سوجوک چیست

سوجوک چیست

سوجوک     عکس سوجوک ترکیه  سوجوق ترکیه

 

حتما شما هم در صنایع غذایی به کلمه سوجوک  یا سوجک‎ برخورد کرده اید و از خودتان پرسیده اید که سوجوک چیه  و سوجوک خوراکی به چه معنا می باشد؟ و سوجوک چیست ؟ یا سوسیس سوجوک و کالباس سوجوک چه مزه ای دارد؟ و سوجوق سوسیس  ،  سوجوک چیه  ؟ 

سوجوک چیست

معنی سوجوک  ، سوسیس ترکی

سوجوک سوسیس خشک و پر از ادویه است که در مناطقی از خاورمیانه، آسیای مرکزی و منطقه بالکان خورده می شود.

سوسیس سوجوک Sujuk به گوشت فراوری شده به سبک ترکی گفته می شود. سوجوک ترکیه ،  سوسیس ترکیه ای (  سوجوق ترکیه ) در  واقع یک نوع  سوسیس خشک شده ،با ادویه  فراوان و تند است، که سابقه تولید آن  به کشور ترکیه برمیگردد.

 

سوسیس سوجوک    سوسیس ترکی

 ترکیبات  سوسیس سوجوک چیست

ترکیبات سوجوک عبارت است از گوشت چرخ کرده (معمولا گوشت گاو یا بره) به همراه ادویه جات مخصوص طبیعی که به شکل سوسیس یا  کالباس سوجوک   آماده می شود.

سوجوک به چه معناست  سوجوك چيست سوسیس سوجوک چیست  سوجوق سوسیس  سجوق ترکیه  

 

سوجوک یک نوع سوسیس یا کالباس است.

سوجوک سوسیس  با تندی  کم و یا زیاد تهیه می شود و نسبتا شور و چرب است.سوسیس سوجوک به دلیل سختی ، عطر خاص ادویه جات و عطر و طعم ویژه معروف است.این فرآورده گوشتی از گوشت گاو یا گوسفند به طور سنتی در بین اقوام ترک به عنوان یک ماده غذایی تهیه می شود: به دلیل تکنولوژی اولیه آشپزی ، سوسیس مدت طولانی خراب نمی شود.خشک کردن این نوع سوسیس در خانه بسیار دشوار است 

 

بسیاری از افراد این نوع کالباس را ملی می دانند. سوجوک قرقیز چوچوک ، قزاق شوژوک ، بالکان تیونوک ، قفقازی ، ترکی و بلغاری سوژوک وجود دارد.

آشپزی در اوج امپراتوری عثمانی گسترده شد ، که خاور میانه ، آسیای صغیر ، بالکان ، شمال آفریقا و بخشی از اروپای شمالی را متحد کرد.در نتیجه ، ساکنان محلی سنت های فرهنگی جدید و بسیاری از آداب و رسوم آشپزی اقوام ترک را دریافت کردند.

 

bearded4-555667.jpg

عکس سوجوک ترکیه    عکس سوجوک

چوریستو چیست

سوسیس چوریتسو (چوریزو) سوسیس گوشت خوک است .(در ایران تولید نمی شود) مراحل  آماده سازی سوسیس چوریتسو  مثل  سوجوک و در روده پر می شود.

 

سجوک چیست   معنی سوجوک

 

سوجوک یک سوسیس تند و تیز است که از گوشت خشک گوسفند ، گوشت گاو یا گوشت ... تهیه شده است ، که  سوسیس ترکیه ای  به ویژه در بین افراد  ساکن در قلمرو امپراتوری سابق ترکیه وجود دارد.

 

عثمانی ها بیش از 600 سال حکومت کردند و در این مدت بسیاری از دستور العمل های خیره کننده شرقی به اروپا نفوذ کرد. قهوه ترکی ، باقلوا ، نان پیتا ، سوجوک ترکیه  ،  سوجوق سوسیس  و ....

بلغارستان ، یونان ، بوسنی ، صربستان ، کرواسی ، لبنان ، گرجستان و ارمنستان اکنون کالباس خشک شده را غذای ملی خود می دانند.در قرقیزستان و قزاقستان ،  سوسیس سوجوک  از گوشت اسب تهیه می شود.

 

دستور تولید سوجوک در خانه

طرز تهیه سوجوق ترکیه ای

سوجوک

 

برای تولید  سوجوک خانگی ، به قطعات کاملاً چرب گوشت ، به عنوان مثال ، قسمت شانه گوشت گاو احتیاج دارید.گوشت باید شسته و خشک شود ، به قطعات 50-100 گرم برش داده شود ، تاندونها و غشاهای عضلانی را برش داده و چربی باقی بماند.

سپس گوشت را به ازای هر 1 کیلوگرم گوشت ، 30 گرم نمک ، 1 گرم نمک نیتریت(نگهدارنده) و 1 گرم شکر مخلوط کنید.تکه های آماده شده را مخلوط  کرده و تا چهار روز در ظرفهای پوشیده در یخچال بگذارید تا تمام خون تخلیه شود.

ادویه سوجوک

پس از آن ، گوشت را  با چرخ گوشت ، چرخ کنید ، سیر و ادویه ها را اضافه کنید: سیر،جوز هندی ، فلفل قرمز و هل.  در یخچال به مدت یک روز بماند.

روده های گاو یا گوسفند را کاملاً در آب گرم بشویید ، به مدت 15 دقیقه در محلول ضعیف پرمنگنات پتاسیم قرار دهید ، سپس آن را جدا کرده و بگذارید خشک شود.

 

روده ها را با گوشت چرخ کرده پر کرده و آنها را با نخ محکم بطول 20 تا 30 سانتی متر گره بزنید. تا سوسیس های صاف و پر شوند.در چند نقطه در قسمت های پر شده از هوا را با سوزن نازک سوراخ کرده و هوا را خارج کنید ، حال سوسیس ها را زیر سایبان خنک آویزان کنید تا خشک شود.متوسط ​​زمان خشک کردن کالباس 30-40 چهل روز است. در یک اتاق خنک و خشک ، سوجوک ها می توانند تا شش ماه نگهداری شوند.

 

بعضی از دستور العمل های سوجوک توصیه می شود که به مدت 3 روز آویزان شوند: کالباس ها را حتی ردیفی روی میز قرار می دهند ، آنها را با یک پارچه تمیز و سپس با یک تخته صاف می پوشانند و یک سنگ یا بار سنگین روی تخته قرار می دهند.بعد از 3 روز ، سوسیس صاف را برای خشک کردن آویزان می کنند.

Egg-with-sujuk.jpg

عکس سوجوک     غذا با سوجوک

راز سوجوک خوشمزه

کالباس سوجوک چیست

طرز پخت کالباس سوجوک   و  طرز مصرف کالباس سوجوک

SUJUK دستور غذای  اختراعی از یک سرآشپز معروف نیست ، بلکه روشی برای حفظ گوشت است که قرن ها از عشایر استپی به دست ما رسیده است.گوشت گوسفند یا گاو مانند هر گوشت دیگر ، بدون پردازش ویژه نمی تواند مدت طولانی نگهداری شود.در اروپا ترجیح داده می شود کالباس دودی شود ، اما آسیایی ها با استفاده از آفتاب گرم و باد استپ ، گوشت را داخل روده  خشک می کردند.

 

پس از آن که سوجوک رطوبت خود را از دست می داد، ماه ها در كیسه های كنار زین  جنگجویان عشایر نگهداری می شد تا سوجوک همیشه در دسترس باشد.یکی از رازهای سوجوق سوسیس موفق ، آزمایش ویژه گوشت چرخ کرده است.قبل از پر کردن روده ها با گوشت چرخ کرده ، آن را برای نمک و ادویه جات امتحان کنید و اندازه یک کتلت کوچک از آن را سرخ کنید.

 

اگر ادویه های کافی وجود داشته باشد ، آماده سازی سوجوك  ادامه می یابد و اگر کافی نیست ، آن را اضافه می کنند و دوباره یک کتلت را سرخ می کنند.سوجوک خوشمزه ای که در بسیاری از کشورها در رستوران ها سرو می شود ممکن است از نظر سلیقه کمی متفاوت باشد.اما هنوز هم ، این یک سوجوک واقعی است - یک سوسیس خشک خوشمزه با تاریخچه ای عظیم. از سوجوک در تهیه انواع فست فود ها و غذای سوجوک  ،   ساندویچ سوجوک و  پیتزا سوجوک  استفاده می شود. 

 

Turkish-Sucuk-with-runny-fried-egg-Sucuklu-Yumurta-homemade-flatbread.jpg

طرز پخت کالباس سوجوک

طرز پخت کالباس سوجوک و  طرز پخت سوسیس سوجوک  دقیقا مثل سوسیس و کالباس معمولی است با این تفاوت که در زمان پختن سوسیس و کالباس معمولی روکش نایلونی را جدا می کنیم اما در  سوسیس سوجوک با روکش ریز و پخته می شود زیرا روکش از روده تهیه شده است.

 

5769.jpg

املت سوجوک چیست

غذا با سوجوک    طرز تهیه غذا با سوجوک  سجوق ترکیه

املت سوجوک کمی روغن در ماهی تابه می ریزیم نمک و ادویه (زردچوبه و فلفل سیاه ) و کمی فلفل دلمه ریز می کنیم گوجه را  حلقه ای برش می زنیم و یک لایه در کف ماهی تابه می چینیم کمی با در بسته حرارت میدهیم .حال تخم مرغ ها را در بدون هم زدن روی گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم در جاهای خالی سوجوک برش خورده می گذاریم و در تابه را می گذاریم تا با حرارت کم بپزد. برای ساندویچ سوجوک مراحل آماده سازی  مثل ساندویج سوسیس معمولی است.

 

پیتزا سوجوک چیست 

در پیتزا سوجوک بجای سوسیس معمولی  از سوسیس سوجوک استفاده می شود.

آشپزی با سوجوک در: طرز تهیه کومپیر با سوجوک

 

sucuk-turkish-sausage.jpg

عکس سوجوک ترکیه   و  کالباس ترکیه ای

تاریخچه سوجوک

سوجوک ترکی  سوجوك چيست  

سوسیس سوجوک در میان انواع سوسیس ها خودنمایی می کند. این سوسیس به شکل تخت غیرمعمول در اصل از گوشت اسب تهیه می شد ، اما بعد از مدتی از انواع دیگر استفاده می شود - گوشت گاو ، گوشت بره و گوشت خوک. سه نوع محبوب سوسیس سوجوک وجود دارد - سخت ، خشک و خیلی خشک. یکی از مواد اساسی این سوسیس چربی گوشت بره یا گوشت گاو است.

 

دستور تهیه سوسیس سوجوک به لطف قبایل جنگجویان عشایری ظاهر شد. مهمترین محصولات غذایی آنها گوشت اسب و گوشت بره بود. با این حال ، تحت تأثیر هدایای استپی ، گوشت خیلی زود خراب می شد و بنابراین لازم بود که فرآوری ویژه انجام شود. بنابراین عشایر شروع به خشک کردن گوشت کردند ، در نتیجه گوشت کاملاً از رطوبت خالی شد ، به این معنی که می توان آن را برای مدت طولانی تری نگهداری کرد. محصول بدست آمده توسط عشایر در کیسه های ساخته شده از پوست بسته بندی می شد و سپس مستقیماً در زیر زین اسب قرار می گرفت.

 

قابل ذکر است که بسیاری از اقوام ترک ،  سوسیس  سوجوگ  را به خود اختصاص داده اند. بنابراین ، چندین نام مختلف برای این محصول وجود دارد. بنابراین ، به عنوان مثال ، بلغاری ها ، ترک ها و قفقازی ها آن را سوجوک ، قرقیز - چوچوک ، قزاق ها - شوژوک و بالکان - سوچوگ می نامند. وقتی امپراتوری عثمانی کل خاورمیانه ، آسیای صغیر ، بالکان و همچنین مناطقی از آفریقای شمالی و شمال اروپا را در بر گرفت ، این سوسیس به اوج محبوبیت خود رسید.

 

در حال حاضر ، سوسیس کالباس یکی از غذاهای لذیذ سنتی مردم گرجستان ، ارمنستان ، یونان ، بلغارستان ، کرواسی ، لیبی ، بوسنی ، قرقیزستان و قزاقستان است. به هر حال ، ساکنان دو کشور گذشته تا به امروز به دستورالعمل سنتی تهیه سوسیس سوجوک پایبند هستند و برای این منظور از گوشت اسب به طور انحصاری استفاده می کنند.

 

e41a61fbf21048a3a9d39ab9688ed8f6.jpg

سوجوک را از کجا بخریم  

 امروزه sudjuk را می توان بدون مشکل در اکثر فروشگاه های مواد غذایی داخلی خریداری کرد.( از مارک های موجود در بازار ایران می توان به  سوجوک کاله ،  سوسیس سوجوک کاله  اشاره کرد ) ترکیب این محصول ، به طور معمول ، شامل گوشت اسب ( در سوجوک کاله ایران استفاده نمی شود)  و گوشت گاو ، چربی گوشت گاو ، ادویه جات ، سیر ، و همچنین نمک سفره است. این امکان وجود دارد که مواد نگهدارنده و همچنین افزودنی های غذایی ویژه ای به بهبود ظاهر محصول سوسیس و کالباس کمک کنند. سوسیس ترکیه به دلیل چربی زیادی که دارد ، به انواع سوسیس پرکالری تعلق دارد.

 

محتوای کالری سوجوک

صد گرم از این محصول تقریباً 463 کالری دارد. به همین دلیل سو استفاده از سوسیس و کالباس سوجوک بسیار چاق کننده است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سعید :

    سوجوک با اضافه کردن ادویه های طبیعی از گوشت گاو 100٪ تهیه می شود. کل مراحل تولید 45 روز طول می کشد. 72 ساعت اول کالباس ، دود دادن شدید در دمای 10-12 درجه است. سپس در محفظه های مخصوص قرار می گیرد ، جایی که ، همه در همان درجه حرارت ، تا زمان رسیدن کامل می مانند. سوسیس دودی خام هر تعطیلاتی را تکمیل خواهد کرد و منحصر به فرد است: - حاوی نیتریت سدیم (E 250) نیست ، که برای تهیه سوسیس به رنگ صورتی آشنا استفاده می شود. - حاوی مواد نگهدارنده ، تقویت کننده طعم ، تثبیت کننده نیست. - فرایند پخت و پز 45 روز طول می کشد.

    1399/4/3 23:32
  • Barbie 728 :

    در میان غذاهای لذیذ گوشت ، اغلب سوسیس های سوجوک وجود دارد که از نظر شکل تخت و با سایر سوسیس ها متفاوت است. ارزان نیستند ، طعم عالی دارند و می توان آنها را برای مدت طولانی نگهداری کرد. این سوسیس را می توان در خانه پخت.

    1400/3/14 19:44
  • ویدا ویدا :

    سوجوک غذای سنتی اقوام ترک است. برای مدت زمان طولانی ، سوجوک به عنوان ذخیره مواد غذایی خدمت می کرد ، زیرا به لطف فناوری ساخت ، می توان آن را برای مدت طولانی ذخیره کرد. گوشت بره یا گوشت گاو معمولاً به عنوان ماده اولیه استفاده می شود . در طی مراحل آماده سازی ، ادویه جات و سبزیجات اضافه می شوند ، که طعم تندی به سوسیس می دهند. این سوسیس به عنوان یک پیش غذای سرد و به صورت ورقه های نازک برش داده می شود. مقدار انرژی در هر 100 گرم محصول 463 کیلوکالری است.

    1400/3/14 19:47
  • وحید م :

    ایده ساخت سوسیس خشک متعلق به جنگجویان عشایر است. در راهپیمایی های طولانی ، آنها گوشت اسب و گوشت بره می خوردند. با توجه به این واقعیت که گوشت نمی تواند گرما را تحمل کند ، سربازان شروع به طبخ آن به روش خاصی - برای خشک کردن آن کردند. در نتیجه این فرآیند ، گوشت کم آب شد ، آن را در کیسه های چرمی جمع کرده و در زیر زین اسب قرار میدادند ، جایی که شکل صاف پیدا می کرد.دستور تهیه چنین غذای گوشتی ساده و نتیجه آن عالی بود. این ایده باعث خوشحالی بسیاری از اقوام ترک شد که هرکدام می خواستند دستورالعمل تهیه شده برای خود را تهیه کنند. این غذا در میان قزاق ها ملی محسوب می شود ، جایی که به آن شوژوک معروف است. در غذاهای قرقیزستان (چوچوک) و بالکان (سوغو) وجود دارد. ترک ها ، بلغارها و قفقازی ها به چنین سوسیس ها سوجوک می گویند.

    1400/3/14 19:50
  • Doraslasy 757 :

    با توجه به ویژگی های ذخیره سازی و استفاده از سوسیس در مواد غذایی ، در تولید آن توجه زیادی به رعایت دستورالعمل ها و خصوصیات پخت و پز می شود. این ترکیب شامل محصولات زیر است: فیله گوشت گاو (1 کیلوگرم 1000 گرم) ؛ کنیاک (0.85 لیتر) شکر و نمک (1.5 قاشق غذاخوری. ) ؛ فلفل سیاه آسیاب شده (1 قاشق غذاخوری. ) ؛ پاپریکای شیرین (2 قاشق چایخوری) ؛ دانه های آویشن (1 قاشق چایخوری) ؛ روده آماده (2 قطعه). از این مقدار محصولات تقریباً یک کیلوگرم سوسیس خانگی فوق العاده بدست می آید. از آنجا که این فن آوری به خشک شدن کامل ظرف نهایی نیاز دارد ، بهتر است در فصل سرما چنین سوسیس را در خانه بپزید تا محصولات از فساد محافظت شود. ابتدا گوشت را چرخ کرده و به آن ادویه و براندی اضافه می شود. توده باید کاملا مخلوط شود. در این مرحله باید به مقدار فلفل اضافه شده توجه کنید. اگر نیاز به پخت سوسیس گرم دارید ، می توانید مقدار فلفل را افزایش دهید. بعد ، باید روده ها را با گوشت چرخ کرده آماده پر کنید ، اطمینان حاصل کنید که هوا در آن باقی نمانده و آن را خوب گره بزنید. بعد از آن حساس ترین لحظه فرا می رسد. سوسیس ها را در محلی با تهویه مناسب آویزان کرده و به مدت سه روز می گذارند. در هفته آینده ، سوسیس هر روز با دقت رول می شود و هر بار به آن شکل مسطح تری می بخشد. پس از 30-40 روز ، سوسیس رسیده می شود. محصول نهایی را با پارچه بپوشانید و تا شش ماه در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. این روش سنتی برای ساختن سوجوک در خانه است. تعدادی دستور العمل وجود دارد که در انواع و نسبت گوشت در ترکیب و ادویه های اضافه شده متفاوت است.

    1400/3/14 19:56
    • JamesEluro 464 :

      طرز تهیه سوجوق ترکیه ای ............ از طرف دیگر، برخلاف بسیاری از سوسیس های معتبر دیگر، می توان آن را در خانه نیز تهیه کرد. مطمئناً سوجوک خانگی به دقت شما نیاز دارد و تهیه آن زمان زیادی می برد، اما نتیجه حتی می تواند از گزینه های خریداری شده در فروشگاه نیز پیشی بگیرد. شما به یک کیلوگرم گوشت نیاز دارید. اینکه کدام یک را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد. شما می توانید دو نوع را ترکیب کنید، به عنوان مثال، گوشت گاو و بره. یکی از آنها باید دو برابر دیگری باشد. ساده ترین ترکیب ادویه ها: یک و نیم قاشق غذاخوری نمک و شکر، هر کدام دو قاشق چایخوری - فلفل سیاه تازه آسیاب شده، مرزه و پاپریکا. اضافه کردن نصف فنجان سوخاری قرمز نیز ایده خوبی است، اما این کار ضروری نیست. تنوع در مجموعه چاشنی ها نه تنها قابل قبول است، بلکه مورد استقبال قرار می گیرد. گوشت چرخ شده است، گوشت چرخ کرده با دقت ورز داده می شود و با تمام چاشنی ها ترکیب می شود. همه اینها را در یک کاسه کم عمق قرار می دهیم و یک روز در یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شود. روز بعد، روده ها با گوشت پر می شوند. آنها در قصابی ها از قبل تمیز و آماده شده فروخته می شوند، بنابراین تنها چیزی که باقی می ماند شستشوی آنهاست. روده را خیلی سفت پر نکنید تا پوسته پاره نشود و داخل آن فضایی باشد که متعاقباً هنگام غلتاندن پر می شود. به طور دوره ای، روده باید با سوزن سوراخ شود. سوسیس شکم پر از دو طرف بسته می شود و در سرما آویزان می شود. در زمستان، این مشکلی نیست - بالکن به خوبی کار می کند، اما در تابستان باید به دنبال یک زیرزمین سرد باشید یا همه چیز را در یخچال قرار دهید. از روز دوم یا سوم، خطوط لازم در نزدیکی سوجوک شروع می شود (به یاد داشته باشید، اکثر انواع چنین سوسیس مسطح هستند). در خانه، این کار با یک وردنه معمولی انجام می شود. در ابتدا، در حالی که روده پر شده هنوز خشک نشده است، باید بسیار مراقب بود و محکم فشار ندهید تا روده پاره نشود. لازم است که از مرکز به لبه ها باز شود. به طور متوسط، فرآیند خشک کردن از 8 تا 10 روز طول می کشد. توجه داشته باشید که سوجوک خانگی مثل سوجوک کاله به روش های مختلفی قابل تهیه است. بنابراین، برخی از آشپزها توصیه می کنند سوسیس شکم پر را قبل از خشک شدن چند دقیقه در آب جوش فرو کنید. این کاملاً با اصل سوسیس خشک سازگار نیست، که نباید تحت هیچ گونه پردازش دیگری قرار گیرد. اما برای آشپزی خانگی، شاید این توصیه به کارتان بیاید. توصیه هایی وجود دارد که سوجوک را برای خشک کردن معمولی آویزان نکنید، بلکه آن را تحت فشار نگه دارید. در اصل، نتیجه یکسان خواهد بود و در زمان صرفه جویی می شود.طرز مصرف کالباس سوجوک مثل سوسیس و کالباس معمولی است اما با پوست که از روده است ریز و مصرف می شود.

      1401/2/7 19:17
  • JamesEluro 464 :

    سوجوک چیست مانند اکثر غذاهای خوشمزه، بسیاری از کشورها ادعا می کنند که این محصول گوشتی، سوجوک ، متعلق به آنها است. صادقانه بگویم، همه آنها برای این کار دلیلی دارند. حتی نام ها در بیشتر موارد همخوان هستند: در کشورهای بالکان به عنوان "suchug" تلفظ می شود، در قرقیزستان - "chuchuk"، قزاق ها می گویند "shuzhuk" و در بلغارستان، ترکیه و قفقاز - "sujuk". اگر ریشه های مشترک نیست پس چیست؟ با این حال، اگر به تاریخ رجوع کنیم، به راحتی می توان دریافت که امپراتوری عثمانی چنین سوسیس را در سراسر جهان پخش کرد .واضح است که در طول زمان ملل مختلف نه تنها در تلفظ نام سوسیس سوجوک ، بلکه در دستور غذا نیز تغییراتی ایجاد کرده اند، بنابراین اکنون سوجوک ترکیه در نسخه های مختلف تفاوت هایی در ظرافت های طعمی نیز دارند.

    1401/2/7 18:52
  • JamesEluro 464 :

    غذای سوجوک ....... به سختی می توان گفت که قرن ها پیش چه نوع گوشتی در دل این کالباس سوجوک وجود داشت. با توجه به اینکه ترک ها هنوز هم اکثرا مسلمان هستند، به جرات می توان گفت که سوسیس ترکیه ای خیلی اصلی را از گوشت خوک درست نکرده اند. در دنیای مدرن سوجوک چیه ؟ یک فرآورده گوشتی که شامل گوشت بره، گوشت اسب، گوشت گاو و قسمت‌هایی از خوک و ترکیبی از همه انواع گوشت است. یک شرط ضروری دقیقاً خشک کردن، بدون هیچ گونه پردازش دیگری، و مقدار زیادی ادویه است که دامنه آنها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

    1401/2/7 18:56
  • JamesEluro 464 :

    سوجوك چيست....... سوجوک ترکیه چیست...... خنده دار است که چگونه معنی چنین سوسیس در طول ششصد سال گذشته از زمان انتشار سوجوک تغییر کرده است. آن روزها سوسیس ترکی چه بود؟ در اصطلاح مدرن، این یک ذخیره اضطراری، نوعی غذای کنسرو شده است. از این گذشته ، این محصول به دلیل ویژگی های آماده سازی و فراوانی ادویه جات می تواند برای مدت بسیار بسیار طولانی نگهداری شود. آن را در سفرهای طولانی می بردند و در صورت قحطی نگهداری می کردند. حالا سوجوک خوراکی لذیذی است(دقیقا مانند عکس سوجوک ) که نه در همه تعطیلات و نه هر روز سر سفره نمی آید. هزینه آن به قدری بالا است که حتی در یک روز مهم، همه نمی توانند چنین خریدی را بپردازند.

    1401/2/7 19:02

بیشتر بخوانید