تفاوت مغز زنان و مردان که ممکن است از آن مطلع نباشید

شش واقعیت جالب در مورد تفاوت های بین زن و مرد مغز است که شاید شما از آن مطلع نباشید
مغز زنان و مردان: تفاوتهای اصلی با یکدیگر ، که دانشمندان قادر به اثبات آن بودند.
موضوع تمایز مغز زنان از مغز مردان مدت زمان طولانی مورد بحث دانشمندان بوده است. صدها مطالعه انجام شده است ، داده های بسیار متناقضی به دست آمده است. با این حال ، آخرین اثر علمی دانشمندان معتبر دانشگاه کالیفرنیا ، که نشان داد هنوز اختلافات بسیار جالبی وجود دارد.
 
شش واقعیت جالب در مورد تفاوت های بین مغز زنان و مردان :
 

واقعیت شماره 1 حافظه و احساسات

عملکرد حافظه زنان بهتر است. محققان دریافته اند که زنان بهتر است از آزمون حافظه استفاده کنند ، به خصوص مواردی که مربوط به کلمات یا زبان است. نیمکره های مغز در زنان بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل ، زنان حافظه بهتری دارند و بیشتر اوقات واژگان بیشتری استفاده می کنند. خانمها با احساسات فکر می کنند ، مردان در ارزیابی واقعیت ، کمتر نگران هستند.  
 
به گفته یكی از نویسندگان این مطالعه ، ارین ساندرمن ، اطلاعات دریافت شده به آنها هشدار داده است. واقعیت این است که آزمایش های کلامی مشابه در تشخیص مرحله اولیه بیماری آلزایمر ، که با اختلال در حافظه همراه است ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
 

واقعیت شماره 2. مغز در زنان بیشتر می ریزد

گروهی از محققان انگلستان و فنلاند دریافتند كه با افزایش سن ، مغز انسان کاهش پیدا می کند. کاهش قابل توجه هر ده سال یکبار قابل ثبت است. دانشمندان به مدت ده سال مردان و زنان 33 تا 45 ساله را مشاهده کردند. در نتیجه ، معلوم شد که مغز خانم ها با گذشت زمان در حجم بیشتری از آنچه مردان کم می کنند ، کاهش یافته است. 
 
این واقعیت با مطالعات دانشمندان دیگری که مغز افراد مسن را مورد مطالعه قرار داده اند تأیید شده است. بیماران آنها افرادی در سنین 65 تا 82 سال بودند.
 

واقعیت شماره 3. مغز در زنان و مردان در مناطق مختلف متفاوت است

در مردان ، لوب تمپورال و فرونتال ، که وظیفه شخصیت ، احساسات و عملکرد شناختی را بر عهده دارد ، با افزایش سن کاهش می یابد. در زنان ، هیپوکامپ و لوب پاریتال مغز "خشک می شوند". آنها مسئول زبان ، حافظه ، تفکر مکانی و ادراک بصری هستند. این امر بر رفتار افراد و ارتباط آنها با دیگران تأثیر می گذارد.
 

واقعیت شماره 4. تغییرات مغزی بر بیماری تأثیر می گذارد 

مطالعات نشان داده اند که تفاوت در تغییرات وابسته به سن در زنان و مردان بر خطر ابتلا به برخی بیماری ها تأثیر می گذارد. این تفاوت خصوصاً در افراد مسن وجود دارد. زنان از ابتلا به آلزایمر و بیماری پارکینسون نسبت به مردان بیشتر در خطر هستند.
 

واقعیت شماره 5. ادراک جهان

دانشمندان ثابت کرده اند که در پردازش سیگنالهای مغزی از حواس در زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد. بنابراین ، معلوم شد که خانمها شنوایی تیز تری دارند. مغز زن صداها را با وضوح و جزئیات بیشتری درک می کند. مغز مرد اما با درک احساسات لمسی موفق شد. تفاوت بینایی وجود دارد. دانشمندان دریافته اند که مردان تصویر را یکپارچه تر می بینند ، و زنان توجه بیشتری به جزئیات کوچک دارند.
 

واقعیت شماره 6. اثر استروژن

همانطور که مشخص شد با افت شدید هورمون استروژن در زنانی که یائسگی را تجربه می کنند ، کاهش حافظه رخ می دهد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید