درد کمر و فاکتورهای ریسک کمر درد چیست

درد کمر چیست؟
درد کمر یک مشکل آشنا برای همه است که در بازه وسیعی شامل یک درد خفیف و ثابت تا یک درد ناگهانی و شدید است که میتواند شما را ناتوان کند. میتواند به طور ناگهانی به وسیله یک تصادف، افتادن یا بلند کردن یک جسم سنگین بروز کند یا در اثر تغییرات ستون فقرات که با سن اتفاق می افتد به آهستگی نمایان شود. بدون توجه به اینکه چگونه اتفاق می افتد یا چه حسی دارد، زمانی که اتفاق می افتد شما آگاه می شوید. و اگر الان کمر درد ندارید احتمالا در آینده خواهید داشت.

 

کمردرد چه قدر معمول است؟
در یک دوره 3 ماهه، حدود یک چهارم از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک روز کمر درد را تجربه میکنند. این یکی از مشکلات پزشکی معمول جامعه ما است.


فاکتورهای ریسک کمر درد چیست؟

گرچه همه میتوانند کمردرد داشته باشند، برخی فاکتورها خطر آن را افزایش میدهند که شامل:

سن: اولین حمله های کمردرد خفیف بین سنین 30 . 40 سالگی اتفاق می افتند. با افزایش سن معمول تر میشود.

سطح تناسب اندام: کمر درد میان افرادی که تناسب فیزیکی ندارند شایع تر است. کمر و ماهیچه های پشتی ضعیف ممکن است به خوبی ستون فقرات را حمایت نکنند.
افرادی که پس از اینکه کم تحرک میشوند یک فعالیت بدنی شدید انجام میدهند نسبت به افرادی که فعالیت بدنی متوسطی را تبدیل به عادت روزانه خود میکنند دردهای کمری شدیدتری را متحمل میشوند. مطالعات نشان میدهد که تمرینات ایروبیک آرام برای دیسکهایی که بین مهره ها قرار گرفته اند خوب است ، استخوانهایی که ستون فقرات را میسازند.(سیارک)

تغذیه: رژیم غذایی با کالری و چربی بالا، با بی تحرکی روزانه، میتوان باعث چاقی شود که باعث فشار روی کمر میشود.

وراثت: برخی از علتهای کمر درد مانند ankylosing spondylitis، که نوعی از آرتروز است که ستون فقرات را تحت تاثیر قرار میدهد، منشا ژنتیکی دارد.

نژاد: نژاد میتواند یک فاکتور در مشکلات کمر باشد. زنان آفریقایی آمریکایی 2 تا 3 برابر بیشتر از زنان سفید دچار spondylolisthesis میشوند، که شرایطی است که مهره ای در پایین ستون فقرات که استخوان خاجی گفته میشود از جای خود خارج میشود.

وجود سایر بیماریها: بسیاری از بیماریها میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل انواع مختلفی از آرتروزها باشند، مانند osteoarthritis و آرتروئید روماتوئید، و سرطانهایی در بدن که ممکن است وارد ستون فقرات شوند.

فاکتورهای خطر حرفه ای: شغلهایی که نیاز به بلند کردن، کشیدن یا هل دادن اجسام سنگین است، مخصوصا زمانی که همراه با چرخاندن یا لرزاندن ستون مهره ها است، ممکن است باعث ایجاد جراحت و کمر درد شود. یک شغل کم تحرک مانند پشت میز نشینی نیز ممکن است باعث ایجاد درد شود مخصوصا اگر دارای حالت نامناسب باشد یا تمام روز روی صندلی نامناسب بنشیند.

کشیدن سیگار: گرچه سیگار به طور مستقیم باعث کمردرد نمیشود، ولی باعث افزایش خطر ایجاد کمردردهای خفیف و سیاتیک میشود (سیاتیک نوعی از کمردرد است که به پا یا ران منتشر میشود که به علت فشار روی یک عصب اتفاق میافتد). به علاوه سیگار باعث آهسته شدن فرایند درمان و طول کشیدن درد در افرادی میشود که دارای جراحتهای کمر، عمل جراحی کمر یا شکستگی استخوان میباشند. (سیارک)

کلمات کلیدی: cervical گردنی، thoracic سینه ای، Lumbar کمری، cauda equine دم اسبی، vertebra استخوانهای مهره، Intervertebral disk دیسک بین مهره ای، Sacrum استخوان خاجی، Coccyx استخوان عصعص، Spinal canal شیار ستون فقرات، Nerve root ریشه عصبی، Facet joint بند مشترک.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید