تسکین التهاب با اسپرسوی زردچوبه

 مشاوران تغذیه  مرتبا ، زردچوبه را بدلیل داشتن خواص ضد التهابی، به مراجعان خود، توصیه میکنند . " برای گنجاندن زردچوبه در غذاها، راههای متنوع و جذاب زیادی وجود دارد".می توان زردچوبه را بعنوان یک دمنوش صبحگاهیِ بدون کافئین،بصورت اسپرسوی زردچوبه تهیه کرد . یکی از دستورهای دکتر سانجی گوپتا برای تهیه اسپرسوی زردچوبه که تسکین دهنده و دارای خواص ضد التهابی است به صورت زیر می باشد.

مواد لازم برای تهیه اسپرسوی زردچوبه

" 8 اونس بادام و یا یک لیوان شیر نارگیل ، ½ قاشق چای خوری زردچوبه، 1 قاشق چای خوری دارچین 1 قاشق چای خوری عسل و 1/4 قاشق چای خوری زنجبیل تازه .

طرز تهیه اسپرسوی زردچوبه

1 . در یک ماهی تابه ، شیر، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل ترکیب کنید

2. مواد را به هم بزنید و حرارت دهید تا زمانی که گرم شوند.

برای تهیه مدل غیر خامه‌ایِ تسکین دهنده گلو، بادام و یا شیر نارگیل را با آب جایگزین کنید. 2 برش لیمو اضافه کنید و برای مدت 20 دقیقه به حال خود بماند ، سپس میتوانید قبل از سرو، مقداری فلفل تند هندی به آن اضافه کنید. اغلب از این مخلوط، در صبح و عصر استفاده می کنند". " یک نوشیدنی زردچوبه قبل از خواب نیز می تواند میزان تورم  روزانه را کاهش دهد".

یک نفس عمیق بکشید واز خوردن اسپرسوی خانگی خود  لذت ببرید. نوش جان 

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

40 خاصیت برای زردچوبه

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Billymer 175 :

    تولید کننده اصلی زردچوبه در جهان هند است که در میان پنج ادویه پر مصرف در این کشور قرار دارد - زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، هل و زنجبیل. این ماده اصلی در کاری هندی است. در سراسر هند، به ویژه در ایالت های ماهاراشترا، تامیل نادو و بنگال غربی رشد می کند.

    1400/9/26 20:03
  • Billymer 175 :

    بزرگترین تولید کننده زردچوبه در جهان، شهر آرود، شهری در جنوب هند در ایالت تامیل نادو است. این شهر به "شهر زرد" یا "شهر زردچوبه" معروف است . دومین مرکز بزرگ و مهم برای تولید و تجارت زردچوبه شهر سنگلی در قسمت جنوبی ایالت ماهاراشترا است.

    1400/9/26 20:28
  • Billymer 175 :

    علاوه بر زردچوبه لانگا (curcuma longa) ، انواع مختلفی وجود دارد که ویژگی های خاص خود را دارند، اما به طور کلی از نظر خواص و اثرات مشابه هستند: curcuma amada (زنجبیل انبه، harpara haridra)، curcuma angustifolia (تواکشیری)، curcuma aromatica. (زردچوبه لانگا، wana haridra)، curcuma zedoaria (زردچوبه گرد، کراچورا).

    1400/9/26 20:29
  • Billymer 175 :

    زردچوبه دارای گل های زرد مات، برگ های بوته ای بزرگ و ریزوم های کوتاه، ضخیم، گوشتی، مستطیلی و گرد است. ریزوم ها طعم تلخ و تند دارند، از بیرون زرد مایل به قهوه ای و در داخل نارنجی و رایحه ای تازه و چوبی تند دارند. هر ریشه از یک قسمت مرکزی به شکل پیاز تشکیل شده و شاخه هایی مانند انگشتان از آن خارج می شود.

    1400/9/26 20:31
  • Billymer 175 :

    نام انگلیسی " زردچوبه " از لاتین " terra merita " گرفته شده است، احتمالاً به رنگ گیاهی که شبیه رنگدانه معدنی است در بسیاری از زبان ها زردچوبه "ریشه زرد" نامیده می شود. کلمه "haridra" از سانسکریت به "زرد" ترجمه شده است.

    1400/9/26 20:31
  • Billymer 175 :

    زردچوبه بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ هند است و در مراسم مذهبی، زندگی روزمره، آشپزی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی و در صنعت استفاده می شود.

    1400/9/26 20:31
  • Billymer 175 :

    بخشی از زردچوبه که استفاده می شود ریشه است . زردچوبه توسط شاخه های ریزوم تکثیر می شود. پس از 10 ماه، آنها را حفر می کنند، از خاک پاک می کنند، می جوشانند و سپس خشک می کنند. در طول خشک شدن، رنگ حاصل از سلول های بیرونی اسانس به داخل بافت گیاه نفوذ می کند و ریزوم به رنگ نارنجی در می آید. ریشه های خشک شده از پوسته آزاد می شوند. ریشه ها محکم هستند، هنگام برش می درخشند. آنها به طور کامل یا آسیاب شده به پودر زرد روشن و زیبا فروخته می شوند.

    1400/9/26 20:32
  • Billymer 175 :

    ریشه ها حاوی روغن های گیاهی و چرب، پلی ساکاریدها، چربی ها، ترکیبات فنلی - کورکومین، مواد معدنی و ویتامین ها، فسفر، کلسیم، ید، ویتامین های B3، B2، K. محتوای آهن، منیزیم و پتاسیم، ویتامین های C،> B6 و E به ویژه بالا است کورکومین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. اثر ضد التهابی کورکومین به اندازه تعدادی از داروهای ضد التهابی شناخته شده قوی و حتی گاهی اوقات برتر است.

    1400/9/26 20:33
  • Billymer 175 :

    از ریشه زردچوبه با تقطیر با بخار، روغنی به دست می آید که یک عامل ضد التهابی عالی نیز می باشد.این روغن حاوی 60 درصد تومرون، آتلانتون، سینئول، بورنئول، سابینن، پلاندرن، آلفا و بتا کورکومین است.

    1400/9/26 20:33
  • Billymer 175 :

    کورکومین یک رنگ نارنجی قرمز عالی است. این خاصیت از دیرباز در هند برای رنگرزی لباس استفاده می شده است. کورکومین یک رنگ دهنده نسبتاً ماندگار است. زردچوبه به سختی شسته می شود، اگر روی پارچه بنشیند، مدت زیادی آنجا می ماند. زردچوبه به دلیل خاصیت رنگی آن «ریشه زرد» نامیده می شود. کورکومین همچنین به غذا رنگ زرد می دهد. زردچوبه را "زعفران هندی" می نامند، اما زردچوبه بسیار ارزانتر از زعفران است. راهبان بودایی از آن برای رنگ کردن لباس های خود به عنوان یک ماده ارزان و موثر استفاده می کنند. زرد و نارنجی در آیین هندو و بودیسم مهم و مقدس شمرده می شوند. زرد نماد آموزش و دانش است، علاوه بر این، رنگ خدای ویشنو است. نارنجی نشانه شجاعت است. علاوه بر این، اینها رنگ های خورشید هستند.

    1400/9/26 20:37
    • dorsa 87 :

      پودر یا خمیر زردچوبه وقتی روی پوست مالیده شود، رنگ زرد روشنی تولید می کند که بلافاصله شسته می شود. کرم های زردچوبه حتی اگر زرد رنگ باشند به پوست رنگ زرد نمی دهند. آنها اثر رنگ آمیزی ندارند، اما یک اثر سفید کننده خفیف دارند. با این حال، وقتی زردچوبه روی پارچه می‌افتد، آبکشی زردچوبه نسبتاً دشوار است.

      1400/9/26 23:08
  • Billymer 175 :

    خواص درمانی زردچوبه بیش از 4000 سال است که برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. این یکی از گیاهان اصلی و پر مصرف در آیورودا است که در "ردیف طلایی" آیورودا قرار دارد. در متون قدیمی آیورودا به تفصیل در "Sushruta Samhita" به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد باکتری قوی ، آنتی اکسیدان و تصفیه کننده قوی خون و بدن از سموم و سموم توصیف شده است . زردچوبه حاوی بیش از 300 ترکیب مولکولی است که شامل حدود 20 مولکول ضد باکتری، 12 مولکول ضد تومور، 12 مولکول ضد التهاب، 10 مولکول آنتی اکسیدان است.

    1400/9/26 20:38
  • Billymer 175 :

    زردچوبه همچنین در سایر سیستم های طب شرقی - در چین، نپال، تبت و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی استفاده می شود. تحقیقات مدرن اثر درمانی زردچوبه را تایید کرده است، خواص درمانی آن در سراسر جهان شناخته شده است. با این حال، زردچوبه هنوز در اروپا کاربرد کمی دارد یا اصلاً کاربرد ندارد.

    1400/9/26 20:38
  • Billymer 175 :

    زردچوبه بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ هند، به ویژه در میان هندوها است. او را "الهه طلایی" و "ملکه آشپزخانه" می نامند .

    1400/9/26 20:38
    • dorsa 87 :

      خود زردچوبه با گذشت زمان عطر و برخی از خواص خود را از دست می دهد، بنابراین بهتر است آن را به مقدار کم خریداری کنید. با این حال، رنگ زرد خود را حفظ می کند. توصیه می شود پودر زردچوبه را در ظرف دربسته در جای تاریک خنک و ریشه زردچوبه تازه را در یخچال نگهداری کنید.

      1400/9/26 23:05
      • dorsa 87 :

        استفاده از زردچوبه در غذا نه تنها طعم غذاها را بهبود می بخشد، بلکه باعث بهبود هضم، عملکرد دستگاه گوارش، کیسه صفرا، طراوت بخشیدن به غذا و محصولات و افزایش ماندگاری می شود.

        1400/9/26 23:05
    • dorsa 87 :

      کورکومین زردچوبه در چربی ها حل می شود، بنابراین در صنایع غذایی برای رنگ آمیزی کره، مارگارین، پنیرها، نوشیدنی های شیرین، لیکورها استفاده می شود.

      1400/9/27 0:10
      • dorsa 87 :

        زردچوبه یکی از مواد اصلی کاری معروف هندی است. در جنوب هند، زردچوبه حداقل یک سوم است. و گاهی نصف کل مخلوط. گاهی اوقات سعی می کنند در هنگام پخت و پز کاری را جایگزین کنند. این درست نیست زیرا کاری حاوی مقدار قابل توجهی زردچوبه و بسیاری از مواد دیگر در کاری است که طعم متفاوتی به غذا می دهد. در صورت لزوم و عدم وجود زردچوبه در دستور پخت، می توان آن را با دانه خردل یا پودر آن جایگزین کرد.

        1400/9/27 0:11
        • dorsa 87 :

          زردچوبه به گوشت، ماهی، سبزیجات، برنج و پلو اضافه می شود. زردچوبه چاشنی خوبی برای تخم مرغ، برخی سس ها، سوپ ها، سالادها است. به خوبی با غذاهای مرغ می آید. در مقادیر کم، طعم و عطر شیرینی ها و مارینادها را بهبود می بخشد.

          1400/9/27 0:12
          • dorsa 87 :

            زردچوبه در آشپزی کاربرد فراوانی دارد در درجه اول در هند و همچنین در سایر کشورهای آسیایی. علاوه بر آسیا، در بریتانیا و ایالات متحده نیز محبوب است. زردچوبه به عنوان ادویه در تعداد زیادی از غذاها استفاده می شود. عطری مطبوع و طعم کمی تند دارد. با این حال، در صورت مصرف بیش از حد، طعم آن به طعمی تلخ تغییر می کند و می تواند غذا را بدتر کند.

            1400/9/27 0:13
  • Billymer 175 :

    زردچوبه در هند یک گیاه مقدس محسوب می شود و در مراسم مذهبی متعددی در سراسر کشور استفاده می شود. زردچوبه با باروری، رفاه و خوش شانسی همراه است. زردچوبه حاوی ساتوا گونا است و حامل انرژی خوبی، خلوص و هماهنگی است.

    1400/9/26 20:39
    • Billymer 175 :

      اعتقاد بر این است که با زردچوبه از شر مورچه ها خلاص می شوید.

      1400/9/26 22:59
  • Billymer 175 :

    زردچوبه نماد انرژی زنانه است. پوست را تمیز می کند و رنگ چهره را بهبود می بخشد و زیبایی را برای هر خانمی به ارمغان می آورد. زردچوبه در مراسمی که به زیبایی لاکشمی، الهه عشق، شانس و ثروت اختصاص دارد، استفاده می شود.

    1400/9/26 20:39
  • Billymer 175 :

    زنان و دختران متاهل هنگام استحمام از زردچوبه استفاده می کنند. در روستاها قبل از شنا در رودخانه صورت و پاهای خود را با ریشه زردچوبه می مالند. اعتقاد بر این است که زردچوبه علاوه بر بهبود چهره، رشد مو در نواحی ناخواسته بدن را متوقف می کند. استفاده از زردچوبه در منزلی که عزاداری اعلام می شود نیز ممنوع است!

    1400/9/26 20:40
  • Billymer 175 :

    زردچوبه در مراسم مذهبی و عروسی در سراسر هند استفاده می شود. مجسمه نمادین خدای گانشا قبل از شروع پوجا از خمیر زردچوبه مجسمه سازی شده است. در طول جشنواره جنوب هند پونگال، یک گیاه کامل با ریشه های تازه به عنوان هدیه به خورشید - Surie - ارائه می شود. این گیاه را گاهی به دور گلدان مقدس می بندند که در آن نذری تهیه می شود. در برخی از تعطیلات مذهبی، مؤمنان بدن خود را با خمیر و پودر زردچوبه می مالند تا نماد پاکسازی باشد. تصاویر خدایان با پودر زردچوبه پاشیده شده است.

    1400/9/26 20:41
  • Billymer 175 :

    زردچوبه یکی از ملزومات مراسم عروسی است. در مراسم عروسی در هند، در حالی که عروس و داماد به سمت محراب می روند، زردچوبه بریزید. اعتقاد بر این است که زردچوبه قدرت و خوش شانسی زیادی دارد. در آماده شدن برای عروسی، آن را به عنوان بخشی از یک مراسم پاکسازی بر روی بدن و صورت عروس اعمال می کنند. در جنوب هند، در هنگام عروسی، ریشه‌های زردچوبه خشک شده را روی طناب می‌بندند و به‌عنوان جایگزین موقت یا دائمی مانگالسوترا، نخ مقدسی که برای بستن همسران استفاده می‌شود، استفاده می‌کنند. این رسم توسط قانون ازدواج هند به رسمیت شناخته شده است. این گردنبند در سنت غربی معادل انگشتر است.ریشه های زردچوبه در مناسبت های خاص - در دوران نامزدی و هنگام ملاقات با یک زن باردار - به عنوان هدیه ارائه می شود.

    1400/9/26 20:42
  • Billymer 175 :

    زردچوبه از ارواح شیطانی محافظت می کند و به موفقیت کمک می کند. برای عروسی، توپ هایی از غذای مخلوط با زردچوبه و لیموترش درست می شود که با آن فضای هوای اطراف عروس و داماد را مشخص می کند. سپس این توپ ها در همه جهات پراکنده می شوند - شمال، جنوب، غرب و شرق. برای دفع ارواح شیطانی از مخلوط زردچوبه و لیموترش استفاده می شود.

    1400/9/26 20:43
  • Billymer 175 :

    اگر ریشه زردچوبه را در جیب خود حمل کنید یا آن را به دور گردن خود روی نخ ابریشمی ببندید، از شما در برابر بیماری محافظت می کند.

    1400/9/26 20:43
  • Billymer 175 :

    زردچوبه گیاه یوگی است، زیرا حرکت رگ های خونی را بهبود می بخشد، رباط ها را تقویت می کند، کانال های انرژی و چاکراها را پاک می کند و گردش بهتر انرژی حیاتی - پرانا را تقویت می کند.

    1400/9/26 20:46
  • Billymer 175 :

    80 درصد داروهای آیورودا حاوی زردچوبه هستند. زردچوبه مزه ای تند و تلخ و پس طعمی تند دارد. با قدرت متوسط ​​بدن را گرم می کند.هر سه دوشا - واتا، پیتا و کافا را تنظیم می کند.

    1400/9/26 22:23
  • Billymer 175 :

    زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده، ضد التهاب، ضد باکتری، التیام بخش، سفید کننده، کلرتیک، ضد قارچ، ضد اسپاسم، ضد درد، ادرارآور است.

    1400/9/26 22:24
  • Billymer 175 :

    خواص دارویی زردچوبه در موارد زیر کاربرد دارد: در صورت اختلالات و بیماری های دستگاه گوارش برای بهبود متابولیسم با نفخ و قولنج، اسیدیته شیره معده را کاهش می دهد، میل به شیرینی جات و غذاهای چرب را کاهش می دهد، متابولیسم را تنظیم می کند، هم افراط و هم نارسایی متابولیسم را اصلاح می کند و باعث جذب پروتئین می شود. ، بخشی از داروهای مدرن برای شکل دادن به بدن است

    1400/9/26 22:30
    • Billymer 175 :

      زردچوبه برای درمان بیماری های پوستی، نیش حشرات، مارها و عقرب ها، برای آبله، آبله مرغان، جذام، گلسنگ، اگزما، کهیر، آبسه، کورک، بیماری های پوستی ناشی از انگل (استفاده از آب تازه از ریشه، پودر یا خمیر)

      1400/9/26 22:48
      • Billymer 175 :

        زردچوبه به عنوان یک عامل کلرتیک، با کاهش ترشح صفرا، به عنوان یک عامل تشکیل دهنده صفرا، سنتز اسید صفراوی را بیش از 100٪ افزایش می دهد، از تشکیل سنگ در کیسه صفرا جلوگیری می کند، برای کوله سیستیت نشان داده شده است. زردچوبه با بیماری های کبدی، کوله سیستیت، هپاتیت، با سیروز الکلی، کبد را از مواد سمی محافظت می کند، با استفاده طولانی مدت از داروها، سموم را از کبد خارج می کند. در هند، به لطف زردچوبه، عملا کله سیستیت وجود ندارد.

        1400/9/26 22:50
        • Billymer 175 :

          زردچوبه برای آرتریت، روماتیسم، درد، التهاب و تورم در مفاصل، درد عضلانی، کبودی، رگ به رگ شدن و ادم مرتبط

          1400/9/26 22:51
          • Billymer 175 :

            برای جلوگیری از تصلب شرایین، با بیماری آلزایمر مواد موجود در زردچوبه خطر ابتلا به تصلب شرایین را حداقل تا 2 برابر کاهش می دهد و به توقف رشد آن کمک می کند. از ایجاد ندول در رگ های خونی مغز ناشی از آلزایمر جلوگیری می کند.

            1400/9/26 22:52
            • Billymer 175 :

              زردچوبه برای کاهش سطح کلسترول خون و عادی سازی ترکیب خون، خون را پاکسازی می کند و گردش خون را بهبود می بخشد، از لخته شدن خون جلوگیری می کند

              1400/9/26 22:53
              • Billymer 175 :

                زردچوبه برای پیشگیری و درمان سرطان، اثرات منفی پرتودرمانی را کاهش می دهد، توسعه تومورها را به تاخیر می اندازد.

                1400/9/26 22:53
                • Billymer 175 :

                  زردچوبه برای دیابت، برای کاهش سطح قند خون مصرف زردچوبه همراه با داروهای دیابت و همچنین به تنهایی می تواند سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

                  1400/9/26 22:55
                  • Billymer 175 :

                    زردچوبه برای بیماری های ویروسی، سرماخوردگی، سرفه، بیماری های گلو، به عنوان یک عامل ضد میکروبی و ضد التهابی، مخاط را پاک می کند. صرف استنشاق دود زردچوبه سوخته باعث تولید مخاط فراوان و تسکین فوری می شود. یکی از موثرترین درمان های سرماخوردگی شیر گرم با زردچوبه است.

                    1400/9/26 22:56
                    • Billymer 175 :

                      زردچوبه برای عفونت و التهاب چشم. زردچوبه در صورت مسمومیت. زردچوبه برای هموروئید. زردچوبه به عنوان یک ضد کرم، به انگل های روده کمک می کند، میکرو فلورای پوسیدگی روده را سرکوب می کند، آن را از مخاط اضافی پاک می کند.

                      1400/9/26 22:57
                      • Billymer 175 :

                        زردچوبه هنگامی که پس از یک بیماری مزمن ضعیف می شود، برای بهبود ایمنی و تقویت بدن. زردچوبه برای بهبود ترکیب خون، پاکسازی خون و ترویج تشکیل سلول های خونی جدید، تحریک تشکیل گلبول های قرمز خون.

                        1400/9/26 22:57
                        • Billymer 175 :

                          زردچوبه برای پیشگیری از سرطان خون در کودکان. زردچوبه برای بی نظمی های قاعدگی. زردچوبه برای تقویت عضله قلب. زردچوبه برای بهبود عملکرد کلیه. زردچوبه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی. زردچوبه برای اسهال مزمن به عنوان یک ضد عفونی کننده. بر خلاف داروهای مصنوعی، زردچوبه وضعیت دستگاه گوارش را بدتر نمی کند و به کبد آسیب نمی رساند. زردچوبه با التهاب لثه، زردچوبه خونریزی را متوقف می کند، التهاب را تسکین می دهد.

                          1400/9/26 22:57
  • Billymer 175 :

    دانشمندان توصیه می کنند که زردچوبه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. زردچوبه عملا محدودیتی در میزان مصرف در روز ندارد.

    1400/9/26 22:35
  • Billymer 175 :

    بیشتر اوقات، زردچوبه به شکل کپسول حاوی پودر، پودر، خمیر، عصاره مایع است. زردچوبه معمولاً به صورت پودر با عسل، شیر یا آب گرم مخلوط می شود. برای استفاده خارجی معمولا از پودر یا خمیر استفاده می شود.

    1400/9/26 22:37
  • Billymer 175 :

    مصرف زردچوبه در مقادیر زیاد برای افراد مبتلا به سنگ کلیه یا در موارد انسداد صفرا توصیه نمی شود. مصرف زیاد زردچوبه برای ورم معده و زخم معده توصیه نمی شود.

    1400/9/26 22:45
  • Billymer 175 :

    زردچوبه به طور گسترده در لوازم آرایشی برای صورت، بدن، مو استفاده می شود و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و پزشکی-آرایشی - کرم های صورت و بدن، ماسک ها، روغن ها، مومیایی ها، پمادها، خمیر دندان ها و پودرها، ژل های دوش، روغن های مو، رنگ ها، شستشو، صابون.

    1400/9/26 22:59
  • dorsa 87 :

    خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی زردچوبه. قوی ترین عامل ضد عفونی کننده، میکروب ها، عفونت ها را از بین می برد، بیماری های پوستی را درمان می کند - بثورات، اگزما، پسوریازیس، گلسنگ، آبله، آبله مرغان. محافظت ضد عفونی کننده برای پوست سالم. پوست را کاملا تمیز می کند و به عمق منافذ نفوذ می کند. ماسک خمیر زردچوبه یک داروی معروف برای پاکی و زیبایی پوست است. اغلب همراه با چریش در آماده سازی های پاک کننده و ضد عفونی کننده استفاده می شود.

    1400/9/27 0:15
  • dorsa 87 :

    زردچوبه ایده آل برای پوست های مشکل دار و ناخالص. خواص ضد التهابی و التیام زخم زردچوبه. زخم ها، زخم ها، بریدگی ها، تشکیلات چرکی را ضد عفونی می کند، سفت می کند و التیام می بخشد. التهاب، خارش، تحریک، آلرژی را تسکین می دهد. برای نیش حشرات و التیام نواحی آسیب دیده و همچنین زخم های طولانی مدت غیر التیام بخش موثر است. در هند انواع زخم ها از بریدگی گرفته تا آبسه را با پودر زردچوبه می پوشانند. سوختگی را التیام می بخشد.

    1400/9/27 0:15
  • dorsa 87 :

    خواص سفید کنندگی زردچوبه. یک داروی معروف برای سفید کردن پوست و روشن کردن لکه ها و کک و مک های پیری. پوست را یکدست می کند، پوست را درخشان و صاف می کند. این بخشی از فرمول های زیبایی است. برای اهداف سفید کننده، می توان آن را با محصولات دیگری مانند لیمو، آرد نخودچی استفاده کرد.

    1400/9/27 0:15
  • dorsa 87 :

    خواص حساس به نور زردچوبه لکودرما (ویتیلیگو) را درمان می کند .

    1400/9/27 0:16
  • dorsa 87 :

    خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه. کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. الاستاز را سرکوب می کند، آنزیمی که الاستین را در پوست تجزیه می کند، که منجر به شل شدن و ایجاد چین و چروک های مرتبط با افزایش سن می شود. پوست را جوان می کند، گردش خون و رنگ چهره را بهبود می بخشد و باعث بازسازی سلولی می شود. با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از اثرات مضر محافظت می کند. پوست را تقویت و لیفت می کند و آن را محکم و الاستیک می کند. چین و چروک ها را صاف می کند.

    1400/9/27 0:16
  • dorsa 87 :

    ماسک های مختلف زردچوبه برای صورت و بدن در هند بسیار محبوب هستند. آنها برای روشن کردن و پاکسازی پوست و از بین بردن آکنه و جوش های سرسیاه استفاده می شوند. زردچوبه معمولاً با آرد نخود، خاک رس، عسل یا روغن نباتی و اغلب روغن کنجد مخلوط می شود. از مخلوط روغن زردچوبه نیز برای ماساژ استفاده می شود. ماسک زردچوبه گردش خون را بهبود می بخشد، التهاب را تسکین می دهد و با آکنه و قرمزی صورت مبارزه می کند.

    1400/9/27 0:16
  • dorsa 87 :

    زردچوبه بخشی از کرم های ضد پیری، کرم های ضد چروک برای پیری پوست است.

    1400/9/27 0:16
  • dorsa 87 :

    زردچوبه همچنین به عنوان یک عامل پس از اپیلاسیون که رشد مو را کند می کند، به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده و ضد التهابی که از تحریک جلوگیری می کند استفاده می شود. برای انجام این کار، یک خمیر زردچوبه (پودر رقیق شده با آب) روی نواحی اپیلاسیون شده اعمال می شود.

    1400/9/27 0:17
  • dorsa 87 :

    زردچوبه برای تقویت مو و مبارزه با شوره سر استفاده می شود. اغلب همراه با آمله، صندل و روغن کنجد به سر مالیده می شود.

    1400/9/27 0:17

بیشتر بخوانید