خطرناک ترین دریاچه خونین جهان که همه موجودات زنده را به مومیایی تبدیل می کند

دریاچه ناتروندریاچه ناترون که همه موجودات زنده را به سنگ تبدیل می کند چه چیزی گردشگران را جذب می کند و چه چیزی گردشگران  را می ترساند

 

دریاچه ناترون، واقع در شرق آفریقا، یکی از خطرناک ترین مناظر جهان به حساب می آید. اولاً، مخزن در منطقه فعال ترین آتشفشان ها قرار دارد. ثانیا، دریاچه ناترون مملو از شگفتی های وحشتناک بسیاری است. با این حال، این مانع گردشگران  نمی شود، زیرا دریاچه ناترون فوق العاده روشن و به معنای واقعی کلمه رنگی است. آیا از این فرصت دیدن این عکس از طبیعت با چشمان خود و گرفتن قاب های خیره کننده عکس و فیلم خودداری می کنید؟ به طور کلی، مفهوم "فوق العاده زیبا" فقط در مورد دریاچه ناترون است.


آب قرمز داغ

دریاچه ناترون


این دریاچه اخیراً شهرت جهانی پیدا کرد - زمانی که عکاس نیک برانت عکس هایی از "قبرستان پرندگان" را در اینترنت منتشر کرد. پرندگان نگون بخت در آب ناترون افتادند و در نتیجه مانند مجسمه سنگی شدند.

عکس هایی که ابتدا تصور می شد جعلی هستند.


در ابتدا این نشریه بی اعتمادی شکاکان را برانگیخت، اما در نهایت معلوم شد که این اصلاً یک فتوشاپ نیست، بلکه یک واقعیت وحشتناک است و بسیاری از طرفداران مناظر وحشتناک می خواستند دریاچه خطرناک را با چشمان خود ببینند.

 

همچنین بخوانید: رمز و راز سنگ های زنده در صحرای لیبی

 

دریاچه ناترون در تانزانیا قرار دارد. مساحت آن حدود ۱۰۴۰ متر مربع است. عمق متوسط ​​آن یک و نیم متر و عمیق ترین بخش ها سه متر عمق دارد.

 

دریاچه ناترون

بخشی از دریاچه در تصاویر ناسا

 

دانشمندان آن را قلیایی ترین و شورترین آب در بین تمام آب های روی زمین می دانند. آب آن بسیار سوزاننده است (از جمله به دلیل غلظت بالای کربنات سدیم - ترکیبی که اتفاقاً در مصر برای مومیایی کردن استفاده می شد). سطح مخزن قرمز است، به همین دلیل است که می‌خواهند آن را «خونین» بنامند.

دریاچه ناترون

از دید پرندگان، دریاچه باورنکردنی به نظر می رسد.

 

دریاچه ناترون

سایه های قرمز از تیره تا روشن متغیر است. در واقع تمام سطح دریاچه یک پوسته نمکی است. بنابراین دست زدن به چنین آبی و حتی بیشتر از آن ورود به دریاچه خطرناک است: مایع سوزاننده سوختگی های وحشتناکی بر روی بدن ایجاد می کند.

آب بسیار قلیایی پوست را می سوزاند.

 

چه موجودی در دریاچه زندگی می کند؟

تعجب آور است، اما در چنین محیطی که به ظاهر غیرقابل سکونت است، هنوز ساکنانی هستند. علاوه بر این، میکروارگانیسم های زندگی در Natron (سه مورد از آنها در اینجا وجود دارد) در هیچ جای دیگری یافت نمی شوند. ماهی هایی نیز در این دریاچه وجود دارد - این ماهی ها تیلاپیای قلیایی (خانواده ای از سیکلیدها) هستند. به روشی باورنکردنی، آنها با چنین شرایط شدید سازگار شده اند. دو گونه از سه گونه تیلاپیا فقط در این دریاچه یافت می شوند - آنها در هیچ کجای زمین یافت نمی شوند. و در ساحل دریاچه فلامینگوهای زیادی وجود دارد - تعداد این پرندگان در اینجا بیشتر از هر جای دیگری در جهان است. علاوه بر این، ۷۵ درصد از کل فلامینگوهای روی زمین در سواحل ناترون متولد می شوند.

 

دریاچه ناترون

در اینجا جمعیت عظیمی از فلامینگوها وجود دارد.


درست است، به دلیل تغییرات آب و هوایی، تعادل عناصر کمیاب در این مخزن ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند و سپس میکروارگانیسم های موجود در آن ممکن است بمیرند. این مخزن و ساکنان آن نیز توسط نیروگاه برق آبی که برای ساخت برنامه ریزی شده است، تهدید می شوند. آنها می خواهند آن را روی دریاچه مجاور Ewaso Ngiro بسازند. کارشناسان محیط زیست معتقدند که آب شیرین از آنجا می تواند به ناترون برسد. درسته فعلا ساخت و ساز کنسل شده ولی تا کی؟

 

همه اینها باعث نگرانی شدید دانشمندان می شود، زیرا "ساکنان" میکروسکوپی دریاچه مرگبار و همچنین ماهی های آن برای علم منحصر به فرد و ارزشمند هستند.

 

دریاچه ناترون

سیکلیدها در اینجا به طور معجزه آسایی زنده می مانند، اما می توانند بمیرند.

مردم نیز در نزدیکی این دریاچه زندگی می کنند. این یک قبیله باستانی آفریقایی به نام Salei است. بومیان ناترون را یک مکان قدرت می دانند و معتقدند که این مکان مقدس است. بنابراین، آنها از ترک اینجا امتناع می ورزند و استدلال می کنند که تنها در اینجا می توانند به خوشبختی و هماهنگی دست یابند.

 

دریاچه ناترون

قبیله محلی اینجا احساس هماهنگی و امنیت می کند.

 

دریاچه ناترون
این دریاچه خیره کننده و در عین حال ترسناک به نظر می رسد.

 

چرا پرندگان درآب دریاچه شیرجه می زنند

ناترون رازهای زیادی را در خود نگه می دارد و اصلی ترین آنها به هیچ وجه به رنگ آن مربوط نمی شود (بالاخره، مخازن قرمز و به طور کلی رنگی در جهان به اندازه کافی وجود دارد)، بلکه به توانایی دریاچه در تبدیل پرندگان و حیواناتی که در آن افتاده اند مربوط می شود. بت ها یادتان هست عکاسی که این دریاچه را محبوب کرد چه عکس هایی گرفته است؟

 

دانشمندان سال‌هاست که با این معما دست و پنجه نرم می‌کنند و واقعی‌ترین نسخه اینگونه به نظر می‌رسد. اولا، در این مکان ها همیشه گرمای شدید وجود دارد - دمای هوا اغلب از علامت ۵۰ درجه بالاتر می رود و بنابراین آب در اینجا نیز گرم است. با افتادن در آب ، پرنده در واقع زنده زنده جوشانده می شود و به دلیل غلظت بالای نمک ، بدن آن بلافاصله "مومیایی" می شود (مصر باستان را که قبلاً ذکر شد را به یاد بیاورید).

 

دریاچه ناترون

پرندگان مرز آسمان و آب را تشخیص نمی دهند.


جالب است که دریاچه با همه خطراتش مانند آهنربا پرندگان را به خود جذب می کند و محققان توضیحی نیز برای این پدیده پیدا کردند. واقعیت این است که در دریاچه ناترون، آسمان به قدری واضح منعکس شده است که به گفته دانشمندان، پرندگان این مرز را تشخیص نمی دهند و با از دست دادن  قدرت تشخیص، اغلب مستقیماً در آب شیرجه می زنند و مرز بین آسمان و سطح را احساس نمی کنند.این دریاچه مملو از رازهای وحشتناک بسیاری است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید