موزه عیسی مسیح در دهکده شینگو

آیا واقعاً عیسی مسیح از اعدام نجات پیدا کرد، در ژاپن ازدواج و زندگی می کرد؟ موزه عیسی مسیح در دهکده شینگو به این سوال پاسخ می دهد
در 650 کیلومتری شمال توکیو می توانید دهکده کوچک شینگو را پیدا کنید ، که افراد محلی این دهکده را آخرین پناهگاه مسیح می دانند. ظاهراً در میان تپه های آرام این مکان که خدا آن را فراموش کرده است ، پیامبر مسیحی مانند یک کشاورز معمولی زندگی می کرد. او سه دختر داشت و تا 106 سالگی در یک روستای ژاپنی زندگی کرد. همه اینها و همچنین بسیاری از حقایق جالب دیگر در موزه محلی عیسی مسیح شرح داده شده است. چه کسی می داند ، شاید امروز شما بتوانید در خیابان به چند تن از فرزندان او برخورد کنید ...
شینگو در بخش آوموری قرار دارد و جمعیت آن حدود 2500 نفر است. در نزدیکی قبر مسیح ادعا شده دیگر جاذبه های گردشگری محبوب مانند یک مسیر مسابقه اتومبیل ، یک هرم خیره کننده و به اصطلاح "Big Rock" موجود است. با این حال ، توریست ها هنوز در وهله اول به شینگو سفر می کنند تا جایی را که عیسی مسیح، 70 سال پس از نجات ادعا شده از اعدام،در آنجا زندگی می کرد را ببینند. جمعیت این روستا که هیچ ارتباطی با دین مسیحیت ندارد و بیشتر بودایی هستند اما، از مسیحیت بسیار پرشور هواداری می کنند.
 
فهرست مکانهایی که به گفته ژاپنی ها ، عیسی مسیح در آن زندگی می کرد و دفن شده است.
علاوه بر این ، افسانه  زندگی عیسی مسیح در شینگو یک ترفند برای جذب گردشگران نیست. مردم محلی صمیمانه به آن اعتقاد دارند. داستان به شرح زیر است: عیسی مسیح 21 ساله بود که به ژاپن رفت و در آنجا 12 سال با یک کشیش در کوه فوجی تحصیل کرد. در سن 33 سالگی ، او برای موعظه خرد جدید شرقی به وطن بازگشت ، اما جمعیت رومیان عصبانی به وضوح از انگیزه های او قدردانی نکردند.
با این حال ، پس از آن اتفاق غیر منتظره ای افتاد. بر روی لوح در محل دفن شینگو نوشته شده است که برادر کوچکتر عیسی  به مسیح کمک کرده است که فرار کند ، اما در عوض جای خود را بر روی صلیب گرفت و مصلوب شد. پس از آن ، عیسی مسیح، از طریق سیبری به آلاسکا گریخت و از آنجا به ژاپن بازگشت.
در شینگو ، مسیح "مرد بزرگی" به حساب می آمد ، گرچه افراد محلی از معجزات او چیزی نمی دانستند. عیسی نام جدید Torai Taro Daitenku را پذیرفت و خانواده خود را با زنی به نام میوکو شروع کرد. فرزندان او  قبیله ساواگوچی را تأسیس كردند.
موزه ای در نزدیکی محل دفن ساخته شده است که اطلاعات و شواهدی درباره ادعای این روستا در مورد جلال آخرین مکان استراحت مسیح ارائه می دهد.
آرامگاه عیسی در شینگو.
 
افراد محلی همیشه خانواده ساواگوچی را بسیار غیرمعمول دانسته اند: بسیاری از آنها چشمان آبی داشتند. با این حال ، وقتی از آنها خواسته شد كه درباره شجره نامه بالقوه 2000 ساله مقدس خود صحبت كنند ، ساواگوچی این مسئله را نادیده گرفته و به خبرنگاران گفت كه "آنها می توانند آنچه را دوست دارند باور كنند." در حقیقت ، همه اینها برای ساواگوچی ، که به هر حال ، اعتقادات شینتو و بودایی را دارند ، مهم نیست. با این حال ، افسانه محلی عیسی مهاجر ، گردشگران را به منطقه جذب می کند. هر ماه ژوئن ، مردم برای برگزاری یک جشن بزرگ در نزدیکی قبور جمع می شوند و آواز می خوانند. این همه به عنوان بخشی از جشنواره Bon اتفاق می افتد.
Toyoji Savaguchi مردی است که خود را از نوادگان مسیح می نامد.
 
بعید نیست کسی بگوید در این افسانه حداقل بخش کوچکی از حقیقت وجود دارد.موزه عیسی مسیح در شینگو اکنون سوابق اسناد گمشده را ذخیره می کند ، که فقط قدیمی ترین افراد به یاد می آورند.
به گردشگران پیشنهاد می شود در تصاویر موزه عیسی مسیح عکس بگیرند.
 
اکثر مورخان معتقدند که این افسانه فقط یک شیرین کاری تبلیغاتی است که در دهه 1930 توسط شهردار شینگو ، دنجیرو ساساکی ابداع شد ، که در آن زمان "موفقیت" پیدا کردن اهرام مختلف باستانی را کشف کرد.این داستان به طور فزاینده ای با اصالت روستا در جایی که بودیسم غالب است ، در هم تنیده شده است.
قطعه ای از یک جزوه توریستی در مورد Shing
 
مسیحیت در اینجا یک عمل مذهبی نیست بلکه ابزاری برای جذب گردشگر است که به لطف آن اقتصاد محلی زنده است. بنابراین ، ساکنان شینگو از مردی تجلیل می کنند که آنها را فرزند خدا نمی دانند بلکه یک "فضیلت حرفه ای" هستند (افسانه محلی دیگری وجود دارد که می گوید عیسی مسافت های بسیار طولانی را برای جستجوی غذا برای اهالی روستا طی کرده است). او در ژاپن "مرد بزرگی" بود ، اما پیامبر نبود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید