پاپ کورن با مایکروویو

پاپ کورن

نام های دیگر پاپ کورن : چس فیل، پف فیل ، گل بلال ، ذرت بو داده

 

پاپ کورن یک تنقلات خوشمزه است. هرچه بیشتر بخورید ، بیشتر می خواهید. برای لذت بردن از پاپ کورن خوشمزه لازم نیست به سینما بروید! می توانید پاپ کورن در مایکروویو درست کنید . برای این کار ، ذرت را انتخاب کنید. دانه های آن تقریباً صد درصد باز می شود.

 

من پاپ کورن را در مایکروویو در زمان کمتر از ماهیتابه می پزم - به دلایلی طعم آن را بیشتر از طعم ماهیتابه دوست دارم. گرچه ، شاید این فقط تعصب من باشد. اما این چیزی است که نمی توانید از ذرت بو داده در مایکروویو بردارید - این تنها دستور تهیه پاپ کورن با کره است. زیرا در ماهیتابه ، کره هنگام سرخ شدن ذرت بو داده به سادگی می سوزد.

طرز تهیه پاپ کورن در ماکروفر

برای شروع به نصف فنجان ذرت، یک قاشق غذا خوری روغن مایع یا روغن زیتون، نمک به مقدار کافی نیاز دارید.

طرز تهیه پاپ کورن  یا همان چس فیل با در مایکروویو به صورت زیر است.

همه ذرت ها را داخل یک ظرف بزرگ مخصوص مایکروویو بریزید و با روغن و نمک مخلوط کنید. درب ظرف را با بشقابی بپوشانید تا از بیرون ریختن پاپ کورن ها جلوگیری شود. ظرف را به مدت 3 تا 5 دقیقه درون مایکروفر قرار دهید. قدرت مایکروفر را روی حداکثر تنظیم کنید.

 

پاپ کورن

درست كردن پاپ كورن در مايكروويو  مرحله به مرحله

مرحله 1    درست كردن پاپ كورن در مايكروويو .  ما به  ذرت احتیاج داریم. دانه ها باید خوب خشک شوند. می توانید دانه ها را از بسته بندی نهایی برای تهیه پاپ کورن ساخته شده در کارخانه استفاده کنید ، یا اینکه می توانید دانه ها را خودتان خشک کنید.

 

مرحله 2    داخل ظروف قابل استفاده در مايكروفر را کاغذ پوستی بگذارید. یادآوری می کنم که در اجاق های مايكروفر به هیچ وجه نباید از اشیا فلزی و همچنین درنقش ونگار ظروف از فلز استفاده شود. اما انواع محصولات شیشه ای و همچنین ظروف چینی ، کاغذی و چوبی برای استفاده در اجاق های مایکروویو مناسب هستند. دانه های ذرت را روی سطح کاغذ پوستی قرار دهید.

 

مرحله 3    روغن نباتی بپاشید.

 

مرحله 4    نمک. اگر پاپ کورن نمکی تهیه می کنید ، علاوه بر نمک ، می توانید برخی ادویه های خشک دیگر را نیز اضافه کنید: شوید خشک ، فلفل قرمز ، پودر سیر. همچنین می توانید پاپ کورن شیرین درست کنید - در این حالت نیازی به افزودن نمک نیست ، اما پودر قند ، شکر وانیل و دارچین کاملاً مناسب خواهد بود.

 

پاپ کورن

درجه مایکروفر برای پاپ کورن

مرحله 5    ذرت ها را با درب در مایکروویو بپوشانید. حتماً با درپوش آن را بپوشانید - در غیر این صورت پاپ کورن در فر پخش می شود. با قدرت 1000 تا 2-3 دقیقه ، با قدرت 800 برای 3-4 دقیقه ، با 600 قدرت برای 5 دقیقه بپزید. به محض متوقف شدن ظاهر ، بلافاصله مايكروفر را خاموش کنید تا از سوختن ذرت بو داده جلوگیری شود. دانه هایی که ترک نخورده اند می توانند برای تهیه ppcorn دوباره مورد استفاده قرار گیرند.


مرحله 6    پفیلا در ماکروفر را نوش جان کنید!

پاپ کورن

نکات مهم در درست كردن پاپ كورن در مايكروويو

برای درست كردن پفیلا در ماكروفر از روغن با دمای زیاد استفاده کنید! هر روغنی فقط تا رسیدن به دمای مشخص مفید است - نقطه دود ، که در آن روغن شروع به سوختن می کند و مواد سمی از جمله مواد سرطان زا در آن تشکیل می شود.
روغن های تصفیه نشده ، به استثنای موارد نادر ، دارای دود کمی هستند. آنها حاوی مقدار زیادی ذرات آلی فیلتر نشده هستند که به سرعت شروع به سوختن می کنند.


روغن های تصفیه شده در برابر گرما مقاومت بیشتری دارند و از نقطه دود بالاتری برخوردار هستند. اگر می خواهید در اجاق گاز ، تابه یا کباب پز بپزید حتما از روغن با دمای بالا استفاده کنید. متداول ترین روغن های با دمای بالا ، انواع تصفیه شده آفتابگردان ، زیتون و انگور هستند.

 

به خاطر داشته باشید که مایکروویو ها با یک روش کار نمی کنند. زمان پخت و پز و میزان توان توصیه شده ممکن است با موارد ذکر شده در دستورالعمل متفاوت باشد. دستورالعمل های مربوط به دستگاه خود را بخوانید و ویژگی های تکنیک خاص خود را در نظر بگیرید.

 

shutterstock_342826727-e1535294839913.jpg

درست كردن پاپ كورن شیرین در ماكروفر

برای پاپ کورن در مایکروویو ، به غلات ذرت ، روغن نباتی و پودر قند نیاز دارید. یک ظرف یا کاسه پلاستیکی 1.5 لیتری با درپوش بردارید. یک قاشق غذاخوری روغن نباتی و همان مقدار پودر قند در کف آن بریزید. 100 گرم ذرت را در کاسه بریزید. به مدت 1 دقیقه در مایکروویو قرار دهید.  توان مایکروویو را روی حداکثر تنظیم کنید. حداکثر قدرت متفاوت است. چند دقیقه قرار دادن در مایکروویو برای تهیه پاپ کورن به قدرت بستگی دارد. به جدول درجه مایکروفر برای پاپ کورن نگاه کنید و حالت مناسب را انتخاب کنید.

 

دقیقه قدرت مایکروویو ، W
3-4.5 400-600
2-3 600-700
1-2 700-1000

درجه مایکروفر برای پاپ کورن

 

پاپ کورن سریعتر یا کندتر درست می شود. میزان سرعت آن با خشک بودن دانه تضمین می شود. اگر ذرت ضعیف خشک شود ، تعداد زیادی دانه باز نشده وجود دارد. بنابراین ، من به شما توصیه می کنم قبل از تهیه میان وعده ، دانه ها را در دمای 50 درجه به مدت یک ساعت خشک کنید. منابع دیگر پیشنهاد می کنند که دانه ها را در فریزر قرار دهید. اختلاف دما باید نتیجه خوبی ایجاد کند. من آن را امتحان کردم و هیچ تفاوتی ندیدم.

 

و رطوبت واقعاً بر میزان ترکیدگی هسته ذرت تأثیر می گذارد. بعد از یک دقیقه ، ظرف را بیرون آورده و غلات را در آن بچرخانید. اگر مقدار زیادی ذرت باز نشده است ، ظرف را برای یک دقیقه دیگر در مایکروویو قرار دهید. این کار را تکرار کنید تا ذرت ها باز شوند. برای جلوگیری از سوختن ذرت بو داده ، میان وعده تمام شده را از کاسه برداشته و بقیه را دوباره در مایکروویو قرار دهید. ذرت بو داده را هم بزنید. ذرت بو داده شیرین مورد توجه کودکان و کسانی که عاشق شیرینی هستند خواهد بود.

 

طرز تهیه پاپ کورن ادویه دار با مایکروویو

img-spicy-mango-popcorn.jpg

 

پاپ کورن ادویه دار را می توان در مایکروویو یا در قابلمه درست کرد. رنگ محصول نهایی با نقاط زرد خواهد بود. چاشنی ماهی ، سیب زمینی و بیکن برای پخت و پز مناسب است. برای جلوگیری از مواد نگهدارنده ، به جای ادویه های آماده از ادویه جات خالص استفاده کنید. مقدار ادویه در دستور العمل ها در هر 100 گرم محاسبه می شود.

درست كردن پاپ کورن ادویه دار با فلفل قرمز و زردچوبه - طعم تند شور مناسب علاقه مندان به غذاهای پرادویه.

 

0.5 قاشق چای خوری زردچوبه ؛

1/3 قاشق چای خوری فلفل قرمز

1 قاشق چای خوری نمک ؛

یک قاشق غذاخوری روغن نباتی.

ادویه جات خشک را با نمک و روغن مخلوط کنید. یک تابه را روی حرارت زیاد گرم کنید. مخلوط روغن و ادویه را داخل ماهیتابه بریزید و روی آن را با دانه بپوشانید. دانه ها باید در یک لایه در ظرف قرار گیرند. ماهی تابه را با درپوش بپوشانید و ذرت را در آن تکان دهید. شعله را روی متوسط ​​تنظیم کنید. پاپ کورن با فلفل و زردچوبه ظرف چند دقیقه آماده می شود. رنگ نارنجی ذرت بو داده چشم را  نوازش می‌دهد. و طعم تند مردان را به وجد می آورد. این دستور را می توان با استفاده از روش مایکروویو  که در بالا توضیح داده شده تهیه کرد.

 

طرز تهیه پاپ کورن شکلاتی

9cbf1729d27dc3dc3002af470a1b22e3.jpg

 

 برای تهیه پاپ کورن شکلاتی ، باید فراستینگ شکلاتی را جداگانه درست کنید.

20 گرم کره

50 گرم کرم رنگ؛

کاکائو 2 قاشق غذاخوری؛

2 قاشق غذاخوری شکر دانه ریز یا پودر قند.

طرز تهیه فراستینگ شکلاتی 

فراستینگ شکلاتی

 

ابتدا پودر کاکائو و پودر قند که قبل از مخلوط شدن خوب الک شده را مخلوط کنید. کره را در ظرف دیگری ریخته و آنقدر بزنید تا سبک شود. بعد مخلوط پودر قند و کاکائو را به کره اضافه کرده و هم بزنید تا یک دست و نرم شود. 

فراستینگ شکلاتی غلیظ را روی پاپ کورن های آماده ریخته و در قابلمه  هم بزنید. چند ساعت در یخچال قرار دهید تا پاپ کورن ها از شکلات اشباع شود و فراستینگ شکلاتی سفت شود. نوش جان! به سلامتی خود غذا بخورید و دوستانتان را با یک دسر خوشمزه و خوش رنگ پذیرایی کنید.

طرز تهیه پاپ کورن کارامل

1200px-G-H-Cretors-Caramel-Corn.jpg

برای تهیه پاپ کورن با کارامل

آب - 50 میلی لیتر.

شکر - 30 گرم.

یک قاشق چایخوری روغن نباتی.

کارامل را بپزید تا قهوه ای طلایی شود. شربت باید غلیظ شود. پاپ کورن آماده شده را با کارامل وانیلی مخلوط کنید تا پاپ کورن وانیلی درست کنید.

 

طرز تهیه کارامل

روش اول

 یک قابلمه برداشته ، شکر را اضافه کنید و صبر کنید تا شروع به ذوب شدن کند ، حرارت را به حداقل برسانید . شکر ذوب شده را از روی حرارت بردارید و به تدریج ،  آب گرم بریزید و تمام مدت هم بزنید. این کار باید بسیار دقیق انجام شود ، زیرا کارامل به شدت کف و پاشیده می شود.سپس کره ، کمی نمک اضافه کرده و هم بزنید. پاپ کورن آماده شده را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید ، بگذارید خنک شود.

 

کارامل

 

روش دوم

در یک قابلمه یا ماهیتابه با ته ضخیم شکر را ریخته و با حرارت متوسط ​​حرارت را شروع کنید. شکر ابتدا در نزدیکی دیواره های ظروف ذوب می شود. حالا باید آن را مخلوط کنید ، در غیر این صورت شکر از پایین می سوزد و از بالا حتی ذوب نمی شود. می توانید قابلمه را کمی تکان دهید تا شکر به طور یکنواختی گرم شود. اگر با یک قاشق هم بزنید ، ممکن است توده هایی ظاهر شود ، ناراحت نشوید - آنها نیز ذوب می شوند. روی حرارت بگذارید تا تمام شکر ذوب شود و به طلایی تبدیل شود. زیاده روی نکنید - طعم تلخی و بوی شکر سوخته می دهد.

شکر ذوب شده را از روی حرارت بردارید و به تدریج ، تمام مدت هم بزنید ، شیر گرم بریزید. این کار باید بسیار دقیق انجام شود ، زیرا کارامل به شدت کف و پاشیده می شود.

اگر همه شیر را به یک باره بریزید ، کارامل به صورت یک توده جمع می شود. اشکالی ندارد . اگر جمع  شد قابلمه را روی حرارت کم برگردانید و مدام هم بزنید تا کارامل کاملا حل شود. توجه شما را جلب می کنم - کارامل نباید جوش بیاید! اگر آتش بیش از حد زیاد شود و کارامل در حال جوشیدن باشد ، ممکن است محصول نهایی پوسته پوسته شود. وانیل  ، کمی نمک (به این دلیل که کارامل به طرز دلپذیری شیرین نباشد) را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.
سپس کارامل تمام شده را از روی حرارت برداشته و کره را اضافه کنید. هم بزنید تا یکدست شود.  پاپ کورن آماده شده را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید ، بگذارید خنک شود.
اگر شکر و شیر به نسبت 2: 1 مصرف شود ، بلافاصله کارامل کاملاً غلیظ به نظر می رسد ، اگر نسبت آن 1: 1 یا بیشتر باشد ، کارامل کاملا مایع است ، اما بعد از خنک شدن ضخیم تر می شود.

 

طرز تهیه پاپ کورن پنیری

پاپ کورن پنیری

 

یک راه حل جالب پاپ کورن پنیری است. برای تهیه آن به پاپ کورن آماده ، کره ، پنیر پارمزان نیاز دارید.  پاپ کورن را  آماده کنید  ، روی  پاپ کورن آماده  کره ذوب شده یا روغن دلخواه بپاشید. سپس پنیرهای رنده شده ریز را روی پوسته های ترد و هنوز گرم بپاشید.

از دستور تهیه سیر

از سیر هم برای تهیه پاپ کورن خوش طعم و ادویه استفاده کنید. به سیر و روغن احتیاج دارد. سیر را خرد کنید. آن را در ماهی تابه در روغن نباتی سرخ کنید. وقتی سیر طلایی شد  از روی حرارت بردارید و روی  پاپ کورن آماده  شده بریزید. در صورت تمایل روی  پاپ کورن آماده  پنیر رنده شده بپاشید.

 

خواص پاپ کورن

پاپ کورن پنیری

پاپ کورن این محصول ساده در حال تبدیل شدن به یکی از الزامات نمایش فیلم ها و مهمانی های مختلف است. اختلافات درباره فواید و مضرات ذرت بو داده همچنان ادامه دارد. بنابراین ، ارزش دارد که این موضوع را با جزئیات درک کنیم.

پاپ کورن می تواند طبیعی یا طعم دار باشد. شکر و نمک ، کارامل ، کره ، پنیر و طعم های مختلف طعم محصول را افزایش می دهد. هرگونه مواد افزودنی اثر مضر محصول را بر روی بدن افزایش می دهد و می تواند باعث ایجاد ورم معده و تشکیل زخم معده شود.

فواید ذرت بو داده

ذرت طبیعی انبار ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند است. به دلیل تأثیر کوتاه مدت دما ، مواد مفیدی نیز در آنالوگ هوا ذخیره می شوند. فواید ذرت بو داده برای بدن واضح است:

        بهبود فرآیندهای متابولیکی و جلوگیری از فرایندهایی که باعث رسوب چربی می شوند. ذرت غنی از کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و ویتامین های گروه B است.این فرآیندهای متابولیکی را فعال می کند ، به کاهش وزن بدن کمک می کند.

        پاکسازی بدن از مواد سرطان زا و سموم.
        حفظ سلامتی . ذرت سرشار از مواد معدنی است که بدن برای پشتیبانی از فرآیندهای حیاتی به آنها نیاز دارد.
        یک آنتی اکسیدان قوی. پاپ کورن حاوی پلی فنول است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. این محصول از پیشرفت سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
        پیشگیری از دیابت شیرین دانه های ذرت غنی از فیبر هستند ، که به کاهش قند خون و کلسترول بد کمک می کند.

 

خواص پاپ کورن در کاهش وزن

        محتوای کم کالری. به لطف این ، پاپ کورن طبیعی می تواند در رژیم غذایی برای کاهش وزن قرار گیرد. غلات  معده را پر می کند و گرسنگی را سرکوب می کند. هر کسی که می خواهد لاغر شود ، می تواند آنها را مصرف کند.

مضرات پاپ کورن

پاپ کورن

 

فواید و مضرات پاپ کورن با روش تهیه محصول و وجود مواد افزودنی تعیین می شود. اگر می خواهید معایب محصول را کاهش دهید ، پس باید خودتان آن را تهیه کنید. استفاده از ادویه و گیاهان معطر طعم ذرت را افزایش می دهد و آن را خاص می کند.

آسیب پاپ کورن به بدن واضح است:

  •         کمبود آب بدن. نمک و مکمل های شکر باعث تشنگی  شما می شوند. علاوه بر این ، چنین ذرت بو داده استرس بیشتری بر لوزالمعده ایجاد می کند.
  •         ذرت بو داده در روغن پخته می شود. اگر روغن تغییر نکند ، مواد سرطان زا و چربی های ترانس در آن تجمع می یابد که باعث سرطان و مشکلات ریوی می شود.
  •         مواد افزودنی معطر و طعم دهنده می توانند منبع آلرژی و بیماری های مختلف دستگاه گوارش شوند.

بدیهی است که فواید و مضرات ذرت بو داده  ، بستگی به نوع محصول دارد. اگر می خواهید از طعم محصول مورد علاقه خود لذت ببرید ، خودتان آن را در خانه بپزید و به شکل خالص آن استفاده کنید.

نکاتی برای کمک به کاهش آسیب پاپ کورن

ذرت بو داده
 
برای همه کسانی که می خواهند رژیم غذایی خود را با یک غذای سالم و خوشمزه غنی کنند ، در اینجا چند نکته آورده شده است:
 
        ذرت بو داده را با مواد افزودنی خریداری نکنید.
        خودتان ذرت بو داده را در یک تابه بپزید. درجه بو دادن حبوبات در زیر درپوش شفاف قابل مشاهده است. ذرت می تواند هنگام استفاده از مایکروویو بسوزد. از دانه های سیاه سوخته استفاده نکنید! آنها سرطان زا هستند.
        اگر با کودکی به سینما می روید ، بهتر است میوه یا آجیل تازه را به عنوان میان وعده مصرف کنید. شما نباید در اماکن عمومی خوراکی بخرید. اگر کودک هنوز پاپ کورن می خواهد ، بهتر است آن را در خانه بپزید.
        مقدار ذرت بو داده را محدود کنید. همه چیز با اعتدال خوب است. ارزش دارد که خود را به بخش کوچکی از ذرت بو داده محدود کنید.
متخصصان تغذیه توصیه می کنند از ذرت بو داده به عنوان میان وعده یا میان وعده سالم استفاده کنید. نباید آن را به عنوان غذای اصلی طبقه بندی کرد. پاپ کورن یک گزینه عالی برای چیپس ، مغزهای بو داده نمکی یا کروتون است. به دلیل کم کالری بودن ، مصرف متوسط ​​آن باعث اضافه وزن نخواهد شد.

 

اگر ذرت کبابی یا كنسرو شده  دوست دارید مقاله ذرت کبابی یا كنسرو شده: كدام ذرت سالم تر است و آیا می توان آن را غذا نامید؟ را بخوانید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Macro :

    راه ساده تری هم هست!!! ماکروپف بخری!

    1398/1/8 15:38
  • Reno 288 :

    برای سرخ کردن ذرت بو داده ، هر ظرفی می تواند وجود داشته باشد ، به شرطی که با درب باشد ، در غیر این صورت پاپ کورن "بیرون می ریزند". روغن باید گیاهی و بدون بو باشد. شما باید در قسمت های کم ذرت بو داده درست کنید ، در غیر این صورت دانه های باز نشده زیادی وجود خواهد داشت. ظرف را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید ، روغن را درون آن بریزید و آن را گرم کنید. دانه های ذرت را در ظرف ریخته و بلافاصله درب آن را ببندید. شعله را کم نکنید. فقط در یک دقیقه خواهید شنید که چگونه دانه ها شروع به "منفجر شدن" کرده و به پوسته های سفید تبدیل می شوند. ظرف را بدون باز کردن درب ها ، کمی تکان دهید. این کار را چند بار دیگر انجام دهید تا زمانی که صدای باز شدن ذرت ها کم شود. به محض کم شدن "انفجارها" - حرارت را خاموش کنید ، درب ظرف را باز کنید و مطمئن شوید که تمام ذرت ها باز است. اگر دانه های کامل ذرت باقی مانده است ، فقط آنها را برداشته و پاپ کورن های آماده شده را خنک کرده و در یک ظرف بریزید.این رمز و راز کامل نحوه درست پاپ كورن با گاز است. اما احتمالاً متوجه شده اید که هیچ طعم دهنده ای در دستور غذا وجود ندارد. واقعیت این است که کسی غلات شور را دوست دارد ، شخصی شیرین و شخصی طعم تند را دوست دارد. شما می توانید پاپ کورن را همانطور که می خواهید درست کنید.

    1400/4/28 4:51
  • Reno 288 :

    برای تهیه پاپ کورن به مهارت آشپزی خاصی احتیاج ندارید. اصلی ترین چیزی که لازم است دانه ذرت است. می توانید آنها را در هر سوپرمارکت ، فروشگاه یا بازاری پیدا کنید. از ویژگی های این رقم ، میزان بالای آب آن است. با گرم شدن ، آب به بخار تبدیل می شود که پوسته دانه را می شکند. دانه های پنبه باز می شوند و ما آن تنقلات ترد را دریافت می کنیم.

    1400/4/28 4:56

بیشتر بخوانید