استفاده بیش از حد کودکان از تبلت و راه مقابله با آن

در

کریستی آلسوپ، شخصی است که این هفته به این مسئله اذعان نمود که تبلت کودکان اش را از آن ها گرفته و به پایه میز کوبیده است. این در حالی بوده که کودکان اش برای مدتی طولانی در حال بازی کردن بوده و صحبت های او توجهی نشان نمی دادند. پس از این ماجرا عده زیادی به این کار او واکنش نشان داده و ابراز ناراحتی کردند و همین مسئله باعث شد تا کریستی اکانت توئیتر خود را به طور کلی حذف کند. اما این گونه رفتار ها چه تأثیری بر کودکان خواهد گذاشت و برای پیش گیری از آن ها چه راهکارهایی وجود دارد؟ با سیارک همراه باشید تا اطلاعاتی دقیق تر درباره پاسخ این سؤال در اختیار تان قرار دهیم.

 سوزی هیمن، روان درمانگر و مشاور متخصص خانواده است و تا کنون کتاب های شناخته شده ای در این زمینه به رشته تحریر درآورده است. او در این باره عنوان کرد: «این گونه رفتارها، پیامی بسیار ناخوشایند به کودکان منتقل می کنند. این کار دقیقا معادل آن است که بگویید تنها راه حل مشکلات مختلف همین است و اگر بخواهید مانعی را از سر راه بردارید، باید آن را به در و دیوار بکوبید. باید به خاطر داشته باشیم که هر گونه خشونتی بد است و هیچ شرایط و مسئله ای بروز آن را توجیه نخواهد کرد. سوزی هیمن خشونت را تا اندازه ای زیان بار می داند که حتی ضربه آرام تبلت به پایه میز را هم زیاده روی می داند.

درسیارک بخوانیم:چگونه از وابستگی نوجوانان به تکنولوژی جلوگیری نماییم؟ 

او در ادامه و درباره این عادت رفتاری کودکان افزود:  «ممنوع کردن کودکان از بازی کردن بیش از اندازه ایرادی ندارد، با این حال، زمانی که برای ضربه زدن و رفتار خشونت آمیز خود بهانه ای می آورید، حال رفتار خشونت آمیز می خواهد متوجه کودک باشد یا چیزی (وسیله ای) در خانه، تفاوتی نمی کند و این گونه بهانه ها چیزی را توجیح نخواهند کرد. اما حالا این سؤال پیش می آید که والدین چگونه می توانند بدون بروز خشونت، زمانی که کودکان صرف بازی با این گونه حالا این سؤال پیش می آید که والدین چگونه می توانند بدون بروز خشونت، زمانی که کودکان صرف بازی با این گونه دستگاه های هوشمند می کنند را کاهش داده و آن ها را وادار کنند تا به قوانین وضع شده در خانه احترام بگذارند؟ می کنند را کاهش داده و آن ها را وادار کنند تا به قوانین وضع شده در خانه احترام بگذارند؟

سوزی هیمن در این باره پیشنهاد می کند: «پیش از هر چیز، به کاری که می کنند و دلیلی که برای انجام آن دارند احترام بگذارید، و اگر کودکان تان به انجام بازی به خصوصی بر روی این گونه دستگاه ها علاقه و تمایل زیادی نشان می دهند، از آن ها سؤال کنید که دقیقا چه چیزی در آن بازی است که توجه شان را جلب کرده است. از کودک تان بخواهید کاملا روند بازی را برای تان توضیح دهد و هر گونه نکته مثبتی در آن را مد نظر قرار دهید: ممکن است انجام بازی برنامه داشتن و همکاری را به کودک تان بیاموزد. پس از این کار، نوبت به آن می رسد که درباره قوانین وضع شده در خانه با کودک صحبت کنید. اگر تا یک ساعت پیش از زمان خواب، مشاهده هر گونه صفحه نمایشگر در خانه شما ممنوع است (یا برای مثال به هنگام صرف غذا)، بهتر است این مسئله را کاملا برای کودک روشن کنید. برای پیاده کردن این گونه قوانین، می توانید از جریمه هایی استفاده کنید که در صورت سرپیچی کودکان متوجه شان خواهد شد. این گونه با کودکان خود قراردادی خواهید داشت. بهتر است این گونه قوانین و جریمه ها را روی کاغذی یادداشت کرده و جایی که قابل مشاهده باشد قرار دهید تا کمتر فکر سرپیچی به ذهن کودکان برسد.

درسیارک بخوانیم: فرزندم و تکنولوژی

با این حال، هر چه سن و سال بیشتری از کودک گذشته باشد، وضع چنین قوانینی و پایبندی به آن ها به مراتب دشوار تر خواهد شد. آنگراد رودکین، روانشناس و متخصص پرورش کودکان در این باره عنوان کرد: «زمانی که فرزند شما وارد دوره نوجوانی خود می شود و به بلوغ می رسد، اگر مستقیما به او بگویید که نباید با تبلت بازی کند (و سایر جملات این چنینی که او را مستقیما از چیزی نهی کنید)، خشمگین شده و ممکن است از خانه بیرون برود و سایر مسائلی که در این گونه اوقات پیش می آید. به همین خاطر است که به رسمیت شناختن فعالیت فرزند و همکاری با او در این گونه مواقع اهمیت به مراتب بیشتری پیدا خواهد کرد. از او بخواهید که خوبی ها و بدی های بازی کردن به وسیله تبلت اش را برای شما توضیح دهد و به طور منطقی به یک نتیجه برسید که دلخواه هر دو طرف باشد و فرزند را از خود آزرده نکنید. برای او این مسئله را روشن کنید که به هنگام بازی کردن، زمانی را که باید صرف انجام تکالیف، صحبت کردن با دیگران، تمرین کردن و سایر فعالیت های چنینی می کرد، به گونه ای تلف می کند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است در این مواقع، مسئله جلب رضایت و موافقت شما، به عنوان والدین فرزند نیست، بلکه این است که آیا امکان این وجود دارد که دو طرف حاضر در گفتگو به درک متقابلی رسیده و هر دو به گونه ای رفتار کنید که خوشایند طرف دیگر بوده و آزردگی خاطری پدید نیاورد (و این را هم به خاطر داشته باشید که رسیدن به چنین درک متقابلی به هیچ عنوان کار ساده ای نخواهد بود).

نکته آخر این که فراموش نکنید که خود شما نیز، به عنوان والدین کودک باید رفتاری عادلانه داشته باشید. سوزی هیمن، زمانی که در حال نوشتن کتاب اش بود، برای نمونه به این نکته پی برد که همسرش، به هنگامی که او عصرها ایمیل خود را چک می کرد، آزرده و کلافه می شد. به همین خاطر است که در حال حاضر، سوزی دیگر از ساعت شش به بعد این کار را نمی کند. رودکین نیز در خانه از این گونه وسایل هوشمند ندارد: موبایلش همیشه در کیفش قرار دارد و نه او و نه شریک زندگی اش، اکانتی در شبکه های اجتماعی ندارند. پس این نکته را به خاطر داشته باشید که قوانین وضع شده توسط شما سوی دیگری هم دارند و خود را آماده کنید تا در صورت زیاده روی در استفاده از محصولات مرتبط با تکنولوژی، از سمت کودکان خود سرزنش شوید.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۰الان بچه های ۲ ساله هم تبلت دارن

در ادامه بخوانید...

رشدو اندازه کودک دختر و پسر جدول زمانی

در

بسیاری از والدین از اینکه کودکشان بزرگتر یا کوچکتر از کودکان دیگر همسن هستند، متعجب هستند.

برای دادن نشانه ای به شما، در اینجا معیارهای 25صدم تا 75صدم برای وزن و قد وجود دارد - یعنی اینکه نیمی از کودکان در این محدوده قرار می گیرند. یک چهارم کودکان بالاتر از اینجا اعداد و یک چهارم آنها پایین تر از این اعداد قرار می گیرند.

در هر بار مراجعه کودک، پزشک وزن و قد کودک شما را خواهد سنجید به شما صدم قد و وزن او را می گوید. ( شما می تواند همچنین آنها را خودتان با استفاده از ماشین حساب رشد صدمی حساب کنید.) اگر شما هر گونه نگرانی ای راجع به رشد کودک خود دارید با پزشک صحبت کنید.   (سیارک

داده های زیر از سازمان سلامت جهانی برای کودکان زیر 2 سال و مراکز ایالات متحده بری کنترل و پیشگیری بیماری برای کودکان 2 سال و بیشتر آمده است.

 

 

نوزاد

تولد

پسرها

دخترها

وزن

3.67 – 3.03 کیلوگرم

3.54 – 2.95 کیلوگرم

قد

51.05 – 48.51 سانتی متر

50.29 – 48 سانتی متر

سه ماه

پسرها

دخترها

وزن

6.89 – 5.89 کیلوگرم

6.35 – 5.35 کیلوگرم

قد

62.74 – 59.94 سانتی متر

61.21 – 58.42 سانتی متر

نکته سریع : برای نوزادان متولد شده قبل از موعد مقرر، از سن بارداری ( نه سن زمان تولد) هنگامی که شما به شماره های آنها در این نمودار نگاه می کنید استفاده کنید.

6 ماه

پسرها

دخترها

وزن

8.53 – 7.35 کیلوگرم

7.94 –6.71کیلوگرم

قد

66.29 –69.09سانتی متر

67.31- 64.26سانتی متر

حقیقت سریع : از سن 6 ماهگی، اکثر نوزادان وزن تولدشان دو برابر می شود.

9 ماه

پسرها

دخترها

وزن

9.57 –8.25کیلوگرم

   8.93 -7.57کیلوگرم

قد

73.40– 70.36سانتی متر

71.88 –68.58سانتی متر

 

کودک نوپا

12 ماه

پسرها

دخترها

وزن

10.39 – 8.98 کیلوگرم

9.7 – 8.25 کیلوگرم

قد

77.47 – 74.17 سانتی متر

75.69 – 72.39 سانتی متر

15 ماه

پسرها

دخترها

وزن

11.11 – 9.57 کیلوگرم

10.43 – 8.84 کیلوگرم

قد

80.77 – 77.47 سانتی متر

79.25 – 75.95 سانتی متر

18 ماه

پسرها

دخترها

وزن

11.79 – 10.16 کیلوگرم

11.11 – 9.43 کیلوگرم

قد

84.07 – 80.52 سانتی متر

82.55 – 78.74 سانتی متر

21 ماه

پسرها

دخترها

وزن

12.47 – 10.70 کیلوگرم

11.79 – 9.98 کیلوگرم

قد

87.12 – 83.06 سانتی متر

85.85 – 81.53 سانتی متر

 

24 ماه

پسرها

دخترها

وزن

13.11 – 11.25 کیلوگرم

12.47 – 10.57 کیلوگرم

قد

89.92 – 85.85 سانتی متر

88.65 – 84.33 سانتی متر

27 ماه

پسرها

دخترها

وزن

14.15 – 12.25 کیلوگرم

13.6 – 11.7 کیلوگرم

قد

91.69 – 86.61 سانتی متر

90.42 – 85.60 سانتی متر   (سیارک

30 ماه

پسرها

دخترها

وزن

14.6 – 12.6 کیلوگرم

14.1 – 12.11 کیلوگرم

قد

93.98 – 88.9 سانتی متر

92.96 – 87.88 سانتی متر

33 ماه

پسرها

دخترها

وزن

15.06 – 12.97 کیلوگرم

14.65 – 12.52 کیلوگرم

قد

96.01 – 90.93 سانتی متر

95.0 – 89.92 سانتی متر

36 ماه

پسرها

دخترها

وزن

15.56 – 13.38 کیلوگرم

15.15 – 12.88 کیلوگرم

قد

98.04 – 92.71 سانتی متر

96.77 – 91.44 سانتی متر

4 سال

پسرها

دخترها

وزن

17.73 – 15.1 کیلوگرم

17.46 – 14.6 کیلوگرم

قد

105.41 – 99.57 سانتی متر

104.14 – 98.04 سانتی متر

 

کودک بزرگ

5 سال

پسرها

دخترها

وزن

20.27 - 17کیلوگرم

19.96 – 16.46 کیلوگرم

قد

112.27 – 105.92 سانتی متر

111.25 – 104.92سانتی متر     (سیارک

6 سال

پسرها

دخترها

وزن

22.95 - 19کیلوگرم

22.68 – 18.51 کیلوگرم

قد

119.13 – 112.27 سانتی متر

118.62 – 111.51 سانتی متر

7 سال

پسرها

دخترها

وزن

25.76 – 21.09 کیلوگرم

25.67 – 20.68 کیلوگرم

قد

125.73 – 118.36 سانتی متر

125.48 – 118.11 سانتی متر

8 سال

پسرها

دخترها

وزن

28.85 – 23.36 کیلوگرم

29.16 – 23.09 کیلوگرم

قد

132.08 – 124.21 سانتی متر

131.83 – 123.95سانتی متر

  (سیارک

- جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از یک تا هشت سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از یک سالگی تا هشت سالگی

 - جدول زمانی تغذیه کودک شما از یک تا سه سالگی

- جدول زمانی تغذیه کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Hast du die anderen Kameras getesten oder mal in der Hand gehabt? Wenn du die Infos nur ausm netz hast, finde ich dein Artikel nicht gut. Denn die Kameras die du hier erwähnst werden auch immer in Faiereitschzcfthn z.B. chip verglichen. Ich finde man sollte seine eigenen eindrücke hier reinschreiben. Und nichts aus dem inet raus schreiben.

در ادامه بخوانید...

چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند

در

در این پست بررسی می کنیم چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند.
نور آبی فوق العاده قدرتمندی در گوشی های هوشمند ، تبلت و لپ تاپ وجود دارد که طراحان می توانند آنرا بوجود آورند.


نور تین صفحات نمایش چنان می درخشد که ما می توانیم آنها را حتی در یک روز آفتابی ببینیم. (سیارک
در شب، آنها به اندازه کافی روشن هستند به حدی که می توان آنها را با پنجره کوچکی که نور روز از طریق آن وارد می شود،مقایسه کرد.به همین دلیل هر چند ترک این کار بسیار دشوار است اما خیره شدن به گوشیتان در شب یک ایده وحشتناک است.
ساعت بیولوژیک بدن ما به طور طبیعی چرخه ای را دنبال می کند که بما کمک می کند تا در طول روز بیدار و هوشیار باقی بمانیم و این چرخه به ما کمک می کند تا در شب به میزان کافی استراحت کنیم .اما زمانی که برای خواب آماده می شویم اگر با صفحات نمایش کارکنیم مغز به اشتباه می افتد.نوراین وسایل اثری مشابه آفتاب صبحگاهی بر چشم ها ی ما دارد، که باعث توقف تولید ملاتونین توسط مغز می شود، هورمونی که برای بدن ما زمان خواب را مشخص می کند.
نور گوشی های هوشمند با اختلال در تولید ملاتونین،  می توانند چرخه خواب شما را همانند خستگی مفرط ناشی از پرواز با هواپیمای جت در مناطق مختلف زمانی (موسوم به جت لگ)مختل نماید.
این فرآیند باعث می شود که عمل خواب رفتن و  درخواب ماندن سخت تر شود .  این فرآیند به طور بالقوه ای باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی افراد می شود. (سیارک
روش انجام کار چگونه است:

برای مبارزه با این مشکل، طراحان برنامه های کاربردی برنامه هایی مانند f.lux و حالت شیفت شب اپل(Apple’s Night Shift mode)را برای آیفون تولید کرده اند ، که هر دوی آنها شدت نورتولیدی در صفحات نمایش را تنظیم می کنند آنهم بوسیله ی حذف نور آبی روشن از صفحه نمایش در زمان های خاصی از روز.
بسیاری از کاربران از اثرات این برنامه ها مطمئن هستند ، آنها معتقد هستند که چشمهایشان در مواجه با رنگ نارنجی ایجاد شده توسط این برنامه کمتر اذیت می شود. اما در حالی که برخی از تحقیقات نشان می دهد که نور کم می تواند باعث بهبود خواب شود ، اما به طور کلی لازم است ، مطالعه بیشتری در مورد این موضوع انجام شود .
 اگر شما در حالی که می خواهید برای خوابیدن آماده شوید ، تا دیر وقت ایمیل هایتان را چک کنید ، این کار خواب شما را بخاطر متوقف کردن تولید ملاتونین آشفته خواهد کرد.در صورت امکان برای داشتن خواب راحت، بهترین گزینه، اجتناب از دیدن نور گوشی های هوشمند قبل از رفتن به تختخواب است. سعی کنید این وسایل را از تختخواب خود دور نگه دارید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باعث کوری موقت هم میشه؟

در ادامه بخوانید...

می توانید حیوانات پنهان در هر یک از این چهار تصویر زیر را شناسایی کنید

در

 

با توجه به مطالعه اخیر، شناسایی یکی از آنها باید راحت تر از دیگران باشد.

 تصاویر زیررا چک کنید:

    نسخه ی نمایشی غیر علمی بالا : جهت عقربه های ساعت از بالا سمت چپ: پرنده، مار، گربه، ماهی.

به گزارش (سیارک) مطالعه ای از دانشگاه ناگویا نشان می دهد که انسان ، تصاویر تاری از مارها  را با دقت بیشتری از پرندگان، گربه و سگ تشخیص می دهد.

به شرکت کنندگان در این تحقیق ، یک سری از تصاویر تار از حیوانات مختلف نشان داده شده و در هر مرحله برای شناسایی حیوانات از آنهاخواسته اند یکی از چهار گزینه زیر را انتخاب کنند.

آنها قادر به شناسایی مارها با دقت 80 درصد بوده اند، امادر شناسایی حیوانات دیگر ضعیف عمل می کردند.

محققان این نظریه به این نتیجه رسیدن که، اجداد پیش پستاندار ما سیستم های بصری قوی تر برای تشخیص مار"درنده اول و ماندگار ترین خزنده" داشته اند.با توجه به این نظریه، این مراکز بصری در مغز ما  هم باقی مانده به خصوص درتشخیص  مارها . مطالعات دیگر نشان دهنده این است که کودکان و میمون ها در شناسایی مارها در مقایسه با سایر حیوانات واکنش سریع تر نشان می دهند. 

شرح مشاهده سری کامل از مطالعه در زیر است:

 

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9 تبلت با طولانی ترین عمر باتری

در

داشتن قویترین و پرسرعت ترین تبلت ها بدون داشتن باتری با عمر طولانی بی فایده است. به همین دلیل اینجا تبلت هایی را معرفی کردیم که اگر بطور مداوم روشن باشند باتری آنها حداقل بعد از 10ساعت تخلیه میگردد. اگر شما به تبلتی نیاز دارید که یک روز کاری باتری داشته یا در جلسه ای نیاز به شارژ نداشته باشد این تبلت ها را امتحان کنید.


1- با تبلتی که مردم همیشه آرزوی ان را داشته اند تبلت Lenovo's Yoga Tab 3،بهترین تبلت رسانه ای تلفن همراه است.صفحه نمایش 8اینچی آن نسبتا روشن، باتری ان فوق العاده بزرگتر از حد نرمال و حداقل 15ساعت دوام دارد.  Lenovo به یک پایه مجهز است و شما میتوانید ساعت ها با آن فیلم تماشا کرده یا در وب گشت و گذار کنید. بدون اینکه باتری آن ضعیف شود.


2- باتری با عمر 12ساعت و 30دقیقه یک دلیل خوب برای دوست داشتن تبلت Lenovo Yoga Tablet 2 است. اما فقط بخاطر باتری نیست، این تبلت دارای صفحه نمایش 10اینچی، و اندروید کیت کت 4.4 و دارای یک پایه بوده و لبه منحنی آن باعث میشود شما در حالت های مختلف از ان استفاده کنید. یک منوی سریع تنظیمات بنام Bottom Switch دارد که بوسیله ان براحتی تظیمات مختلف را انجام میدهید. و قیمت ان فقط 269دلار میباشد.


 


3- تبلت Lenovo Tab 2 A10 با صفحه نمایش 10اینچی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است. و عملکرد قوی ان مورد استقبال اکثر فراد میباشد. و باتری ان حدود 12ساعت دوام دارد و قیمت ان فقط 179دلار میباشد.


 


4- Lenovo Tab 2 A8 دارای باتری با عمر 11ساعت و 32دقیقه بوده و قابل اجرا در سیستم عامل اندروید5 و پخش HD با روزلیشن بالا (1280 x 800-pixel) که صفحه ای مناسب برای تماشای فیلم و گشت و گذار در وب میباشد. بخاطر قیمت ارزان ان کسی فکر نمیکند جزو این تبلت ها باشد. قیمت ان 129دلار است.


 


5- تبلت HP Elite X2 با صفحه نمایش 11.6 اینچی بسیار شفاف نه تنها یک تبلت است بلکه در صورتی که یک صفحه کلید به ان وصل کنید میتوانید بعنوان لپتاپ از ان استفاده کنید. باتری صفحه کلید جدا از باتری تلبت بوده و بر امنیت استفاده از تبلت می افزاید.


 


6- تبلت Google Pixel C: این تبلت ویژگی های یک پردازنده Nvidia Tegra X1  قدرتمند را دارد. و صفحه نمایش ان بسیار درخشان است. و با یک بار شارژ کردن 11ساعت و 8دقیقه کار میکند. قیمت ان فقط 149دلار میباشد.



7- تبلت Apple iPad mini 2 یک صفحه نمایش رتینا دارد و به همان اندازه که تصور میکنید خوب است. با یک صفحه پر قدرت طراحی شده است. و ان چیزی که از iOS 7  انتظار ندارید این است که با وجود وای فای عمر باتری ان 11ساعت و 6دقیقه باشد.  



8-    درحالی که بسیاری از تبلت های ویندوز قدرت چندانی ندارند Ipad تبلتی ارائه داده که قدرت زیادی داشته و باتری ان بیش از 10ساعت دوام دارد. تبلت Apple iPad Pro 12.9-inch ارزان نبوده و نمیتوان آن را جایگزین لپتاپ کرد. صفحه نمایش 5میلیون پیکسلی و مداد اپل چند منظوره  و صفحه کلید هوشمند، ان را به یک دستگاه همه کاره تبدیل کرده است.



9-    تبلت Apple iPad Pro 9.7-inch: بطور کلی علاقه همه را به خود جلب کرده است. صفحه نمایش آن  بسیار براق و خیره کننده است. عمر باتری ان با یک بار شارژ کردن 10ساعت  53دقیقه طول میکشد. دوربین 12مگاپیکسلی ان قابل توجه است. قدرت فیلم بردار ان 4000 فریم در ثانیه میباشد. پردازنده A9X در ویرایش کلیپ ها آن را به یک تبلت قدرتمند تبدیل کرده است.  منبعlaptopmag.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقد داستان لافکادیو

در

در بین نوشته های سیلور استاین لافکادیو شیری که جواب گلوله را با گلوله داد، بیش از همه به رمان نزدیک است گر چه ظاهر کتاب به نوشته های بلند شباهت دارد و خود متن به لحاظ طول به داستان بلند یا رمان کوتاه نزدیک تر است . البته شکل و شمایل کتاب به صورت رمان با فصل ها و شماره صفحات درشت و جلد سخت ، خواننده را بیشتر به جهتی سوق می دهد که کتاب را رمان به حساب بیاورد و نه نو شته ای توصیفی ، گو این که بلندی داستان در حد رمانی برای نوجوانان با حتی کتابی ساده نیست. (سیارک)
شکل کوتاه تر داستان که بار اول درنوامبر 1963 پلی بوی به چاپ رسید، در هفت صفحه آمده بود که قواره واقعی کتاب را میرساند که با شکل ظاهرا بسط یافته آن در بین جلد های کتاب برابری می کند.
طرح داستان در مقایسه با داستان ساده "درخت بخشنده" یا حتی شعرهای بلند مجموعه های شعر سیلور استاین پیچیده تر است. لافکادیو یک جانور وحشی جنگلی و تک تیر اندازی است که مهارتش را از راه تمرین کردن با تفنگ شکارچی ای که خورده کسب کرده است. هر وقت هم که به گلوله بیشتری احتیاج پیدا می کند به راحتی چند شکارچب دیگر را می خورد. تا وقتی می رسد که دیگر شکارچی ها مزاحم شیرها نمی شوند،زیرا تعدادی از همقطارانش قبلا به طور مرموزی سر به نیست شده اند و لافکادیو هم ماهرترین تی انداز دنیا شده ، هم در نظر خودش و هم از نظرسیرک داری که در جنگل با او روبرو می شود و او را به شهر می کشاند.
لافکادیو از شهرتی که نصیب او شده شادمان است و رفته رفته به لحاظ آرایش سر ، سرو وضع،لباس پوشیدن، مسافرت های تفریحی،خیل مشتاقانی که از جنس لطیف آدم ها می شود. تا این که یک روز احساس بیهودگی و پوچی به سراغش می اید و چیزی تازه می خواهد. سیرک دارحامی اش پیشنهاد شکار می کند و شیر در این ماجرا با شیری دیگر روبه رو می شود که او را از قبل می شناسد. اکنون در یک سو همقطاران شکارچی قرار گرفته اندکه او را به تیر اندازی ترغیب می کنندو در سوی دیگر شیری است که او را به یاد اصلیت او می اندازد و او را متوجه دمش می کند. سر انجام لافکادیو آشفته و سردرگم صحنه درگیری را ترک می کند و دیگر کسی از او خبری نمی شنود.

داستان طرح روشنی دارد، لافکادیو هر چه بیشتر انسان می شود، شهرنشین تر و جهان دیده تر می شودوحرص و نیاز به خوش گذرانی اش فزونی می یابد.

با این حال حضور سیلور استاین در طول روایت داستان مثل همیشه ، موضوع را به جهتی دیگر می کشاند.عنوان کامل کتاب برروی جلد این است:"سرگذشت لافکادیو، شیری که جواب گلوله را با گلوله داد، از زبان عمو شلبی"


هرگاه این داستان را زندگینامه خودنوشت فردی با کمترین پرده پوشی بینگاریم ، می توان گفت که خواننده ، بخصوص خواننده بزرگسال حق دارد آن فرد را خود سیلور استاین فرض کند.ظاهرا قضیه از این قرار است که سیلور استاین در پشت نقاب عمو شلبی داستانی برای بچه ها تعریف می کند ، با این حال ابایی ندارد که گاه و بیگاه برای خواننده بزرگسال شوخی با مزه و گاه همراه با اندکی بی نزاکتی بپردازد.

مثلا اشاره به نوشیدن ابدوغ پیش از رفتن به رختخواب و پشت بند آن تلو خوردن هم پیاله ها برای خواننده آگاه یاد آور نوشیدنی قبل از خواب است.وقتی شیر مزاحم استراحت شبانه عمو شلبی می شودکه می خواهد سرگرم خواندن مجله جئوگرافیک و نوشیدن شیر کاکائوی داغ بشود بزرگسالی که با جاذبه های این مجله برای آدم های بالغ آشناست درمی یابد که عمو شلبی مجله را صرفا برای مطالب علمی آن اط نظر نمی گذراند.شلبی این نقال پیر خوش قلب ، داستان را با آغاز غیر واقعی شروع می کند، بعد حرف خود را پس می گیرد و بالاخره داستان را از همان جای اول که شروع کرده بود ، آغاز می کند. او در قالب اول شخص همه جا سر به سر خواننده می گذارد. بیان خودمانی و جزئیات دقیق ، به داستان حالت باورپذیر و گفتاری می دهد که خود از ویژگی های کار سیلور استاین است.یدای راوی در اینجا کمتر بزرگسال و تمسخرآمیز است. این را در مقایسه با الفبای انگلیسی عمو شلبی می گوییم که در آنجا بچه عاقل ، شاید هم بزرگ تر و صد البته خواننده بزرگسال می داند که سیلور استاین با لحنی تمسخر آمیز می خواهد سر بچه ها کلاه بگذارد، آنها را گیج کند و به کارهایی بازیگوشانه و باورنکردنی وا دارد، که مایه تاسفشان بشود.آری ، در لافکادیو صدا مظمئن تر و قابل اعتمادتر است. سیلور استاین در یک جای داستان ارعا می کند که کودک مخاطب داستان به واقع در ضمن یک رویدادحضور دارد ، اما آن قدر محو تکاشای ماشی آتش نشانی شده است که متوجه عمو شلبی و شیر همراهش در یکی از خیابان های شلوغ شیکاگو نمی شود. عمو شلبی راوی بندرت خورا پنهان می کند و اگر هم چنین کند باز در اندک زمان ظاهر می شود.


سیلور استاین از این رو به فن حضور نویسنده متوسل می شود و در این مورد خاص خواننده را هم به حضور دعوت می کند، تا فانتزی شیر خود که در یکی از خیابان های اصلی شهر شیکاگو گردش می کند، حال و هوای واقعی بدهد.

اسامی جاهایی مانند خیابان پنجاه و هفتم یا خیابان دورچستر و تاریخ هایی مانند روز جمعه ، هفدهم دسامبر باعث می شودتا فانتزی قصه گو در لابلای پوشش زمان و مکان واقعی پنهان بماند.
خواننده بزرگسال در این موارد احتمالا می کوشد تا زمان ها و مکان های خاص را به یاد بیاورد، به این امید که لطایف پنهان احتمالی را دریابد. اما همان گونه که در نوشته های دیگر سیلور استاین دیده ایم، خواننده از چنین جست و جوهایی طرفی بر نمی بندد. نه باشگاه پلی بوی در خیابان دورچستر واقع شده و نه خیابان پنجاه و هفتم شیکاکو و رستوران های شهره آفاق دارد. در پخت و پز رستورانی که شیر و عموشلبی به آنجا می روند ، نیز ظاهرغرض و مرضی وجود ندارد. صورت غذا مشتمل بر خوراک فیله و املت، نشان دهنده مکانی است که هیچ قوم و قبیله یا تمایز خاصی را نمی رساند.
این رستوران احتمالا رستورانی معمولی است که می تواند غذااهای سنتی دیرطبخ آماده کند.هر چند علاقه مفرط شیز به مارشمالو نشان داد کهمی توان با فشار سر آشپز را به بیشتر از آن واداشت.
موضوع غالب داستان نقطه مقابل نشانگان کودک وحشی یعنی این که هرگز به انسان مبدل نمی شود، اما همبن که با شادی ها و نومیدی های آدمی آشنا شد، دیگر به راحتی نمی تواند به عالم حیوانیت برگردد، سخن کوتاه ، دیگرهرگز نمی توانی به خانه و کاشانه ات برگردی. در پایان داستان لافکادیو را می بینیم که از حل معمای خود که آیا به انسان ها وفادار باشد یا به شیرها روی برمی تابد و سر خود را می کیرد. دیگر هرگز با عمو شلبی ارتباط نمی گیرد، هر جند راوی داستان آشکارا هنوز منتظز است روزی از او کارت پستالی برسد. پایان باز داستان ، که در آن نهاد واقعی شخصیت ، ناگشوده باقی می ماند، از شگردهای نمونه وار سیلور استاین است ، به ویژه در مواردی که شاه بیت طنزآمیزی برای پایات دادن به داستان حاضروآماده در اختیار ندارد.
در اینجا با ممکن نمایاندن این احتمال ، که شاید لافکادیو در جایی دیگر خوش و سرگرم است و همین که کسی از او خبری ندارد، می تواند دلیلش این باشد که به عالم حیوانی خود باز گشته است و در علم حیوانی خود در آرامش به زندگی ادامه می دهد، پایان داستان از غم انگیزی طفره می رود. اینها همه گمان است که همین گمان ها ، بی تردید خیال خواننده را از غم و اندوه خرد کننده شیر که شهر و دیاری در بین آدمیان ندارد دور می کند.این که لافکادیو خود را شکارچی می داند و با ابراز کردن صریح عزم خود به کشتن همنوعان عازم صید و سیاحت می شود، نشان دهنده تباهی است که خوشی های بشری می تواند بدان بینجامد. تماس با انسان ها وهم در افتادن او به ورطه شهرت و ثروت ، چنان ماهیت او را دگرگون کرده است که از یاد می برد شکار کردن همنوع کاری خصمانه است. وقتی در آغاز کتاب ، لافکادیو به صورت شیری جوان برای اول بار با شکارچی رویارو می شود ، می بینیم که خصومت حیوانات با انسانها داتی نیست. در حقیقت این خصومت با فرضیات نادرست انسان ها به پیش رانده می شود که شیرها به طور طبیعی آدمخوارند و راهی جز شکار کردن و تخته پوست کردنشان وجود ندارد. باز تعارض میان انسان و شیر با این پیش فرض های مقرون به حقیقت شیرها بکار می افتد که یگانه آرزوی شکارچیان ، شکار آنهاست.اما لافکادیو مثل شیرهای دیگر نیست که خود به خود از انسان و چوب دست هایشان کهصداهای خنده دار دارند فرار کند. او در پیش فرض های شیر ها چون و چرا می کند و ار آهنگ کلمات خوشش می آید، این فرض او شکارچی ها جالب و احتمالا دوست هستند به تصورات ابتدایی کودکانه می ماند.
با سادگی ملیح روی صدای واژه شکارچی مکث می کند:" راستش از آهنگ این کلمه خوشش آمد . خودتان می دانیدکه بعضی ها از آهنگ کلمه هایی مثل توسکالوسا یا تاپیوکا یا گاریوکا یا گامبو خوششات می آید. حالا این شیر هم از آهنگ کلمه "شکارچیها" خوشش آمده بود" در حقیقت مارشمالو همب به دلیل آهنگ کلمه اش ، دل لاقکادیو را می برد و گرنه هرگز مزه آن را نچشیده است. غرق شدنش در صداهای زبان انسان، پشتکار و ای بسا وسواس فکری اش برای تک تیر انداز شدن،نشانه تخیلاتی است که نسبت به انسانها و زندگی شان دارد. سادگی و اشتیاق وسواس گونه اش به چیزهای تازه و طرفه، او را به شهرت و ثروت ، به لذت های انسان ها و عاقبت بر سر دوراهی می کشاند.
اما نگاه و برخورد خالی از تعصب لافکادیو به شکارچی ها جنبه خاصی از شخصیت شان را برملا نمی کند. تصویری که لافکادیو از شکارچی می بیند، یکی از تصویرهای سیلوراستاین از غارتگر شکارچی زشت، با شانه های فرو افتاده و چهره فرومایه است که لافکادیو را همان طور که خود می خواهد می بیند، یعنی به هیئت آدمخواری که فقط برای این آفریده شده که با تیر شکارچی ها کشته شود. وقتی به لافکادیو می گوید،دست هایش را بالاببرد، شیر این کار را با شادی و بازیگوشی انجام می دهد، طوری که گویی مجسمه بازی می کند. وقتی تفنگ شکارچی به دلیل پر نبودن شلیک نمی شود، بی برو برگرد انتطار دارد لافکادیو مثل اجرای نقش در یک نمایشنامه از پیش ترتیب داده شده ، دست ها را همچنان بالا نگه دارد تا شکارچی او را شکار کند، اما لافکادیو با زودرنجی کودکانه و با روشن بینی قاطع از این کار سرباز می زند و با تحقیری آشکار می گوید که اوشکارچی "خوبی" نیست و او را می خورد . این فصل با نمایی پایان می یابد که لافکادیو با تفنگ شکارچی در دهان از منطر بیننده دور می شود. این تصویر ، پایان فصلی را که در آن شیر و شکارچی به حقشان رسیده اند ، به خوبی جمع و جور می کند، با این حال نمونه ای از شوخی های شیطنت آمیز سیلور استاین نیز در آن نهفته است، نشیمن کاه شیر در این تصویر برهنه است و این از جمله شوخی های تصویری سیلور استاین است که در مجموهای شعرش بارها به چشم می آید. می دانیم که لافکادیو شیر است نه انسسان اما این مانع از سر به سر گذاشتن سیلور استاین با خواننده نمی شود.

لافکادیو مثل همه بچه ها که از چیزهای تازه به وجد می آیند ، از جزئیات زندگی انسانها در شهر لذتت می برد، مثل بجه ها مرتب با آسانسور هتل بالا و پایین می رود و ظاهرا دستگاه گوارشش مثل بچه ها آهنین است ، به رغم آن که تنش "بوی حیوان می دهد" به حکم طبیعت از حمام کردن سر باز می زند مقاومت می کند کو این که مقاومت در پایان به تسلیم می انجامد زیرا این خصلت کوذکی است گیریم که حمام کردن گام نخست او در استحاله شدن به صورت انسان باشد.
بعد از حمام نزدآرایشگر و خیاط می رود تا اولی ناخن هایش را مانیکور کند و دیگری یک دست لباس کامل برایش بدوزد.
این خدمات که نوع مجانی آن ، نهایت آرزوی هر مصرف کننده است ، به ضرب غریدنش فراهم می شود.
اگر چه قدرتش را همه جا بکار می برد این کار ظاعرا از روی بی مبالاتی است،طوری که گویی صرفا کج خلقی اوست که کارش را پیش می برد و نه اعمال قدرتش.
این واقعیت که او شیر است و مردم به سبب شیر بودنش از او اطاعت می کنند ، در این مرحله از داستان بر او آشکار نیست.
لافکادیو در پی رفتن به آرایشگاه و خیاطی ، طعم اوج متمدن شدن یک شیر یا یک کودک را می چشد که همان صرف ناهار در یک رستوران مجلل است.
او مثل یک بچه بی سواد مرتکب خطا می شود.وقتی به او می گویند، در صورت غذاهای این رستوران همه جیز خوشمزه است، صورت غذاا ها را می خورد و بعد مثل کودکی که ذائقه اش در پی چیزهای آشناست، در خواست مارشمالو می کند،
فقط مارشمالو.
پیشخدمت برای این که تجربه صرف غذا در یک رستوران واقعی را برای او فراهم کند . برایش کباب مارشمالو می آورد و "مارشمالوی نیمرو و مارشمالوی جوشانده و مارشمالوپ (یعنی سوپ مارشمالو)" و چند جور مارشمالوی دیگر از جمله "مارش همه چیز" می آورد.
سیلور استاین از ارائه غذاهای جالب ، حتی اگر این غذااها حال آدم را به هم بزند ، هم خودداری نمی کند.
مثلا در این مورد از "مارشمالو با سس گوجه فرنگی" اسم می برد که با طنز نپخته بچه هاخیلی هم بامزه است!

سرگذشت لافکاديو ، نویسنده : شل سیلور استاین

سرگذشت لافکاديو نویسنده شل سیلور استاین بخش دوم

سرگذشت لافکاديو ، نویسنده : شل سیلور استاین بخش3


لافکادیو با ذوق خاص کودکان ، برای چیزهای تازه به دنیای سیرک قدم می گذارد، به دور دنیا سفر می کند، مهارت خود را در تیر اندازی به رخ می کشد و هوادارنش را خشنود می کند. رفته رفته در خط تفریحات آدم های مشهور و پولدار می افتد، مثل غواصی با ماسک اکسیژن و گلف بازی و رقصیدن در کلوپ ها با زیباترین دختر ها و در ساحل ریویرای فرانسه لم دادن.
استحاله او زمانی کامل می شودکه یاد می گیرد دمش را برای آن که کسی نبیند جمع کند، مگر در مواردی که در نوشیدن آبدوغ (اسم مستعارمشروب)زیاده روزی می کند.او حتی کارهایی می کندکه او را وارد بازی افظی می کند: به عالم ادبیات مارد می شود و "شیری اهل ادب" می شود. "شیری اجتماعی و اهل معاشرت"می شود. دوخت لباس هایش را سفارش می دهد و شیری "اهل پوشاک" می شود. و بعد همان گونه که عموشلبی نتیجه می گیرد " بله، به گمانم حالا دیگر ثروت و شهرت و خوشبختی او به حدی رسیده بود که همه حسرتش را می خوردند." همین عبارت "به گمانم" خواننده را برای اتفاق بعدی، یعنی تلفن زدن غیر منتظرانه و ناامیدانخ لافکادیو به عمو شلبی و اشتیاقش برای کاری تازه آماده می کند. در اینجا عمو شلبی نیست که موضوع شکار و صید و سیاحت را برای علاج ملالت لافکادیو پیش می کشد، بلکه فینچفینگر سیرک دار است که با چرب زبانی و شکار را تازه و جالب عنوان کردن ، او را به این راه می کشاند، لافکادیو که تا لحظه ورود فینچ فینگر ف گریه و زاری می کند به محض شنیدن پیشنهاد شکار بی آن که لحظه ای به اصل و تبار خود بیندیشد، پیشنهاد را می پذیرد. کلمه "شکار" برای خواننده کفایت می کند تا به یاد بیاورد که لافکادیو از چه راهی به جایگاه کنونی اش رسیده است.لافکادیو در صید و سیاحت به هیئتی کاملا انسان شده ظاهر می شود، در حالی که سر تا پا لباس پوشیده، کت شکار به تن کرده، شلوار و چکمه مخصوص و تفنگ به دست گرفته است و یال او دیگر پیدا نیست.تنها جزئی که طبیعت شیری اش را نشان می دهد سبیل و ریش بزی اش است که یاد آور کل ریش و پشم اوست. دمش از پشت کت شکار اندک مایه پیداست و از روی همین نشانه شیر دیگر تشخیص می دهدکه او روزگاری خودی بودهو حالا که به این روزافتاده، نیاز به واقعیت درمانی(بهبودی از راه تشخیص موقعیت خود) دارد در این حال که لافکادیو در برزخ میان شیر و انسان گرفتار شده، سیلور استاین و لافکادیو از حل این معما سر باز می زنند، هر چند داستان نشان می دهد که خوشی های دنیای انسان ها دیگر از دست رفته اند و جنگلی که از بیم تیراندازی ، شکارچی ای گرد آن نمی گشت، پیشاپیش به منزاهبهشت موعود و محیطی راحت و آرام و گرم و صمیمی توصیف شده است.اما نمی توان بر لافکادیو به سبب عیش و عشرت های انسانی اش در زندگی شهری خرده گرفت.نه مشکل این نیست که لافکادیو از خوشی های انسانی بهره می گیرد، مساله این است که او به اندازهای انسان می شود که شادی های شیر بودنش را از یاد می برد. اگر لافکادیو به قصد سیر و سیاحت به آفریقا رفته بود ، انتقاد از او چنین طنز آلود از کار در نمی آمد.
ریشه تضاد در آنجاست که او با ساده لوحی ، فریب اغواگری فینچ فینگر را می خورد و آن زمانی است که سیرک باز حقه باز به او وعده می دهد که وقتی به شهر بیایی" ....می توانی تا دلت خواست پول جمع کنی و می توانی بزرگترين تير انداز دنيا بشوی٬مشهور باشی و غذاهای خوشمزه بخوری٬لباسهای ابريشمی و کفشهای طلايی رنگ بپوشی و سيگار ۵سنتی دود کنی٬به مهمانی های مجلل بروی و کاری بکنی که همه دست به پشتت بکشندو پشت گوشهايت را بخارانند و از اين جور چيزها"  (سیارک)
وقتی لافکادیو ساده دل می پرسد:"این چیز ها به چه درد می خورد؟"
فینچ فینگر در پاسخ می گوید."همه دنبال همین چیزها هستند." البته کتاب سیلور استاین در این که آیا واقعا همه دنبال همین چیز ها هستند، چون و چرا نمی کند، لیکن با ظرافت اشاره می کند که رسیدن به همه خواست ها کسی را خشنودو سعادتمند نمی کند که هیچ، چه بسا به واخوردگی و تغییر ماهیتش بینجامد.
پیچیدگی نتیجه اخلاقی داستان با نیت آشکار سیلوز استاین همسویی دارد که برای مسائل پیچیده ، پاسخ های سهل و ساده در اختیار بچه ها نگذارد و با پیان بندی های ساده به بچه ها القا نکند که گویا می توان مشکلات زندگی را به راحتی حل کرد.
اینجا از جاذبه های دنیوی آشکارا ستایش می شود. با این همه کودک "میانسال" کسالت و خستگی لافکادیو و عطش طاقت فرسایش را به چیزهای تازه احساس می کند، حتی مارک تواین هم در ماجراهای تام سایر(1876)که کتابی برای کودکان ساده اندیش تر، از مشکل بچه ها برای سرگرم کردن خودشان یاد می کند چیز های تازه هموار بهترند، گو اینکه بر تازه ها هم گرد کهنگی می نشیند و آن چه شخص به آن دسترسی ندارد پ، بسیار جذاب تر از چیزی است که در اختیار است. در لافکادیو حتی بزرگترها هم در شمار کسانی قرار دارند که در حسرت چیزهای تازه اند.
پایان داستان بسته نیست، لیکن غم انگیز هم نیست واز همین رو مناسب حال کودکان است ، زیرا برای کودکان مصیبت چیزی بیش از اندازه عاطفی است.
تصویرهای لافکادیو از ساده ترین و بهترین تصویر های سیلور استاین به شمار می آیند، صفحه آرایی متن در سرتاسر کتاب، با تصویرهمخوانی دارد. شیر در آغاز کتاب بیشتر به اسباب بازی پارچه ای شبیه است تا حیوانی درنده.آرنج های بی استخوان و چشم های بی پروایش در نظر خواننده ، او را موجود ساده و معصومی تصویر می کند که می خواهد مهربان و فارغ از تعصب باشد. بدنش چنان نرم و انعطاف پذیر است که قابلیت او را هم برای تیر انداز شدن و هم برای تخته پوسن شدن، یکجا به نمایش می گذارد.
به همین ترتیب که تدریجا به هیئت انسان د رمی آید ، بیش از پیش به شکل و شمایل خود سیلور استاین شباهت پیدا می کند که در دوره سیر و سفر و همکاری با مجله پلی بوی از خود می کشید.شانه های شیر که با لاقیدی پایین افتاده ، دست های چابک و ورزیده به جای پنجه، حالت سر پا ایستاده و دم پنهان ، موهای صورت و خط موی عقب نشسته،همگی حکایت از حال و هوای شهرنشینی دنیا دیده و دلزده دارند که در راه شهرت و ثروت گام نهاده و این با دگرگونی ظاهر شیر به نمایش در می آید. از دست دادن موهای سر که به ریش بزی و سبیلی کوتاه کاهش یافته،برای بیننده نشانه ای از استحاله کامل اوست.تصویرهای دو صفحه روبه روی هم جنگل و نمایش سیرک را به خوبی نشان می دهد، در سمت چپ شیر غران را مشاهده می کنیم و در سمت راست قربانی تشلیم شده را،خطوط سیاه قلم عموما ساده و قاطع و با چیره دستی کاریکاتوریستی ماهر کشیده شده اند ، گو اینکه تصویر بعضی از مناظر سنگین تروپیچیده تر و حیوانات ، گاه به نقاشی های ابتدایی غارها با همان طرح های بنیادی محض شباهت پیدا می کند.
در مجموع ، شیر داستان جانوری است خوش مشرب و دوست داشتنی با ضعف های پذیرفتنی، چنان که خوانندگان پیر و جوان از ته دل آرزومند عاقبت بخیر شدن اویند. این داستان درحکم داستانی مربوط به ماجراهای سیرک به سبک داستان های توبی تایلر جوانی را ترسیم می کند که از خانه می گریزد و بعد متوجه می شود که زندگی در سیرک آن قدر ها هم که فکر می کرد عالی نیست. اما لافکادیو از بخت بد شیر است نه پسر بچه خوشگذرانی که وقتی سرش به سنگ می خورد به خانه باز گردد. بر خلاف فیل فرانسوی موسوم به بابار که به راحتی جامه به تن می کند و تمدن فرانسوی را به جنگل می برد، استحاله شیر به انسان کار ساده ای نیست.سیلور استاین در اینجا از مضامیت شاد لذت طلبی و نیاز انسان به نوجویی بهره می گیرد. از این همه گذشته، جست و جوگر نیازمند آن است که در گرماگرم جست وجو ، معنا و مفهوم طبیعی بودن را به خاطر داشته باشد.  (سیارک)
ظاهر رقت انگیز شیر بر جلد کتاب پیشاپیش خواننده و بیننده را برای همدردی آماده می کند، هر چند این تصویر در متن کتاب مربوط به زمانی است که از سیرک باز می شنود که لخت است و از این بابت شرم زده می شود وباز در همین جا ، حالت شیر بر جلد کتاب به گونه ای است که او را پشت زانوها و بازوهایش پنهان می کند و در همان حال با نگاهی خصمانه به خواننده می نگرد. روی هم رفته ، کتاب نشان دهنده توانایی سیلور استاین در مخاطب قرار دادن کودکان ، خلق موفقیت های پیچیده به صورت موجز و بر انگیختن خواننده برای دریافت وضعیت های بغرنج است.صدای بازیگوشانه راوی ای داستان عجیب و غریب پیش درآمدتوانایی سیلور استاین در مجموعه های شعرش است ، خلق و تداوم لحنی گوناگون و در عین حال باور پذیر که قادر است طنز و تاثر را یکجا گرد آورد.
لافکادیو دقیقا معاصر آنجا که موجودات وحشی هستند، نوشته موریس سنداک است، سال 1963 طاهرا وقت مناسبی برای داستان هایی در مورد تاثیرات دنیای وحش بر موجودات بوده است، داستان هایی که نشان می داد این موجودات ، در یک مورد حیوان و در مورد دیگر انسان ، به اصل خویش باز می گردند ودیگر بار جذب همنوع خود می شوند. شخصیت ماکس در کتاب آنجا که موجودات وحشی هستند ، با دنیای وحش روبه رو می شود و در آنجا یاد می گیرد ، چگونه خود را با محیط سازگار کند و بهتر شود. اما در مورد لافکادیو ، دنیای وحش چیزی است که او از دست می دهد تا به درماندگی و سردرگمی دائمی برسد. در هر دو کتاب ، انسان بودن ، خوب است ، اما در هر دو کتاب چسبیدن به طبیعت وحش و فرا گرفتن راه کنار آمدن با آن ، ارزش والاتری دارد.

این نقد برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. (سیارک)

 

داستان لافکادیو بخش 4

داستان لافکادیو بخش 5

داستان لافکادیو بخش 6

داستان لافکادیو بخش7

نظرات

در ادامه بخوانید...

آموزش پیشگیری از آزار جنسی کودکان

در


والدین موظفند بدون بکار بردن لفظ آزار جنسی پنج نکته اساسی برای جلوگیری از کودک آزاری و آزار جنسی را به کودکان خود (پنج تا ۱۱ سال) آموزش دهند. برای چنین آموزشی پدر و مادرها لازم نیست که واردگفتگوهایی سخت و دشواری که برای کودک قابل فهمیدن نیست شوند .پس والدین چگونه چنین موضوع حساسی را به کودکان آموزش بدهند؟
این نکات را که با گفتگوهای ساده می‌توانید به کودکان خود بیاموزید قانون لباس زیر می گویند.آموزش قانون لباس زیر به فرزندان، به شما بستگی دارد، شما بهتر از هر کس دیگری می توانید  این کار را انجام داده و کودک خود را ایمن سازید ؛ اما چند توصیه ساده:

علائم کودک‌ آزاری
-  صحبت درباره ایمنی و امنیت  را با کودک در زمان های مختلف  تکرارنمایید، یک بار گفتن این مسئله مهم کافی نیست . پس بارها و بارها یادآوری  نمایید.این نکات را در گفنگوهای ساده روزمره یا حتی بازی برای کودک خود تکرار کنید. در صورت تکرار هم برای شما و هم برای کودک طبیعی و راحت تر می شود.
- زمانی که کودک تمایل به چنین گفتگویی از خود نشان نمی دهد پافشاری نکرده و آموزش را برای زمان مناسب تری بگذارید. 

- برای این آموزش یک اسم مثلا قانون لباس زیر یا هر چه که کودک مایل است انتخاب کنید.برای کودک خود بگویید که هر چیزی که با لباس زیر (زیرپوش، شورت، زیرشلواری) پوشیده می شود عضو خصوصی می باشد و هیچکس (تاکید روی هیچکس داشته باشید) حق دست زدن و لمس آن را ندارد، هیچکس نبایدآن را ببیند، هیچکس نباید درباره آن با شما صحبت کند و اگر چنین اتفاقی افتاد کودک باید به شخص  نه گفته و با شما در میان بگذارد.
- به کودک آموزش دهید ، به شرط اینکه قبلا حتما از کودک اجازه  گرفته شود درموقع حمام پدر و مادر و موقع درمان پزشک یا پرستار اجازه دارند  بدن او را لمس کنند  در غیر این صورت هیچکس مجاز به دست زدن به بدن اونمی باشد  و کودک باید ، نه گفته و اجازه دست زدن را به آنها ندهد.
- به کودک یاد بدهید که بدن او فقط متعلق به خودش و اختیار بدنش فقط دست خودش می باشد؛ نه هیچ‌کس دیگری. اگر کسی چنین درخواستی از او کرد کودک حتما باید به فرد مورد اعتمادش را ازاین موضوعبا خبر کند.(سیارک
- نه گفتن را به کودک آموزش بدهید. به کودک آموزش بدهید که از نه گفتن احساس خجالت یا ناراحتی نکرده و آن را حق خود دانسته و یاد بگیرد که اختیار بدنش را دارد. اگر کودک بتواند در بین اعضای خانواده نه گفتن را بیاموزد  ، می تواند به دیگران هم نه بگوید. به کودک آموزش دهید به هر کس  که بخواهد با بدن او کاری کند نه بگوید و اصرار یا تطمیع یا هر روش دیگری نباید نه را عوض کند.
 

کودک باید آموزش ببیند درباره رازهایی که او را نارحت می‌کنند و باعث کابوس و بد خوابی او می شوند صحبت کند. کودک بایدبداند  که بین راز خوب و بد تفاوت هستد. رازهای خوب (مثلا خرید پنهانی هدیه) را می‌تواند مخفی کند اما رازهای بد را باید به فرد مورد اعتمادخود بگوید.

-  کودک در صورتی راز به اصطلاح بد خود را با فرد مورد اعتمادش در میان می گذارد که احساس آسایش و امنیت کند پس ارتباط متقابل والدین و کودکان بسیار مهم است،این محیط اعتماد و ارتباط را برایش فراهم کنید. بزرگترین سلاح  کودک‌ آزار مخفی‌کاری می باشد؛ کودک آزار به کودک مورد تعرض واقع شده معمولا می گوید "این رازی بین من و تو می باشد". کودک باید آموزش ببیند که  هر رازی که  او را ناراحت می‌کند یا بر خلاف میلش می باشد ،  نباید  بصورت راز از آن محافظت کند ، بلکه باید به فرد مورد اعتمادش بگوید.
- کودک یاد بگیرد که کمک بخواهد ، مطمئنا  همیشه کسی که به او  کمک کند، وجود دارد.
اگر کودک احساس غم، نگرانی یا ترس دارد می‌تواند با بزرگسالی که به او اعتماد می گند این را مطرح کند. خاطر کودک را مطمئن کنید که او در این احساسات منفی مقصر نیست  و مهم تر از همه ، با بیان آنها مشکلی برایش بوجود نمی آید.لازم نیست که این ترس‌ها و نگرانی‌ها فقط با پدر و مادرعنوانشود ، به کودک پیشنهاد دهید که در صورت مواجه با این مشکلات ، از خواهر و برادر، دوست خانوادگی، معلم یا پزشک و روان‌شناس کمک بخواهد. (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...