10 اثر باستانی هندوستان که اسرار تاریخی این کشور را حفظ می کند

در
هندوستان برخلاف سایر کشورها، کشور مذاهب مختلف است. مذاهب ، زبان ها ، عقاید و سنت های مختلف زیادی در هندوستان وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که اماکن تاریخی در هندوستان نشان دهنده تنوع سبک ها و فرهنگ های معماری باستانی است.  چند نمونه از مکان های تاریخی شگفت انگیز در هندوستان برای اطلاع گردشگران آورده شده است.

 

Maharaja

محل های گردشگری در هند
Maharaja، معروف به کاخ بادها ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جیپور است. این کاخ ماسه سنگی زیبا به شکل تاج لرد کریشنا توسط Maharaja Sawai Pratap Singh در سال 1799 ساخته شده است. Maharaja نیز نمونه ای عالی از معماری راجپوتانا است. شکل هرمی آن و 953 پنجره زیبا این مکان را به یک جذابیت بی نظیر از شهر تبدیل کرده است.
 
فضای داخلی کاخ به دلیل راهروهای طولانی آن و همچنین این واقعیت که پله ندارد - قابل توجه است که کفها با شیبهای مخصوص به هم وصل می شوند. 953 پنجره در Maharaja به طور تصادفی ساخته نشده است - آنها برای زنان حرمسرا سلطنتی که هرگز در ملاء عام ظاهر نمی شدند ، در نما قرار گرفته است! این پنجره ها به آنها امکان مشاهده زندگی مردم را می داد و فقط نمای عالی شهر را تحسین می کردند.
 

 

Cala Pani

محل های گردشگری در هند

زندان سلولی که به Cala Pani نیز معروف است نیز در شهر بندر بلر در جزایرهای اندامان و نیکوبار واقع شده است. این مجموعه به شهادت گنگ به شکنجه گاه فعالان هندی که برای استقلال می جنگیدند ، بدل شد. ساخت آن در سال 1906 به پایان رسید و امروزه Cala Pani یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود.
 
به معنای واقعی کلمه هر گوشه زندان "می تواند" داستان های مقاومت ، قربانیان و رنج های مبارزان بزرگ آزادی هند ، مانند Birendra Kumar Ghosh ، Upendranat Banerji ، Hem Chandra Das ، Ulaskar Dutta ، Bibhuti Bhushan Sarkar را برای شما بازگو کند. 696 سلول انفرادی وجود دارد .
 

 

دروازه هندوستان

محل های گردشگری در هند
دروازه هند، مشهورترین نقطه دیدنی بمبئی. ساخت این طاق در معماری به سبک هندو-ساراچن در سال 1911 آغاز شد و در سال 1924 به پایان رسید. هدف اصلی از ایجاد این ساختار عظیم یادبود پادشاه جورج پنجم و ملکه مری بود که در سال 1911 از بمبئی بازدید کردند.
 
دروازه های هند از نظر واقعیتی که سمبل فوق العاده ای از هند بریتانیا و امپراتور انگلیس هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند مجسمه ای از شیواجی ، پادشاه جنگجوی قرن هفدهم ، روبروی قوس دروازه هند را مشاهده کنند.
 

 

Charminar

محل های گردشگری در هند

Charminar یا "مسجد چهار مناره" مشخصه بارز شهر حیدرآباد است و به معنای چیزی مانند تاج محل برای آگرا است. این بنا در سال 1591 توسط سلطان محمد قلی قطب شاه به احترام پیروزی بر طاعون در این منطقه ساخته شده است. برای این بنای تاریخی از سبک معماری هند و اسلامی استفاده شده است و آنها آن را از سنگ گرانیت ، ملات و سنگ مرمر خرد شده بنا کردند.
 
در هر گوشه ساختمان چهار مناره 56 متری ظریف  که با یک بالکن دوتایی متصل شده است. یک راه پله  با 149 پله به طبقه فوقانی مسجد چهار مناره منتهی می شود که برای نماز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تونل زیرزمینی شگفت انگیز ساخته شده است که Charminar را با Golconda متصل می کند.
 

 

غارهای آژانتا

آژانتا مشهورترین بنای بودایی در هند است که در اورنگ آباد (ایالت ماهاراشترا) واقع شده است. 30 غار در صخره های این مجموعه، غارهای معبد-صومعه بودایی در قرن دوم قبل از میلاد حک شده است. از میان 30 غار ، پنج سالن دارای استیپاها و بقیه محل های صومعه است. غارهای آژانتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
 
نقاشی های باستانی که وقایع مختلفی از زندگی بودا را نشان می دهد و مجسمه ها، از جذابیت اصلی این غارها است. و سنگ تراش محلی یکی از نادرترین ها در جهان به حساب می آید.
 

 

استوپا سانچی

محل های گردشگری در هند
استوپا سانچی (مادیا پرادش) قدیمی ترین بنای سنگی در هند و همچنین یکی از محبوب ترین بناهای بودایی در این کشور است. این بنا در قرن سوم قبل از میلاد به دستور امپراتور آشوکا ساخته شده است.
 
چهار دروازه اصلی در سانچی استوپ صحنه هایی از زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین در آن می توانید حکاکی ها و تصاویر بسیاری از بودا ، پوشیده از لاک را، که از زمان امپراتوری مائوریف حفظ شده است ، پیدا کنید.
 
 

 

کاخ میسور

محل های گردشگری در هند
کاخ میسور را می توان در شهر میسور جنوبی هند (ایالت کارناتاکا) مشاهده کرد. در واقع ، این در زمانهای مختلف توسط امپراطورهای مختلف ساخته شده است. دلیل اصلی کاخ به سبک های مختلف معماری ، ساخت آن در زمان های مختلف است - از معماری هندو-ساراکن گرفته تا هندو ، مسلمان ، راجپوت و گوتیک. 
 
عمدتا برای ساخت و ساز از گرانیت خاکستری و سنگ مرمر صورتی استفاده شده است. سالن عمومی و تالار عروسی سلطنتی در داخل کاخ امروز به اصلی ترین جاذبه بازدید کنندگان تبدیل شده است. جالب اینجاست که سلاح ها و زرادخانه قرن چهاردهم مورد استفاده خانواده سلطنتی نیز در این کاخ ذخیره می شود.
 

 

قطب منار

محل های گردشگری در هند

قطب منار دومین مناره بلند کشور است. این میراث جهانی در دهلی ساخته شده است. پایه و اساس آن در سال 1192 گذاشته شد ، و ساخت و ساز بیش از 75 سال به طول انجامید (چندین حاکم جایگزین شدند). قطب منار همچنین با بسیاری از سازه های باستانی احاطه شده است.
 
این بنای تاریخی باستانی اسلامی با ارتفاع 72.6 متر از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است. قطب منار از 5 طبقه تشکیل شده است که هر کدام با بالکن های زیبایی تزئین شده است. همچنین قسمت زیرین مناره داخلی قابل توجه است که تزئین شده با حجاری های استادانه اسلامی است.
 

 

قلعه سرخ

محل های گردشگری در هند
لال کیلا یا "قلعه سرخ" ، واقع در دهلی ، یکی از نمادهای هند است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. در اصل بیش از 200 سال (تا سال 1856) خانه امپراتوران مغول بود. این ارگ در سال 1648 توسط امپراطور شاه جهان ساخته شد و به دلیل بلوک های عظیم ماسه سنگ قرمز که از آن ساخته شده ، نام قلعه سرخ را گرفت. قلعه سرخ منعکس کننده سبک های معماری مغول ها ، هندوها ، مسلمان ها ، پارس ها و تیموریان است.
 
قلعه سرخ که در زمینی به مساحت 254 هکتار قرار دارد ، دارای شکل هشت ضلعی است. برای تزئین آن از آثار هنری فارسی ، اروپایی و هندی و ... استفاده شده است. 
 
نخست وزیر در روز استقلال هند از سال 1947 ، پرچم ملی را در دروازه اصلی قلعه سرخ برافراشته و پس از آن سخنرانی می کند. این قلعه به بزرگترین بنای تاریخی دهلی بدل شد که هر ساله بازدید کننده از مناطق مختلف جهان را به خود جلب می کند.
 

 

تاج محل

محل های گردشگری در هند تاج محل

یکی از هفت عجایب جهان در آگرا (ایالت اوتار پرادش) واقع شده است. شهر آگرا دقیقاً به دلیل همین بنای تاریخی عشق ، به پر بازدید ترین مکان توسط توریست ها در هند تبدیل شده است. مقبره مرمر سفید که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد و خاطره همسر سوم خود ساخته شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 
ساخت تاج محل 20 سال به طول انجامید و در سال 1632 آغاز شد. حدود 20،000 نفر در ساخت مقبره مشغول به کار بودند و 1000 فیل برای حمل مواد استفاده شده است. سبک معماری تاج محل معماری اسلامی ، فارسی ، عثمانی ، ترکی و هندی را با هم ترکیب کرده است. 
 
چهار ضلع تاج محل کاملاً یکسان است و بارزترین ویژگی آن این است که مقبره در ساعات مختلف روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد: صورتی رنگ در صبح ، سفیدی شیری در ظهر و طلایی در شب. در دیوارهای آن نیز می توانید آیات فارسی خوشنویسی مشتق شده را مشاهده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیسای کانتور در قزوین + عکس جدید

در
کلیسای کانتور، کلیسای ارتدکس روسیه در قزوین
کلیسای کانتور یا برج ناقوس که یکی از کوچک ترین کلیساها در جهان است، در سال 1905 توسط شرکت راهسازی روسی به نام شرکت بیمه و حمل و نقل، که قرار بود راه انزلی به قزوین را بسازند برای کارکنان روسی استخدام شده در ساخت جاده انزلی به قزوین احداث شد. کلیسا، مانند کلیساهای دیگر، دارای یک طرح کلیسا با محراب شرقی است. ورودی توسط دو دیوار تزئین شده با صلیب احاطه شده است. در ورودی، یک برج سه طبقه با ناقوس دیده می شود که توسط یک گنبد کوچک محدود می شود. سالن شامل یک کلیسا و یک محراب است و در دو طرف دو منطقه مستطیلی وجود دارد.
محراب شکل یک نیم دایره با گنبد است. در مورد ظاهر کلیسا، می توانید ستون های تزئینی را مشاهده کنید. برنامه ریزی معماری کلیسای کانتور بر اساس چند ضلعی نامنظم ساخته شده از آجر قرمز است. از طبقه اول برج نازوس کلیسای یک نمایش با شکوه از زمین اطراف دیده می شود. گورستان با تعداد زیادی از مقبره ها، که یکی از آن ها متعلق به یک خلبان روسی است که زمانی که هواپیمای او در طی جنگ سقوط کرده و کشته شده است.
در مقابل کلیسای کانتور یک بنای تاریخی برای یادبود مهندسان راه سازی روسی وجود دارد. کلیسا گاه به نام کلیسای "کانتور" یا "کانگر"  که در زبان روسی به معنای دفتر کار و اداره است نامیده می شود.در حال حاضر به مکانی برای بازدید گردشگران و توریست ها تبدیل شده‌است. و این مکان گردشگری به روی مشتاقان هنر معماری باز است.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دره توپ یک مکان اسرار آمیز در قزاقستان

در
دره توپ ها در قزاقستان
سیاره ما تعداد زیادی از پازل های گمشده دارد که حتی علم مدرن نیز به سختی می تواند توضیح دهد. یکی از این پازل ها، منشاء سنگ های بزرگی است که در سراسر دره بی انتهای مانگایساتو در شبه جزیره قزاقستان پراکنده اند. طاهر این سنگ ها شبیه اسباب بازی مردی غول پیکر است ! چه کسی این سنگ های غول پیکر را در سراسراین دره پخش کرده است؟ دانشمندان موفق به یافتن دلیل واقعی این سنگ های  کروی بزرگ در این منطقه بیابانی شده اند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
مورخان درباره منشاء سنگهای توپ بحث می کنند
دره توپ در قزاقستان گردشگران را که به شبه جزیره می آیند جذب می کند تا با چشمان خود، تخته سنگ های کروی شکل را ببینند. این منطقه قطبی گردشگری را برای توریست ها در داخل و خارج از قزاقستان فراهم کرده است.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ ها دارای اندازه و رنگ های مختلف هستند، اما اغلب شامل سنگ های رسوبی (شن و ماسه) می باشند. در جریان مطالعه ی  مبدأ آنها مشخص شد که احتمالا توپها به علت تخلیه های الکتریکی که در پوسته زمین در مناطقی که گسل های تکتونیکی فعال وجود داشته شکل گرفته اند.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ از سنگ های رسوبی تشکیل شده است
دانشمندان نشان داده اند  که این توپ های کروی سنگی  در آن روزها که تشکیل می شدند،مخازن آب در محل دره جدید وجود داشت. مرکز یا هسته ی توپ از بقایای موجودات کوچک موجود در آب تشکیل شده است. این با این واقعیت تایید می شود که با توجه به جنس درون توپ، می توانید نسخه های باستانی باقیمانده حشرات، پوسته و ماهی را مشاهده کنید.نشکیل توپ را می توان بر اساس یک گلوله برفی توضیح داد به این صورت که اول یک هسته کوچک با یک لایه ضخیم از شن و خاک رس تشکیل شده،اندازه توپ ها یکسان نیست: توپ های کوچک وجود دارد، اما  قطربعضی از آنها یک متر یا بیشتر است .
دره توپ ها در قزاقستان
هسته داخل توپ
شکل توپ به تدریج تا به امروز تغییرکرده و  تحت عمل باد، آنها به تدریج تخریب شده و میشوند، و چشم اندازی حتی مرموز تر  به خود می گیرند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
توپ سنگی مرموز

نظرات

در ادامه بخوانید...

موزه عیسی مسیح در دهکده شینگو

در
آیا واقعاً عیسی مسیح از اعدام نجات پیدا کرد، در ژاپن ازدواج و زندگی می کرد؟ موزه عیسی مسیح در دهکده شینگو به این سوال پاسخ می دهد
در 650 کیلومتری شمال توکیو می توانید دهکده کوچک شینگو را پیدا کنید ، که افراد محلی این دهکده را آخرین پناهگاه مسیح می دانند. ظاهراً در میان تپه های آرام این مکان که خدا آن را فراموش کرده است ، پیامبر مسیحی مانند یک کشاورز معمولی زندگی می کرد. او سه دختر داشت و تا 106 سالگی در یک روستای ژاپنی زندگی کرد. همه اینها و همچنین بسیاری از حقایق جالب دیگر در موزه محلی عیسی مسیح شرح داده شده است. چه کسی می داند ، شاید امروز شما بتوانید در خیابان به چند تن از فرزندان او برخورد کنید ...
شینگو در بخش آوموری قرار دارد و جمعیت آن حدود 2500 نفر است. در نزدیکی قبر مسیح ادعا شده دیگر جاذبه های گردشگری محبوب مانند یک مسیر مسابقه اتومبیل ، یک هرم خیره کننده و به اصطلاح "Big Rock" موجود است. با این حال ، توریست ها هنوز در وهله اول به شینگو سفر می کنند تا جایی را که عیسی مسیح، 70 سال پس از نجات ادعا شده از اعدام،در آنجا زندگی می کرد را ببینند. جمعیت این روستا که هیچ ارتباطی با دین مسیحیت ندارد و بیشتر بودایی هستند اما، از مسیحیت بسیار پرشور هواداری می کنند.
 
فهرست مکانهایی که به گفته ژاپنی ها ، عیسی مسیح در آن زندگی می کرد و دفن شده است.
علاوه بر این ، افسانه  زندگی عیسی مسیح در شینگو یک ترفند برای جذب گردشگران نیست. مردم محلی صمیمانه به آن اعتقاد دارند. داستان به شرح زیر است: عیسی مسیح 21 ساله بود که به ژاپن رفت و در آنجا 12 سال با یک کشیش در کوه فوجی تحصیل کرد. در سن 33 سالگی ، او برای موعظه خرد جدید شرقی به وطن بازگشت ، اما جمعیت رومیان عصبانی به وضوح از انگیزه های او قدردانی نکردند.
با این حال ، پس از آن اتفاق غیر منتظره ای افتاد. بر روی لوح در محل دفن شینگو نوشته شده است که برادر کوچکتر عیسی  به مسیح کمک کرده است که فرار کند ، اما در عوض جای خود را بر روی صلیب گرفت و مصلوب شد. پس از آن ، عیسی مسیح، از طریق سیبری به آلاسکا گریخت و از آنجا به ژاپن بازگشت.
در شینگو ، مسیح "مرد بزرگی" به حساب می آمد ، گرچه افراد محلی از معجزات او چیزی نمی دانستند. عیسی نام جدید Torai Taro Daitenku را پذیرفت و خانواده خود را با زنی به نام میوکو شروع کرد. فرزندان او  قبیله ساواگوچی را تأسیس كردند.
موزه ای در نزدیکی محل دفن ساخته شده است که اطلاعات و شواهدی درباره ادعای این روستا در مورد جلال آخرین مکان استراحت مسیح ارائه می دهد.
آرامگاه عیسی در شینگو.
 
افراد محلی همیشه خانواده ساواگوچی را بسیار غیرمعمول دانسته اند: بسیاری از آنها چشمان آبی داشتند. با این حال ، وقتی از آنها خواسته شد كه درباره شجره نامه بالقوه 2000 ساله مقدس خود صحبت كنند ، ساواگوچی این مسئله را نادیده گرفته و به خبرنگاران گفت كه "آنها می توانند آنچه را دوست دارند باور كنند." در حقیقت ، همه اینها برای ساواگوچی ، که به هر حال ، اعتقادات شینتو و بودایی را دارند ، مهم نیست. با این حال ، افسانه محلی عیسی مهاجر ، گردشگران را به منطقه جذب می کند. هر ماه ژوئن ، مردم برای برگزاری یک جشن بزرگ در نزدیکی قبور جمع می شوند و آواز می خوانند. این همه به عنوان بخشی از جشنواره Bon اتفاق می افتد.
Toyoji Savaguchi مردی است که خود را از نوادگان مسیح می نامد.
 
بعید نیست کسی بگوید در این افسانه حداقل بخش کوچکی از حقیقت وجود دارد.موزه عیسی مسیح در شینگو اکنون سوابق اسناد گمشده را ذخیره می کند ، که فقط قدیمی ترین افراد به یاد می آورند.
به گردشگران پیشنهاد می شود در تصاویر موزه عیسی مسیح عکس بگیرند.
 
اکثر مورخان معتقدند که این افسانه فقط یک شیرین کاری تبلیغاتی است که در دهه 1930 توسط شهردار شینگو ، دنجیرو ساساکی ابداع شد ، که در آن زمان "موفقیت" پیدا کردن اهرام مختلف باستانی را کشف کرد.این داستان به طور فزاینده ای با اصالت روستا در جایی که بودیسم غالب است ، در هم تنیده شده است.
قطعه ای از یک جزوه توریستی در مورد Shing
 
مسیحیت در اینجا یک عمل مذهبی نیست بلکه ابزاری برای جذب گردشگر است که به لطف آن اقتصاد محلی زنده است. بنابراین ، ساکنان شینگو از مردی تجلیل می کنند که آنها را فرزند خدا نمی دانند بلکه یک "فضیلت حرفه ای" هستند (افسانه محلی دیگری وجود دارد که می گوید عیسی مسافت های بسیار طولانی را برای جستجوی غذا برای اهالی روستا طی کرده است). او در ژاپن "مرد بزرگی" بود ، اما پیامبر نبود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لوکوربوزیه معمار کلیسا های عجیب و غریب

در
کلیساهای آتئیست: بناهای عجیب و غریب مذهبی Le Corbusier
لوکوربوزیه یکی از برجسته ترین و در عین حال حاشیه دار ترین معماران مدرنیسم است: طرح های هندسی از شیشه و بتون ، پیشنهاد لوکوربوزیه برای تخریب و بازسازی چندین پایتخت جهانی و انقلاب در معماری مدرن ، منتسب به او است. اما او ، ملحد و شورشی بود که در سالهای آخر عمر کلیساها را طراحی کرد.
نمازخانه Ronchamb ، فرانسه .
بناهای مذهبی در اوایل قرون وسطی در این مکان وجود داشته است ، اما متعاقباً آن ساختمانها به نوعی بدشانس بوده اند - در سال 1913 نمازخانه در این مکان پس از یک صاعقه و رعد و برق سوخته ، جانشین آن در سال 1944 با بمباران نابود شد ... و هنگامی که در مورد مرمت آن تصمیم گرفته شد ، معلوم شد ساخت یک بنای جدید ارزان تر تمام می شود و فقط باید یک معمار خوب پیدا کرد. مقامات محلی لوکوربوزیه را پیشنهاد کردند.
 
بسیار عجیب بود: معمار لوکوربوزیه در یک خانواده پروتستان بزرگ شده بود ، اما در آن زمان بی اعتمادی به دین داشت. وی كلیسا را ​​"یك نهاد مرده" می خواند و به هر طریق ممكن پیشنهاد ساخت کلیسا را رد کرد - اما كسانی كه گویا از نوعی بینش الهی الهام گرفته اند ، عقب نشینی نکردند. در پایان ، آنها با عدم وجود هرگونه محدودیتی ، لوکوربوزیه را اغوا کردند.درست حدس زدید، بله لوکوربوزیه حاضر شد کلیسا را طراحی کند!
نمازخانه Ronchamb ، فرانسه .
نمازخانه به نخستین بنای مذهبی وی تبدیل شد و باعث تغییر زیادی در وی شد. معمار ایمان خود را - اگرچه كلیسایی نبود - پیدا كرد و به اهمیت دین در زندگی مردم پی برد. در همان زمان ، او "اصول معماری مدرن" بتن آرمه خود را به معنای واقعی کلمه رها کرد و چیزی نرم ، صاف ، ارگانیک و هماهنگ با محیط ایجاد کرد . این به اصطلاح خیانت به اصول معماری مدرن به دلیل هدف ساختمان بود. زندگی و کار در ساختمانهای مستطیل خوب است ، اما برای بیان و رسیدن به آرمانهای معنوی بیگانه است.
فضای داخلی نمازخانه.
در کلیسای Ronchamb عملاً هیچ سمبلیسم مسیحی سنتی وجود ندارد ، اما در تاریخ مسیحیت اشاراتی به دوره اول ، فاجعه بار وجود دارد - فضای داخلی نمازخانه به نظر می رسد یک غار است ، پنجره ها و اتاق اعترافات از سنگ حک شده هستند. خدمات تا به امروز همچنان در نمازخانه برگزار می شود ، اما بیشتر بازدید کنندگان آن توریست ها و گردشگران هستند که علاقه مند به معماری مدرن و آثار   هستند.

صومعه سنت ماری د- لا تورته

بیرون صومعه Marie de La Tourette.
 
ساختمان صومعه برای راهبان دومینیکن ساخته شده است. با استناد به معماری رومانیایی ، بیشتر شبیه اسکلت یک ساختار صنعتی متروکه است و فکرهایی راجع به آنچه در صورت ناپدید شدن مردم در شهرها رخ خواهد داد ، ایجاد می کند - چنین احساسی، شکوه را ایجاد می کند.
لوکوربوزیه قصد داشت بنا بر اصول سکولار ، ساختمان مذهبی را بسازد تا احساس امنیت ، یکپارچگی و نوعی "حس خانواده" را ایجاد کند. مشتریان توصیه کردند که وی به ساختمانهای سنتی صومعه تکیه کند و در حقیقت ، طرح حیاط با ساختمانهای بازمانده قرون وسطایی مطابقت داشته باشد. بنای تاریک و غمناک ، محصور شده ، به شدت با چشم انداز بنا های بتونی مخالف است - چنانکه یک زندگی صومعه خشن و زاهدانه ، با غریزه پرشور و طبیعی در تضاد است.
حیاط صومعه.  ستون ها
در اینجا لوکوربوزیه هنوز "اصول معماری مدرن" خود را به کار می برد ، اما از قبل آنها را به شکلی بیرحمانه تری تفسیر می کند - اشکال سنگین ، بتونی خشن ، سقف های مسطح ، سازه های پشتیبانی متمایل ، لکه های رنگ در برابر پس زمینه سطوح خاکستری ...
 
راهروهای باریک با پنجره های رنگی شیشه ای رنگی توجه را به خود جلب می کنند. پنجره های رنگی شیشه ای که به دلیل نور طبیعی در بیرون و داخل غیر معمول به نظر می رسند ، در طول روز الگوهای مختلفی را روی دیوارها و کف ایجاد می کنند. به طور کلی نورپردازی در این پروژه نقش زیادی دارد - به عنوان مثال تیر های سبک در سطح سقف قرار دارند. به لطف آکوستیک عالی که توسط فضای خالی عظیم ایجاد شده است عایق صوتی در ساختمان برنامه ریزی نشده است.
یکی از قسمت های داخلی مجموعه صومعه است.
امروز صومعه به عنوان یک ساختمان مذهبی کار نمی کند. از فضای آن برای کنفرانس ها ، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای فرهنگی استفاده می شود.

کلیسای Saint Pierre de Firmini

کلیسا در فیرمینی.
 
لوکوربوزیه این ساختمان را ندیده است زیرا چهل سال پس از مرگ او به پایان رسید. در اواسط دهه 50 ، شهردار فیرمینی ، یکی از دوستان معمار ، او را به کار در زمینه پیشرفت شهر دعوت کرد. بخشدار محلی از تأمین اعتبار ساخت و ساز خود در دهه 60 امتناع ورزید. زیرا قانون فرانسه تأمین اعتبار ساخت و سازهای مذهبی را از بودجه دولت منع كرده بود.
 
سرانجام ، در سال 2004 ، مسئله تأمین مالی حل شد ، نقشه های Le Corbusier توسط دانش آموز وی خوزه اوربری نهایی و تغییر یافت تا ساختمان مطابق با استانداردهای مدرن ساخته شود - به عنوان مثال سیستم های تهویه مطبوع اضافه شد. اوبری خاطرنشان کرد: اگر این کلیسا مورد استقبال گردشگران قرار گرفت ، تألیف آن به Le Corbusier منتسب خواهد شد.
فضای داخلی کلیسا.
حتی برای معماری مدرن، این کلیسا غیر معمول به نظر می رسد. شکل مخروطی آن کاملاً نمادین است. اولا ، این به ماهیت صنعتی خود فیرمینی - یک شهر صنعتی اشاره دارد. ثانیاً ، ارتباط بین بهشت ​​و زمین را مشخص می کند - پنجره هایی که تحت نورپردازی طبیعی قرار دارند ، طرح کلی صورت های فلکی روی دیوارها را نشان می دهند ، و شکل مخروطی سازه ، اشاره ای به سفینه فضایی دارد.
 
در حقیقت ، کاربری این ساختمان در شهر فیرمینی ، فرانسه به عنوان یک کلیسا عمل نمی کند. در طبقه همکف آن که برای برگزاری مجالس طراحی شده است ، موزه ای وجود دارد که به فعالیت های Le Corbusier اختصاص داده شده است و خود به عنوان یک بنای تاریخی برای او می باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 جاذبه گردشگری که خواهر دوقلو دارند

در

kolizey_amfiteatr_pula.jpg

 

می گویند همه مردم کره زمین یک همزاد دارند! همانطور که مشخص شد ، این قانون در مورد جاذبه گردشگری که در کشورهای دیگر جهان دارای دو خواهر دوقلو هستند نیز صدق می کند. سازه های معماری در دوره های مختلف ، توسط مردم و حتی تمدن های مختلف ساخته شده اند ، اما شباهت های آنها غیرقابل انکار است. sayarak.com مجموعه 10 جاذبه معروف دنیا و "نسخه دوقلو " آنها را ارائه می دهد.

 

1. پل گلدن گیت (آمریکا) و پل 25 آوریل (پرتغال)

پل گلدن گیت

 

Golden Gate قرمز آجری یکی از علائم تجاری ایالات متحده است.پل گلدن گیت جاذبه گردشگری سانفرانسیسکو در سال 1937 ساخته شد و تا به امروز مشهورترین پل معلق جهان است. و این سازه به افتخار تنگه گلدن گیت نامگذاری شده است که در واقع از آن عبور می کند. با این حال ، در سال 1966 ، پلی تقریباً مشابه در لیسبون ، پرتغال ظاهر شد. در ابتدا این بنای تاریخی به نام آنتونیو سالازار(نخست وزیر و دیکتاتور اسبق پرتغال) نامگذاری شد و پس از انقلاب میخک (انقلاب جمهوری) در 25 آوریل به پل 25 آوریل تغییر نام دادند.


2. استون هنج (انگلستان) و آبروری (انگلستان)

استون هنج

جاذبه گردشگری: بنای مشابه دیگر در 30 کیلومتری استون هنج - آبروری واقع شده است

 

استون هنج مرموزترین مکان دیدنی انگلستان است ، اگرچه به نظر می رسد یک انبوه سنگ قرار گرفته به صورت آشفته است. تقریباً این سازه در 2 هزار سال قبل از میلاد ساخته شده است ، اما برای چه منظور؟ نحوه تحویل تخته سنگ ها به این منطقه و چه کسی در ایجاد آن نقش داشته است ، تا امروز مشخص نیست. با این حال ، 30 کیلومتری استون هنج یک ساختار مشابه دیگر نیز وجود دارد - Avebury. این یک مکان مذهبی با مقبره ها و زیارتگاه های مربوط به سالهای 2100-1650 قبل از میلاد است.

 

3. نوتردام پاریس (فرانسه) و کلیسای جامع آمیان (فرانسه)

نوتردام پاریس

جاذبه گردشگری: هر دو کلیسای جامع به سبک گوتیک هستند و هر دو در فرانسه واقع شده اند.

 

هر دو کلیسای جامع به سبک گوتیک هستند و هر دو در فرانسه واقع شده اند. تنها تفاوت در سالهای ساخت است (نوتردام پاریس صد سال قبل ساخته شد) و تفاوتهای جزئی در نمای خارجی. فقط به لطف اثری به همین نام توسط ویکتور هوگو در مورد کلیسای جامع نوتردام ، همه دنیا آموختند ، و کلیسای جامع آمیان فقط در کشور خود مشهور است.


4. بیگ بن (انگلستان) و پارلمان هیل (کانادا)

بیگ بن

جاذبه گردشگری: برخلاف مردم سایر کشورها ، کانادایی ها برای دیدن بیگ بن مجبور نیستند سفر زیادی را طی کنند.

 

برج بیگ بن شاید اولین برجی باشد که هنگام ذکر انگلیس به ذهن خطور می کند. این برج بخشی از مجموعه کاخ وست مینستر است و در سال 1859 ساخته شده است. بیگ بن یک "لقب" غیررسمی است که این ساختمان به افتخار مهندس ارشد بنیامین هال دریافت کرده است بیگ بن، نام زنگ بزرگ سیزده تنی است که در داخل برج قرار دارد و سر هر ساعت، نیم ساعت و ربع ساعت به صدا در می‌آید.برخلاف مردم سایر کشورها ، کانادایی ها مجبور نیستند برای دیدن مکان مشهور بریتانیا سفرهای طولانی را انجام دهند. در سال 1927 ، پارلمان هیل در اتاوا ساخته شد ، ساختمان پارلمانی که مثل سیبی که از وسط نصف شده شبیه بیگ بن است.


5. ماچو پیچو (پرو) و ایسلا دل سل (بولیوی)

ماچو پیچو

جاذبه گردشگری: Machu Picchu یک مکان اسطوره ای از اینکاهای باستان در قلب آند است ،  این مکان گردشگران بسیاری از سراسر جهان را به خود جلب می کند

 

ماچو پیچو یک مکان اسطوره ای از اینکاهای باستان در قلب آند است. امروز ، این شهر که قبلاً رونق داشت ، مانند ویرانه ای با جنگل ، شیب های تند و تراس های سبز به نظر می رسد. این مکان گردشگران بسیاری از سراسر جهان را به خود جلب می کند ، با این حال ، این شهر به دلیل مشکلات آب و غذا بازدید محدودی دارد و جمعیت زیادی دائماً رفت و آمد می کنند. چه بولیوی و جزیره آن Isla del Sol که مهد اینکاهای باستان محسوب می شود. مناظر آنجا کمتر چشمگیر نیستند.


6. آنگکور وات (کامبوج) و پرامبانان (اندونزی)

آنگکور وات

جاذبه گردشگری: اندونزی معبد هندوی بسیار مشابهی دارد ، پرامبانان که کمتر مورد تبلیغ قرار می گیرد.

 

قبول کنید ، بعد از تماشای "Lara Croft: Tomb Raiders" همچنین می خواستید به کامبوج بروید تا مجموعه معبد معروف آنگکور وات را ببینید؟ هر ساله این معبد در بین گردشگران محبوبیت بیشتری پیدا می کند ، بنابراین قدم زدن در آن در آرامش و سکوت تقریباً غیرممکن است. اما در اندونزی معبد هندوی Prambanan بسیار مشابهی وجود دارد که تبلیغ آن چندان زیاد نیست. در اینجا می توانید واقعاً خود را در فضای آرام یک مکان مقدس غرق کنید.


7. کلیسای جامع (پترزبورگ) و کلیسای جامع (مسکو)

کلیسای جامع

جاذبه گردشگری: معبد اول در سن پترزبورگ ، و معبد دوم در مسکو واقع شده است

 

معبد اول در سن پترزبورگ واقع شده است و معبد دوم در مسکو قرار دارد. هنگام بازدید از روسیه ، کلیسای ارتدکس سنت باسیل مبارک و گنبدهای آن از میدان سرخ دیده می شود و از گردشگران و ساکنان پایتخت پذیرایی می کند. این بنا در سال 1555 ساخته شده است . در سال 1907 ، در سن پترزبورگ ، امپراطور الكساندر سوم معبدی را در محل قتل پدرش اسكندر دوم به شباهت معبد مسكو احداث كرد. آیا بسیار شبیه به هم نیستند؟


8. آکروپلیس آتن (یونان) و افسوس (ترکیه)

آکروپلیس آتن

جاذبه گردشگری: آتن تنها مکانی نیست که می توانید ویرانه های امپراتوری یونان باستان را لمس کنید

 

فرهنگ یونان باستان امروز نیز مورد تحسین است. این تنها آکروپلیس در آتن است که در بالای آن پادشاهان نشسته و معابد به احترام خدایان حامی برپا داشته اند. تقریباً تمام گردشگران که به یونان می آیند ، آرزوی دیدن این منظره را دارند. با این حال ، آتن تنها مکانی نیست که می توانید ویرانه های امپراتوری یونان باستان را لمس کنید. در افسوس ترکیه یک خواهر دوقلوی همان آکروپولیس وجود دارد.


9. کلوسئوم (ایتالیا) و آمفی تئاتر پولا (کرواسی)

کلوسئوم

جاذبه گردشگری: آمفی تئاتر در شهر پولا نیز در زمان امپراتوری روم ساخته شده است ، اما بسیار بهتر حفظ شده است.

 

بسیاری از مردم آرزو دارند که با چشمان خود کولوسئوم ، ساخت و ساز عظیم روم باستان را ببینند. آمفی تئاتر برای 50 هزار نفر در سال 80 میلادی ساخته شده است و بیشتر آن تا به امروز باقی مانده است. اما ، اگر راهی برای رسیدن به ایتالیا وجود ندارد ، به کرواسی بروید. آمفی تئاتر در شهر پولا نیز در زمان امپراتوری روم ساخته شده است و امروز این بنا تنها بنای معماری در جهان است که هنوز هم دارای هر 4 برج و 3 طبقه معماری است. همانطور که می بینید ، در کرواسی روحیه جنگهای گلادیاتوری را بسیار قویتر احساس می کنید.


10. پترا (اردن) و لالیبلا (اتیوپی)

 شهر پترا

جاذبه گردشگری اصلی سکونتگاه ها سازه های تراشیده شده در صخره ها هستند.

 

شهر باستانی پترا ، که بیش از دو هزار سال پیش ساخته شده است ، در قلب کویر واقع شده است. جاذبه های اصلی این سکونتگاه سازه های تراشیده شده در صخره ها است ، به همین دلیل این شهر را سنگ نیز می نامند. با این حال ، به دلیل ازدحام گردشگران ، همیشه نمی توان معماری باستانی را بازدید کرد. راه نجات ساده است: به شهر لالیبلا در اتیوپی بروید که به خاطر سازه های تراشیده شده در سنگ نیز مشهور است و گردشگران اینجا زیاد  نیست.(همچنین بخوانید: شهر باستانی تیمگاد که بیش از ۱۰۰۰ سال در ماسه های آفریقا دفن شده بود.)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پل دروازه بهشت با بزرگترین آبشار مدور جهان به ارتفاع 500 متر

در

پل شیشه ای

با اشاره به چین و دستاوردهای جدید آن در طراحی و معماری ، همه متوجه می شوند که ما در مورد بهترین ها صحبت می کنیم. این امر به ویژه در مورد پل هایی صادق است که در ساخت آنها امپراتوری آسمانی مشابهی ندارد. گردشگران از سازه های جدیدی که در سال‌های اخیر ظاهر شده‌اند، با طول، ارتفاع، عملکرد و البته زیبایی خیره‌کننده خود شگفت‌زده و خوشحال می‌شوند. پل عابر پیاده جدید نیز از این قاعده مستثنی نبود، که نه تنها چندین رکورد را شکست، بلکه علاوه بر انبوه اجراهای غیرمعمول، بزرگترین آبشار دایره ای شکل جهان است.

 

پل شیشه ای
پل شیشه ای  گردشگری  در چین (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ)

 

پل شیشه ای

پل عابر پیاده Huangtengxia Tianmen Sky Walk به سمت دیگر دره هوانگ تنگ ختم نمی شود، بلکه با یک سکوی دید گرد (گوانگدونگ، چین) ختم می شود.


در دهه گذشته، چین جایگاه کشوری را با چشمگیرترین و جسورانه ترین مکان های توریستی به دست آورده است که مانند آهنربا انبوه مسافران را به خود جذب می کند. شایان ذکر است که امروزه امپراتوری آسمانی به سادگی پر از پل ها و مسیرهای عابر پیاده شیشه ای است که در ارتفاعی خیره کننده بر فراز جویبارهای جوشان رودخانه های کوهستانی یا دره های وحشتناک یخ زده است. این جاذبه‌ها برای راضی کردن حتی ناامیدترین معتادان آدرنالین که می‌خواهند سرنوشت را بارها و بارها تجربه کنند، طراحی شده‌اند.

 

پل شیشه ای

40 میلیون دلار و 12 ماه کار سخت برای ساخت پل کنسولی رکوردشکن (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ) هزینه شد.


آخرین دستاورد نوآورانه این کشور، پل عابرپیاده کنسولی Huangtengxia Tianmen Sky Walk (معروف به "دروازه بهشت") است که بر فراز تنگه هوانگ تنگ در ارتفاع 500 متری در استان جنوبی گوانگدونگ چین معلق است. مهندسان، معماران و طراحان شرکت مهندسی CMCU این فرصت را داشتند که تلاش کنند تا خلق جدید بتواند جهان را شگفت زده کند و شبیه هیچ پل دیگری در جهان نباشد. به طور کلی، Huangtengxia Tianmen Sky Walk را نمی توان به طور کامل پل نامید، زیرا گذرگاه عابر پیاده را به طرف دیگر تنگه عمیق نمی دهد، اما با یک سکوی مشاهده شیشه ای به پایان می رسد که در هیچ کجای جهان برابر نیست.

 

پل شیشه ای

Huangtengxia Tianmen Sky Walk شبیه دو راکت تنیس متقاطع (گوانگدونگ، چین) است.

پل شیشه ای
پل کنسولی بر روی سه ستون و کابل های قدرتمند (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong) قرار دارد.


ویژگی های ساختاری: پل شیشه ای Huangtengxia Tianmen Sky Walk مانند دو راکت تنیس غول پیکر است که در زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. ساختار کنسولی این پل امکان برداشتن عرشه مشاهده از لبه صخره را به میزان 368 متر فراهم می کند تا حداکثر دید را به روی گردشگرانی که در بالای دره زیبای هوانگ تنگ هستند باز کند. برای نگهداری این سازه عظیم، سه ستون تکیه گاه برپا شد که دو ستون آن دارای پایه بتن آرمه است و سومین ستون میله ای فلزی است که بار اصلی را تحمل می کند. کابل های قدرتمند و 20 دمپر به حفظ ساختار کنسول در مقیاس بزرگ کمک می کند و ایمنی سایت را در حالی که تعداد زیادی از افراد روی آن هستند تضمین می کند.

 

پل شیشه ای

عرشه مشاهده در 368 متری صخره قرار دارد و در ارتفاع 500 متری بالای دره عمیق هوانگ تنگ (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ) آویزان است.


لازم به ذکر است که در پایان ساخت، Huangtengxia Tianmen Sky Walk (که توسعه دهندگان می خواستند)، رکوردهای جهانی ارتفاع و طول سازه را شکست. این بدان معنی است که در حال حاضر هیچ پل کابلی کنسولی در جهان وجود ندارد که طول آن از 370 متر فراتر رفته باشد و در ارتفاع نیم کیلومتری از زمین "معروف" شود. و همچنین هیچ سکوی رصدی در چنین ارتفاعی وجود ندارد.

 

پل شیشه ای

مسیر پیاده روی و همچنین نرده ها از شیشه های خلاقانه ای ساخته شده اند که می تواند بارهای قابل توجهی را تحمل کند (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong).


و اگر به این واقعیت اضافه کنیم که راهرو و نرده‌ها کاملاً از شیشه ساخته شده‌اند که شفافیت آن 99.9 درصد است، بلافاصله مشخص می‌شود که هیچ جاذبه هیجان‌انگیزی (با چنین پارامترهایی) برای هیجان‌جویان بی‌باک نیز وجود ندارد. نباید از معرفی رکوردها در زمینه مساحت، ضخامت، شفافیت و استحکام شیشه های ابتکاری که می تواند حضور همزمان حدود 5 هزار نفر (400 تن) را تحمل کند، فراموش کرد. گذرگاه عابر پیاده و عرشه مشاهده از صفحات شیشه ای به ضخامت 60 میلی متر و 15 متر مربع ایجاد شده است. متر، کاری که هیچ کس دیگری در جهان هرگز انجام نداده است.

پل شیشه ای

طراحان و مهندسان منظره مطمئن شدند که جاده به سمت "دروازه بهشت" دلپذیر و خاطره انگیز است (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ).

 

پل شیشه ای
پس از حادثه ای که درست پس از افتتاح Huangtengxia Tianmen Sky Walk برای یک گردشگر اتفاق افتاد، نرده روی پل با سازه ای فلزی (گوانگدونگ، چین) تقویت شد.


برای تقویت تأثیر گردشگران شجاع و کسانی که فکر می کنند نترس هستند و چیزهای زیادی در زندگی خود دیده اند، یک شوخی کوچک ارائه می شود. قبل از اینکه گروهی از گردشگران بر روی بوم کاملا شفاف پیاده‌روی آسمانی Huangtengxia Tianmen قدم بگذارند، صدای شکستن شیشه به وضوح شنیده می‌شود و در حالی که گردشگران وحشت زده هستند، پل با شکاف‌های وحشتناکی پوشیده شده است که بازدیدکنندگان را بیشتر می‌ترساند. بعد از چند ثانیه مشخص می شود که همه قربانی جلوه های ویژه / توهمات بصری شده اند، بنابراین می توانند به راه خود ادامه دهند. اما آیا ایمن است؟

 

پل شیشه ای

ساختار شیشه ای می تواند بار همزمان تا 400 تن را تحمل کند (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong).

 

در زیر عرشه مشاهده، 450 نازل نصب شده است که امکان سازماندهی بزرگترین آبشار دایره ای در جهان (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ) را فراهم می کند.

 

و این همه دستاوردهای مهندسی نیست، بلکه شگفتی های غیرمنتظره یک جاذبه توریستی دیدنی است که به شما امکان می دهد زیبایی های تنگه هوانگ تنگ را در هوای خوب و منظره شهری Qingyuan را ببینید. عرشه رصدی که محیط آن 168 متر است، نه تنها با هجوم آدرنالین و مناظر سرگیجه‌آور، بلکه با بزرگترین آبشار دایره‌ای جهان که توسط دست انسان ایجاد شده است، لذت خواهد برد.

 

پل شیشه ای

در روز، جریان آب با موسیقی همراه است، اما اواخر شب با نورهای رنگارنگ روشن می شود (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، Guangdong).

 

یک آبشار مصنوعی بلافاصله توسط 450 نازل آب متحرک نصب شده در پایین عرشه مشاهده تشکیل می شود. جویبارهای آبی که از ارتفاعات بلند پرواز می کنند در طول روز با موسیقی دلنشین همراه است. اما زمانی که هوا تاریک می شود، یک نمایش نوری چشمگیر شروع می شود، به این دلیل که ساختار پل، از جمله قسمت قوسی دومین "راکت" نصب شده عمود بر عابر پیاده، دارای بیش از 2000 لامپ LED قابل کنترل است که می تواند تغییر کند. رنگ و شدت نور.

 

پل شیشه ای

اغلب اوقات، Huangtengxia Tianmen Sky Walk به مکانی برای نمایش های سرگرمی نفس گیر (گوانگدونگ، چین) تبدیل می شود.

پل شیشه ای
اجرای هنرمندان و مدل ها در چنین مکان عجیب و غریبی نیز چالش کوچکی نیست (Huangtengxia Tianmen Sky Walk، گوانگدونگ).

 


به سختی می توان یک مکان مجلل تر برای سازماندهی رویدادهای سرگرمی آرزو کرد. بنابراین جای تعجب نیست که این پل خیلی سریع به مکان اصلی تبدیل شد که در آن نمایش های مختلف، نمایش های رنگارنگ و نمایش های مد برگزار می شود.

 

پل شیشه ای

"دروازه بهشت ​​گوانگدونگ" تنها آبشار ساخته دست بشر نیست. 

نظرات

در ادامه بخوانید...