آزمایش ساده به شناسایی علائم سرطان ریه کمک می کند

تست سزطان ریه
به گفته کارشناسان تحقیقات سرطان انگلستان به نظر می رسد سرطان ریه را می توان به معنای واقعی کلمه در انگشتان دست تشخیص داد. برای این کار ، شما باید یک تست ابتدایی را به نام "شکاف الماس" انجام دهید.
همانطور که در تصویر نشان داده شده است ، ناخن ها را باید پشت به هم قرار دهید.کارشناسان می گویند عدم وجود فضای آزاد بین قسمت تحتانی ناخن ها یکی از علائم سرطان ریه است.
 
به گفته آنها ، این پدیده در 35 درصد بیماران مبتلا به تومور های بدخیم در ریه (سرطان ریه) مشاهده می شود.
 
تغییرات به تدریج رخ می دهد: پایه ناخن نرم می شود ، و سپس سطح ناخن فرد بیمار شروع به خم شدن می کند. این اتفاق ، ظاهراً تحت تأثیر تجمع مایع در بافتها رخ می دهد.
 
آزمایش مثبت تشخیص 100٪ سرطان نیست ، زیرا دلایل دیگری نیز دارد. اما اگر علاوه بر این سرفه مکرر ، تنگی نفس ، درد قفسه سینه ، از دست دادن اشتها ، خستگی مداوم ، کاهش وزن غیر قابل توضیح وجود داشته باشد ، باید با پزشک مشورت کنید.
 
پیش از این گزارش شده بود که براساس اعلام وزارت بهداشت ، مرگبارترین سرطان سرطان مری محسوب می شود. 59٪ از بیماران طی یک سال از آن می میرند. دومین نتیجه کشنده سرطان سرطان ریه است. از این میزان ، 49 درصد بیماران در یک سال فوت می کنند.سرطان ریه شایعترین تومور بدخیم در جهان است که با یک دوره نهفته و ظاهر زودرس متاستاز مشخص می شود.
 
تصور می شود ناشی از جمع آوری مایعات در بافت های نرم در انتهای انگشتان باشد - اما کاملاً مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد. تشخیص انسداد زودرس انگشت می تواند اولین سرنخ از یک بیماری اساسی زمینه ای جدی باشد که در صورت درمان زودرس ، ممکن است قابل درمان باشد. اما به طور خودکار به معنای ابتلا به سرطان نیست.
 

نسبت به سایر علائم سرطان ریه هوشیار باشید

همه مبتلایان به سرطان ریه ، چسبندگی انگشت را به عنوان یک علامت نشان نمی دهند. بنابراین ، مراقبت از علائم بیماری نیز بسیار مهم است. این شامل:
 
- سرفه ای که بعد از دو یا سه هفته از بین نمی رود.
- عفونت قفسه سینه
- سرفه کردن همراه با خون
- خستگی مداوم یا کمبود انرژی
- کم آوردن نفس
- درد یا درد هنگام تنفس یا سرفه.
- از دست دادن اشتها
- کاهش وزن غیر قابل توضیح
- مشکل در بلع
- خس خس سینه
- درد قفسه سینه یا شانه.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید