سه راه برای تشخیص سرطان ریه با نگاه کردن به چشمان

ریه ها
به گفته پزشکان انگلیسی ، سرطان ریه "توسط چشم" قابل تشخیص است. ما در مورد افتادگی پلک ها ، یک مردمک چشم بسیار کوچک و دید دوگانه صحبت می کنیم. و این در یک طرف صورت اتفاق می افتد.


دانشمندان متذکر می شوند که هر علامت با نوع دیگری از سرطان در ارتباط است. افتادگی پلک و مردمک چشم بسیار کوچک ممکن است نشان دهنده سرطان ریه  باشد. معمولاً از نایژه شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. 

 

دید دوگانه می تواند با سرطان متاستاتیک مرتبط باشد - هنگامی که سلول های بدخیم به قسمت های دیگر بدن منتقل می شوند و از تومور جدا می شوند.

 

راه اصلی جلوگیری از سرطان ریه ، ترک سیگار است. عوامل خطر زا - استعداد ژنتیکی ، قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا  ، تابش قفسه سینه ، اختلالات ژنتیکی ، ویروس های خاص ، سو مصرف الکل.

پیش از این ، انکولوژیست های آمریکایی گزارش داده بودند که سرطان ریه را می توان با علائم غیر مستقیم تشخیص داد - به عنوان مثال ، با خندیدن. یکی از علائم رایج این بیماری درد قفسه سینه است که با خندیدن ، تنفس عمیق و سرفه بیشتر می شود.

از علائم مچ دست یا مچ پا به سرطان ریه شک کنیم .

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Tasmine 759 :

    به عنوان یک قاعده، هنگام صحبت در مورد سرطان ریه، آنها مشکلات مرتبط با سیستم تنفسی را ذکر می کنند. معمولاً از جمله علائم این بیماری سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه، هموپتیزی و مانند آن نامیده می شود. ضعف و کاهش وزن نیز اغلب ذکر می شود. به گفته دانشمندان انگلیسی، مورد نادری وجود دارد که تنها علامت سرطان ریه، درد در پاشنه پا باشد. این مطالعه در مورد یک بیمار 47 ساله صحبت می کند. تشخیص داده شد که او لخته خون دارد که به دلیل سرطان در ریه ایجاد شده و از ناحیه پا "بیشتر" شده است. این مرد غیر از درد در پاشنه پا، از سرفه، تنگی نفس یا ضعف شکایت نداشت. پزشکان توصیه می کنند علائم غیر معمول را نادیده نگیرید و به موقع تحت معاینات قرار بگیرید. متخصص تغذیه، محصولی را نام برد که اثر ضد سرطانی دارد. این کدو تنبل است که حاوی ماده ای است که مانع از رشد عروق خونی در ابتدای تومور می شود.

    1400/9/17 19:28
  • JamesEluro 464 :

    یک علامت نادر سرطان ریه درد در پاشنه پا است. به گفته پزشکان، اگر درد پا به اندازه کافی شدید باشد یا ظرف دو هفته از بین نرود، باید زنگ خطر را به صدا در آورید.

    1400/11/6 11:22
  • ویدا ویدا :

    توموگرافی کامپیوتری با دوز پایین استاندارد غربالگری در نظر گرفته می شود. تشخیص باید در افراد 50 تا 80 ساله انجام شود که سیگاری های شدید و طولانی مدت بوده اند و در 15 سال گذشته به سیگار کشیدن ادامه داده اند.

    1400/11/16 15:38

بیشتر بخوانید