کلم چه زمانی مفید و چه زمانی مضر است


کلم

 

متخصص غدد درون ریز در مورد خواص این سبزیجات گفت ، که دانستن آن برای همه مهم است.دکتر گفت کلم چه زمانی مفید و چه زمانی مضر است.کلم 28 کیلو کالری در هر صد گرم دارد. از نظر رژیم غذایی ، کلم مفید است زیرا سرشار از فیبر است ، بنابراین قادر است گرسنگی را از بین ببرد.

 

آیا می دانید کالری کلم ترشی کمتر از کالری تازه است - 20 کیلوکالری. علاوه بر این ، برای میکروارگانیسم هایی که در روده زندگی می کنند مفید است. اما در خورشت یا سرخ شده 47 ماده وجود دارد.

 

کلم غنی از آهن ، ویتامین C ، (45 میلی گرم در هر 100 گرم کلم) ، B9 ، K ، اسید فولیک است. همانطور که متخصص غدد درون ریز توضیح داد ، ویتامین ها برای سلامت سیستم عصبی ، ایمنی و رشد سلول مفید هستند.

 

- کلم بروکلی سرشار از لوتئین و زئاکسانت است ، که برای پیشگیری از مشکلات بینایی - آب مروارید و ماکولا مفید است.

با این حال ، برخی موارد منفی برای کلم وجود دارد. اعضای این خانواده در نفخ شکم نقش دارند. بنابراین بهتر است عصر کلم نخورید. کلم برای افرادی که از بیماری های روده رنج می برند مجاز نیست. کلم می تواندباعث تشدید انتروکولیت شود.

 

کلم خام برای مشکلات پانکراتیت منع مصرف دارد. برای افراد مبتلا به این بیماری ، کلم فقط می تواند خورشتی باشد ،  مصرف صد گرم در روز به صورت پخته بی خطر است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید