیت باز را می خواهید، انتخاب خود را بر روی مدل هایی که کمی در قسمت مرکز کوچک ترمی شود، متمرکز کنید، بنابراین هم برای نگهداری کودک و هم برای شستشو مناسب خواهد بود.
در ضمن برای شستشوی راحت تر از خرید شیشه شیر های خیلی باریک اجتناب کنید.
 

 

هنگام خرید شیشه شیر به چه چیز دیگری باید توجه داشته باشید؟

1. دستگیره های متحرک به برخی از شیشه ها متصل می شوند، که می تواند بسیار مفید باشد برای زمانی که کودک شما یاد می گیرد شیشه را نگه دارد.
 
2. توجه به مقیاس میلی لیتر. 
 
3. همچنین در حال حاضر شیشه شیر هایی که دارای مقیاس درجه حرارت هستند و زمانی که مایع در شیشه به دمای مورد نیاز گرما می رسد حروف "OK" ظاهر می شود.
4. شما باید شیشه ها را با استفاده از برس های خاص بشویید، بهتر است برس را از همان تولیدکننده شیشه خریداری کنید.
 
5. البته بهتر است شیشه شیر را از سازندگان شناخته شده انتخاب کنید، به طوری که آنها به طور منظم چک می شوند و می توانید مطمئن باشید که از کیفیت موادی که شیشه شیر از آن ساخته شده مطمئن باشید.
 

 

کودک به چند شیشه شیر نیاز دارد؟

نوزادانی که به طور کامل با شیر مادر تغذیه می شوندبه 2 شیشه شیر نیاز دارند، و نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند 3 تا 4شیشه شی نیاز دارند. همانطور  برای حجم شیشه ها، برای نوزادان تا 6 ماه، شیشه های 125 میلی لیتر مناسب هستند و برای کودکان بزرگتر 200تا 250 میلی لیتر. به هر حال، اکثر تولید کنندگان، شیشه های خود را با سیستم ضد کولیک و ضد خلاء عرضه می کنند تا در هنگام شیر خوردن هوا وارد معده کودک نشود.
 
امیدوارم راهنمایی ها به شما کمک کند که انتخاب مناسب را انجام دهید، که نه تنها نیازهای شما را برآورده می کند، بلکه کودک را راضی و سیر نگه دارد. نظرات، تجربیات و پیشنهاد های خود را با کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید