5 عادت بد که واقعاً خوب هستند

در

به نظر می رسد که انسان مدرن موظف است عادات فوق العاده صحیحی داشته باشد و همه چیز را که در موفقیت او دخالت می کند کنار بگذارد. با این حال ، بسیاری از آنها ارزش بازنگری را دارد.

همه فکر می کنند این عادت ها بد هستند ، اما در واقع آنها اصلا اینطور نیستند: ما پنج مورد از مرتبط ترین ها را برای شما جمع آوری کرده ایم!

 

زن

کار را به تعویق بیندازید

بسیاری از مردم فکر می کنند هیچ چیز بدتر از به تعویق انداختن کار ها برای بعد نیست. با این حال ، کدام یک از ما حداقل یک بار کار مهم یا خسته کننده خود را به تأخیر نینداخته و یک موضوع بی پایان را در شبکه های اجتماعی مرور نکرده ایم؟


روانشناسان می گویند به تعویق انداختن تلاش بدن برای اشاره به چیزی است که برای شما مهم است. به عنوان مثال ، شما واقعاً خسته هستید و مغز و بدن شما به استراحت نیاز دارند. یا اینکه مشاغلی که باید انجام دهید برای شما بیشتر از لذت بردن مشکل ایجاد می کند. در اصل ، تعلل ، یک غریزه برای حفظ خود است. آیا  باید تسلیم شد؟ اگر نتیجه آن از دست دادن شغل مورد علاقه شما باشد ، خیر. از سوی دیگر ، شاید اگر حرفه فعلی باعث ایجاد مقاومت زیادی در شما می شود ، باید مدتها پیش حرفه خود را تغییر داده بودید. بنابراین ، به محض اینکه تمایل پیدا کردید که چیزها را به عقب بریزید ، صادقانه از خود بپرسید: "چرا این اتفاق می افتد؟ پشت قضیه تعلل من چیست؟ "

 

تمیز کردن

انجام تنها یک کار به جای ده مورد ، و ایده آل نیست

طرف دیگر تعلل ، کمال گرایی است. جامعه ما در رقابت مداوم و مسابقه ای برای دستاوردها زندگی می کند: شما باید همزمان یک همسر ایده آل ، یک والدین عالی ، یک کارگر مولد باشید ، دوستان و سرگرمی های زیادی داشته باشید ، ورزش و خلاقیت بازی کنید ، مانند آشپز حرفه ای آشپزی کنید ، یاد بگیرید زبانها ، سفر ... روباتها (و وبلاگ نویسان ارتقا یافته که کارشان ایجاد ظاهر یک فرد ایده آل است) ، اما نه یک فرد زنده.

 

کمال گرایی


کمال گرایی منجر به روان رنجوری ، نارضایتی از خود ، مقایسه ابدی با دیگران به نفع آنها و به طور کلی ، قطع ارتباط با واقعیت می شود. کارآمد بودن و بهره وری 24 ساعته در روز به هیچ وجه مفید نیست ، منجر به اضافه بار سیستم عصبی می شود. با این حال ، اگر یاد بگیرید که به موقع متوقف شوید ، واقعاً می توانید از تمایل خود برای کمی بهتر از بقیه و مشارکت در توسعه خود بهره مند شوید. به جای شرکت در یک ماراتن بی معنی دیگر ، برای کودک خود کتاب بخوانید ، برای استراحت و آرامش قرعه کشی کنید و چالش بعدی را نپذیرید. بنابراین شما مهارت های خود را تقویت کرده و در کنار عزیزان خود می مانید و قبل از دستیابی به موفقیت جدید قدرت می گیرید.

 

اسموتی

صبحانه یک ساندویچ کره بخورید ، نه اسموتی

این مورد طرفداران سرسخت یک سبک زندگی سالم را عصبانی می کند ، اما ساندویچ کره ای معمولی که از کودکی برای صبحانه برای ما آشنا بود می تواند مفیدتر از یک اسموتی باشد. با این حال ، همه چیز به ترکیب هر دو بستگی دارد.


بنابراین ، بسیاری از میوه ها اسیدیته را افزایش می دهند ، که باعث تحریک دستگاه گوارش می شود ، بنابراین ، در اصل ، استفاده از اسموتی ها با معده خالی توصیه نمی شود. علاوه بر این ، مقدار زیادی از قندهای طبیعی حتی منجر به افزایش سطح گلوکز خون می شود که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. و اسموتی ها اشباع سریع و از همه مهمتر اشباع طولانی نمی دهند ، بنابراین نوشیدن زیاد آن بسیار آسان است ، بعد از نیم ساعت دوباره می خواهید غذا بخورید ، یک میان وعده اضافی بخورید.

 

ساندویچ کره


اما یک ساندویچ تهیه شده از نان سبوس دار و کره مرغوب دارای مزایای قابل توجهی است. فیبر ، عنصر اصلی چنین نان ، یک کربوهیدرات پیچیده است ، به شما احساس سیری و انرژی می دهد ، که برای مدت طولانی دوام می آورد و روده ها را عادی می کند. کره حاوی ویتامین های A ، B ، C ، D ، E ، K و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که برای پوست ، مو و ناخن ، مغز و سیستم عصبی مفید است. به هر حال ، کره خیلی کالری ندارد - 610-750 کیلو کالری. برای مقایسه: در روغن نارگیل ، آفتابگردان ، روغن زیتون کالری بسیار بیشتری وجود دارد - از 800 تا 900. بنابراین ، شما نباید از یک ساندویچ متوسط ​​با کره بترسید ، حتی اگر رژیم دارید.

 

زن

بدون صابون و لیف دوش بگیرید 

اگر دوست دارید روزی 2-3 بار در زیر آب گرم بایستید و سپس خود را کاملاً صابون بزنید و بدن خود را با لیف شستشو دهید ، بدانید که به خودتان آسیب می رسانید. تماس مکرر یا بیش از حد پوست با آب و پاک کننده ها ، چربی های طبیعی و باکتری های مفیدی را که از ما در برابر عفونت ها محافظت می کنند از بین می برد ، لایه بالای اپیدرم را خشک می کند و منجر به پوسته پوسته شدن و خارش می شود.


متخصصان پوست توصیه می کنند که در صورت نیاز دوش بگیرید ، که برای همه فردی است. به عنوان مثال ، اگر به کار فیزیکی یا ورزش سنگین مشغول هستید ، فقط 1-2 بار در روز کافی است بدن را با آب شستشو دهید ، فقط ناحیه صمیمی ، زیر بغل و پاها را با صابون ، ژل و سایر پاک کننده ها بشویید. به در حالی که کل شستشو با استفاده از لیف  یک بار در هفته شستشو شود.

 

زن

هر روز مقدار زیادی قهوه بنوشید

منظور ما از "زیاد" 3-4 فنجان 60 میلی لیتر و قهوه - سیاه طبیعی ، بدون افزودن شکر و شیر است. این میزان است که دانشمندان به فرد سالم اجازه می دهند در روز نوشیدنی بنوشد.


این مقدار نوشیدنی قوی معطر بسیار مفید خواهد بود. ما بسیار و اغلب در این مورد می نویسیم ، اما به طور خلاصه به شما یادآوری می کنیم: قهوه حافظه را بهبود می بخشد ، خستگی را کاهش می دهد ، بدن را با آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گروه B اشباع می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، از کبد محافظت می کند ، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و به کاهش وزن در این مورد ، مفیدترین قهوه فیلتر شده است که به روش ریختن یا با فیلتر تهیه شده است.

بنابراین برای خود یک فنجان قهوه درست کنید ، یک ساندویچ درست کنید ، چیزهای مهم را برای مدتی کنار بگذارید و چند مقاله دیگر ما را بخوانید. یا در نظرات برای ما بنویسید که کدام یک از عادات ذکر شده را دیگر مضر نمی دانید.

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ما در مورد عادت هایی صحبت می کنیم که مدت هاست به بخشی از زندگی ما تبدیل شده اند و به طور نامحسوس آن را مسموم می کنند.5 عادتی که زندگی ما را خراب می کند را در ادامه می گویم.

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ناتوانی در "نه" گفتن مهم نیست که چقدر پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما اغلب ما به تنهایی "بله" می گوییم. به نظر می رسد که برآورده شدن خواسته های دیگران ارتباط دلپذیر یا حتی دوستی را با یک فرد کاملاً بیگانه و در واقع یک فرد برای ما فراهم می کند. این حالت باعث ایجاد توهم ضرورت می شود. مشکل این است که این در واقع فقط یک توهم است. باور کنید، رضایت بدون شکایت شما برای کمک، حمایت، کار اضافی و در نتیجه نگرانی های اضافی، به هیچ وجه تضمین کننده کمک شما در آینده از طرف درخواست کننده نیست. امتناع شما به این معنی نیست که شما خودخواه هستید. شما کاملاً معقولانه به دنبال منافع و راحتی برای خود هستید. به هر حال، هیچ اشکالی ندارد که با عشق با خود رفتار کنید و بیشتر از دیگران به خواسته های خود گوش دهید. برعکس، باعث می شود دیگران با احترام با شما رفتار کنند. وقتی نه می گویید، صادقانه از عدم امکان انجام کاری که از شما خواسته می شود آن طور که شایسته است گزارش می دهید. وقتی نه می گویید، به تعهدات موجود خود احترام می گذارید. به این واقعیت فکر کنید که وظایف شما در درجه اول اهمیت قرار دارد، و خوب است که هر چیز دیگری را در پس زمینه قرار دهید و آن را تا آنجا که ممکن است انجام دهید، و سپس - اگر قدرت و تمایل دارید.

۱۴۰۰/۱۱/۱۷برنامه خیلی شلوغ سخت کار کردن یک امر ضروری است. اما، مشکل اینجاست، بعید است که حقوق شما به دلیل کار بیش از حد شما بیشتر شود، بنابراین این یک موضوع کاملاً شخصی است که در درجه اول به سلامت اخلاقی و جسمی شما مربوط می شود. انجام همه کارها غیرممکن است - بنابراین اگر کار می کنید، همزمان در سه موسسه درس می خوانید و شب ها به باشگاه می روید - تعجب آور نیست که از سردرد و انواع افکار مضطرب عذاب می شوید: واقعاً چیزی برای نگرانی وجود دارد. قبل از اینکه خیلی دیر شود - برنامه خود را تغییر دهید، زمانی را برای خود بگذارید. به یاد داشته باشید، «زمان شما» شامل دویدن به خواربارفروشی یا پیاده روی با فرزندتان نمی شود.

۱۴۰۰/۱۱/۱۷اعتیاد به گوشی های هوشمند در قرن بیست و یکم، روانپزشکان برجسته جهان در مورد بیماری جدیدی به نام سندرم ارتعاش صحبت می کنند. به بیان ساده، ترس وسواسی از دست دادن یک تماس یا پیام مهم است. برای ما کاملاً ضروری است که هرچه بیشتر به صفحه گوشی نگاه کنیم، به نظر می رسد که دفعات بررسی های ما باعث می شود دستگاه بهتر کار کند. علاوه بر این، حتی اگر در آینده نزدیک انتظار تماسی وجود نداشته باشد، ما همچنان از روی عادت گوشی را می گیریم - صفحه را به طور بی پایان در شبکه های اجتماعی به روز می کنیم، پیام رسان های فوری را بدون نیاز زیادی کنترل می کنیم، بی هدف به صفحه درخشان خیره می شویم. گوشی خود را کنار بگذارید، به اطراف نگاه کنید - جهان بسیار زیبا تر از ابزار شماست!

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ زمان نادر بیرون در زمستان، زمانی که بیرون درجه هوا منفی است ، و برف ذوب شده و گل و شل زیر پای شما وجود دارد، اصلاً حوصله بیرون رفتن ندارید، علاوه بر این، اغلب حتی نمی خواهید از زیر پتو بیرون بیایید. اما، با این وجود، همیشه به هوای تازه نیاز دارید. در ماه های سرد، زمانی که نور کمی وجود دارد، ماندن در یک اتاق تاریک همیشه خطرناک است، زیرا به گفته دانشمندان، مقدار کم نور می تواند منجر به افسردگی شود. با این حال، بسیاری از ما در فصل گرم نیز زیاد پیاده روی نمی کنیم - صبح ها برای سر کار عجله می کنیم، همزمان مسائل تجاری فوری را حل می کنیم، در طول روز در دفتر می نشینیم و عصر خسته به خانه می رویم. یا - حداکثر - برای ملاقات با دوستان در رستوران مورد علاقه. در عین حال، وقت گذاشتن برای پیاده روی حیاتی است. واقعیت این است که پیاده روی آرام راهی عالی برای پاک کردن افکار مسموم است. علاوه بر این، تأثیر مفید آن نه خود راه رفتن است - بدون شک، برای سلامتی مفید است - بلکه تأمل در آنچه در اطراف ما اتفاق می افتد است. حرکات یکنواخت چشم به شما امکان می دهد کار نیمکره راست و چپ مغز را همگام کنید و در نتیجه گیر های عصبی را که در نتیجه شوک عاطفی، افکار منفی، وسواس ایجاد می شوند، از بین ببرید.

۱۴۰۰/۱۱/۱۷افکار بد ما در زمان پرتلاطمی زندگی می کنیم، به همین دلیل است که حملات پانیک به یک مشکل فوری تبدیل شده است. ما بد می خوابیم زیرا از چیزی مبهم می ترسیم. به احتمال زیاد، از چیزی که ما فقط تا حدی می توانیم حدس بزنیم. در واقع، مشکل این است که فکر مادی است، به ویژه یک فکر بد. هر چه بیشتر بترسیم، ترس ما زودتر به واقعیت تبدیل خواهد شد. بیاموزید که فانتزی های منفی را دور بریزید، به چیزهای خوشایند فکر کنید، تعطیلات تابستانی یا آخرین سفر خود را به تئاتر به یاد بیاورید. خاطرات خوش بسیار مفیدتر از ترس های وسواسی هستند.

در ادامه بخوانید...

5 عادت که به تمیز ماندن خانه های شما کمک می کنند

در

 (سیارک) : مردم برای تمیز و پاک نگه داشتن خانه های خود چه کار می کنند؟
شاید احتمالا ندانید عاداتی وجود دارند که برای زندگی در آپارتمان یا خانه تمیز و پاک توسعه یافته اند. روزانه تمیز  کنید تا آخر هفته را برای کار خانه اختصاص ندهید.


1. تختخواب خود را مرتب کنید
وقتی که بلند شدید، تخت خود را مرتب کنید. به یاد آورید که هر روز صبح این کار را انجام دهید. حتی اگر می دانید که عصر از آن استفاده خواهید کرد، بازهم این کار را انجام دهید. اگر تخت شما مرتب باشد، هرچیزی در اتاق خوابتان بهتر دیده خواهد شد. تنبل نباشید و روتختی را روی بالشها و لحاف بکشید. اگر 2 دقیقه دیگر برای مرتب کردن آن صرف کنید، بهتر خواهد بود.
2. آب ماشین ظرفشویی را به هنگام صبح خالی کنید.
درحالیکه قهوه را آماده می کنید، و منتظر آماده شدن آن هستید، آب ظرفشویی را خالی کنید. آن را عادت هر روزه خود کنید و هرگز ظرفها را درون ماشین نگذارید بماند. ایده خوبی است چون برای استفاده ، ظروف تمیزی خواهید داشت.
3. پست خود را مرتب کرده و موارد اضافه را حذف کنید
مقالات، فایل ها و تمام اسناد باعث می شوند که روی میز و اتاق شما ظاهرنامرتب و بهم ریخته داشته باشند. پست های خود را مرتب کنید تا از سردرگمی اجتناب کنید.  اول از مقالات بی فایده رها شوید.
4. حمام و وان خود را بعد از دوش گرفتن تمیز کنید
حمام و وان خود را خیس رها نکنید. چند دقیقه صرف کرده و حمام را تمیز کنید. وقتیکه از زیر دوش خارج شدید، ابتدا دوش یا وان را خشک کرده و سپس با همان حوله، دیوارها و وان را خشک کنید. در حالیکه خیس است، برطرف کردن بقایای صابون آسان است. زمانیکه خشک شد، تمیز کردن آنها سخت تر بوده و زمان بیشتری می گیرد.
5. تمام وسایل داخل خانه را تمیز نگه دارید
به لوازم اطراف خود توجه کنید. هر کاری که لازم است انجام دهید: کتابها و مجلات را در قفسه قرار دهید، لباسهای کثیف را بشویید، فرشها را جارو بکشید و بهانه نیاورید شما باید در طول روز تمیز و مرتب نگه دارید. وقتیکه جایی کثیف شد، آن را مرتب کنید.

رمز موفقیت افرادی که همیشه خانه مرتب و منظم دارند

فوت و فن هایی در آشپزخانه

سالم تر ساختن خانه با دور کردن سموم از فضای زندگی/ قسمت دوم

ترفندهایی در آشپزخانه

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادتی که پزشکان نگران آن هستند 15 عادت

در
همه اینها با یک گام کوچک شروع می شود. این امر در مورد اقدامات معمول ما است که هر روز انجام می دهیم. به عنوان مثال، آیا شما فکر کرده اید که چقدر لباس های گرم سلامتی شما را تهدید می کنند، چطور دندان ها و لثه ها با بیماری آلزایمر مرتبط هستند و چرا افرادی که از خوردن صبحانه خودداری می کنند به سختی وزن کم می کنند؟
 
ما در sayarak.com چندین واقعیت علمی را برای شما تهیه کرده ایم که ما را متقاعد کرده است تا در عادت های روزمره و سبک زندگی، که زمان و گاهی اوقات سلامت ما را بخطر می اندازد، تجدید نظر کند.
 

بهداشت ضعیف دهان و دندان باعث بیماری آلزایمر می شود

اگر دندانهایتان را به خوبی بشویید، ممکن است نه تنها پوسیدگی، بلکه همچنین پریودنتیت - عفونی که در ابتدا روی لثه ها تاثیر می گذارد، و در نهایت دندان ها را خراب می کند را درمان کنید. باکتری هایی که باعث پریودنتیت می شوند بر مغز اثر می گذارند و  سرعت رشد آلزایمر را تسریع می کنند.
 

افرادی که لباس گرم می پوشند بیشتر بیمار می شوند

هنگامی که شما بیش از حد بدن را گرم می کنید، لباس برای باکتری ها و ویروس های پاتوژن یک زیستگاه راحت است.
 
حافظه شکر و رول خراب است
مقدار زیادی کربوهیدرات و مصرف شکر در تغذیه، منجر به ایجاد زوال عقل می شود.مصرف شکر را به طور کامل قطع نکنید، فقط دوز روزانه خود را محاسبه کنید، فراموش نکنید که هنوز در میوه ها، سبزیجات، غلات، نوشیدنی ها و محصولات لبنی قند وجود دارد.
 

اسپری مو باعث آکنه می شود

حتی اگر در زمان استفاده از اسپری فقط روی موها اسپری کنید استفاده کنید، به نظر می رسد باز هم جوش ، آکنه و التهاب روی صورت ظاهر می شود.
 

نوشابه و نوشیدنی های ورزشی باعث مشکلات قلبی می شود

هر نوشیدنی شیرین با رنگ های مصنوعی خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی ناگهانی و دمانس را افزایش می دهد. بسیاری از نوشیدنی های ورزشی، بعضی از میوه ها و سدیم رژیم غذایی در این دسته هستند.
 

نوشیدنی ها با آب لیمو یا سرکه سیب را با در معده خالی ننوشید

کلیه ها، کبد، روده بزرگ و ریه ها سیستم طبیعی بدن ما هستند که عمدتا کار آنها تصفیه و حذف سموم از بدن است. آب میوه و سبزی تازه نمی تواند هیچ کاری برای کمک به شما انجام دهد: آنها فقط آسیب می رسانند. به عنوان مثال، استفاده از آنها در مقادیر زیاد و در معده خالی ، خطر ابتلا به دیابت و زخم معده را افزایش می دهد.
 
تمیز کردن خانه بدون دستکش منجر به مسمومیت می شود
مهم نیست که ظرفها را بشویید یا اجاق گاز را تمیز کنید - لازم است در شروع به کار از دستکش هایی که از سوختگی های شیمیایی محافظت می کنند و از تماس مواد سمی با دست جلوگیری می کنند استفاده کنید. بر روی اسکاچ معمولی برای شستن ظروف، حدود 362 گونه از میکروارگانیسم ها زندگی می کنند که بیشتر آنها برای انسان ها مضر هستند.
 

سموم با عرق خارج نمی شود

وقتی هوا گرم می شود و یا دمای بدن به علت بیماری افزایش می یابد، عرق کردن، بدن شما را خنک می کند و باعث می شود بیش از حد احساس گرما نکنید. سموم بدن از طریق عرق دفع می شوند اما در بعضی موقعیت ها سموم از طریق پوست همراه با عرق خارج نمی شوند و این فاجعه است.
 

شستشوی دهان با روغن، دندان ها را ضد عفونی نمی کند، و خمیر دندان با کربن فعال، مینای دندان را از بین می برد.

کربن فعال در ترکیب خمیر دندان، دندان ها را تقویت نمی کند - برعکس، برای مینای دندان بسیار خطرناک تر از سودا است که به طور سنتی برای سفید کردن دندان استفاده می شود.
 

قطره چکان و تزریق ویتامین ها بی فایده هستند

اگر فرد سالمی هستید، نیازی به تزریق ویتامین ها و نیترات ندارید . آنها برای افرادی که به دلایلی در جذب ویتامین ها از مواد غذایی مشکل دارند، تجویز می شود.
برای داشتن موهای زیبا، ماساژ سر، تغذیه مناسب و کوتاه کردن به موقع مو کافی است.
 

Kombucha برای سلامتی خطرناک است

دانشمندان نمیتوانند برخی خواص درمانی کومبوشا را اثبات کنند. اما کومبوشا حاوی مقدار زیادی شکر است و چون که  پاستوریزه نیست ممکن است دارای باکتری های مضر فراونی باشد، که اغلب به مسمومیت منجر می شوند. کومبوشا نباید به کودکان و زنان باردار داده شود، زیرا حاوی الکل و کافئین است.
 

فک غیر طبیعی همراه با درد گردن و پشت منجر به پیر شدن پوست می شود

موقعیت غیرطبیعی فک ها می تواند از اختلالات در ستون فقرات صحبت کند و عضلات فک را تضعیف کند، که موجب تضعیف پوست صورت می شود. به همین دلیل ترمیم دندان ها (نه فقط به خاطر یک لبخند زیبا ) می تواند در هر سنی مفید باشد.
 

نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود

بدن ما به این صورت طراحی شده که نیاز به انرژی زیاد در صبح برای مصرف آن در طول روز دارد.فرآیندهای پردازش تبدیل گلوکز به انرژی، انتشار هورمون و کار سیستم های گوارش و عصبی به این بستگی دارد. بنابراین، صبح شما می توانید مواد قندی و هیدروکربنات، و حتی چربی و ترشی در مقادیر نرمال مصرف کنید.بدون صرف صبحانه بدن نیاز به کمبود صبحانه را در شب جبران می کند و بنابراین غذا به وزن بیش از حد تبدیل می شود. 
 

پخت و پز در اجاق گاز بدون هواکش تقریبا معادل سیگار کشیدن است

هود بر روی اجاق گاز ساخته شده است به طوری که شما  محصولات گاز سوزاننده را تنفس نکنید. هر بار در طی پخت و پز گازها و مواد سمی در اجاق گاز تولید می شود.
 

هر چیز طبیعی به معنی مفید بودن آن نیست

روش های سنتی استفاده شده توسط پرورش دهنده ها خطرناک هستند و به ندرت آزمایش می شوند. یکی از روش های محبوب برای ایجاد انواع hybrids های جدید هنوز روش تابش است . اما کنترل ضعیف و عدم تحقیق کمی منجر به تراژدی می شود. به عنوان مثال، در دهه 1960، یک نوع سیب زمینی جدید به دست آمد که، همانطور که معلوم شد، حاوی مقدار زیادی سولانین سمی بود.
 
در نتیجه، آنچه که به ما تحت برچسب "محصول طبیعی" داده می شود ممکن است به طور قابل توجهی از سبزی یا میوه اصلی، و حتی تبدیل شدن به یک جهش خطرناک باشد. به عکس بالا گوجه فرنگی نگاه کنید: گوجه فرنگی های طبیعی خیلی متفاوت از نسخه خانگی خود هستند که شما ترجیح می دهید آنها را انتخاب کنید.
 

پنیر، میوه های خشک شده و غلات صبحانه در سیستم ایمنی اختلال بوجود می آورند

غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی قند یا، بر خلاف آن، نمک، حاوی افزودنی های مختلف و هورمون ها یا مقادیر بیش از حد چربی های ترانس هستند، که اگر در مقادیر زیادی از آنها را بخورید، اثر منفی روی ایمنی بدن دارند.
مواد غذایی منجمد و کنسرو شده، هر محصول نیمه تمام
غلات صبحانه
بیکن و سوسیس
آجیل بو داده با نمک یا شکر پاپ کورن مایکروویوی
میوه خشک، و همچنین میوه های تازه و آب میوه های تازه
مارگارین و پنیرهای ذوب شده
سس گوجه فرنگی و دیگر سس های آماده.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند

در
دانشمندان همچنان رفتار انسان و سبک زندگی او را به طور فعال مطالعه می کنند و به طور فزاینده ای به این نتیجه می رسند که همه عادت بد به همان اندازه که به نظر می رسند مضر نیستند! به عنوان مثال، در حال حاضر شناخته شده است که تنش، استرس را کاهش می دهد، اختلال باعث افزایش کارایی می شود، و تاخیر در مواردی، ما را قادر می سازد تا به حفظ آن ادامه دهیم.
 
ما در sayarak.com از مزایای برخی عادت بد آگاه شدیم و می خواهیم این اکتشافات را با شما به اشتراک بگذاریم.

داشتن رفتار بیقرار ممکن است برای قلب سودمند باشد

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
هر کس می داند که یک سبک زندگی بی قرار به مدت طولانی برای بدن بسیار مضر است این شیوه زندگی به خون رسانی به اندام ها و بافت ها آسیب می رساند. اما چندی قبل، دانشمندان دریافته اند که در افراد بیقرار نسبتا اقدامات مخرب این حالت  بسیار کمتر از آن است که فکر می کنیم . در زمان احساساتی شدن، حرکات سریع را با دست و پای خود انجام می دهند، در نتیجه جریان خون طبیعی بدن را حفظ می کنند. همچنین، دانشمندان قبلا اشاره کرده اند که افراد بیقرار و پرجنب و جوش، کالری بسیار بیشتری را احیا می کنند و معمولا اضافه وزن ندارند.

بازی های کامپیوتری به از بین بردن درد کمک می کنند

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
بازی های ویدئویی یک فعالیت شگفت انگیز است که نیاز به حداکثر غوطه وری و تمرکز یک فرد دارد. دانشمندان ثابت کرده اند که به لطف این ویژگی، می توان آنها را در درمان برای درد، اضطراب و بهبود استفاده کرد. بازی ها بیشتر می توانند اضطراب را کاهش و آرامش را ترویج دهند.
 

اعتیاد به قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
مطالعات متعدد نشان داده است که مواد موجود در قهوه طبیعی پیشگیری خوبی برای بیماری آلزایمر هستند. با این حال، دانشمندان همچنین تأکید می کنند که این نوشیدنی بصورت متعادل استفاده شود - نه بیشتر از 4-5 فنجان در روز.
 

تنبلی استرس را کاهش می دهد و به ما امکان می دهد تا کارایی ما بیشتر شود

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
دانشمندان می گویند که تنبلی یکی از ویژگی های محافظتی طبیعی بدن ما است که به جلوگیری از اضافه بار کمک می کند. هنگامی که ما تنبل هستیم، بدن انرژی را ذخیره می کند، مانع می شود و می تواند ظرفیت کاری خود را در طولانی مدت نگه دارد.
همچنین ثابت شده است که تاخیر در فعالیت (اگر چیزی را انجام دهید و نه تنها روی مبل قرار بگیرید)، به شما امکان می دهد که زمان بیشتری داشته باشید، به درستی اولویت بندی کنید و به روند تفکر کمک کنید. به طور پیش فرض، ما می توانیم بهترین تصمیم ها را انتخاب کنیم و در صورت لزوم عذرخواهی کنیم.
 

واژگان نابجا کمک می کند تا استرس از بین برود

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
یک گروه از دانشمندان آزمایشاتی را با رانندگان خودرو و عابرین پیاده انجام دادند که قوانین جاده را نقض می کردند.رانندگانی که به صورت شفاهی ابراز تجاوز دریافت می کردند، با خشم کمتری در جاده ها رانندگی می کردند. با استفاده از زبان ناسالم(فحش)، آنها فشاری سریع را دریافت میکردند و سریعتر آرام می شدند.
 

اضطراب می تواند استرس را کاهش دهد و خلق و خوی خوب را تحریک کند

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
به عنوان یک قاعده، افراد مضطرب عادت کرده اند برای پیشگیری از همه چیز آماده شوند. اگر بدترین اتفاق بیافتد، آنها کمتر نگران هستند (پس از همه، آنها برای این آماده بودند)، و اگر همه چیز خوب باشد، آنها بیشتر خوشحال هستند (همه چیز بهتر از انتظار پیش رفته ). روانشناسان می گویند اضطراب همچنین می تواند به جلوگیری از مشکلات و تشویق اقدامات برای حل مشکلات کمک کند.
 

خوردن بدون خارج شدن از رختخواب برای هضم خوب است

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
هنگامی که ما افسرده می شویم، با عجله می خوریم یا در طول غذا خوردن با استرس ، سیستم گوارش ما با ما عصبی است. از این جا نفخ، سوء هاضمه و سایر عواقب ناخوشایند پیش می آید. در رختخواب ، فرد احساس آرامش می کند و به معده کمک می کند تا سریعتر غذا را هضم کند.
 

شکایت کردن به شما کمک می کند ارزش خود را بیشتر احساس کنید

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
روانشناسان می گویند شکایت می تواند برای ما مفید باشد. شکایت به شما اجازه می دهند خلاف احساسات منفی، احساس اهمیت خود و حتی خلق و خوی خود را بهبود ببخشید.اما متخصصان نیز هشدار می دهند : اگر فقط افسرده شده و در مورد همه چیز شکایت کنید، اعتماد به نفس و سلامت روان شما می تواند رنج بکشد.
 

شایعات کمک می کند تا از اشتباهات دیگران درس بگیریم

غیرممکن است جلو شایعات را گرفت. اما معلوم میشود که این عادت بد ممکن است گاهی مفید باشد. کارشناسان می گویند که شایعات مردم را به یکدیگر متصل می کنند ، به ما کمک می کنند که از نظر روان شناختی انعطاف پذیر باشیم، از اشتباهات دیگران درس بگیریم .
 

بر خلاف تصور، حواس پرتی مفید است

10 عادت بد که واقعا به ما کمک می کند
دانشمندان دانشگاه Carnegie Mellon در سال 2012 کشف کردند که مناطقی از مغز که مسئول تصمیم گیری هستند همچنان فعال هستند، حتی زمانی که ساعت کاری ما تمام می شود. حواس پرتی در انجام وظایف، استرس را حذف می کند
برای درک چگونگی این کار، در اینجا یک واقعیت دیگر را برای شما می گوییم. پنیسیلین، انسولین، ضربان ساز، اجاق مایکروویو به طور اتفاقی اختراع شد، زمانی که سازندگانشان در کار اصلی دچار حواس پرتی شدند.
 
ما همیشه می خواهیم که همه چیز را جدی بگیریم و این عادت های بد را شروع نکنیم. اما اگر ناگهان متوجه یکی از آنها شدید، نگران نباشید. بهتر است به قسمت مفید آن توجه کنید.و چه عادت های بدی در زندگی شما کمک می کند؟ 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادت های بی ضرر که زندگی ما را به طور چشمگیری کوتاه می کند 6 عادت

در
حداقل شش عادت وجود دارد که، همانطور که معلوم شده،برای بدن بی ضرر نیستند.
 
به عنوان مثال، مسواک زدن دندانهایتان یک روش کاملا مفید است. با این حال، Howard Gamble، دندانپزشک آمریکایی مسواک زدن پس از صبحانه را هشدار می دهد. به نظر او، بهتر است این کار را حداقل بعد از نیم ساعت انجام دهید - اسیدهای موجود در غذا می توانند به لایه های عمیق تر دندان نفوذ کنند و پوسیدگی ایجاد شود.
 
عادت پنجره های باز و دوش گرفتن زیاد در فهرست خطرات است. در مورد اول، مواد خطرناکی که باعث سردرد، بیماری قلبی و سرطان میشوند میتوانند از پنجره های باز نفوذ کنند.
و در مرحله دوم - استفاده از محصولات با اجزای سورفکتانت ، Surface active agent  است.( سورفکتانتهای آنیونی نقش شوینده اصلی را دارند و کف زیادی را ایجاد می کنند)
 
گرم کردن غذا در اجاق مایکرفر مملو از اختلالات هورمونی در بدن می شود - فتالات در این مورد به ظروف می رسند.
 
عادت قرار دادن یک پا روی پای خود در خانه باعث ورید های واریسی، آرتروز و ترومبوز خواهد شد.
 
شما نباید به مدت طولانی از هدفون ها استفاده کنید - سر و صدای ثابت برای بدن باعث تولید هورمون اضافی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند

در
ما برخی از عادت ها را قطعاً خوب و بعضی دیگر را مضر و عادت خطرناک می دانیم. اما ، با بررسی دقیق تر معلوم می شود که همه چیز به این سادگی نیست. به نظر می رسد که کیفیت و سبک زندگی ما تا حد زیادی توسط اقدامات روزانه مشخص می شود ، که تا آن زمان به عنوان فوق العاده مثبت و بی ضرر درک می شدند.
ما  در  sayarak.com تصمیم گرفتیم دریابیم که کدام عادات  به ظاهر مثبت تحت شرایط خاصی به عادت منفی تغییر می کند.

 

1. آیا درست است که هر چقدر دوست داریم بخوابیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است؟ خوابیدن به همان اندازه که دوست دارید به اندازه نداشتن خواب کافی برای بدن بد است. خواب طولانی مدت به صورت منظم (بیش از 9 ساعت در روز) می تواند منجر به افسردگی، اختلال در عملکرد مغز، افزایش خطر ابتلا به دیابت، افزایش وزن، باعث بیماری های قلبی، کمر درد، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهد .
 
مقدار خواب کافی: 7-8 ساعت برای "راه اندازی مجدد" بدن کافی است . و اگر وسوسه خواب طولانی مدت وجود داشته باشد ، توصیه های ساده ای را دنبال کنید :
در روزهای آخر هفته ، مانند روزهای دیگر هفته از خواب بیدار شوید تا راحت تر بمی توانید ریتم خواب خود را بدست آورید.
به طور هم زمان ، همیشه قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.
کیفیت خواب را بهبود بخشید : شب ها غذای سنگین نخورید ، اما گرسنه نشوید. نوشیدنی های کافئین دار را فقط صبح بنوشید.
قبل از رفتن به رختخواب ، دمای مطلوب را در اتاق خواب ایجاد کنید - 16-18 درجه سانتیگراد.
 
تمام وسایلی که باعث پریدن خواب شما می شود را از اتاق خواب بیرون ببرید ، تلویزیون را خاموش کنید. درخشش صفحه نمایش تولید هورمون ملاتونین ، که وظیفه خواب را بر عهده دارد متوقف می کند.
 
لیست کارهای روز بعد را بنویسید و دیگر لازم نیست در مورد آن فکر کنید و می توانید زودتر بخوابید.
 

 

2. آیا عادت نوشیدن مقدار زیادی آب درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: مسمومیت با آب می تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیار جدی شود: نارسایی کلیه ، ورم ریوی یا مغزی. کلیه های سالم می توانند بیش از 1 لیتر آب در ساعت پردازش کنند. بنابراین ، اگر در مدت زمان کوتاهی چندین لیتر آب بنوشید ، می توانید وضعیت خطرناکی پیدا کنید. حتی اگر مقدار آب آشامیدنی حیاتی نشود ، مایعات اضافی فشار را بر روی بدن وارد می کنند.
 
صحیح: همه چیز پیچیده است ، زیرا نوشیدن آب کم خطرناک است ، و مقدار زیاد مضر است. خوشبختانه ، بسته به وزن شما توصیه های بهینه ای وجود دارد. فراموش نکنید که یک مقدار مشخص شامل نه تنها آب در شکل خالص، بلکه چای، قهوه، سوپ و آب میوه می شود.
 
به محض بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید . این دستگاه گوارش را تحریک می کند ، و بیداری سریع را تشدید می کند.
 
وقتی احساس گرسنگی می کنید ، یک لیوان آب بنوشید: بدن ما اغلب تشنگی و گرسنگی را اشتباه می گیرد.
 
در صورت احساس خستگی ، آب بیشتری بنوشید ، زیرا این یکی از علائم کمبود آب بدن است. بهتر است در لیوان های کوچک بنوشید تا به کلیه ها فشار وارد نشود.
 
آب را در دمای اتاق بنوشید . نوشیدن آب سرد می تواند باعث سردرد و وازواسپاسم شود.(تنگی یا باریک شدن شریان ها، به علت انقباض مداوم رگ های خونی است) نوشیدن آب سرد پس از خوردن غذاهای چرب نیز مضر است: چربی وارد شده به معده، بصورت ناقص و ضعیف هضم می شود.
 

 

3. آیا هر بار بعد از غذا خوردن دندان های خود را مسواک بزنیم

چرا این عادت بد است: بعد از خوردن غذا ، میزان اسیدیته در حفره دهان افزایش می یابد ، بنابراین مسواک زدن به دندانهای شما منجر به عدم تمیز شدن دندان ها می شود و فرسایش سریع مینای دندان را تحریک می کند. با مسواک زدن دندان های خود بعد از صرف صبحانه ، به اسید روی دندان کمک می کنید تا به عاج برسد.
 
چگونه و چند بار در روز مسواک بزنیم:
روزانه دو بار ، صبح و عصر به مدت 2-3 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
حداقل 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید و از مسواک زدن خودداری کنید. اگر نمی توانید صبر کنید که بلافاصله پس از خوردن غذا باقی بماند ، از شستن دهان استفاده کنید .
 
اگر شما از محصولات غذایی با اسیدیته بالا استفاده کرده اید مثل آب میوه های تازه، تند، شور، گوشت سرد، کافئین، نوشابه های گازدار، فست فود بهتراست یک ساعت و یا حتی بیشتر برای مسواک زدن صبر کنید.
 

 

4- آیا درست است که از عطسه و عطسه زدن خودداری کنیم و دهان خود را با کف دست بپوشانیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: در طی هر عطسه ، جریان هوا با فشار 120 متر بر ثانیه با فشار زیاد خارج می شود. پزشکان می گویند : بستن بینی و دهان هنگام عطسه غیرممکن است ، زیرا این می تواند به بافت های نرم نازوفارنکس و نای آسیب برساند و باعث پارگی عروق در چشم شود. علاوه بر این ، تجمع غیر طبیعی هوا در قسمتهای میانی حفره قفسه سینه می تواند منجر به سوراخ شدن غشای تمپان یا آمفیزم شود. مطمئناً ، همه این موارد وحشتناک برای هرکسی که جلو عطسه را می گیرد ، رخ نخواهد داد ، اما از آنجا که مواردی وجود داشته، پزشکان هشدار داده اند. پس چرا این خطر را انجام می دهید؟
 
در مورد عطسه در کف دست ، این "بهترین" راه برای آلوده کردن افراد اطراف است. اگر دهان خود را نپوشانید ، قطره ها به 2-3 متر گسترش می یابند. و اگر در پشت دست عطسه کنید ، میکروب ها بر روی دست شما پخش می شوند ، و سپس میکروب های کف دست شما روی دسته های درب ، نرده های دستی ، دکمه های آسانسور باقی می مانند - هر آنچه را لمس می کنید.
 
چگونه عطسه کنیم: طبق آداب و رسوم ، عطسه کردن بدون پوشاندن بینی امری ناپسند است.هنگام عطسه، بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و دستمال را در سطل زباله بیندازید.
 
دستمال ندارید و یا عطسه به شما زمان استفاده از دستمال را نمی دهد؟ عطسه در آستین لباس و یا کلاه . این بهتر از گزینه ای است که در کف دست عطسه کنید که به یک محل پرورش عفونت ها تبدیل می شود.کلاه یا لباس را می توانید در اولین فرصت بشویید.
 

 

5- آیا این جمله صحیح است.من میمیرم، اما این کار را خواهم کرد

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بدی است: باید یاد بگیریم که همه چیز، همیشه آن طور که می خواهیم و همانطور که فرض می کنیم اتفاق نمی افتد : شرایط تغییر می کند ، و گاهی اوقات انجام وعده و قول به سادگی ممکن نیست و یا بسیار مشکل ساز است. اما ، شخص با احساس مسئولیت و  ترس از درگیری، از قول خود امتناع نمی کند و به ضرر خودش عمل می کند.
 
روش درست قول دادن چیست: اگر می بینید تحقق وعده ای را نمی توانید انجام بدهید یا کاملاً غیرممکن است ، نباید ابرقهرمان بازی کنید: هیچ کس از قربانی شدن شما قدر دانی نخواهد کرد. "من میمیرم ، اما این کار را خواهم کرد" ، به احتمال زیاد ، در زمانی با اضطراب ، فرسودگی و هدر رفتن وقت شما پایان می یابد.
 
انتخاب کنید و صادق باشید. آیا نمی توانید وعده را تحقق بخشید ، اهداف خود را تغییر دهید؟ بپذیرید که با دادن قول عجله کرده اید و در صورت لزوم ، امتناع خود را توجیه کنید.
 

 

6. آیا درست است که همیشه بله بگویید

چرا این عادت بد است: اعتقاد بر این است که همیشه گفتن "بله" به معنای گشودن جهان بروی خودمان، بدست آوردن فرصت ها و پذیرش سپاسگزارانه هدایای سرنوشت است. با این حال، این یک طرفه است و اغلب مغایر با منافع شماست.
 
چگونه نه بگوییم : اولویت ها را به درستی تنظیم کنید و در مورد آنچه برای شما مفید است فکر کنید.
یاد بگیرید که بدون احساس گناه بگویید "نه" . فقط به این دلیل که می دانید چگونه یک مشکل را حل کنید ، نیازی به حل آن ندارید. حتی اگر واقعاً می توانستید کمک کنید اما آن را نمی خواهید ، شما حق دارید این کار را انجام ندهید. به چشمان طرف مقابل نگاه کنید ، صمیمانه لبخند بزنید و توضیح دهید که چرا امتناع می کنید.
 
اگر شک دارید از روش fast forward استفاده کنید. تصور کنید که قبلاً توافق کرده اید و درخواست را رد کرده اید. هر دو گزینه را در نظر بگیرید و تصور کنید که چگونه درخواست را انجام می دهید. به احساسات خود گوش فرا دهید. آیا این باعث خوشحالی شما می شود؟ آیا این برای شما مهم است یا فقط وقت خود را تلف می کنید؟ این روش شما را از وضعیت فعلی نجات می دهد تا بتوانید به طور عینی وضعیت را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید.
 

 

7. آیا تلاش دائمی برای انجام کارهای مفید درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: میل به سود بردن از هر دقیقه منجر به این می شود که فرد، تمایل به انجام هرکاری را برای خود از جمله استراحت ،آرامش و ریلکس کردن ، که بدن به آن نیاز دارد را متوقف میکند. زمان اختصاص داده شده به خود، با عذاب وجدان همراه می شود. بعد از گذراندن یک روز در رختخواب برای تماشای سریال های مورد علاقه ، بعضی اوقات احساس شرم و ناامیدی می کنیم و در تلاش برای ایجاد اصلاحات روز بعد ، کل خانه را از بالا به پایین شستشو می دهیم ، در محل کار می مانیم و یا یک شام سخت و رنگارنگ آماده می کنیم. آیا این عملکرد آشناست؟
 
چگونه غلبه کنیم: وجود زمان برای چیزهای مهم که باید به صورت موثر و مفید وجود داشته باشد برای استراحت و آرامش و تفریح است. و این استراحت کمتر از زمان اختصاص داده شده به تجارت نیست.روی خودتان کار کنید. برای استراحت خوب ، تمایل آگاهانه شما برای استراحت و بازیابی قدرت لازم است.
 
به آرامش به عنوان مراقبت عمدی از خود فکر کنید. اگر احساس گناه برای انجام هر کاری کردید ، به یاد داشته باشید که آنچه را که خسته شده است بازیابی می کنید و فقط به استراحت در بعضی اوقات در روز نیاز دارید.
 
یاد بگیرید که استراحت را جزء لاینفک زندگی بدانید . اگر در ابتدا برایتان دشوار خواهد بود ، حتی می توانید برای استراحت در نوشتن دفتر خاطرات ، وقت بگذارید ، و آن را بخشی از برنامه برای رسیدن به یک هدف بزرگ قرار دهید.
 
برای کمک به شما در آرامش ، مراسم روزانه ، هفتگی و ماهانه ایجاد کنید. به عنوان مثال ، هر عصرانه به مدت 30 دقیقه تلفن ، تلویزیون یا هر وسیله الکترونیکی پرتلاطم دیگری را خاموش کنید و این بار را به خود اختصاص دهید: کتاب بخوانید ، مراقبه کنید ، رویا پردازی کنید.
 

 

8- آیا درست است که شیوه زندگی بیش از حد اقتصادی داشته باشید

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: اجازه خرید ندادن به آنچه می خواهید به همان اندازه خطرناک است که خریدهای محرک را انجام می دهید. اغلب ، مردم تصمیم می گیرند که پس انداز کنند و تغییرات اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنند ، از استراحت دست می کشند و برای لذت های کوچک پول خرج نمی کنند . این روحیه شما را خراب می کند ، شما را عصبانی می کند ، و تمایل برای پس انداز پول و تمام این حساب و کتاب کردن ها،  با تمایل همه ی آنچه می خواهید جایگزین می شود.
 
نحوه عملکرد درست : برنامه ریزی بودجه برای هزینه های پیش بینی نشده و سرگرمی داشته باشید. و آنها لازم است مانند خرید ویتامین ها برای شما "مهم" و "مفید" باشند.
بودجه خود را ماهانه بررسی کنید و تنظیماتی را در مورد آن انجام دهید.برای خواسته ها و شرایط غیرقابل پیش بینی ذخیره کنید - 5-10٪ از بودجه کل را کنار بگذارید.
 

 

9. آیا درست است که هر مرحله از گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: می توانید کیفیت کار انجام شده ، درست بودن  تصمیم گرفته شده و موفقیت یا شکست یک عمل اخیر را تحلیل کنید. اما گاهی اوقات شما فقط باید بتوانید شرایط را رها کنید تا اینکه تحلیل به خود نظم و انضباطی منتقل شود. تأمل مداوم مانع لذت بردن از لحظه ها می شود. اندیشه های مربوط به گذشته و همچنین تجزیه و تحلیل بیش از حد ، زندگی در زمان حال را دشوار کرده و برای آینده نمی توانید برنامه ریزی کنید.
 
چگونه به این عادت غلبه کنیم: زندگی در حال، و اینها فقط کلمات نیستند بلکه یک روش تفکر هستند.سعی کنید فقط آن دسته از اقدامات را که باید تنظیم شوند ، تجزیه و تحلیل کنید.
 
از اینکه برای خودتان احساس ناراحتی کنید ، دست بردارید. ما دائماً بر روی انتظارات خود زوم می کنیم، به گذشته می اندیشیم و از آینده می ترسیم.یک تلاش آگاهانه انجام دهید - لحظه را احساس کنید و در آن بمانید. سلیقه ها ، بوها را حس کنید ، ببینید چه چیزی را می پوشید ، احساس کنید که باد می وزد. بعضی اوقات ، برای اینکه احساس خوشبختی کنید ، لازم نیست کاری انجام دهید - فقط تماشا کنید که در اطراف شما چه اتفاقی می افتد و خود را بخشی از آن بدانید.
10. دهمین عادت به ظاهر خوب اما در عمل بد را شما کاربر گرامی بگویید.
و در زندگی شما چه اتفاقی افتاده است که یک عادت به عنوان یک امر خوب ، مضر از کار درآمده است؟ در نظرات به ما بگویید

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت که هر کسی را به یک بازنده تبدیل می کند

در
 
10 عادت که هر کسی را به یک بازنده تبدیل می کند
به نظر می رسد برخی افراد برای بدست آوردن موفقیت خوش شانس هستند ، در حالی که برخی دیگر همیشه بدشانس. شما فکر می کنید یک خوش شانس یا بد شانس هستید؟ اما دانشمندان با این امر موافق نیستند: روانشناسان و ریاضیدانان قادرند الگوی مشخصی بین رفتار انسان و موفقیت که وی می تواند به دست بیاورند ، ترسیم کنند.
 
ما در sayarak.com در تلاش هستیم تا به لیستی از عادت ها برسیم که باعث بوجود آمدن یک بازنده می شود.

 

هرگز اشتباه نمی کند

به نظر متناقض می رسد ، اما این درست است کسانی که اشتباهات کمی می کنند دیر یا زود از موفق شدن دست می کشند. دانشمندان دانشگاه آریزونا حتی میزان شکست ایده آل را - 15٪ تعیین کردند. آزمایش با مدلهای ریاضی به آنها در این امر کمک کرد. آنها سعی در آموزش هوش مصنوعی برای مرتب کردن داشتند. اگر کار 85٪ به درستی انجام شود ، کارها سریعتر پیش می روند. هنگامی که ماشین پاسخ های صحیح بیشتری می داد ، کار بسیار آسان تلقی می شد و به دنبال یافتن اطلاعات جدید و راه حل های جایگزین نبود.
 
بنابراین: موفقیت بیش از حد و مکرر باعث رکود و در جا زدن شما می شود. بنابراین برای تا 15٪ از اشتباهات در فعالیت های روزانه را به خودتان اجازه دهید و احساس آسودگی کنید.
 

 

تلاش می کند همیشه فرد خوبی باشد

خوب بودن بیش از حد مسیری نیست که منجر به موفقیت شود. در حالی که برخی در تلاش هستند تا با تاکتیک خوب بودن نظرات خود را به دیگران منتقل کنند ، برخی دیگر از موضع خود به شدت دفاع می کنند. و این دومی هستند که اغلب به نتیجه می رسند. بنابراین از انتقاد شدید نترسید و از شنیدن نظرات منفی خودداری نکنید.
 
عصیان و سرسختی ، کلید موفقیت است. این موضع دانشمندان است که پس از 40 سال مشاهده، نتیجه گیری کردند. و در صدر آنها کسانی بودند که در کودکی شروع به نشان دادن این خصوصیات کردند. بچه های شیطان در بزرگسالی آماده صحبت مستقیم در مورد علایق خود هستند. آنها از تماس با اولین کسی که دوست دارند خجالت نمی کشند یا در باره از افزایش حقوق با مافوق صحبت می کنند.
 

 

او به بی عدالتی در جهان اعتقاد دارد اما فقط در رابطه با خودش

بازنده آماده است تا بی وقفه در مورد مشکلات خود صحبت کند. اگر در مکالمه، شخص دیگری از زندگی شکایت کند ، مشکلات وی را به هیچ می شمارد. چنین برون گرایی معکوس ، تمایل به جلب توجه به خود و کاهش ارزش مشکلات دیگران باعث دفع افراد می شود. و خود بازنده فقط بدشانسی را تشدید می کند و وقت خود را صرف نارضایتی برای زندگی می کند.
 

 

صبحانه را نادیده می گیرد

صبحانه را نادیده می گیرد و نوشیدنی اشتباه را می نوشد
کارشناسان دریافته اند که پربارترین روز را کسانی می گذرانند که صبح ها قادر به کسب انرژی هستند و می توانند از این طریق تمرکز خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. برای رسیدن به این مهم، چندان کار دشواری لازم نیست انجام دهید: به عنوان مثال، خوردن صبحانه. وعده غذایی اول باعث ایجاد انرژی و بهبود حافظه کوتاه مدت می شود.
 
نکته دیگر از دانشمندان: به جای قهوه صبح ، نیم ساعت قبل از صبحانه را با آب لیمو بنوشید. کافی است یک تکه میوه را درون یک لیوان آب فشار دهید. ویتامین های موجود در مرکبات برای کمک به تمرکز در طول روزتاثیر می گذارد.
 

 

شخص بازنده احساسات را دست کم می گیرد

هوش هیجانی (EQ) کم می تواند باعث شکست شود - هم در کار و هم در زندگی شخصی. کسانی که نمی دانند چگونه احساسات دیگران را بخوانند ، خود را از فرصت سازش و سریع پاسخ دادن به تغییرات محروم می کنند. اعتقاد بر این است که می توان هوش هیجانی را توسعه داد: کتاب بخوانید ، مطالعه و نقاشی کنید ، فیلم های خوب تماشا کنید.
 
خود را دوست داشته باشید و به عشق به خود توجه ویژه ای داشته باشید.مطالعه اخیر دانشمندان نشان داده است که مقداری از خودشیفتگی به موفقیت کمک می کند.
 

 

بازنده می خواهد فقط در یک جهت پیشرفت کند

همه ما مهارت یا صفاتی داریم که به آنها افتخار می کنیم. اما شرط بندی فقط روی یک چیز اشتباه است. موفقیت نیاز به استحکام شخصیت ، تمایل به کسب دانش و رشد جسمی دارد.
 
روانشناسان انگلیس لیستی از خصوصیات را تهیه کرده اند که می توانند کلید دستاوردهای زندگی شوند. 6 امتیاز دارد: مسئولیت پذیری ، انعطاف پذیری ، آمادگی برای چرخش های غیر منتظره ، کنجکاوی ، شجاعت و تمایل به رقابت.

 

چگونه نام شخص با موفقیت او در ارتباط است

آمار نشان می دهد : بین طول یک نام و حقوق و دستمزد ارتباط مستقیمی وجود دارد. بنابراین اگر فرصتی وجود دارد که نام خود را کوتاه تر معرفی کنید - از آن استفاده کنید. شکل نه چندان رسمی اسم باعث می شود که در بین مردم بیشتر پذیرفته شوید و اعتماد به نفس را القا می کند. محققان تخمین می زنند که فقط 1 پسوند یا پیشوند اضافی در نام می تواند دستمزدها را با 3600 دلار در سال کاهش دهد.
 
به عنوان مثال ، یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین با نام بیل گیتس شناخته می شود. چه کسی می داند ، اگر او، خود را با نام کامل خود معرفی می کرد، ویلیام هنری گیتس سوم ! الان در کجای این فهرست بود!

 

چگونه تناسب اندام بر موفقیت تاثیر دارد

در نگاه اول بین موفقیت و اندازه کمر رابطه واضحی وجود ندارد. پروفسور جین اوگدن از دانشگاه سوری ادعا می کند که زنی با کمر نازک به معنای واقعی کلمه این فکر را به دیگران منتقل می کند: "من می دانم خود کنترلی چیست." و مردم ، با نگاه به او ،ناخود آگاه فکر می کنند که اگر او می تواند شیرینی را رها کند ، قطعاً اراده ای محکم دارد.

 

موافقت می کند در صورتی که به نفع او نیست

لبخند زدن و اخم کردن در پاسخ به پیشنهادات دیگران بسیار ساده تر از خودداری یا اعتراض به کسی و مسئولیت پذیری درمورد عواقب تصمیمات است. بنابراین می توانید به عنوان یک فرد شیرین و عاری از درگیری شهرت کسب کنید - اما هیچ چیز بیشتری بدست نیاورید.فرد بازنده نه بخاطر نگرانی دیگران، بلکه به دلیل عدم تمایل به پذیرش تعهدات و ترس از انتقاد است که موافقت می کند.

 

شخص بازنده بندرت بوسه می زند

بوسیدن بسیار مفید است . بوسه ها نه تنها ایمنی را افزایش می دهند و استرس را کاهش می دهند ، بلکه روابط طولانی مدت را نیز تقویت می کنند. دانشمندان ارتباطی بین بوسه و درآمد پیدا کرده اند. ظاهراً فردی که احساس دوست داشتن می کند، با اشتیاق کار می کند.
 
شاید وقت آن باشد که دوست عزیز خود را ببوسید. آیا اسرار موفقیت می دانید؟ کدام عادات را می توانید نام ببرید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...