طریقه مصرف آلوئه ورا برای مو پوست و بیماری

آلوئه ورا

مقاله فقط توسط متخصص برای مقاصد اطلاعاتی تهیه شده است. ما از شما می خواهیم خود درمانی نکنید. وقتی اولین علائم ظاهر شد ، با یک پزشک مشورت کنید. 

 

آلوئه ورا چیست

آلوئه ورا غالباً تا چهار متر رشد می کند. دارای ساقه های شاخه ای ، پر برگ و قائم است. برگهای آلوئه ورا به صورت متناوب ، تا 40 سانتی متر طول ، در لبه های آنها دندانهای غضروفی سفت و سخت دارد. آنها در وجود تفاله بسیار گوشتی و آبدار متفاوت هستند. این گلها بزرگ ، نارنجی ، شش عضو ، دارای پایه های نازک ، یک نژاد استوانه ای شکل چند گل به طول حدود 40 سانتی متر تشکیل می دهند. میوه آلوئه ورا یک کپسول با تعداد زیادی دانه است

 

آلوئه ورا که در محیط داخلی رشد می کند ، معمولاً از فوریه تا مارس شکوفا می شود. میوه هایی که ظاهر می شوند ، رسیده نمی شوند.وطن آلوئه ورا جزایر کوراکائو و باربادوس ، قسمت جنوب غربی شبه جزیره عربستان است. این گیاه در آسیا و آفریقا ، در آنتیل ها کشت می شود. در بسیاری از کشورهای جهان ، این گیاه به عنوان یک باغ زینتی و گیاه خانگی کاشته می شود.

 

جمع آوری و برداشت آلوئه ورا . برگهای تازه آلوئه ورا به طور گسترده ای هم در طب سنتی و هم در طب سنتی استفاده می شود. آنها معمولاً همزمان با رشد برداشت می شوند. از آب موجود در برگ های گیاه ، ژل آلوئه ورا غلیظ شده در اثر تبخیر حاصل می شود که در پزشکی به آن سبور می گویند. سابور با کیفیت بالا در الکل 70٪ کاملاً محلول است ، بدتر از آن - در آب ، بنزین و اتر ، به هیچ وجه در کلروفرم حل نمی شود. صنعت داروسازی از آب مایع آلوئه ورا تعدادی آماده سازی می کند و همچنین با افزودن مقدار کمی الکل ، آب تازه تولید می کند.

 

ژل آلوئه ورا تازه را می توانید در خانه تهیه کنید. برای این منظور ، آب میوه از برگهای پایین گوشتی فشرده می شود ، که بلافاصله برای هدف مورد نظر استفاده می شود. همچنین یک روش شناخته شده برای تهیه آلوئه ورا به شکل شربت وجود دارد که از آب یک گیاه با افزودن شکر و محلول کلرید آهن پخته می شود.

 

آلوئه ورا

 

طرز استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری دارد و در برابر باکتری هایی مانند استرپتوکوک ، استافیلوکوک ، دیفتری و باسیل اسهال خونی فعال است. در برابر اشعه ، بیماری های التهابی ، زخم های تازه ، تسریع روند بازسازی موثر است. آلوئه ورا به عنوان یک تنظیم کننده سیستم ایمنی عمل می کند و به سلامت کلی بدن کمک می کند. مواد فعال Sabur با افزایش تحرک روده ، به خوبی به یبوست آتونیک و مزمن کمک می کنند. در دوزهای کم ، هضم را بهبود می بخشد و ترشح صفرا را افزایش می دهد.

 

آنتی بیوتیک باربالوئین از ژل آلوئه ورا جدا شد ، که در سل و بیماری های پوستی موثر است. همچنین در ورم معده مزمن ، پانکراتیت ، کولیت ، در درمان التهاب ملتحمه ، نزدیک بینی پیشرونده و تیرگی مایع زجاجیه استفاده می شود.

 

خواص آلوئه ورا

در معالجه بیماران و تهیه داروها از ژل آلوئه ورا ، برگهای تازه ، عصاره و ژل (آب غلیظ) استفاده می شود. برای انجام این کار ، از گیاهی که به سه سال رسیده است ، در ماه های اکتبر-نوامبر ، برگهای میانی و تحتانی با طول بیش از 18 سانتی متر جمع آوری می شود. برگها حاوی روغنهای اساسی ، آنزیم ها ، آنتراگلایکوزیدها ، ویتامین ها ، آمینو اسیدها ، مواد معدنی ، پلی ساکاریدها هستند. ، فیتونسیدها و همچنین اسید سالیسیلیک.

 

ژل که از برگ آلوئه ورا بدست می آید(صبر زرد) ، در درمان یبوست مزمن تأثیر خوبی دارد . شیره مایع تازه گیاه نیز ملین ملایمی است. آماده سازی تهیه شده از آب فشرده برای درمان ورم معده توصیه می شود ، که با کاهش اسیدیته آب معده و کولیت مزمن مشخص می شود.

 

در درمان غیر شفا چرکی زخم و بیماری های مختلف پوستی پوسچولر عفونی، آب صبر است در قالب مرطوب کننده و یا لوسیون استفاده می شود. اثر استفاده خارجی از آب میوه با کیفیت بالای ضد باکتری آن توضیح داده می شود. این یک اثر مخرب بر تعداد زیادی از میکروب های بیماری زا شناخته شده - استرپتوکوک ، استافیلوکوک ، و همچنین بر روی باسیل روده ، حصبه و اسهال خونی است.شربت تهیه شده از آب میوه با افزودن آهن برای درمان کم خونی با موفقیت استفاده شده است.

 

محرکهای زیستی موجود در برگهای آلوئه ورا فرآیندهای متابولیکی سلولهای بافتی را تقویت کرده و به سفت شدن و التیام زخم ها کمک می کنند.

داروهای ژل آلوئه ورا به طور گسترده ای برای آسیب اشعه ایکس به پوست ، برای تسکین علائم آفتاب سوختگی و برخی بیماری های پوستی استفاده می شود.همچنین استفاده از آلوئه ورا در شرایط آستنیک ، نوروز ، برای تسکین سردرد با علت نامشخص شناخته شده است.

 

راندمان بالای استفاده از آلوئه ورا برای درمان آسم برونش ، زخم معده دوازدهه و معده ، ورم معده مزمن و بسیاری از بیماری ها ذکر شده است.امروزه ، از داروهای آلوئه ورا به طور گسترده ای در چشم پزشکی در درمان بیماری های چشم استفاده می شود.

 

آلوئه ورا

 

 

طریقه مصرف آلوئه ورا  برای بیماری های مختلف

به افرادی که در اثر بیماری های شدید و همچنین برای بهبود هضم غذا و تحریک اشتها خسته شده اند ، توصیه می شود از ژل آلوئه ورا به شکل زیر استفاده کنند: 150 گرم آب ، 250 گرم عسل و 350 گرم شراب قرمز قوی مخلوط می شوند و حدود پنج روز استراحت داده می شود. مخلوط حاصل باید حداقل سه بار در روز قبل از غذا ، یک قاشق غذاخوری مصرف شود.

 

اغلب اوقات ، ژل آلوئه ورا ورا در مخلوط های مختلف تغذیه ای توصیه می شود که برای بدن هنگام ضعف و خستگی بدن به دلیل بیماری استفاده می شود. برای کودکان ضعیف شده می توانید یکی از این مخلوط های غذایی را ایجاد کنید. در نصف لیوان ژل آلوئه ورا ، 500 گرم مغز گردوی خرد شده ، 300 گرم عسل و آب فشرده سه تا چهار لیمو اضافه می شود. این مخلوط بیش از سه بار در روز قبل از غذا در یک دسر یا قاشق چای خوری مصرف می شود.

 

طب سنتی استفاده از ژل آلوئه ورا را برای سل ریوی توصیه می کند. برای تهیه دارو لازم است 100 گرم کره ، چربی یا چربی غاز ، 15 گرم آب گیاه ، 100 گرم عسل و 100 گرم پودر کاکائو تلخ را مخلوط کنید. مخلوط حاصل به خوبی ورز داده شده و در یک قاشق غذاخوری تا سه بار در روز به عنوان افزودنی یک لیوان شیر داغ مصرف می شود.

 

اگر آبریزش بینی دارید ، توصیه می شود از قطره های ژل آلوئه ورا استفاده کنید. آب گیاه تازه فشرده شده باید 2-3 قطره در هر سوراخ بینی ریخته شود. درمان باید حدود هشت روز ادامه یابد.

 

برای گلودرد ، غرغره با ژل آلوئه ورا کمک می کند. برای این کار ژل آلوئه ورا را با مقدار مساوی آب رقیق کنید ، سپس گلو را خوب بشویید. پس از انجام این روش ، نوشیدن یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا کاملاً فشرده با شیر گرم توصیه می شود.

 

وقتی درد در دندان ایجاد می شود ، می توانید از یک روش بسیار ساده برای درمان آن استفاده کنید: یک قطعه برگ آلوئه ورا که در حفره دندان قرار گرفته است ، به سرعت درد را تسکین می دهد.

 

به عنوان ملین ، می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید ، که از طب سنتی شناخته شده است: 150 گرم برگ آلوئه ورا با خارهای بریده شده خوب خرد شده ، با 300 گرم عسل گرم ، اما جوشانده ریخته نمی شود. این مخلوط باید به مدت یک روز تزریق شود و پس از آن باید گرم و فیلتر شود. این دارو یک قاشق چای خوری صبح یک ساعت قبل از غذا مصرف می شود.

 

استفاده از ژل آلوئه ورا در صورت بروز تبخال شناخته شده است . برای از بین بردن بثورات ، آنها باید پنج بار در روز با آب از برگ های گیاه روان شوند. توصیه می شود قبل از هر روانکاری ، یک برگ تازه و تازه آلوئه ورا را جدا کنید.

 

پمادی که از ژل آلوئه ورا تهیه شده دارای اثر درمانی است. این ماده معمولاً برای بهبود زخم ها ، زخم ها و فیستول ها استفاده می شود. در صورت لزوم می توان یک باند را اعمال کرد. پماد به شرح زیر تهیه می شود: عسل و ژل آلوئه ورا در مقادیر مساوی مخلوط می شوند ، یک قاشق غذاخوری الکل خالص به لیوان مخلوط اضافه می شود. سپس مخلوط باید خوب مخلوط شود. توصیه می شود پماد را در یخچال نگهداری کنید. هنگام استفاده از آن ، باید احتمال عدم تحمل فردی به ژل آلوئه ورا توسط بیمار را در نظر گرفت.


اگر برگهای آلوئه ورا را برش دهید ، یک مایع آبکی از آنها خارج می شود ، طعم بسیار تلخی دارد. این شیره گیاه است که در ساخت داروها استفاده می شود. آب میوه در سلولهای ترشحی واقع در قسمت غربال بسته نرم افزاری قرار دارد. اگر در بخش مشاهده شود ، این لایه از سلول ها به صورت هلال واقع شده است. پس از جمع آوری برگها ، آنها را خوب خرد و خرد می كنند تا آب آنها جمع شود. مایع به طور قابل توجهی تبخیر شده و به فرمهای خاصی ریخته می شود ، در آنجا جامد می شود.

 

به این ژل آلوئه ورا غلیظ شده "صبر زرد" گفته می شود. این به یبوست مزمن کمک می کند ، ترشح غدد مری را افزایش می دهد ، صفرا را برطرف می کند ، هضم را بهبود می بخشد. در دوزهای بسیار کم استفاده می شود ، در غیر این صورت می تواند مسمومیت ایجاد کند. در دوران بارداری ، سیستیت ، قاعدگی نباید از آن استفاده کنید . در ورم معده مزمن ، زخم معده ، پس از اسهال خونی ، ژل آلوئه ورا سه بار در روز ، نیم ساعت قبل از غذا ، 1 قاشق چای خوری مصرف می شود.

برای بیماری سل ، مخلوطی از ژل آلوئه ورا ، آب کاف ، کره ، عسل و کاکائو که یک قاشق غذاخوری قبل از ناهار و شام مصرف می شود ، مثر است. این دارو را می توان با یک لیوان شیر گرم مصرف کرد. از نظر ظاهری ، ژل آلوئه ورا به صورت لوسیون در درمان زخم های تروفیک ، زخم های چرکی ، جوش ، آبسه ، سوختگی استفاده می شود . با سل پوست ، اگزما و درماتیت اشعه ای سر ، کمپرس با آب تجویز می شود.

 

آلوئه ورا

 

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم

تهیه ژل آلوئه ورا در خانه آسان است. برای انجام این کار ، برگ های گیاه سه تا چهار ساله در جای تاریک با دمای 4-8 درجه سانتیگراد (در یخچال) به مدت 12 روز نگهداری می شود. سپس آنها را در آب جوشانده سرد شسته ، خرد کرده ، از طریق یک لایه ضخیم گاز فشرده کرده و به مدت سه دقیقه در یک حمام آب بخار می دهیم. ژل آلوئه ورا به سرعت کیفیت خود را از دست می دهد ، بنابراین باید بلافاصله استفاده شود.

 

مخلوطی از آب تازه: برای صدمات ناشی از اشعه ، زخم معده ، آسم برونش ، ورم معده ، التهاب حنجره ، اسهال خونی ، باید 1/2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و عسل میل کنید ، در یک لیوان شیر گرم رقیق شده است. دارو باید سه بار در روز ، نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. دوره درمان 2-3 هفته با دو هفته وقفه است.

 

طریقه مصرف آلوئه ورا برای مو

طرز تهیه صحیح آلوئه ورا با عسل و نحوه مصرف

طریقه مصرف آلوئه ورا برای مو
آلوئه ورا اثر مفیدی روی پوست سر دارد ، به مشکلاتی مانند شوره سر ، ریزش مو ، طاسی کمک می کند. و گیاه فولیکول های مو را فعال و تغذیه می کند ، انتهای شکاف را بهبود می بخشد. موها ضخیم ، قوی و براق می شوند. ژل آلوئه ورا ورا برای درمان و مراقبت از مو استفاده می شود. روزانه به پوست سر مالیده می شود. پس از بهبود وضعیت مو ،ژل می تواند 1-2 بار در هفته استفاده شود. دوره درمان 2-3 ماه است. برای موهای چرب مفید است که 1-2 ساعت قبل از شستن موهای خود در ژل آلوئه ورا با( و د ک ا )مالش دهید.

 

ماسک برای حجم و درخشش مو: یک قسمت ژل آلوئه ورا ، یک قسمت روغن کرچک و یک قسمت عسل باید مخلوط شود ، برای مدتی روی موهای مرطوب قرار داده شود ، سپس با شامپو کاملاً بشویید.

آلوئه ورا در ترکیب با عسل برای طاسی ، ریزش مو و شوره سر مفید است. می توان از آلوئه ورا و عسل برای تهیه ماسک مو استفاده کرد.

 

آلوئه ورا با عسل

عسل یکی از اصلی ترین اجزای سازنده داروهای مفید مبتنی بر ژل آلوئه ورا است. در ترکیب با عسل ، آلوئه ورا اثر آن را افزایش می دهد. با توجه به اینکه چنین دارویی بسیار فعال است ، می توانید بیش از یک ماه از آن استفاده نکنید ، همراه با سرماخوردگی ، پنج روز برای بهبودی کامل کافی است.آلوئه ورا در ترکیب با عسل برای طاسی ، ریزش مو و شوره سر مفید است. می توان از آلوئه ورا و عسل برای تهیه ماسک مو استفاده کرد.

 

برای حفظ ایمنی ، داروهای زیر باید مصرف شوند:

 500 گرم برگ آلوئه ورا و 500 گرم گردو باید از طریق چرخ گوشت چرخ شود ، 1.5 فنجان عسل بریزید ، بگذارید به مدت سه روز در یک مکان گرم و تاریک دم بکشد. ، و سپس یک قاشق غذاخوری سه بار در روز بعد از غذا مصرف کنید.

 

مخلوط: سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ، 100 گرم کره ، 5 قاشق غذاخوری کاکائو و یک سوم لیوان عسل زنبور عسل باید خوب مخلوط شوند. قبل از استفاده ، تمام اجزا باید به خوبی با 200 گرم شیر گرم مخلوط شده و کمی سه بار در روز نوشیده شوند.

 

 آلوئه ورا 

 

 

آلوئه ورا در بینی

اگر سرماخوردگی یا آبریزش بینی شروع شود ، می توانید 5 قطره عصاره آلوئه ورا را در هر سوراخ بینی سه بار در روز بچکانید. به همین دلیل ، تورم مخاط بینی کاهش می یابد ، تنفس آزاد می شود. باکتری ها و ویروس های بیماری زا از جمله آنفلوانزا از بین می روند و در نتیجه غشای مخاطی ضد عفونی می شوند. اگر به اجزای سازنده ژل آلوئه ورا حساسیت دارید ، استفاده از آن توصیه نمی شود.

 

طریقه مصرف آلوئه ورا برای بیماری های ریوی ، سرماخوردگی ، برونشیت

برای بیماری های ریوی ، سرماخوردگی ، برونشیت ، ترکیب زیر کمک می کند:

تنتور آلوئه ورا: 350 گرم برگ خرد شده آلوئه ورا ، 100 گرم الكل و 750 گرم شراب قرمز باید در یك كاسه لیوان یا مینا مخلوط شوند. توصیه می شود محصول را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. بزرگسالان 1-2 قاشق غذاخوری 20 دقیقه قبل از غذا ، کودکان بعد از پنج سال - 1 قاشق چای خوری مصرف می کنند.

عصاره آلوئه ورا مایع شفاف با رنگ زرد روشن یا زرد مایل به قرمز است که طعم آن تلخ است. این در آمپول های تزریقی ، به صورت محلول برای استفاده داخلی و همچنین آب میوه ها ، قرص ها ، شربت ها تولید می شود. به صورت مایع ، عصاره باید 5 میلی لیتر سه بار در روز نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. عصاره آلوئه ورا برای بی اشتهایی و بیماری های دستگاه گوارش ، 5-10 میلی لیتر دو بار در روز ، نیم ساعت قبل از غذا نوشید.

 

قرص ها 1 عدد مصرف می شوند. سه بار در روز 15-20 دقیقه قبل از غذا. تزریق زیر جلدی تجویز می شود: برای کودکان زیر 5 سال - 0.2-0.3 میلی لیتر ، پس از 5 سال - 0.5 میلی لیتر ، برای بزرگسالان - 1 میلی لیتر. هنگام استفاده از داروها ، واکنش های آلرژیک ، افزایش فشار خون ، اسهال امکان پذیر است .
آلوئه ورا

 

آلوئه ورا برای صورت

طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست خشک و آلوئه ورا برای لک صورت و طرز استفاده از ژل آبرسان آلوورا
از آلوئه ورا با موفقیت زیادی در زیبایی استفاده می شود. ماسک ها و کرم های دارای آلوئه ورا برای پوست های حساس و مستعد واکنش های آلرژیک توصیه می شود. مواد آرایشی حاوی آلوئه ورا پوست را با مواد مغذی ضروری غنی می کنند ، از آن در برابر تأثیرات محیطی محافظت می کنند و در صورت وجود لکه های پیری روشن می شوند .

 

ماسک عسل آلوئه ورا برای صورت مفید است ، مناسب هر نوع پوستی است. هنگام استفاده از داروهای ساخته شده از آلوئه ورا ، توصیه های مربوط به استفاده از آنها باید کاملاً رعایت شود.

 

استفاده منظم از ماسک ها و کرم های صورت با پایه ژل آلوئه ورا  اثر شگفت انگیزی دارد ، زیرا آنها به بثورات پوستی ، التهاب ، اگزما و پسوریازیس کمک می کنند.

ماسک برای پوست خشک: ژل آلوئه ورا ، عسل ، گلیسیرین و بلغور جو دوسر باید در آب تمیز مخلوط شود ، با مخلوط کن ضرب شود ، به مدت 15 دقیقه باقی بماند ، در یک لایه ضخیم روی پوست خشک و تمیز قرار گیرد. می توانید ماسک را یک روز در میان بگذارید ، حدود نیم ساعت آن را نگه دارید.

 

آیا آلوورا پوست را تیره میکند

ماسک آلوئه ورا برای پیری پوست و روشن شدن پوست  : یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 2 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. توصیه می شود این مخلوط را به صورت لایه ضخیمی روی پوست تمیز استفاده کنید و به مدت 40 دقیقه نگه دارید. ماسک باعث صاف شدن چین و چروک ، روشن شدن پوست و مرطوب شدن پوست می شود.

 

آلوئه ورا برای آکنه

مدت هاست که اثر ژل آلوئه ورا برای آکنه شناخته شده است. دارای اثر پاک کنندگی ، التیام بخشی ، ضد باکتری ، ضد التهاب و التیام بخشی است. به لطف این گیاه دارویی ، می توان از ایجاد جای زخم ، لکه و زخم که اغلب پس از آکنه ایجاد می شود ، جلوگیری کرد. ساده ترین راه برای از بین بردن التهابات پوستی این است که مرتباً صورت خود را با یک تکه کوچک آلوئه ورا - در جایی که گوشت بریده می شود - پاک کنید. قبل از آن ، پوست باید تمیز شود.

 

توجه ویژه باید به مناطق مشکل دار پوست انجام شود. آرایشگران حرفه ای اغلب از آلوئه ورا به عنوان یک محصول موثر برای مراقبت از پوست صورت استفاده می کنند.

آلوئه ورا

 

ماسک صورت آلوئه ورا برای آکنه

برگهای تازه بریده شده آلوئه ورا را خرد کرده ، پروتئین اضافه کرده و از مخلوط کن عبور داده تا حالت ناراحتی ایجاد کند ، سپس چند قطره آب لیمو اضافه کنید . ماسک باید در سه لایه اعمال شود و به مدت 30 دقیقه نگه داشته شود ، سپس با آب گرم شسته شود.

 

ماسک  ضد التهاب  آلوئه ورا

  لازم است ژل آلوئه ورا تازه فشرده شده را با یک قاشق چای خوری خاک رس سفید یا آبی مخلوط کنید ، هم بزنید تا یک توده همگن بدست آید و بدون گفتگو و هیچ گونه حرکت صورت ، به صورت یکنواخت روی صورت قرار گیرد. توصیه می شود ماسک را به مدت 15 دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب خنک بشویید.

لوسیون های مربوط به التهابات پوستی: برگ های آلوئه ورا ریز خرد شده را باید با آب ریخته و به مدت 1 ساعت اصرار ورزید ، سپس به مدت دو دقیقه جوشانده ، سرد و فیلتر کرد. مایع حاصل به صورت لوسیون استفاده می شود.

 

 

تزریق آلوئه ورا

تزریق آلوئه ورا گردش خون را بهبود می بخشد و بافت ها را بازیابی می کند ؛ این داروها برای بیماری های چشمی ، آسم برونش و زخم دستگاه گوارش تجویز می شوند. تزریق می تواند به صورت عضلانی و زیر جلدی انجام شود. تزریق آلوئه ورا به صورت زیر جلدی به شکم یا بازو ، به صورت عضلانی به باسن یا ران توصیه می شود. در این حالت ، تزریق های مكرر نباید در محل های تزریق قبلی قرار گیرند.

 

دوز دارو با در نظر گرفتن سن بیمار ، بیماری های او و ویژگی های بدن انتخاب می شود. برای بزرگسالان 1 میلی لیتر بیش از 3-4 بار در روز نیست ، برای کودکان زیر پنج سال - 0.2-0.3 میلی لیتر در روز ، بیش از پنج سال - 0.5 میلی لیتر.

تزریق آمپول با عصاره آلوئه ورا به زنان باردار و افرادی که از بیماری های قلب ، رگ های خونی ، کلیه ها یا فشار خون رنج می برند ممنوع است . فقط پزشک معالج باید آمپول تجویز کند.

 

 آلوئه ورا 

 

نحوه نگهداری آلوئه ورا

با ارزش ترین نکته در مورد آلوئه ورا ، برگهای گوشتی و آبدار است که با آب مایل به زرد تلخ پر شده است. آنها را می توان در هر زمان از سال برای استفاده پزشکی جمع آوری کرد. اما فقط باید بدانید که کدام برگها مناسب هستند. برگهای پایینی که از یک گیاه حداقل سه ساله جمع آوری شده اند ، بهبودی محسوب می شوند. معمولاً انتهای آنها خشک است. بهتر است برگها از ساقه جدا شوند.

نحوه نگهداری آلوورا در یخچال و مدت زمان استفاده از آلوورا 

ارزش ذخیره مواد اولیه در فضای باز بیش از سه تا چهار ساعت ندارد ، زیرا بیشتر خواص مفید از بین می رود.

نگهداری آلوئه ورا در یخچال و  آیا ژل آلوئه ورا خراب می شود؟ از کجا بفهمیم ژل الورا خراب شده است

برای اینکه برگ ها خشک نشوند ، باید آنها را در یک کیسه پلاستیکی بپیچید و در یخچال نگهداری کنید.  بنابراین آنها خواص درمانی خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند. برگها را می توان با گذاشتن روی یک لایه کاغذ و پوشاندن آنها با پارچه ، خشک کرد. می توانید مواد اولیه آماده شده را به مدت دو سال در فریزر در قالب های یخ ذخیره کنید. و بعدا بعنوان  ماسک یخ الوورا   آلوورا یخ زده را استفاده کنید. آلوورا یخ زده برای پوست از یخ معمولی برای ماساژ پوست بیشتر خاصیت دارد.

 

یخ آلوورا    

یخ آلوورا    

 

 

طرز تهیه تنتور آلوئه ورا

برای تنتور آلوئه ورا ، از برگ و ساقه گیاه استفاده می شود. تنتور محلول های الکلی مایع  است که بر اساس گیاهان دارویی تهیه می شود. آنها با الکل 40-70 درجه تهیه می شوند ، که بهترین پایه برای تزریق گیاهان است ، زیرا باعث بهبود خواص درمانی آنها می شود. تنتور برای تحریک سیستم های دفاعی بدن استفاده می شود ، اشتها را افزایش می دهد ، هضم غذا را بهبود می بخشد.

 

دستور تنتور آلوئه ورا. باید برگهای پایین آلوئه ورا را بریده ، با کاغذ تیره بپیچید و به مدت 1-2 هفته در یخچال قرار دهید ، سپس برگها را خرد کنید ،  محلول الکل 70٪ به نسبت 1: 5 بریزید. حداقل ده روز طول می کشد تا محصول را در یک مکان تاریک و خنک ، در یک ظرف بسته قرار دهید. توصیه می شود تنتور را یک قاشق چای خوری نیم ساعت قبل از غذا 2-3 بار در روز مصرف کنید.

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا برای زنان

در زنان ، با قرار دادن تامپون های مرطوب با آب به داخل واژن به مدت 2-3 ساعت ، از آلوئه ورا برای فرسایش دهانه رحم استفاده می شود . به همین ترتیب ، آنها با یک امولسیون حاوی ژل آلوئه ورا درمان می شوند. این آب یک قاشق غذاخوری سه بار در روز بعد از غذا به عنوان ملین برای یبوست در زنان باردار ، برای دیسپلازی مزمن در یائسگی و برای دیسپلازی گردن رحم مصرف می شود . تنتور آلوئه ورا برای التهاب حاد دهلیز واژن ، 1 قاشق غذاخوری سه بار در روز قبل از غذا مصرف می شود.

بخور آلوئه ورا

تنتور: برگهای آلوئه ورا باید خرد و با عسل مخلوط شوند تا یکدست شوند. به طور جداگانه، شما نیاز به بخار برگ های خشک و گل راعی ، بخور آنها در یک حمام آب به مدت 3-4 دقیقه، فشار، ترکیب آلوئه ورا با عسل با جوشانده سرد می شود  و ذخیره در یک مکان تاریک خنک بعد از 10 روز می توانید از ترکیب استفاده کنید. توصیه می شود روزانه دو قاشق غذاخوری با معده خالی میل کنید. دوره باید به مدت 14 روز ادامه یابد.

 

آلوئه ورا در  درمان ناباروری

درمان ناباروری: چربی غاز و روغن خولان را به برگهای خرد شده آلوئه ورا اضافه کنید ، مخلوط کنید ، در یک ظرف گرم ریخته و به مدت هفت روز در یک مکان خنک و تاریک قرار دهید. برای استفاده ، یک قاشق غذاخوری از مخلوط را در یک لیوان شیر داغ هم بزنید و سه بار در روز مصرف کنید.

 

 

موارد منع مصرف آلوئه ورا

داروهای آلوئه ورا در بیماری های کبدی و کیسه صفرا ، در ورم مثانه ، بواسیر ، در مراحل اولیه بارداری و همچنین در چرخه های قاعدگی منع مصرف دارند.

 

برای جلوگیری از بی خوابی ، ژل آلوئه ورا باید 2-4 ساعت قبل از خواب مصرف شود. با مصرف طولانی مدت داروها ، مواد معدنی از بدن دفع می شود ، به ویژه پتاسیم که متابولیسم نمک آب را مختل می کند.

برای کودکان زیر 12 سال ، مشاوره پزشک در مورد مصرف آلوئه ورا لازم است.

اگر اطلاعات بیشتری راجع به آلوئه ورا می خواهید ۲۰ استفاده جالب از آلوئه ورا  را بخوانید 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • بهنام :

    عصاره آلوورا بخشی از بسیاری از محصولات آرایشی برای پوست صورت، بدن و مو است. به لطف آمینو اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ترکیب این گیاه، لوازم آرایشی مبتنی بر آلوورا دارای خواص مرطوب کنندگی و تغذیه خوبی هستند . اثر ضد التهابی آلوورا به مبارزه با بثورات پوستی ، در درمان آکنه، اگزما و پسوریازیس کمک می کند. خاصیت قابض خاصیت سفت کنندگی خفیفی دارد که برای محو شدن و پیری پوست مفید است و آلانتوئین پوست های مستعد خشکی را به خوبی نرم می کند . از خواص ترمیم کنندگی عصاره آلوورا در ژل ها و کرم های تسکین دهنده بدن و صورت استفاده شده است که پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید استفاده می شود. ماسک آلوئه پوست را مرطوب کرده و آن را نرم و لطیف می کند. عصاره آلوئه دارای اثر روشن کنندگی ملایمی است و اغلب در محصولاتی برای مبارزه با لکه های پیری گنجانده می شود. در تریکولوژی ، عصاره آلوورا به شامپوهای ضد شوره ، درمان خارش پوست سر و خشکی بیش از حد آن اضافه می شود. اسیدهای آمینه و ویتامین های موجود در آلوئه، موهای خشک و ضعیف را به خوبی تغذیه کرده و آنها را قوی و سالم می کند. به دلیل خاصیت نرم کنندگی آلانتوئین، عصاره آلوئه ورا اغلب به مواد شیمیایی خانگی که با پوست دست در تماس هستند، مانند محصولات ظرفشویی یا کف شویی اضافه می شود.

    1400/11/27 16:20
  • بهنام :

    آلوورا در بین دوستداران گیاهان محبوب است زیرا بسیار بی تکلف است و مراقبت از آن حتی برای باغبان های مبتدی نیز آسان است. با این حال، برای اینکه آلوورا صاحبان خود را خوشحال کند، باید تعدادی از قوانین را دنبال کرد: بهتر است یک گلدان سرامیکی انتخاب کنید و حتما یک لایه زهکشی بالا در آن بریزید تا از رکود رطوبت جلوگیری شود. فروشگاه ها خاکی را می فروشند که مخصوص آلوئه طراحی شده است. این به آلوورا کمک می کند تا سریعتر ریشه بزند. آلوئه نور خورشید را دوست دارد، بنابراین گلدان ها روی طاقچه قرار می گیرند. در تابستان می توانید گیاه را به بالکن ببرید. رژیم دمایی مطلوب برای آلوئه 22-25 درجه سانتیگراد و حداقل دمای مجاز 12 درجه سانتیگراد است. اگرچه این گیاه مقاوم در نظر گرفته می شود، اما باید از سرما و بادها محافظت شود. در تابستان بهتر است آبیاری گیاه را با سمپاشی ترکیب کنید. آلوئه را باید در زمستان کمتر از تابستان آبیاری کرد. همچنین مهم است که برگها را به طور منظم گردگیری کنید. کوددهی اجباری با کودهای معدنی و آلی .

    1400/11/27 16:24
  • بهنام :

    چه کسانی نباید آلوورا مصرف کنند با استفاده خارجی از آلوئه، عوارض جانبی بسیار نادر است، آنها عمدتا با واکنش آلرژیک به هر یک از اجزای گیاه مرتبط هستند. هنگام استفاده از آلوئه به یک شکل یا شکل دیگر، ممکن است "عوارض جانبی" بسیار بیشتری در داخل وجود داشته باشد: آلوورا در دوران بارداری منع مصرف دارد. افرادی که تحت درمان با انسولین قرار می‌گیرند، باید محصولات حاوی آلوورا را با احتیاط مصرف کنند، زیرا این محصولات می‌توانند سطح انسولین خون را کاهش دهند. آلوورا می تواند باعث تاکی کاردی و آریتمی شود، بنابراین در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی منع مصرف دارد. استفاده از آلوئه ورا به خصوص به صورت تنتور به دلیل تهاجمی بودن آن به عنوان ملین توصیه نمی شود. آلوئه ورا می تواند اثر برخی داروها مانند ملین ها، دیورتیک ها، گلیکوزیدهای قلبی را افزایش دهد. آماده سازی با آلوورا در نارسایی کبد و کلیه منع مصرف دارد. پزشکان مکمل های آلوورا را برای کودکان با احتیاط کامل تجویز می کنند.

    1400/11/27 16:27

بیشتر بخوانید