نمک زعفرانی در رودخانه طلا

عکس: نمک زعفرانی در دره های جزیره هرمز به رودخانه طلا مشهور است
هرمز، جزیره بیضی که نوعی گنبد نمک در مساحت 42 کیلومتر مربع در ورودی به خلیج فارس است و در فاصله 18 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. جزیره هرمز به دلیل موقعیت جغرافیایی آن  که در نزدیکی تنگه هرمز قرار گرفته است از موقعیت  خاصی برخوردار است. جزیره هرمز هر سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است و یکی از قطب های گردشگری در ایران به شمار می رود. این جزیره ی زیبا از شمال شرق به بندرعباس و از جنوب غربی به جزایر قشم و لارک محدود می شود.
مهمترین ویژگی هرمز رنگ ساحل و جزیره و دره های نمکی رنگی بخصوص رنگ زعفرانی در جزیره است. از سال 2008، در نیمه دوم سال، فصل مناسب برای سفر به مناطق جنوبی است، هنرمندان را برای رنگ آمیزی فرش خاک بر روی زمین با استفاده از خاک های رنگی به این جزیره می کشاند. ادعا شده است که بزرگترین فرش خاک رنگی جهان جزیره هرمز است.
شگفتی های جزیره هرمز شامل، پوشش فوق العاده زیبا مرجانی در پایین دریا، تنوع زیادی از سنگ ها و مواد معدنی و خرچنگ های کوچکی است که در سنگ ها زندگی می کنند. شنا در خلیج فارس در امتداد ساحل شنی رنگارنگ جزیره در آب و هوای پاییز یا بهار و غواصی در آبهای سطحی و مشاهده حیوانات و مرجان های آبزی، یک تجربه خوب است.نمک زعفرانی در دره های جزیره هرمز به رودخانه طلا معروف است. 
عکس جزیره هرمز یا جزیره هزار رنگ
عکس جزیره هرمز یا جزیره هزار رنگ

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید