ساده ترین راه طعم دار کردن ماهی

 چگونه ماهی را مزه دار کنیم، چطور ماهی خوشمزه درست کنم

ساده ترین روش که معمولا برای مزه دار کردن ماهی، طعم دار کردن ماهی و گرفتن بوی زهم ماهی (بعضی ها بوی زخم بکار می برند ) استفاده می کنم و ماهی بسیار خوش طعم می شود به این صورت است:

ماهی را در چه موادی بخوابانیم و چگونه ماهی را طعم دار کنیم

کمی روغن داخل تابه می ریزم . در طرز تهیه این مدل از پخت ماهی سپس زردچوبه ، فلفل سیاه ، مقداری سس سویا و چند تکه فلفل دلمه ای از هر رنگی که دارم را به روغن اضافه می کنم ، بعد  تابه را روی حرارت کم می گذارم.

سپس ماهی ها را که پوست آنها را کنده ام داخل ماهی تابه می چینم و برای مزه دار كردن ماهي چندحبه سیر درسته با پوست را در فضاهای خالی تابه می گذارم.

در صورتی که قارچ ریز داشته باشم آنها را هم در فضاهای خالی می چینم ، بعد از کمی گرم شدن ماهی ها را برمی گردانم و درب تابه را می گذارم تا ماهی ها کاملا مغز پخت شوند ،حال دوباره ماهی ها را برمی گردانم و می گذارم تا کاملا آب سس گرفته شود و به اصطلاح به روغن بیفتد .

درب تابه را برمی دارم و کمی شعله را زیاد می کنم . ماهی آماده سرو است.قارچ و سیر ها در این مدل پخت بسیار خوشمزه می شوند.

قارچ ها طلایی و سیرها درون پوست کاملا پخته و با فشار دادن پوست به حالت کرم کاراملی از پوست خارج می شوند. یکبار امتحان کنید پشیمان نمی شوید.

بهترین روش برای زدودن بوی زخم ماهی 

ماهی را چگونه مزه دار کنیم

روش پوست کندن ماهی:

بیشتر افراد از بوی ماهی خوششان نمی آید و سوال آنها در بیشتر موارد این است که چگونه ماهی خوشمزه درست کنیم که بو ندهد، بیشتر بوی ماهی در پوست آن است که اگر پوست جدا شود بوی بد ماهی هم از بین می رود در زمان تمیز کردن، بعضی از ماهی فروش ها ماهی را مثل مرغ  پوست پوست می کنند در صورتی که این کار را انجام ندادند خودتان به روش زیر ماهی پوست ماهی را جدا کنید.

 تابه را خالی بدون روغن روی شعله می گذارم تا کاملا داغ شود و ماهی را از سمت پوست درتابه می چینم بعد از 1 دقیقه شعله را خاموش می کنم ، پوست ماهی براحتی از گوشت جدا می شود. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید