تمرین سرعت بخش سوم

(سیارک) برای کودکان نابالغ, نیازی به زمان بازی بیش از 20 یا 30 دقیقه ندارد. درچوگان یا فوتبال, کودکان می توانند برای دو(2) دوره بازی کنند. ما توصیه نمی کنیم که کودکان نابالغ هم اندازه ورزشکاران بالغ بازی کنند, زیرا کودکان در این سن وضعیت مناسب بازی 90 دقیقه ای فوتبال یا سه بازی 20 دقیقه ای چوگان را ندارند. کودک خسته به سختی به بازی بعدی فکر می کند, در حالیکه اگر در حین خستگی لذت هم ببرد, مشتاقانه منتظر بازی بعدی می شود.. بسیاری از لیگ های فوتبال در کانادا و ایالات متحده, برای کودکان نابالغ بازی فوتبال 60 دقیقه ای ترتیب داده اند; 30 دقیقه اول به تمرین و 30 دقیقه مانده به بازی اختصاص داده شده است. این روش به کودکان کمک می کند تا گرم شوند و از لحاظ ذهنی برای بازی آماده شده و به انتقال سریع مهارت ها و تکنیک های مورد استفاده در بازی تشویق می کند. مهارت های فنی به ندرت در بازی یاد گرفته می شود, زیرا لمس توپ کم است, اما ورزشکاران در طی تمرین توپ را 100 تا 300 باربسته به طول بازی لمس می کنند.
کودکان به راحتی می توانند مسابقه ی امدادیی انجام شده در 10 تا 15 متر یا یارد را 3 تا 5 بارتکرار کنند, مخصوصا اگر آنها از مسابقه ی امدادیی مختلف استفاده کنند. با این حال، بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه کودکان مشتاق به تکرار رله هستند، مطمئن باشید که در فاصله مسابقه ی امدادی استراحت دارند.(سیارک)
برای ورزش های تیمی, تمرین سرعت به شکل دویدن با چرخش، تغییر جهت و توقف و حرکت انجام می گیرد. زیرا فاصله برای این نوع کار طولانی نیست، کودکان می توانند تکرار بیشتر (4 تا 8) را با دو یا سه دقیقه استراحت فاصله بین آنها انجام دهند.
تمریناتی که مربوط به بهبود زمان عکس العمل هستند, نیاز به پیچیده بودن یا احتیاج به استفاده از تجهیزات پیشرفته ندارند. یک بازی ساده فوتبال کفایت خواهد کرد.. هر دو فعالیت به انتقال ناگهانی سرعت و تغییر در جهت بهبود قدرت و چالاکی نیاز دارد.. یک مطالعه زمان عکس العمل قسمت بالای بدن و کل بدن از پسران و دختران بین سنین چهار تا شش سال بررسی می کند. مطالعه, کودکانی را که فعالیت های پویا مانند پرش یا قلاب را دوست دارند, با کسانی که بازی های ایستایی, مثل بازی در خانه, مطالعه یا ساختمان سازی را ترجیح می دهند, مقایسه می کند. کودکانی که فعالیت های ایستایی را ترجیح میدهند, زمان عکس العمل کندتری دارند, در حالی که, کودکانی که بازی فوتبال یا قلاب را دوست دارند, زمان عکس العمل تندتری از کل بدن تا اندام های بالایی نشان می دهد.. این نه به معنای تضعیف بازی ایستایی نیست, ارائه کننده ی مزایای متعدد ذهنی، از جمله بهبود در خلاقیت و تمرکزاست، اما برای تشویق رویکرد چند رشته ای که ترکیبی از بازی فعال و فعالیت های ایستایی است ارائه می دهد.

مدل تمرین سرعت برای برنامه ورزشی

پیشرفت سرعت در دوران بلوغ افزایش می یابد. اکثر کودکان-هم پسرها و هم دخترها- شتاب شان در توسعه سرعت, در طول این مرحله است. این چنین پیشرفت مربوط به افزایش سایز بدن و ماهیچه است.
قدرت تحت تاثیر مثبت پیشرفت سرعت قرار گرفته است. در زمان بلوغ , سطح تستوسترون در پسران شروع به افزایش چشمگیری می کند، به عنوان نشانی از توانایی افزایش قدرت. نتیجه مستقیم قدرت, در پیشبرد زمان حرکت و سرعت دویدن است.
اگرچه پسران بعد از مرحله بلوغ پیشرفت های آشکاری نشان می دهند, دختران در سطح پیشرفت سرعت در شراط پایا هستند در خود ميزان سرعت توسعه دیده می شود. برخی از دستاوردهای سرعت می تواند نتیجه هماهنگی سیستم عصبی از فعالیت های سریع ماهیچه های درگیر باشند.

در سیارک بخوانیم:

تمرین سرعت بخش اول مقاله

 

تمرین سرعت بخش دوم

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید