ساختمان های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است

خانه های شیرینی زنجبیلی و شاهکارهای دیگر جهان باستان عرب چه چیزی را پنهان می کند: سفری از طریق پایتخت یمن
با وجود این واقعیت که در خاورمیانه مساجد شگفت انگیز و ساختمانهای بسیار جالب وجود دارد ، اما اعتقاد بر این است که گردشگران و توریست ها در یمن است که می توانند با ارزش ترین شاهکارهای معماری جهان باستان عرب را ببینند.  در این کشور شرقی خانه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد - به عنوان مثال خانه های عمودی روشن با سقف مسطح ، مشابه کوکی های زنجبیلی ، که به ویژه در پایتخت یمن ، صنعا ، بی شمار دیده می شود.
 
شاید تنوع معماری در این قسمت ها به این دلیل باشد که یمن ، با رفتن از اروپا به آسیا و محلی جذاب برای فاتحان بود ، ویژگی های فرهنگ ها و مذاهب مختلف را جذب كرد. مجبور به دفاع از خود در برابر غریبه ها بود و ساکنان محلی خانه های خود را شبیه به ساختارهای دفاعی ساختند. در صنعا ، برخی از این ساختمانها دارای ارتفاع یک ساختمان شش هفت طبقه مدرن هستند. با این حال ، این ساختمانها هیچ ارتباطی با برج های کسل کننده یا قلعه ها ندارند.

به نظر می رسد خانه ها لعاب دارند

شهری با معماری بی نظیر.  / عکس
 
نمای زنجبیل به ساختمانهای پایتخت نه به اندازه حتی شکل آن (مانند ساختمان های آسمان خراش اروپایی ، خانه های صنعا به شکل مستطیل شکل) داده می شود ، اما طراحی غیر معمول نما در است. پنجره های آنها (همچنین مستطیل شکل) با کرکره ای با لوکارن و روکش قوس تزئین شده و مانند کوکی های شیرین با نوارهای رنگی سفید هم مرز است. همان نوارهای سفید بین کف خانه ها اعمال می شود که باعث می شود آنها مانند کوکی ها از شیرینی زنجبیلی به نظر برسند و حتی ظاهر آنها چیزی اروپایی به نظر برسد.
خانه های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است.
 
به خصوص با تزئینات بسیار غنی در یمن ، خانه ی واقعاً "شیرینی زنجبیلی" قصر دارالحجر است. این قصر همچنین از این نظر بی نظیر است که بر روی یک صخره بنا شده است و به نظر می رسد در آسمان طلوع می کند ، به نظر می رسد که شما در حال دیدن سراب هستید.
قصر دارالحجر
 
به نظر می رسد سراب است.  / عکس
با این حال ، خانه های دیگر کاملاً ظریف هستند که به طور کلی مناظر شهری فوق العاده زیبا را تشکیل می دهند.
 

چگونه در خانه های شیرینی زنجبیلی زندگی می کردند

جالب اینجاست که قسمت زیرین چنین ساختمان معمولاً از گرانیت یا بازالت ساخته می شد ، در حالی که معمولاً دام در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت. در طبقه های فوقانی (مسکونی) که از آجر ساخته شده بود ، صاحبان آن زندگی می کردند.
معمولاً دام ها در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار استفاده می شد.
خانه های صنعا.  / عکس
 
اتاق های مشترکی وجود داشت که مثلاً میزبانان از میهمان پذیرایی می کردند. 
سانا فوق العاده زیبا به نظر می رسد.  / عکس
 
به هر حال ، داخل خانه های روشن و تزئین شده با الگوی پیچیده خانه ها به هیچ وجه ظریف نیستند: بر خلاف ساکنان سایر کشورهای عربی ، جمعیت محلی عادت به فضای داخلی ظریف ندارد و برای استفاده از زبان مدرن ، از زمان های قدیم یمنی ها در یک فضای مینیمالیسم عملی زندگی می کردند . در فضای داخلی: دیوارها صاف و راهروهای باریک وجود دارد.
 

آسمان خراش های Shibam

مکان دیگر با معماری متمایز شیبام ، واقع در استان حدرموت یمن است. این شهر در واقع یک کلان شهر است که قدمتی 2000 ساله دارد.
 
علاوه بر این ، برخی از ساختمان های Shibam به 11 طبقه ارتفاع می رسند ، علاوه بر این ، آنها از خشت مخلوط شده با نی ساخته شده اند (گرچه در پایه سنگی).
ساختمانهای شهر Shibama / عکس
 
خانه ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند که از نظر بصری باعث می شود Shibam حتی بیشتر شبیه یک کلان شهر مدرن اروپایی شود. در عین حال ، معماری این شهر از نظر شرقی منحصر به فرد و قابل تشخیص است - خانه ها دارای دیوارهای غیر موازی هستند و با بررسی دقیق تر می توانید حکاکی های جالب روی پنجره ها و درها را تحسین کنید.
 
پنجره های منحصر به فرد / عکس
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید