ممکن است بیماری قلبی داشته باشید 12 علامت

ممکن است بیماری قلبی داشته باشید 12 علامت

آپنه خواب

هنگامی که خروپف شما به دلیل مکث در تنفس قطع می شود ، ممکن است مغز شما اکسیژن کافی دریافت نکند، که باعث ارسال سیگنال ها به رگ های خونی و قلب شما می شود تا بیشتر کار کنند و جریان خون ادامه یابد. این مسئله خطر ابتلا به فشار خون بالا ، ضربان قلب غیر طبیعی ، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد. خوشبختانه ، آپنه خواب قابل درمان است.
 

بثورات راش زرد و نارنجی

سطح بسیار زیاد تری گلیسیرید می تواند باعث شود تا پوست شما در اطراف مفصل انگشتان دست دارای راش زرد و نارنجی داشته باشد  . بسیاری از این چربی ها در خون شما می تواند در سخت شدن شریان های شما نقش داشته باشد ، و تعداد زیاد آن ها اغلب مربوط به شرایط دیگری است که شما را نیز در معرض بیماری قلبی و سکته های مغزی قرار می دهد.
 

قدرت ضعیف دست ها

قدرت دست شما ممکن است در مورد قدرت قلب شما نکته مهمی را به شما بگوید. تحقیقات حاکی از آن است که توانایی فشار به خوبی به معنای پایین آمدن خطر بیماری قلبی است. اگر قدرت دست شما بر یک شیء برای شما دشوار است ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. (اما بهبود قدرت گرفتن به تنهایی لزوماً قلب شما را سالم نخواهد کرد.)
 

نقاط تیره در زیر ناخن ها

اگر به تازگی به انگشت خود آسیبی وارد نکرده اید و صدمه ندیده اید، اما نقاط کمی از خون مردگی در زیر ناخن شما دیده می شود، می توانند به عفونت در قلب یا دریچه های قلب شما بنام اندوکاردیت اشاره کنند. شما همچنین هنگام ابتلا به دیابت می توانید این نقاط خونی را در زیر ناخن ببینید و افراد مبتلا به دیابت، دو تا چهار برابر بیشتر از افراددارای بیماری قلبی و سکته مغزی این نقاط تیره را دارند.
 

سرگیجه

سبکی سر اغلب نتیجه مستقیمی از اشتباه در عملکرد قلب شما است زیرا خون کافی را به مغز شما پمپ نمی کند. سرگیجه می تواند نشانه ای از ریتم غیر طبیعی به نام آریتمی باشد . نارسایی قلبی به معنای تضعیف ماهیچه نیز می تواند شما را ناپایدار کند. احساس دلپذیر سبکی سر یکی از بسیاری از علائم کمتر شناخته شده حمله قلبی است.
 

مشکلات جنسی

برخی از مشکلات موجود در اتاق خواب می تواند به معنای ابتلا به بیماری قلبی و خطر بیشتر برای حمله قلبی یا سکته مغزی باشد. مردان با اختلال نعوظ ممکن است مشکل فشار خون از کلسترول بالا یا دچار مشکلات گردش خون مربوط به فشار خون بالا یا شریان های باریک باشند. این مشکلات جریان خون همچنین می تواند میل جنسی زن و توانایی لذت بردن از رابطه جنسی را کاهش دهد.
 

تغییر رنگ پوست

انگشتان دست و انگشتان آبی یا خاکستری می تواند از گردش خون ضعیف باشد ، غالباً به دلیل نقص قلب  که در عروق خونی از زمان تولد یا باریک یا مسدود هستند. وقتی تکه های پلاکهای ساخته شده از کلسترول ایجاد شود در رگ های خونی کوچک گیر می کند. ممکن است هنگام آندوکاردیت ، شکافهای خونی دقیقاً زیر پوست در قسمت داخلی دست  و کف پا ایجاد شود.
 

خونریزی لثه ها

متخصصان ارتباط بین بیماری لثه و بیماری های قلبی را کاملاً درک نمی کنند. اما مطالعات نشان می دهد که خونریزی ، تورم لثه ممکن است باعث ایجاد درد در قلب شود. یک نظریه این است که باکتریهای موجود در لثه به جریان خون شما می رسد و التهاب را در قلب شما به وجود می آورد. ابتلا به بیماری لثه ، که می تواند منجر به افتادن دندان شود ، ممکن است احتمال سکته مغزی را نیز بالا ببرد.
 

لکه های تیره و مخملی روی پوست

ممکن است این لکه های ضخیم ، به نام آکانتوز نیگریکانس ، در چین های پوستی مانند گردن ، زیر بغل و کشاله ران پیدا شود که بدن شما در استفاده از هورمون انسولین دچار مشکل شود. تکه ها می توانند برچسب های پوستی نیز داشته باشند. اگر به دلیل مقاومت به انسولین ، سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 تحت درمان نیستید ، برای کمک به کنترل قند خون و محافظت از قلب خود به پزشک مراجعه کنید.
 
تنفس مشکل 
احساس کمبود نفس می تواند نشانه نارسایی قلبی ، ضربان قلب غیر طبیعی یا حمله قلبی باشد. به پزشک خود بگویید که اگر بعد از انجام کارهایی که قبلاً برای شما آسان بود ، یا اگر نفس کشیدن دشوار است . درد قفسه سینه هم دارید؟ با 115 تماس بگیرید.
 

تورم در پاها

این اتفاق می افتد وقتی مدت طولانی می ایستید یا می نشینید ، و همچنین در دوران بارداری شایع است. تورم پا ها همچنین می تواند ناشی از نارسایی قلبی و گردش خون ضعیف در پاهای شما باشد. پاهای متورم می تواند از لخته ای باشد که باعث بازگشت خون از اندام تحتانی به قلب شما می شود. 
 

خستگی

نارسایی قلبی می تواند شما را خسته و از انرژی تخلیه کند ، زیرا ماهیچه قلب دیگر به اندازه کافی برای تأمین نیازهای بدن شما پمپ نمی کند.مراقب علائم دیگر ، مانند سرفه و تورم باشید ، زیرا احساس ضعف می تواند نشانه هشدار دهنده بسیاری از شرایط مختلف ، از جمله کم خونی ، سرطان یا حتی افسردگی باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید