چگونه ژاپنی ها حمام را راحت و کاربردی کرده اند

حمام ژاپنی

این واقعیت که در حال حاضر ژاپن کشوری مرفه است ، مزیت فوق العاده ای برای مردم ژاپن است. ژاپنی ها دو ویژگی متمایز دارند: اقتصادی فکر می کنند و بسیار زحمتکش هستند. آنها به هر کاری بسیار متفکرانه و از همه مهمتر مسئولیت پذیر برخورد می کنند. به نظر می رسد چنین مسئله روزمره ای مانند طراحی حمام شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما ساکنان ژاپن ،  سرزمین طلوع خورشید طراحی حمام را بسیار جدی انجام می دهند. برای شروع ، مسکن های اینجا کوچک هستند ، به این معنی که فضا محدود است. بنابراین ، ژاپنی ها از همه تخیل ، نبوغ و البته دستاوردهای علمی و فناوری مدرن خود در طراحی حمام و سرویس بهداشتی  استفاده می کنند.


1. سرویس بهداشتی سفارشی

حمام ژاپنی
صرفه جویی در آب و فضای  حمام

احتمالاً در هیچ جای دنیا نمی توان این روشویی را دید که در بالای مخزن سیفون قرار گرفته است. اما در ژاپن ، این کاملاً طبیعی است. اولا ، صرفه جویی در فضا ، که بدیهی است  و ثانیاً ، آب نیز ذخیره می شود ، زیرا بعد از اینکه شخصی دستان خود را شست ، درون مخزن سیفون جمع می شود ، پس از آن برای هدف دیگری استفاده می شود. شیر آب بالای روشویی قابلیت گسترش دارد. شما می توانید نه تنها طول آن ، بلکه خم را نیز تنظیم کنید. یک راه حل بسیار مناسب برای گسترش دامنه استفاده از شیر. شما نه تنها می توانید دستان خود بلکه کودک کوچک را نیز در روشویی بشویید یا ....

 

2. روش حمام گرفتن ژاپنی

حمام ژاپنی

ممکن است این روش را برای استحمام  عجیب بدانیم ، اما در این کشور شگفت انگیز این یک هنجار است. هیچ ژاپنی قبل از استحمام کامل داخل آب گرم نمی نشیند. پیش از این ، او مطمئناً دوش خواهد گرفت ، با تمام وسایل لازم خود را می شوید. بنابراین ، آب جمع آوری شده در حمام می تواند برای سایر اعضای خانواده مفید باشد ، زیرا تمیز مانده است.

 

حمام ژاپن
آب در حمام می تواند گرم شود یا در یک اتاق دیگر

اما آب به سرعت خنک می شود ، و درست است - در همه جای دنیا ، اما در این کشور این گونه نیست. سیستمی وجود دارد که دمای آب را کنترل می کند. با استفاده از کامپیوتر ، حتی در اتاق بعدی می توان آب را به میزان دلخواه گرم کرد.

 

3.  برخی از نوآوری های فنی دیگر

توالت فرنگی

 ژاپنی ها دستاوردهای فن آوری را کاملاً در همه زمینه های زندگی به کار می گیرند. حتی در توالت چنین  دستاوردهای  فن آوری وجود دارد. این پنل دارای کنترل جالب با عملکرد غیر استاندارد است ، یعنی "همراهی صدا". برای اینکه شرمنده چیزی نباشید ، می توانید هر ملودی یا صدایی را برای مثال Birdsong قرار دهید.

 

4- عدم وجود دوش

حمام ژاپنی
Caption

شستشوی بدن به روشی که ما عادت کرده ایم اتفاق نمی افتد. در اینجا شخص به سادگی روی زمین  یا روی یک سکوی کم ارتفاع می نشیند. نظافت در این اتاق همیشه رعایت می شود. حتی در هنگام استحمام ، ژاپنی ها نیز مشغول تمیز کردن هستند. رطوبت آنها را آزار نمی دهد ، زیرا در همه جا سیستم تهویه مطبوع و تخلیه  با کیفیت بالا وجود دارد.

نظر شما در باره حمام ژاپنی چیست ؟ روزگاری در ایران هم حمام کردن مانند الان زیر دوش کاملا باز انجام نمی شد، قبل از استفاده از دوش  با میزان کمی آب(داخل لگن و یک کاسه کوچک برای برداشت آب) کاملا تمام بدن را می شستند و بعد با آب دوش  در مرحله آخر آبکشی را انجام می دانند.(مقدار زیادی آب صرفه جویی می شد) چرا تمام عادات خوب خود را از دست داده ایم؟ 

به گونه ای با فرهنگ قدیم خودمان با مطالعه این مقاله (چرا ژاپنی ها در خانه هایی بدون مبلمان زندگی می کنند) آشنا شویم

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید