کاپوچینو طرز تهیه فواید و عوارض

کاپوچینو

 

چرا مردم هرگز از کاپوچینو دست نخواهند کشید و چه عواملی باعث می شود نوشیدنی قهوه با نقش و نگار کف روی شیر طعم متفاوتی داشته باشد؟
صبح زود در میدان سنت پیتر رم ، سخنرانی خوش آهنگ ایتالیایی ، شیرینی با مارسیپان و بادام و البته یک فنجان کاپوچینوی معطر داغ با کف شیرین - نمادی از آغاز روز   ایتالیایی و خوش خلقی است. و حتی اگر در ایتالیا نباشد ، این نوشیدنی هم در یک روز بهاری  و هم در یک عصر آرام در حومه شهر با کیک های شیرین خانگی در هر جای دنیا خوب است.

 


ما همه چیزهایی را که درباره محبوب ترین نوشیدنی قهوه جهان با شیر می دانیم به شما خواهیم گفت و نحوه تهیه آن در خانه بدون دستگاه کاپوچینو را به شما آموزش می دهیم.

 

 

کاپوچینو چیست

کاپوچینو

 

با وجود قصه های موجود که دستور آن توسط راهبان کاپوچین اختراع شده است و برخلاف  ایتالیایی آن ، سلف کاپوچینوی مدرن در قرن هجدهم در اتریش ظاهر شد.

نوشیدنی تهیه شده از قهوه ، سفیده و خامه زده شده Kapuziner نام داشت. این نام واقعاً با کاپوچین ها در ارتباط بود: سازندگان نوشیدنی تصور می کردند رنگ آن شبیه روپوش قهوه ای راهبان است. به هر حال ، نام دوم قهوه ، معروف در آغاز قرن هجدهم ، مانند Franziskaner به نظر می رسید (و راسته کاپوچین یکی از شاخه های راسته Franciscan بود). از اتریش ، کپچینر به مناطق مرزی ایتالیا آمد ، و از آنجا به سراسر کشور گسترش یافت ، و نام ایتالیایی کاپوچینو را دریافت کرد.

 

کاپوچینو


تا اوایل قرن 20 میلادی ، شیر و خامه مخصوص کاپوچینو را با دست می زدند (نحوه انجام این کار را نیز بعداً به شما آموزش می دهیم). شناخته شده است که اولین سازنده کاپوچینوی مکانیکی بدوی ، که سرعت هم زدن را سرعت می بخشد ، کمی بیش از 100 سال پیش ظاهر شد ، اما اطلاعات در مورد سازنده آن بسیار متناقض است. به هر ترتیب ، در اوایل دهه 30 قرن XX ، قهوه با شیر کف کرده، تزئین شده با دارچین یا شکلات ، به طور کامل در قهوه خانه های ایتالیا سرو می شد. و بعد همه چیز مثل ساعت پیش رفت. مهاجران ایتالیای پس از جنگ در دهه 1940 عشق کاپوچینو را به ایالات متحده آوردند ، جایی که محبوبیت خاصی در بوستون ، نیویورک و سانفرانسیسکو ، سه شهر تعیین کننده  پیدا کرد.

 

 

ساده ترین طرز تهیه کاپوچینو

دستورالعمل سنتی ایتالیایی کاپوچینو شامل موارد زیر بود: اسپرسو ، شیر گرم و ⅓ کف 1 سانتی متر ساخته شده از شیر زده شده. اما در قرن بیستم ، باریستا ها آزمایش مقدار شیر و کف را آغاز کردند ، بنابراین در دو کافه  کنار یکدیگر ، طعم کاپوچینو می تواند کاملا متفاوت باشد.

پایه قهوه یک فنجان استاندارد کاپوچینو 1 پیمانه اسپرسو (30 میلی لیتر) یا 2 وعده (60 میلی لیتر است ، اما سپس 2 برابر بیشتر شیر مصرف می شود).

 

کاپوچینو


کاپوچینوی معمول دارای یک خویشاوند "تابستانی" است - کاپوچینوی فردو ، که بر اساس اسپرسوی سرد شده ایجاد شده و به آن شیر کف سرد اضافه شده است. نسخه یونانی freddo cappuccino نامیده می شود (بله ، یونانی ها فقط کلمات را دوباره مرتب کردند) ، و در آن اسپرسو (یا هر قهوه دیگر ، از جمله قهوه فوری) با یخ سرد می شود و روی آن کف اضافه می شود.

 

چندین نوشیدنی دیگر بر اساس کاپوچینو ایجاد شده است: به عنوان مثال ، یک کوکتل قهوه بی الکل بیچرین با شکلات داغ (شیر در آن با خامه جایگزین شد) ، ماروچینو با کاکائو ، کاپوچینو تند و حتی نسخه کودکانه و بای بچه ها کاپوچینو که از دکاف یا کاکائو یا حتی فقط از شیر و کف شیرین  استفاده می کند.

 

 

کدام قهوه برای کاپوچینو بهترین است؟ 

بهترین مارک کاپوچینو   و انواع کاپوچینو

اما همه چیز با متخصص ارنا ناتسن ، که  طعم میوه ای طبیعی قهوه وارد کرد ، تغییر کرد. قهوه خانه ها شروع به دم کردن اسپرسو با عربیکا خالص کردند و مشتریان آنها یادگیری صحیح شکلات ، ادویه ها ، گیلاس و زردآلو را یاد گرفتند.

 

کاپوچینو


با این حال ، اگر اسیدیته قهوه را دوست ندارید ، نگران نباشید. برای کاپوچینو ، همه همچنین از مخلوط Arabica  و Robusta با طعم خنثی استفاده می کنند ، زیرا اسیدیته بالا برای شیر مناسب نیست. بهترین دانه های کاپوچینو با آجیل ، کاکائو و کارامل از برزیل ، ویتنام ، هندوراس و غیره تهیه می شوند.

 

کاپوچینو
کلاسیک هایی که

 

همیشه مد خواهند بود

طبق گفته باریستا ، کاپوچینو به دلیل کاربردهای متنوع هرگز از مد نمی افتد. این نوشیدنی سازش بین اسپرسو و نوشیدنی های شیرین قهوه مانند لاته یا رافا است که در بیشتر کشور ها مد روز است .

طعم کاپوچینو تحت تأثیر دو جز - قهوه و شیر است و شیر باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و از نظر چربی مناسب باشد. شیر خوب قادر به مخفی کردن طعم دانه قهوه با کیفیت متوسط ​​است (اما برعکس این  موثر نیست).

 

 

کدام شیر برای کاپوچینو بهترین است؟

کاپوچینو با شیر گاو کلاسیک است که در هر کافه ای از ایتالیا تا کامچاتکا یافت می شود. کاپوچینوی سنتی و متعادل نمی تواند ترش یا تلخ باشد ، اما به دلیل شیرینی طبیعی شیر باید طعم شیرین و بدون شکر اضافه شده داشته باشد.

 

کف ایده آل باید انعطاف پذیر ، ابریشمی ، متشکل از حباب های میکرو بدون حباب های بزرگ هوا باشد ، نه داغ باشد ، بلکه سرد هم نباشد. طعم شیرین آن از لاکتوز تأمین می شود که با گرم شدن به مونوساکاریدها - گلوکز و گالاکتوز تجزیه می شود و پروتئین های موجود در شیر عامل ایجاد بافت مطبوع باشند.درصد بالایی از پروتئین برای کاپوچینوی مناسب لازم است. اما محتوای چربی زیاد اختیاری است (و حتی به طعم آن آسیب می رساند).

 

کاپوچینو با شیر گیاهی

دوران جدید قوانین جدیدی را وضع می کند و برای کسانی که به دلایلی شیر گاو را در قهوه خود قبول نمی کنند ، باریستاها شروع به تهیه کاپوچینو با شیر گیاهی کردند. به عنوان مثال ، نارگیل ، سویا ، بادام ، یا حتی بلغور جو دوسر. هر یک از این محصولات کاربردهای خاص خود را دارند: نباید سویا و نارگیل را در یک نوشیدنی تازه ریخته شود ، زیرا پروتئین آنها از درجه حرارت بالا (بالاتر از 60 درجه سانتیگراد) ایجاد می شود و بادام از گرمای بیش از حد طعم تلخ می گیرد.

 

کاپوچینو

 

کاپوچینو ، لاته و سفید تخت: دوقلو یا نوشیدنی های مختلف؟


تفاوت بین چنین کاپوچینویی به ظاهر مشابه ، لاته و سفید تخت موضوعی برای یک مقاله جداگانه است . به طور خلاصه ، اینها فقط نوشیدنی های مختلف نیستند ، بلکه نوشیدنی های بسیار متفاوت هستند.


کاپوچینو بر اساس یک سوم اسپرسو و دو سوم شیر است. این باعث می شود هم طعم شیری داشته باشد و هم قهوه مانند.

تاریخچه لاته یا بهتر بگوییم لاته ماکیاتو (در زبان ایتالیایی "latte" به معنای "شیر") کمی خنده دار است. به عنوان نوعی نوشیدنی کودکان تصور می شد. ایتالیایی ها نگران بودند که فرزندان آنها نیز اسپرسوی رقیق نشده بنوشند. کسی این ایده را داشت که شیر را به قهوه اضافه کند - مقدار زیادی شیر. با گذشت زمان ، دستورالعمل لاته تکامل یافته است ، اما نکته اصلی ثابت مانده است: قهوه فقط ¼ نوشیدنی است ، بقیه شیر است. کف نیز متفاوت است: در لاته کف بیشتر و پفی تر است ، در کاپوچینو متراکم است و دارای حباب های ریز هوا است.


از طرف دیگر ، سفید تخت ، قهوه برای روحیه و بدن قوی است. حداقل به دو دلیل در نیوزیلند ظاهر شد. اولاً ، این کشور محل زندگی بسیاری از فرزندان مهاجر ایتالیایی و یونانی است که از اروپا عشق به قهوه غلیظ را آورده اند. و ثانیا ، زیرا شیر گاوهای نیوزلند بیش از حد چرب  است و کف زیادی می دهد. متصدیان تجربی مقدار شیر را کاهش داده و درعین حال مقدار قهوه را دو برابر می کنند: یک سفید تخت استاندارد حاوی 2 وعده اسپرسو است. که بدون شک آن را به عنوان قوی ترین در بین نوشیدنی های شیر قهوه قرار می دهد.

 

 

طرز تهیه کاپوچینو در خانه با دستگاه قهوه ساز

اگر یک دستگاه قهوه ساز با دستگاه کاپوچینو در آشپزخانه است ، تمام مراحل تهیه اسپرسو است ، شیر را در پارچ  ریخته و آنرا تکان می دهیم  تا حباب های ریز ظاهر شود و سپس آن را درون یک فنجان بریزید . در این حالت بهتر است چند قانون را رعایت کنید.

شیر باید در ابتدا سرد باشد. قبل از شروع زدن ، باید آن را به مدت 20-30 ثانیه با قرار دادن آن در زیر لوله بخار دستگاه قهوه گرم کنید ، و فقط آنقدر هم بزنید تا پارچ داغ شود. اگر دماسنج آشپزخانه دارید همه چیز حتی بیشتر ساده می شود. شیر کف دار در پارچ باید به 65 درجه برسد. تنها چیزی که باقی مانده این است که آن را به دقت در اسپرسوی آماده بریزید.برای اینکه قهوه بهتر مزه بدهد باید فنجان کاپوچینو را از قبل گرم کنید.

 

کاپوچینو

 

طرز تهیه کاپوچینو در خانه بدون دستگاه قهوه ساز

اگر از تمام وسایل قهوه موجود در خانه فقط یک یک سزوه یا یک دستگاه فرنچ پرس قهوه فرانسه وجود دارد ، نباید ناراحت باشید. تهیه کاپوچینو در خانه حتی اگر دستگاه قهوه ساز ندارید کاملاً امکان پذیر است. نکته اصلی داشتن میکسر (یا همان دستگاه فرنچ پرس قهوه فرانسه) است.

ابتدا باید قهوه را به روشی که برای شما مناسب است دم کنید. حجم قهوه می تواند هر نوع باشد ، اما رعایت نسبت های کلاسیک مهم است ، گرچه این موضوع نیز سلیقه ای است. در اینترنت ، دستورالعمل هایی برای کاپوچینو خانگی دوتایی وجود دارد که برای تهیه آن 60 میلی لیتر قهوه و 80 میلی لیتر شیر استفاده می شود.

 

کاپوچینو


می توانید شیر را با یک بدستگاه فرنچ پرس قهوه فرانسه بزنید یا با همزن. یک راه دیگر نیز وجود دارد: شیر را تا 70 درجه گرم کنید ، آن را در یک دستگاه فرنچ پرس قهوه فرانسه بریزید (بیش از 1/3 فلاسک) و سپس پیستون را به مدت 35-40 ثانیه به سرعت بالا و پایین کنید. با آخرین حرکت دورانی ، کف و شیر را در یک توده همگن مخلوط کنید و سپس در یک فنجان بریزید.

 

نه تنها خوشمزه ، بلکه زیبا:

 

لاته به عنوان هنر

"فقط کاپوچینو" ، که "با خود" در فنجان های کاغذی می بریم ، اغلب خوشمزه است ، اما دیدن زیبایی آن در زیر درب غیرممکن است. اما در کافی شاپ ها ، کاپوچینو اغلب با طرح روی کف شیر سرو می شود. هنر ساخت طرح های کف را هنر لاته می نامند.

 

کاپوچینو


فقط دو روش هنری لاته وجود دارد - پیچینگ (نقاشی با جریان شیر) و اچ (نقاشی با وسایل بداهه مانند شربت و دارچین). اچ یک جهت کاملاً حرفه ای برای هنرمندان باریستایی است که در مسابقات قهرمانی هنرهای لاته با یکدیگر رقابت می کنند. و پیچ و تاب زدن یک تکنیک نسبتا ساده است ، که در آن کاملا تمام ترکیبات بر اساس سه نقاشی ایجاد می شوند: یک گل لاله ، یک قلب و .......

 

کاپوچینو


هنر لاته یک ویژگی خاص دارد. با تمام زیبایی تصویر ایجاد شده ، یکپارچگی کف نقض می شود. حلقه خامه ای قهوه که هنگام رنگ آمیزی ظاهر می شود ، نوشیدنی را کمی تلخ می کند ، در حالی که یک کاپوچینو بدون هنر لاته از نظر طعم متعادل تر قلمداد می شود.

 

 

فواید کاپوچینو

صادقانه بگویم ، ما نمی خواستیم  فواید کاپوچینو   را بنویسیم ، اما کاپوچینو یک نمونه بارز از این واقعیت است که می توان در مورد قهوه "اما زیبا" گفت. استفاده متوسط ​​از این نوشیدنی به بدن آسیب نمی رساند اما نباید منتظر فوایدی باشید که هر قهوه سیاه به شما می دهد.مدتهاست که شناخته شده است که قهوه تازه بو داده بر سلامت انسان تأثیر مثبت دارد. حاوی آنتی اکسیدان است هرچه قهوه  تازه تر باشد ،  آنتی اکسیدان بیشتری دارد. این مواد به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند.

 

 

عوارض کاپوچینو

مضرات کاپوچینو

پروتئین شیر کازئین با پلی فنل های قهوه واکنش داده و تا حدی تجزیه می شود. و اتفاقاً پلی فنول ها مهمترین مواد مغذی قهوه هستند. آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

هضم کاپوچینو مانند هر قهوه دیگری با شیر در معده بیشتر طول می کشد.

کاپوچینو پر از کالری است. مقدار انرژی یک فنجان بدون شکر اضافه شده 33/45–37،65 کیلوکالری است و با افزودن چند قاشق غذاخوری شکر در حال حاضر 52.80–57.00 کیلوکالری است. برای مقایسه ، میزان کالری اسپرسو فقط 2 کیلو کالری است.

 

کاپوچینو
طرفداران کاپوچینو می گویند:

نه ،کافئین به جایی نمی رود.  شیر آن را خنثی نمی کند ، این یک افسانه است. کافئین در کاپوچینو دقیقاً به همان میزان کافئین است که در یک فنجان اسپرسو وجود دارد که پایه آن شد. بنابراین ، اگر به منظور بیدار شدن  صبح به قهوه نیاز دارید ، کاپوچینو بیش از حد مناسب است.

کاپوچینو با شیر گیاهی می تواند راه حلی برای کسانی باشد که می خواهند سلامتی خود را بهبود بخشند و کف مورد علاقه خود را بدست آورند. پروتئین های گیاهی آنتی اکسیدان های قهوه را تخریب نمی کنند. درست است که کاپوچینو همراه با شیر نارگیل یا بادام هنوز از نظر کالری مشکل دارد.

 

افراد به دو نوع تقسیم می شوند - کسانی که قهوه را با شیر (کاپوچینو ، لاته و غیره) می نوشند و دیگران که قهوه طبیعی سیاه را ترجیح می دهند.
توصیه پزشکان در مورد میزان مصرف قهوه در روز برای کسی خبری خوش نخواهد بود. پزشکان توصیه می کنند 1-2 فنجان و سپس فقط در نیمه اول روز بنوشید ، در غیر این صورت نمی توان از یکی از  ضررهای کاپوچینو  ، بی خوابی جلوگیری کرد.این امر در مورد هر نوع قهوه ای صدق می کند ، یعنی صرف نظر از اینکه چیزی به آن اضافه شده است یا خیر.

آیا کاپوچینو برای شما مفید است؟

فواید و مضرات کاپوچینو
کاپوچینو حاوی قهوه و شیر و همچنین شکر است. اگر هر یک از این محصولات را جداگانه در نظر بگیرید ، موارد زیر را دریافت می کنید:
قهوه - نیرو می بخشد ، تقویت می شود ، تحرک روده را تحریک می کند ، متابولیسم را تسریع می کند .
شیر - بدن را با  باکتری های مفید ، پروتئین و کلسیم اشباع می کند.
قند - سطح گلوکز را در خون افزایش می دهد و مغز را تحریک می کند ، اما فقط در صورتی که یک قاشق چای خوری باشد ، و نه 2-3 بار در روز.
هرچقدر هم تأسف آور به نظر برسد ، وقتی این مواد در یک فنجان مخلوط شوند ، دیگر نمی توانند چیز مفیدی را برای بدن شما به ارمغان بیاورند.
مزایای کاپوچینو   یک فنجان کاپوچینو برای بسیاری از افراد ، به ویژه زنان ، تقویت کننده خلق و خو است.

 

directly-above-shot-of-cappuccino-served-on-table-654713939-5ac42a9ac5542e0037c3bc39.jpg

کاپوچینو چگونه می تواند به سلامتی شما آسیب برساند؟

ضرر کاپوچینو
هنگامی که پروتئین کازئین از شیر با مواد قابض قهوه مخلوط می شود ، ماده خاصی تشکیل می شود که عملاً در دستگاه گوارش جذب نمی شود.
حتی با افزایش اسیدیته معده ، هضم سریع این ماده ممکن نخواهد بود و ممکن است مقداری از آن در اندام باقی بماند ، که برای آن کاملاً ناامن است.


پزشکان از  عوارض خوردن کاپوچینو  می گویند: به دلیل مصرف منظم قهوه با شیر در مقادیر زیاد ، معده می تواند به شدت آسیب ببیند ، دلیل آن در جمله قبلی توضیح داده شده و سلول های سالم آن می توانند به سلول های سرطانی تبدیل شوند.
نتیجه گیری این است که کاپوچینو وضعیت کلی بدن و متابولیسم را بهبود می بخشد ، نیرو می بخشد ، توجه را بهینه می کند ، دارای اثر ادرارآور کمی است که به دفع سموم کمک می کند ، روند پیری را کند می کند. شما می توانید کاپوچینو و هر نوع نوشیدنی دیگری را بر اساس قهوه آسیاب شده بنوشید ، اما برای پیشگیری از  عوارض مصرف کاپوچینو  ، بیش از دو فنجان در روز ننوشید.

 

کاپوچینو


 اوج فروش قهوه مربوط به ساعت 6 صبح تا 12 ظهر است و دوم اینکه ، کاپوچینو در بین نوشیدنی ها پیشتاز است. این مورد توسط 45٪ بازدید کنندگان ترجیح داده می شود. بعد از آن یک لاته با 20٪ ، یک Americano با 10٪ دنبال می شود. Raf امتیاز 8٪ را کسب کرد و محبوب ترین اسپرسوی ایتالیا را تنها 4٪ دوستداران قهوه ترجیح می دهند. موقعیت های باقی مانده توسط سفید تخت و سایر نوشیدنی ها گرفته شد.

 

کاپوچینو


در ایتالیا ، کاپوچینو یک نوشیدنی صبحانه است ؛ برای بقیه اوقات ، یک اسپرسو وجود دارد. مدتها اعتقاد بر این بود که تقاضای کاپوچینو از باریستای رومی بعد از ظهر تقریباً یک توهین کشنده است. بگویید ، باریستا امتناع خواهد کرد ، و با شور و اشتیاق به ایتالیایی توضیح می دهد که چرا این کار نباید انجام شود. در واقع هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نخواهد داد و این قانون در مورد گردشگران صدق نمی کند. خود ایتالیایی ها  ، بعد از شام واقعاً نوشیدنی شیر نمی نوشند.

 

کاپوچینو

 

بین دوستداران قهوه ، یک ضرب المثل مشهور هست که: " وقتی مشتری در یک کافی شاپ با قاشق کف کاپوچینو را می خورد ، یک باریستا جایی گریه می کند." این موضوع مربوط به اسنوبیسم حرفه ای نیست (گرچه این موضوع نیز در مورد آن است) ، اما طعم کاپوچینو دقیقاً با اولین جرعه تعیین می شود. اما از طرف دیگر ، متخصصان ما بیش از یک بار گفته اند که بهترین قهوه همان قهوه ای است که خودتان دوست دارید.

سرانجام ، در مورد سرو نوشیدنی. کاپوچینو در ظروف شیشه ای سرو نمی شود. ظروف مواد سرامیکی یا چینی با دیواره ضخیم است که گرما را به خوبی حفظ می کند. اگر فرم یک فنجان کلاسیک با لبه های گرد ، با حجم 150-180 میلی لیتر باشد. دمای نوشیدنی باید 60-65 درجه باشد. 

 

20 اشتباهی که هنگام تهیه قهوه مرتکب می شوید

قهوه

میلیون ها نفر در سراسر جهان روزانه قهوه دم می کنند. تصور اینکه شخص در طول زندگی چند لیتر از این نوشیدنی بنوشد دشوار است. و اگرچه بسیاری به توانایی خود در تهیه یک فنجان قهوه کاملاً مطمئن هستند ، اما در عمل معلوم می شود که اکثر ما تعدادی از اشتباهات رایج را مرتکب می شویم.

گاهی اوقات این اشتباهات می تواند طعم قهوه را به شدت تغییر دهد و از لذت بردن از طعم و عطر واقعی آن جلوگیری کند. متأسفانه ، اکثر مردم حتی متوجه نمی شوند که این اشتباهات را انجام می دهند. بنابراین ، قبل از دم کردن فنجان بعدی ، چند دقیقه وقت بگذارید تا لیست 20 اشتباه رایج ما را در هنگام تهیه قهوه مطالعه کنید. اگر فقط مطمئن شوید که همه کارها را درست انجام می دهید.

اگر متوجه شدید که برخی از این اشتباهات معمولی برای شما هستند ، وقت آن است که شرایط را اصلاح کنید. و سپس هم دوستان و هم خانواده شما از قهوه ای که درست می کنید خوشحال می شوند. در حالی که برای برتری تلاش می کنید ، مهم است که اشتباهات خود را بپذیرید و سعی کنید آنها را در آینده تکرار نکنید. اگر موفق شوید ، هر صبح در خانه شما با قهوه عالی و روحیه عالی آغاز می شود.

1. قهوه بیات

چه چیزی بدتر از قهوه ای که چند ساعت پیش درست شده است؟ فقط قهوه ای که از دانه های قدیمی و منقضی شده تهیه می شود. اگر دانه های قهوه برای مدت طولانی ذخیره شده باشند ، موادی که طعم و عطر نوشیدنی تهیه شده را تبخیر می کنند ، و قهوه تهیه شده از آنها بی مزه یا حتی تلخ می شود.

2. دانه های قهوه با کیفیت پایین

ارزان و با کیفیت بالا اغلب مفاهیم ناسازگار هستند ، به ویژه در مورد قهوه. خودتان انتخاب کنید که چه کسی را خوشحال کند - کیف پول یا طعم قهوه. می توانید مطمئن باشید که قهوه با کیفیت خوب ارزش این پول را دارد.

3. نسبت نادرست آب و قهوه

به یاد دارید چند بار مقدار مورد نیاز قهوه و آب را "با چشم" اندازه گیری کرده اید؟ بله ، توجه به چنین چیزهای کوچکی آسان نیست ، زیرا به تازگی از زیر پتو خارج شده اید. با این حال ، اگر می خواهید صبح خود را با یک فنجان قهوه عالی آغاز کنید ، ارزش اندازه گیری دقیق هر دو ماده را دارد.

4. روش اشتباه در تهیه قهوه

روش های مختلف دم کردن کیفیت متفاوتی از نوشیدنی را ارائه می دهد. به نظر می رسد قهوه سازهای مارک دار ساده ترین راه حل هستند ، اما این روش همیشه بهترین نیست. برای بهبود طعم قهوه خود ، روش های ریختن یا فرنچ پرس را امتحان کنید.

5. شما در حال خرید قهوه بدون غلات کامل هستید

در نگاه اول ، خرید قهوه آسیاب شده بسیار راحت تر است. با این حال ، نوشیدنی تهیه شده از آن طعم کمتری دارد. واقعیت این است که دانه های قهوه شروع به ترشح مواد فرار می کنند که بطور مستقیم در طول آسیاب کردن عطر را به نوشیدنی منتقل می کنند. بنابراین ، متخصصان قهوه باید روی یک آسیاب قهوه خوب سرمایه گذاری کنند ، فقط  دانه قهوه بخرند و درست قبل از دم کردن آن را آسیاب کنند.

 

قهوه

6. دمای آب اشتباه است

در حالت ایده آل ، دمای آبی که برای تهیه قهوه استفاده می شود باید بین 90-96 درجه سانتی گراد باشد. در این حالت ، دانه های آسیاب شده آب را کاملاً از نظر طعم و عطر اشباع می کنند ، که باعث می شود هر فنجان نوشیدنی فراموش نشدنی باشد. اگر نمی توانید زندگی خود را بدون قهوه تصور کنید ، باید دماسنج را به مجموعه لوازم آشپزخانه خود اضافه کنید. برای رسیدن به دمای دلخواه ، آب قهوه را باید بجوشانید و سپس بگذارید چند دقیقه بماند.

7. آسیاب نادرست دانه ها

برای استفاده بیشتر از دانه های قهوه ، باید آنها را به درستی آسیاب کنید. سنگ زنی باید تا حد امکان همگن باشد. سپس آب گرم به راحتی با طعم و عطر قهوه اشباع می شود و یک نوشیدنی شایسته متخصصان ایجاد می کند.

8. آسیاب برای قهوه ساز شما بسیار درشت یا خیلی ریز است

برای هر نوع دستگاه قهوه ساز آسیاب خاصی توصیه می شود. اکثر آسیاب های قهوه با کیفیت به شما این امکان را می دهند که میزان آسیاب خوب را تنظیم کنید. دریابید چه نوع آسیابی برای قهوه ساز شما مناسب است و از آن استفاده کنید.

9. دانه های بسیار قدیمی

تا آنجا که دوست دارید ، دانه های برشته برای همیشه دوام نمی آورند. اگر درباره سن حبوباتی که استفاده می کنید چیزی نمی دانید ، بهتر است به سادگی آنها را دور بیندازید. همیشه میزان تازه بودن قهوه خود را بر اساس تاریخ خرید بررسی کنید. در صورت امکان به تاریخ بو دادن قهوه توجه کنید. اگر دانه ها خیلی قدیمی هستند ، نمی توانید از آنها قهوه خوبی تهیه کنید.

10. ذخیره نادرست دانه ها

هر نوع بسته بندی برای نگهداری طولانی مدت دانه های قهوه طراحی نشده است. بهتر است خسیس نباشید و یک ظرف مخصوص قهوه با درب محکم خریداری کنید. نباید دانه ها را از قبل آسیاب کنید. و به یاد داشته باشید ، رطوبت یکی از بزرگترین دشمنان قهوه است. وسایل خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. گاهی اوقات توصیه می شود قهوه را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. اما این روش برای نگهداری طولانی مدت مناسب نیست ، زیرا رطوبت زیاد ناگزیر بر طعم محصول تأثیر می گذارد.

 

قهوه

11. تجهیزات نامناسب

گاهی اوقات تجهیزاتی که برای تهیه قهوه استفاده می کنید فقط خراب می شود. هیچ چیز ابدی نیست. اگر متوجه شدید که طعم نوشیدنی صبحگاهی شما با وجود عدم تغییر در حین آماده سازی آن ، بدتر می شود ، ممکن است زمان خرید فنجان قهوه ساز جدید فرا رسیده باشد.

12. دانه های یخ زده

انجماد ممکن است یک راه عالی برای ذخیره مواد غذایی باشد ، اما این روش برای دانه قهوه سبوس دار مناسب نیست. در فرایند انجماد ، دانه ها برخی از موادی را که به نوشیدنی طعم و عطر مورد علاقه همه را می دهد ، از دست می دهند. اگر از روش های صحیح برای نگهداری حبوبات استفاده کنید ، می توانید از هر فنجان نهایت لذت را ببرید.

13. قهوه شما زمان خنک شدن دارد

هرچه یک فنجان قهوه بیشتر منتظر بماند ، نوشیدنی بیشتر خنک می شود ، که تلخی ناخوشایندی را به طعم آن می افزاید. اگر قبلاً یک فنجان قهوه دم کرده اید ، همه چیز را برای چند دقیقه کنار بگذارید ، بنشینید و در حالی که داغ است از نوشیدنی معطر لذت ببرید.

14. فنجان اشتباه

در نگاه اول ، ممکن است به نظر برسد که انتخاب جام چندان مهم نیست. با این حال ، این می تواند بر طعم قهوه نیز تأثیر بگذارد. ظروف پلاستیکی حتی نباید در نظر گرفته شوند. برای استفاده بیشتر از انرژی هر روز صبح ، همیشه از فنجان های شیشه ای با کیفیت بالا که مخصوص قهوه طراحی شده است استفاده کنید.

15. اجزای اضافی بی کیفیت

اگر به قهوه خود خامه یا شکر (یا هر دو) اضافه می کنید ، همیشه مواد با کیفیت بالا را انتخاب کنید. به شیرین کننده های ارزان قیمت و جایگزین های کرم فکر هم نکنید. آنها در مقایسه با مواد با کیفیت بالا احتمالاً ضعیف با قهوه ترکیب می شوند و طعم را کاهش می دهند.

16. شما در حال نوشیدن  قهوه بیمزه هستید

بسیاری با این امر مخالف خواهند بود ، اما اعتقاد بر این است که بهترین قهوه ، قهوه ای است که در یک فنجان دم می شود. بله ، زمان بیشتری طول می کشد. اما از طرف دیگر ، مطمئن خواهید شد که هر ذره ای از طعم و عطر از دانه های قهوه به داخل نوشیدنی مهاجرت کرده است.

17. آب لوله کشی

اعتقاد بر این است که از آب لوله کشی می توان برای تهیه قهوه در قهوه ساز استفاده کرد. با این حال ، اغلب حاوی مواد معدنی است که می تواند طعم قهوه را در حین آماده سازی تحت تأثیر قرار دهد. بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید.

18. شما فیلتر را خیلی خوب شستشو نمی دهید

پس از دم کردن قهوه ، یک یا دو دقیقه وقت بگذارید تا فیلتر را تمیز کنید. بقایای قهوه آسیاب شده را بردارید و سپس فیلتر را کاملاً بشویید تا ذرات قهوه قدیمی وارد دفعه بعدی قهوه نشود.

19. شما قهوه ساز خود را تمیز نمی کنید

علاوه بر فیلتر ، سایر اجزای قهوه ساز نیز مشمول نظافت منظم هستند. مطمئن شوید که هیچ قطعه ای از آسیاب قدیمی در آنجا باقی نمانده باشد که بتواند طعم فنجان بعدی را خراب کند. قهوه ساز تمیز کلید قهوه خوشمزه است.

20. شما هیچ ایده ای ندارید که چه چیزی را دوست دارید

عدم آگاهی از سلیقه ها و ترجیحات شما می تواند بر کیفیت قهوه شما تأثیر منفی بگذارد. بخشی از زیبایی قهوه این است که انواع مختلف قهوه وجود دارد. ارزش این را دارد که سخت کار کنید و طعمی را پیدا کنید که واقعاً دوست دارید. تنها در این صورت است که می توان انتظار داشت که هر فنجان قهوه تازه دم کرده به سادگی عالی باشد.

 

طرز تهیه قهوه هسته خرما

قهوه هسته خرما

 

قهوه هسته خرما  جایگزین قهوه بدون کافئین است! طرز تهیه قهوه هسته خرما ساده است و راهی عالی برای کاهش ضایعات مواد غذایی است ، هر بار! پس از تهیه دسته بزرگی از شربت خرما در هفته گذشته ، دو "محصول زائد" برایم باقی ماند. تفاله خرما و هسته خرما ... 

من راهی برای تبدیل این هسته های خرما به پودر هسته خرما کشف کردم که ، همانطور که معلوم شد ، جایگزین عالی قهوه است که فاقد گلوتن ، بدون کافئین ، غیر اسیدی است ، اما دارای انرژی طبیعی طبیعی است.
در حالی که قهوه هسته خرما به هیچ وجه ایده جدیدی نیست ، در حقیقت ، این جایگزین قهوه قرن ها در کشورهای خاورمیانه مورد استقبال قرار گرفته است. این برای من کاملاً جدید بود - اما قطعاً اکنون از مجموعه من خارج نمی شوم. حتی بهتر از همه ، شما فقط به مقداری هسته خرما و وسیله ای برای خرد کردن آنها به پودر نیاز دارید .

مرحله 1:

هسته های خرما را تمیز ، خشک و تفت دهید
همه هسته های خرما را جمع آوری کنید (من کاملاً توصیه می کنم یک دسته بزرگ شربت خرما یا خمیر خرما تهیه کنید ، و این مقدار زیادی هسته برای شما به ارمغان می آورد!). اگر بسیار چسبناک هستند ، ممکن است بخواهید ابتدا آنها را به مدت 45-60 دقیقه خیس کرده و سپس آنها را تمیز کنید.
قبل از بو دادن آنها از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید-من دوست دارم اجازه دهم ابتدا چند روز در هوا خشک شوند. در صورت داشتن خشک کن، می توانید از دستگاه خشک کننده استفاده کنید.
هسته های خشک شده را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد-30-45 دقیقه در یک سینی با روکش پوست تفت دهید. سپس اجازه دهید تا خنک شوند.
مرحله بو دادن بسیار مهم است ، همانطور که در مورد هسته های قهوه نیز برای ایجاد طعم بسیار مهم است.

مرحله 2:

هسته ها را به صورت پودر خرد کنید
پس از سرد شدن ، خرما را به آسیاب برقی/ادویه جات برقی منتقل کنید (ممکن است لازم باشد این کار را به صورت دسته ای انجام دهید) و به صورت پودر درآورید.
پودر را الک کرده و قطعات بزرگتر را دوباره آسیاب کنید. سپس پودر هسته خرما بلافاصله آماده استفاده است یا برای بعد نگهداری می شود.

مرحله 3:

قهوه هسته خرما درست کنید
آب را تا 195 درجه فارنهایت (90 درجه سانتیگراد) (درست قبل از شروع جوشیدن) گرم کنید.
پودر هسته خرما و ادویه ها(هل یا دارچین) را با هم  خوب مخلوط کنید. این مخلوط را داخل یک فیلتر قهوه منتقل کنید.
آب را روی پودر بریزید و بگذارید .
سپس می توانید نوشیدنی هسته خرما را به صورت واقعی بنوشید یا با کمی شیرین کننده مورد علاقه خود (من از شربت خرما استفاده کردم) و مقداری شیر (من از شیر جو استفاده کردم) لذت ببرید.


نکته ای که من پیدا کردم این است که تمام هسته های خرما را به مرور جمع آوری کنم. من دوست دارم آنها را بشویم ، اجازه دهم به مدت چند روز به طور طبیعی خشک شوند ، و سپس آنها را در ظرفی محکم در فریزر نگه دارم تا زمانی که آماده تهیه یک دسته پودر هسته خرما برای قهوه باشم.


نگهداری قهوه هسته خرما 

قهوه هسته خرما

 پودر را در ظرفی محکم و در مکانی تاریک و خنک (مانند انبار یا کمد آشپزخانه) به مدت چند ماه نگهداری کنید. هرچه زودتر از آن لذت ببرید ، طعم آن بهتر می شود. با این حال ، می توانید ماه ها  از قهوه هسته خرما لذت ببرید و طعم آن به مرور زیاد از بین نمی رود.
فریز : ممکن است بتوانید پودر آسیاب شده را نیز در فریزر ذخیره کنید. اگرچه ، این چیزی نیست که من امتحان کرده ام.

نکات مهم

تازه با قهوه هسته خرما آشنا شده اید؟ اگر می خواهید فنجان معمولی خود را کنار بگذارید ، توصیه می کنم از پودر هسته مخلوط 70/30 برای قهوه برای شروع استفاده کنید و میزان قهوه را در طول زمان کاهش دهید. 
تمیز کردن هسته های خرما : اگر هسته خرما را تمیز نکنید ، قندهای روی هسته ها می توانند در فر کاراملی یا سوزانده شوند. با تمیز کردن آنها ، خطر طعم سوختگی را کاهش دهید. 
آزمایش با زمان برشته کردن : درست مانند این که هسته های قهوه دارای آن "نقطه بو دادن" هستند ، همین را می توان برای هسته های خرما نیز گفت. سعی کنید آنها را بین 30 تا 50 دقیقه تفت دهید.
استفاده از پودر هسته خرما به اندازه کافی : مهم است که مطمئن شوید نسبت ها را برای بهترین نتایج درست کرده اید. در تحقیقی که توسط کنسرسیوم تحقیقات آسیایی انجام شد ، نسبت پودر هسته خرما در ترکیب با آب ، شیر و شیرین کننده تقریباً یکسان با قهوه کنترل (9٪) مشاهده شد (در حالی که درصدهای پایین آن تقریباً خوب نبود). 
تغذیه
کالری: 32 کیلو کالری | کربوهیدرات: 7 گرم | پروتئین: 1 گرم | چربی: 1 گرم | چربی اشباع شده: 1 گرم | سدیم: 15 میلی گرم | پتاسیم: 39 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 5 گرم | ویتامین A: 32 واحد بین المللی | ویتامین C: 1 میلی گرم | کلسیم: 43 میلی گرم | آهن: 1میلی گرم

قهوه هسته خرما

خواص قهوه هسته خرما 

در حالی که برخی از هسته ی میوه ها می توانند سمی باشند ، نه تنها هسته های خرما 100٪ غیر سمی هستند ، بلکه حاوی چندین مزیت برای سلامتی نیز هستند. همانطور که قبلاً در بالا ذکر شد ، قهوه هسته خرما نیز:

منبع غنی از چندین ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است - از جمله فسفر ، منیزیم ، کلسیم ، آهن ، روی و پتاسیم در کنار پلی فنول ها.
با توجه به آنتی اکسیدان ها ، منبع فوق العاده ای برای کاهش استرس اکسیداتیو و تقویت سیستم ایمنی بدن است .
قهوه هسته خرما یک تقویت کننده انرژی طبیعی بدون کافئین است !
قهوه هسته خرما ممکن است سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد .
قهوه هسته خرما می تواند سطح کلسترول LDL "بد" را کاهش دهد .
قهوه هسته خرما ممکن است در برابر مشکلات کبدی و کلیوی مرتبط با دیابت (به دلیل محتوای بالای پروآنتوسیانین) محافظت کند .
قهوه هسته خرما خواص ضد ویروسی  دارد.
قهوه هسته خرما می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند .

افزودنی اختیاری به  قهوه هسته خرما

چندین افزودنی دیگر وجود دارد که می توانید برای تقویت طعم قهوه هسته خرما استفاده کنید ، از جمله:
پودر کاکائو ، ترکیب ساده هل آسیاب شده و دارچین
ادویه های دیگر: جوز هندی ، انیسون ستاره ای ، زنجبیل ، وانیل ( عصاره یا پودر ) ، ادویه چای ،
کارامل ،
روغن نارگیل یا کره ،
پسته های ریز خرد شده (مشابه کشمیری چای) یا آجیل های دیگر مانند فندق.

قهوه هسته خرما چه طعمی دارد

این به سلیقه شخصی برمی گردد ، اگرچه شبیه قهوه است اما کاملاً تلخ نیست. من می گویم که طعم آن بین قهوه و چای است و برخی از شکلات ها به آن اشاره می کنند. به طور کلی ، کمی سبک تر و با طراوت تر از قهوه معمولی است - آن را امتحان کنید ، و شما تصمیم می گیرید!

 

قهوه هسته خرما را با چه روشی درست کنم

در واقع ، می توانید از این پودر هسته خرما همانطور که از قهوه بو داده استفاده می کنید: با استفاده از قهوه جوش ، دستگاه قهوه ، فرنچ پرس ، اسپرسو ساز. حتی می توانید از آن با حل کردن در آبجوش و دم کردن برای سرماخوردگی استفاده کنید. 

آیا می توانم برای خرد کردن هسته ها از غذاساز استفاده کنم؟
صادقانه می گویم - این چیزی نیست که من امتحان کرده ام ، اما فکر نمی کنم که به خوبی کار کند. آسیاب قهوه/هسته آن را کاملاً به پودری تبدیل می کند که برای استخراج طعم آن بسیار خوب است (بافت خوب مهم است زیرا آب سریعتر از هسته ها از پودر خرما عبور می کند). مطمئن نیستم که پردازنده بتواند نتایج مشابهی را بدست آورد. 

چگونه می توان از پودر هسته خرما استفاده کرد

چندین روش برای لذت بردن از پودر خرما وجود دارد ، از جمله:
- از آن به عنوان افزودنی قهوه به جای جایگزینی قهوه استفاده کنید.
- کمی به اسموتی یا آب میوه اضافه کنید.
- از آن در دستور العمل های پخت مانند کوکی ، کیک و غیره استفاده کنید.

 

هسته خرما

 

  نام هسته خرما
  نام علمی Phoenix dactylifera  
  بومی خاورمیانه و به ویژه در امارات متحده عربی
  اسامی مشترک بذر خرما ، دانه خرما ، هسته خرما
  شکل و اندازه دانه طول از 1.2 تا 3.6 سانتیمتر ، و عرض از 0.6 تا 1.3 سانتیمتر مستطیلی ، شکاف دار با جنین کوچک ، و با هارندوسپرم ساخته شده از رسوب سلولز در داخل دیواره های سلولی
  رنگ دانه قهوه ای روشن
  وزن بذر 0.5 گرم تا 4 گرم
  فواید سلامتی
  • جلوگیری از آسیب DNA
  • برای درمان مشکلات قند خون مفید است
  • عوامل ضد ویروسی
  • جلوگیری از آسیب کلیه و کبد
  • آنتی اکسیدان ها
  • مزایای پوست
  • موها را ضخیم می کند
  • با رادیکال های آزاد مبارزه می کند
  • مو را مرطوب می کند
  • از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند
  استفاده دارویی سنتی
  • پودر دانه یکی از مواد تشکیل دهنده خمیری است که برای تسکین آگا داده می شود.
   استفاده از هسته خرما در غذا ب
  • یک محصول شبه قهوه از دانه های خرما با خشک کردن ، بو دادن و آسیاب کردن آنها شبیه به دانه های قهوه تهیه می شود تا قهوه بدون کافئین تولید شود. 
  حقایق دیگر در هسته خرما
  • از دانه ها به عنوان علوفه برای گاو ، گوسفند ، شتر و طیور استفاده می شود.
  • روغن دانه خرما برای جایگزینی سایر روغنهای گیاهی موجود در کرم های بدن ، شامپوها و فرمولاسیون صابون اصلاح و به طور کلی کیفیت این فرمول های آرایشی استفاده شده است.
  • دانه های خرما تا 15 درصد وزن میوه خرما را شامل می شود.
  • دانه ها حاوی پروتئین و چربی بالاتری در مقایسه با روغن خرما هستند.
  • محتوای بالای فیبر رژیمی و فنولیک در دانه های خرما آنها را به عنوان یک ماده مناسب برای غذاهای کاربردی تبدیل می کند.
  • استفاده از بذر در خوراک دام باعث افزایش وزن و کارآیی غذا می شود.
  • حتی می توان دانه ها را در صنایع دستی گنجاند.
  • هسته خرما  همچنین می توانند به عنوان منبع روغن استفاده شوند.
  • هسته خرما حاوی 6 تا 8 درصد روغن زرد-سبز بدون خشک شدن مناسب برای استفاده در صابون و محصولات آرایشی هستند.
  • دانه ها را می سوزانند تا برای نقره سازان زغال بسازند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbie 728 :

    از زمان های قدیم قهوه در طب کلاسیک و عامیانه استفاده می شده است. خواص دارویی قهوه توسط پزشکان عرب و هندی بیان شده است.

    1400/9/24 19:26
  • Barbie 728 :

    قهوه دارای خواص محرک، مقوی، آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده، ضد التهابی است

    1400/9/24 19:27
  • Barbie 728 :

    از خواص دارویی قهوه در موارد زیر استفاده می شود: - برای سردرد - برای بهبود عملکرد مغز، توجه و حافظه - برای بهبود گردش خون و تنفس - به عنوان پادزهر برای تریاک - برای بهبود پریستالتیک روده (قهوه دم کرده) - با سیاه سرفه - با آرتریت و نقرس - با اختلالات عصبی - با وبا - برای بهبود متابولیسم - برای بهبود خلق و خو

    1400/9/24 19:29
  • Barbie 728 :

    تاثیر مفید قهوه بر بدن با مصرف متوسط ​​آن ظاهر می شود. مصرف زیاد قهوه منجر به افزایش تحریک پذیری عصبی، تحریک پذیری، تپش قلب، اختلالات خواب، بیماری های قلبی و عروقی می شود. قهوه برای افزایش تحریک پذیری، بی خوابی، فشار خون بالا، تصلب شرایین، بیماری های ارگانیک سیستم قلبی عروقی، در سنین بالا توصیه نمی شود. قهوه برای افرادی که از گاستریت رنج می برند، به ویژه کسانی که اسیدیته بالا، زخم معده و اثنی عشر و کولیت دارند، منع مصرف دارد. اعتقاد بر این است که دوزهای زیاد قهوه قدرت را کاهش می دهد. مصرف زیاد قهوه خطر سکته قلبی را افزایش می دهد.

    1400/9/24 19:29
  • Barbie 728 :

    روغن قهوه در آرایش و صابون سازی استفاده می شود، برای معطر کردن روغن های ماساژ، رایحه اشتها آور شکلات می دهد. در عطرسازی عمدتاً برای ایجاد عطرهای مردانه استفاده می شود. در آشپزی، به طور گسترده ای برای تأکید بر رایحه قهوه، شکلات و آجیل استفاده می شود.

    1400/9/24 19:30
  • Barbie 728 :

    قهوه (عصاره قهوه و روغن قهوه) بخشی از بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی است - کرم ها، شیر، ماسک ها، لایه بردارها، اسکراب ها، روغن های ماساژ، پوشش های بدن، داروهای ضد سلولیت، کرم های ضد آکنه، محصولات مراقبت از مو.

    1400/9/24 19:30
  • Barbie 728 :

    قهوه در زیبایی به دلیل موارد زیر استفاده می شود: - خاصیت آنتی اکسیدانی و مقوی تغییرات پوست مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد، رنگ می کند، صاف می کند، آن را انعطاف پذیرتر می کند. قهوه حاوی مواد شیمیایی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد جهش زایی است که از تغییرات مرتبط با اشعه ماوراء بنفش و ایجاد تومورهای بدخیم و خوش خیم جلوگیری می کند. اعمال رسولان به عنوان یک فیلتر ماوراء بنفش، پوست را از آسیب های مضر خورشید محافظت می کند. محصولی عالی برای مراقبت از پیری و پیری پوست . قهوه به لطف اسید لینولئیک به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و از پیری پوست جلوگیری می کند. - خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی آلرژی های پوستی را کاهش می دهد، پوست را تسکین می دهد. داروهای موثر برای کاهش و درمان آکنه. یک داروی عالی برای پوست جوان و جوان. به خلاص شدن از شر آکنه کمک می کند، پوست را تمیز می کند، قرمزی را تسکین می دهد.

    1400/9/24 19:31
  • Barbie 728 :

    قهوه مورد استفاده در روغن های ماساژ، مالش، لایه برداری . کافئین بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی را در بدن تحریک می کند، به ویژه متابولیسم لیپید در سلول ها، از جمله سلول های چربی. به همین دلیل، قهوه در بسیاری از داروهای ضد سلولیت گنجانده شده است.

    1400/9/24 19:32
  • Barbie 728 :

    وجود اسیدهای میوه در قهوه امکان استفاده از آن را به عنوان بخشی از محصولات لایه بردار فراهم می کند . پوست قهوه بسیار ملایم است و مخصوصا برای پوست های بسیار نازک، ظریف و حساس مناسب است.

    1400/9/24 19:33
  • Barbie 728 :

    قهوه استفاده می شود به عنوان یک اسکراب برای صورت و تمام بدن، که در آن دانه قهوه به عنوان یک ساینده استفاده می شود. گاهی کمی نمک درشت به آن اضافه می کنند. این یک پوشش عالی و یک اسکراب بدن ایده‌آل است که سلول‌های قدیمی را از بین می‌برد، پوست را صاف و جوان می‌کند و آن را صاف و لطیف می‌کند. این اسکراب عطر ملایم قهوه را بر روی پوست ایجاد می کند و روحیه را تقویت می کند.

    1400/9/24 19:33
  • Barbie 728 :

    از قهوه برای مراقبت و رنگ کردن مو نیز استفاده می شود . دانه های قهوه قادر به بازسازی ساختار مو و التیام پوست سر هستند.

    1400/9/24 19:34
  • Barbie 728 :

    ماسک‌های مختلف بر پایه قهوه برای مو با روغن‌های ضروری و سایر مواد اضافه شده وجود دارد. استفاده منظم از ماسک‌های قهوه به موهای تیره درخشندگی و سایه شکلاتی می بخشد. برای این کار از قهوه با آسیاب متوسط ​​یا ریز پر شده با آب جوش و همچنین تفاله قهوه تازه باقی مانده پس از نوشیدن قهوه استفاده می شود.

    1400/9/24 19:38
  • Barbie 728 :

    قهوه بخشی از رنگ مو بر پایه حنا و بسما است. چنین رنگ هایی به موها سایه شکلاتی زیبایی می بخشد و مو و پوست سر را التیام می بخشد، موهای شکننده و خشک و ساختار آن را از بین می برد.

    1400/9/24 19:38
  • Barbie 728 :

    روغن قهوه حاوی اسیدهای لینولنیک، پالمیتیک، اولئیک، استئاریک، آراشیدیک، بهنیک و 45 درصد اسید لینولئیک است که نقش مهمی در تشکیل سد لیپیدی اپیدرم دارد. در بدن انسان سنتز نمی شود. از نظر محتوای اسید لینولئیک، روغن قهوه نسبت به چند روغن، به ویژه روغن جوانه گندم، پایین تر است.

    1400/9/24 19:39
  • Barbie 728 :

    روغن قهوه از دانه های قهوه تصفیه شده، خشک و برشته شده استخراج می شود . طعمی تلخ، تند، قابض و رایحه مشخص قهوه همراه با طعمی از شکلات دارد. این مایع چسبناک قهوه ای رنگ است. روغن به خوبی جذب می شود، درخشندگی چرب باقی نمی گذارد، آلرژی ایجاد نمی کند.

    1400/9/24 19:39

بیشتر بخوانید