مشکلات جسمی ناشی از سیگار کشیدن

سیگارکشیدن هر ساله تقریباً 5 میلیون نفر را در سرتاسر دنیا می کشد.
کارشناسان می گویند که سیگار دلیل اصلی مرگ قابل پیشگیری است.
و دومین دلیل مرگ بعد از سرطان است.
سیگار همچنین دلیل اصلی پیدایش سرطان است.کارشناسان می گویند 40 درصد از بیماران سرطانی را می توان با ممنوع کردن آنها در استفاده از سیگار و تنباکو نجات داد.تحقیقات جامعه پزشکی به طور پیوسته دلایلی را گزارش می کننده که چرا مصرف کنندگان سیگار باید از سیگار دست بکشند.
تحقیقات اخیر، نشان داد که کسانی که سیگار می کشند، دو برابر کسانی که سیگار نمی کشند در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند.تحقیقات دیگر، سیگار را به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) ربط می دهد.

13 نکته در مورد ترک سیگار

محافظت چشم ها از دود سیگار 

قرار گرفتن در معرض نیکوتین در دوران بارداری می تواند سبب مشکلات شنوایی در کودکان شود

چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد

ALS یک بیماری کشنده است که اعصاب حرکتی و عضلات ارادی را تحت تاثیر قرار می دهد.
سیگار کشیدن همچنین خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولا مربوط به سن را افزایش می دهد. AMD دلیل اصلی کوری در سنین 50 سالگی و بالاتر است. تحقیقات نشان می دهد که AMD دو تا سه برابر رایج تر از کسانی است که سیگار نمی کشند.

افرادی که سیگار می کشند، نه تنها به خودشان، بلکه به دیگران نیز آسیب وارد می کنند. سازمان سلامت جهانی (WHO) برآورد می کند که دود سیگار 600 هزار نفر را سالانه به کام مرگ می برد.

اتحادیه بین المللی علیه سرطان می گوید که 700 میلیون کودک هوایی را تنفس می کنند که با دود سیگار ترکیب شده است. مادران بارداری که سیگار می کشند احتمال اینکه کودک متولد شده دارای مشکلات تنفسی باشد، وجود دارد و همچنین ممکن است دارای وزن کمی باشند. این کودکان همچنان که رشد می کنند از مشکل سلامت رنج می برند. نرخ سیگار کشیدن در ایالات متحده و اروپا کاهش پیدا کرده است اما در دیگر نواحی افزایش یافته است. مقامات WHO بیان می کنند که 84 درصد از افراد سیگاری در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند. کشورهای اطراف اقیانوس آرام غربی بیشترین تعداد افراد سیگاری را دارد. این مناطق همچنین بیشترین رشد زنان و کودکان سیگاری را دارد. همه روزه، بیماری های مربوط به استفاده از تنباکو، بیش از 3 هزار نفر را در این ناحیه به کشتن می دهد.

دانشمندان بیشتر از 4 هزار ماده شیمیایی در دود سیگار پیدا کردند. حداقل 250 مورد از آنها شناخته شده هستند و 50 مورد از آنها به عنوان عامل به وجود آورنده سرطان هستند. آنها شامل آرسنیک هستند که برای از بین بردن گیاهان و حیوانات کوچک به کار می رود. دود سیگار همچنین شامل فرمالدئيد، مایعی که برای نگهداری از جسد از آنها استفاده می شود، است. در بین تمامی مواد شیمیایی که وجود دارد، بدترین آنها و خطرناک ترین آنها نیکوتین است. نیکوتین سمی است که در تنباکو یافت شد. نیکوتین به افراد سیگاری لذتی می دهد که باعث می شود مجدداً به سیگار روی بیاورند و بدن کم کم به نیکوتین عادت می کند. مطالعات نشان داد که نیکوتین به اندازه الکل و کوکائین اعتیاد آور است. کارشناسان می گویند که نیکوتین در مقدار زیاد قادر است افراد را به کشتن دهد. این عمل با متوقف کردن ماهیچه هایی که برای تنفس به کار می روند، صورت می پذیرد. اینطور که گفته می شود، سیگارهای منتول، بی خطرتر از دیگر محصولات تنباکو نیستند. سیگارهای منتول احساس خوبی در گلوی افراد سیگاری ایجاد می کند. این باعث می شود تا افراد سیگار را ریه ها به مدت طولانی تری نگه دارند . در نتیجه، دانشمندان پیشبینی می کنند که سیگارهای منتول خطرناک تر از دیگر سیگارها هستند.  (سیارک)  
افرادی که سیگار را ترک کردند، برای افرادی که قصد دارند ترک کنند، توصیه سودمندی دارند:

از الکل فاصله بگیر. به جای سیگار، پیاده روی کن.
در صورت امکان، از موقعیت هایی که ما را به دردسر می اندازند، دوری کنید.


ساده نیست که سیگار را ترک کنید و مردم کاملاً نمی توانند سلامتی خود را کنترل کنند.
اما همچنان که دکتر بیماران خود را توصیه می کند، ترک کردن یک فرد سیگاری راهی است که می تواند کنترل زندگی خود را بدست بگیرد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید