غذاهای آرژانتین

 

غذاهای ارگانیک به عنوان غذای جهانی معروف است. چه کسی تصور می کرد که نه تنها رقاصان شگفت انگیز در سرزمین مادری تانگو زندگی می کنند، بلکه سرآشپزان بزرگ جهان هم اهل آرژانتین می باشند. آنها دهها نوع غذای ملی و  غذاهای آرژانتینی  را به مهمانان خود ارائه می دهند، براساس دستورالعمل های جمع آوری شده از کشورهای مختلف که طرز تهیه آن را به روش خودشان تغییر داده اند.

آنها سالها تحت تاثیر طعم های آشپزی مهاجران از اروپا و فراتر از آن قرار گرفته اند. به عنوان یک نتیجه، امروز، یکی دیگر از ظرافتهای آرژانتینی که در یکی از رستورانهای محلی دستور داده میشود، به طور ناخودآگاه طعم ایتالیا، هند، آفریقا، اسپانیا، آمریکای جنوبی و روسیه را احساس می کنید.

تاریخچه غذاهای آرژانتین

تاریخ  غذای آرژانتینی  به طور دقیق با تاریخ این کشور ارتباط دارد. این، به هر حال، یکی از ویژگی های آن منطقه را توضیح می دهد. واقعیت این است که بخش های مختلف کشور، که در زمان های مختلف با مردم مهاجرکشورهای دیگر پر شده بودند، تخصص های متمایز و متنوعی از انواع آشپزی آرژانتینی  ، و همچنین مجموعه ای از ظروف محبوب را به دست آورد. بنابراین، در شمال شرقی کشور، که غذاهای آن توسط تلاش های سرخپوستان گارانی شکل گرفته شده، دستور غذاها را برای غذاهای دریایی  (رودخانه های محلی غنی از آن) و برنج حفظ کرده است.

علاوه بر این، چای متی که در اینجا مورد احترام قرار گرفته است. به نوبه خود، آشپزخانه بخش مرکزی، که تحت تاثیر تغییرات ساخته شده توسط مهاجران از ایتالیا و اسپانیا بوده، در نهایت طعم مواد غذایی دامداران گاچو را از دست داد، و در عین حال سنت های اروپایی واقعی را به دست آورد. جالب توجه است، روس ها نیز به تاریخ توسعه آن کمک کرده اند، به گوشت گاو محلی stroganoff استروگانف  و سالاد روسی. دومی به سادگی نامیده شد: "سالاد روسی".

ensaladilla-rusa.jpg

سالاد روسی

 

در مورد شمال غربی، همه چیز باقی مانده است. فقط به این دلیل که این منطقه عملا توسط مهاجرانی از کشورهای دیگر ساکن نشده اند، به همین دلیل آنها قادر به حفظ ویژگی های دوره "قبل از اسپانیایی" شده اند. مانند بسیاری از سال های قبل، آن را تحت پوشش ظروفی از سیب زمینی، ذرت، یاتوبا، فلفل، کینوا، گوجه فرنگی، لوبیا، کارب، گل سرخ. ویژگی های خاص تعداد زیادی از سبزیجات موجود در میزهای آرژانتین در تمام طول سال، به تنهایی و یا به عنوان بخشی از غذای اصلی بشمار می آید.

قبل از ورود اسپانیایی ها، سیب زمینی، گوجه فرنگی ، کدو تنبل، حبوبات و ذرت در اینجا کشت می شد . بعدها گندم به آنها اضافه شد . عشق برای گوشت گاو و باز هم گوشت گاو . از لحاظ تاریخی، این نوع گوشت را تبدیل به مشخصه کشور کرده است. این نشان می دهد که نه تنها گردشگران بلکه همچنین در آمارها، مصرف گوشت گاو آرژانتینی دومین غذای جهان بحساب می آید. گوشت خوک، گوشت گاو، گوسفند و گوشت شترمرغ بسیار کمتر از این است. تا قرن نوزدهم، گوشت گاو عمدتا بر روی آتش یا سنگ های داغ داغ بریان می شد، بعد آنها شروع به دودی کردن گوشت ، پختن و جوشاندن با سبزیجات کردند.

فراوانی ماهی و غذاهای دریایی در منو، به دلیل ویژگی های جغرافیایی است. کمبود ادویه جات و ادویه در ظروف قابل مشاهده است . مردم محلی آرژانتین توضیح می دهند که ادویه فقط طعم غذا را خراب می کند. تنها چیزی که می تواند به ظرف اضافه شود فلفل است.

شراب های قرمز آرژانتین مانند جین و ویسکی محلی، که در استان هایی مانند مندوزا، سالتو، پاتاگونیا، سان خوان تولید می شوند، بسیار فراتر از مرزهای کشور هستند.علاوه بر این، آرژانتین برای گیاهخواران (سیدرودوف) بهشت ​​است. با انواع ظروف سبزیجات و غذاها از میوه ها، آشنا یا عجیب و غریب مانند cajito، لیما، می تواند مخالفان شدید گوشت را پذیرایی کند.

با این وجود، به نظر می رسد که غذاهای محلی بهتر است با ظروف ملی آن توصیف شود. اینها عبارتند از:

پنیر Empanadas - محصولات پخته شده با پر کردن های مختلف، از جمله آنچوی و کاپر . 

غذاهای آرژانتین

پینچو

پینچو  یک کباب محلی است.

 Churasco 

یک ظرف از گوشت مکعبی است، بر روی زغال چوب برشته شده است.

 

کباب با گوشت گوسفند

Carne Assad - کباب با گوشت گوسفند. تهیه شده بر روی ذغال سنگ.

 

نان میوه

شیرینی با تکه های میوه.

Puchero

Puchero - یک ظرف گوشت و سبزیجات با سس.

پریلا

انواع استیک، سوسیس برای گوشت خواران.

سالسا

سس کره با فلفل قرمز و سرکه که با غذاهای دریایی و غذاهای گوشتی مصرف می شود.

Dulce de Leche 

کارامل شیر.

هلادو 

بستنی محلی.

ماسامورا 

ظرفی از ذرت شیرین ، آب و شیر است.

چای ماته

یک نوشیدنی ملی است که مقدار زیادی کافئین دارد .

خواص مفید غذاهای آرژانتینی

گوشت بدون چربی، ماهی و سبزیجات آرژانتینی ها سالم است و غذاهای محلی آنها فوق العاده مفید است. با گذشت زمان،  غذاهای مخصوص  بهبود یافته است، بهترین غذاهای مشهور اروپایی به شیوه آرژانتینی  آماده می شود. قابل توجه است که امروز میانگین امید به زندگی آرژانتین تقریبا 71 سال است. با توجه به آمار در چند دهه گذشته، امید به زندگی به طور مداوم در حال رشد است.

طرز تهیه غذای آرژانتینی

پینچو

پینچو

پینچو ها  یک   غذای آرژانتینی  تشکیل شده از  تکه های گوشت خوک یا مرغ کبابی شده روی چوب هستند . روش سنتی خوردن پینچو با یک تکه نان نرم و گرم است. این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی است و برخی از خاطرات دوران کودکی مورد علاقه را زنده می کند. نسخه های زیادی از پینچو وجود دارد ، اما آنچه من فکر می کنم این دستور غذا و بسیاری از  غذاهای آرژانتین  را بسیار خوب می کند ، استفاده از سوفریتو است ، ترکیبی از گیاهان و معطرهای جادویی که پایه برخی از خوشمزه ترین    غذاهای آرژانتینی   است. سوفریتو را می توانید به راحتی خودتان تهیه کنید ، یا می توانید آن را بخرید. 

 

در طرز تهیه پینچو 3 ادویه و سس به نام های سس سوفریتو ، ادویه سازون و  ادویه ادوبو بکار رفته ، طرز تهیه خانگی این سس و ادویه ها در همین مقاله آمده است.  آشپزی آرژانتینی  را  بدون این سس و ادویه ها نمی توان تصور کرد.

مواد لازم برای پینچو

1/2 فنجان سس سوفریتو 
1/3 فنجان روغن زیتون  
1 و 1/2  قاشق غذاخوری ادویه سازون  
1 و 1/2 قاشق غذاخوری ادویه ادوبو 
1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز 
1 و 1/2 قاشق چایخوری سیر دانه دار 
1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده 

1کیلو گرم مرغ ، به مکعب های 5 سانتی برش دهید 
1/4 فنجان سس باربیکیو 
1 عدد نان ، برش خورده 

 

پینچو

طرز تهیه  غذای آرژانتینی  پینچو

سوفریتو ، روغن ، سازون ، ادویه آدوبو ، پودر پیاز ، سیر  و فلفل سیاه را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. گوشت مرغ را اضافه کرده و روی آن بریزید. برای بهترین نتیجه ، گوشت را حداقل 2 تا 3 ساعت ماریناد کنید.
هنگام آماده شدن برای پخت ، گوشت را از یخچال خارج کنید. آب ماریناد را دور بریزید. گریل را از قبل روی 450 درجه فارنهایت یا حرارت متوسط ​​گرم کنید. گوشت را روی سیخ های 30 یا 35  سانتی بکشید و در انتهای هر سیخ یک فضای 7.5  سانتی خالی بگذارید. 


سیخ ها را روی گریل بگذارید و به مدت 3 دقیقه گریل کنید. سیخ ها را با دقت برگردانید و طرف دیگر را به مدت 3 دقیقه کباب کنید. دوباره سیخ ها را برگردانید و 2 دقیقه دیگر از طرف دیگر بپزید ، سپس پینچو ها را با سس باربیکیو بمالید. یکبار دیگر  بپزید تا زمانی که پینچو ها سرخ شوند. از گریل بردارید ، دوباره سس باربیکیو را بمالید و 5 دقیقه قبل از سرو استراحت دهید. تکه های نان را روی گریل تست کنید.

 

سس سوفریتو 

سس سوفریتو


سوفریتو یک ماده اصلی در پخت پائلا است. این یکی از پایه های غذا را فراهم می کند .سوفریتو یک سس گوجه فرنگی سنتی اسپانیایی است که بسیار شبیه پاساتای ایتالیایی است و در انواع غذاهای اسپانیایی استفاده می شود. پیاز ، سیر ، فلفل و گوجه فرنگی خرد شده در روغن زیتون سرخ می شود تا سس گوجه فرنگی غنی و غلیظ به دست آید. می توان آن را با برنج یا تخم مرغ خورد ، اما اغلب به عنوان ترکیب اصلی سس ، سوپ ، خورش یا غذاهایی مانند پائلا یا به عنوان پر کننده برای امپانادا استفاده می شود. می توانید سس سوفریتو را در یخچال تا 5 روز نگه دارید یا می توانید آن را تا 6 ماه فریز کنید.

مواد لازم برای تهیه 500 میلی لیتر سس سوفریتو
4  قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز ، ریز خرد شده
2 حبه سیر ، ریز خرد شده
½ فلفل سبز ، ریز خرد شده
500 گرم گوجه فرنگی رسیده ، تقریبا خرد شده یا 1 قوطی گوجه فرنگی پوست کنده
1 عدد  برگ بو
1 شاخه رزماری
1 شاخه آویشن
یک قاشق غذاخوری شکر
نمک

سس سوفریتو

سس سوفریتو قرمز

طرز تهیه سس سوفریتو

در یک ظرف سایز متوسط ​​، روغن را داغ کرده و سیر خرد شده ، پیاز ، فلفل ، برگ بو ، رزماری و آویشن را اضافه کرده و حدود 10 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. گوجه فرنگی های خرد شده  ، نمک و مقدار کمی شکر را اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید ، گاهی اوقات هم بزنید.در اواسط پخت در غذاساز ریخته تا کاملا یکدست شود و در زمان باقی مانده روی حرارت ملایم بپزید.

 

سس سوفریتو

سس سوفریتو سبز


سس سوفریتو Sofrito ستون فقرات اکثر غذاهای لاتین کارائیب است. این سس همه کاره و ماریناد تغییرات کمی در سراسر کارائیب لاتین و آمریکای جنوبی دارد. این یک راه آسان و خوشمزه برای افزودن طعم به ماریناد گوشت ، برنج و غذاهای سبزیجات است.

طرز تهیه سس سوفریتو سبز

1 عدد فلفل دلمه ای قرمز
1 عدد فلفل دلمه ای سبز
12 آجی دولچه (ااز نواع فلفل دلمه ای aji dulce)
12 حبه سیر
پیاز 1 عدد
6 برگ recaito/ culantro (در صورت در دسترس نبودن گشنیز)
2 ساقه پونه کوهی
1 دسته گشنیز
1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه
2 قاشق چایخوری نمک
1/2 فنجان روغن زیتون
همه مواد به جز روغن زیتون را در غذاساز مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. در حالی که پردازنده در حال کار است ، روغن زیتون را به آرامی به آن اضافه کنید و آنقدر ادامه دهید تا کاملا مخلوط شود.

 

ادویه سازون

ادویه سازون Sazon
 
ادویه سازون Sazon رنگ زیبا و طعم گرم را به غذاها می افزاید ، بدون گرمای تند. برای اجتناب از رنگهای غذایی موجود در برخی از مارک های فروشگاه ، این دستور را در خانه تهیه کنید.ممکن است به خرید ادویه جات ترشی جات در بازار محلی خود عادت کرده باشید ، اما وقتی بازار بسته است و نمی خواهید برای تهیه آن غذاها منتظر بمانید ، چه می کنید؟
 
وقتی برای تهیه برنج زرد و ropa vieja به ادویه sazon نیاز داشتم ، این اتفاق برای من افتاد . به جای اینکه منتظر روز بعد باشم ، تصمیم گرفتم به جای آن یک ترکیب ادویه خانگی درست کنم.هنگامی که شروع به تهیه مخلوط ادویه در خانه می کنید ، متوجه می شوید که چقدر راحت است و چقدر می توانید در پول خود صرفه جویی کنید. نه تنها این ، بلکه طعم آن همیشه بهتر است وقتی در خانه مخلوط ادویه درست می کنید. و راهی وجود ندارد که بدانید ادویه ها چقدر در قفسه های بازار مانده اند.
 
دلیل دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید مخلوط را در خانه شروع کنید ، و این دلیل مهمی است. برخی از مارک ها نمک اضافی ، رنگ های غذایی ، نگهدارنده ها و رنگ های مصنوعی را به ترکیب ادویه خود اضافه می کنند. تهیه آنها در خانه به شما این کنترل را می دهد که چه چیزی به مخلوط اضافه یا کم کنید.
ادویه سازون
 
پاداش بزرگ : هرگز نباید نگران چیزی باشید که در شیشه ادویه پنهان شده است. وقتی خودتان ادویه خود را می سازید ، مونوسدیم گلوتامات (MSG )، طعم دهنده های مصنوعی یا رنگ خوراکی وجود ندارد! اگر غذاهای لاتین و مکزیکی زیادی تهیه می کنید ، ممکن است بسیاری از مواد لازم برای ادویه سازون در انبار شما وجود داشته باشد.
 
ادویه جات مانند پودر گشنیز ، زیره ، سیر و پیاز بسیار رایج هستند. عنصر اصلی برای دادن رنگ قرمز غنی به سازون ، پودر آکیوت است.
(آکیوت بومی آمریکای گرمسیری است که از قرن بیستم رنگ قرمز از دانه های آن استخراج شده است و قدرت نمادین (نماینده زندگی ابدی، خورشید، آتش و خون، عظمت و قدرت) است و برای رنگ آمیزی و طعم غذا استفاده می شود. آکیوت نام مستعار آناتو، درخت رژ لب و زعفران برزیل نامیده می شود. )
اگر دانه های آناتو یا پودر آکیوت در دسترس نیست ، می توانید یک مقدار زعفران یا مقدار مساوی زردچوبه جایگزین کنید.
اگر زعفران در دسترس نیست یا به دلخواه شما نیست ، جایگزین دیگری برای پودر آکیوت ترکیب 1 قسمت زردچوبه و 2 قسمت پاپریکا است. آنها را با ادویه جات دیگر به کاسه اضافه کنید و خوب هستند!
 
از ترکیب ادویه لاتین برای افزودن طعم و رنگ قرمز زیبا به هر نوع غذای مکزیکی یا آمریکای لاتین استفاده کنید. سوپ ، خورش ، مرغ ، ماهی ، گوشت گاو یا  و حتی اقلام صبحانه! در اینجا چند ایده وجود دارد
ادویه استیک - از آن برای ادویه استیک ها برای کباب کردن استفاده کنید ، به ویژه یک استیک باتیت لاتین یا مکزیکی ، یا حتی استیک فلپ جنوب غربی .
غذاهای برنجی - من از ترکیب ادویه Sazon در دستورهای غذایی خود برای arroz amarillo و مرغ و برنج پورتوریکو استفاده می کنم .
لوبیا - اگرچه رنگ قرمز روی لوبیا چندان دیده نخواهد شد ، اما طعم سازون در لوبیا شگفت انگیز است !
تخم مرغ - از افزودن یک قطره روی تخم مرغ های رانچرو مکزیکی دریغ نکنید
 
ادویه سازون Sazon

مواد لازم برای تهیه ادویه سازون

1 قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده
زیره سبز 1 قاشق غذاخوری
1 قاشق غذاخوری پودر آکیوت
1 قاشق غذاخوری پونه کوهی 
1 قاشق غذاخوری گشنیز خشک
1 قاشق غذاخوری پودر سیر
2 قاشق چایخوری نمک
2 قاشق غذاخوری پودر پیاز
1 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
در آسیاب ادویه یا غذاساز گشنیز ، زیره ، آکیوت ، پونه کوهی ، گشنیز ، پودر سیر و پیاز ، نمک و فلفل دلمه ای را اضافه کرده و پودر کنید تا خوب خرد شود. ذخیره در ظروف محفوظ. و در دار در جای سرو و ترجیحا تاریک.
 

ادویه ادوبو 

Adobo  ادویه ادوبو

ادویه ادوبو ترکیبی از ادویه همه منظوره لاتین و مکزیکی است. از این دستور العمل برای کم کردن سدیم و بدون مونوسدیم گلوتامات (MSG ) استفاده کنید. 
اگر از آشپزی لذت می برید ، احتمالاً مجموعه قابل توجهی از ادویه جات ترشی جات و ترکیب ادویه جات را در آشپزخانه خود داشته باشید. مشکل این است که می توان گفت مدت زمان ادویه جات ترشی جات قبل از خرید در قفسه های فروشگاه چقدر دشوار است. تاریخ انقضا فقط راهنمای زمان استفاده از ادویه جات است. به ندرت اطلاعاتی در مورد زمان بسته بندی ادویه جات وجود دارد.

بدتر از آن ، ادویه جات خریداری شده گران است. این می تواند احساس وحشتناکی باشد که بدانید چندین دلار برای یک شیشه پودر چیلی یا ادویه تاکو که 3 سال قبل بسته بندی شده را خرج کرده اید . به همین دلیل (و بسیاری ر دیگر) ، توصیه می کنم خودتان ادویه جات و ترشی جات را تهیه کنید.

نه تنها تهیه ادویه جات خانگی ارزان تر است ، بلکه به شما این امکان را می دهد که دقیقاً بدانید در شیشه چه چیزی وجود دارد (و چه نیست). بسیاری از مخلوط های ادویه ای که از فروشگاه خریداری شده اند دارای مقدار زیادی نمک ، طعم دهنده های مصنوعی ، مواد شیمیایی مانند MSG (گلوتامات مونوسدیم) و سایر پرکننده ها هستند.

 

Adobo ادویه ادوبو   

ادویه ادوبو چیست

ادویه ادوبو ترکیبی از ادویه جات لاتین یا اسپانیایی است که برای افزودن طعم به غذا استفاده می شود. و باعث خشک شدن یا ماریناد بسیار خوبی می شود. آن را معادل آمریکایی نمک ادویه همه منظوره یا مخلوط اولیه ادویه کاجون در نظر بگیرید.

ادویه ادوبو را می توان به عنوان محلول خشک یا ماریناد مرطوب استفاده کرد. بسیاری از مردم آن را با روغن زیتون ، آب مرکبات (معمولاً آب پرتقال یا لیمو) و سرکه ترکیب می کنند تا به عنوان خمیر طعم دهنده گوشت ، مرغ و ماهی استفاده شود.
این مخلوط دارای طعم دودی و تا حدی تند است که با سبزیجات ، سوپ ها و خورش ها و غذاهایی مانند لوبیا سیاه و برنج و فلاوتای گوشت گاو ترد بسیار عالی است 

اگرچه مواد تشکیل دهنده می توانند بر اساس منطقه متفاوت باشند ، اما معمولاً 5 ادویه اصلی وجود دارد که در اکثر مخلوط های adobo پیدا خواهید کرد
پودر سیر
پونه کوهی - وقتی غذاهای مکزیکی یا سایر غذاهای لاتین درست می کنم ، ترجیح می دهم از پونه کوهی استفاده کنم. این خویشاوند با لیمو verbena است ، بنابراین طعم مرکبات روشن تری نسبت به پونه کوهی مدیترانه ای دارد. اگر نمی توانید پونه کوهی معمولی پیدا کنید ، از آن استفاده کنید.
نمک  ، فلفل سیاه و زردچوبه

من آن را در دستور  غذاهای مخصوص  مثل غذای کوبایی روپا ویجا ، یک غذای لاتین خوشمزه که دارای استیک پهن پخته شده است ، استفاده می کنم .طعم دودی خوبی به  مرغ و برنج پورتوریکویی می بخشد و فکر می کنم در مرغ کوبانو نیز آن را دوست داشته باشید!

 

Adobo ادویه ادوبو

طرز تهیه  ادویه ادوبو 

3 قاشق غذاخوری پودر سیر
2 و 1/2 قاشق غذاخوری نمک
2 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
1 قاشق چایخوری پونه کوهی 
1/2 قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده
در آسیاب ادویه یا غذا ساز پودر سیر ، نمک ، فلفل سیاه ، پونه کوهی و زردچوبه را اضافه کنید. پودر کنید و در ظروف محفوظ. ذخیره کنید.

 

روپا ویجا کوبایی

 روپا ویجا کوبا

 

این دستور کوبا روپا ویجا یک غذای خوش طعم لاتین است که از استیک تهیه شده و خرد می شود. با گوجه فرنگی ، پیمنتو Pimento (نوعی فلفل دلمه که تندی کمی دارد ) ، پیاز و فلفل کم و آرام پخته می شود و سپس از زیتون و کپر Caper استفاده می شود.

آن را روی برنج سفید سرو کنید تا سس خوشمزه آن جذب شود!

 

Ropa Vieja به عنوان غذای ملی کوبا شناخته می شود ، اما تنها چیزی که من می دانم این است که یکی از غذاهای مورد علاقه من در مورد نحوه  تهیه آسان و میزان طعم هایی است که با حداقل تلاش به دست می آید.

 

طعم در ROPA VIEJA  از چیست؟
طعم های خوشمزه ای که از طعم دادن استیک با چاشنی Adobo آدوبو ، قبل از ماریناد آن با سوفریتو (سس گوجه فرنگی) ، پیاز و فلفل ، چاشنی سازون و پخت آرام آن ایجاد می شود ، شگفت انگیز است.
زیتون سبز پر شده از پیمنتو (هسته زیتون برداشته می شود و برشی از فلفل پیمنتو گذاشته می شود) ، کپرها در اواسط پخت برنج اضافه می شوند و طعم فوق العاده ای می دهند.

بهترین قسمت گوشت برای روپا ویجا 

گوشت گاو کبابی و حتی گوشت مرغ کار می کند ، اما بهترین برای من همیشه بخش استیک پهلو بوده است .

 

چرا به آن ROPA VIEJA می گویند؟

اساساً این از یک داستان قدیمی اسپانیایی درباره پیرمردی بی پول نشأت می گیرد که زمانی لباس های خود را تکه تکه می فروخت ، زیرا نمی توانست برای خانواده اش غذا تهیه کند.

مواد لازم کوبا روپا ویجا

 

Cuban-Ropa-Vieja2.jpg


سوفریتو که گفتم یک سس گوجه فرنگی غلیظ است که از گوجه فرنگی ، پیاز و فلفل تهیه شده است. در صورت تمایل می توانید یک چهارم فنجان رب گوجه فرنگی را جایگزین کنید.
استیک پهلو به راحتی خرد می شود و مجدداً در مایع و سبزیجات سرخ کننده می رود تا کم و غلیظ شود.
گوشت گاو خرد شده خوشمزه را روی برنج سفید  یا با لوبیا و موز سرخ شده سرو کنید.

Ropa Vieja کوبا با استیک پخته و چاشنی دار شروع می شود که در پایه گوجه فرنگی از پیاز ، فلفل ، زیتون و کپر تهیه می شود. روی برنج خرد کرده و سرو کنید.

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن گیاهی
نیم کیلو استیک پهلو 
2 قاشق چایخوری ادویه Adobo (خریداری شده از فروشگاه یا نسخه من در همین مقاله)
2 عدد پیاز زرد خرد شده
3 عدد فلفل دلمه ای 
4 حبه سیر چرخ کرده
4 تا 6 قاشق غذاخوری سس سوفریتو(طرز تهیه سوفریتو در همین مقاله)
8 تا 12 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی
2 قاشق چایخوری ادویه سازون Sazon (خریداری شده از فروشگاه یا نسخه من طرز تهیه ادویه سازون در همین مقاله)
1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
آب گوشت گاو نزدیک به یک لیتر
10 زیتون سبز اسپانیایی برش خورده (هسته زیتون برداشته می شود و برشی از فلفل پیمنتو گذاشته می شود)
100 گرم پیمنتو قرمز برش خورده
3 قاشق غذاخوری کپر آبکش کرده
گشنیز برای تزئین

 

طرز تهیه روپا ویجا کوبایی

 روپا ویجا


پیاز را نازک خرد کرده و فلفل دلمه ای را به نوارهای 1/4 اینچی برش دهید. سیر را خرد کنید.
هر دو طرف استیک پهلو را با چاشنی ادوبو مزه دار کنید. هر کدام را به نصف بریزید تا در قابلمه جا شود.
روغن را روی حرارت متوسط ​​متوسط ​​گرم کنید. استیک ها را به قابلمه اضافه کرده و هر طرف را به صورت دسته ای تفت دهید تا حدود 10 دقیقه سرخ شود.
گوشت سرخ شده را در یک بشقاب قرار دهید و حرارت را  کم کنید تا متوسط ​​شود. پیاز ، نصف فلفل دلمه ای و سیر را اضافه کنید. گاهی اوقات هم بزنید ، حدود 10 دقیقه بپزید.
سوفریتو ، سس گوجه فرنگی ، سازون ، فلفل و آب گوشت گاو را اضافه کنید. هم بزنید و مخلوط را به جوش بیاورید. گوشت گاو را به قابلمه برگردانید. حرارت را کم کرده و بجوشانید ، بسته به نوع گوشت روی حرارت کم کاملا مغز پخت کنید. گوشت بعد از پخت باید کاملا و براحتی ریز شود.
گوشت را با دقت به کاسه منتقل کنید و گوشت را با انگشتان یا دو چنگال خرد کنید. سبزیجات و سس را بجوشانید و گوشت را اضافه کنید ، 10 دقیقه دیگر بپزید. برای تزیین روی برنج سفید با شاخه های گشنیز سرو کنید.


نکات آشپزی در روپا ویجا 

روپا ویجا

 

هر استیک پهلو را به صورت عمودی به نصف برش دهید ، نه به صورت طولی!
من دوست دارم از فلفل دلمه ای رنگهای مختلف مانند قرمز ، سبز ، زرد استفاده کنم.
سوفریتو یک سالسای غلیظ و شبیه پخت و پز لاتین است که از گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل سبز ، گشنیز و سیر تهیه شده است و باعث صرفه جویی در وقت آماده سازی شما در آشپزخانه می شود. اگر سوفریتو ندارید در صورت تمایل می توانید رب گوجه فرنگی را  جایگزین کنید و یک چهارم فنجان آب اضافه کنید.
به عنوان یک گزینه دیگر برای سرو: روپا ویجا  Ropa Vieja همچنین می تواند با لوبیا سیاه و موز سرخ شده با لیمو سرو شود.

 

کاربر گرامی اگر ادویه را در مقدار زیاد تهیه می کنید مقاله چرا ادویه را نمی توان در یخچال ، نزدیک اجاق گاز یا روی میز نگهداری کرد؟ را بخوانید و اگر به آشپزی ملل علاقمند هستید مقاله مترادف انگلیسی و فارسی ادویه های هندی را بخوانید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Yamary 83 :

    برنج زرد (اروز آماریلو) برنج زرد جزء اصلی در اکثر آشپزی های لاتین ، یعنی در کارائیب است. غذاهای پورتوریکو و کوبا معمولاً این غذا را در کنار گوشت قرمز و مرغ برشته سرو می کنند. طرز تهیه ساده ترکیبی از سبزیجات ، ادویه هایی مانند sazonادویه سازون و برنج سفید دانه بلند استفاده می کند. برنج کوبا چیست؟ برنج کوبا با تفت دادن پیاز خرد شده ، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و افزودن ادویه سازون برای طعم و رنگ شروع می شود. سپس برنج سفید دانه بلند را داخل آن بریزید و بخارپز کنید.نخود فرنگی اضافه می شود و برنج معمولاً در کنار غذاهای سرخ شده گوشت یا مرغ سرو می شود. رنگهای زیبا ، زرد ، قرمز و سبز در درجه دوم طعم غنی برنج هستند.

    1400/6/11 13:21
  • Yamary 83 :

    کوپا روپا ویجا از کدام کشور است؟ لطفا دستور غذا کوپا روپا ویجا را بگذارید

    1400/6/11 13:33
    • طاهره مصطفوی :

      سلام به عنوان غذای ملی کوبا شناخته می شود . طرز تهیه غذا کوپا روپا ویجا را در ادامه همین مقاله می گذارم

      1400/6/12 8:10

بیشتر بخوانید