ممکن است بسیار باهوش تر از آن چیزی باشید که فکر می کنید

در

واقعیت اثبات شده علمی : افرادی که بعضی وقت ها دوست دارند کلمه ای قاطع را در گفتار خود وارد کنند ، باهوش تر از دیگران هستند. همین مورد در مورد عاشقان گربه نیز صدق می کند: صاحبان حیوانات خزدار سطح قابل توجهی از رشد ذهنی را نشان داده اند . اما26

 

sayarak.com نتایج تحقیقات اخیر را مورد بررسی قرار داد و فهمید که افراد تیزهوش چه تفاوتی دارند. عادات خود را با علائم موجود در لیست ما مقایسه کنید - ممکن است شما بسیار باهوش تر از آن چیزی باشید که فکر می کنید.

 

خیلی سریع قدم می زنید  

بین سطح هوش و سرعت پیاده روی ارتباط مستقیمی وجود دارد: گام های سریع بر توانایی های شناختی یک شخص تأثیر می گذارد. معلوم شد افرادی که به سرعت قدم می زنند ، در ضریب هوشی، ​​16 امتیاز بالاتر از افرادی دارند که ترجیح می دهند آهسته حرکت کنند.

 

برای دوستداران پیاده روی های پر سرعت ، یک خبر خوب دیگر وجود دارد: کسانی که از کودکی به سرعت قدم می زنند ، کندتر پیر می شوند. این مسئله هم در علائم بیرونی پیر شدن و هم درونی صدق می کند.

 

دوش های بسیار گرم را دوست ندارید

هیچ کس حمام های گرم و آرامش بخش را رد نمی کند، اما در اینجا عشق به آب سرد برای ذهن مفیدتر بود. اگر برای شستشو از آب سرد استفاده می کنید ، دوش آب سرد معمولی حافظه و عملکرد مغز را به طور کلی بهبود می بخشد ، باعث تشویق و تأمین انرژی اضافی در طول روز می شود. همین امر در مورد "پیاده روی در سرما" نیز صدق می کند: عاشقانی که به درون سرما می روند می توانند ذهن سالم و تیز داشته باشند.

 

اختلال دوقطبی دارید

این بیماری تنها 2.5 درصد از جمعیت جهان را درگیر می کند. اگرچه اختلال دو قطبی بر عملکرد مغز تأثیر منفی می گذارد ، اما افراد مبتلا به این بیماری ضریب هوشی بالاتری را نشان می دهند . به عنوان مثال ، وینسنت ون گوگ و ارنست همینگوی دارای اختلال دوقطبی بودند ، اما این بیماری مانع از تبدیل شدن آنها به هنرمندان عالی نشد. اختلال دو قطبی در کودکانی که موسیقی ، نقاشی یا زبانهای خارجی را مطالعه می کنند تأثیر ویژه ای دارد: کودکان مبتلا به این بیماری نتایج بهتری در این دروس نشان می دهند.

 

نسبت به احساسات دیگران حساس هستید

ذهن نه تنها با ضریب هوشی بالا (IQ) مشخص می شود بلکه هوش هیجانی (EQ) از اهمیت بالایی برخوردار است . این EQ توسعه یافته است که باعث می شود فرد بتواند استرس را تجربه کند ، دیگران را بهتر درک کند و روحیه افراد را حتی بدون کلمات احساس کند. درست است ، که تقریباً از نظر جسمی احساسات غریبه ها را حس می کنید و حتی می توانید با عصبانیت شخص دیگری به طرز دردناکی واکنش نشان دهید اما به نوبه خود ، کسانی که مایل به برقراری ارتباط با افراد جدید هستند و از تجربه دیگران یاد می گیرند ، در طول زندگی بسیار مفیدتر خواهند آموخت.

 

کارهای روزمره را برای کارهای مهم ترک نمی کنید

افراد باهوش انجام کارهای روزمره را برای کارهای مهم ترک نمی کنند - غالباً آنها نمی خواهند مهمترین کارهایی را که الان باید انجام شود انجام دهند. نکته این است که تعلل یکی از ابزارهای قدرتمند برای افراد با هوش بالا است. در طی حواس پرتی از فعالیت های اصلی ، اولاً ، مغز ، در مرحله اول به حل وظایف اصلی در پس زمینه ادامه می دهد و ثانیا ، ایده های جدیدی را برای اجرا جستجو می کند.

بنابراین چنین غفلت از فعالیتهای مهم نه برای استراحت بلکه یادگرفتن چیزهای جدیدی است که به خلاقیت کمک می کند.

 

صدای جویدن شما را آزار می دهد

یک مطالعه جدید نشان داد که برخی از افراد می توانند صداهای ناخوشایند را فیلتر کرده و بسیار دردناک به آنها واکنش نشان دهند. لیست صداهای آزار دهنده از قبیل خوردن ، جویدن ، صدای بلند تنفس یا حتی صدای قلم روی کاغذ. نگرش عجیب غریب به صداهای خاصی mizofoniey نامیده می شود، و در حال حاضر یک اختلال روانی است که تاثیر نامطلوبی بر ادراک از دیگران می گذارد، اما در همان زمان نشان می دهد افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند ، تمایل به ناتوانی در فیلتر کردن اطلاعات حسی نامربوط مثل این صدا های ناخوشایند دارند

 

دوست ندارید پیام بنویسید

معلوم شد که استفاده از پیام های متنی و ایمیل می تواند ضریب هوشی را حداقل 10 امتیاز کاهش دهد: به عنوان مثال ، تأثیر منفی پیام های اس ام اس حتی از اثر برخی داروها قوی تر است. کسانی که نمی توانند بدون مکاتبات زندگی کنند ، تمرکز در یک کار خاص را دشوار می کنند ، زیرا مغز آنها به جای هر کار دیگری ، آمادگی مداوم برای پاسخ دادن به یک پیام را دارد.

بعلاوه سوءاستفاده از پیام کوتاه پیامد ناخوشایند دیگری را نیز به دنبال دارد : سواد رو به زوال است و واژگان رو به زوال است ، زیرا هر گجت دارای ویژگی جایگزینی خودکار است که خطاها را برای کاربر تصحیح می کند.

 

با خودتان صحبت می کنید

ممکن است فکر کنید که سخن گفتن با خود باعث می شود شما دیوانه به نظر برسید ، اما در واقعیت ، این ممکن است نشانه مهارت بالاتر تفکر ، حافظه و ادراک باشد. در یک تحقیق از دانشگاه ویسکانسین و دانشگاه پنسیلوانیا ، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا اشیاء را به خاطر بیاورند و پیدا کنند. آنهایی بهتر بودند که لیستی از موارد را با صدای بلند برای خود گفته بودند. "، زبان فقط یک سیستم ارتباطی نیست، زبان را می توانید در ادراک، تفکر و تقویت کننده حافظه مهم بدانید . با آواز خواندن نام اشیاء آشنا ، "شما در حال فعال کردن خصوصیات بینایی در مغز هستید تا به شما در یافتن آنها در حافظه کمک کند."

 

نمی توانید بدون شکلات زندگی کنید

شکلات های ساخته شده از دانه های کاکائو ی واقعی نه تنها شما را خوشحال می کنند بلکه برای سیستم قلبی عروقی مفید هستند. معلوم شد که شکلات طبیعی تأثیر مثبتی در سرعت پردازش اطلاعات دارد ، حافظه را بهبود می بخشد و به افزایش توجه کمک می کند.

 

خوردن شکلات های با کیفیت بالا، خطر زوال عقل را در پیری کاهش می دهد. ما سوء استفاده از شیرینی ها را ترغیب نمی کنیم ، زیرا وزن اضافی فقط بر توانایی های ذهنی تأثیر منفی می گذارد . اما استفاده متوسط ​​و منظم از شکلات طبیعی به هوشمندتر شدن و کارآمدتر شدن شما کمک خواهد کرد.

 

از خود انتقاد می کنید

ما تمایل داریم فکر کنیم که افراد باهوش اعتماد به نفس دارند ، چرا وقتی اینقدر باهوش هستند، این گونه عمل نمی کنند؟ اما تحقیقات نشان می دهد که شاید اینگونه نباشد. در یک مطالعه برجسته 1999 از دانشگاه کرنل، دانشمندان دریافتند که افراد بی کفایت می توانند بی کفایتی خود را، به رسمیت نشناسند. این امر به عنوان اثر Dunning-Kruger معروف شده است. دیوید داونینگ ، نویسنده مطالعه نوشت: که افراد بسیار ماهر تمایل به دست کم گرفتن توانایی های خود دارند. افراد هوشمند می توانند وقتی چیزی را نمی دانند تشخیص دهند ، در واقع ، آنها فقط می دانند که دانش بیشتری در آنجا وجود دارد.

 

میز شلوغ دارید

شما فکر می کنید کسی که باهوش است، مرتب و منظم است و همه چیز را در فضای کاری خود مرتب می کند - اما این طور نیست. در آزمایشی از دانشگاه مینه سوتا ، افراد در یک محیط آشفته با ایده های خلاقانه تری نسبت به کسانی که در یک فضای مرتب بودند عمل می کردند.  

تنهایی را دوست دارید

محققان انگلیس و سنگاپور از 15000 نفر بین 18 تا 28 سال خواستند نظرسنجی و آزمایش ضریب هوشی را انجام دهند. آنها دریافتند که افراد بسیار باهوش اگر بیشتر با دوستان خود معاشرت کنند ، از زندگی خود راضی نیستند. نویسندگان این تئوری را مطرح كردند كه این قطع ارتباط به دلیل اصطكاك تکاملی بین مغز و محیط اجتماعی ماست. نویسندگان این مطالعه به ایندیپندنت گفتند: "اجداد ما به عنوان شکارچیان در گروههای کوچک حدود 150 نفر زندگی می کردند.". "در چنین تنظیماتی ، تماس مکرر با دوستان مادام العمر و متحدین احتمالاً برای بقا و تولید مثل برای هر دو جنس ضروری بود.

کارول گراهام ، محقق موسسه بروکینگز که با این مطالعه ارتباطی ندارد ، همچنین فکر می کند که یافته ها حاکی است که ، "افرادی که هوش بیشتری دارند و توانایی استفاده از آن را دارند ... احتمالاً زمان زیادی را برای معاشرت سپری نمی کنند ، زیرا آنها روی چیز های دیگر متمرکز می شوند." 

 

فکر کردن درباره چیزهای پیچیده شما را غافلگیر می کند 

و نه تنها در مورد معنی زندگی: هرگونه تفکر در مورد چیزهای جهانی و غیرقابل درک ، به عنوان مثال ، در مورد اندازه جهان ، نشانگر هوش بالا است. افراد باهوش به سادگی نمی توانند در افکار خود متوقف شوند و به سؤالات بسیار مهمی نیاز دارند.

برخلاف افراد با ضریب هوشی متوسط ​​، افراد هوشمند به هر دلیلی از جمله سرنوشت خود یا سرنوشت سیاره خود بسیار بیشتر نگران می شوند ، در حالی که دیگران به مسائل دنیوی تر و مشکلات روزمره علاقه مند هستند.

 

آیا با عادات و خصوصیات خود مطابقتی پیدا کردید؟ به ما بگویید که آیا تاکنون یک آزمون ضریب هوشی را گذرانده اید و چه نتیجه ای گرفته اید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

مغز تنها چیزی نیست که ضریب هوشی را تعیین می کند

در
4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید
مغز شما تنها چیزی نیست که ضریب هوشی شما را تعیین می کند.

رابطه قد با ضریب هوشی

در یک مطالعه، محققان دانشگاه براون و دانشگاه پرینستون اظهار داشتند كه افراد قد بلندتر ممكن است از افراد كوتاه قد درآمد بیشتری بدست آورند زیرا باهوش تر هستند. نویسندگان از مجموعه داده های دولت استفاده کردند که از قد ، وزن ، هوش ، تجربه تحصیلی و حقوق افراد متولد شده در ایالات متحده یا مقیم ایالات متحده در سال 1958 و 1970 از بدو تولد تا بزرگسالی جمع آوری شده است.
 
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دقیق آنها نشان داد که افرادی که در دوران کودکی قد بلند تری داشتند در تست های شناختی عملکرد بهتری داشتند. بعلاوه ، افراد بلند قد تمایل به مشاغل با حقوق بالاتر داشتند که به هوش بیشتر و مهارت های کلامی و پیشرفته تر احتیاج داشت. محققان همچنان از ارتباط بین قد و هوش مأیوس شده اند ، اما برخی گمان می کنند ژنتیک یا مراقبت های اولیه کودک می تواند نقش تأثیرگذاری بر مغز داشته باشد. 
 

رابطه چپ دست یا راست دستی با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید
دست غالب شما ممکن است به طور خودکار نبوغ شما را نشان ندهد ، اما می تواند مزایای آن را داشته باشد. در حقیقت ، چپ ممکن است (بدون هدف در نظر گرفته شده) در بهره‌مندی از مزایای شناختی بیشتری نسبت به راست برخوردار باشد. یک مطالعه از دانشگاه آتن حدود 100 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه ،50 چپ دست و 50 راست دست گرفت و دو تست شناختی به آنها داد. در یک آزمایش از شرکت کنندگان را به چالش کشید تا در سریع ترین زمان ممکن گروهی از حلقه ها را دنبال کنند و در آزمایش دوم شامل توالی شماره نامه ها بود. در هر دو آزمایش ، چپ دست ها بهتر از افراد راست دست بودند که نشان می دهد حافظه کاری قوی و انعطاف پذیری ذهنی دارند. برخی از متخصصان گمان می کنند این توانایی های شناختی ممکن است به این دلیل باشد که افراد چپ دست می توانند هر دو طرف مغز خود را با سرعت بیشتری برای پردازش اطلاعات استفاده کنند.
 

رابطه چاقی با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید

چربی بالا در بدن  می تواند در بسیاری از جنبه های بهزیستی کلی شما ، از فشار خون تا سلامتی قلب و احتمالاً عملکرد شناختی شما تأثیر داشته باشد. در یک مطالعه پنج ساله از بیش از 2200 بزرگسال ، محققان دریافتند که افرادی که شاخص توده بدنی آنها (BMI) 20 یا کمتر است (دامنه BMI سالم 18.5-24.9 است) می توانند 56 درصد کلمات را در یک آزمون واژگان به یاد بیاورند ، در حالی که شرکت کنندگان چاق (BMI 30 یا بالاتر) فقط 44 درصد را به یاد داشتند. علاوه بر این ، یادآوری سوژه های بعدی هنگام آزمایش مجدد پنج سال بعد به 37.5 درصد کاهش یافت. دکتر ماکسیم کورنوت ، نویسنده اصلی این مطالعه ، این تئوری را تأیید کرد که هورمونهای چربی می توانند به سلولهای مغزی آسیب بزنند. "توضیح دیگر می تواند این باشد که از آنجا که چاقی به دلیل ضخیم شدن و سخت شدن رگ های خونی ، یک عامل خطرناک قلبی عروقی شناخته شده است، خون رسانی به مغز با اختلال مواجه می شود.
 

رابطه سر بزرگ با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید

هیچ کس دوست ندارد "کله گنده" خوانده شود ، اما به معنای واقعی کلمه داشتن یک سر بزرگ ممکن است شما را باهوش تر کند. مطالعه  منتشر شده در Molecular Psychiatry بیش از 500000 نفر در بریتانیا ارزیابی شناختی و فیزیکی و همچنین بررسی نمونه خون ، ادرار و بزاق را دادند. محققان دریافتند افرادی که دارای سر بزرگتر از زمان تولد و به عنوان شیرخوار داشتند ، در آزمونهای استدلال عددی کلامی از امتیاز بالاتری برخوردار بودند و احتمال بیشتری برای دریافت مدرک دانشگاهی داشتند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

به 10 سوال جواب دهید و IQ خـود را مشخـص کنیـد

در

(سیارک) تستی که در این پست می بینید، در عین حال که ساده بنظر می آید ، اما تعیین کننده ترین تست برای سنجش آی كیو می باشد. برای جواب هر سوال فقط 5 ثانیه زمان دارید. ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست در انتهای پست آورده شده و میزان آی كیو شما را مشخص می کند.



1. بعضی از ماهها 30 روزه اندو بعضی 31 روزه چند ماه 29 روز داریم؟

2.  دكتر به شما 3 قرص  داده و کفته است که هر نیم ساعت 1 قرص بخورید  چقدر طول میكشد تا تمام قرصها را بخورید؟

3. ساعت 8 شب به رختخواب رفته اید و ساعت را كوك كرده اید كه 9 صبح زنگ شما را بیدار کند  وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوید  چند ساعت خوابیده اید؟

4. عدد 30 را به نیم تقسیم نمایید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه نمایید حاصل چه عددی می شود؟

5. مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مرده اند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده ؟

6. تنها یك كبریت در دست دارید و وارد یك اتاق سرد و تاریك می شوید كه در آن یك بخاری نفتی ، یك چراغ نفتی و یك شمعوجود دارد اول كدامیك  از این وسایل را روشن می کنید؟

7. فردی خانه ای درست کرده كه هر چهار دیوار آن به سمت جنوب  دارای پنجره می باشد خرسی بزرگ به سمت این خانه می آید این خرس چه رنگیمی باشد؟

8. اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب باقی می ماند؟

9. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به كشتی برده بود؟

10. اگر  با اتوبوسی  با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران رانندگی کنید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده نمایید و 7 مسافر جدید را سوار کرده و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار نمایید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چه می باشد؟

ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :
7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۸/۱۲/۲۱۱-همه ی ماه ها ۲۹ روزه اند ۲- یک ساعت چون قرص اول رو همون موقع می خوری و قرص دوم رو نیم ساعت بعد و قرص سوم نیم ساعت بعدش که میشه یک ساعت ۳-یک ساعت چون ساعت کوکیه و نمیدونه چه زمانی شبه و چه زمانی روزه ۴-اینو مطمعن نیستم که یه جورایی دو جواب داره جواب اولم ۱۱ چون وقتی میگه به نیم تقسیمش کن یعنی به ۳۰ که میشه ۱ بعد به علاوه ۱۰ میشه ۱۱ جواب دومم ۲۵ چون ۳۰ تقسیم بر ۲ میشه ۱۵ به علاوه ۱۰ میشه ۲۵ ۵-خب خودش داره میگه به جز ۹ تا دیگه ۶-اول کبریت ۷-سفید🤔شاید چون توی قطب شمال بوده!۸-فک کنم همون ۳ تا دیگه ۹- از هر حیوونی دو تا یکی نر یکی ماده ۱۰-اسم خودم چون گفته بود فرض کنید راننده اتوبوسید

۱۳۹۹/۲/۲خوب بود فقط سوال 8رونمیدونم چرا این شد من اول راهنمایی هستم و 6غلط داشتم واسم نوشت دبیرستان

در ادامه بخوانید...

پاسخ تست IQ

در

پاسخ : به 10 سوال جواب دهید و IQ خـود را مشخـص کنیـد.


1. تمام ماهها حداقل 29 روز را دارا می باشند.

2. یك ساعت شما اولین قرص را می خورید و نیم ساعت بعد دومی و در اولین یک ساعت قرص سوم را می خورید.

3. فقط یك ساعت. ساعت كوكی شب و روز را تشخیص نمی دهد پس به اولین ساعت 9 كه رسید زنگ به صدا در می آید كه ساعت 9 شب می باشد.

4. حاصل 70 است 10+30/0.5

5.  9 گوسفند باقی می ماند.

6. اول باید كبریت را روشن کند.

7. سفید چون خانه ای كه هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره دارد در نوك قطب جنوب است.

8. همان 2 سیب.

9. هیچ (حضرت نوح کشتی داشت نه حضرت موسی)

10. خوب خود شما هستیددیگه  رو دست خوردید ؟(نام خودتان)

ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :
7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

ضریب هوشی و IQ افراد مشهور

در

شاید برای اکثر ما جالب باشه که بدانیم شخصیت های مشهور و دانشمندانی که گاها در کتب درسی و غیردرسی(ویا از طرق دیگر) با آنها آشنا شده ایم دارای چه مقدار از توانایی هوشی(Intelligence Quotient) یا به اختصار IQ هستند.


در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم , افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از ۱۳۰ هستند افرادی تیزهوش و آنهایی که دارای IQ بالا تر از ۱۵۰ هستند را نابغه می نامند.
آلبرت اینشتین: IQ=160
بتهون: IQ=165
فرانکلین: IQ=160
بیل گیتس: IQ=160
پاسکال: IQ=195
بابی فیشر: IQ=187
داروین: IQ=165
چارلز دیکنز: IQ=180
آیزنهاور: IQ=122
هگل: IQ=165
گالیله: IQ=185
گری کاسپارف: IQ=190
هانس کریستین اندرسون: IQ=145
جیمز وات: IQ=165
کندی: IQ=119
گوته: IQ=210
کپلر: IQ=175
لئوناردو داوینچی: IQ=220
ناپلئون: IQ=145
اسحاق نیوتون: IQ=190
ولتر: IQ=190

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

عواملی که ضریب هوشی را کاهش می دهند

در

برای تقویت هوش انجام بازی‌های فکری، محاسبات ذهنی، خوردن مواد غذایی سالم، استشمام بوی گل ها، حل جدول و مواردی از این دست می‌تواند مفید باشد، اما در عوض برخی کار‌ها هوش عادی شما را نیز تخریب می‌کند که می‌توانید اثرات منفی آن را بر زندگی خود ببینید به همین دلیل باید از انجام کار‌های مضربرای نورون‌های مغزی ارزشمند خود خودداری کنید.

استرس بیش از حد کابوس سلول های مغزی

استرس باعث آسیب دیدن به قلب و اعصاب، ریزش موی سر، ایجاد آکنه و خرابی دندان‌ها می‌شود، اما به جز این موارد باعث کاهش سطح هوش نیز می‌شود.

براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه ویگزنر در ایالت اوهایوی آمریکا استرس بیش از حد می‌تواند باعث مرگ سلول‌های مغزی و حتی بروز آلزایمر زودرس در افراد شود. کارشناسان علت را در تغییرات هورمونی بدن در اثر بروز استرس می‌دانند که باعث آسیب دائمی به سلول‌های مغزی می‌شود.

چاقی عاملی مخفی، اما موثر در کم هوشی

براساس تحقیقات چاقی نیز می‌تواند باعث کاهش عملکرد شناختی افراد، کاهش سطح IQ، ابتلا به زوال عقل و ناتوانی در حل مسائل پیچیده و محاسباتی به ویژه در علم ریاضیات شود.

کارشناسان اعتقاد دارند نوجوانانی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، معمولاً در زمینه درسی ضعیف تراز همسالان خود هستند که می‌تواند به دلیل مشکل چاقی آنها و عملکرد هورمون‌ها بر مغز و بدن باشد.

عشق و علاقه بیش از حد به خوردنی‌های شیرین

برخلاف آنچه اکثر مردم تصور می‌کنند خوردن بیش از حد مواد شیرین شامل انواع شیرینی، شکلات، آبنبات و خوراکی‌هایی ازا ین دست باعث تقویت قدرت ذهنی و افزایش سطح هوش نمی‌شود، بلکه باعث کاهش آن نیز را در پی دارد.

براساس تحقیقات افراد دیابتی بیشتر از سایرین در معرض خطر دمانس مغزی و ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند.

کارشناسان علت را در بروز التهاب در بدن در اثر مصرف بیش از حد مواد شیرین می‌دانند که می‌تواند به سلول‌های مغزی آسیب شدید برساند.

انجام همزمان چند کار 

اگر در محل کار، خانه یا دانشگاه در آن واحد چندین کار را به طور همزمان انجام می‌دهید و به اصطلاح multi-tasker هستید، با وجود انجام دادن سریع کار‌ها و پیش افتادن در آنها، اما داشتن این قابلیت یک خبر بد برای سلامت ذهن شما و به ویژه سطح هوش است.

براساس تحقیقات انجام چند کاربه طور همزمان می‌تواند سبب آسیب دیدن به مغز و کاهش سطح IQ شود، به همین دلیل کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند یک کار را در یک بازه زمانی معین انجام دهند و سپس به سراغ کار دیگر بروند تا تمرکز آنها کاهش پیدا نکند.

استعمال سیگار مساوی با خاموشی ذهن

اگر خود سیگار می‌کشید یا در معرض دود سیگار اطرافیان قرار دارید امکان آسیب دیدن مغزتان وجود دارد. کارشناسان اعتقاد دارند سیگار کشیدن یا استشمام دود سیگار می‌تواند سبب ورود مواد سمی از جمله مونواکسید کربن به بدن شود.

در اثر بالارفتن حجم مواد سمی در بدن عملکرد عروق خونی آسیب دیده و تعداد زیادی از نورون‌های مغزی از بین می‌روند که به این ترتیب در عرض مدت زمان کوتاهی فرد دچار کاهش سطح هوش می‌شود و در نهایت رفتن بیش از حد به مسافرت‌های هوایی طولانی مدت نیز می‌تواند سبب کاهش سطح هوش در افراد شود.

براساس تحقیقات دانشمندان رفتن به مسافرت‌های بین قاره‌ای با هواپیما سبب برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن و پدیده جت لگ می‌شود که در نهایت اثرات مخربی بر سطح هورمون‌های بدن، عملکرد سلول‌های مغزی و مرگ آن‌ها می‌گذارد.
کارشناسان برای تقویت سطح هوش و جلوگیری از تخریب این هدیه ارزشمند خدادادی به افراد توصیه اکید می‌کنند توجه کافی بر تنظیم ساعت خواب خود و نیز مصرف خوراکی‌های سالم داشته باشند.

با دقت درموارد فوق می‌توانید از سطح بالای هوش خود حتی در دوران سالمندی نیز بهره‌مند باشید و دچار ابتلا به بیماری‌هایی از جمله آلزایمر نشوید. منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

در ادامه بخوانید...

مزایای شطرنج برای سلامتی

در

 

شطرنج که اغلب به عنوان یک بازی برای دانش فکری شناخته شده است، بهترین ورزش برای انجام مهم ترین عضو بدن ما است: مغز. در حالی که در سالهای دهه 1950 ودهه 1960 استاد بزرگ شطرنج بریتانیایی بابی فیشر محبوب شد، این بازی هنوز هم در بین شرکت کنندگان در تمام سنین، از جوانان تا سالمندان، در سراسر جهان رایج است. بازی شطرنج ممکن است به شما کمک نکند عضله دو سر خود یا ماهیچه های شکمی خود را قوی سازید اما در تمام عمر از سلامت روان لذت خواهید برد .(سیارک)

مزایا ی عالی شطرنج را در نظر بگیرید

3c32b4c2a9de4d494809d50ddf2c1bf5.jpg

 

رشد مغز را تحریک می کند: بازی هایی مانند شطرنج که مغز را به چالش میکشد درواقع باعث رشد شاخه های متعدد سلولهای عصبی میشود .با رشد بیشتر سلول های متعدد عصبی ، ارتباط عصبی در مغز بهبود می یابد و سریعتر می شود .مغز مانند یک پردازنده رایا نه ای است . شاخه های درخت مانند سلول های عصبی سیکنال های انگیزه را که با دیگر رشته های عصبی مرتبط است ،باعث می شود که پردازشگر کامپیوتر در حالت سریع و مطلوب عمل کند. تعامل با افراد در فعالیت های چالش انگیز نیز باعث رشد شاخه های سلول های مغزی میشود و شطرنج نمونه کاملی برای این تعامل است .

ازطریق شطرنج دوطرف مغز ورزش می کند

یک مطا لعه آلمانی نشان داده است وقتی از شطرنج بازان راجع به موقعیت های شطرنج وشکلهای هندسی سوال میشود ، نیمکره چپ و راست مغز شدیدا فعال میشود . زمان واکنش آنها به شکل های ساده یکسان بود، اما کارشناسان از هر دو طرف مغز خود برای پاسخگویی سریع به پرسش های موقعیت شطرنج استفاده می کردند.
IQ شما را افزایش می دهد: به نظر شما افراد با هوش خوب شطرنج بازی میکنند یا شطرنج باعث تقویت هوش افراد میشود ؟ یک تحقیق علمی نشان داده است که بازی کردن در واقع می تواند یک IQ شخص را افزایش دهد. مطالعه 4000 دانش آموز ونزوئل پس از چهار ماه آموزش شطرنج، افزایش قابل توجهی در نمرات IQ پسران و دختران داشت. بنابراین یک هیئت مدیره شطرنج را جذب کنید و IQ خود را بهبود ببخشید!

از ابتلا به آلزایمر جلو گیری می کند

b56559942006d7ae3ed2de308ba7c955.jpg

 

همانطور که سن ما زیاد میشود ،لازم است مغز را نیز مانند سایر اعضای بدن با ورزش تقویت کنیم .بهترین روش تقویت مغز به چالش کشیدن ان از طریق شطرنج میباشد . یک مطالعه اخیر در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد افرادی که بیش از 75 دارند ،ومرتب شطرنج بازی مکنند ،احتمال ابتلا به زوال عقل در انها نسبت به هوسالان خود کمتر توسعه میا بد ".ما این را گفتیم میتوانید شطرنج بازی کنید یا به زوال عقل مبتلا شوید" .چون عدم فعا لیت مغز قدرت واکنش مغز را کاهش میدهد. به همین دلیل لازم است شما قبل از 75 سالگی ورزش شطرنج را شروع کنید .(سیارک)

خلاقیت شما را نمایان می کند

5ade74e4cfac2af4a8ba8d206cae2e3b.jpg

 

از آنجائکه بازی کردن شطرنج سمت راست مغز را فعال میکند ،طرفی که مسعئول خلاقیت است ،باعث میشود خودتان را محدود در نظر نگیرید .یک مطا لعه از بازیکنان 7-9 ساله شطرنج ،کامپیوتر ،یا دیگر فعالیتها ،به مدت 32 هفته ،هفته ای یک بار انجام شد ،مشخص شد خلا قیت شطرنج بازان در تمام ابعاد از بقیه بالا تر بوده ، در اصل انها بهترین نتیجه را ارائه دادند .

مهارت های حل مسئله را افزایش می دهد

fb1c36206474fd1b8ddda34c52464eb4.jpg

یک بازیکن شطرنج باید باید سریع فکر کرده ومسائل راحل کند زیرا حریف مقابل دائما" مهره ها را تغییر میدهد .یک مطالعه در سال 1992 از بین 450 دانشجو درنیوبر انزویک نشان داد کسانی که شطرنج بازی میکنند در مقایسه با انهائی که شطرنج بازی نمی کردند ،درازمونهای استاندارد نمرات قابل توجهی را کسب کردند .

برنامه ریزی و پیش بینی را آموزش می دهد

یکی از بخشهای اخر مغز در طی نوجوانی ، قشر جلوئی مغز ،مسعولیت منطقه قضاوت ، برنامه ریزی وخود کنترلی را توسعه میدهد .ازانجائی که بازی شطرنج به تفکر استراتژیک و قطعی نیاز دارد به توسعه قشر پیشانی کمک کرده وان را بهبود می بخشد و در تصمیم گیریهای بهتر در تمام زمینه های زندگی به نوجوانان کمک میکند ، شاید آنها را از انتخاب غیر مسئولانه و مخاطره آمیز دور نگه دارد.(سیارک)

مهارت خواندن را افزایش می دهد

2cb02cab613ff719a79c546c2f73ee50.jpg

در یک مطالعه در سال 1991، دکتر استوارت مارگلیس عملکرد خواندن 53 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی را که در یک برنامه شطرنج شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار داد و آنها را در مقایسه با دانش آموزان غیر شطرنج در منطقه و در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار داد . او نتیجه قطعی گرفت که بازی شطرنج باعث افزایش عملکرد در خواندن شد. نمره ارزیابی در مناطقی که دانش اموزان شطرنج بازی میکردند بالاتر از مناطق دیگر بود .

بهبود حافظه بهینه سازی

بازی شطرنج عمدتا"به دلیل قوانین پیچیده ای که باید بیاد داشته باشید و همچنین یاداوری حافظه مورد نیاز هنگام تلاش برای جلو گیری از اشتباهات قبلی یا بیاد اوردن سبک خاص بازی حریف ،حافظه شما را بهبود میبخشد . بازیکنان شطرنج خوب دارای عملکرد حافظه استثنایی و یادآوری هستند. مطالعات ششمین رده بندی پنسیلوانیا نشان داد دانش اموزانی که قبلا" شطرنج بازی نکرده بودند ،پس از بازی شطرنج خاطرات ومهارت های کلامی انها بهبود یافت .

ناتوانی حاصل از سکته مغزی را بهبود می بخشد

d044c22e9bc5672e91b07c8f2c863d3f.jpg

 

شطرنج مهارت های حرکتی خوب را در افرادی که دچار ناتوانی یا سکته یا سایر حوادث ناگوار فیزیکی شده اند، توسعه می دهد. این شکل توانبخشی نیاز به حرکت قطعه شطرنج در جهات مختلف (حرکت رو به جلو، عقب، حرکت رو به جلو، حرکت مورب به عقب)، که می تواند به ایجاد مهارت های حرکتی بیمار کمک کند و تلاش های ذهنی لازم برای بازی را بهبود بخشد مهارت های شناختی و ارتباطی بازی همچنین می تواند تمرکز عمیق و آرامش را تحریک کند و به بیماران مبتلا به سطوح مختلف اضطراب کمک کند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۱۹چگونه نتفلیکس مد را برای شطرنج بازگرداند و چرا بازی کردن آن برای کودکان به ویژه مفید است در پایان سال 2020، رونق شطرنج در جهان رخ داد: پرس و جوهای موضوعی در موتورهای جستجو ده برابر شد و خدمات مسابقات شطرنج آنلاین به معنای واقعی کلمه توسط بازیکنان جدید مورد حمله قرار گرفتند. دلیل این امر سریال فوق العاده موفق نتفلیکس The Queen's Move بود.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹افراد ناآشنا با تاریخ شطرنج ممکن است این پیشرفت شطرنج را معمولی بدانند، زیرا به نظر می رسد که همیشه جایگاه یک بازی فکری محبوب و معتبر را داشته است. با این حال، همه چیز بسیار پیچیده‌تر است و شطرنج رویدادهای دراماتیک زیادی را پشت سر گذاشته است که بر اهمیت آن در جامعه تأثیر گذاشته است.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹شاید محبوبیت شطرنج اصلا اتفاق نیفتاده باشد. در آغاز سفر اروپایی خود، در بسیاری از کشورها مجبور شدند قوانین را تغییر دهند، زیرا حرکت چهره ها با نظم جهانی موجود در تضاد بود. به عنوان مثال، امکان تبدیل یک پیاده ساده به یک ملکه نه تنها برای خانواده سلطنتی، بلکه برای همه افراد طبقه بالا توهین آمیز بود.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ممنوعیت شطرنج سرانجام تنها در قرون 15-16 پایان یافت، زمانی که شطرنج در دربار سلطنتی انگلستان و فرانسه رایج شد. در قرن هجدهم، شطرنج به کافه ها رفت و سرانجام در قرن نوزدهم به یک ورزش بین المللی تبدیل شد. دوران اوج بازی تقریباً به مدت یک قرن و نیم آغاز شد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹محبوبیت شطرنج در اتحاد جماهیر شوروی باورنکردنی بود. این هم توسط چهره های جدی در زمینه شطرنج جهان، بومیان کشور ما - آلخین، بوتوینیک، اسمیسلوف، پتروسیان، اسپاسکی، کاسپاروف - و سیاست داخلی توضیح داده شد. یک شطرنج باز در اتحاد جماهیر شوروی، مانند یک ورزشکار، می تواند این بازی را شغل اصلی خود قرار دهد و از آن امرار معاش کند. برای خیلی ها این تنها فرصتی بود که با شرکت در مسابقات بین المللی دنیا را ببینند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹کاهش شدید علاقه به بازی شطرنج در سراسر جهان در پایان قرن بیستم اتفاق افتاد، زمانی که توسعه هوش مصنوعی جهشی بزرگ داشت و رایانه در بازی شطرنج از انسان پیشی گرفت. سال 1997 به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در نظر گرفته می شود: در آن زمان بود که برنده هشت دوره المپیادهای جهانی شطرنج، استاد بزرگ بین المللی گری کاسپاروف، به کامپیوتر Deep Blue با نتیجه 2 1/2 :3 1/2 شکست خورد . در آغاز دهه 2000، پروفسور مونتی نیوبرن متوجه شد که به زودی بازی قهرمان جهان در برابر رایانه نتیجه مشخصی خواهد داشت، به این معنی که دیگر جالب نخواهد بود.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹چگونه صنعت فیلم توانست محبوبیت بازی شطرنج را بازگرداند؟ اولین موج علاقه به شطرنج در چند دهه اخیر در آغاز همه گیری اتفاق افتاد. درست است، ما بیشتر در مورد بازی های آنلاین صحبت می کنیم: در قرن بیست و یکم، شطرنج تنها ورزش سنتی تبدیل شده است که تقریباً 100٪ به اینترنت منتقل شده است. در همان ابتدای شیوع بیماری همه گیر، بسیاری از مسابقات آنلاین بزرگ وجود داشت که تبلیغات گسترده ای در تلویزیون و شبکه های اجتماعی دریافت کردند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹و در اکتبر 2020، مجموعه 7 قسمتی "حرکت ملکه" در پلتفرم نتفلیکس در مورد شطرنج باز درخشان بث هارمون منتشر شد که بر همه موانع سر راه خود غلبه می کند - از رقبای جدی مرد تا اعتیاد به الکل. خود گری کاسپاروف به عنوان مشاور در بخش شطرنج فیلمنامه عمل کرد. یک ماه بعد، نتفلیکس فیلم The Queen's Move را موفق‌ترین مینی‌پروژه خود معرفی کرد: این پروژه رتبه‌بندی عالی و نقد های عالی هم از سوی منتقدان و هم از بینندگان عادی داشت. اما این همه ماجرا نیست! قبلاً در زمستان، پرس و جوهای جستجوی Google در مورد شطرنج برای اولین بار در 9 سال گذشته به حداکثر خود رسید و فروش تخته های شطرنج از 200٪ به 1000٪ افزایش یافت!

۱۴۰۰/۱۱/۱۹البته، افزایش علاقه هم شطرنج آنلاین و هم وبلاگ نویسان شطرنج را تحت تاثیر قرار داد، اما با این حال، قابل توجه ترین اثر حرکت ملکه را می توان تقاضای زیاد برای شطرنج واقعی نامید . احتمالاً با تحت تأثیر قرار گرفتن این سریال، مردم می خواستند نه تنها به دنیای شطرنج بپیوندند، بلکه می خواستند احساسات لمسی مهره ها و تنش های مبارزات کلاسیک و آفلاین را نیز تجربه کنند.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹شطرنج همچنان در سینماتوگرافی مورد بهره برداری قرار می گیرد. در پایان سال 2021، درام الکسی سیدوروف "قهرمان جهان" منتشر شد. در مورد مسابقه شطرنج 1978 بین آناتولی کارپوف و ویکتور کورچنوی می گوید. این فیلم نتوانست موفقیت سریال های نتفلیکس را تکرار کند، اما ببینیم در آینده ای دور چه تاثیری بر محبوبیت شطرنج خواهد داشت.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹زمان هایی که مردم در حیاط ها شطرنج بازی می کردند برای همیشه گذشته است. دنیای سرگرمی واقعا بی حد و حصر است و رقابت شطرنج با گجت ها، کنسول های بازی و حتی بازی های رومیزی سخت است. و با این حال این یک ابزار منحصر به فرد است که نه تنها می تواند سرگرم کند، بلکه تفکر منطقی و حافظه را توسعه دهد

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ تفکر منطقی و حافظه. ماهیت بازی شطرنج این است که هنگام انجام همان اقدامات، بهترین راه حل را پیدا کنید، در حالی که تمام اطلاعات دریافت شده را به یک زنجیره مشترک متصل کنید. بدون اتصال منطق و یادآوری بازی های قبلی، این غیر ممکن است.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹توانایی تجزیه و تحلیل. تنها پس از تجزیه و تحلیل کامل وضعیت روی تخته، بازیکن حرکت بعدی را انجام می دهد. تمرکز و توجه شطرنج یک بازی برای افراد متمرکز است. هدفمندی هر بازیکنی می خواهد برنده شود و برای این تلاش می کند. خیال پردازی. محاسبه یک بازی فقط بر اساس منطق و تحلیل غیرممکن است. این یک تخیل غنی است که ایده ای از روند بعدی رویدادها می دهد.

۱۴۰۰/۱۱/۱۹شطرنج تأثیر مثبتی بر کودکان دارد. لازم نیست از یک کودک یک استاد بزرگ بسازید، اما چند ساعت در هفته به بازی شطرنج به خوبی اختصاص داده شده است، همه مهارت های فوق را توسعه می دهد، که نه تنها در مدرسه، بلکه در زندگی آینده نیز مفید است. اما مهمتر از همه، شطرنج هنوز یکی از جالب ترین بازی های تاریخ بشریت است. به همین دلیل است که مردم با اشتیاق فراوان به بازی آنها ادامه می دهند. "زیرا همه ما بازی را چه جسمی و چه روحی دوست داریم و به گرمی از برنده استقبال می کنیم."

در ادامه بخوانید...