زن و شوهر که 72 سال با هم زندگی کرده اند

در

زن و شوهر


عشق واقعی ... چیست و آیا وجود دارد؟ همه ما بدنبال پاسخ این سوال هستیم.  راز قدرت و طول عمر یک رابطه عاشقانه شاد چیست؟ در شادی و غم ، بیماری و سلامتی ، فقر و ثروت ... سه چهارم قرن زیبایی واقعی و احساسات واقعی!

 

زن و شوهر

 

زن و شوهر

 

او فقط هجده سال داشت که برای اولین بار مل را در بیمارستان دید.مل اخیراً در دوران جنگ جهانی دوم از خدمت سربازی بازگشت. سپس ورا تصمیم گرفت که قلب مل را به هر طریقی بدست آورد و موفق شد! آنها اکنون هفتاد و دو سال است که با هم هستند. چهار سال نامزدی و شصت و هشت سال ازدواج خوشبخت. ورا اکنون نود ساله است ، و مل نود و پنج ساله است.

 

زن و شوهر

 

زن و شوهر

 

زن و شوهر

 

 

زن و شوهر

عکاس برای این زن و شوهر که 72 سال با هم بودند یک جلسه عکس ترتیب داد تا نشان دهد عشق واقعی چگونه است.


از کودکی به ما یاد می دهند که به ندای قلب خود گوش کنیم. اما احساسات بسیار زودگذر هستند ... عشق واقعی را می توان با یک ستاره راهنما مقایسه کرد ، این همیشه مسیر زندگی ما را روشن می کند. طوفان ها قایق زندگی ما را متلاشی نمی کنندزیرا شما همیشه می توانید به کسی که انتخاب کرده اید در زندگی متکی باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی واقعی به همراه می‌آورد

در

چه چیزی شما را خوشحال می‌کند؟ طبق تحقیقات به عمل آمده توسط DoubleTree از 2000 نفر بزرگسال، از قرار معلوم، چیزهای کوچکی در زندگی وجود دارند که موجب شادی ما می‌شوند.
ممکن است برایتان عجیب باشد که بدانید انسان‌ها معمولاً خوش‌بین هستند چرا که بیش از نصف بزرگسالان گفته‌اند آنها طرز تلقی «نیمه پر لیوان» را از زندگی دارند و 56% خودشان را مشخصاً خوشبخت دانسته‌اند.
بیش از یک‌چهارم از آنها گفتند که چیزهای کوچک معدودی وجود دارند که بتوانند آنها را مشعوف کنند، و تحقیق نشان داد که شگفتی‌های کوچک، بزرگترین شادی‌ها را برایمان به همراه می‌آورد؛ و 82% گفتند که بهترین چیزها در زندگی، بطور غیرمترقبه اتفاق می‌افتد.

40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی واقعی به همراه می‌آورد

دکتر گلن ویلیامز استاد روان‌شناسی دانشگاه ناتینگهام تِرِنت گفته است: «یک اکسیر مؤثر برای رسیدن به خوشبختی، لزوماً از طریق تجربه کردن رویدادهایی نیست که ما ممکن است برای آنها برنامه‌ریزی کرده باشیم؛ رویدادهایی همچون: ازدواج کردن، تغییر منزل مسکونی، گرفتن آن همه ترفیعات، یا حتی استفاده از تعطیلات»
خوشی‌های زندگی هر چند کوچک و غالباً غیرمترقبه هستند، می‌توانند لبخند را به روی لبانمان بنشانند و به ما در راه ساختن یک زندگی شادتر و پرمعناتر برای خودمان و دیگران، کمک کنند.(سیارک)
40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی حقیقی و احساس خوشبختی به همراه می‌آورند، در زیر آمده است:
1- پیدا کردن پول در جیب‌تان، موقعی که از وجود آن خبر ندارید
2- پرسیدن حال شما توسط چند نفر که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند
3- رفتن به رختخواب در مواقعی که ملحفه‌ها تمیز هستند
4- یک حمام یا دوش خیلی طولانی، در مواقعی که وقت کافی دارید.
5- لبخند زدن به یک کودک
6- دریافت یک پیام 10 دقیقه‌ای از طرف شریک زندگی یا دوست
7- در آغوش گرفتن و بغل کردن کسی، قبل از بلند شدن از خواب و شروع کار روزانه
8- از خواب بلند شدن و دیدن یک روز آفتابی و زیبا
9- داشتن یک مکالمه تلفنی طولانی با کسی که برایش اهمیت قائل هستی و مدتی است که با او صحبت نکرده‌ای
10- مشاهده بارش باران در هنگامی که مجبور نیستی به جایی بروی و روی کاناپه به حالت چمباتمه نشسته ای
11- مشاهده کودکان در حال بازی یا خنده با همدیگر، که شما را به یاد شادی‌های دنیا می‌اندازد
12- گذراندن قسمتی از وقت خود با حیوانات خانگی یا حیوانات به طور کلی.
13- یک غریبه به شما یک لبخند صمیمانه بزند
14- یک کش دادن خوب و طولانی به بدن، در موقعی که اول صبح از خواب بیدار می‌شوی تا به بدن خود حرکت بدهی
15- خندیدن بلند به یک خاطره خنده‌دار
16- یک ابراز احساس محبت‌آمیز از کسی در زندگی خودتان، مثلاً به سادگی کمک کردن کودکتان به شما برای پختن شام
17- یک بوی خوشایند شما، از بوی نان تازه گرفته تا بوی چمن تازه زده شده
18- یک بغل کردن معنی‌دار و طولانی از کسی که برایش اهمیت قائل هستی
19- پوشیدن لباس‌ها، پس از آن که روی رادیاتور شوفاژ گرم شده باشند
20- چند لحظه خلوت کردن با خود، وقتی که همه چیز شلوغ و پلوغ شده باشد
21- تماشای غروب یا طلوع آفتاب
22- بوی محیط خارج از خانه، پس از متوقف شدن باران
23- گوش دادن به هنرمند یا آلبوم مورد علاقه خودتان
24- دریافت کردن یک ایمیل یا یک نامه از یک دوست
25- شانس انجام یک کار خلاقانه، از رنگ‌آمیزی یک مجموعه کشوی قدیمی گرفته تا خط خطی کردن یک تصویر
26- گرفتن دست کسی که به او عشق می‌ورزید
27- خوردن صبحانه‌‌تان در رختخواب
28- بازی کردن یک بازی که شما در بچگی‌هایتان دوست داشتید
29- خوردن غذای سالم وخوشمزه که باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید
30- نیم ساعت چرت زدن اضافه در رختخواب
31- اختصاص کمی وقت به خودتان برای خواندن کتابی که دوست دارید
32- خریدن نوشیدنی یا اسنک مورد علاقه‌تان و مزه‌مزه کردن آن
33- دریافت گل از کسی که شما برایش اهمیت دارید
34- خوردن ناهار در بیرون و در آفتاب
35- آزمایش کردن یک دستورالعمل جدید آشپزی و ابداع یک غذای خوشمزه
36- اعلام حمایت از شما به وسیله دوستان یا خانواده‌تان
37- گوش دادن به یک آهنگ مورد علاقه که سالهاست نشنیده‌اید
38- اختصاص وقت برای کمک کردن به برخی افراد در خصوص مسائل‌شان
39- گذراندن اوقات در خانه‌تان، وقتی که آراسته و تمیز باشد
40- کسب یک پیروزی کوچک، از قبیل تعمیر ماشین لباس‌شویی یا تعویض یک لامپ

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 چیزی که آدمها آرزو داشتند پیش از ازدواج بدانند

در

ازدواج  مسئله بزرگی است، اما اگر درست تحقیق کنید ، راه می تواند بسیار هموارتر باشد نسبت به یک راه پرسنگلاخ که همه راجع به ان هشدار می دهند. پس چطور می توانید آماده شوید؟ در اینجا 10 راه آماده شدن برای ازدواج شرح داده شده است.


1- شریک شما دوست دارد که تخم مرغ صبح هایش چگونه باشد؟
صبحانه جفتی در تختخواب، علی الخصوص اگر تخم مرغ ها خوب درست شده باشند می تواند نزدیکی عاطفی ایجاد کند. باید در قسم های عروسی و هر جایی که می توانید این مسئله را یادداشت کنید:"تخم مرغ هم زده با سس گوجه و فلفل". این مهمانی کوچک به همسرتان نشان می دهد که شما تا چه حد از ازدواج با او خوشحال هستید و بخود شما یادآوری می کند که چقدر اشتیاق دارید تا برایش کار انجام دهید. بنابراین، پیش از ازدواج بیابید که آنها چه جور تخم مرغی را دوست دارند.(سیارک)
2- آیا شما با یک هم خانه ای از جهنم ازدواج می کنید؟
آیا عشق شما یک ارباب خانگی هم هست؟ آیا شما مجبورید که هر روز صبح رختخواب را مرتب کنید؟ شما نه تنها شروع به زندگی جدید با عشقتان می کنید، بلکه یک هم اتاقی دائمی نیز می گیرید و مجبور خواهید شد که سازش کنید. آنجا را به خانه خودتان تبدیل کنید آن زمان  احساس خیلی بهتری راجع به نظم در زندگی خواهید داشت.
3- شما ایرادات آنها را کشف کرده اید اما اشکالات خودتان چه؟
خود را از این واقعیت مطلع کنید که شما بعضی اوقات با هم برخورد خواهید داشت چرا که هر دو انسان هستید. شما همیشه محق نیستید و یا جدال را نمی برید، بعضی اوقات شما کسی هستید که تحت سرزنش قرار می گیرید و بیاد بیاورید که این مسئله ممکن است به شما کمک کند تا برخی از بی مبالاتی ها را کنار بگذارید. خودتان را بشناسید، و بدانید چه وقتی خطایی مرتکب شدید و آماده عذر خواهی باشید.
4- چیزهای محبوب شریکتان چیست؟
چیزهای کوچکی وجود دارند، اما در عین حال مهم هم هستند. وقتی یکی از این طوفانها مستقیم به سمت زندگی شما در حال حرکت است که ممکن است پشم های گربه یا شکلات روی کیک باشد، چه چیزی خشم شما را آرام می کند؟ خودتان را برای آن روزهای بارانی آماده کنید و پیش از ازدواج این چیزها را بیابید.
5- آیا حس طنز آنها را یافته اید؟
خندیدن شاید مهمترین چیز باشد. دیر شده است و او نمی تواند کمربندش را بخاطر اینکه شما آنرا جایی انداخته اید و نمی توانید بیاد بیاورید که کجا. سر او بخاطر شلختگی اش غر نزنید و تلاش کنید مسئله را با خنده و شوخی حل کنید.
6- آیا آرزوی مشترکی دارید؟
هر دو می دانید که عاشق هم هستید، ولی ایا می دانید چه چیزی را هر دو دوست دارید؟ یک ورزش، سرگرمی، کلاس رقص و هر چیزی که می توانید پیدا کنید و یکبار در هفته آنرا انجام دهید و دوستانتان را هم شریک کنید و به ان نور و گرما ببخشید. کلیدی است که به خودتان شانس زیادی برای عاشق ماندن برای سالهای دور را بدهید.
7- بعضی وقتها شما مجبورید که چیزهای دیگر را انتخاب کنید.
مهم است که همدیگر را انتخاب کنید، اما بعضی وقتها مهم است که خودتان را انتخاب کنید. از همسرتان بخاطر اینکه مجبور شدید با او بمانید بجای آنکه به باشگاه بدنسازی بروید منزجر نشوید. خودتان را خوشحال نگهدارید و انرزی را به رابطه خودتان بازگردانید، بخاطر اینکه همسرتان تنها چیز خوبی نیست که شما دارید و شما نمی توانید هزینه خوشحال ماندنتان را تنها به دوش همسرتان بگذارید. در این قضیه پیش از ازدواج عمیق شوید و بدانید که نیمه خالی لیوان همیشه آماده است.(سیارک)
8- مراقب چشمان سبز حسادت باشید
اگر می دانید که آدم غیرتی ای هستید، مراقب باشید، چرا که شما به منشی بلوند با چشمهای بزرگ که برای شوهرتان کیک می اورد حسادت خواهید کرد و یا مرد عضلانی ای که همسرتان برای او قهوه درست می کند. با خودتان در این باره صحبت کنید و بدانید که اعتماد هر چقدر هم همترسناک باشد تنها راه حل است.
9- از "دام" و "استف" در گوگل باکس بیاموزید
اگر شما به اندازه من از نگاه کردن به این برنامه حس آسایش می گیرید، شاید شما هم عاشق این دونفر باشید. این دو می دانند که چطور با هم آرامش داشته باشند. شما دو تا چطور؟ از اینکه شبهایتان در داخل به اندازه شبهایتان در بیرون خفن است اطمینان حاصل کنید. شما کل زندگی خود را با هم سپری خواهید کرد، از این مطمئن باشید که  به اندازه ممکن با هم خوش می گذرانید.
10- تردیدهای خود را داشته باشید
ممکن است به نظر خطرناک بیاید قبل از روز بزرگ، اما خاطر جمع نرین روش این است که قبل از ازدواج تمام شکهایتان را جستجو و کشف کنید. و اگر دلیلی نیافتید که با شریکتان ازدواج نکنید، دیگر به نظرتان خیلی سخت نخواهد امد، بخاطر اینکه همه ما انتخابهای زیادی پیش رویمان داریم. از این مسئله آگاه باشید و بدانید که با این کار مطمئن خواهید بود که هر روز صبح از کنار شخص درستی بیدار می شوید و هر شب با یک رویای واقعی به خواب می روید. سپس به شما اثبات خواهد شد که چقدر هر روز و برای بقیه زندگیتان دوستشان خواهید داشت.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

راز عمر طولانی تر

در

کشور ژاپن به بالاترین میانگین طول عمر در جهان معروف است، در این میان یک پزشک 103 ساله ژاپنی، راز طول عمر خود را در چگونه گذراندن  زندگی بیان می کند.


شیجاکی هینوهارا" پزشک ژاپنی در سال 1911 بدنیا آمده  و در سال 1937 از دانشگاه امپریال در کیوتو فارغ التحصیل شد؛ او در سال 1941 به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان بین المللی "سان لوک"شروع به کار نمود پس از آن مدیریت بخش داخلی بیمارستان و علاوه بر ریاست افتخاری و ریاست هیات مدیره آن، رییس افتخاری دانشگاه پرستاری در سان لوک نیز بوده است. وی تا سن 75 سالگی بیش از 150 کتاب تالیف نموده از جمله کتاب " زندگی طولانی، زندگی خوب" "Living long, living good” که پرفروشترین کتاب ژاپن به شمار می آید و 1.2 میلیون نسخه از آن فروش رفته است.
راز طول عمر را از این پزشک 103 ساله یاد بگیرید
شیجاکی با آنکه 103 سال عمر دارد، اما بسیار کمتر به نظر می رسد، 60 کیلوگرم وزن دارد و از سال ها پیش وزنش تغییری نکرده است؛ وی بر این باور است که راز زندگی طولانی و سالم در یک رژیم غذایی سالم و متعادل نهفته است.
اصول شیجاکی هینوهارا برای داشتن عمری طولانی:


1. تغذیه، مبنای اصلی برای عمر طولانی؛ صبحانه این پزشک 103 ساله، آب میوه، یک قاشق روغن زیتون(روغن زیتون برای پوست و رگهای خونی بسیار مفید است) به همراه عدس و یک موز است؛ این پزشک در وعده ناهار مقداری شیر و 2 تا 3 عدد بیسکویت میل می کند و در صورت مشغولیت بسیار، از صرف ناهار خودداری می کند و وعده شام وی متشکل از میوه و ماهی و برنج است. در هفته دو بار گوشت می خورد و البته نه بیش از 90 گرم.


2. حفظ انرژی؛ این پزشک ژاپنی تاکید می کند زمانی که انسان از سلامتی برخوردار باشد توان و انرژی بالایی دارد، اما زمانی که دچار پرخوری یا خواب زیاد می شود، نیرو و توان خود را از دست می دهد، به عنوان مثال، کودکان زمانی که در اوج نشاط خود بسر می برند غذا و خواب را کاملا از یاد می برند؛ هینوهارا می گوید اگر افراد بالغ غرق کارهای روزانه خود شوند در حالی که احساس خوشبختی کنند، دیگر نیازی به رژیم غذایی سخت و ساعت های خواب مشخص ندارند.


3. سخت کارکنید؛ این پزشک بر این باور است که داشتن مسئولیت های بسیار در زندگی سبب حفظ شادابی و نشاط می شود؛ نباید برای بازنشستگی بویژه تا قبل از 65 سالگی عجله کرد؛ الان دیگر می دانید برای داشتن عمر طولانی چه باید کرد: «سخت کار کنید»
هیچگاه از آسانسور استفاده نکنید؛ اگر می خواهید همواره از سلامتی برخورداری باشید، این پزشک به شما توصیه می کند همواره از پله ها استفاده کنید و چمدانهایتان را خودتان حمل کنید! این امر سبب می شود تا عضلات خود را قوی نگه دارید؛ وی سعی می کند روزانه بین 2 هزار تا 2هزارو 500 قدم به آرامی پیاده روی کند، زیرا از عصا استفاده می کند.


4. درد و رنج و نگرانی را از یاد ببرید؛ تنها راه فراموشی درد و رنج، در "خوشبختی" نهفته است، باید عمیقا به این مساله اندیشید. "به مسایل مادی زیاد فکر نکنید، فراموش نکنید که شما در هنگام مرگ چیزی با خود نمی برید".


5. از افراد موفق الگو بگیرید؛ یک الگو در زندگی خود تعیین کنید و سعی کنید تا از او بهتر باشید؛ این پزشک 103 ساله می گوید که پدرش الگوی وی در زندگی اش است... هرگاه در زندگی به مشکلی برمی خورد، از خود سوال می کند که پدرش در چنین شرایطی چه می کرد.
این پزشک ژاپنی توضیح می دهد که همیشه به خاطر خانواده اش و برخی اهداف در زندگی تلاش می کرد. از سن 65 سالگی دست به اقدام های داوطلبانه زد و همچنان می تواند 18 ساعت در روز کار کند.

منبع :العالم

نظرات

در ادامه بخوانید...

به خاطر عشق یا به خاطر پول چطور از خیانت مالی پیشگیری کنیم

در

 همه ی ما خیالاتی مربوط به عشق در سر می پرورانیم. همه ی ما به دنبال آن شخص ایده‌آل و رابطه ای بر پایه ی احترام و توجه متقابل هستیم. اما وقتی پول وارد ماجرا می شود، چه پیش می آید؟ چه می شود اگر مخاطب خاص شما بر اساس چیزی که ترنت هم، بنیان گذار شرکت The simple dollar، آن را خیانت مالی نامید، عمل کند؟

همه ی ما داستان هایی درباره ی این که چطور پول و قدرتش می تواند رابطه های انسان ها را نابود کند، شنیده ایم. درباره ی رابطه های اشخاص معروفی که به خاطر پول به نتیجه نرسیده است، مطالبی خوانده ایم؛ از شارلمانی که با پول و قدرتش توانست با دسیدراتا ازدواج کرده و با این ازدواج، دو پادشاهی را یکپارچه کند و سپس او را کنار بگذارد، گرفته تا جدا شدن تد ترنر و جین فرندا و مسائل مالی تایگا که بر رابطه ی عاشقانه اش با کایل جنر مشکل ایجاد کرد. همه ی مثال های ذکر شده، مشاجره های مالی اشخاص مشهور و ثروتمند بودند. اما آیا این مسئله در زندگی ما افراد عادی هم وجود دارد؟ آیا پول می تواند عشق را از زندگی مشترک حذف کند؟ پاسخ «بله» است. همه ی ما فامیل یا دوستی داریم که چنین تجربه ای دارد. هرچند این مایه ی دلشکستگی است، اما واقعیت است. من دو دوست صمیمی دارم که زندگی های مشترکشان به دلیل مسائل مالی از هم پاشید. در هر دو مورد هم ( یکی از موارد مرد و دیگری زن است)، همسر آنها نان آور( کفیل خرج) پودند و از نظر رفاهی آنها را تأمین می کردند. در هر دو مورد هم وقتی شخص با شرایط دشوار مالی مواجه شد و بی پول شد، هم کاسبی و هم همسرش را از دست داد.
آیا شما در مورد پول بحث می کنید؟ بحث کردن بر سر مسائل مالی، مسئله ای عادی است. قبلاً هم در باره ی این موضوع (مقالاتی) نوشته ام. چرا به این دلیل که ما چه بخواهیم و چه نه، در زندگی هر روز با پول سر و کار داریم. این مسئله، همیشه جلوی چشممان است. ما هر روز با مسائلی مثل رابطه ی جنسی، مواد مخدر یا جنگ هسته ای مواجه نمی شویم اما حتی اگر در این لحظه در حال خرج کردن پول هم نباشیم، قبص اجاره یا رهن‌نامه مان در بین نامه ها است؛ قبض برق در حال محاسبه است؛ و بدهی به کالج، حتی اگر به آن فکر هم نکنیم، از بین نمی رود و ‌گریبانمان را می گیرد. مسائل مالی، شخصی هستند. برای بعضی، پول کارنامه ی زندگی تلقی می شود و برای بعضی دیگر، وسیله ای برای کنترل رابطه است. شیوه ای که برای مدیریت پول به کار می گیریم، ما را کور( کنترل) می کند. ما اغلب معتقدیم که شیوه ی اداره ی ما درست ترین شیوه است. زمانی که این باور را در خود تثبیت می کنیم، مشکلات، دعوا ها و تهمت زنی ها آغاز می شوند.
سنگ اول را درست بگذاریم
شفافیت
ما کلمه ی شفافیت را خیلی به کار می بریم اما در روابط و مسائل مالی، این کلمه واقعاً به کارمان می آید. هیچ رابطه ایر ا نمی توان بدون شفافیت مالی حفظ کرد. بدون شفافیت، استرس و عواقب راز هایی که نگه می داریم، ممکن است گریبان گیرمان شود. همچنین، این استرس تنها به محیط خانه اختصاص ندارد بلکه تمام زندگی تان را هم تحت شعاع قرار می دهد. از پرسش‌نامه ای که شرکت PwC در سال 2016 برای ارزیابی اوضاع مالی کارکنانش ارائه داده است، می توان دریافت که 52% کارکنان، درباره ی مسائل مالی خود استرس داشتند.
من نمی گویم که باید هروقت با شخص مورد علاقه تان برای صرف شام بیرون رفتید، بگویید "دوستت دارم." و سپس از او درباره ی امتیاز اعتباری اش سؤال کنید. در واقع، هر دوی شما می بایست حتی قبل از این‌که چنین ملاقات صمیمانه ای ترتیب دهید، در مورد اوضاع مالی تان با هم شفاف باشید. هرچند باورش سخت است، این طور به نظر می آید که مسائل مالی شخصی تر از مسائل جنسی باشند.
در طول زمانی که در اپرا شو فعالیت می کردم، شاهد این مسئله بودم که تهیه کننده ها زوج هایی را که حاضر بودند در مورد بعد جنسی زندگی خود صحبت کنند، به راحتی پیدا می کردند. اما وقتی از آنها خواسته می‌شد که درباره ی مسائل مالی خود صحبت کنند، پاسخ می‌دادند که: پول، مسئله ای خیلی شخصی است.
صحبت های عادی درباره ی پول، می تواند استرس را در رابطه تان کاهش دهد. در واقع، بانک TD در بررسی رابطه ی زوج ها و پول که در ژوئن سال 2015 انجام شد، گزارش کرد که زوج هایی که دست کم هفته ای یک بار در مورد مسائل مالی با یکدیگر صحبت می کنند، شادتر هستند. 42% آنها کاملاً خوشحال هستند که نیمه ی گم شده ی خود را پیدا کرده اند و 35% آنها هم عادی می‌باشند.(سیارک
شفافیت یعنی اینکه درباره ی میزان حقوق، بدهی ها، امتیاز مالی، سرمایه و مهم تر از همه، در مورد اهداف مالی تان صحبت کنید. نگفتن این مسائل، به طور قطع خیانت مالی به حساب می آید. با میل و رقبت این اطلاعات را در اختیار یکدیگر قرار دهید.
تیپ های( نوع شناسی) شخصیت مالی:
این طور به نظر می آید که هریک از ما با تیپ شخصیت مالی خاصی به دنیا می آییم. در کل، ما یا اهل پس انداز و یا اهل ولخرجی هستیم. شرکت امریپرایز در بررسی های اخیرش بر مسئله ی زوج ها و پول، دریافت که 73% افراد، سبک مدیریت مالی متفاوت با شریک زندگی شان دارند. نحوه ی تربیت شدن افراد هم تأثیر مهمی بر نحوه ی برخورد آنها با مسائل مالی دارد.
آیا پدر و مادرتا ن همیشه بر سر پول دعوا داشتند؟ آیا مادرتان پول ها را مخفیانه خرج می کرد و به شما می گفت تا چیزی به پدرتان نگویید؟ آیا پدرتان، که از مادرتان جدا شده است، هر گاه شما را می دید سعی می کرد با پول و خریدن وسایل مختلف، شما را تحت تأثیر قرار دهد؟
به مخاطب خاصتان بگویید که در چه شرایطی( مالی) بزرگ شده اید و چه سرگذشتی( مالی) دارید. هر دوی شما با شنیدن و بیان کردن این مسائل می توانید درک کنید که چطور عقیده ی طرف مقابل تان و شیوه ی مدیریت مالی اش ، شکل گرفته است. این به اختلال « من درست می گویم و تو در اشتباهی» خاتمه می دهد.
هدف تعیین کنید:
شما باید تعیین کنید که زندگی  شما با هم قرار است چطور باشد. کجا زندگی خواهید کرد؟ آیا قصد دارید اجاره نشین باشید یا صاحب‌خانه؟ بچه؟ سفر؟ این ها سؤال هایی هستند که برای هر شخصی پیش می آیند اما پاسخ به آنها حایز اهمیت است.
برنامه ریزی مالی واقع گرایانه داشته باشید و بر طبق آن عمل کنید:
کاغذ و خودکاری بردارید و درآمد و مخارج خود را بر روی آن یادداشت کنید. سپس، ببینید که چه هزینه هایی را می توان کاهش داد و ماهانه چقدر می توان پس انداز کرد. به یاد داشته باشید که برنامه را هر کسی می تواند داشته باشد اما مهم عمل کردن به آن است. بیشترو بیشتر تمرین کنید. پیش از این، چندین مقاله درباره ی برنامه های مالی، پس انداز و پول خرج کردن نوشته ام. زمانی را بررسی و یادداشت برداری از آنها اختصاص دهید.
زندگی عاشقانه خوبی داشته باشید و به این گفته ی ژاژا گابور توجه کنید: " من مردی می خواهم که مهربان و فهمیده باشد، آیا این توقع زیادی از یک میلیونر است؟" خب، شاید بهتر باشد به بخش اول جمله بیشتر توجه کنیم.

31 نقل و قول الهام بخش برای اینکه زندگی را بخاطر معنایش زندگی کنید نه بخاطر پول

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

احساسات ذاتی نیستند بلکه بستگی به محیط پیرامون شما دارد

در

احساسات بخش عظیمی از زندگی یک فرد را در بردارد. احساسات حائز اهمیت و ضروری هستند چراکه اطلاعاتی را در مورد آنچه مرتبط با ماست فراهم می‌کند. احساسات بیانگر نیازهاست و نیازها مسیری را به‌سوی عملکرد ایجاد می‌کند. آن‌ها داستان زندگی ما، به روایات ما، معنا می‌بخشند و درنتیجه در خودسازی ما نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند. بررسی‌های تصویربرداری نشان می‌دهد که احساسات در نواحی قشری زیرین مغز واقع‌شده‌اند و مدیریت "آگاهانه" آن معمولاً مربوط به بخش فعالیت قشر پیش پیشانی است، به این معنا که به‌منظور کاربرد هدفمند آن‌ها، برخی از عملکردهای اجرایی است دخیل شوند. ترس، خشم، اندوه، شادی، اعتماد، نفرت احساسات انسان‌ها هستند. احساسات تعیین‌کننده واکنش یک فرد در یک وضعیت ایجادشده است. احساسات اغلب به‌عنوان قانون‌شکنان اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند، به دلیل واکنش‌های احساسی با الگوهای اجتماعی پذیرفته‌شده مطابقت ندارد. مطالعه‌ای جدید کشف کرده است که احساسات در بدو تولد وجود ندارند و درواقع عبارات شناختی هستند که جمع‌آوری داده‌های محیط پیرامون منتج می‌شوند.

پژوهش مذکور منتشرشده در مجموعه مقالات مجله آکادمی ملی علوم اظهار داشت که، "مکانیزم های مغزی که احساسات عاطفی آگاه را تشدید می‌کنند اساساً تفاوتی با مکانیزم هایی که منجر به تجربه‌های آگاهانه ادراکی می‌شوند ندارند."

جوزف لدوکس از مرکز دانشگاه نیویورک درزمینهٔ علوم عصبی گفت: "ما استدلال می‌کنیم که تجربه‌های آگاهانه، صرف‌نظر از محتوای آن‌ها، از یک سیستم در مغز نشاءت می‌گیرند. به‌طور خاص، تفاوت بین حالات هیجانی و غیر عاطفی در انواع داده‌های ورودی است که توسط یک شبکه قشر کلی شناختی، یک شبکه موردنیاز برای تجربه‌های آگاهانه پردازش می‌شوند. "
با توجه به نظرات لدوکس، احساسات یک محصول جانبی پاسخ‌های رفتاری است که توسط مدارهای بقا و پایایی بروز می‌کند. بنابراین مسیرهای عصبی مسئول برای کسب مواد غذایی می‌تواند احساسات از شادی و لذت بعد از شام شکرگزاری را ایجاد کند. در عوض، مدارهای بقا مسئول رفتار دفاعی شروع یک پاسخ جنگ‌وگریز است که به‌منزله ترس درزمانی است که ارگانیسم درمی‌یابد چنین پاسخی مورد هدف قرارگرفته است. نتایج نشان داد که مطالعه موجود ایمن موضوع که احساسات ذاتاً در مدارهای قشری مغز برنامه‌ریزی‌شده‌اند را رد می‌کند. بنابراین احساسات اغلب متفاوت از عبارات شناختی ضمیر آگاه (وجدان)، مانند احساسات مرتبط با ادراک محرک‌های خارجی در نظر گرفته می‌شوند.
احساسات پاسخی به آنچه مغز ما از مشاهدات ما استخراج می‌کند نیست، اما از آرایه روانی ما ذاتاً با توجه به هرگونه نتیجه‌گیری از پژوهش جدایی‌ناپذیر هستند. پس از موردتوجه قرار دادن دانش‌پژوهی موجود در هر دو مقوله شناخت و احساسات، محققان معماری کاملاً متفاوتی برای احساسات را درک کردند. نتایج حاصل از این پژوهش، احساسات را به‌عنوان حالات منظم بالاتر تعبیه‌شده در مدارهای قشر تعریف می‌کنند. بنابراین، حالات هیجانی شبیه به دیگر حالات آگاهی است و به‌طور ذاتی در مغز ما برنامه‌ریزی نشده است.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

راز طول عمر مسن‌ترین افراد جهان

در

بارها و بارها گفته شده است که: اگر میخواهید یک زندگی سالم داشته باشید با یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید. البته رژیم غذایی افراد خیلی مسن الزاما نمیتواند راز طول عمر باشد. ما غذاهای پانزده نفر از مسن‌ترین افراد را بررسی کرده ایم، که از نظر منطقی عجیب و خنده‌دار بودند.

آکنس فنتون: مسن ترین فرد آمریکایی که صد و یازده سال عمر کرده، و به نظر میرسد رژیم غذایی او بر اساس گفته‌های یک زن جادوگر باشد. او میگوید صبحانه از خوردن گوشت، کباب تند، آب پرتغال، گوشت نمک زده‌ی خوک، و سوسیس لذت میبرد. و همچنین اضافه کرد که غذاهای مورد علاقه‌ی او لوبیا سبز، بال مرغ، و سیب زمینی شیرین میباشد.

آدن وانگل: بنا به گفته‌ی USA Today، آدن از مسن‌ترین افراد آمریکا بود که در سن 114 سالگی فوت کرد. بیشتر غذای او جو دو سر بود و اساسا آنچه که میخواست را میخورد. و از مارتینو (نوعی کوکتل) لذت میبرد.

خواهران کلارک: این خواهران به ترتیب 105، 98، 98 و 93 ساله که مسن ترین خواهران جهان هستند گزارش دادند که غذای اصلی آنها غذاهای بریتانیایی بی ادویه مانند بره‌ی سرخ شده و نان تست میباشد.(سیارک

دارام بالسینگ: طبق گزارش نیویورک تایمز، دارام 109 ساله که دونده‌ی ماراتن میباشد از شیر گاو، چاشنیهای گیاهی و میوه‌های خشک که با آفتاب خشک شده‌اند تغذیه میکنند. همچنین گزارش شده که بالسینگ از خوردن غذاهای سرخ شده، دخانیات، الکل و حتی چای و قهوه اجتناب میکرد.

آمامورانو: مورانو که در سن 117 سالگی درگذشت، به توصیه‌ی دکتر روزی دو عدد تخم مرغ خام و موز را برای مقابله با کمخونی میخورد. او میگفت من هیچ غذایی نمیخورم چون دندان ندارم. او از گوشت متنفر بود و میگفت گوشت سرطان زا است.

فیلومنا مندوزا: مندوزا که در سال 2005 در سن 117 سالگی فوت کرد تمام عمر خود را در یک روستای کوچکی در کوه‌ها گذرانده بود. بنا به گفته‌ی خودش راز عمر طولانی وی خوردن غذاهای طبیعی مثل سیب زمینی، گوشت بز، شیر گوسفند، پنیر و لوبیا بوده است. هر چیزی را که میخورد از باغ خودش جمع‌آوری میکرد و هرگز از نوشیدنیهای گاز دار استفاده نکرد.

جین کالمنت: کالمنت که در سال 1995 در سن 122 سالگی فوت کرد هفته‌ای دو پوند شکلات میخورد و تا سن 120 سالگی از سیگار کشیدن و تعطیلات یکشنبه‌های بندر لذت میبیرد.

جسی گلان: جسی که در سال 109 سالگی در سال 2015 فوت کرد گفته که من هر روز یک کاسه فرنی گرم میخوردم و راز عمر طولانی من دوری از مردان میباشد. مشکلاتی که آنها ایجاد میکنند بیشتر از ارزششان است.

جیرو مون کیمورا: این مرد ژاپنی در سال 2013 در سن 116 سالگی فوت کرد. وی بیشتر وقت خود را با پیاده‌روی و خواندن روزنامه میگذراند. به گفته‌ی گاردین، صبحانه‌ی وی فرنی برنج و سوپ سبزیجات بود.

ماریانو روتلی: روتلی که 107 ساله است به نیومنز تایم گفت: هر روز یک فنجان قهوه را با یک مشت جیم بم سیاه مصرف میکنم.(سیارک

میات اوکورا: اوکورا متولد سال 1898 بود و در سال 2015 درگذشت. مسن ترین فرد در جهان بود. او عمر طولانی خود را مدیون هشت ساعت خواب شبانه و خوردن سوشی مورد علاقه‌ی خود میداند. به گفته‌ی ژاپن تایمز، او به خورشت گوشت گاو، رشته فرنگی، گوشت گاو و برنج علاقه داشت.

سوزانا مشتجونز: آخرین آمریکایی که قبل از سال 1900 متولد شده بود. سوزانا در می 1966 در سن 119 سالگی درگذشت. به گفته‌ی خودش تا چند هفته قبل از مرگش صبحانه‌ی خود را با گوشت نمک زده، تخم مرغ و غلات تهیه میکرد.

تو پور چون لینچ: لینچ 98 ساله است و استاد یوگا میباشد و هنوز هم یوگا را آموزش میدهد. این مدل سابق MGM و HUFFPO گفت من عاشق سبزی و میوه بوده و گیاه خوار هستم و گاهی اوقات خرچنگ و میگو میخورم. این غذاها ما را سالم نگه میدارد.

ویولت موسس براون: نهایتا مسن‌ترین فرد زنده کیست؟ این فرد ویولت است که در ماه مارس سال 1900 در جامایکا متولد شد. او به ناظر جاماییکایی گفت از خوردن ماهی، گوشت گاو، پای گاو، محصولات محلی مثل انبه، پرتغال، سیب زمینی شیرین، نان و میوه لذت میبرد. او در یک مقاله‌ی دیگر جاماییکایی میگوید که از خوردن هله هوله متنفرم.(سیارک

کریستال: کریستال 113 ساله‌ی لهستانی مسن ترین فرد زنده‌ی روی زمین و همچنین از بازماندگان هولوکاست است که هنوز زنده میباشد. دخترش به نیویورک تایمز گفت: او غذا میخورد تا زنده بماند، نه اینکه برای خوردن زندگی کند. او از خوردن ترشی شاه ماهی لذت میبرد و علاقه‌ای به خوردن شراب ندارد.منبع: msn.com

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

۱۴۰۱/۲/۶ یک زن ژاپنی که گمان می رود مسن ترین فرد جهان بود در سن 119 سالگی درگذشت. کین تاناکا در 2 ژانویه 1903 متولد شد - سال اولین پرواز کنترل شده برادران رایت با هواپیمای موتوری آنها و زمانی که ماری کوری اولین زن برنده جایزه نوبل شد. در سال 2019، طبق رکوردهای جهانی گینس، این ابر صد ساله ژاپنی در سن 116 سال و 66 روز به عنوان مسن ترین فرد زنده شناخته شد. شبکه تلویزیونی عمومی ژاپن، NHK، گفت که مادر پنج فرزند در 19 آوریل در بیمارستانی در شهر فوکوکا، در غرب ژاپن، بر اثر کهولت سن درگذشت.

۱۴۰۱/۲/۶در ادامه افزوده شد که غذای مورد علاقه او شکلات و نوشابه های گازدار بوده و گفته می شود که او امیدوار بود تا 120 سالگی سالم بماند. رکوردهای جهانی گینس در توییتی اعلام کرد که گزارش مرگ او مایه تاسف است و گفته است که خانم تاناکا "دومین پیرترین فرد ثبت شده در تاریخ است، تنها پس از جین کالمان که تا 122 سالگی زندگی کرد."

در ادامه بخوانید...