راهنمای خرید بهترین طبقه در آپارتمان

در هنگام خرید آپارتمان کدام طبقه بهتر است؟ کدام طبقه در زمان خرید آپارتمان برای زندگی راحت تر است؟ این سوالی هست که همیشه ذهن خریدار آپارتمان را درگیر می کند.هنگام خرید آپارتمان، طبقه ی آن خیلی مهم است.اگر در حال خرید آپارتمان هستید مراقب باشید مشاوران املاک و مسکن شما را گیج نکنند در زمان خرید آپارتمان به این 5 مورد مهم از راهنمای خرید توجه داشته باشید.

 

 

خرید آپارتمان در طبقه اول و آخر

از قدیم این بصورت کلیشه ای در ذهن خیلی ها مانده که بهتر است آپارتمان در طبقه اول و آخر خریداری نکنیم.حال ببینیم به چه علت این در ذهن ها مانده است و چرا خرید آپارتمان در طبقه اول و طبقه آخر خریداران را می ترساند؟
واقعیت این است که سقف و بام در طبقه آخر می تواند بسیار دردسر ساز باشد چه به طور مستقیم با جریان بارندگی ها و چه از نظر استفاده از بام برای نصب آنتن و گاهی اوقات بازی بچه ها و یا بزرگسالانی که برای گذراندن شب به پشت بام می روند.
در مورد طبقه اول علاوه بر نور کم ، رطوبت و سر و صدای کوچه،مسئله مهم تر وجود موش ها و سوسک ها هستند که الان تقریبا در بیشتر جاها دیده می شوند و ورود این جانوران موذی به طبقه اول راحت تر است.از این ها که بگذریم می رسیم به قیمت این طبقات، هزینه خرید مسکن در طبقات اول و آخر پایین تر از سایر طبقات است.(البته برج ها در این مورد استثنا هستند)

 

 

خرید آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم

چرا خرید آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم مناسب نیست؟بگذریم از این مسئله که طبقه دوم تا چهارم برای بسیاری جذاب است.با پیش فرض هایی مثل این که، اگر آسانسور خراب شود، اگر آسانسورس سقوط کند و ....در پس ذهن بصورت ناخودآگاه احساس نزدیکی به زمین برای خیلی ها تأثیر آرام بخش دارد. اما در طبقه دوم تا چهارم برخی از نواقص وجود دارد . آپارتمان در طبقه دوم تا چهارم به دلیل درختانی که در زیر پنجره ها رشد می کنند، تاریک، مرطوب و سرد خواهند بود. در عین حال، زندگی در چنین طبقاتی بخاطر دود اگزوز خودرو ها دشوار است.

 

 

خرید آپارتمان در طبقات بالاتر از طبقه 7

مشکلات بالا در آپارتمان هایی که بالای طبقه هفتم واقع شده اند وجود ندارد. اما تصور کنید: شما با یک کیسه سنگین از فروشگاه برگشته اید و آسانسور کار نمی کند. علاوه بر این،برای افرادی که  ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست.پس خرید در این طبقات بسته به سن شما(جوان باشید در صورت مشکل آسانسور بتوانید از پله استفاده کنید) و نترسیدن از ارتفاع دارد .در این طبقات مشکل کمی نور  ،رطوبت، موش و سوسک و .... را ندارید.

 

خرید آپارتمان در طبقات بالای برج

طبقه بالا، به عنوان مثال طبقه 25 واقعا چشم انداز غیر قابل تصوری دارند! آسمان آبی، روشن و بدون آلودگی . فقط رطوبت به اندازه کافی نیست و لازم است که از دستگاه های رطوبت ساز ویژه استفاده کنید. با توجه به برخی از عوامل، خرید آپارتمان در طبقات بالای برج برای افراد جوان و سالم توصیه می شود زیرا سرعت بالای آسانسور باعث کاهش شدید فشار خون می شود.
 
به نظر می رسد زندگی در طبقات بالای یک طبقه مرتفع ممکن است ناامن باشد. طبق مطالعات اخیر دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که بهتر است بالاتر از طبقه 7 واقع نشود. دلیل این امر ، به نظر آنها ، در میدان مغناطیسی زمین است که با ترس از ارتفاع ، در نتیجه خطر استرس بر سیستم ایمنی ، عصبی و قلبی عروقی انسان ایجاد می کند.
متخصصان محیط زیست بر این باورند که هوا در ارتفاع بالاتر در شهرهای بزرگ چندان تمیز نیست ، بنابراین تجمع مواد مضر در ارتفاع 30 متر ممکن است از حد مجاز فراتر رود. مسئله دیگر که می تواند برای ساکنان برج های بلند مرتبه مشکل ایجاد کند ، اشعه الکترومغناطیسی است.
پزشکان می گویند که ساکنان طبقات فوقانی برج ها غالباً دچار سردرد و افسردگی می شوند. مشکل دیگر طبقات فوقانی لرزش است که بخاطر حمل و نقل ، تاسیسات صنعتی ، مهندسی و تجهیزات فنی ساختمانها می شود. با یک لرزش ثابت ، تقریباً غیرقابل مشاهده ، فرد غالباً دچار یک حالت افسردگی و یک احساس اضطراب غیر قابل توضیح می شود.

 

بهترین طبقه آپارتمان برای خرید کدام است

اگر توصیه های پزشکان، روانشناسان، مهندسان، آتش نشان ها را با هم تلفیق کنیم، طبقه 5-7 بهترین طبقات برای خرید آپارتمان و داشتن زندگی راحت می باشند.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید