هتلی در مکزیک که با 30 بشکه ساخته شده است

در

 عجیب غریب

 

برای دوستداران استراحت و نوشیدن تکیلا ی فوق العاده یک خبر خوب: در مکزیک ، نه چندان دور از شهر  ، هتل عجیب غریب افتتاح شده است که 30 اتاق بشکه ای از ویژگی های بارز آن است. بشکه ها در مزارع وسیعی از آگاو های آبی ، (گیاهی که برای تولید تکیلا استفاده می شود) ، پراکنده شده اند. در حالی که این محله تنها مکان برای تعطیلات آخر هفته ی عالی نیست ، بازدید کنندگان می توانند از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرند ، اما ماجراجویی و موارد دیگری را هتل تدارک دیده است .

 

هتل  عجیب غریب
مکزیکی ها تعطیلات فراموش نشدنی را در یک بشکه غول پیکر (هتل ماتیس د بارریکاس ، تکیلا) ارائه می دهند.  |  عکس

 

اتاق های فوق العاده هتل در یک چشم انداز عجیب غریب اکنون مد شده است. اکنون کسانی که از هتل های مجلل خسته شده اند در تلاشند جایی را برای تعطیلات سرگرم کننده در میان مناطق جنگلی یا مزارع بی پایان پیدا کنند. این نوع تعطیلات دلپذیری است که مکزیکی ها ارائه می دهند ، آنها هتلی عجیب غریب در نزدیکی یک کارخانه تکیلا افتتاح کرده اند. هتل ماتیس د بارریکاس (به معنای واقعی کلمه  "هتل بشکه ای") ، بخشی از مجموعه هتل "La Cofradia Tequilera" ، در نزدیکی شهر مکزیک از تکیلا واقع شده است ، به دلیل احترام بسیاری به این نوشیدنی مکزیکی.

 

هتل  عجیب غریب

هتل Matices de Barricas در نزدیکی شهر تکیلا (مکزیک) واقع شده است.  |  عکس


با توجه به موقعیت مکانی آن ، تعجب آور نخواهد بود که همه دوستداران آرامش فوق العاده و دوست داران تکیلا قصد دارند تعطیلات بعدی خود را در این مکان خارق العاده بگذرانند ، به خصوص  که برگزارکنندگان هتل چیز دیگری برای ارائه دارند. جالب ترین و غیرمنتظره ترین چیز بلافاصله با استقرار مهمانان آغاز می شود ، زیرا اداره هتل از همه دعوت می کند ، بدون استثنا ، احساس دیوژن کنند(فیلسوفی که در بشکه زندگی می کرد) و به معنای واقعی کلمه در یک بشکه یا بهتر بگویم در یکی از 30 اتاق هتل بشکه ای شکل باشند .

 

هتل  عجیب غریب

30 بشکه اصلی در مزارع آگاو  پراکنده شده اند (هتل ماتیس د باریکاس ، مکزیک).  |  عکس

 

به گفته sayarak.com ، این اتاق ها که بصورت بشکه های غول پیکر ساخته شده اند ، در مزارع گاو آبی پراکنده شده و بسیار راحت هستند. هر یک دارای یک اتاق خواب با یک تخت بزرگ ، یک اتاق نشیمن کوچک با مینی بار مخصوص خود و یک سرویس بهداشتی است ، حتی در برخی از اتاق های بشکه ای جکوزی نیز وجود دارد. علاوه بر امکانات استاندارد ، اتاق ها به سیستم اسپلیت مجهز هستند ، همچنین Wi-Fi رایگان و یک تراس کوچک ایوان در فضای باز وجود دارد که می توانید از منظره زیبا و هوای تازه لذت ببرید.

هتل  عجیب غریب

اتاقهای دنج ، واقع در بشکه ها ، برای دو تا چهار مهمان ("Matices Hotel de Barricas" ، مکزیک) طراحی شده اند.  |  عکس

 

هتل  عجیب غریب
مهمانان می توانند از کارگاه های تولیدی تکیلا (هتل ماتیس د باریکاس ، مکزیک) دیدن کنند.  |  عکس

 

شما یک گردشگر مدرن را فقط با طراحی و معماری اتاقهای دنج شگفت زده نخواهید کرد ، بنابراین سازمان دهندگان هتل Matices de Barricas رویدادهای جالب زیادی را ترتیب داده اند که هر مهمان را راضی خواهد کرد. برای شروع ، همه ، یعنی همه مهمانان بدون استثنا ، به کارخانه تکیلا می روند. این گشت و گذار علاوه بر بازدید از کارگاه های تولید کارخانه تقطیر ، بلکه همچنین یک مینی موزه ، یک زیرزمین خارق العاده با بشکه های عظیم حاوی نوشیدنی مخصوص مکزیک و البته مزه ای به عنوان اشانتیون است. در این حالت ، ماموریت اصلی کارکنان هتل برآورده می شود - "ترکیب کیمیاگری تکیلا و احساسات انسانی".

هتل  عجیب غریب

بازدید کنندگان می توانند برای یک جلسه چشیدن به سرداب ها بروند ، یا بطری سرامیک تکیلا خود را بسازند (هتل ماتیس د باریکاس ، مکزیک).  |  عکس

هتل  عجیب غریب
بار و رستوران زیرزمینی رنگارنگ ناهار خوشمزه ای از غذاهای سنتی مکزیکی (هتل ماتیس د باریکاس ، مکزیک) را ارائه می دهد.  |  عکس

 

برنامه فرهنگی به همین جا ختم نمی شود ، همچنان می توان به بازدیدکنندگان پیشنهاد داد و در فرآیند تهیه یک نوشیدنی مجاز است به کارگاه سفالگری برود ، جایی که همه می توانند با دستان خود یک بطری سرامیکی برای تکیلا درست کنند و حتی آن را رنگ کنند. طبیعتاً همه اقدامات با راهنمایی استادان و هنرمندان انجام می شود ، اما این به هیچ وجه از لذت مهمانانی که می توانند شاهکار خود را بسازند کم نمی کند ، به خصوص که در این ظرف تزئینی می توانید تکیلا خریداری و به خانه ببرند.

هتل  عجیب غریب

اجراهای دلربا و سفرهای فراموش نشدنی ("Matices Hotel de Barricas" ، مکزیک) در انتظار میهمانان هتل است.  |  عکس

هتل  عجیب غریب

علاقه مندان به فعالیت های خارج از منزل می توانند به کوه بروند و یا در مزارع بی پایان آگاو دوچرخه سواری کنند (هتل ماتیس د باریکاس ، مکزیک)

 

این هتل بقدری متقاضی دارد که تا 20 اکتبر بشکه های بیشتری در میان مزارع آگاو ظاهر می شود تا همه را در خود جای دهد. و این قابل درک است ، زیرا علاوه بر ورود گردشگران به تعطیلات ، ساکنان محلی دوست داشتند آخر هفته یا تعطیلات را اینجا بگذرانند.

توجه: کسانی که قبلاً برنامه ریزی خود را برای سفر به چنین مکان جذابی شروع کرده اند باید بدانند که اتاق های هتل برای 2 تا 4 نفر طراحی شده است. هزینه متوسط ​​یک شب اقامت از 150 تا 185 دلار متغیر است.

 

به هر حال ، این اولین تلاش برای طراحی هتل در دل طبیعت نیست این هم نمونه هتل درختی: هتل آپارتمان بصورت خانه درختی ، رویای کودکی هر بزرگسالی

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 مکان عجیب دنیا از باداب سورت ایران تا جزایر ژاپن

در

دنیا عجیب و شگفت انگیز است. از باداب سورت ایران تا جزایر ژاپن که توسط گربه ها فرمان روایی می شود. ما تصاویری برای گردشگران داریم که تابحال دیده نشده است.

 

1. دریاچه تکه ای، بریتیش کلمبیا، کانادا

 

2. جاده غول آسا، ایرلند شمالی

 

3. ثور خوب، اورگان، ایالات متحده آمریکا

 

4. پاموک‌کاله، ترکیه

 

5. دریاچه Hillier، استرالیای غربی

 

6. باداب سورت، ایران

باداب سورت چشمه پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است. این چشمه در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری می‌باشد. باداب سورت توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. ثبت جهانی این باداب نیز پس از پاموک‌کاله ترکیه، به عنوان دومین چشمه آب شور جهان بوده است.

 

7. کوه های تیانزی، چین

 

8. خطوط نازکا، پرو

 

9. مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

 

10. جزیره سكوترا، یمن

 

11. دستی در صحرا، شیلی

 

12. تپه های شکلاتی جزیره Bohol، فیلیپین

 

13. ساحل سرخ، پانجیان، چین

 

14. قوطی ساده، لائوس

 

15. پارک ملی دره جن، یوتا، ایالات متحده آمریکا

 

16. کوچه استخوان نهنگ، سیبری

 

17. ساحل شیشه ای، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

 

18. دخمه مردگان، پاریس، فرانسه

دخمه مردگان وحشتناک پاریس شامل شبکه ای تونل ها های عمیق زیر زمینی در زیر شهر پاریس است. این دخمه آرامگاه بیشتر از 6 میلیون پاریسی است. 

 

19. آب‌فشان فلای، نوادا، ایالات متحده آمریکا

 

20. جزیره گربه، ژاپن

Tashirojima یک جزیره کوچک در شرق ژاپن است، این جزیره جمعیت کمتر از 100 نفر دارد. البته این مردمان دوستان پشمالوی زیادی دارند. مردم جزیره معتقد هستند این گربه ها برای آنها شانس میاورند.
در این جزیره حضور سگ ممنوع است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری آلی یا کشاورزی

در

 (سیارک) گردشگری اشاره به افرادی دارد که سفر می کنند تا با فرهنگ های مختلف، مکان ها، غذا ها و نوشیدنی های متفاوت آشنا شوند، سرگرمی های مانند فعالیت هایی مانند حوادث تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند. همه افراد با فعالیت منابع طبیعی و فرهنگی در ارتباط هستند. این منابع برای انسان بسیار مهم هستند، هم امروز و فردا. اطمینان از پایداری بسیار مهم است. اطمینان و تضمین زندگی انسان بستگی به حضور توسعه پایدار در همه بخش ها از جمله گردشگری دارد. منابع طبیعی، فرهنگی، تاریخی، ارزش های اجتماعی و زیبایی شناختی، فرآیندهای زیست محیطی و تنوع زیستی برای جلوگیری از آسیب و تضمین پایداری در گردشگری کشور ضروری ولازم می باشند. در این روش، جذابیت کشورها به طور مداوم فراهم خواهد شد. گردشگری پایدار، توسعه گردشگری است که مانع آسیب به محیط زیست، اقتصاد و فرهنگ مکان های که در آن شکل می گیرد، می شود.

هدف از گردشگری پایدار، اطمینان از یک تجربه مثبت برای مردم محلی، شرکت های گردشگری؛ و خود گردشگران است. گردشگری آلی را می توان به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار یک قسمت در قلمرو جزئی و کل کشور استفاده کرد.

منشاء گردشگری آلی از اکوتوریسم است. اکوتوریسم به طور انحصاری بر طبیعت، فرهنگ و مزارع که بخشی از این طبیعت و فرهنگ است، متمرکز شده است.

هنگامی که اکوتوریسم پیرامون محصولات ارگانیک تکامل می یابد به آن گردشگری آلی گفته می شود. مزارع ارگانیک یک منبع اقتصادی اضافی برای مزارع محیط زیست و حفاظت از آنها ارائه می کنند. هنگامی که مزارع کشاورزی خود را به مدیریت آلی تبدیل و به خوبی اداره می کنند، برخی از فعالیت های گردشگری دیگر ممکن است توسعه پیدا کنند. اگر مزارع ارگانیک به لحاظ ارگانیک موفق باشند، آنها می توانند انگیزه بازدیدکننده های گردشگران را افزایش دهند. مزارع ارگانیک می توانند به لحاظ اقتصادی قابل دوام شوند، اگر محصولات با کیفیت تولید و به بازار عرضه شوند و درآمد با فعالیت های گردشگری ، به ویژه در زمینه های طبیعت و فرهنگ تکمیل شوند. مزارع ارگانیک نیز برای سلامت انسان حیاتی هستند، به این دلیل که غذاهای ارگانیک بدون آفت کش های متداول ؛ کود های ساخته شده با مواد مصنوعی و یا لجن فاضلاب؛ مهندسی زیستی؛ یا پرتوهای یونیزا تولید می شوند. قبل از اینکه غذاهای ارگانیک به سوپرمارکت های محلی و یا رستوران وارد شوند، باید گواهی ارگانیک دریافت کنند. همچنین نشان داده شده است که روش های کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست امن تر هستند، چون هیچ گونه مواد شیمیایی مصنوعی، آنتی بیوتیک و هورمون در تولید آنها وجود ندارد.

گردشگری آلی یک سیستم کشاورزی ارگانیک مورد استفاده در کسب و کار گردشگری است اما در معرض و نظارت بخش بهداشت و کشاورزی قرار دارد.

مصرف کنندگان کشورهای صنعتی به طور فزاینده علاقه مند به خرید مواد غذایی و محصولات حیوانی رایگان آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر هستند. گردشگری آلی یک سرمایه گذاری کسب و کار خوب در یک مزرعه کار است که فعالیت های بسیاری مانند تجارب آموزشی، تفریحی و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان ارائه می دهد، در عین حال درآمد اضافی برای مالک تولید می کند. بازدیدکنندگان در فعالیت های یادگیری در شرایط طبیعی و یا کشاورزی دوستانه شرکت می کنند. در حالی که آنها در حال آزمایش غذاهای ارگانیک هستند، باید محصولات ارگانیک را با سرگرمی یاد بگیرند. این اطمینان وجود دارد، بازدید کنندگان که زندگی در مزرعه را تجربه می کنند ، بیشتر با زندگی طبیعی و سلامت بعدی آن کنار می آیند. این گردشگری، گردشگری آلی و یا سرگرمی کشاورزی، یا گردشگری کشاورزی نامیده می شود. تقاضای گردشگری آلی روز به روز در حال رشد است . گردشگری کشاورزی ، به اهمیت مزارع ارگانیک برای سلامت انسان، محیط زیست، کسب و کار، و رفاه اقتصاد محلی می پردازد و یک ارزیابی از نحوه استفاده مزارع ارگانیک برای مقاصد گردشگری ارائه می دهد.
این مقاله ادامه دارد.........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول

در

درنقاط مختلف دنیا تفریحاتی وجود دارند که متفاوت از کارهای متداول است. از شنا کردن در کنار وال ها تا قدم زدن در اهرام مصر، فعالیت هایی هستند که بسیار منحصر به فرد و به خصوص، برای افرادی که به دنبال تجربه ای جدید و به یاد ماندنی می گردند،  گزینه مناسبی میباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با عجیب ترین تفریحات  که در نقاط مختلف دنیا برای گردشگران و نیز مردم بومی در نظر گرفته شده است، آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

سر خوردن از بالای یک کوه آتشفشانی، مکان: لئون، نیکاراگوئه

اگر از کسانی هستید که کوه های پوشیده از برف و اسکی کردن در آن ها دیگر برایتان جذابیت ندارد و به دنبال تجربه ای جدید و منحصر به فرد می گردید، بهتر است سری به کوه آتشفشانی «سرو نگرو» در لئون نیکاراگوئه بزنید. سال های دور و درازی از آخرین فعالیت های این کوه آتشفشانی گذشته است و در مدت فعالیت، به واسطه عوامل مختلف طبیعی، سنگ هایی که در سطح کوه قرار گرفته بودند، به مرور شروع به تجزیه شدن کردند و در حال حاضر سطح این کوه آتشفشانی، پوشیده از ذره های بسیار ریزی است که بیشتر به خاک می مانند تا سنگ. قرار گرفتن سنگ های کوه برای مدت طولانی در معرض حرارت ناشی از فعالیت های این کوه آتشفشانی، به مرور مقاومت آن ها را کمتر کرده و همین سبب شد تا در برابر عوامل طبیعی، مقاومت سنگ کوهستان های معمولی را نداشته باشند. با این وجود این نکته برای بسیاری از گردشگران خوشایند بوده است، چرا که به واسطه همین حالت به خصوص سطح این کوه آتشفشانی، قادر هستند از بالای آن سر خورده و با سرعتی معادل با سی متر بر ساعت به سمت پایین کوه حرکت کنند.

قدم زدن در اهرام غول پیکر مصر، مکان: جیزه، مصر

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازدید از مکان های فوق العاده قدیمی و باستانی علاقه دارید و این گونه مکان ها برای شما جذابیت دارد، یکی از بهترین مکان هایی که می توانید به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کنید، اهرام مصر خواهد بود. در قسمت های به خصوصی که توسط مسئولان مصری در نظر گرفته شده است، کسانی که به بازدید از این مکان تاریخی و فوق العاده زیبا می پردازند، قادر خواهند بود در ساعات اولیه صبح، بلیطی تهیه کرده و با استفاده از آن وارد برخی از این هرم ها شده و از منظره داخلی فوق العاده آن لذت ببرند. البته تعداد بلیط هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، محدود است و کسانی که قصد تهیه بلیط داشته باشند، باید برنامه ریزی کرده تا صبح زود قادر به گرفتن بلیط باشند. البته این نکته را هم باید به خاطر داشت که فضای داخلی به شدت بسته و محدود است و در صورت داشتن ترس از فضای بسته ورود به این مکان توصیه نمی شود.

تماشای کرم های شب تاب در درون یک غار، مکان: نیو زلند

اگر از تاریکی ترسی نداشته باشید، دو غار فوق العاده زیبا در نیوزلند وجود دارند که می توانند شما را شگفت زده کنند. این دو غار وایپو و وایتومو نام دارند و نکته ای که این دو غار را قابل توجه و منحصر به فرد کرده است، وجود کرم های شب تاب بر روی دیوار های این دو غار است که همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، منظره فوق العاده زیبایی را در تاریکی غار پدید می آورند. این کرم های شب تاب، مخصوص همان منطقه در نیوزلند هستند و تنها زمانی نور فوق العاده زیبای خود را نشان خواهند داد، که تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفته باشد. رنگ اثیری فوق العاده زیبای این کرم های شب تاب وصف شدنی نیست و باید از نزدیک ببینید تا زیبایی و شگفتی آن را درک کنید.

موتورسواری در ارتفاع  پنج هزار متری از سطح زمین، مکان: جامو و کاشمیر، هندوستان

با وجود این که در خصوص این مکان تفریحی صحبت های بسیاری می شود، باید عنوان کرد که این مسیر موتورسواری که با نام خاردونگ شناخته می شود، از لحاظ ارتفاع، بیشترین فاصله را از سطح زمین ندارد و در حقیقت مسیر های موتورسواری دیگری وجود دارند که در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار گرفته اند، با این وجود نکته ای در خصوص این مسیر موتورسواری وجود دارد که آن را منحصر به فردو عجیب کرده زیبایی و مناظر فوق العاده چشمگیری است که از آن ارتفاع قابل مشاهده خواهد بود و هر انسانی را از خود بیخود خواهد کرد. این مسیر موتورسواری، به طور دقیق، در ارتفاع 5359 متری و در دل کوه قرار گرفته است و از آن ارتفاع، می توان به تمامی روستاهایی که در اطراف این کوهستان قرار گرفته اند نگاه و کرد و از منظره آن ها لذت برد.

غلتیدن به پایین تپه در یک گوی کروی شکل، مکان: رُتُروآ، نیوزلند

اگر از کسانی هستید که علاقه به کارهای هیجان انگیز دارید، یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید انتخاب کنید قرار گرفتن در گوی کروی شکلی است که از بالای تپه ای در نیوزلند به سمت پایین حرکت خواهد کرد و این اتفاق در حالی می افتد که شما در آن قرار دارید. این فعالیت بسیار هیجان انگیز است و در مدت زمان کوتاهی می توانید تجربه شگفت انگیز و هیجان انگیزی داشته باشید.  اگر هم از امتحان کردن این گوی کروی شکل به تنهایی ترس دارید، می توانید یکی از دوستان خود را دعوت کنید تا در کنار شما قرار بگیرد. این گوی ها به گونه ای طراحی شده اند که مکان کافی برای قرار گرفتن دو نفر هم در آن ها وجود دارد.

تجربه کانیونینگ، مکان: کِبو، اسپانیا

کانیونینگ به فعالیتی اطلاق می شود که در آن فرد، وارد تنگه های باریک شده و در آن ها لیز می خورد و از آن ها عبور می کند (Canyon به معنی تنگه یا دره باریک است). این فعالیت بسیار گسترده است و خود شامل فعالیت های بسیاری می شود که از آن جمله می توان به صخره نوردی، شنا کردن و پیاده روی اشاره کرد. این فعالیت به خاطر طبیعت منحصر به فردی که احتیاج دارد، خیلی همه گیر نیست، اما گردشگرانی هستند که بسیار به این فعالیت علاقه پیدا کرده و برای امتحان کردن آن به نقاطی شبیه به آن چه در این مورد عنوان کردیم، سفر می کنند. کانیونینگ فعالیتی است که هم به گونه ای ورزش به حساب می رود و هم این که تجربه دلپذیر و تفریحی به یاد ماندنی برای افراد مختلف فراهم می کند و می تواند برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار دلپذیر باشد.

رفتن به بالاترین نقطه پل بندری در سیدنی، مکان: استرالیا، سیدنی

بالا رفتن از این پل فوق العاده بلند در سیدنی نیز یکی از تجربه هایی است که برای مدت ها به یاد خواهد ماند. زمان ایده آل برای رفتن به بالای این پل، هنگامی است که خورشید در حال طلوع کردن است و نیز بعد از ظهر و زمانی که خورشید در حال غروب کردن است، می تواند به همان اندازه منظره زیبایی را به وجود بیاورد. منظره ای که هیچ گاه از دیدن آن خسته نخواهید شد. ناگفته نماند که تدابیر به خصوصی در قسمت بالایی این پل اتخاذ شده است و چیزی شبیه به یک پیاده رو در آن به وجود آورده اند و به همین خاطر از لحاظ ایمنی به هیچ عنوان خطری متوجه افراد نخواهد بود.

مشاهده طبیعت بی نظیر بولیوی در هنگام شب، مکان: بولیوی

منطقه ای در بولیوی وجود دارد که به عنوان بزرگترین منبع سنگ نمک در جهان شناخته می شود؛ این منطقه زمینی است پهناور که سراسر آن پوشیده از سنگ نمک است. نکته جالب در خصوص این منطقه وسیع و پهناور این است که به هنگام شب، زمین به مانند آینه ای، آسمان را در خود منعکس خواهد کرد و منظره ای پدید می آید که نمونه اش را در تصویر مشاهده می کنید، منظره سور رئال و فوق العاده شگفت انگیز که هیچ گاه از یاد نخواهد رفت و ارزش پیمودن کیلومتر ها راه برای دیدن را دارد. برای این که تجربه دیدن این شب سرتا سر ستاره ای را داشته باشید، باید از قبل در تور های به خصوصی که به هنگام شب، گردشگران را به این منطقه می برند، مکانی برای خود رزرو کرده باشید.

پرواز بر فراز ریو دو ژانیرو، مکان: برزیل

ریو دو ژانیرو، یکی از آن شهر هایی است که امکان گلایدینگ و  پارا گلایدینگ بر فراز آسمان شهر آن وجود دارد و با پرواز بر فراز این آسمان، می توان منظره ای منحصر به فرد از ساحل ایپانمای این شهر را تماشا کرد. علاوه بر این کوه های اطراف شهر که آن را احاطه کرده اند، منظره ای بی نظیر را فراهم می کنند و تجربه این فعالیت نیز از آن جلمه تفریحاتی است که تا مدت ها به خاطر ماند.

یخ نوردی، مکان: کلورادو، آمریکا

اگرازارتفاع و بالا رفتن از دیواره هایی که سراسر پوشیده از آب یخ بسته است، نمی ترسید این یکی دیگر از تجربه هایی است که بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود. هر سال زمستان، تعدادی گروه به خصوص مسئولیت این کار را در کلورادو آمریکا به عهده می گیرند و افرادی که مایل باشند، می توانند به هدایت این گروه به مناطقی بروند که از نظر متخصصان این گروه ایمن تشخیص داده شده است و اقدام به بالا رفتن از دیواره های یخ بسته کنند. به همین خاطر این فعالیت به هیچ عنوان از لحاظ ایمنی خطرناک نخواهد بود و تدابیر ویژه ای از این لحاظ اتخاذ خواهد شد. البته این نکته را باید به خاطر داشت که این فعالیت تنها برای کسانی مناسب خواهد بود، که تجربه صخره نوردی و این گونه فعالیت ها را از قبل داشته باشند چرا که بالا رفتن از این دیواره های یخ بسته کار چندان ساده ای نخواهد بود.

قایق سواری در جنگل آمازون، مکان: برزیل

رودخانه ای که در طول جنگل آمازون وجود دارد، بسیار طولانی است (چیزی حدود هفت هزار کیلومتر) و هشت کشور در مسیر آن قرار گرفته اند (برزیل، بولیویا، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویانا و سورینامه)، با این وجود، قسمتی از رودخانه که دو شهر مانائوس و بِلِم برزیل را به یکدیگر متصل می کند، هم از لحاظ ایمنی بهتر است و هم این که طبیعت آن فوق العاده بکر و دست نخورده است و به همین خاطر، بسیاری از کسانی که قصد بازدید از مناظر زیبای آمازون را دارند، به این قسمت از رودخانه آن می روند که گروه هایی از مردم محلی این دو شهر، با فراهم کردن قایق های موتوری این افراد را به همراه خود به گشت و گذار در این رودخانه می برند.

قدم زدن بر روی پل شیشه ای، مکان: چین

این پلی که در تصویر مشاهده می کنید، در کشور چین ساخته شده است و ارتفاعی نزدیک به دویست و شصت متر از سطح زمین دارد. نکته ای که در خصوص این پل وجود دارد و آن را منحصر به فرد می کند، کف شیشه ای آن است و این که به وضوح می توان قسمت پشت این شیشه را که همان ته دره می شود، نگاه کرد. ناگفته نماند که این پل از لحاظ ایمنی کاملاً حساب شده ساخته شده است و قابلیت این را دارد که در آن واحد تا چیزی حدود هشتصد نفر را بر روی خود جای دهد و توانایی تحمل وزن این تعداد انسان را دارد، با این وجود، باز هم به خاطر ارتفاع فوق العاده زیادی که به وضوح قابل مشاهده است، کسانی که ترس شدید از ارتفاع دارند، تا جای امکان باید از قدم زدن بر روی این پل خودداری کنند.

مطالعه کتاب، درحالی که روی سطح «دریای مرده» شناور هستید، مکان: اورشلیم

نمک موجود در دریایی که با نام دریای مرده شناخته می شود و در اورشلیم قرار دارد، تا چیزی حدود ده برابر بیشتر از نمک موجود در اقیانوس است و همین مسئله باعث شده است تا چگالی آب این دریا به طور قابل ملاحظه ای زیاد باشد و در نهایت همین ازدیاد چگالی است که باعث می شود شنا کردن و شناور ماندن بر روی سطح آب آن کار بسیار ساده ای باشد و این امکان را برای کسانی که در آب هستند فراهم کند که بتوانند به سادگی روی آب شناور شده و برای مثال کتاب بخوانند؛ کاری که در آب معمولی نمی توان انجام داد و برای شناور ماندن به کمی فعالیت دست ها و پا ها احتیاج خواهد بود. البته دریای سیاه تنها در کرانه اورشلیم قرار نگرفته است و از کشورهای اردن و فلسطین نیز عبور کرده و از برخی شهر های آن ها قابل دسترسی است، با این وجود، ساده ترین راهی که بتوان به نزدیکی آب رسید، رفتن به اورشلیم در است که جاده هایی برای دسترسی راحت تر به ساحل دریا احداث کرده اند و می توان با خودرو به آن رفت.

دویدن در کنار گاو های وحشی، مکان: اسپانیا

این فعالیت هیجان انگیز رایج در اسپانیا، از آن دسته فعالیت هایی است که بهتر از هر چیز دیگری، دل و جرأت افراد را می سنجد. اتفاقی که طی این فعالیت عجیب و غریب می افتد این است که عده ای گاو وحشی را در خیابان رها می کنند و افرادی که علاقه مند باشند، باید جلوتر از این گاو ها، شروع به دویدن کنند. البته اگر جزو این افراد باشید، هر زمان که احساس کردید دیگر قادر به ادامه دادن دویدن خود نیستید و یا این که احساس کردید گاو ها بیش از حد نزدیک شده اند، قادر خواهید بود کنار کشیده و از دویدن انصراف دهید. در کناره ی جاده هایی که افراد و گاو ها در آن در حال دویدن هستند، موانعی برای ایمنی قرار داده شده است که این افرادی که خسته می شوند، قادر به رفتن به قسمت پشتی آن ها خواهند بود.ترجمه  itrans.ir

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

اثرات نشر اخبار جعلی در واتساپ و پیام رسان های مشابه بخش دوم

در

چند ماه پیش از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در مکزیک، یک ویدئوی تدوین شده که زیرنویسی نیز همراه آن بود، در واتساپ شروع به دست به دست گشتن کرد. در این ویدئو، مردی در ایالت تاباسکوی مکزیک، زنده زنده در حال سوزانده شدن بود و این در حالی بود که جمعیت حاضر در صحنه فریاد «مُرینا» سر می دادند (مُرینا نامِ جنبش سیاسی ای است که در رأس آن آندره مانوئل لوپز اُبرادور قرار دارد. او شخصی است که در نهایت در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و به عنوان رئیس جمهور آینده مکزیک شناخته شد.) و همه چیز در تدوین ویدئو به گونه ای طرح ریزی شده بود که نشانگر این موضوع باشد که آن شخص، به واسطه عقاید سیاسی خود مورد شکنجه قرار گرفته است و به این خاطر است که حساب پس می دهد. زیرنویسی هم برای ویدئو در نظر گرفته شده بود که واژه های نا محترمانه ای را به چپ گراهای مکزیک خطاب می کرد. بسیاری از مردم، این ویدئو را برای بررسی این که تا چه حد واقعی است، برای همان مؤسسه ای که پیش از این و در بخش قبلی مقاله توضیحاتی در خصوص آن داده شد، ارسال کردند.

روزنامه نگاران و نیز کسانی که وظیفه شان بررسی منابع خبری مختلف در مکزیک است، این ویدئو را به دقت مورد بررسی قرار داده و در نهایت مشخص شد که آن شخص، به این خاطر در حال سوزانده شدن بود که قصد داشت یک موتور سیکلت را بدزدد و اساساً به هیچ عنوان به واسطه عقاید سیاسی اش چنین شکنجه ای برای اش در نظر گرفته نشده بود. علاوه بر این در ویدئوی کامل و دستکاری نشده ای که از این واقعه گرفته شده بود، مردم حاضر در صحنه، نام کاندیداهای مختلفی را به زبان می آوردند و همگی طرفدار یک حزب و جنبش سیاسی به خصوص نبودند. در نهایت نیز مسئولان این مؤسسه، مقاله ای در این خصوص منتشر کرده و تمامی حقایق و اسناد موجود را در آن ضمیمه کرده و سپس مقاله را برای مردم ارسال کردند و از آن ها درخواست کردند تا این مقاله را در گروه های خود به اشتراک بگذارند.

اثرات نشر اخبار جعلی در واتساپ و پیام رسان های مشابه بخش اول 

برزیل نیز از جمله کشورهایی است که از گزند چنین خبرهای ضد و نقیضی مصون نمانده است؛ دنیل براماتی، مدیر مسئول بخش تحقیقات مطبوعات برزیل و نیز یکی از افراد شاغل در مؤسسه ای است که برای بررسی صحت و چند و چون خبرهای منتشر شده در واتساپ، تأسیس شده است. او در مصاحبه ای از نگرانی های خود در خصوص این گونه اخباری که در واتساپ منتشر می شود گفته است؛ رانندگان کامیون برزیلی، در ماه مِی، به وسیله واتساپ با یکدیگر هماهنگ شده و اعتصابی سراسری را برنامه ریزی کردند که مشکلات عدیده ای را پدید آورد. او در ادامه صحبت های خود در خصوص اطلاعات و اخبار غلط و بی پایه و اساسی گفت که در باره نامزد های انتخاباتی و نیز خطرات واکسن های دولتی در واتساپ مطرح شدند؛ برای نمونه خبری که در خصوص خطرات واکسن تب زرد در واتساپ منتشر شد تا جایی پیش رفت که مقامات دولتی را مجبور به آن کرد که به طور رسمی و طی بیانه ای اعلام کنند که این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد. او در نهایت عنوان کرد که از زمان تشکیل این مؤسسه (بررسی خبرهای موجود در واتساپ) نزدیک به هفده هزار پیام از سوی کاربران واتساپ در برزیل دریافت شده است. ماه اکتبر آینده، انتخابات ریاست جمهوری در برزیل انجام خواهد گرفت و به همین خاطر، متصدیان برنامه پیام رسان واتساپ، نرم افزار هایی در اختیار مسئولان برزیلی قرار داده اند که به واسطه آن قادر خواهند بود، لینک های خبر های اصلی را (که خبرهای بی اساس و دروغین به جای آن ها در واتساپ منتشر می شود)، در آن واحد برای تعداد زیادی از کاربران ارسال کنند و این مسئله به مراتب کار آن ها را برای پیشگیری از انتشار چنین اخباری ساده تر خواهد کرد. البته تنش های زیادی به واسطه استفاده از واتساپ تا کنون در برزیل به وجود آمده است؛ چیزی حدود صد و بیست میلیون نفر کاربر فعال واتساپ در برزیل وجود دارند و مسئولان برزیلی، تا کنون سه بار به طور کامل استفاده از این برنامه پیام رسان را متوقف کرده اند. آخرین باری که دسترسی به این برنامه به طور کامل در برزیل مسدود شده است به سال 2016 باز می گردد.

با تمامی این تفاسیر اما به نظر می رسد که جنبه تاریک و ناخوشایند استفاده نادرست از برنامه پیام رسان واتساپ، در هندوستان پر رنگ تر از سایر نقاط است. بالغ بر 225 میلیون نفر کاربر فعال واتساپ در هندوستان وجود دارند (بنا به آماری که دولت هندوستان منتشر کرده است) و روز به روز نیز به تعداد این کاربران افزوده می شود و این تعداد در حال رسیدن به 240 میلیون نفری است که از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده می کنند. در هندوستان، بی تجربگی و عدم آگاهی کافی مردم از چگونگی استفاده از برنامه های پیام رسان، در کنار رمزگذاری هایی که مختص به این برنامه ها است و پیش تر در خصوص آن اطلاعات دقیق تری عنوان شد، باعث شده است تا اتفاقات ناخوشایندی در هندوستان رخ دهد و سوء تفاهم هایی که بعضاً به خشونت کشیده می شوند. بنا به اطلاعات رسمی منتشر شده توسط مقامات هندوستان، علاوه بر حادثه مربوط به سیزدهم جولای که در آن احمد کشته شد (پیش تر وصف کامل این حادثه عنوان شد)، در همین چند هفته اخیر و به واسطه شایعاتی که در خصوص حضور قاچاقچیان کودک و اعضای بدن انسان در این برنامه های پیام رسان عنوان شده است، بالغ بر بیست و چهار نفر توسط افراد گروه ها و فرقه های متفاوت هندی به قتل رسیده اند. این رفتار های خشونت آمیز و تلفات های انسانی، خشم دولت مردان هندی را بر انگیخت و در نهایت باعث شد تا طی بیانه ای رسمی، از مسئولان واتساپ درخواست کنند تا قابلیت رد یابی منابع خبر های ضد و نقیض و این گونه اقدامات امنیتی بیشتر شود. آن ها در بیانه خود اعلام کرده اند که در غیر این صورت از مسئولان واتساپ شکایت خواهند کرد و روند قانونی را در پیش خواهند گرفت. این مسائل و مشکلات در هندوستان تا جایی پیش رفته است که ایستگاه های مرکزی پلیس و نیز برخی مؤسسه های اجتماعی هندی، تدابیری اندیشیده اند تا مردم را از خطرات این خبر های ضد و نقیض آگاه کنند: برای نمونه عده ای اقدام به برگزاری تئاتر های خیابانی در این خصوص کرده اند و عده ای دیگر نیز به سبک و سیاق دوران باستان، با بلند گو های خود در خیابان با صدای رسا به همگان اعلام می کنند که نباید این گونه خبر ها را باور کنند.

با تمامی این تفاسیر این گونه به نظر می رسد که مسئله در هندوستان جدی تر و ریشه ای تر از آن چیزی است که به نظر می رسد و بسیاری از متخصصان شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان عنوان کرده اند که دولت مردان هندی، در واکنش نشان دادن به این مسئله که روز به روز حاد تر و جدی تر می شود، تدابیر کافی را اتخاذ نکرده و آن گونه که باید و شاید عمل نکرده اند. این متخصصان بر این باور اند که این عدم نشان دادن واکنش بیشتر به این خاطر است که احذاب تند رویی که در هندوستان وجود دارند و فعالیت می کنند، خود از طرفدار های پر و پا قرص این گونه برنامه های پیام رسان بوده و بسیاری از مواقع از این برنامه ها استفاده می کنند تا خبر های جعلی را منتشر کرده و به ضرر رقیبان خود عمل کنند. اخیراً در هندوستان یک انتخابات حذبی برگزار شد که به گونه ای پیش در آمدی بر انتخابات اصلی و ملی سال 2019 به شمار می رفت و نقشی تأیین کننده در روند آن می گذارد؛ محققان واتساپ با بررسی هایی که در هندوستان انجام دادند به این نتیجه دست یافتند که یکی از احذاب سیاسی حاضر در آن انتخابات (البته از عنوان کردن نام حذب خود داری کردند) از واتساپ برای پیش برد اهداف خود سوء استفاده کردند و هزاران گروه مختلف در این برنامه پیام رسان به وجود آوردند و از آن ها برای انتشار مطالب خود و از بین بردن چهره رقبای خود بهره گرفتند و برای دست یابی به این مهم از افرادی استفاده کردند که طرفدار حذب شان بوده و به آن ها وفادار بودند. این محققان توانستند بسیاری از این گروه ها را شناسایی و اقدامات آن ها را متوقف کنند، با این حال تعداد زیادی از این گروه ها نا شناس باقی مانده و به فعالیت خود ادامه دادند.

این سوء استفاده ها از واتساپ و پیامد های شومی که با آن همراه شده است، به گونه ای نشان گر این مسئله است که چگونه در سال های اخیر، امکانات حاصل شده از تکنولوژی بدل به تهدیدی برای انسان شده اند؛ تهدیدی که بیشتر ریشه در خبر های جعلی و ضد و نقیض دارد. از زمانی که برنامه پیام رسان واتساپ شروع به فعالیت کرد، مهمترین هدف اش آن بود که تا جای ممکن اطلاعات کمتری در خصوص کاربران خود داشته باشد و دو مؤسس و بنیان گذار اصلی واتساپ، برایان اَکتون و جان کوم، افرادی آزادی طلب بودند که عقیده شان به حریم خصوصی افراد و احترام گذاشتن به این حریم، اصلی ترین دلیل شان از راه اندازی واتساپ بود. در نهایت در سال 2014 بود که مسئولان فیسبوک، حق انحصاری استفاده و راه اندازی واتساپ را به قیمت نجومی نوزده میلیارد دلار خریداری کردند (گران قیمت ترین خرید فیسبوک تا کنون) و از آن زمان به بعد، برای این برنامه پیام رسان، افرادی متخصص را به کار گرفته و تمامی تلاش خود را به کار بستند تا از انتشار اخبار جعلی و ضد و نقیض جلوگیری کنند؛ از جمله این اقدامات می توان به استخدام هزاران فرد متخصص در زمینه رد یابی پیام ها و نیز به کار گرفتن هوش مصنوعی برای شناسایی آن دسته از پیام هایی که محتوایی تهدید کننده داشتند، اشاره کرد. محققان بر این باور اند که جدا کردن کنترل واتساپ از فیسبوک، توسط مسئولان و مستقل شدن کنترل آن به طور کلی، باعث شد تا این گونه مشکلاتی که به چند نمونه از آن ها اشاره شد، کمتر شوند. البته برخی هم بر این باور اند که این گونه اقدامات با هدف اصلی فیسبوک که داعیه آن را دارد، یعنی انتشار دموکراسی در سراسر نقاط دنیا سازگاری ندارد.

سخنگوی حال حاضر واتساپ در مصاحبه ای عنوان کرد: «تمامی تمرکز ما از روز نخست بر این بوده است که اطلاعات هر شخصی تا جایی که امکان دارد، ایمن باقی مانده و کسی به آن ها دسترسی نداشته باشد و همه قادر باشند که گفتگو هایی کاملاً خصوصی در این برنامه پیام رسان داشته باشند. البته در سوی دیگر نیز شاهد نتایج خطرناک و بعضاً خشونت باری هستیم که به واسطه نشر اطلاعات و اخبار جعلی رخ می دهند و همین مسئله است که باعث شده تا به فکر اتخاذ تدابیری جدید در این خصوص باشیم و این مسئله اجتناب ناپذیر است.».

اَکتون و کوم، دو شخصی که بنیان گذاران اصلی واتساپ به شمار می روند، تا کنون مشاجره های بسیاری با مسئولان فیسبوک بر سر مسئله دسترسی به اطلاعات شخصی افراد داشته اند. در نهایت اما سال گذشته بود که اَکتون به طور کلی از این مشاجره ها کناره گرفت و کوم نیز در سال جاری استعفای رسمی خود را از هدایت واتساپ عنوان کرد. استعفای کوم مصادف با گزارش رسمی ای بود که روزنامه واشینگتن پُست آمریکا، از مشاجره های میان کوم و مسئولان فیسبوک نقل کرد. کوین لی، یکی از مدیران ارشد در یکی از بخش های فیسبوک بود که تا سال 2016 برای فیسبوک فعالیت می کرد. او در این خصوص عنوان کرد: « اَکتون و کوم، در خصوص حریم خصوصی افراد و اطلاعات شخصی آن ها به هیچ عنوان کوتاه نمی آمدند و مسئله این جا بود که این دو به هیچ سازمان و اُرگان به خصوصی وابستگی نداشتند و به همین دلیل، ماندن بر سر موضع شان، کاری ساده تر بود و از این لحاظ محدودیتی نداشتند.».

واتساپ، هیچ گاه نام خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی مطرح نکرده بود، چرا که محتویات و مطالب موجود در آن، در معرض دید عموم قرار نمی گرفت و الگوریتم های این برنامه به گونه ای است که اطلاعات را همانند شبکه های اجتماعیِ دیگر (فیسبوک، اینستاگرام و...)، منتشر و به اصطلاح وایرال نمی کند. اما مسئله ای که در خصوص واتساپ مطرح است، این است که حتی با وجود نبود چنین الگوریتم هایی در برنامه، به واسطه قابلیت فُروارد کردن و فرستادن پیام هایی مشابه برای کاربران دیگر، نقشی دو گانه به خود می گیرد. به عبارت دیگر هم برنامه ای پیام رسان است و هم شبکه ای اجتماعی. مسئولان قبلیِ این برنامه پیام رسان نیز همان گونه که عنوان شد، به شدت با هرگونه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و محدود کردن استفاده آن ها از برنامه مخالفت می کردند. در نهایت توقف کلی برنامه و مسدود شدن واتساپ در کشور برزیل و نیز فزونی گرفتن پیام های تبلیغاتی غیر مجاز در آن سبب شد تا روند کاری برنامه وارد یک دوره بحرانی شود؛ دوره ای که مسئولان فیسبوک اطلاعات کافی برای خارج شدن از آن را نداشتند و دو متخصص و مؤسس واتساپ نیز دیگر در دسترس نبودند. همین باعث شد تا مسئولان فیسبوک، متخصصین و مهندسانی زبده را برای این منظور به کار بگیرد و با پرداخت هزینه هایی گزاف، فعالیت ها و نیز تعداد ساختمان هایی که برای کار به واتساپ اختصاص می گیرد را دو چندان کند. همچنین آن ها ساختمان مرکزی واتساپ را به مِنلو پارک منتقل کردند؛ جایی که مرکز فعالیت های فیسبوک نیز به شمار می رود.

هفته گذشته، مسئولان اقدام به آموزش شیوه هایی به گروهی از افراد هندی کردند که به واسطه آن قادر خواهند بود اخبار های جعلی و بی پایه و اساس را تشخیص دهند. علاوه بر این،  قسمت هایی از روزنامه های هندی نیز برای این کار در اختیار مسئولان واتساپ قرار گرفته اند و در این قسمت ها، آن ها اقدام به انتشار نکاتی می کنند که شهروندان هندی برای شناسایی اخبار ضد و نقیض و جعلی باید مد نظر داشته باشند و در صورت مشاهده چنین نکاتی، به دنبال اخبار اصلی ومنابع خبری موثق تر باشند. از اقدامات دیگر مسئولان واتساپ می توان به استخدام مهندسینی اشاره کرده که وظیفه شان تنها رسیدگی به اخباری خواهد بود که در خصوص کمپین های انتخاباتی و توسط احذاب سیاسی منتشر می شود. تکنولوژی جدیدی نیز به کار گرفته شده است که به واسطه آن قادر خواهند بود تشخیص دهند که آیا فرد پیام را به اصطلاح فُروارد کرده است و یا این که مطالبی که تحت عنوان خبر منتشر کرده است را خود نوشته و جعل کرده است.

دنیلز، مدیرمسئول جدید واتساپ، در نخستین هفته کاری اش در ماه مِی، سیصد نفر از مستخدمین برجسته واتساپ را به نشستی دعوت کرده و با آن ها به گفتگو نشست. دنیلز هنوز حاضر به شرکت در نشست های خبری نشده است با این وجود اطلاعات مختصری در اختیار رسانه ها قرار داده است مبنی بر این که آن ها به هیچ عنوان قصد ندارند به حریم خصوصی افراد وارد شده و به اطلاعات شخصی شان دسترسی داشته باشند و سیاست های پیشین در این خصوص، دست نخورده باقی خواهند ماند، با این وجود تدابیر جدیدی اتخاذ خواهد شد که به واسطه آن بتوان امنیت افراد را تضمین کرد و از بروز رخداد هایی که پیش از این شاهد اش بوده ایم و نیز از اثرات سوئی که واتساپ به واسطه نشر اخبار جعلی می تواند داشته باشد، جلوگیری کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس های جدید از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا

در


کلیسای زیبای استپانوس در یک دره عمیق در امتداد رود ارس ، در سمت ایرانی مرز ایران و نخجوان واقع شده است. در ابتدا در قرن نهم ساخته شده و پس از آسیب دیدگی در اثر جنگ و زلزله در دوره صفویه بازسازی شد.

 

قدیس بارتولوميوس رسول نخستين كليسا را در محل حكومت امپراتوری اشكانی در حدود سال 62 ميلادی تأسيس كرد . اولین صومعه در قرن هفتم ساخته شد و بعداً در قرن 10 گسترش یافت. صومعه در طی جنگهای بین سلجوقیان و امپراتوری بیزانس در قرون 11 و 12 آسیب دیده است.به دلیل زلزله ، صومعه چندین بار مرمت شد. این کلیسا همچنین دارای نقاشی های دیواری منحصر به فرد و تصاویر مجسمه ای است که شاهکار محسوب می شوند. معبد خود از توف فلزیت(سنگهایی با منشاء آتشفشانی) ساخته شده است. ضمناً کلیسای استپانوس در ایران از سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. 

 

به دنبال فتح منطقه توسط مغولان هولاگو خان ، نوه چنگیز خان ، در اواسط قرن سیزدهم ، توافق نامه صلح بین کلیسای ارامنه و ایلخانان امضا شد و مسیحیان وضعیت مطلوبی را حفظ کردند. این صومعه در نیمه دوم قرن سیزدهم بازسازی شد و در سال 1330 به رهبری زکریا کاملاً بازسازی شد. تا قرن 14 و 15 م ، صومعه سنت استپانوس در اوج نفوذ فرهنگی و فکری خود قرار داشت و تولید نقاشی و دست نوشته هایی  در دین ، ​​تاریخ و فلسفه.

 

در اوایل قرن 15 ، سلسله جدید صفوی از ارمنی ها محافظت می کرد ، اما این منطقه در مرکز درگیری ها با عثمانی ها بود که در سال 1513 به ارمنستان غربی حمله کردند . صومعه در قرن شانزدهم به تدریج رو به زوال گذاشت. شاه عباس اول در سال 1604 ساکنان منطقه را اخراج کرد و صومعه رها شد. پس از سال 1650 ، صفویان منطقه را دوباره اشغال کردند و صومعه متروکه در اواخر قرن هفدهم بازسازی شد.

 

در آغاز قرن هجدهم ، این منطقه تحت گسترش امپراتوری روسیه قرار گرفت . ایروان در سال 1827 توسط روسها فتح شد و طبق پیمان ترکمنچای ، مرز بین ایران و روسیه متعاقباً بر روی رود ارس مشخص شد. در نتیجه ، بخشی از مردم به زور به ارمنستان روسیه آواره شدند . قاجار برای حفاظت از ارمنی ها و بازسازی صومعه سنت استپانوس  بین 1819 و 1825 تلاش کرد.صومعه در قرن بیستم تحت چندین مرمت قرار گرفت.اخیراً افزون بر کارهای مرمتی فوق جهت استحکام بخشی از بنا و آماده‌سازی آن برای بازدید توریست و گردشگران  توسط میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفته‌است، جاده سابق آن نیز به نحو مطلوبی تعریض و آسفالت شده ‌است.

 

زیباترین و جدیدترین عکس ها از کلیسای زیبای استپانوس در جلفا در تاریخ چهارم مهر ماه 1397 تهیه شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در جهان

در
f8a551afdc99e96f89d440ab9f8701f0.jpg

یکی از قدیمی ترین بازارهای خاورمیانه و بزرگترین بازار سرپوشیده جهان ، نه چیزی بیشتر ، نه چیزی کمتر - این همان چیزی است که بازار تبریز است. در ژوئیه 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد ، اولین نمونه قبلی در تاریخ جهان. مساحت بازار تبریزحدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است که دارای مساجد ، کارگاه ها ، انبارها و محوطه های زندگی است. در مجموع ، بیش از 20 گالری بزرگ ، 24 کاروانسرا ، تقریباً 30 مسجد ، پنج حمام و چندین بازار دیگر که در یک نوع کالا تخصص دارند ، وجود دارد. بنابراین ، برای فرش شما باید به بازار مظفری بروید ، برای جواهرات - به بازار امیر؛ هنوز بازارهای مواد غذایی و .... جداگانه وجود دارد

جای تعجب ندارد که چگونه چنین هزار تویی ظاهر شده است. جاده بزرگ ابریشم قرن ها از تبریز می گذشت که دقیقاً در این شهر به سه جهت منشعب می شد. جای تعجب نیست که به تدریج در اینجا ، لایه به لایه ، محل های خرده فروشی رشد کردند ، که در پایان ، تقریباً 4 کیلومتر امتداد یافت. بازار در زمان صفویه در قرن شانزدهم به اوج خود رسید. متعاقباً ، اهمیت آن تا حدودی کمرنگ شد ، اما امروز بازار تبریز نه تنها در شهر ، بلکه در استان بازار اصلی است.

 

مساحت بازار تبریز حدود یک کیلومتر مربع است.  این حتی یک بازار نیست بلکه یک مجموعه بزرگ معماری است.


طبیعتاً می توانید برای مدت زمان بسیار طولانی در این بازار قدم بزنید. بنابراین ، منطقی است که در ابتدا آنچه مورد علاقه شماست را انتخاب کنید - چه به معنای خرید و چه به لحاظ فرهنگی و تاریخی. به عنوان مثال ، به مسجد جمعه بروید ، مشهورترین مسجد در میان بازارهای دیگر. این ساختمان زیبا با قوس زیبا با حوض مرمر تزئینی و آب نما است. صحن مسجد می تواند تا پنج هزار نفر را در خود جای دهد.

 

یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه در قلمرو بازار ، مقبره الشعرا است که در آن حدود پنجاه شخصیت مهم فرهنگی کشور آرام گرفته اند. اولین شاعری که خاکستر او در آرامگاه است ، اسدی طوسی است. مقبره در زیر زمین و در مکانی قرار داده شده است که قبلاً با گنبدی چشمگیر مشخص شده بود ، بعداً در اثر زلزله تخریب شد. روبنای فعلی بالای مقبره در دهه 1970 ساخته شد. در خود مقبره می توانید تصاویر موزائیکی از آن مرحوم را مشاهده کنید و اغلب رویدادهای فرهنگی ، ادبی و موسیقی در اینجا برگزار می شود.سفر به بازار افسانه ای مانند یک ماجراجویی واقعی برای توریست ها و گردشگران در سرزمین عجایب است. 

 

بازار تبریز فقط یک مکان تجاری نیست. در قرن بیستم ، دو بار به صحنه حوادث انقلابی چشمگیر تبدیل شد. علاوه بر این ، هر سال یک مراسم یادبود عاشور در مساجد بازار برگزار می شود.

 

 

 

بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین بازار سرپوشیده در جهان به روایت جدیدترین عکس ها

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱ممنون لطف دارین

۱۳۹۷/۷/۱۰عکس های زیباییه

در ادامه بخوانید...