روکولا یا آروگولا چیست

روکولا

روکولا

 

روکولا سبزی روکا ترکیه چیست

روکولا چیست ؟ سبزی روکولا . روکولا که به آن آروگولا ، راکت  و سبزی روکا  هم می گویند سبزی  با منشا مدیترانه می باشد که امروزه در تمام دنیا در سالاد، پیتزا، پاستا و غذاهای دیگر هم مورد استفاده دارد این سبزی بسیار معطر و دارای طعمی تیز است و ترکیب روكولا با کاهو و سبزی های دیگر در سالاد بسیار مطبوع می شود .ارتفاع این گیاه  20-100 سانتی متر می شود و سرشار از ویتامین c و پتاسیم می باشد. 

 

آروگولا  سبزی روکولا چیست

آروگولا چیست    روکولا چیست

سبزی روکا ، ترکیه سبزی روکا به فارسی  : سبزی روکولا یا سبزی راکت، گیاه برگدار آروگولا یا شابانک، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هاست. روکولا حاوی مقدار زیادی اسید فولیک، ویتامین A، C و K همراه با سایر مواد معدنی مانن پتاسیم، منگنز، آهن و کلسیم است. گیاه روکولا برگدار خوشمزه، فیبر و فیتوشیمایی‌های زیادی نیز دارد، قند کمی داشته و کم کالری و کم کربوهیدارت و کم چربی است.

 

گل و دانه‌ها و برگ‌های راکولا همگی قابل استفاده هستند. مزه‌ی خاص و تند برگ‌های روکولا برای سالاد و سایر غذاهای سرد بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید از آروگولا به عنوان تاپینگ سالمی برای پیتزا، ناچو و ساندویچ استفاده کنید. برگ‌های نرم سبزی روکا را هم می‌توانید برای از بین بردن بوی بد دهان بجوید. فرقی نمی‌کند سبزی آروگولا  یا روکولا  را چطور مصرف کنید، به هر حال روکولا برای سلامتی‌  مفید خواهد بود.

 

  •  

 

خواص روکولا   خواص arugula چیست

روکولا

آروگولا

 

کاهش ریسک سرطان

روکولا ، (همچنین: شابانک سالاد، مَنداب، سبزی جرجیر، کَحکیز نامیده می شود) سوپر فودی برای مبارزه با سرطان است. گیاه روکولا علاوه بر سرشار بودن از آنتی اکسیدان، غنی از ترکیبی به نام گلوکوزینولات است که به ترکیبات قدرتمندی به نام ایندول‌ها، تیوسیانات‌ها و ایزوتیوسیانات‌ها تجزیه می‌شوند. این ترکیبات در پیشگیری از سرطان مفید هستند. مطالعه‌ای در سال 2001 دریافت فیتوشیمیایی‌های گیاهان کلمی، خواص ضد سرطانی دارند. مطالعه‌ای در سال 2014 نیز نشان داد erucin که ایزوتیوسیانات اصلی موجود در آروگولا است، در پیشگیری از فعالیت‌های سرطانی مفید است.

 

 

کمک به کاهش وزن

آروگولا ،  روكولا   تاثیر مثبتی روی کاهش وزن دارد. کم کالری بودن این گیاه به این معنی است که با افزودن آروگولا به رژیم غذایی‌تان، هیچ کالری اضافی وارد بدن خود نمی‌کنید.

ضمنا آروگولا در میان مغذی‌ترین غذاهای معروف قرار دارد که می‌توانید بدون از دست دادن مواد مغذی، مصرف کالری خود را با روکولا کنترل کنید. آروگولا به دلیل داشتن فیبر زیاد، به احساس سیری شما کمک می‌کند، مانع کمبود مواد مغذی‌تان شده و انرژی یکنواختی در بدن تولید می‌کند. کافیست غذاهای بر پایه‌ی دانه‌ها و غلات را که موجب افزایش وزن می‌شوند با  آروگولا و سایر سبزیجات برگدار تیره جایگزین کنید. از کاهش وزن نسبتا سریعی که خواهید داشت شگفت زده خواهید شد.

 

arugula-chicken-o.jpg

 

کنترل فشار خون

پتاسیم موجود در آروگولا به کنترل فشار خون‌تان کمک می‌کند. پتاسیم به کلیه‌ها کمک می‌کند تا سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کنید که نتیجه‌اش کاهش فشار خون‌ است.

پتاسیم برای سلامت قلب و عملکرد اعصاب نیز ضروری است، زیرا به این عضلات کمک می‌کند انقباضات طبیعی داشته باشد. سایر مواد معدنی موجود در آروگولا مانند کلسیم و منیزیم نیز در کمک به آرام سازی رگهای خونی نقش مهمی دارند که در نتیجه سطح فشار خون سالم را حفظ می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌های کاهنده‌ی التهاب که در روکولا وجود دارند، به کنترل ضربان قلب کمک می‌کنند. همچنین فیبر غذایی ارگولا ، در برطرف کردن کلسترول و سموم از بدن مفید است.

 

آروگولا

 

سم زدایی بدن

سبزی روکولا ، بسیار قلیایی بوده و مواد مغذی زیادی دارد، برای همین در سم زدایی بدن به خوبی عمل می‌کند. حفظ ظرفیت قلیایی خون، برای پروسه‌ی پاکسازی بدن مهم است.

سبزی روکولا برگدار، منبع بزرگی از کلروفیل‌های قلیایی کننده و سم زداست.سبزی روکولا ، برای سلامت کبد که در حذف طبیعی سموم از بدن مهم است نیز مفید است. ضمنا، این گیاه سرشار از ویتامین C و فیتوشیمیایی‌هایی است که سم زدایی را افزایش می‌دهند.

 

 

حفظ انرژی بدن

سبزی روکولا ، انرژی بخش است. اسید آمینه‌های موجود در این گیاه، واحدهای سازنده‌ی پروتئین هستند، یعنی بدن نیازی ندارد از انرژی برای تجزیه‌ی آنها استفاده کند. در نتیجه، شما انرژی بیشتری برای سایر عملکردها خواهید داشت.

روکولا به دلیل کلروفیل زیادی که دارد به کاهش التهاب در بدن و افزایش انرژی کمک می‌کند. ضمنا ویتامین‌های B موجود در این گیاه ، راکولا با افزایش سنتز چربی و تولید گلبول‌های قرمز خون، متابلویسم را افزایش می‌دهند.

 

 

تقویت سیستم ایمنی

آروگولا، غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که سیستم ایمنی‌تان را قوی می‌کند.

ویتامین C، آنتی اکسیدان قوی موجود در آروگولاست که با رادیکال‌های آزاد التهابی و خطرناک جنگیده و آنها را قبل از اینکه موجب آسیب جدی شوند از بدن خارج می‌کند. ویتامین C برای ریکاوری بدن از آسیب نیز مفید است. این ویتامین حتی برای سلامت بافت‌ها و جذب آهن از خون نیز مهم است. روكولا به دلیل قلیایی بودن به ذخیره‌ی سطح pH نرمال در بدن کمک می‌کند. بهینه بودن pH در بدن، به نفع سیستم ایمنی است.

 

آروگولا

 

تقویت بینایی

آروگولا منبع بسیار خوبی از کاروتنوئیدهاست که پیگمان‌های طبیعی مهم برای سلامت چشم‌ها هستند. کاروتنوئید‌ها، فرایند تباهی لکه‌ی زرد را که یک مشکل بسیار شایع در سنین بالاست، کُند می‌کند.

بدن شما، کاروتنوئیدها را به ویتامین A تبدیل می‌کند که در نتیجه موجب تقویت بینایی می‌شود. با افزایش کاروتنوئید در رژیم غذایی‌تان می‌توانید ریسک آب مروارید را هم کاهش بدهید. ضمنا دو آنتی اکسیدان به نام‌های لوتئین و زیاکسانتین به مقدار مناسبی در آروگولا وجود دارند که از ماکولا یا لکه‌ی زرد چشم در برابر پرتوهای مضر که می‌توانند موجب خستگی چشم و مشکلات بینایی شوند، محافظت می‌کنند.

 

 

تقویت استخوان‌ها

مقدار زیاد ویتامین K موجود در روكولا ، نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها دارد. مصرف مقدار کافی ویتامین K، موجب تقویت سلامت استخوان‌ها می‌شود چون به عنوان یک تعدیل کننده در پروتئین‌های بافت زایشی استخوان عمل می‌کند.

ویتامین K برای جذب کلسیم به سمت استخوان‌ها و دندان‌ها مهم است. ماده‌ی معدنی کلسیم به عملکرد اعصاب و عضلات نیز کمک می‌کند. ضمنا، ویتامین K، دفع کلسیم از طریق ادرار را نیز کاهش می‌دهد. در واقع، مصرف ناکافی ویتامین K منجر به افزایش ریسک پوکی استخوان خواهد شد. بعلاوه با افزودن روكولا به رژیم غذایی خود می‌توانید ریسک کاهش توده‌ی استخوانی را که موجب پوکی استخوان می‌شود کاهش دهید.

 

کاشتن سبزی روکولا در خانه

روکولا

گیاه آروگولا


آروگولا از بذر کاشته می شود و از دو روش نهال و غیر نهال استفاده می شود. در مناطقی با آب و هوای گرم و معتدل ، بذرها در ماه فروردین مستقیماً در خاک باز کاشته می شوند. در مناطقی که در بهار هوا کاملاً خنک است ، توصیه می شود چنین محصولی را از طریق نهال پرورش دهید ، در حالی که کاشت بذر در اوایل ماه اسفند انجام می شود.

 

 

کاشت گیاه روکولا

می توانید ظروف بذر را با ناحیه ای که در آن گیاه آروگولا کاشته می شود ، با خاک پر کنید. اما به یاد داشته باشید که قبل از کاشت ، خاک باید ضد عفونی شود ، برای این کار آن را با آب تازه جوشانده شده و یا در اجاق گاز داغ می کنیم. همچنین ، برای پر کردن ظروف ، در صورت تمایل ، می توانید از یک مخلوط خاک آماده خریداری شده برای نهال های سبزیجات استفاده کنید. هنگامی که 2-3 ساعت قبل از کاشت باقی می ماند ، بذر را در یک محلول صورتی مایل به قرمز پرمنگنات ریخته می شود. عمق جعبه یا ظرف انتخاب شده باید حداقل 10 سانتی متر باشد ، آن را با خاک آماده شده پر کنید ، که از قبل مرطوب شده است. سطح آن را تراز کرده و بذرها را روی آن به طور مساوی توزیع کنید و فاصله آنها را از 15 تا 20 میلی متر حفظ کنید. روی آنها با یک سانتی متر از شن و ماسه پاشیده می شوند ، پس از آن محصولات به یک مکان روشن منتقل می شوند.

 

 

مراقبت از نهال سبزی روکولا

روکولا

گیاه آروگولا

 

در شرایط مطلوب ، نهال ها با هم و فقط 3-5 روز پس از کاشت ظاهر می شوند. مراقبت از نهال بسیار ساده است ، برای این سیستم به طور منظم به طور کامل آبیاری می شود و سطح خاک نزدیک بوته ها شل می شود. این انتخاب پس از تشکیل دو صفحه برگ واقعی از گیاهان انجام می شود. برای انجام این کار ، آنها را در 2 قطعه در گلدان های ذغال سنگ نارس کاشته می شود ، یا می توان نهال ها را به یک جعبه بزرگتر پیوند داد ، در حالی که فاصله بین آنها باید از 10 تا 15 سانتی متر باشد ، فاصله ردیف 25 تا 30 سانتی متر باشد. باغبانان باتجربه می گویند که به لطف چنین کاشت وسیعی ، شاخ و برگ گیاهان بوته های بالغ دارای بوی و طعم مشخصه غنی خواهند بود.

 

 

گیاه آروگولا در حال رشد  روی طاقچه پنجره

روکولا

روکولا


 برای اینکه شما بتوانید در زمستان سبزیجات تازه داشته باشید ، گیاه آروگولا را می توانید در محیط داخلی پرورش دهید. برای کاشت بذر ، از مخلوطی از خاک با واکنش خنثی یا کمی قلیایی استفاده می شود ؛ برای تهیه آن ، لازم است هوموس ، خاک گلدان و شن و ماسه ترکیب شود (2: 2: 1). قبل از شروع کاشت ، مخلوط خاک ضد عفونی می شود ، برای این منظور آن را با آب تازه جوشانده ریخته یا برای ضد عفونی در یک اجاق قرار می دهند.

برای کاشت آروگولا می توانید از ظروف یا جعبه استفاده کنید ، اما اگر آن را در گلدان بکارید ، نه تنها شما را با سبزی روکولا تازه خوشحال می کند ، بلکه اتاق را نیز تزئین می کند. یک ظرف بردارید ، در پایین آن سوراخ هایی برای زهکشی درست کنید، در پایین آن یک لایه سنگ ریزه ، قطعات آجر یا خاک رس  به ضخامت 20-30 میلی متر قرار دهید. سپس ظرف را با یک مخلوط خاک مرطوب پر می کنید ، سطح آن صاف و کمی متراکم می شود ، پس از آن بذرها کاشته می شوند (دقیقاً مانند کاشت برای نهال).

 

 

آبیاری گیاه روکولا

روکولا

روکولا

 

در هنگام رشد آروگولا در شرایط اتاق ، باید به طور سیستماتیک و غالباً آبیاری شود (هر دو روز یکبار) ، زیرا مخلوط خاک موجود در ظرف باید همیشه مرطوب باشد. همچنین ، بوته ها باید مرتبا با آب تمیز از یک بطری اسپری مرطوب شوند. و به یاد داشته باشید که اگر آروگولا کمبود آب را احساس کند ، طعم شاخ و برگ آن تلخ می شود!

سطح بستر نزدیک بوته ها باید به طور سیستماتیک با دقت شل شود. پس از گذشت 7-10 روز از لحظه ظهور نهال ، لازم است که آنها را جداسازی کنید ، در حالی که همه گیاهان ضعیف و کم مصرف را بیرون می کشید ، می توانید از آنها سالاد خوشمزه درست کنید. دمای رشد و نمو سبزی روکولا در طاقچه پنجره حدود 18 درجه است.

 

 

کود دهی گیاه روکولا

روکولا

سبزی روکولا


اگر بوته ها گیاه روکولا در مخلوط خاک غنی از مواد مغذی رشد کنند ، نمی توان آنها را تغذیه کرد. اما برخی از باغداران استدلال می کنند که هنوز هم باید از گیاه روکولا با کود ازت تغذیه شود. برای تهیه مخلوط مواد مغذی ، 10 گرم فضله یا تخم مرغ تخمیر شده برداشته و 10-15 بار با آب رقیق کنید. مخلوط حاصل با 10 لیتر آب ترکیب شده و همه چیز کاملاً مخلوط می شود. از آنجا که دوره رسیدن محصول روکولا کوتاه است ، تغذیه آن با کودهای معدنی یا کود توصیه نمی شود ، زیرا این امر می تواند باعث جمع شدن سموم در شاخ و برگ گیاه روکولا شود.

 

 

کاشت سبزی آروگولا در فضای باز

روکولا

گیاه روکولا

 

نهال گیاه روکولا پس از گرم شدن هوا تا 9-10 درجه در فروردین در خاک باز کاشته می شود. یک منطقه باز و مناسب برای رشد آن و همچنین یک منطقه سایه دار مناسب نیست. منطقه ای که تا ظهر به خوبی روشن شده و سپس تا حدود ساعت 16 در سایه جزئی قرار دارد ، برای کاشت سبزی آروگولا ایده آل است.

از همه بهتر ، سبزی آروگولا در خاک خنثی یا کمی قلیایی رشد خواهد کرد. اسلاف خوب برای آن گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، هویج و همچنین کدو تنبل و حبوبات است. و در مناطقی که نمایندگان خانواده کلم قبل از گیاه  رشد کرده اند ، یعنی انواع مختلف کلم ، تربچه ، روتاباگا ، ترب کوهی ، شلغم و دایکون ، گیاه آروگولا نباید حداقل به مدت سه سال کشت شود. هنگام رشد نهال در گلدان های ذغال سنگ نارس ، آنها مستقیماً در خاک کاشته می شوند. و اگر یک جعبه ، یک فنجان یا ظرف جداگانه برای کاشت آن انتخاب شده باشد ، گیاه با احتیاط همراه با یک توده بزرگ خاک  از آنها بیرون کشیده می شود. هنگام کاشت نهال ، آنها به طرح 10x30 سانتی متر پایبند هستند. فراموش نکنید که گودال های آماده شده را قبل از کاشت مرطوب کنید. و هنگامی که گیاهان کاشته می شوند ، مطمئناً به خوبی آبیاری می شوند.

آروگولا گیاهی مقاوم در برابر سرما است و از یخ زدگی تا منفی 7 درجه طاقت می آورد. با این حال ، اگر یخبندان قوی تری انتظار می رود ، پس از آن باید باغچه را با یک لایه نایلون برای شب بپوشانید. به جای یک لایه نایلون ، می توان هر گیاه را با یک بطری پلاستیکی بریده شده پوشاند.

 

مراقبت از سبزی روکولا

روکولا

سبزی روکولا

 

گیاه آروگولا در زمین های باز به همان شیوه خانه  پرورش می یابد. برای این کار ، آبیاری به موقع ، علف های هرز و همچنین شل شدن سطح خاک در راهروها و اطراف بوته ها برای سبزی روکولا فراهم شود اگر کاشت سبزی روکولا خیلی متراکم باشد ، باید کم شود ، در غیر این صورت بو و طعم مشخص شاخ و برگ کمتر مشخص می شود. لازم به یادآوری است که در ماه های تابستان ، در طی یک دوره طولانی مدت شستشوی خشک ، بوته ها ممکن است شروع به شکوفایی کنند و این تأثیر بسیار منفی بر طعم شاخ و برگ دارد.

 

آبیاری سبزی روکولا

 قانون اصلی کشت موفقیت آمیز سبزی روکولا در سایت خاک مرطوب و سست است. در این راستا ، بوته ها باید به طور منظم ، غالباً و به مقدار زیاد آبیاری شوند. همچنین توجه ویژه ای به شل شدن می شود ، که هر بار پس از عبور باران یا سیراب شدن بستر انجام می شود ، علف های هرز همزمان انجام می شود. در طی یک دوره خشک گرم طولانی مدت ، تعداد دفعات آبیاری افزایش یافته و منطقه هر روز مرطوب می شود. آروگولا را می توان با پاشیدن آبیاری کرد ، یا روی سطح خاک یک شلنگ گذاشت و راهروها را با آب فراوان به خوبی آب ریخت.

 

برداشت سبزی آروگولا

بعد از رسیدن قد به 10 سانتی متر ، می توانید شاخ و برگ آن را بچینید. اگر بیش از حد شود ، خشن شده و طعم خود را از دست می دهد از زمان ظهور نهال تا اولین برداشت ، سه تا پنج هفته طول می کشد.

 

کود دهی سبزی آروگولا

نیازی به تغذیه  نیست. با این حال ، به منظور افزایش ارزش غذایی خاک ، توصیه می شود که آن را چندین بار در هر فصل با یک لایه نازک هوموس یا پیت قدیمی مالچ کنید.

روکولا

روكولا

 

چه چیزی بعد از آروگولا در زمین  قابل پرورش است

تقریباً هر باغبانی سعی در رعایت قوانین تناوب محصولات دارد که برای حفظ سلامت محصولات بسیار مهم است. بنابراین ، باید بدانید که آروگولا پیش ماده خوبی برای کدو تنبل و حبوبات و همچنین سیب زمینی و هویج است. اما سبزیجات چلیپایی(نواع کلم‌ها) در این منطقه حداقل به مدت سه سال قابل پرورش نیستند ، زیرا آنها دارای بیماری ها و آفات مشترک با arugula هستند.

 

 

آفات و بیماری های آروگولا

اگر رگولا تحت تأثیر پرونوسپوروز (کپک کوچک) قرار بگیرد ، آنگاه لکه های رنگ قهوه ای در صفحات برگ آن تشکیل می شود. اگر به Fusarium برخورد کند ، شاخ و برگ آن زرد می شود ، در حالی که سیستم عروقی آن قهوه ای یا سیاه می شود. بوته های بیمار بزرگسال دیگر قابل درمان نیستند ، بنابراین آنها را کنده و بسوزانید ، و مکان دیگری برای کاشت سبزی روکا جدید انتخاب می شود ، در حالی که خاک روی آن با مراقبت ویژه آماده می شود. برای پیشگیری از این بیماری ها ، رعایت قوانین تناوب محصول و حذف به موقع علف های هرز از سایت ضروری است.

 

 

حشرات مضر آروگولا

پروانه کلم هنگامی که در خاک باز رشد می کند ، می تواند در بوته ها مستقر شود ، اما کک چلیپایی بیشترین خطر را برای آروگولا ،و برای تمام اعضای خانواده کلم ، ایجاد می کند. هر دوی این آفات در شاخ و برگ ها سوراخ می کنند.

به منظور جلوگیری از ایجاد کک در باغ با آرگولا بلافاصله پس از کاشت نهال در محل ، با ماده ای (به عنوان مثال آگروسپان) پوشانده می شود. شما همچنین می توانید گیاه را با فلفل قرمز آسیاب شده ، گرد و غبار توتون یا خاکستر چوب بپاشید. برای از بین بردن پروانه کلم ، توصیه می شود بوته ها را با دم کرده افسنطین و همچنین قسمت های بالای گوجه فرنگی یا سیب زمینی اسپری کنید. 

 

روکولا

روكولا

 

انواع و اقسام آروگولا

در میان انواع آروگولا ، سالانه و دوسالانه وجود دارد. هنگامی که یک گونه دو ساله پرورش می یابد ، ریشه آن به خوبی در زمین بخواب می رود و با شروع بهار ، سبزیجات آبدار در آن رشد می کنند. محبوب ترین یک دوسالانه به عنوان aucula Solitaire است: این رقم در اواسط فصل است ، ارتفاع بوش به حدود 20 سانتی متر می رسد ، اطعم آنها خردلی است. دوره رسیدن این رقم از 35 تا 45 روز است.

محبوب ترین انواع سالانه شامل موارد زیر است:

Dikovina . ارتفاع بوته در چنین رقم میانی رسیده حدود 20 سانتی متر است.. دوره رسیدن این رقم از 22 تا 25 روز است.
-. در این تنوع رسیده متوسط ​​، ارتفاع بوته ها می تواند از 0.2 تا 0.3 متر متغیر باشد. شاخ و برگ آن باریک و بلند است و گلها مایل به زرد است. دوره رسیدن از 35 تا 38 روز است.
Olivette . گونه ای زودرس با بوته هایی به بلندی 15 تا 20 سانتی متر. طعم شاخ و برگ آبدار خردل خردلی است ؛ حاوی مقدار زیادی ویتامین ، کاروتن و روغنهای اساسی است. این نوع آروگولا در 20-25 روز رسیده می شود.
- ارتفاع بوته ها در این رقم اولیه از 15 تا 20 سانتی متر است. صفحات برگ تکه تکه شده به رنگ سبز تیره دارای طعم مغز خردل هستند. دوره رسیدن از 20 تا 25 روز است.
پوکر . این رقم رسیده زودرس دارای بوته هایی با ارتفاع حدود 20 سانتی متر است. صفحات برگهای بزرگ با طعم خردل کمی شیرین متمایز می شوند ، رنگ گلها کرم روشن است. دوره رسیدن - 22-28 روز.
ویکتوریا . بوته های کم درخت و سرسبز دارای شاخ و برگ عطر و طعم غذایی هستند که حاوی مقدار زیادی ویتامین است. مدت زمان رسیدن - 20-25 روز.
اسپارتاکوس . ارتفاع بوته ها در این واریته غذایی زودرس حدود 22 سانتی متر است. شاخ و برگ ادویه دار حاوی مقدار زیادی روغن اساسی و ویتامین است. رسیدن واریته از 20 تا 25 روز طول می کشد.
هنوز هم انواع محبوب آروگولا عبارتند از: سیسیل ، کورسیکا ، تاگانسکایا سمکو و روکوکو.

 

روکولا

تخم روکولا

 

خواص دارویی روکولا

خواص دارویی آروگولا

مداواگران مدتها در درمان جوش ، رگ به رگ شدن ، کوفتگی و سردرد از روغن روکولا استفاده کرده اند. امروزه ، این فرهنگ به طور گسترده ای برای مراقبت از پوست مشکل دار ، در درمان درماتیت ، و همچنین برای سفید کردن کک و مک و از بین بردن لکه های پیری استفاده می شود.گیاه روکولا حاوی ویتامین A (بتاکاروتن) ، ویتامین های گروه B ، ویتامین های C ، K و E و همچنین روی ، سلنیوم ، منیزیم ، منگنز ، مس ، فسفر ، سدیم و آهن است. به دلیل فعالیت بیولوژیکی ، چنین گیاهی تأثیر مفیدی در روند هضم و کار دستگاه گوارش دارد. مقدار هموگلوبین خون را افزایش می دهد و سطح قند را کاهش می دهد ، با باکتری ها و ویروس های بیماری زا مبارزه می کند ، تأثیر مفیدی بر ایمنی بدن دارد و در تنظیم متابولیسم نمک آب نقش دارد. از آنجا که حاوی ویتامین K است .

 

آروگولا دارای اثر ادرار آور ، لاکتوژنیک و خلط آور است. متخصصان آمریکایی با موفقیت از آن در درمان ورم معده و زخم معده استفاده می کنند ، زیرا به محافظت و تقویت دیواره های معده کمک می کند. همچنین یک غذای رژیمی است زیرا حاوی فیبر زیادی است. برای افرادی که رژیم سختی را دنبال می کنند ، متخصصان توصیه می کنند که در برنامه روزانه خود ، گیاه روکولا را بگنجانید ، زیرا به حفظ عملکرد و انرژی در طول روز کمک می کند. نکته خوب دیگر در مورد گیاه روکولا این است که حاوی کالری بسیار کمی است ، به عنوان مثال در هر 100 گرم محصول فقط 25 کیلو کالری وجود دارد. روغن خردلی موجود در آروگولا به تقویت مو ، بهبود ساختار آن و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

 

روکولا

آروگولا

 

موارد منع مصرف گیاه روکولا

از آنجا که آروگولا حاوی مقدار زیادی فیتونساید است ، می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. در این زمینه ، اگر تحمل تربچه یا شلغم را ندارید ، بهتر است گیاه روکولا نخورید. برای افرادی که دیسکینزی صفراوی ، بیماری کلیوی ، کولیت ، ورم معده اسیدی یا در دوران بارداری و شیردهی دارند ، از خوردن زیاد سبزی روکولا خودداری کنید. همچنین برای کسانی که از بیماری خودایمنی یا نقرس رنج می برند سود چندانی ندارد. اگر هیچ منع مصرف آشکاری برای خوردن سبزی روکولا ندارید ، قبل از تهیه سالاد از آن اطمینان حاصل کنید که آن را در منطقه ای از نظر محیط زیست که خاک حاوی مقدار زیادی نمک فلزات سنگین نیست ، پرورش داده اند.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

 

این گیاه متعلق به خانواده چلیپایی است. با انبوهی از خواص مفید و وجود مقدار زیادی ویتامین مشخص می شود. در طبیعت ، روگولا در شمال آفریقا ، اروپا رشد می کند. از آسیای صغیر تا آسیای میانه و هند یافت می شود. Arugula همچنین در داغستان و دامنه های قفقاز رشد می کند. 

 

در حال حاضر ، آروگولا که می خوریم در نقاط مختلف ، به ویژه در ونیز ، ایتالیا پرورش داده می شود. همچنین ، این گیاه در مکانهایی با آب و هوای نسبتاً سخت ، به عنوان مثال ، در آمریکای شمالی و شمال اروپا ریشه دوانده است.

 

در واقع ، آروگولا گیاهی یکساله است که رشد آن به 30-60 سانتی متر می رسد ساقه ضعیف بلوغ و منشعب آن به 40 سانتی متر ارتفاع می رسد. تمام برگ های آروگولا کم پرز ، تا حدودی گوشتی ، اغلب بدون کرک ، با بوی خاص هستند. برگهای پایینی به صورت سنجاق یا متشکل هستند. 

 

روکولا

گل آذین روکولا مانند یک برس طولانی نادر به نظر می رسد. گل های آروگولا کم رنگ ، به ندرت زرد روشن با رگه های بنفش هستند. میوه یک غلاف بیضی بیضی شکل ، کمی فشرده ، روی پاهای کوتاه و ضخیم است. بذرهای گیاه ، به طول 1.5-3 میلی متر ، در دو ردیف مرتب شده و دارای رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای روشن هستند. آرگولا در ماه مه-ژوئیه شکوفا می شود و میوه های آن در اواخر بهار یا اوایل تابستان می رسد.

 

به گفته داروساز روم باستان ، پزشک و گیاه شناس دیوسکوریدس ، دانه های روگولا در دوران باستان به عنوان چاشنی گیاهان پخته استفاده می شده است. علاوه بر این ، او خاطرنشان کرد که آروگولا (هم قسمت سبز و هم دانه) ، هنگامی که به مقدار کافی مصرف شود ، میل جنسی قوی ایجاد می کند. 

 

در  روم باستان ، روکولا به عنوان دارویی با خواص ضد درد در نظر گرفته می شد. افرادی که قصد مجازات با شلاق را داشتند ، یک لیوان شراب را به آن آروگولا اضافه شده  از قبل می نوشیدند ،  این امر تحمل درد را آسان تر می کرد. 

 

امروزه در یونان ، آروگولا را می توان در تمام طول سال در مغازه ها خریداری کرد ، اگرچه عمدتا در زمستان نوع وحشی فروخته می شود ، تا اوایل بهار. فروشگاه ها گونه های باغ  آروگولا  را می فروشند ، که طعم کمی تلخ تر از نوع وحشی دارد.

 

روکولا

 

یونانیان اغلب از دانه در گلدان روی بالکن ، آرگولا می کارند. در چنین مواردی می توان 7-8 هفته پس از کاشت گیاه را برای مصرف چید. شایان ذکر است که تقریباً همه اجزای روگولا در زندگی کاربرد پیدا کرده اند. از برگها و گلها در آشپزی استفاده می شود و روغن بسیار مفیدی از دانه ها تهیه می شود.

 

گیاه روکولا  به دلیل طعم خاصی که دارد ، در غذاهایی مانند مدیترانه ای و ایتالیایی که غذاهای آن در سرتاسر جهان معروف است بسیار محبوب است. به همین دلیل آنها شروع به رشد فعال روکولا  هم در باغ ها و هم در خانه کردند. پرورش روکولا  آسان است ، زیرا به مراقبت خاصی احتیاج ندارد و کاملاً بی زحمت است.

نحوه انتخاب روکولا

نکته اصلی هنگام انتخاب روکولا با کیفیت ، طراوت برگ ها است که نباید بی حال و کاملاً سبز باشد. طعم محصول به طور مستقیم به اندازه برگ بستگی دارد. هرچه کوچکتر باشد ، تلخی آن بیشتر است ، بنابراین با توجه به سلیقه شخصی خود اندازه روکولا را انتخاب کنید.

 

نحوه ذخیره سازی روکولا

برای ماندگاری بیشتر روغن آروگولا (عطر و اسانس روکولا ) ، باید آن را در یخچال و یا در هر ظرفی از آب نگهداری کنید. بنابراین می تواند تا 6-7 روز تازه بماند. برای نگهداری طولانی مدت ، باید بعد از شستشو و خشک شدن آب منجمد شود.

lentil-salad-lemon-flowers-couscous.jpg

آشپزی با روکولا 

از نظر بیولوژیکی ، آروگولا کلم است ، اما از آن به عنوان ادویه یا سبزیجاتدر  سالاد استفاده می شود. از برگها ، گلها و دانه ها برای غذا استفاده می شود. از دانه ها برای تهیه روغن استفاده می شود و برگها و گلها به انواع سالاد و غذاهای دیگر اضافه می شوند.

 

در روم باستان از آروگولا به عنوان چاشنی استفاده می شد و تا کنون در دریای مدیترانه این محصول بیشتر شبیه یک ادویه خوشمزه است تا یک سبزی سالاد معمولی. استفاده از آروگولا در آشپزی بسیار متنوع است. هم به عنوان یک غذای مستقل و هم به عنوان یک غذای جانبی ارائه می شود. روکولا  با گوشت ، ماهی ، حبوبات و غذاهای دریایی بسیار مناسب است و می تواند با انواع مختلف پنیر سرو شود. سالاد پنیر غیر معمول با آجیل و آروگولا به ویژه در بین خانم های خانه دار محبوب است.

 

علاوه بر این ، برگ های بزرگ آروگولا یک غذای جانبی جالب برای غذاهای ماهی و گوشت ، تزئینی برای ساندویچ ها است. همچنین می توانید سبزیجات را با آروگولا بخورید ، از آن به عنوان عنصری برای انواع سس ها ، پیتزا ، ریزوتو و غذاهای دسر استفاده کنید. و توصیه می شود که برگهای خرد شده را به پنیر ، میان وعده های سرد و سیب زمینی آب پز اضافه کنید .

 

Lettuce+and+Arugula+growing+in+a+container_Seattle+Urban+Farm+Co.jpg

روکولا و بوی زهم ماهی

طعم ترش تند و عطر ظریف برگ های آبدار سبز کاملاً با سایر سبزیجات برگ دار (سالاد ، اسفناج ) ترکیب می شود. آروگولا برای کسانی مفید است که نمی توانند ماهی آب پز را تحمل کنند ، اما برای کاهش وزن مجبور به استفاده از آن هستند. این محصول می تواند طعم غذاهای ماهی را بهبود بخشد و بوی زهم ماهی را کاملاً از بین می برد.

 

روکولا خردل ایرانی 

در ایتالیا ، روکولا اغلب به پاستا ، سالاد ، پیتزا ، پستو و ریزوتو اضافه می شود. در انگلستان ، به عنوان چاشنی انواع غذاهای گرم استفاده می شود ؛ در فرانسه ، تنقلات و سالادهای سبک با آن تهیه می شود. پرتغالی ها و اسپانیایی ها از روگولا به عنوان ادویه استفاده می کنند و آن را خردل ایرانی می نامند . در اسلوونی ، آروگولا با پنیر اغلب به عنوان پر کننده پای استفاده می شود. در جزیره ایشیا ایتالیا ، از این محصول برای تهیه روکولینو ، یک نوشیدنی الکلی غیر معمول استفاده می شود. مقدار کمی از آن را بعد از غذا برای بهبود هضم می نوشند.

 

در مصر ، آروگولا بخشی از غذای میان وعده لوبیا پخته و کامل است یا با غذاهای دریایی همراه است. این گیاه همچنین در سالاد کلاسیک فرانسوی mesclun ، اصلی نیس ، گنجانده شده است ، جایی که علاوه بر آروگولا ، برگهای قاصدک ، کاسنی معمولی و قرمز ، برگهای بلوط جوان ، تندی فرفری ، رادیکویو ، خرفه ، سوئیس چارد ، ترشک سورل ، کاهو و اسفناج.

 

گاهی اوقات مخلوط با سایر گیاهان غنی می شود و این اتفاق می افتد که ترکیب به 5 ماده فشرده می شود.  روکولا را با مخلوطی از لیمو و روغن زیتون ، مزه دار شده با فلفل سیاه و سیر مزه دار کنید. این مخلوط با تکه های نان تست شده با سبزیجات و پنیر کبابی یا با گوشت سرو می شود. فراموش نکنید که عملیات حرارتی می تواند همه چیزهای ارزشمند در  روکولا را از بین ببرد ، بنابراین توصیه می شود از آن فقط تازه  و خام استفاده کنید. اگر برگها را به ظرف اضافه می کنید ، باید آنها را با دستان خود ریز کنید یا آنها را کامل قرار دهید ، زیرا گیاه روکولا  تماس با چاقو را دوست ندارد.(چاقو در مزه روکولا تاثیر می گذارد)

 

روکولا

ترکیب و وجود مواد مغذی روکولا

تازه حاوی (در 100 گرم) است: کالری 25 Kcal پروتئین 2.58 گرم چربی ها 0.66 گرم کربوهیدرات ها 3.65 گرم اب 91.71 گرم خاکستر 1.4 گرم

 

ویتامین ها میلی گرم مواد معدنی میلی گرم
ویتامین سی 15 پتاسیم ، K 369
ویتامین B4 15.3 کلسیم ، Ca 160
ویتامین B1 0.044 فسفر ، ص 52
ویتامین B5 0.437 منیزیم ، منیزیم 47
ویتامین E 0.43 سدیم ، Na 27

 

ترکیب کامل برگ های روکولا با عناصر کمیاب (ید ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم و منیزیم) و ویتامین های گروه های C ، B ، A ، K ، E ، T. اشباع شده است. دانه های گیاه حداقل 30 درصد اسانس دارند. چنین محتوایی گواه مزایای بدون شک محصول است. اما روکولا حاوی مقدار زیادی قند است که تنها اشکال آن است ، اگرچه محتوای بالای پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، فیبر و ویتامین ها می تواند این را بیش از حد جبران کند.

 

خواص روکولا 

روکولا

دارای خاصیت لاکتوگونیک ، خلط آور و مدر است. ارزشمندترین خاصیت آن جلوگیری از توسعه سلول های سرطانی است. آروگولا دارای مواد ضد سرطانی بسیار بالاتری نسبت به کلم بروکلی است . این گیاه به دلیل وجود مواد فعال بیولوژیکی که ترکیب آن را تشکیل می دهند ، تأثیر مثبتی بر دستگاه گوارش و فرآیندهای گوارشی دارد. آروگولا خواص دارویی مختلفی دارد.  روکولا برای کسانی که مبتلا به زخم معده یا ورم معده تشخیص داده شده اند ، غیرقابل جایگزین است . در آمریکا ، متخصصان گوارش روش موثری را برای کمک به درمان زخم معده مبتنی بر استفاده از  روکولا ابداع کرده اند ، زیرا می تواند از دیواره های معده محافظت کرده و آنها را به طور کامل تقویت کند.

 

علاوه بر این ، روکولا با بیماری های پوستی مبارزه می کند ، به دلیل وجود ویتامین K باعث بهبود زخم ها و التهابات می شود. از دانه های روکولا در طب سنتی آنها یک دمنوش تهیه می کنند و سپس از آن برای خلاص شدن از شر بیماری های پوستی استفاده می کنند. آب حاصل از گیاه روکولا به از بین بردن هماتوم ، زخم ، میخچه و پولیپ کمک می کند.

روکولا داروی جنسی طبیعی 

محتوای ویتامین C در گیاه از ایمنی بدن در برابر عفونت ها و ویروس ها جلوگیری می کند. آروگولا به دلیل وجود ویتامین A از داخل از طریق پوست بر روی مو ، ناخن و ناخن تأثیر شفابخش دارد ، بنابراین این رنگ سبز برای خانم ها کمک کننده بسیار خوبی است. اما مردان نیز نباید از این گیاه معجزه آسا که منافع ویژه ای برای سلامت مردان دارد ، چشم پوشی کند. اجداد ما از " نوشیدنی اشتیاق " تهیه شده از روکولا به عنوان یک داروی جنسی طبیعی استفاده می کردند .( تقویت میل جنسی با علف بز شاخدار یا معجون اپیمدیوم )

 

IMG_4253.jpg

 

برای تهیه داروی جنسی طبیعی  10 گرم عسل و فلفل سیاه به 100 گرم برگ خرد شده روکولا اضافه شد. مصرف روزانه این دارو در صبح ، یک قاشق چای خوری ، تأثیر طولانی مدت می گذارد. این محصول دارای خواص مقوی نیز می باشد. بنابراین ، یک سالاد با افزودن آن برای صبحانه نمی تواند بدتر از چند فنجان قهوه زنده کند.

 

روکولا همچنین سیستم عصبی را تقویت کرده و مقابله با هرگونه استرس را آسان می کند. این گیاه همچنین در مبارزه با اضافه وزن کمک می کند. این ماده به دلیل خواص ادرارآور که به تنظیم تعادل آب و نمک و توانایی سوزاندن چربی کمک می کند ، شناخته شده است . علاوه بر این که روکولا کالری کمی دارد و بر متابولیسم تأثیر مثبت دارد ، حاوی بسیاری از مواد است که به افرادی که در بسیاری از غذاها خود را محدود می کنند کمک می کند تا کارایی و انرژی خود را از دست ندهند. همچنین می توانید به توانایی روگولا در کاهش کلسترول و افزایش هموگلوبین توجه داشته باشید . و وجود اسید فولیک این محصول را برای خانم هایی که قصد بارداری دارند بسیار مفید می کند. علاوه بر این ، arugula برای بیماران مبتلا به بیماری وریدی و فشار خون بالا توصیه می شود.

 

ماسک روکولا

 

استفاده روکولا در زیبایی 

وجود ویتامین E و A در روغن روکولا یک اثر ضد پیری عالی روی کل بدن و به ویژه پوست ما دارد. بنابراین ، توصیه می شود برگها یا آب له شده آن را به ماسک های صورت و مو اضافه کنید و از آن برای درمان بریدگی و زخم های چرکی استفاده کنید. این گیاه حاوی موادی است که در زیبایی شناسی به سادگی غیرقابل جایگزین هستند. این ، به عنوان مثال ، diindolylmethane ، که ویروس هایی را که باعث ایجاد زگیل و پاپیلوم می شوند سرکوب می کند. گوگرد ، که پوست صورت را درخشان می کند ، به آن رنگ یکنواخت می بخشد ، پوست را التیام می بخشد ، آکنه را از بین می برد . ویتامین K ، که لکه های تیره و روزاسه را برطرف می کند ، تورم را تسکین می دهد. لینولئیک اسید ، مرطوب کننده ، نرم کننده ، جلوگیری از پیری پوست ؛ اسید اولئیک ، که خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می کند ، سفتی را بازیابی می کند. استفاده از روغن روکولا به عنوان یک محصول طبیعی مراقبت از مو ، تغذیه مغذی ، تقویت ریشه ها و تأثیر مفید بر ساختار ، جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد ، از بین بردن شوره سر ، بازیابی وضعیت پس از آفتاب ، رنگ آمیزی و شیمی است. با روکولا ، می توانید لوازم آرایشی جالبی را در خانه تهیه کنید:

روغن روکولا در برابر لکه های پیری و کک و مک

200 گرم از گیاه خرد شده با نیم لیتر روغن زیتون ریخته می شود و به مدت 14 روز در یک مکان تاریک نگهداری می شود. سپس  فیلتر شده و روی پوست صورت و بدن اعمال می شود.

ماسک روکولا مرطوب کننده صورت

به 2 قاشق غذاخوری برگ روکولا خرد شده 2 قاشق غذاخوری پنیر و خامه ترش اضافه کنید . ماسک را به مدت 10-15 دقیقه بمالید و با آب گرم بشویید. هنگامی که به جای آب از چای سبز یا آب  جعفری استفاده می کنید ، می توانید تأثیر بیشتری به دست آورید.

ماسک روکولا سفت کننده پوست

سفیده تخم مرغ زده شده  و یک قاشق چایخوری روغن زیتون به یک دسته روکولا خرد شده اضافه می شود. این ماسک روی صورت ، گردن و دکلته اعمال می شود. با خشک شدن ، لایه های جدیدی اعمال می شود. پس از 30 دقیقه ، ماسک با آب گرم شسته می شود.

 

ماسک روکولا سفید کننده و جوان کننده پوست

در مخلوط کن ، 200 گرم زیتون بدون هسته  را خرد کنید ، 100 گرم روکولا خرد شده را اضافه کنید ، مخلوط کنید و به طور مساوی روی صورت بمالید. پس از 20 دقیقه ، ماسک با آب سرد شسته می شود. یک دستور دیگر نیز وجود دارد: برای 4 قاشق غذاخوری روکولا ، یک قاشق روغن زیتون بردارید و 10-15 دقیقه پس از استفاده با آب گرم بشویید.

تونیک  روکولا 

یک دسته روکولا را آسیاب کنید ، کمی آب اضافه کنید ، مخلوط را به جوش بیاورید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. محلول خنک شده فیلتر شده و چند قطره روغن رزماری به آن اضافه می شود. از این تونیک می توانید صبح و عصر صورت خود را پاک کنید. 

 

عوارض روکولا 

arugula-strand-strand.jpg

 

روکولا ، مانند هر گیاه دیگری که سرشار از فیتونساید است ، می تواند واکنش آلرژیک قوی ایجاد کند. قبل از استفاده از دستور العمل های حاوی این گیاهان ، باید مطمئن شوید که عدم تحمل فردی وجود ندارد. بیشتر اوقات ، افراد مبتلا به آلرژی می توانند کسانی باشند که شلغم و تربچه را تحمل نمی کنند .

 

همچنین ، برای کسانی که کولیت ، بیماری کبد ، بیماری کلیوی ، دیسکینزی صفراوی دارند از ظروف روکولا سوء استفاده نکنید.

سبزی روکولا می تواند واکنش های مختلفی را در زنان باردار و شیرده برانگیزد. بر این اساس ، اگر گیاه روکولا به طور منظم توسط شما مصرف نمی شود ، لازم است که آن را در دوران بارداری یا شیردهی با دقت زیاد وارد رژیم غذایی کنید.

 

گیاه روکولا می تواند برای نقرس و سایر بیماری های خود ایمنی مضر باشد. علاوه بر این ، خرید روگولا که در مناطق نامساعد زیست محیطی و تابش رشد می کند و همچنین در مکانهایی که میزان نمک فلزات سنگین در خاک افزایش می یابد توصیه نمی شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ali 713 :

    ظاهرا یکم شبیه اسفناجه؟

    1395/10/29 12:48
  • dorsa 87 :

    تو ایرانم پیدا میشه ؟

    1395/10/28 13:48
    • سعید :

      سبزی روکولا اگر واقعاً آروگولا را دوست دارید و می خواهید یک منبع تازه و مداوم داشته باشید ، می توانید سبزی روکولا را پرورش دهید. بذرها در بهار و اوایل تابستان در مناطق آفتابی به خوبی جوانه می زنند. اگر بعداً در تابستان روکولا کاشتید ، آن را زیر درختی قرار دهید که شاخ و برگ زیادی نداشته باشد. بسته به شرایط رشد ، آروگولا در کمتر از 10 روز یا در 45 روز می تواند به بلوغ برسد. آفتاب اواخر تابستان آن را نمی کشد - آروگولا بسیار دلچسب است - اما برگ های رسیده را تند و فلفلی می کند. از برگهای موجود در سالادها و پخت و پز خود استفاده کنید و بذر گیاهان را برای گیاهان بیشتری انتخاب کنید. اگر ابتدا برگهای خارجی را جدا کنید ، بیشتر رشد می کند.

      1400/3/24 18:44
  • Minerva 644 :

    Terima kasih polis. Kalau keadaan ini berterusan insyallah persepsi negatif rakyat tehadap PDRM akan dapat di.onargkankSemuga kalian diberikan keberkatan oleh Allah, dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Namun kami tahu, tindakan sebegini tidak disenangi oleh UMNO.Namun kami harap polis akan mempertahankan keprofesionalan ini.

    1395/12/26 23:18
  • پرواز پرنده :

    پیدامیشه.شهرستان بستک استان هرمزگان مردم اینجابهش میگن کهکز،من که عاشقشم.اونم وقتی که باماهی میخوری

    1396/9/9 18:26
  • پرواز پرنده :

    پیدامیشه.شهرستان بستک استان هرمزگان مردم اینجابهش میگن کهکز،من که عاشقشم.اونم وقتی که باماهی میخوری

    1396/9/9 18:26
  • طاهره مصطفوی :

    با ماهی چطوری مصرف می کنین؟ بصورت خام؟

    1396/10/22 0:25
    • سعید :

      از روکولا بیشتر در سالادهای سبز تازه استفاده می شود . روکولا عطر و طعم فلفلی ، خردلی مانند دارد ، اگرچه برگهای جوان و کم رنگ اغلب ملایم تر هستند. سبزی روکولا ماده غذایی اضافه شده به سایر سبزیجات سالاد است. گفته می شود که رومیان باستان آن را با رومین ، کاسنی ، گل مالو ، اسطوخودوس و پنیر ترکیب می کردند. ترکیب آن را با میوه ها ، مانند گلابی ، یا پنیرهایی مانند Gorgonzola در نظر بگیرید. در ساندویچ ها ، سالاد مرغ و ماهی تن ، غذاهای تخم مرغ ، غذاهای ماکارونی و گوجه فرنگی و سبزیجات تفت خورده به خوبی قابل استفاده است. همچنین می توانید آن را با انتخاب سایر گیاهان و ادویه جات ترشی جات بپزید - به تنهایی می تواند به عنوان یک غذای فرعی جا بیفتد. آروکولا معمولاً در وعده های غذایی دوشنبه پاک در آغاز دوره روزه وجود دارد.

      1400/3/24 18:35
  • سعید :

    سبزی روکولا به عنوان "rucola" در ایتالیا شناخته شده، به عنوان "roquette" در فرانسه . نام و تلفظ یونانی روکولا Arugula در یونانی RO-kah تلفظ می شود. نام یونانی آن roka یا ρόκα است. یک گیاه محبوب در غذاهای یونانی و ایتالیایی و به عنوان سبزی سالاد استفاده می شود. ریشه روکولا در جنوب اروپا و مدیترانه است ، اما اکنون در اکثر مناطق جهان رشد می کند. رومیان باستان از دانه های روکولا برای طعم دادن به روغن زیتون استفاده می کردند و گفته می شود که از ترکیبات دانه های راکولا در داروهای قارچی از قرن اول استفاده شده است. برگ های آروگولا یک رنگ غنی و سبز تیره است. طول آنها 6 تا 8 اینچ است و از نظر ظاهری شبیه تربچه و برگهای بلوط سفید هستند ، اما در رگه هایی که کانالهای ساقه ای رشته ای هستند ، دارای رنگ قرمز است. آرگولا در خانواده ای از گل کلم ، جوانه بروکسل و کلم پیچ است.

    1400/3/24 18:31
  • سعید :

    برگهای تازه ی سبزی روکولا را با پلاستیک بپیچید و یا آنها را در یک کیسه پلاستیکی قابل مهر و موم قرار دهید. روكولا برای مدت دو روز خوب خواهند ماند ، احتمالاً اگر صبر کنید تا قبل از آماده شدن برای شستن آنها ، مدت بیشتری نیز باقی بمانند. کیفیت برگ پس از سه روز شروع به افت می کند.

    1400/3/24 18:40
  • سعید :

    آروگولا منبع غنی آهن است. همچنین سرشار از ویتامین های A و C و نیترات و چندین آنتی اکسیدان است که گزارش شده برای کمک به مبارزه و زخم های دستگاه گوارش و پسوریازیس است. مانند اکثر سبزیجات سالاد ، کالری آروگولا بسیار کم است.

    1400/3/24 18:40

بیشتر بخوانید