10 دستور غذایی سالم با خیار

این دستورهای  غذا با خیار  را بدقت بررسی کنید که از نظر متخصصان تغذیه ، راه های مورد تایید استفاده از خیار یعنی یک گیاه کامل برای سالاد ها ،  اسنک ها ،  دسر با خیار  و حتی خوراک های مهم است.

با خیار چی درست کنم

خیار برای شما خوب است

خیار چه در سالاد ، سوپ یا ساندویچ استفاده شود یا نه ، گیاه آبداری است. 95% آب در آن وجود دارد و منبع خوبی از ویتامین K‌ است که برای لخته شدن خون بسیار مهم است. همچنین دارای پتاسیم (‌مناسب برای فشار خون!) و ویتامین C‌ به عنوان تقویت کننده ی ایمنی بدن است. برای اینکه به خیار خوردن میل داشته باشید ، برخی از دستورهای غذایی مورد علاقه ی خود را شامل مواد غذایی تغذیه ای خود جمع آوری کرده ام. از  غذا با خیار سبز  لذت ببرید!

خیار فوری کره ای

خیار

با خیار اضافی چه کنیم

چنین خیارهایی همیشه تند ، آبدار و بسیار مطابق با طعم کباب هستند.می توانید چنین خیارهایی را فقط در یک روز معمولی ، برای شام یا ناهار به عنوان پیش غذا یا غذای جانبی بپزید. این خیار سریع و خوشمزه ، مخصوصاً برای کسانی که غذاهای کره ای را دوست دارند جذاب خواهد بود.
مواد لازم برای خیار فوری کره ای
خیار - 300 گرم
سیر - 1 حبه (بزرگ)
کنجد - 1 قاشق غذاخوری
سرکه - 1 قاشق غذاخوری
سس سویا - 1 قاشق غذاخوری
روغن - 1 قاشق غذاخوری
نمک - 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند آسیاب شده یک نوک چاقو
خیارها را ببرید ، انتهای آن را ببرید و خیارها را به صورت طولی ، ابتدا به نصف ، و سپس هر نصف را به صورت طولی به نصف برش دهید. پس از آن ، نوارها را به دو قسمت تقسیم کنید. خیارهای خرد شده را در یک کاسه بریزید.
- خیارها را خرد کنید
-حالا روی خیارها مقداری زیادی نمک بپاشید ، نمک درشت دریا برای این کار بهتر است. خیارها را به مدت 15 دقیقه در نمک بگذارید.
خیار و آب خیار را با هم مخلوط کنید.
آب خیارها را آبکش کنید
پودر فلفل قرمز تند را به آنها اضافه کنید.
سس سویا را بریزید
سرکه را اضافه کنید.
دانه های کنجد را در یک تابه به معنای واقعی کلمه 1 دقیقه سرخ کنید ، گاهی اوقات هم بزنید.
کنجد را روی خیار در کاسه بریزید. و در یک ماهیتابه روغن نباتی را گرم کنید و خیار را داخل ماهیتابه بریزید.
یک حبه بزرگ سیر یا چند حبه کوچک را از طریق یک پرس عبور دهید و به خیارها نیز اضافه کنید. همه مواد ظرف را مخلوط می کنیم. روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
خیارهای فوری کره ای را می توان سرو کرد.

سالاد در سبد پنیر

سالاد در سبد پنیر


دسر با خیار سبز
 این سالاد یک افزودنی شایسته برای سفره سال نو خواهد بود. می توان آن را به صورت قسمتی در سبدهای پنیر برای مهمانان سرو کرد. شکل و اندازه سبدها نیز می تواند متفاوت باشد ، من می خواستم آنها را کم و پهن کنم ، اما اگرپنکیک پنیری را روی لیوان بگذارید ، می توانید آنها را بلند و باریک کنید ، همه اینها به تخیل شما بستگی دارد. در داخل ، سالاد می تواند مطابق میل شما مطلقاً هر چیزی باشد و با سس مایونز یا روغن گیاهی مزه دار شده است.
مواد لازم برای سالاد در سبد پنیر 
پنیر - 100 گرم ؛
خیار - 1 عدد ؛
سوسیس دودی خام - 40 گرم ؛
کاهو - برای مزه ؛
زیتون - 30 گرم ؛
فلفل دلمه ای برای تزئین.
برای سس 
روغن نباتی - 1 قاشق غذاخوری ؛
آب لیمو - 1 قاشق چایخوری ؛
سس انار - 1 قاشق چایخوری ؛
نمک.

سالاد در سبد پنیر


پنیر را رنده کنید.
پنیر رنده شده را داخل یک ماهیتابه داغ در یک دایره به قطر مورد نیاز خود قرار دهید. آن را گرم کنید تا کاملا ذوب شود و از روی حرارت بردارید. بگذارید 1-2 دقیقه بماند.
پنکیک پنیری را به آرامی با یک کاردک بردارید و  آن را روی یک کاسه  یا لیوان بگذارید. کمی فشار دهید و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود. سبد پنیر آماده است.
حالا باید سالاد را آماده کنید. نباید خیلی "مرطوب" باشد تا سبدها خیس نشوند.
خیار و سالاد را به صورت نوار برش دهید.
همه چیز را در یک کاسه سالاد بریزید. سوسیس و زیتون خرد شده را اضافه کنید. با سس ، کمی نمک بریزید.
سالاد را در سبدهای پنیر قرار دهید ، با مکعب های فلفل قرمز تزیین کنید. بلافاصله سرو کنید.

 

سالاد رژیمی با کنسرو ماهی تن

سالاد رژیمی با کنسرو ماهی تن

با خیار اضافی چه کنیم
غذاهای دریایی به دلیل خواص مفید خود شناخته شده و کالری کمی دارند. کنسرو ماهی تن نیز از این قاعده مستثنی نیست. میزان کالری آن به میزان قابل توجهی کمتر از گوشت یا سایر محصولات با ترکیبات مفید مشابه است و فقط 96 کیلو کالری در 100 گرم است. اما در عین حال ، ماهی تن ویژگی های طعم عالی خود را از دست نمی دهد. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 به ویژه مفید هستند.
مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی کنسرو ماهی تن
کنسرو ماهی تن - 1 عدد.
نخود سبز - 3 قاشق غذاخوری
خیار تازه - 2 عدد.
کاهو - 5 برگ
زیتون - 3 قاشق غذاخوری
سیب سبز - 1 عدد.
آب لیمو - 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون - 2 قاشق غذاخوری
پیاز چه برای مزه
گشنیز برای مزه
نمک و فلفل
 گاهی اوقات می توانید یک سالاد رژیمی سبک از کنسرو ماهی تن تهیه کنید. برای افرادی که به اندام خود اهمیت می دهند ، چنین سالادی باید جایگزین ناهار یا شام شود.
برای تهیه یک سالاد کم کالری با کنسرو ماهی تن ، غذاها را از لیست بردارید.
بیایید یک سس آماده کنیم. برای این کار ، روغن زیتون و آب لیمو را مخلوط کنید. کمی نمک و شکر هم اضافه می کنم. اگر ماهی تن در روغن است ، بنابراین نیازی به افزودن روغن زیتون ندارید ، آب لیمو کافی است.
روغن و آب لیمو را مخلوط کنید
خیار تازه و سیب سبز را به صورت ورقه ای برش دهید.
سبزیجات را خرد کنید .
خیار ، سیب و سبزیجات را مخلوط کنید.
نخود فرنگی و ماهی تن را با تخلیه شیشه ها آماده کنید. به جای نخود فرنگی کنسرو شده ، بهتر است نخود سبز تازه اضافه کنید. ماهی تن را بدون خرد کردن زیاد به قطعات تقسیم کنید.
ماهی ، نخود فرنگی و زیتون را به خیار و سبزیجات اضافه کنید. هم بزنید و سس را روی آن بریزید.
سالاد رژیمی را با کنسرو ماهی تن به عنوان یک غذای جداگانه ، به عنوان مثال ، برای شام سرو کنید.
از خودت پذیرایی کن!

 

خیار در برگ انگور برای زمستان

خیار در برگ انگور برای زمستان

با خیار سبز چی درست کنیم  ؟ یک دستور العمل خوشمزه برای خیار شور که در برگ های انگور پیچیده شده است.

مواد لازم برای خیار در برگ انگور برای زمستان 

برای شیشه های 2 لیتری:
خیار - 1.2 کیلوگرم
برگ های انگور - به تعداد خیار
برگ ترب - 2 عدد.
شاخه های شوید - 4 عدد.
سیر - 10 حبه
نخود فرنگی - 10 عدد.
فلفل سیاه - 10 عدد.
برگ بو - 4 عدد.
ماریناد:
آب - 1 لیتر
شکر - 4 قاشق غذاخوری
نمک - 2 قاشق غذاخوری
سرکه 9-6 قاشق غذاخوری
یکبار فرصتی پیدا شد که خیار ترشی پیچیده شده در برگ های انگور را امتحان کنم و همچنین می خواستم برای تغییر غذا بپزم. امسال اینطور شد که ما اولین دسته خیار را خودمان چیدیم و انگور در کنار باغ ما رشد می کند. این دستور را به خاطر آوردم و برگ های انگور را در روستا برداشتم تا شیشه های دلخواه را در خانه درست کنم.
باید سعی کرد برگها را بیشتر تازه و نه کهنه ، و خیار را انتخاب کنید - به اندازه ای که بتوان آنها را در برگها "پیچاند". روند برداشت خیار با برگ انگور برای زمستان جالب است و امیدوارم خیار خوشمزه شود. محاسبه محصولات برای قوطی های 2 لیتری انجام می شود ، و اگر آن را محکم قرار دهید ، ماریناد فقط برای 2 قوطی کافی است.
مواد لازم را برای برداشت خیار در برگ های انگور را برای زمستان آماده کنید.

طرز تهیه خیار در برگ انگور برای زمستان

اگر خیارها تازه چیده شده اند ، نیازی به خیساندن آنها ندارید ، و اگر مدتی از عمر خیار ها گذشته ، آنها را برای چند ساعت با آب سرد پر کنید. سپس خیارها را باید از هر دو طرف بشویید و برش دهید. همچنین برگ های انگور را بشویید.
در انتهای هر شیشه ، یک برگ ترب کوهی ، شاخه های شوید ، برگ بو ، حبه های سیر پوست کنده و فلفل قرار دهید.
هر خیار را در یک برگ انگور بپیچید.
خیارهای پیچیده در برگ انگور را محکم در شیشه ها قرار دهید ، ابتدا به صورت عمودی ، و سپس تا بالا ، همانطور که معلوم است ، در جهت افقی قرار دهید. آب را بجوشانید و روی خیارها آب جوش بریزید. من بلافاصله یک لیتر آب را اندازه گیری می کنم تا مطمئن شوم که دو قوطی کافی است ، اما در هر صورت حدود 100 میلی لیتر دیگر به آن اضافه می کنم ، زیرا مقداری از آب هنگام جوشیدن بخار  می شود. روی شیشه های خیار را با درب بپوشانید و 10 دقیقه بگذارید.
پس از این مدت ، آب را ازشیشه ها تخلیه کنید ،  سپس دوباره آب را در قابلمه بریزید ، شکر ، نمک را اضافه کنید ، بجوشانید ، در پایان سرکه را بریزید.و شیشه ها را دوباره پر کنید. با درب بپوشانید و 10 دقیقه بگذارید.
درب شیشه را بپیچید و برگردانید. شیشه های واژگون را با یک حوله بپوشانید.
پس از سرد شدن ، خیارهای برداشت شده برای زمستان در برگ های انگور را می توان در انبار در آپارتمان شهر ذخیره کرد.

 

 سالاد ونیز با خیار 

 سالاد ونیز با خیار 

با خیار چه چیزهایی درست می شود کرد
سالاد ونیز یک سالاد مرغ بسیار محبوب با آلو است. انواع مختلفی از آن وجود دارد ، من ترجیح می دهم این سالاد را به روش کلاسیک تهیه کنم ، که در آن قارچ ها بدون پیاز سرخ می شوند. ترکیب محصولات بسیار موفق و هماهنگ است. افزودن خیار تازه ، سالاد را بسیار سبک و ترد می کند.
معمولاً این سالاد به صورت لایه ای تهیه می شود. مقدار لایه های سس مایونز به ترجیح شما بستگی دارد. در صورت تمایل می توان سس مایونز را به نسبت 1: 1 با ماست چرب شیرین نشده مخلوط کرد و در این مورد کمی خردل به آن اضافه کرد.
پس از پخت ، بهتر است سالاد را برای 2-3 ساعت در یخچال برای اشباع بگذارید. سالاد به عنوان یک میان وعده سرد برای میز جشن بسیار مناسب است ، اینگونه است که سالاد در خانواده من سرو می شود ، بنابراین همیشه با توجه به تعداد مهمانان در بخش هایی سرو می شود.
برای تهیه سالاد ونیز با آلو و مرغ به محصولات زیر نیاز داریم: فیله مرغ آب پز ، خیار تازه ، سس مایونز ، تخم مرغ و سیب زمینی آب پز ، آلو ، پنیر و قارچ تازه.
مواد لازم برای سالاد ونیز
فیله مرغ - 500 گرم
سیب زمینی آب پز - 2 عدد.
تخم مرغ آب پز - 3 عدد.
آلو - 200 گرم
قارچ تازه - 200 گرم
پنیر سفت - 200 گرم
خیار تازه - 2 عدد.
سس مایونز - 150 گرم
برای سرو سالاد به صورت لایه ای ، از حلقه استفاده می کنم. سیب زمینی های آب پز را به مکعب های کوچک برش داده و کف قالب قرار دهید.
سس مایونز را اضافه کرده و با یک قاشق روی سطح سیب زمینی ها پخش کنید.
توصیه می شود از آلو تازه و نرم استفاده کنید ، اگر آلو خشک دارید ، 15 دقیقه آب داغ روی آن بریزید تا کمی نرم شود. سپس آلوها را با یک حوله کاغذی خشک کنید. آلو را به مکعب های کوچک برش دهید.
آلوها را در قالب پهن می کنیم. ما سس مایونز را اینجا نمی گذاریم.
آلو را روی سیب زمینی ها قرار دهید
فیله مرغ را به مکعب های کوچک برش دهید. توصیه می شود فیله را در آب نمک بجوشانید ، سپس نیازی به نمک زدن آن در سالاد ندارید.
فیله مرغ را خرد کنید
لایه بعدی گوشت مرغ را تشکیل دهید.
فیله مرغ را روی آلو خشک قرار دهید
یک لایه سس مایونز روی فیله مرغ بریزید
تخم مرغ را پوست می گیریم و مانند بقیه سبزیجات به مکعب های کوچک برش می دهیم.
تخم مرغ را به حلقه اضافه کنید.
یک لایه تخم مرغ بگذارید
برای این سالاد می توانید از هر نوع قارچ استفاده کنید.  قارچ ها را در روغن سرخ کنید تا نرم شوند ، 10-15 دقیقه ،با نمک و فلفل مزه دار کنید.
قارچ ها را خرد کنید
قارچ ها را در لایه بعدی پهن می کنیم.
یک لایه قارچ بگذارید
یک لایه سس مایونز روی قارچ ها بریزید
پنیر را رنده کنید
پنیر را روی همه مواد قرار دهید. می توانید خیار تازه را در یک لایه دیگر قرار دهید. من خیارها را در انتهای آن ، به عنوان تزئین سالاد ، پهن کردم.
سالاد ونیز را در بخش های مختلف سرو کنید.
نوش جان!

 

سانومونو  سالاد خیار ژاپنی

سانومونو

سالاد سانومونو یک سالاد خیار ژاپنی با رژیم غذایی سبک با سس سرکه و سس سویا است. در غذاهای ژاپنی ...

اموزش دسر خیار
سالاد سانومونو یک سالاد خیار ژاپنی با رژیم غذایی سبک با سس سرکه و سس سویا است.در غذاهای ژاپنی ، تقریباً هر وعده غذایی با انواع ترشی همراه است. اعتقاد بر این است که چنین غذای جانبی هر وعده غذایی را مفید می کند ، زیرا سبزیجات ترشی هضم را تحریک می کنند.
اگر ما "برای همه چیز نان" داریم ، ژاپنی ها سبزیجات و برنج را ترشی کرده اند. حتی یک جمله ژاپنی وجود دارد که می گوید "نانی واناکوتومو کو نو مونو". "ممکن نیست چیزی وجود نداشته باشد ، تا زمانی که ترشی وجود داشته باشد ..." - حتی اگر برنج روی میز باشد ، تا زمانی که ترشی وجود داشته باشد ، یک وعده غذایی کامل خواهید داشت.

 

این تنقلات ترشی را در مجموع تسوکمونو می نامند. انواع مختلفی از تسوکمونو وجود دارد. در میان آنها زنجبیل ترشی مشهور ، انواع ترشیجات و ریشه ها ، و این سالاد خیار سانومونو ، دستور تهیه آن را می خواهم با شما به اشتراک بگذارم.
برای تهیه سالاد خیار ژاپنی سانومونو ، مواد لازم را طبق لیست تهیه کنید. این مواد اولیه هستند.

جلبک دریایی Wakame ، زنجبیل و روغن کنجد نیز گاهی اوقات برای افزودن طعم یا سلامت به سالاد استفاده می شود.

مواد لازم برای سانومونو - سالاد خیار ژاپنی

خیار - 700-800 گرم
نمک - 0.5 قاشق غذاخوری
سس سویا - 1-2 قاشق غذاخوری
سرکه برنج یا شراب سفید - 2-3 قاشق غذاخوری.
شکر - 2-3 قاشق غذاخوری
دانه کنجد برشته - برای مزه
به علاوه:
ریشه زنجبیل - برای مزه
جلبک دریایی Wakame برای مزهی
روغن کنجد - برای مزه

طرز تهیه سانومونو  سالاد خیار ژاپنی 

خیارها را تا آنجا که ممکن است نازک برش دهید. اگر از خیارهای گلخانه ای با پوست ضخیم استفاده می کنید ، ابتدا پوست آن را به طور کامل یا جزئی جدا کنید.
نمک را به تکه های خیار اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. چند دقیقه بگذارید خیار آب بیندازد. آن را برای 5-7 دقیقه می گذارم.
در این فاصله سس سالاد را آماده کنید. سس سویا ، سرکه ، شکر را مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا شکر حل شود. به دلخواه زنجبیل رنده شده ، جلبک دریایی واکامه یا روغن کنجد را اضافه کنید. من زنجبیل را ترجیح می دهم ،  به سس طعم  کمی تند می دهد.
آب خیارها را آبکش کنید. با آب سرد شستشو داده و خارج کنید.
سس را اضافه کنید
دانه های کنجد برشته شده را بریزید و بپاشید.

Sunomono سالاد خیار ژاپنی آماده است . 
سالاد را می توان بلافاصله سرو کرد ، اما اگر بگذارید 15 تا 30 دقیقه استراحت کند ، طعم آن بهتر می شود.  نوش جان!

 

سالاد زمستانی

سالاد زمستانی


یک سالاد چند جزئی اصلی با گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، فلفل و هویج. دستور طلایی از زنان خانه دار کوبا!این سالاد سبزیجات سبک و ترد ، یک غذای جانبی یا میان وعده عالی در زمستان است.سالاد از مقرون به صرفه ترین سبزیجات تهیه می شود و تهیه آن برای زمستان حداقل تلاش شما را می طلبد. علاوه بر این ، سالاد نیازی به عقیم سازی ندارد و به همان اندازه خوب در انبار و در شرایط آپارتمان شهری ذخیره می شود.

برای من ، تهیه سالاد زمستانی نه تنها راهی برای حفظ مقدار زیادی سبزیجات در تابستان برای مدت طولانی است ، بلکه فرصتی برای ساده سازی روند تهیه ناهار و شام در آینده است. سالاد کنسرو شده بلافاصله برای استفاده آماده است ، به این معنی که در زمستان ، شما فقط باید شیشه را باز کنید ، و روی میز در حال حاضر یک پیش غذای خوشمزه و رنگارنگ پر از عطر و رنگ تابستان وجود دارد.
امتحان کنید ، من مطمئن هستم که سالاد  کوبان"Kuban"  با سلیقه شما نیز مطابقت دارد!
مواد را مطابق لیست آماده کنید.

مواد لازم برای سالاد "کوبان" برای زمستان

کلم سفید - 1 کیلوگرم
هویج - 600-750 گرم
فلفل دلمه ای - 650-750 گرم
فلفل تند - 1-2 عدد. (مزه)
گوجه فرنگی - 1 کیلوگرم
خیار - 700-800 گرم
نمک - 1.5-2 قاشق غذاخوری (برای مزه)
شکر - 50-70 گرم (برای مزه)
برگ بو - 3-4 عدد.
فلفل سیاه - 10-15 عدد.
روغن نباتی - 250-300 میلی لیتر
سرکه 6-9--70-130 میلی لیتر (برای مزه)

طرز تهیه سالاد زمستانی

سبزیجات را بشویید و خرد کنید.
سبزیجات آماده را ترکیب کنید. ادویه جات ترشی جات و نمک ، شکر ، فلفل ، روغن و سرکه را اضافه کنید. از سرکه می توان به عنوان سرکه سیب  یا سرکه معمولی استفاده کرد. در این مرحله ، مقدار کمی سرکه ، به عنوان مثال 50-60 میلی لیتر ، اضافه کنید و بعداً ، وقتی سالاد آماده شد ، در صورت لزوم مقدار بیشتری اضافه کنید و اسیدیته ماریناد را به سلیقه خود تنظیم کنید.
همه چیز را دوباره خوب مخلوط کنید تا ادویه و سس به طور مساوی توزیع شود. سالاد را 1-2 ساعت استراحت دهید. در این مدت ، سبزیجات آب می خورند و کمی مزه به همدیگر می دهند.
سالاد آماده شده را در یک قابلمه بریزید. بچشید و در صورت نیاز سرکه و ادویه ها را اضافه کنید.
مقدار نسبتاً زیادی سبزیجات از مقدار مشخص شده از مواد ، حدود 3-3.5 لیتر سالاد آماده به دست می آید. سبزیجات را به دو قسمت تقسیم می کنم و در چند مرحله در قابلمه سه لیتری بپزید.سالاد را روی حرارت متوسط ​​بجوشانید و 15 تا 20 دقیقه بپزید.

سالاد داغ را در شیشه های استریل قرار دهید و با دربهای استریل ببندید. شیشه ها را برگردانید و بگذارید تا سرد شود.
سالاد "کوبان" برای زمستان آماده است.

 

سس خیار

سس خیار
با خیار اضافی چه کنیم 
سس خیار تقریباً فوراً آماده می شود و یک دوئت عالی برای سیب زمینی های آب پز خواهد بود.
سس خیار را می توان به معنای واقعی کلمه در 10 دقیقه ، بدون صرف انرژی زیاد و بدون رنگ آمیزی حداکثر ظرف ها ، آماده کرد. و شما به مواد کمی احتیاج دارید: خیار ، سیر ، محصولات لبنی و ادویه جات . به هر حال ، به جای خامه ترش ، می توانید از هر محصول لبنی غلیظ دیگری مانند ماست استفاده کنید. و اگر می خواهید یک سس مایع ایجاد کنید ، سپس کفیر ، شیر پخته تخمیر شده ، ماست و غیره. حتماً سیر را اضافه کنید - طعم تند ملایمی به ظرف اضافه می کند ، که کاملاً با سیب زمینی آب پز در پوست ، سیب زمینی پوره شده و سایر غذاهای با سیب زمینی  ترکیب می شود.

طرز تهیه سس خیار

خیارها را در آب بشویید و دم هر سبزی را برش دهید. اگر میوه ها پوست کلفت دارند ، سپس پوست آنها را  جدا کرده و دانه های داخل آن را بردارید. روی یک رنده خوب در ظرفی رنده کنید.
حبه های سیر را پوست بگیرید و آنها را در همان ظرف فشار دهید ، نمک اضافه کنید.
خامه ترش و فلفل سیاه آسیاب شده را اضافه کنید. اگر از ترکیب طعم خیار و سیر با ادویه ها و ادویه های دیگر خوشتان می آید ، آنها را نیز اضافه کنید.
به آرامی هم بزنید و سس خیار را به مدت 5 دقیقه بگذارید تا خیار رنده شده آب خود را آزاد کند و طعم سس غنی تر شود.
آن را در کاسه های مخصوص  سرو کنید. با تکه های خیار یا گیاهان تازه تزئین کنید.
سس خیار را فوراً سرو کنید یا آن را به مدت 30 دقیقه در سرما خنک کنید تا طعم سیر آن تشدید شود.
هنگام تهیه سس خیار ، توصیه می شود از خیار تازه چیده ، آبدار و رسیده استفاده کنید. شما می توانید با سلیقه خامه ترش از هر نوع چربی بخرید .
خیار - 2-3 عدد.
خامه ترش - 100 گرم
سیر - 2 حبه
نمک - بنا به ذائقه
فلفل سیاه آسیاب شده - بنا به ذائقه
 

کاسه بودا (سالاد سبز)

کاسه بودا (سالاد سبز)
 
با خیار چی می شود درست کرد  ؟ کاسه بودا مطمئناً برای همه طرفداران سبک زندگی سالم جذاب خواهد بود ، زیرا فقط حاوی مواد گیاهی است. برای سیر شدن، می توانید اجازه دهید غذاهای دریایی ، پنیر یا تخم مرغ به ظرف اضافه شود. نام ظرف از آنجا ناشی می شود که بودا با کاسه ای در دست راه می رفت و مردم محلی مقداری غذا در کاسه او قرار می دادند و غذاهای مختلف. در نتیجه ، او در ظرف حاوی حبوبات ، گیاهان ، سبزیجات ، آجیل و حتی میوه قرار گرفت. و هر بار محتویات کاسه به طرز چشمگیری تغییر می کرد.
 
شما با ایجاد تمرکز بر سلیقه خود و سلیقه خانواده خود می توانید هرگونه ترکیب را ایجاد کنید. پیشنهاد می کنم سالاد سبز را که از مواد سبز تشکیل شده است امتحان کنید - فوق العاده خوشمزه و آبدار است. برای جلوگیری از بی مزه شدن ظرف ، به خودم اجازه دادم که آن را با پارمزان رنده شده با طعم های آجیلی بپاشم ! می توانید هر نوع پنیری را که لزوماً سخت نیست ، اضافه کنید: موتزارلا ، برینزا ، فتا و غیره. همه مواد باید با روغن زیتون فوق بکر آغشته شوند.
بنابراین ، بیایید مواد لازم را آماده کرده و آشپزی را شروع کنیم!

مواد لازم کاسه بودا (سالاد سبز)

آووکادو - نصف
اسفناج - 25 گرم (1 دسته)
خیار - 1 عدد.
کیوی - 2 عدد. (کوچک)
نمک و فلفل برای چشیدن
روغن زیتون - 1 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان - 30 گرم
آب لیمو - 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کاسه بودا (سالاد سبز)

یک دسته اسفناج را باز کنید ، ساقه ها را ببرید و هر برگ را در آب بشویید ، سپس با حوله های کاغذی رطوبت را حذف کنید. خیار را بشویید ، انتهای آن را ببرید و خیار را به صورت ورقه ای برش دهید.
کیوی را پوست بگیرید ، در آب بشویید و برش دهید. آووکادو را از وسط نصف کرده و به آرامی نیمی از میوه را جدا کنید. برش بزنید.
تمام برش ها را در یک ظرف گود قرار دهید: یک کاسه یا کاسه سالاد ، روی آووکادو را با آب لیمو بپاشید تا تیره نشود. روغن زیتون را روی ظرف بریزید.
پارمزان را روی یک رنده ریز خرد کرده و روی آن بپاشید. کاسه بودا را بلافاصله پس ازآماده شدن روی میز قرار دهید ، در حالی که ظرف دارای حداکثر غلظت ویتامین ها و عناصر ریز مغذی است.لذت ببرید!

 

سالاد خوشمزه و دلچسب با سینه مرغ ، خیار و گوجه فرنگی

غذا با خیار و گوجه

غذا با خیار و گوجه
صادقانه بگویم ، من نمی دانم نام این سالاد از کجا آمده است .(سالاد می  و چه ربطی به ماه می دارد!)  اما این که سالاد  با سینه مرغ بسیار خوشمزه است یک واقعیت است. سالاد می تغذیه کننده ، آبدار ، بسیار موفق است ، آنها آن را سریع و با لذت خوردند. قبل از سرو ، سالاد را مخلوط کردم ، طعم بهتری داشت. من شخصاً مقدار زیادی سینه مرغ نداشتم ، احتمالاً کمی سینه مرغ صدمه ای به آن نمی رساند. همچنین به نظر می رسد که سالاد با مرغ کاملاً در منوی میز جشن قرار می گیرد ، طعم آن بسیار مناسب است.

مطابق لیست غذاها را تهیه کنید. 

مواد لازم برای سالاد می

سینه مرغ - 1 عدد.
خیار - 1 عدد.
گوجه فرنگی - 150 گرم
پیازچه - 2-3 عدد.
پنیر سفت - 50 گرم
سس مایونز - 2-3 قاشق غذاخوری
نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
فلفل هم - مزه
تخم مرغ - 1-2 عدد.

طرز تهیه سالاد می

سینه مرغ را به مدت 20 دقیقه بجوشانید ، تخم مرغ - بیش از 10 دقیقه ، خنک کنید ، تخم مرغ را پوست بگیرید. سبزیجات را بشویید و خشک کنید.
فیله مرغ را به مکعب های کوچک برش دهید ، در لایه اول در کف یک کاسه گود قرار دهید.
مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید ، کمی سس مایونز بزنید. پیازهای سبز خرد شده را در لایه بعدی قرار دهید.
خیارها را به صورت نوار برش دهید ، همچنین آنها را کمی با سس مایونز چرب کنید.
بعد یک لایه تخم مرغ ریز خرد شده می آید ، همچنین می توان آن را کمی نمک زد.
گوجه فرنگی های ریز خرد شده روی یک لایه تخم مرغ قرار می گیرند ، توصیه می شود آنها را با سس مایونز چرب کنید.
آخرین لایه سالاد پنیر سفتی است که رنده ریز شده است.
به دلخواه تزیین کنید و بلافاصله بعد از پخت سرو کنید.
سالاد می با سینه مرغ و پنیر آماده است. از آن لذت ببرید.

 

 ماست یونانی با سبزیجات خام

 ماست یونانی با سبزیجات خام

با خیار چه چیزهایی درست می شود کرد

 این خوراکی  خوشمزه از ماست یونانی،خیار، گوجه فرنگی، انگور، قارچ و نخودفرنگی با هم ترکیب می شود. این خوراک شامل گیاهان سرشار از فیبر و ماست پر از پروتئین است.

 

سالاد " نودل" هویج و خیار

418569_Shamarie84_ef688dc9-8582-4ed7-bc80-8badf927016f.jpg

 

لیزا محقق و استاد نیز استاد و محقق و نویسنده ی وبلاگ آشپزی رادیویی تزئینات غذایی مامان ها به عنوان غذاهای خانوادگی آشپزخانه و همکار میزبان، می گویند " آن را با ابزار مارپیچ کن ، درست کنید ، این سالاد ، سرحال کننده است، سرشار از 100%‌ شرایط روزانه ی شما برای ویتامین A است و خوردن آن ، طعم خوبی دارد - بنابراین حتی ایرادگیرترین افراد آن طرف میز،‌ آن را تا آخر می خورند . " این پادکست توسط مامان ها اجرا می شود. " دلیل اینکه ما دوست داریم از خیار انگلیسی به جای خیارهای رایج در این دستور تهیه استفاده کنیم این است که این خیارها سفت تر ، کم آبتر ، تردتر بوده و دارای دانه های کمتری است. "

 

تارتین خیار

تارتین خیار

 

کارمن  پزشک و وبلاگر ماجراهای تغذیه می گوید " خیار سرد و ترد در روی پنیرخامه ای فتا و پنیر ریکوتا که با نمک ترافل ترش شده است ، یک وعده ی غیر پختنی و تخیلی را در عرض پنج دقیقه تشکیل می دهد! " او مصرف این تارتین را با برشی از میوه برای یک غذای متعادل توصیه می کند.

 

خیارشور خانگی

خیارشور

 

ربه کا، محقق و میزبان پادکست آشپزخانه ی بدن می گوید " این خیارشور ها طعم خود را از کار باکتری در زمان فرایند تخمیر میگیرند" " غذاهای مخمری برای سلامتی شما بسیار مفید هستند چونکه تصور می شود که آنها از میلیاردها باکتری مفید حمایت می کنند که در اجزای گوارشی ما زندگی می کنند و به ایجاد ویتامین ها کمک کرده و غذا را هضم می کنند و از عفونت ویروسی و باکتری های بد نیز جلوگیری می کنند. "

 

سالاد خیار

سالاد خیار

الیزابت استاد و محقق  می گوید " این یک سالاد ساده با زمان تهیه ی بسیار اندک است و هیچ طعمی ندارد " . " خیار ، راه مناسب رسیدن به آب زیاد است در حالی که چاشنی ماست یونانی دارای چربی اندک و کامل ، مکمل پروتئینی بالا برای تبدیل این سالاد به خوراک ساید کامل برای باربیکیو های تابستانی شما است. "

 

سوپ سرد آووکادو و خیار

سوپ سرد آووکادو و خیار

 

شارون دکتر و مولف پودرهای گیاهی برای زندگی می گوید " من عاشق سوپ های سرد خوشمزه هستم وقتی که هوا کم کم رو به گرم شدن می رود " . " این سوپ گیاهی سبز ، کمی دارای طعم خیار ، آووکادو و گشنیز است تا سوپ تازه ، گیاهی و دوست داشتنی را درست کند که می تواند به عنوان یک پیش غذا در مهمانی یا به عنوان یک غذای شروع کننده برای وعده ی غذایی کامل سرو شود.

 

خوراک سالمون با خیار و تربچه

خوراک سالمون با خیار و تربچه

جسیکا استاد و دکتر و کارشناس تغذیه ی پخت غذا می گوید " یک خوراک تازه و سبک و کامل برای اجتماعات تابستانی است" " سالمون خام در آب مرکبات " پخته می شود " و من عاشق ترکیب بافت هایی از ماهی سفت و خیار ترد و تربچه هستم " .

 

سالاد پیازچه و خیار

سالاد پیازچه و خیار

کریسی  وبلاگر اسنک کردن غذاها در اسنیکرها می گوید " این سالاد پیازچه و خیار یک خوراک ساید را می سازد که کم کالری است ولی طعم خوبی دارد". " به غیر از بسیاری از سالادهای گیاهی ، این سالاد شامل روغن برای درست کردن آن نمی شود – در عوض ، سرکه ی شراب برنج برای ترکیب کردن کل آن به کار رفته در حالی که مزه ی ترش خوشایندی به آن اضافه می کند"

سالاد خیار و توت فرنگی

سالاد خیار و توت فرنگی

ابی وبلاگر آشپزخانه ی ابی می گوید " این سالاد فشرده،‌ دارای ویژگی نوارهای کم کالری خیار با توت فرنگی های رسیده ی روشن است که با ریختن کمی از بلسان بدون چربی ، پنیر شیر بز (چوره) نسبتا تند و برخی از چربی های سالم از بادام برشته درست شده است. "

 

امیلی  پزشک، محقق و مالک و مشاور تغذیه  میگوید " خواه شما خود خیار را پرورش دهید یا آن را از بازار مزرعه های محلی بخرید ، این خوراک  سرشار از بسیاری از مزیت های تغذیه ای است". " تهیه ی دو وعده از این خوراک گیاهی کم کالری و کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین شما را به مدت طولانی و بدون ترس از حمله ی ناگهانی گرسنگی در بعد از ظهر ، سیر نگه می دارد".

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید