چگونه گرمایش در آپارتمان می تواند برای سلامتی مضر باشد

چگونه گرمایش در آپارتمان می تواند برای سلامتی مضر باشد
یک آپارتمان بدون دسترسی مداوم به هوای تازه بیشتر شبیه یک دخمه است. با اشاره به تحقیقات علمی، گرمایش بیش از حد، می تواند چندین سال از زندگی فرد را کاهش دهد.
 
پزشکان به نظر خود درمورد گرمازدگی در آپارتمان ها به اتفاق آرا رسیده اند: از نظر تمام مزایای استفاده از یک درجه حرارت راحت ، بخاری از هر نوع هوا را خشک می کنند ، که در این فرم مطلوب ترین محیط برای توسعه انواع ویروس ها و باکتری ها است.
 
- لطفاً توجه داشته باشید: همه گیری سرماخوردگی و آنفولانزا با شروع هوای سرد رخ نمی دهد بلکه با آغاز فصل گرما کردن آپارتمان ها رخ می دهد. پنجره های محکم بسته ، درجه حرارت بالا ، کمبود اکسیژن ، دی اکسید کربن اضافی مشکلات اصلی آپارتمان های گرم است. " در دمای بالا و رطوبت کم در فرد ، مخاط نازوفارنکس خشک می شود - هیچ مانعی برای ویروس ها و باکتری ها وجود ندارد.اگر بیماری مبتلا به آسم در چنین اتاقی باشد ، حمله شدید، مدت زیادی طول نمی کشد.
 
هوای بیش از حد گرم و بیش از حد مجاز با حداکثر غلظت دی اکسید کربن بر ترکیب خون تأثیر منفی می گذارد. به دلیل غلظت بیش از حد CO2 (دی اکسید کربن) ، خون اسیدی می شود. به این حالت اسیدوز گفته می شود. با این بیماری ، خون غلیظ و چسبناک می شود و کندتر در رگ ها حرکت می کند ، خطر ترومبوفلبیت به شدت در فرد افزایش می یابد.
 
درجه حرارت بالا ، رطوبت کم و غلظت مشخصی از دی اکسید کربن - چنین اتمسفر باعث کاهش فعالیت انسان و همچنین دمای بسیار پایین می شود. و به گفته استاد زیست شناسی دانشگاه استنفورد ، دکتر کریگ هلر ، این وضعیت وجود انسان را غیرقابل تحمل می کند. در یک اتاق گرم و در صورت عدم وجود هوای تازه ، بدن ما شروع به نشان دادن واکنش به درجه حرارت می کند ، بر کمبود اکسیژن غلبه می کند - به طور کلی ، برای وجود آن می جنگد. به همین دلیل است که نه از کمبود آفتاب بلکه افراد در زمستان احساس خستگی مکرر ، بی حالی ، ناراحتی و سردردهای غیر معمول می کنند.
 
پزشکان پیشنهاد می کنند که فقط در یک اتاق خنک بخوابید و اگر گرمایشی روشن باشد ، لازم است یک مرطوب کننده هوا یا ظرف های باز را با آب پر کنید. یک یاور خوب در اتاق خواب در زمستان یک دستگاه بخور خواهد بود که با تبخیر آب ، هوا را مرطوب می کند.
 
هوای خشک در آپارتمان ، که با گرمایش ایجاد می شود ، نه تنها مخاط ، بلکه پوست و مو را خشک می کند. دانشمندان می گویند ظاهر چین و چروک های جدید بعد از زمستان به دلیل کمبود خورشید نیست بلکه به دلیل کمبود هوای تازه و رطوبت کافی است.
 
بسیاری از آنها از کف گرم به عنوان بخاری فضایی استفاده می کنند. در این حالت ، پزشکان هشدار می دهند ، شما باید مبلمان ساخته شده فقط از چوب طبیعی داشته باشید. واقعیت این است که MDF و سایر جایگزین های مدرن چوب هنگام گرم شدن از کف گرم(گرما از کف) ، شروع به بازدم ترکیبات مضر به فضای آپارتمان می کنند. در مقادیر کم اما به طور مداوم. این بدان معنی است که شما بخارهای سمی را همیشه تنفس خواهید کرد.
 
همین اثر از یک پوشش مصنوعی یا مشمع کف اتاق که روی یک طبقه گرم گذاشته شده است ، خواهد بود. کف گرم همچنین برای افرادی که از بیماری اندام رنج می برند مضر است. به عنوان مثال رگهای واریسی ، با گرم شدن مداوم پاها ، فقط بدتر می شوند.
 
در پاییز ، وقتی هوا در بیرون سرد می شود و هنوز آپارتمان ها برای گرمایش مرکزی روشن نشده اند ، بسیاری از آنها با تهویه مطبوع گرم می شوند. در این حالت ، همانطور که در دستورالعمل ها نوشته شده است ، آنها پنجره ها را محکممی بندند. باید درک کنید که تهویه هوا فقط هوای موجود در اتاق را خنک یا گرم می کند. هوای تازه ای را تأمین نمی کند ، بنابراین معنی ندارد که مدت طولانی صرفاً با تهویه هوا گرم شود. پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی ، می گویند: این هوا همان هوای گرم خواهد بود که نازوفارنکس را خشک می کند و ویروس ها و باکتری ها را تکثیر می کند.
 
اما بدترین چیزی که کارشناسان هشدار می دهند زمانی است که به دلیل کمبود گرما ، مردم شروع به گرم کردن گاز از اجاق گاز در آشپزخانه می کنند. در این زمان ، غلظت دی اکسید کربن سه برابر می شود.
اما گرم کردن نه تنها برای سلامتی مضر است. هوای خشک برای دستگاههای موسیقی مانند پیانو ، گیتار ، ویولن ، هنگام خشک شدن ، مرگبار است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید