ممکن است بسیار باهوش تر از آن چیزی باشید که فکر می کنید

واقعیت اثبات شده علمی : افرادی که بعضی وقت ها دوست دارند کلمه ای قاطع را در گفتار خود وارد کنند ، باهوش تر از دیگران هستند. همین مورد در مورد عاشقان گربه نیز صدق می کند: صاحبان حیوانات خزدار سطح قابل توجهی از رشد ذهنی را نشان داده اند . اما26

 

sayarak.com نتایج تحقیقات اخیر را مورد بررسی قرار داد و فهمید که افراد تیزهوش چه تفاوتی دارند. عادات خود را با علائم موجود در لیست ما مقایسه کنید - ممکن است شما بسیار باهوش تر از آن چیزی باشید که فکر می کنید.

 

خیلی سریع قدم می زنید  

بین سطح هوش و سرعت پیاده روی ارتباط مستقیمی وجود دارد: گام های سریع بر توانایی های شناختی یک شخص تأثیر می گذارد. معلوم شد افرادی که به سرعت قدم می زنند ، در ضریب هوشی، ​​16 امتیاز بالاتر از افرادی دارند که ترجیح می دهند آهسته حرکت کنند.

 

برای دوستداران پیاده روی های پر سرعت ، یک خبر خوب دیگر وجود دارد: کسانی که از کودکی به سرعت قدم می زنند ، کندتر پیر می شوند. این مسئله هم در علائم بیرونی پیر شدن و هم درونی صدق می کند.

 

دوش های بسیار گرم را دوست ندارید

هیچ کس حمام های گرم و آرامش بخش را رد نمی کند، اما در اینجا عشق به آب سرد برای ذهن مفیدتر بود. اگر برای شستشو از آب سرد استفاده می کنید ، دوش آب سرد معمولی حافظه و عملکرد مغز را به طور کلی بهبود می بخشد ، باعث تشویق و تأمین انرژی اضافی در طول روز می شود. همین امر در مورد "پیاده روی در سرما" نیز صدق می کند: عاشقانی که به درون سرما می روند می توانند ذهن سالم و تیز داشته باشند.

 

اختلال دوقطبی دارید

این بیماری تنها 2.5 درصد از جمعیت جهان را درگیر می کند. اگرچه اختلال دو قطبی بر عملکرد مغز تأثیر منفی می گذارد ، اما افراد مبتلا به این بیماری ضریب هوشی بالاتری را نشان می دهند . به عنوان مثال ، وینسنت ون گوگ و ارنست همینگوی دارای اختلال دوقطبی بودند ، اما این بیماری مانع از تبدیل شدن آنها به هنرمندان عالی نشد. اختلال دو قطبی در کودکانی که موسیقی ، نقاشی یا زبانهای خارجی را مطالعه می کنند تأثیر ویژه ای دارد: کودکان مبتلا به این بیماری نتایج بهتری در این دروس نشان می دهند.

 

نسبت به احساسات دیگران حساس هستید

ذهن نه تنها با ضریب هوشی بالا (IQ) مشخص می شود بلکه هوش هیجانی (EQ) از اهمیت بالایی برخوردار است . این EQ توسعه یافته است که باعث می شود فرد بتواند استرس را تجربه کند ، دیگران را بهتر درک کند و روحیه افراد را حتی بدون کلمات احساس کند. درست است ، که تقریباً از نظر جسمی احساسات غریبه ها را حس می کنید و حتی می توانید با عصبانیت شخص دیگری به طرز دردناکی واکنش نشان دهید اما به نوبه خود ، کسانی که مایل به برقراری ارتباط با افراد جدید هستند و از تجربه دیگران یاد می گیرند ، در طول زندگی بسیار مفیدتر خواهند آموخت.

 

کارهای روزمره را برای کارهای مهم ترک نمی کنید

افراد باهوش انجام کارهای روزمره را برای کارهای مهم ترک نمی کنند - غالباً آنها نمی خواهند مهمترین کارهایی را که الان باید انجام شود انجام دهند. نکته این است که تعلل یکی از ابزارهای قدرتمند برای افراد با هوش بالا است. در طی حواس پرتی از فعالیت های اصلی ، اولاً ، مغز ، در مرحله اول به حل وظایف اصلی در پس زمینه ادامه می دهد و ثانیا ، ایده های جدیدی را برای اجرا جستجو می کند.

بنابراین چنین غفلت از فعالیتهای مهم نه برای استراحت بلکه یادگرفتن چیزهای جدیدی است که به خلاقیت کمک می کند.

 

صدای جویدن شما را آزار می دهد

یک مطالعه جدید نشان داد که برخی از افراد می توانند صداهای ناخوشایند را فیلتر کرده و بسیار دردناک به آنها واکنش نشان دهند. لیست صداهای آزار دهنده از قبیل خوردن ، جویدن ، صدای بلند تنفس یا حتی صدای قلم روی کاغذ. نگرش عجیب غریب به صداهای خاصی mizofoniey نامیده می شود، و در حال حاضر یک اختلال روانی است که تاثیر نامطلوبی بر ادراک از دیگران می گذارد، اما در همان زمان نشان می دهد افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند ، تمایل به ناتوانی در فیلتر کردن اطلاعات حسی نامربوط مثل این صدا های ناخوشایند دارند

 

دوست ندارید پیام بنویسید

معلوم شد که استفاده از پیام های متنی و ایمیل می تواند ضریب هوشی را حداقل 10 امتیاز کاهش دهد: به عنوان مثال ، تأثیر منفی پیام های اس ام اس حتی از اثر برخی داروها قوی تر است. کسانی که نمی توانند بدون مکاتبات زندگی کنند ، تمرکز در یک کار خاص را دشوار می کنند ، زیرا مغز آنها به جای هر کار دیگری ، آمادگی مداوم برای پاسخ دادن به یک پیام را دارد.

بعلاوه سوءاستفاده از پیام کوتاه پیامد ناخوشایند دیگری را نیز به دنبال دارد : سواد رو به زوال است و واژگان رو به زوال است ، زیرا هر گجت دارای ویژگی جایگزینی خودکار است که خطاها را برای کاربر تصحیح می کند.

 

با خودتان صحبت می کنید

ممکن است فکر کنید که سخن گفتن با خود باعث می شود شما دیوانه به نظر برسید ، اما در واقعیت ، این ممکن است نشانه مهارت بالاتر تفکر ، حافظه و ادراک باشد. در یک تحقیق از دانشگاه ویسکانسین و دانشگاه پنسیلوانیا ، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا اشیاء را به خاطر بیاورند و پیدا کنند. آنهایی بهتر بودند که لیستی از موارد را با صدای بلند برای خود گفته بودند. "، زبان فقط یک سیستم ارتباطی نیست، زبان را می توانید در ادراک، تفکر و تقویت کننده حافظه مهم بدانید . با آواز خواندن نام اشیاء آشنا ، "شما در حال فعال کردن خصوصیات بینایی در مغز هستید تا به شما در یافتن آنها در حافظه کمک کند."

 

نمی توانید بدون شکلات زندگی کنید

شکلات های ساخته شده از دانه های کاکائو ی واقعی نه تنها شما را خوشحال می کنند بلکه برای سیستم قلبی عروقی مفید هستند. معلوم شد که شکلات طبیعی تأثیر مثبتی در سرعت پردازش اطلاعات دارد ، حافظه را بهبود می بخشد و به افزایش توجه کمک می کند.

 

خوردن شکلات های با کیفیت بالا، خطر زوال عقل را در پیری کاهش می دهد. ما سوء استفاده از شیرینی ها را ترغیب نمی کنیم ، زیرا وزن اضافی فقط بر توانایی های ذهنی تأثیر منفی می گذارد . اما استفاده متوسط ​​و منظم از شکلات طبیعی به هوشمندتر شدن و کارآمدتر شدن شما کمک خواهد کرد.

 

از خود انتقاد می کنید

ما تمایل داریم فکر کنیم که افراد باهوش اعتماد به نفس دارند ، چرا وقتی اینقدر باهوش هستند، این گونه عمل نمی کنند؟ اما تحقیقات نشان می دهد که شاید اینگونه نباشد. در یک مطالعه برجسته 1999 از دانشگاه کرنل، دانشمندان دریافتند که افراد بی کفایت می توانند بی کفایتی خود را، به رسمیت نشناسند. این امر به عنوان اثر Dunning-Kruger معروف شده است. دیوید داونینگ ، نویسنده مطالعه نوشت: که افراد بسیار ماهر تمایل به دست کم گرفتن توانایی های خود دارند. افراد هوشمند می توانند وقتی چیزی را نمی دانند تشخیص دهند ، در واقع ، آنها فقط می دانند که دانش بیشتری در آنجا وجود دارد.

 

میز شلوغ دارید

شما فکر می کنید کسی که باهوش است، مرتب و منظم است و همه چیز را در فضای کاری خود مرتب می کند - اما این طور نیست. در آزمایشی از دانشگاه مینه سوتا ، افراد در یک محیط آشفته با ایده های خلاقانه تری نسبت به کسانی که در یک فضای مرتب بودند عمل می کردند.  

تنهایی را دوست دارید

محققان انگلیس و سنگاپور از 15000 نفر بین 18 تا 28 سال خواستند نظرسنجی و آزمایش ضریب هوشی را انجام دهند. آنها دریافتند که افراد بسیار باهوش اگر بیشتر با دوستان خود معاشرت کنند ، از زندگی خود راضی نیستند. نویسندگان این تئوری را مطرح كردند كه این قطع ارتباط به دلیل اصطكاك تکاملی بین مغز و محیط اجتماعی ماست. نویسندگان این مطالعه به ایندیپندنت گفتند: "اجداد ما به عنوان شکارچیان در گروههای کوچک حدود 150 نفر زندگی می کردند.". "در چنین تنظیماتی ، تماس مکرر با دوستان مادام العمر و متحدین احتمالاً برای بقا و تولید مثل برای هر دو جنس ضروری بود.

کارول گراهام ، محقق موسسه بروکینگز که با این مطالعه ارتباطی ندارد ، همچنین فکر می کند که یافته ها حاکی است که ، "افرادی که هوش بیشتری دارند و توانایی استفاده از آن را دارند ... احتمالاً زمان زیادی را برای معاشرت سپری نمی کنند ، زیرا آنها روی چیز های دیگر متمرکز می شوند." 

 

فکر کردن درباره چیزهای پیچیده شما را غافلگیر می کند 

و نه تنها در مورد معنی زندگی: هرگونه تفکر در مورد چیزهای جهانی و غیرقابل درک ، به عنوان مثال ، در مورد اندازه جهان ، نشانگر هوش بالا است. افراد باهوش به سادگی نمی توانند در افکار خود متوقف شوند و به سؤالات بسیار مهمی نیاز دارند.

برخلاف افراد با ضریب هوشی متوسط ​​، افراد هوشمند به هر دلیلی از جمله سرنوشت خود یا سرنوشت سیاره خود بسیار بیشتر نگران می شوند ، در حالی که دیگران به مسائل دنیوی تر و مشکلات روزمره علاقه مند هستند.

 

آیا با عادات و خصوصیات خود مطابقتی پیدا کردید؟ به ما بگویید که آیا تاکنون یک آزمون ضریب هوشی را گذرانده اید و چه نتیجه ای گرفته اید؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید